Toon posts:

Inhoudsopgave zonder return

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TallmanWeb
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19-08-2019
Mijn vraag
Ik genereer een inhoudsopgaven in indesign van items op de pagina's.
Ik geef hiervoor een Alineastijl aan een paginatitel
Maar op de pagina staat soms een return in de paginatitel.
Bijvoorbeeld:
pagina
titel

Deze wil ik niet in de inhoudsopgave want wordt deze 2x in de inhoudsopgave geplaatst
zoals hieronder:
Inhoudsopgave
pagina 3
titel 3

Het zou dit moeten zijn:
Inhoudsopgave
pagina titel 3

Hoe kan ik dit voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Indesign CC 13.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet, helaas niets gevonden. Daarbij op deze website gestuit en de vraag hier voor gelegd.

Met vriendelijke groet,

Roy

[Voor 10% gewijzigd door TallmanWeb op 19-08-2019 10:53]

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:13

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

TallmanWeb schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:15:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet
En wat heb je toen gevonden? Waar heb je op gezocht? Wat heb je geprobeerd en wat werkte er niet?
Zoals je zelf vast ook wel begrijpt staat die vraag er met een reden; en die reden is om te voorkomen dat mensen hun tijd gaan zitten verdoen met reacties typen met zaken die je allang gevonden en/of geprobeerd hebt. Zie ook onze Quickstart. Graag zou ik dus zien dat je even je topicstart aanvult met deze informatie (en even langs de voorgenoemde quickstart legt). Gebruik daarvoor de "wijzigen" link rechtsbovenaan je post. Dank je d:)b

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• TallmanWeb
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19-08-2019
Ik heb niets gevonden dat ik kon gebruiken om het probleem op te lossen.
Dus excuus dat m'n antwoordt op die vraag te kort was.

• alwinuzz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:28
@TallmanWeb Waarom heb je een return in je paginatitel? Wat probeer je eigenlijk te bereiken?

Ik had een keer lange titels die niet op 1 regel pasten, waar ik op een specifieke plek wilde afbreken ivm leesbaarheid. Maar inderdaad zonder returns, anders krijg je die in je inhoudsopgave te zien. Mijn oplossing: niet aangeven waar je wel wilt afbreken, maar aangeven waar je niet wilt afbreken. Hiervoor gebruikte ik non-breaking-spaces

Voorbeeld (met ^ geef ik non-breaking space aan):

Deze titel is te lang -->
Op pagina:
Deze titel is te
lang
Titel ging na 'te' automatisch naar volgende regel ivm ruimte, ik wil dat tussen 2 andere woorden.

Deze titel{return}is te lang -->
Op pagina:
Deze titel
is te lang
In inhoudsopgave:
Deze titel
is te lang
Op de pagina afgebroken waar ik wil, maar in inhoudsopgave ook op 2 regels.

Deze^titel is^te^lang -->
Op pagina:
Deze titel
is te lang
In inhoudsopgave:
Deze titel is te lang
Op de pagina afgebroken waar ik wil, in inhoudsopgave op 1 regel.

• Savantas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 27-10 16:16
Komt dit niet overeen met InDesign TOC, pagina nummer op eerste regel ?
Doe anders even een scermafdruk van een voorbeeld (Zoals je ook in mijn gelinkte topic ziet), maakt het veel duidelijker (ik ben ten slotte visueel ingesteld).
Deze gerelateerde (zelfde OP) is mogelijk ok relevant: Indesign nummering uitlijning

Overigens zou ik de paginatitels door aanpassen van de kaders laten afbreken in plaats van door een harde return toe te voegen. Of duidelijk titel en subtitel aan te houden, waar je alleen de titel opneemt in je TOC.

[Voor 40% gewijzigd door Savantas op 28-08-2019 11:27. Reden: extra tip toegevoegd]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee