• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:49
Hoi allen,

Ivm het afronden van mijn proefschrift ben ik bezig het met vormgeven van mijn thesis. Vrijwel alles loopt, maar 1 ding krijg ik niet voor elkaar; de paginanummering in de table of contents (TOC) wil ik op de eerste regel hebben bij lange titels. Het zal ongetwijfeld een simpel vinkje / character style / ... iets zijn, maar ik kijk er dan overheen. Online lijken er veel problemen met paginanummering te bestaan, maar vooral over right indenten van de nummers; dat is geen enkel probleem. Niemand lijkt over mijn 'probleem' te vallen (tenzij mijn zoektermen als 'indesign first line toc page number AND long title' e.d. verkeerd zijn)
Wie helpt me verder :)

Zoals het nu is:
Chapter 1: ^t [tab] Titel ^y [right indent] [nummer]
Chapter 2: ^t [tab] Ontzettend lange titel waardoor als vanzelf een enorme line break gaat optreden en de titel verder loopt op de 2e regel ^y [right indent] [nummer]

Ik wil dus:
Chapter 1: ^t [tab] Titel ^y [right indent] [nummer]
Chapter 2: ^t [tab] Ontzettend lange titel waardoor als vanzelf een enorme line break ^y [right indent] [nummer] ^t [tab] gaat optreden en de titel verder loopt op de 2e regel

Software; InDesign CC 2018

edit; en ik heb een vermoeden dat ik misschien met nested styles moet werken... Maar misschien sla ik daar de plank wel mee mis :P

[ Voor 5% gewijzigd door MoiZie op 23-08-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 07:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Zelf geen ervaring mee, maar hier mss bruikbare link?
https://forums.adobe.com/thread/688971

Of deze maar dan omgekeerd?
http://www.tech4pub.com/2...aks-in-table-of-contents/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik weet niet helemaal zeker of ik je vraag goed begrijp maar doel je hier niet op 't gebruik van inspringen bij opsommingen? Voor meer info zie https://www.onemorething....ingen-op-tab-in-indesign/

Mocht dat niet de oplossing zijn kun je dan een screen ter verduidelijking van 't probleem plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 07:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(Gaat niet over inspringen, maar over afbreken van te lange titel over 2 regels binnen een inhoudsopgave)

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/svpbf9.png

Dit bedoel ik. Onderste is gewenst, bovenste is 'default' in indesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Gek, realiseer me nu dat ik inderdaad alleen de bovenste tegenkom tegenwoordig. Wat je kan doen is een aparte character style aan te maken met paginanummers die een stuk hoger staan. En dan met de hand de betreffende paginanummers opmaken. Nadeel is dat dat waarschijnlijk wel bij elke bijwerking moet gebeuren...
Kan je geen condensed letter gebruiken? ;)
Of je moet kijken om overal een harde return voor het paginanummer te geven en daar het paginanummer de stijl met opgehoogde basisregel instellen.

Helaas, je kan paginanummers alleen in de TOC settings definieren. Je kan dus niet achteraf een paginanummer een stijl met baseline shift geven. ;(

Quick & dirty oplossing:
Zet de TOC buiten de bladspeigel. Werk de TOC bij, en vervolgens selecteer je alle tekst. Zet in een ander tekstkader deze kopie, en via het menu Tekst selecteer je Tekst naar tabel. Zorg allen dat je tabel zelf geen opmaak heeft en uiteraard juiste uitlijning per cel (top, links en/of rechts).

Indesign TOC

Bij elke aanpassing moet je dan de oude tabel weggooien en de nieuwe plakken en opmaken (gelukkig kan je veel in stijlen vastleggen)

[ Voor 68% gewijzigd door Savantas op 29-08-2018 11:07 . Reden: aanvulling en mogelijke workaround ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dank voor je reactie, ik zie je edit nu pas. Dit is inderdaad de (in ieder geval een) oplossing. :) Het is gelukt!
Pagina: 1