Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 09:05
Gisteren een Elgato Game Capture HD60 Pro gekocht, vandaag binnen gekregen. Het viel me direct op dat de verzegeling was verbroken en toen ik het product verder uitpakte viel me op dat er meer gebreken waren (zie afbeeldingen). Nu heb ik dit topic al uitvoerig doorgelezen en de twee conclusie die ik er uithaal is dat er nergens in de WKOA staat dat een conform product ook perse betekent dat het nieuw is en dat je altijd een product mag terug sturen zonder opgave van reden.

Mijn vraag is vooral tot in hoeverre een product als dit te vertrouwen is. Het is voor mij duidelijk dat het al eens uit de verpakking is gehaald en ondanks dat er nog 24 maanden aan garantie op zit knaagt het wel. Stel ik me aan of is retourneren in dit geval beter? Als de antistatische zak niet geopend was had het me niet heel veel uitgemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/WNIygx4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/jGRPlQY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Pio0bJi.jpg

ps: ik heb geen idee waarom de afbeeldingen niet werken op het forum :F.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 16-08-2019 17:50 . Reden: Plaatjes gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:39
Dat kun je alleen voor jezelf bepalen. Vind JIJ het acceptabel?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je bent onzeker, dus zou ik het terugsturen onder bedenktijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:45
Dat het product uit de verpakking geweest is maakt het niet perse minder nieuw. Of je het accepteert moet je idd zelf weten.

Zou iig wel kijken of je serienummers kunt vergelijken met wat er op de doos staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou hem terugsturen, als je betaald voor nieuw moet je ook nieuw krijgen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:23
Voor de verkopers onder ons.
Hiervoor zijn dingen zoals 2e kans, of verkopen met korting.

Ikzelf zou er geen probleem mee hebben als het helemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:47

Taygeta

KTM 790 Adventure

Sjah, dit is inderdaad een persoonlijke keuze.

Je hebt 2 keuzes.
1. Je stuurt het product terug omdat jij dit niet acceptable vindt. (Ik zou er minder moeite mee hebben, ik gooi de verpakking toch weg)
2. Je houdt het product maar ik zou wel een mailtje sturen naar de webshop met deze informatie. Mocht het product defect gaan, krijg je geen gezeur over slechte verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:45

lasharor

7 december 2004

Doet hij het? If so; zou ik hem houden en eventueel om korting vragen bij de winkelier. Nieuw = Nieuw. Maar om nou dat ding terug te gaan sturen als je toch gewoon volledige garantie hebt lijkt me een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Arno24 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:00:
Gisteren een Elgato Game Capture HD60 Pro gekocht, vandaag binnen gekregen. Het viel me direct op dat de verzegeling was verbroken en toen ik het product verder uitpakte viel me op dat er meer gebreken waren (zie afbeeldingen). Nu heb ik dit topic al uitvoerig doorgelezen en de twee conclusie die ik er uithaal is dat er nergens in de WKOA staat dat een conform product ook perse betekent dat het nieuw is en dat je altijd een product mag terug sturen zonder opgave van reden.

Mijn vraag is vooral tot in hoeverre een product als dit te vertrouwen is. Het is voor mij duidelijk dat het al eens uit de verpakking is gehaald en ondanks dat er nog 24 maanden aan garantie op zit knaagt het wel. Stel ik me aan of is retourneren in dit geval beter? Als de antistatische zak niet geopend was had het me niet heel veel uitgemaakt.
ik zou hooguit eens een balletje opgooien naar de klantenservice dat je dit niet had verwacht en hun reactie afwachten, misschien komen ze wel met een x% korting op de volgende bestelling?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

omdat je niet linkt naar een afbeelding maar naar een webpagina met daarop de afbeelding; even de url van het plaatje zoeken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Haruhi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:08:
Voor de verkopers onder ons.
Hiervoor zijn dingen zoals 2e kans, of verkopen met korting.

Ikzelf zou er geen probleem mee hebben als het helemaal nieuw is.
waarom zou een verkoper bij een geretouneerd product, dat voor de rest in prima staat is, korting moeten gaan geven? of als 2de kans product?
zolang het product werkt en alle accesoires erbij zitten in goede staat kan hij gewoon als nieuw verkocht worden, als verkoper geef je ook gewoon garantie. dus mocht er onverhoopt iets mee zijn kan de klant gewoon garantie claimen..

zelf werk ik in een webshopmagazijn en hoeveel spul er terug komt dat gewoon vervolgens als nieuw verkocht wordt (zonder verdere klachten!) is hoog, heel hoog.

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 16-08-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno24
Bedankt voor alle reacties. Ik was er inderdaad wat onzeker over.

Update van de webshop:
Hartelijk dank voor je email.

Het spijt me te horen dat het geleverde product niet aan de verwachtingen voldoet. De goederen die we via onze website verkopen, moeten altijd nieuw zijn. Ik heb de situatie grondig onderzocht, en ben tot de volgende conclusie gekomen: Het product dat je hebt gekocht, is teruggestuurd door een klant die het product toch niet nodig had. Bij ontvangst in ons magazijn controleren we de producten die naar ons worden teruggestuurd. Afhankelijk van de staat van het product, wordt het gemarkeerd als "niet geopend - nieuw" en "tweede kans". Uw product had de status "tweede kans" moeten krijgen, maar om de een of andere reden eindigde het met de verkeerde status, wat betekende dat het als "nieuw" aan je werd verkocht terwijl dat niet het geval was.

@mschol Bedankt, weer iets geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
mschol schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

waarom zou een verkoper bij een geretouneerd product, dat voor de rest in prima staat is, korting moeten gaan geven? of als 2de kans product?
zolang het product werkt en alle accesoires erbij zitten in goede staat kan hij gewoon als nieuw verkocht worden, als verkoper geef je ook gewoon garantie. dus mocht er onverhoopt iets mee zijn kan de klant gewoon garantie claimen..
Omdat het eerlijk is?
Als je iets verkoopt wat je niet omschrijft als "eerder opengemaakt",
wek je een "trust" probleem tussen koper en verkoper.

Vooral als het gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 19:03
Ernemmer schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:05:
Ik zou hem terugsturen, als je betaald voor nieuw moet je ook nieuw krijgen imo.
Maar er staat nergens nieuw. Ook 99 van 100(al niet allemaal). Zetten nergens nieuw. Alleen melden ze als het 2de hands is. Sommige winkels hebben 2de kans etc. Als een winkel zoiets heeft zou ik om wat korting vragen. Anders laat ik het lekker. Ik stuur ook wel eens iets terug. Dit is de prijs die we voor de luxe betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Haruhi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Omdat het eerlijk is?
Als je iets verkoopt wat je niet omschrijft als "eerder opengemaakt",
wek je een "trust" probleem tussen koper en verkoper.

Vooral als het gebruikt is.
Producten die terugkomen onder WKOA zijn in de regel niet in gebruik genomen, zo wel dan is er een probleem met de terugname. Het product is hooguit getest. En is dus nog steeds gewoon nieuw. Er is geen reden om een nieuw product niet als nieuw te verkopen, enkel omdat het een keer uit de verpakking gehaald is. Zou een lekkere afvalstroom worden als dat de norm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
mcDavid schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:53:
. Zou een lekkere afvalstroom worden als dat de norm wordt...
Vandaar dat je hem verkoopt als 2e kans of met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Haruhi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Waarom iets met korting verkopen als het product voor de rest conform is. Vergeet niet dat terug sturen ook weer geld en risico kost

2de kans is als er duidelijk dingen missen. En de verkoper de korting gewoon bij de vorige eigenaar kan verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
loki504 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:18:
[...]

Waarom iets met korting verkopen als het product voor de rest conform is. Vergeet niet dat terug sturen ook weer geld en risico kost

2de kans is als er duidelijk dingen missen. En de verkoper de korting gewoon bij de vorige eigenaar kan verhalen.
Je hoeft hem niet per se met korting te verkopen, maar wel vermelden dat hij eerder is open geweest.
Met een kaart zoals deze, hoe weet je dat deze ESD veilig is behandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Haruhi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Je hoeft hem niet per se met korting te verkopen, maar wel vermelden dat hij eerder is open geweest.
Met een kaart zoals deze, hoe weet je dat deze ESD veilig is behandeld?
En hoe zie je dat voor je? Want 9/10 keer gaat alles automatisch. En wordt hij gewoom uit de schappen gehaalt. En je weet niet of hij ESD veilig behandeld is. Maar dat weet je eerlijk gezegt ook bij de fabrikant niet.

Zo zeiden ook mensen dat ik een kinderstoeltje uit de winkel moest halen en niet bij een webshop omdat hij wel eens wat heen en weer gestoot kon hebben. Alsof ze bij een distrubutie centrum producten altijd netjes omgaan met de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 21:35
Arno24 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:13:
Uw product had de status "tweede kans" moeten krijgen, maar om de een of andere reden eindigde het met de verkeerde status, wat betekende dat het als "nieuw" aan je werd verkocht terwijl dat niet het geval was.
Je kan nog vragen: Wat had dat voor de prijs betekent als dit als tweede kans was verkocht? In principe geven ze nu namelijk zelf aan dat ze een (te) hoge prijs hebben gevraagd voor het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Haruhi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Dat lijkt me onzin. Dat doe je met producten die beschadigd zijn of gebruikssporen hebben. In dit geval lijkt me dat trouwens ook het geval. Maar als er niets mis is met het product, behalve dat de verpakking geopend geweest is, dan zie ik niet in waarom je daar korting voor zou moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Deze discussie is hier al diverse keren gevoerd en er zijn altijd 2 partijen. De ene wil persé nieuw in gesealde doos en de andere partij vindt een open doos wel best.

Ik heb zelf geen probleem met een open doos product, maar ik koop dat dan wel ergens (meestal Amazon, Coolblue of Bol) waar een kleine korting voor zgan open doos artikelen wordt gegeven. Ik een kleine korting en zij van hun open doos product af.

Producten met zichtbare gebruikssporen koop ik liever niet en heb ik overigens ook nooit ' als nieuw' ontvangen.

Als TS er geen goed gevoel bij heeft dan heeft hij het recht om het product te retourneren. Nu de webwinkel heeft aangegeven dat het eigenlijk niet als nieuw verkocht had mogen worden zou ik een korting vragen of vragen om het product terug te nemen en de verzendkosten te vergoeden.
mcDavid schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Dat lijkt me onzin. Dat doe je met producten die beschadigd zijn of gebruikssporen hebben. In dit geval lijkt me dat trouwens ook het geval. Maar als er niets mis is met het product, behalve dat de verpakking geopend geweest is, dan zie ik niet in waarom je daar korting voor zou moeten geven.
Zoals ik hierboven al aangeef zijn er diverse bedrijven die open doos (onbeschadigde) producten wel als 'tweede kans/warehouse product' verkopen tegen een kleine korting! Het is aan de klant om wel of niet bij deze winkels te kopen. Dat kan jij onzin vinden, maar dat doet niet ter zake.

[ Voor 29% gewijzigd door Medione1210 op 16-08-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
Ik heb nog wel een tweede vraag. Ik weet niet of het beter is om een tweede topic te openen maar ik probeer het eerst wel in deze:

Ik kan het retourneren maar: ''De verzendkosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening.''
Nu lees ik op verschillende sites tegenstrijdige berichten. De een (en) zegt dat bij conformiteitsgebrek het product kosteloos, dus ook wat betreft retourskosten, vervangen moet worden. Anderen, zoals dit tweakers draadje, stellen dat retourskosten in dit geval gewoon voor de koper zijn.

We kunnen natuurlijk discussiëren of het product daadwerkelijk conform is geleverd. Het zou namelijk kunnen zijn dat ondanks dat het product al geopend is er niks mis mee is. De verkoper heeft wel
het volgende aangegeven: ''Afhankelijk van de staat van het product, wordt het gemarkeerd als "niet geopend - nieuw" en "tweede kans". Uw product had de status "tweede kans" moeten krijgen, maar om de een of andere reden eindigde het met de verkeerde status, wat betekende dat het als "nieuw" aan je werd verkocht terwijl dat niet het geval was''. Op basis hiervan is er voor mijn gevoel dan wel sprake van non conformiteit waardoor er misschien niet sprake is van een reguliere retour zending en ik wellicht de +/- €7 aan verzendkosten ook niet voor mijn rekening hoef te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
Normaal gesproken betaal je verzendkosten, zoals ik ervaren heb met Corsair
Maar dat is problemen onder garantie.

Volgens mij is het een fout van de winkel, waarom moet je dan verzendkosten betalen?
Ik zou om een label vragen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arno24 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:10:
Ik heb nog wel een tweede vraag. Ik weet niet of het beter is om een tweede topic te openen maar ik probeer het eerst wel in deze:

Ik kan het retourneren maar: ''De verzendkosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening.''
Nu lees ik op verschillende sites tegenstrijdige berichten. De een (en) zegt dat bij conformiteitsgebrek het product kosteloos, dus ook wat betreft retourskosten, vervangen moet worden. Anderen, zoals dit tweakers draadje, stellen dat retourskosten in dit geval gewoon voor de koper zijn.

We kunnen natuurlijk discussiëren of het product daadwerkelijk conform is geleverd. Het zou namelijk kunnen zijn dat ondanks dat het product al geopend is er niks mis mee is. De verkoper heeft wel
het volgende aangegeven: ''Afhankelijk van de staat van het product, wordt het gemarkeerd als "niet geopend - nieuw" en "tweede kans". Uw product had de status "tweede kans" moeten krijgen, maar om de een of andere reden eindigde het met de verkeerde status, wat betekende dat het als "nieuw" aan je werd verkocht terwijl dat niet het geval was''. Op basis hiervan is er voor mijn gevoel dan wel sprake van non conformiteit waardoor er misschien niet sprake is van een reguliere retour zending en ik wellicht de +/- €7 aan verzendkosten ook niet voor mijn rekening hoef te nemen.
bij retour onder bedenktijd zijn de kosten voor de consument. (indien er anders is afgesproken "gratis retour") jij krijgt de vzk naar jou en aankoopbedrag terug, maar zorgt wel voor de kosten van verzenden aan de verkoper.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Hackus schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:28:
[...]

bij retour onder bedenktijd zijn de kosten voor de consument. (indien er anders is afgesproken "gratis retour") jij krijgt de vzk naar jou en aankoopbedrag terug, maar zorgt wel voor de kosten van verzenden aan de verkoper.
Dat is onder normale omstandigheden juist, maar TS wil juist weten of hij in dit geval aanspraak kan maken op 'niet conform'. Gezien de mail van de verkoper denk ik dat de verkoper in dit geval wel op zou mogen draaien voor de retourkosten. De verkoper geeft immers zelf aan dat dit artikel niet als nieuw verkocht had mogen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 16-08-2019 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Medione1210 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:32:
[...]

Dat is onder normale omstandigheden juist, maar TS wil juist weten of hij in dit geval aanspraak kan maken op 'niet conform'. Gezien de mail van de verkoper denk ik dat de verkoper in dit geval wel op zou mogen draaien voor de retourkosten. De verkoper geeft immers zelf aan dat dit artikel niet als nieuw verkocht had mogen worden.
In dat geval is er verkeert geleverd en zijn de kosten voor verkoper. en wordt er wel een 'nieuw' artikel opgestuurd. er is een verschil in claim niet-conform en gebruik maken van bedenktijd. lijkt er op dat TS gebruik wil maken van niet-conform en dus een conform artikel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je linkt naar een URL in plaats van een afbeelding.

Bij Imgur moet je even op het share links klikken na het uploaden.

Ah, de mod heeft het net ook aangepast in de tijd dat ik 'm plaatste.

[ Voor 17% gewijzigd door sypie op 16-08-2019 18:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:18

FeaR

In GoT we trust

Fixed in de TS :)
Je moet de volgende code/links gebruiken:
code:
1
2
3
[img=800,389]https://imgur.com/WNIygx4.jpg[/img]
[img=800,389]https://imgur.com/jGRPlQY.jpg[/img]
[img=800,389]https://imgur.com/Pio0bJi.jpg[/img]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno24
Fantastisch, iedereen in ieder geval al bedankt voor al het meedenken!
Pagina: 1