Hatsjoe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:35:
[...]
De verpakking is ter bescherming van het product. Het product zelf is dus niet beschadigt. Bovendien is de verpakking niet verzegeld. Er zijn geen verzegelingsmaatregelen gebruikt (speciale stickers of speciale zip tights). Het product kan prima opnieuw verkocht worden. Zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je niet verwachten van de webshop dat iets dat geopend is meteen met 20% korting of wat dan ook verkocht wordt. Er zijn natuurlijk ook producten die wel verzegeld zijn (denk aan licenties bij een Windows CD of een spel). Wanneer deze zegels verbroken zijn kan je het product ook niet meer terug sturen omdat deze dan uitgesloten zijn van de WKOA.
[...]
Dit soort verpakkingen heb je voornamelijk met gezondheidsproducten en medicijnen. Deze producten zijn uitgesloten van WKOA en kun je dus niet terug sturen. Jij als koper van deze producten zal dus altijd ongeopende verpakkingen krijgen. Dit is vanwege veiligheid en hygiëne. Iets dat niet toepasbaar is op een videokaart.
[...]
Niemand weerhoud jou er van het product terug te sturen aangezien jij dit mag door de WKOA. Jij kan het product dan elders kopen of de verkoper verzoeken om een ongeopende verpakking op te sturen omdat jij het graag in een vitrine wilt neerzetten. Veel verkopers zullen hier wel gehoor aan geven.
Genoeg producten die in blisterverpakkingen verkocht worden die daar niet onder vallen (muizen, usb sticks, kabels en nog veel meer)
Ik begrijp nog steeds niet waarom men vindt dat een consument, last moet hebben van het feit dat een winkel verplicht is om spullen terug te nemen.
Wanneer een winkel spullen terugneemt, is elk krasje een gebruiksspoor, maar wanneer men zo'n product naar een klant stuurt is het ineens conform?
Het product is:
1. Geopend
2. De ESD zak was verzegeld, deze verzegeling is verbroken
3. er zitten gebruikssporen op de kaart (op de contacten)
Nee, op een nieuwe kaart zitten geen lijntjes op de contacten, er is een reden dat daar bescherming op zit. Ook op mijn nieuw gekochte 1070 zaten geen lijntjes.
Het advies is inderdaad, lekker terugsturen onder WKOA, maar het blijft gewoon een onbeschofte (en naar mijn interpretatie onwettige) actie van de webwinkel. Kan ik mezelf blijven herhalen, maar daar heb ik vrij weinig zin in. Kan TS doen met het advies wat ie wil, en kan het topic mooi dicht.
Ligone schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:44:
Ik heb hier blijkbaar een zwaar onderwerp in gang getrapt!
Vandaag reactie gehad van de webwinkel dat het product inderdaad teruggestuurd is maar het label 2de kans had moeten krijgen wegens geopende verpakking wat niet gebeurd is. Ze willen het zonder problemen omruilen voor een nieuw exemplaar.
het komt goed!

(hoop ik)
Fijn dat het gelukt is! Klinkt wel als een slap excuus in de richting van 'nooit geschoten is altijd mis', maar het wordt iig opgelost. Deze webwinkel lijkt dit vaker te doen, kan me vrij weinig van voorstellen dat zo'n product 'per ongeluk' naar een nieuwe klant gestuurd wordt.
Veel plezier met je nieuwe kaart alvast!
[
Voor 13% gewijzigd door
WCA op 06-09-2018 15:49
]