Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Whatsapp berichten komen niet door op Wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• crack_en_hack
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-08 18:03
Beste Tweakers

Ik zit met een vaag probleem.
Sinds een maand heeft het WiFi netwerk bij mn moeder thuis het gekke dat WhatsApp berichten niet door komen, Verder werk alles naar behoren op de juiste snelheid.
Op 4G zijn er met WhatsApp geen problemen.

Wat hebben we:

Provider: Ziggo 250Mbit down/50Mbit up met een Cisco modem/router
iPhone 6 Plus /7 Plus en 8 Plus met WhatsApp op iOS 12.4
Router: Asus RT-AC88U

Wat hebben we gedaan:
Zowel mijn moeder als ik (als ik op haar WiFi zit) hebben het probleem dat WhatsApp blijft laden.
Just to be sure heb ik WhatsApp op alle toestellen opnieuw erop gezet, Alle toestellen bijgewerkt naar iOS 12.4 en alle netwerk instellingen gereset.

De iPhone 6 Plus van mn moeder is vorige week wegens nieuw abonnement vervangen door een iPhone 8 Plus en daarop is gelijk al het zelfde probleem.
Dus de iPhone's kan ik wel uitsluiten als de boosdoener.

Daarna heb ik de router Asus RT-AC88U een fabrieksreset gegeven en ge-update naar de laatste firmware (3.0.0.4.384.45717), maar ook daarna nogsteeds hetzelfde probleem.
Het Cisco kastje van de Ziggo is al jaren onaangeraakt maar ook die even een minuutje van de stroom gehaald, maar ook zonder resultaat.

Van het weekend ga ik nog even proberen om een WiFi netwerk te maken op de Cisco om te kijken of dat wel werkt.
De Cisco is nu zo ingesteld dat WiFi uitstaat omdat alle WiFi door de Asus RT-AC88U gedaan wordt.

Ik heb echter het vermoeden dat het dieper in de settings van de router zit, maar daar houd mijn kennis voor het grootste gedeelte wel op.

Heeft iemand de gouden tip waar ik op moet letten?, Of gaat er bij iemand gelijk een belletje rinkelen?

Alvast veel dank _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Alle reacties

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Heeft iemand de gouden tip waar ik op moet letten?, Of gaat er bij iemand gelijk een belletje rinkelen?
Je stelt wel hoge eisen :)

Wellicht DPI = deep packet inspection?

Of een blokkade van Facebook gerelateerde url’s / IP-adressen?
Van het weekend ga ik nog even proberen om een WiFI netwerk te maken op de Cisco om te kijken of dat wel werkt.
Slim! Lijkt mij ook de snelste manier om de Asus als oorzaak te elimineren.

Palo Alto wijzigde deze reactie 16-08-2019 10:26 (63%)

• Sebas1979
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-08 11:36
Hebben android-telefoons hetzelfde probleem?

• crack_en_hack
Palo Alto schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:23:
[...]

Wellicht DPI = deep packet inspection?

Of een blokkade van Facebook gerelateerde url’s / IP-adressen?

[...]
DPI ga ik eens naar kijken of ik zoiets kan vinden in de settings (y)

Wij hebben zelf geen url’s / IP-adressen geblokkeerd.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• crack_en_hack
Sebas1979 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:27:
Hebben android-telefoons hetzelfde probleem?
De laatste Andoid telefoon heeft het gezin in 2014 verlaten :) dus geen mogelijkheid dat te checken.

• Bart_GR
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Kijk hier eens naar, https://community.ziggo.n...op-smartfoon-binnen-39730

Zou best het zelfde issue kunnen zijn :)

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

crack_en_hack schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

De laatste Andoid telefoon heeft het gezin in 2014 verlaten :) dus geen mogelijkheid dat te checken.
en je hebt ook geen vrienden of familie meer met een android ? :)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Palo Alto
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:32:
[...]
DPI ga ik eens naar kijken of ik zoiets kan vinden in de settings (y)

Wij hebben zelf geen url’s / IP-adressen geblokkeerd.
Lijkt me ook onwaarschijnlijk, zeker na een factory default. Maar jij vroeg of er belletje ging rinkelen (hoewel het nog geen kerst is) o<:)

Staat de Asus als router ingesteld? Met een reden? Dan hebt met dubbel-NAT ook nog een (kleine) kans op een oorzaak. Maar die ga je dus uitsluiten. Ook onwaarschijnlijk aangezien het sinds 1 maand optreedt en WhatsApp gebruikt 443 verkeer als failover.

Als je op de Cisco SSID hebt draaien, haal dan (tijdelijk) de stroom van de Asus. Dan weet je zeker dat de iPhone op de achtergrond niet weer op een Asus SSID kan gaan zitten.

Toevoeging
Werkt WhatsApp Web wel? Moet je wel via 4G activeren denk ik. Kan ook een tijdelijke workaround zijn:
https://www.iculture.nl/gids/whatsapp-web-iphone/

Palo Alto wijzigde deze reactie 16-08-2019 10:56 (10%)

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11:45

hp-got

Moin!

Mijn eerste gedachte is Pi-hole die wat tegen staat te houden. Maar die heb je niet..... :D

In het verlengde daarvan: ASUS routers hebben iets dat AiProtection heet, dat kan ook allerlei domeinen blokkeren. Heb je die toevallig aanstaan?

• crack_en_hack
Oh wauw, ik gok dat dit het is :9~ .

Ik ga sowieso even een nieuwe modem aanvragen.

• Palo Alto
  • Niet online
Het zijn wel verschillende dingen.

“WhatsApp berichten niet door komen” != “met vertraging (tot enkele uren) binnen komen” (Ziggo website)

Maar goed, jij woont er geloof ik niet (meer). We hebben allemaal wel eens vragen gehad van onze ouders dat “iets niet werkt” en ze eigenlijk bedoelen “niet werkt zoals voorheen”.

• crack_en_hack
Palo Alto schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Het zijn wel verschillende dingen.

“WhatsApp berichten niet door komen” != “met vertraging (tot enkele uren) binnen komen” (Ziggo website)

Maar goed, jij woont er geloof ik niet (meer). We hebben allemaal wel eens vragen gehad van onze ouders dat “iets niet werkt” en ze eigenlijk bedoelen “niet werkt zoals voorheen”.
Klopt _O- Hoe ouders technische problemen omschrijven is inderdaad bijna een taal apart.
Bij haar kwamen berichten wel tot een week later, maargoed intussen is ze ook haar WiFi netwerk uit geweest dus hoe de berichten dan binnenkwamen kan ook even via 4G gebeurd zijn.

Sowieso is het niet helemaal zuiver, Het modem is al aardig op leeftijd dus die is wel aan vervanging toe.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True