• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Anoniem: 310408 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

Ik vraag me meer af waarom jij niet weet dat die in de echte wereld zeldzaam zijn. Het overgrote deel van de volwassenen zoekt een oplossing die voor all partijen werkt.

Topic starter lijkt me een weldenkend mens en geen tokkie. Hij lijkt me ook jong en dat is de tijd dat je dit soort stappen moet doen.
Aah, maar daar maak je al een belangrijke distinctie. Een groot deel van de wettelijk volwassen mensen is namelijk niet zozeer mentaal volwassen. Van de mentale volwassenen durf ik meteen aan te nemen dat een vechtscheiding geen ding hoeft te zijn, nee.

En je noemt TS een weldenkend mens en geen tokkie, maar ondertussen heeft TS niet helemaal door dat zijn voorstel wel heel erg voordelig voor hem en nadelig voor haar is. Als je dan toch aannames gaat doen, doe ze dan enigszins gefundeerd. Tenslotte is jong en onbezonnen zijn nou niet echt het stadium waarin je keuzes wil maken die voor de rest van je leven/kapitaal zeer bepalend zijn. Dus in die zin lijkt mij TS dan weer wel zeer weldenkend. Een jaartje aankijken hoe het samenwonen gaat is naar mijn idee best een strak plan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bansheeben schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:37:
[...]

Een jaartje aankijken hoe het samenwonen gaat is naar mijn idee best een strak plan.
Kun je uitleggen wat precies het 'voordeel' zou zijn van het 'eerst een jaartje aankijken'...?
tov van het nu duidelijk bespreken met je partner en duidelijke aspraken maken en elkaar wensen/verwachtingen goed afstemmen?

TS heeft een topic gestart uitgaande van het schijnbaar al vaststaande besluit samen te gaan wonen, en nu blijkt dat zijn ideen over hoe hun leven te delen, kennelijk duidelijk afwijken van de verwachtingen van zn vriendin hierover.

Is het dan niet niet een beetje raar dat niet nu gelijk goed te bespreken en hierover communiceren. Hierover te pogen een regeling te treffen die beide verwachtingen en wensen van beide partners ook omvat en hen beide gelukkig maakt?
En in plaats daarvan te roepen dat je niks moet doen en gewoon 'het een jaartje aankijken'?

Ikzelf verwacht dat als dit verschil van inzicht tussen de partners al gelijk aan het begin blijkt, het duidelijk iets is dat je moet bespreken en aanpakken, en niet kunt verwachten dat de tijd dit automatisch zal 'helen' als je het gewoon laat rusten en stilletjes afwacht.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

RM-rf schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

Kun je uitleggen wat precies het 'voordeel' zou zijn van het 'eerst een jaartje aankijken'...?
tov van het nu duidelijk bespreken met je partner en duidelijke aspraken maken en elkaar wensen/verwachtingen goed afstemmen?

TS heeft een topic gestart uitgaande van het schijnbaar al vaststaande besluit samen te gaan wonen, en nu blijkt dat zijn ideen over hoe hun leven te delen, kennelijk duidelijk afwijken van de verwachtingen van zn vriendin hierover.

Is het dan niet niet een beetje raar dat niet nu gelijk goed te bespreken en hierover communiceren. Hierover te pogen een regeling te treffen die beide verwachtingen en wensen van beide partners ook omvat en hen beide gelukkig maakt?
En in plaats daarvan te roepen dat je niks moet doen en gewoon 'het een jaartje aankijken'?

Ikzelf verwacht dat als dit verschil van inzicht tussen de partners al gelijk aan het begin blijkt, het duidelijk iets is dat je moet bespreken en aanpakken, en niet kunt verwachten dat de tijd dit automatisch zal 'helen' als je het gewoon laat rusten en stilletjes afwacht.
Ik denk dat er hier sprake is van wat langs elkaar heen praten. Ik zie een aantal mensen beginnen over commitment en in het huwelijksbootje stappen en vooral over alles oplossen wanneer het kut gaat (als èchte volwassenen...). Maar verstandshuwelijken zijn van ver terug in de vorige eeuw. Goede afspraken maken lijkt me een vereiste, net zoals een samenlevingscontract waarin duidelijk is beschreven wie wat over houdt wanneer het kapot gaat. Met dat contract als back-up kun je het een jaartje aankijken. Of meerdere jaren, wat je maar wil. Het gaat mij er in ieder geval om dat het woord commitment hier wel heel losjes wordt geroepen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bansheeben schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat er hier sprake is van wat langs elkaar heen praten. Ik zie een aantal mensen beginnen over commitment en in het huwelijksbootje stappen...
Kun je aangeven waar dat beweerd wordt?

ik zie enkel iemand een spreekwoord met de term 'huwelijk' gebruiken, maar dan vooral om aan te geven dat je met het maken van afspraken beter vroeg kunt beginnen dan eerst te wachten totat het slecht gaat voordat je zaken regelt.

Verder raad niemand TS aan om zn vriendin die kennelijk andere verwachtingen bij samenwonen heeft terwijl hij liever 'vrijblijvend wil blijven, te gaan huwen.

Wel raden veel mensen aan om goed te praten met elkaar.
Zelfs het afsluiten van 'contracten' wordt niet specifiek -snel- aangeraden (wel als te overwegen optie)
Ik denk zelf dat het goed is bij het besluit samen te gaan wonen wel degelijk aan een samenwooncontract te gaan denken, en hierover al te overleggen...
Het moment van ondertekenen komt pas later, maar ook dat niet moet je imho niet bewust gaan 'uitstellen' (zeker niet als het idee van uitstellen gemotiveerd is door een 'want we zijn het niet met ekaar eens'; Juist dat zou een teken moeten zijn meer te praten)

Ik vroeg je echter waarom jouw raad 'afwachten' of 'een jaartje aankijken' zou zijn, wat is het voordeel daaraan, in de situatie waar TS nu zit (die kennelijk al ingestemd had met het besluit samen te wonen)?

[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 23-08-2019 10:19 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1 2 Laatste