Aah, maar daar maak je al een belangrijke distinctie. Een groot deel van de wettelijk volwassen mensen is namelijk niet zozeer mentaal volwassen. Van de mentale volwassenen durf ik meteen aan te nemen dat een vechtscheiding geen ding hoeft te zijn, nee.Anoniem: 310408 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:04:
[...]
Ik vraag me meer af waarom jij niet weet dat die in de echte wereld zeldzaam zijn. Het overgrote deel van de volwassenen zoekt een oplossing die voor all partijen werkt.
Topic starter lijkt me een weldenkend mens en geen tokkie. Hij lijkt me ook jong en dat is de tijd dat je dit soort stappen moet doen.
En je noemt TS een weldenkend mens en geen tokkie, maar ondertussen heeft TS niet helemaal door dat zijn voorstel wel heel erg voordelig voor hem en nadelig voor haar is. Als je dan toch aannames gaat doen, doe ze dan enigszins gefundeerd. Tenslotte is jong en onbezonnen zijn nou niet echt het stadium waarin je keuzes wil maken die voor de rest van je leven/kapitaal zeer bepalend zijn. Dus in die zin lijkt mij TS dan weer wel zeer weldenkend. Een jaartje aankijken hoe het samenwonen gaat is naar mijn idee best een strak plan.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.