Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zij verkoopt en gaat bij mij wonen, wat is het beste?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Vincenl83
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-08 09:27
Hé all,

Mijn doel met deze post is een beetje op weg te worden geholpen in de (voor mij onbekende) hypotheek wereld _/-\o_
Dus algemene links naar websites met veel info over onderstaande situatie en vraag helpen al.

Situatie:
Ik heb een aanstaande oktober 10 jaar hypotheek 174K. Dezelfde woningen worden nu voor zo'n 200k verkocht.
Mijn vriendin heeft nu ongeveer 4 jaar een hypotheek, die ze wilt verkopen om bij mij te wonen met een geschatte winst van 50K.

Wat is nu slim, voor ons beide, zodat niemand erop achteruit gaat?

We zijn acht maanden samen. Nog niet lang en samen een huis kopen vind ik een plan C. Dus mijn plan is simpel en naar mijn idee super vrijblijvend. Zij pakt haar winst, bewaard een deel en andere deel voor bv. auto, beetje investeren in mijn huis. Ik blijf alle vaste lasten betalen (hypotheek blijft op mijn naam staan) en zij betaald boodschappen en vakanties. Gaat dit een paar jaar goed, dan kopen we samen een huis. 8) Gaat het rampzalig fout... dan heeft ze nog eigen spaar geld, en geen financiële gedoe. ;w

Natuurlijk zou ik deze post niet plaatsen als dit als beste idee werd onthaalt :-( ... want mijn vriendin vindt dit plan... niet fantastisch voor haar.

De vraag is ; welke opties zijn er voor ons?

Alvast bedankt voor tips, advies of verwijzingen! _/-\o_

Alle reacties

• Vincenl83
@CappieL de eerste 2-3 jaar niet meteen met een hypotheek aan elkaar gebonden zijn en gewoon samen het leuk hebben.

• Vincenl83
Holy christ! Had niet verwacht zoveel reacties in een paar minuten tijd te ontvangen :)

Ik snapte al dat mijn voorstel niet de beste was, vandaar deze post ;) Wel lekker confronterend dat mijn gedachten zo wordt afgebrand.

Verder lees ik al een paar super goede ideeën! Thanks all :)

• Vincenl83
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:54:
[...]

_O- Ja, dat is nogal des Tweakers blijkbaar. Maar, pak het goed op en doe er wat mee :Y)
Haha, mooi :) ga ik doen, na mijn een goede sterke kop koffie 8)7

• Vincenl83
Aan iedereen, super bedankt voor alle voorstellen, tips, gedachtegangen en ongezouten meningen _/-\o_
Dit brengt ons zeker dichter bij de beste oplossing hoe wij binnenkort gaan samen wonen!

Super bizar (positief) dat zoveel mensen hebben gereageerd! erg cool.

• Vincenl83
@Son Gohan @Arfemi Bij deze afgesproken :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True