Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

IP veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Maarten18NL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19-08 02:34
Ik ben recentelijk slachtoffer van een DDOS-aanval geworden, wat mij bijna gamecurrency t.w.v. honderen euro's kostte. 10 minuten voor de DDOS-aanval had ik op een gyazo.nl/blabla linkje geklikt, blijkbaar is het mogelijk om met het domein '.nl' je ip te grabben, dit is gebeurd.

Nu heb ik mijn internetprovider solcon gebeld met de vraag of mijn IP kan veranderen, aangezien ik momenteel online niet de activiteiten kan doen die ik zou willen (risico op DDOS). Nu schijnt het niet mogelijk te zijn om mijn IP op aanvraag te veranderen, er moet eerst bewijs zijn voor de '2e lijn dienst?' dat er daadwerkelijk een DDOS aanval plaatsvind. Daarom staan nu de logs aan, maar ik heb weinig zin om nog eens het een en ander te verliezen door op een verkeerd moment ge DDOS-ed te worden.

Wat zijn mijn opties? Is het logisch dat mijn internetprovider niet in staat is mijn IP te veranderen? Het gaat hier om een statisch IP. Is mijn enige optie om van internetprovider te veranderen?

Maarten

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:36
Een VPN gebruiken.

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:18

Imnoa

Noobmaster69

Een VPN verandert je ip wel voor websites en servers maar je eigen IP blijft bestaan en vatbaar voor DDOS aanvallen

Ik ben wel heel benieuwd naar de correlatie tussen een DDOS aanval en gamecurrency verliezen? Je werd aangevallen tijdens een spel waarbij je currency had ingezet of zo?

민족의 위대한 태양

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:46
Apart verhaal.

Iets of iemand voert een DDOS-aanval uit op jouw computer(s), en dat kost jou gamecurrency. En dat nadat je op een linkje hebt geklikt.

Klinkt allemaal erg betrouwbaar.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Wat een gelul een DDoS kan je geen currency kosten zo werkt het niet.

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wijzigen IP als alle abonnees via DHCP automatisch gaan en/of al langere tijd hetzelfde IP hebben kost iemand inderdaad tijd en bij deze provider kennelijk uitgevoerd door de tweede lijn.

Omdat het iets te gemakkelijk lijkt het te laten wijzigen om iets je zelf wat hebt uitgespookt - varierend van cheats tot servers met bepaalde inhoud, of voor mijn part spam en daardoor blacklisted - is het inderdaad een goed idee om enig bewijs voor de beweringen aan te laten leveren.

Wat moet de provider immers met zo'n IP ... weer uitzetten naar een andere klant?

Specs

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:32
CurtPoindexter schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:58:
Wat een gelul een DDoS kan je geen currency kosten zo werkt het niet.
Dat is nogal kort door de bocht niet?
Denk bijv aan online poker waarbij je vooraf inzet. Dat ben je kwijt als je de ronde niet afmaakt.

• gast
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

gast

Did you mean: dataquest

Maarten18NL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:54:
blijkbaar is het mogelijk om met het domein '.nl' je ip te grabben, dit is gebeurd.
Uhm.. ja natuurlijk is dat mogelijk. En nee, dat heeft niks met .nl te maken. Het klinkt niet alsof je heel goed weet hoe internet écht werkt (wat prima is) - maar hoe weet je dan wel zo zeker dat je een DDOS attack hebt gekregen?

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
Elke website die je bezoekt, elke link die je aanklikt, elke mail/nieuwsbrief met een tracking pixel kan praktisch je IP achterhalen als je geen VPN gebruikt dus dat is echt niet zo spannend verhaal.

Je ISP gaat echt niet telkens als jij een vermoeden hebt dat je problemen hebt je externe IP adres veranderen, dit is arbeidsintensief, doorgaans niet nodig en kan zorgen dat straks de volgende klant die dan jouw oude IP adres geconfronteerd wordt met jouw geschiedenis.

Als je games streamt oid via Twitch etc, dan doe je dat via de IP adressen van die partij, toch ?

Als je financieel afhankelijk bent van je internet verbinding, dan je wellicht beter kijken naar SLA’s, uptime garantie, redunantie, DDoS offload mechanisme, cloadflare diensten, maar dan zit er ook een ander prijsplaatje aan

Breezers wijzigde deze reactie 15-08-2019 20:24 (16%)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• monoking
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-08 23:07
Wat je kan doen wat ook bij mij werkt is om de modem op bridge te zetten met een router erachter waarmee je de mac adress kan spoofen. Werkt bij mij iedergeval met ziggo en je hoef daarvoor geen vpn te gebruiken.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:11:
[...]

Dat is nogal kort door de bocht niet?
Denk bijv aan online poker waarbij je vooraf inzet. Dat ben je kwijt als je de ronde niet afmaakt.
Ja sorry maar zonder info in de openingspost is dit allemaal speculatie en de TS heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Ik kan ook wel allemaal wazige hypothetische situaties verzinnen maar dat draagt niet bij aan een oplossing.

• Aapie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
@monoking Dat gaat niet werken hij heeft een statisch ip adres. Bij ziggo werkt dat omdat daar de ip adressen dynamisch worden uitgegeven

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:24
Geregistreerd om deze vraag te posten om vervolgens niet meer te reageren. Wordt tijd dat nieuwe gebruikers een weekje dienen te te wachten voordat ze dit soort onzinnige posts kunnen doen....

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 05:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

mad-dog schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:02:
Geregistreerd om deze vraag te posten om vervolgens niet meer te reageren. Wordt tijd dat nieuwe gebruikers een weekje dienen te te wachten voordat ze dit soort onzinnige posts kunnen doen....
Zullen we het even netjes houden? Niet iedereen zit continu achter zijn computer.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
commentaar op moderatie doen we niet in het topic. Daar kan je voor terecht in I&N Feedback-topic

Equator wijzigde deze reactie 16-08-2019 07:39 (79%)

• Maarten18NL
Ik snap niet wat de problemen hier zijn, maar heb weinig aan de reacties. Omdat er een stel ongelovige jonassen aanwezig zijn dan maar de volle details waardoor ik weet dat het om een DDOS ging...:

Ik streamde het spel runescape. In runescape kun je geld in zetten tijdens een duel. Ik ging een duel aan waarbij de input waarde van beide spelers een game item (yellow partyhat) was, dit heeft een échte waarde van zo'n 750 euro. Je accepteert beide de regels, en hebt vervolgens nog een laatste confirmatiescherm. Je ziet wanneer de andere dit geconfirmeerd heeft. De persoon in kwestie bood mij een erg gunstige stake aan wat super verdacht is, normaal doet deze persoon dat nooit. Vervolgens WEIGERDE hij om bij het confirmatiescherm als eerste te confirmeren. Nog een reden waardoor ik het al superverdacht vond. Toen ik vervolgens confirmeerde, cancelde ik deze confirmatie naar 4 seconden omdat er niet snel genoeg wat gebeurde. Vervolgens ging heel de connectie down... is een clipje van:

https://www.twitch.tv/duo...=clips&range=7d&sort=time

^Even vanuit het oogpunt van de DDOS-er: het duel zou als het goed gaat beginnen met mijn connectie down. Ik kan hem dus niet aanvallen, waardoor hij gegarandeerd wint.

Dit alles terwijl mijn connectie overdag altijd stabiel is, en 10 minuten nadat ik een gyazo.nl linkje die niet leek te werken had geklikt die ik had verkregen via een twitch whisper.

Goed, conclusie van het verhaal: overduidelijk DDOS, snap niet waarom het allemaal zo onbetrouwbaar is.

Voor de mensen met serieuze tips bedankt: VPN heb ik inderdaad aan gedacht, kan ik de toekomst mogelijk ook doen maar zolang dit IP niet veranderd helpt dat me inderdaad niet.

@mad-dog Ik was een paar uurtje van de PC vandaan, excuses hiervoor.

Maarten18NL wijzigde deze reactie 16-08-2019 00:06 (5%)

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

De kans is extreem klein dat de provider je IP gaat wijzigen. Ga er maar vanuit dat dit niet gaat gebeuren.
Denk dat je voor de toekomst gewoon moet browsen etc. via de VPN zodat de mensen die jou zouden willen aanvallen in ieder geval niet jou eigen IP hebben.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 24-08 20:48

True

Dislecticus

DDOS klinkt inderdaad zeer aannemelijk. Biedt vooral niet je excuses aan dat je een paar uur niet op Tweakers gekeken hebt, er is meer in het leven ;)

Wat je kunt proberen is klagen via social media, dat werkt tegenwoordig helaas.
Dreigen met opzeggen werkt ook, behoud-afdelingen (degene waarbij je opzegt) kunnen soms meer.
Daadwerkelijk opzeggen en naar een andere provider gaan.
Met je telefoon tetheren en zodoende het IP van je telefoon te gebruiken (4G) de ping is wat minder, maar zeker niet dramatisch.
Persoonlijk zou ik gewoon proberen je modem 24u los te laten, wie weet veranderd je IP toch, zelfs al is die statisch, is het mogelijk dat je dit IP gewoon al heel lang hebt maar je niet echt een statisch IP afneemt? Ergo, je hebt een DHCP adres maar altijd binnen de lease periode connectie?

Wat @Brummetje ook aangeeft, veilig browsen. Voor Twitch kun je bots gebruiken om alle niet betrouwbare sites te weren, misschien dat dit je nog een beetje helpt.

True wijzigde deze reactie 16-08-2019 00:14 (9%)

Steam Profile

• Maarten18NL
Brummetje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:13:
De kans is extreem klein dat de provider je IP gaat wijzigen. Ga er maar vanuit dat dit niet gaat gebeuren.
Denk dat je voor de toekomst gewoon moet browsen etc. via de VPN zodat de mensen die jou zouden willen aanvallen in ieder geval niet jou eigen IP hebben.
@Brummetje Ik begrijp dat het wijzigen van een statisch IP nogal de nodige tijd en moeite kost, en dat de hoofdreden is dat een internetprovider dat niet snel wil doen?
True schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:13:
DDOS klinkt inderdaad zeer aannemelijk. Biedt vooral niet je excuses aan dat je een paar uur niet op Tweakers gekeken hebt, er is meer in het leven ;)

Wat je kunt proberen is klagen via social media, dat werkt tegenwoordig helaas.
Dreigen met opzeggen werkt ook, behoud-afdelingen (degene waarbij je opzegt) kunnen soms meer.
Daadwerkelijk opzeggen en naar een andere provider gaan.
Met je telefoon tetheren en zodoende het IP van je telefoon te gebruiken (4G) de ping is wat minder, maar zeker niet dramatisch.
Persoonlijk zou ik gewoon proberen je modem 24u los te laten, wie weet veranderd je IP toch, zelfs al is die statisch, is het mogelijk dat je dit IP gewoon al heel lang hebt maar je niet echt een statisch IP afneemt? Ergo, je hebt een DHCP adres maar altijd binnen de lease periode connectie?

Wat @Brummetje ook aangeeft, veilig browsen. Voor Twitch kun je bots gebruiken om alle niet betrouwbare sites te weren, misschien dat dit je nog een beetje helpt.
@True Ik overweeg momenteel om van provider te switchen, maar vind het eigenlijk absurd dat een internetprovider niet op aanvraag je IP kan wijzigen (met deze context). Ik snap dat ik in het vervolg beter een VPN kan gebruiken, of gewoon nog voorzichtiger moet zijn. Ben altijd al wel voorzichtig, maarja gyazo.nl/imgcodehier zag er wel legit uit dacht ik... blijkbaar niet :P Goed eerste keer in de afgelopen 10 jaar dat dit is voorgekomen en ik ze benader met dit verzoek, het is niet alsof ik om de klip klap allerlei shady servers join en linkjes klik :P

Ik heb mijn router gisteren voor 5 uur van de stroom gehaald, hierna had ik geen nieuw IP adres. Enige kans dat 24 uur dat wel kan bewerkstelligen?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
gyazo.nl verwijst naar gyazo.com, maar wat zou kunnen is dat de uploader van een screenshot daar op een of andere manier je IP adres als bezoeker kan vinden. Aan de andere kant: dat kan in runescape ook. Eigenlijk kan het overal wel, want ook als je iets in een client-server game doet heb je vaak nog wel RTC connecties die (als je firewall en router zo ingesteld staan) wel direct peer-to-peer werken.

Uiteindelijk heeft 'je ip veranderen' geen zin want als iemand je wil pesten vinden ze gewoon je nieuwe ip.

• True

True

Dislecticus

Maarten18NL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:20:
Ik heb mijn router gisteren voor 5 uur van de stroom gehaald, hierna had ik geen nieuw IP adres. Enige kans dat 24 uur dat wel kan bewerkstelligen?
Ja zeker, als de DHCP lease langer is dan deze periode van 5 uur óf als er in deze periode geen nieuwe renewal gedaan wordt zie ook: Wikipedia: Dynamic Host Configuration Protocol (even zoeken op lease als je het interessant vindt) zul je gewoon een nieuw (beschikbaar) IP adres toegewezen krijgen. Louter pech kun je hetzelfde IP adres krijgen.
Meestal is het 24u (86400s) soms is het langer, bijvoorbeeld 1 week voor particuliere modems.
johnkeates schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:23:
gyazo.nl verwijst naar gyazo.com, maar wat zou kunnen is dat de uploader van een screenshot daar op een of andere manier je IP adres als bezoeker kan vinden. Aan de andere kant: dat kan in runescape ook. Eigenlijk kan het overal wel, want ook als je iets in een client-server game doet heb je vaak nog wel RTC connecties die (als je firewall en router zo ingesteld staan) wel direct peer-to-peer werken.
Kom op, bij geen enkele game die zijn gram waard is dit mogelijk wanneer er enkel client-server verbinding is.
Uiteindelijk heeft 'je ip veranderen' geen zin want als iemand je wil pesten vinden ze gewoon je nieuwe ip.
Net zoals bij de mega grote Twitch streamers die constant honderden trolls achter zich aan hebben lopen. Ja het kan, maar je kunt het ook voor blijven en ze het ontzettend moeilijk maken. Die worden ook niet elke week gepakt.

True wijzigde deze reactie 16-08-2019 00:28 (38%)

Steam Profile

• True

True

Dislecticus

edit: dubbel post

True wijzigde deze reactie 16-08-2019 00:27 (95%)

Steam Profile

• Maarten18NL
johnkeates schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:23:

Ik kan het exacte berichten-verkeer hier plaatsen inclusief het gyazo.nl linkje, geen een idee of je er wat aan kunt zien. Had hierna wat gegoogled en kwam snel bij 'ip-grabsites' uit waar ook het domein gyazo.nl werd vermeld, dus ik veronderstelde dat gyazo.nl niet door de daadwerkelijke gyazo.com was geclaimd of iets dergelijks?

Is het mogelijk dat een 3e mijn IP krijgt wanneer ik op een link klik als gyazo.com/afbcode ? Oftewel: Is aan de link te zien of het een veilige link is, of kan dit volledig worden verborgen?

Lijkt me sterk dat als er alleen berichtenverkeer is tussen mijn RSclient en de RSservers een 3e hier zo mijn IP uit kan vissen, dan zou dit door de scammers (die er zat rond lopen) maximaal uitgebuit worden bij de vleet als het om deze bedragen gaat :P

• johnkeates
True schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:24:
[...]

Kom op, bij geen enkele game die zijn gram waard is dit mogelijk wanneer er enkel client-server verbinding is.
En daarom is het goed om te weten dat weinig games puur een (1) client met een (1) server verbinden. Maar dat schreef ik in mijn post al, met een iets andere bewoording. Zo'n RTC of p2p verbinding wordt meestal voor voice, video en transfers gebruikt. Dat is natuurlijk niet bij alle functionaliteit binnen een game zo, en niet bij alle games om dat ze bijvoorbeeld alles via een mux laten lopen, of om dat ze de functionaliteit simpelweg niet aanbieden. Maar vaak doen ze dat wel. En als je dat gewoon controleert, bijvoorbeeld met netstat, dan weet je snel genoeg bij welke functionaliteit dat wel en niet gebeurt.

• Maarten18NL
True schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:24:
[...]

Ja zeker, als de DHCP lease langer is dan deze periode van 5 uur óf als er in deze periode geen nieuwe renewal gedaan wordt zie ook: Wikipedia: Dynamic Host Configuration Protocol (even zoeken op lease als je het interessant vindt) zul je gewoon een nieuw (beschikbaar) IP adres toegewezen krijgen. Louter pech kun je hetzelfde IP adres krijgen.
Meestal is het 24u (86400s) soms is het langer, bijvoorbeeld 1 week voor particuliere modems.
Er zijn versie's van IP adressen, statisch en dynamisch toch? Begrijp ik goed dat jouw suggestie alleen zou werken wanneer het bij mij om een dynamisch IP adres blijkt te gaan? Had wat gegoogled, en whatismyipadress.com geeft aan dat mijn ip-adress likely 'static' is. Geen idee hoe betrouwbaar dat is maarja. Lijkt wel om static te gaan aangezien ze bij mijn internetprovider ook niet staan te happen hem te wijzigen.

• johnkeates
Maarten18NL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:29:
[...]

Ik kan het exacte berichten-verkeer hier plaatsen inclusief het gyazo.nl linkje, geen een idee of je er wat aan kunt zien. Had hierna wat gegoogled en kwam snel bij 'ip-grabsites' uit waar ook het domein gyazo.nl werd vermeld, dus ik veronderstelde dat gyazo.nl niet door de daadwerkelijke gyazo.com was geclaimd of iets dergelijks?

Is het mogelijk dat een 3e mijn IP krijgt wanneer ik op een link klik als gyazo.com/afbcode ? Oftewel: Is aan de link te zien of het een veilige link is, of kan dit volledig worden verborgen?

Lijkt me sterk dat als er alleen berichtenverkeer is tussen mijn RSclient en de RSservers een 3e hier zo mijn IP uit kan vissen, dan zou dit door de scammers (die er zat rond lopen) maximaal uitgebuit worden bij de vleet als het om deze bedragen gaat :P
Dat weet ik allemaal niet, daar heb je veel meer informatie voor nodig.

gyazo.nl lijkt in elk geval niet echt van gyazo (het bedrijf) te zijn, maar staat op naam van AXC in Nederland, die op hun beurt zowel in Leeuwarden als bij YourHosting in Zwolle geregistreert staat, maar z'n verkeer via CloudFlare laat lopen. Kan dus prima dat ze een forwarding service draaien en inderdaad zo transparant je browser request opvangen en je dan doorsturen naar de echte site.

• Maarten18NL
johnkeates schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:34:
[...]

Dat weet ik allemaal niet, daar heb je veel meer informatie voor nodig.

gyazo.nl lijkt in elk geval niet echt van gyazo (het bedrijf) te zijn, maar staat op naam van AXC in Nederland, die op hun beurt zowel in Leeuwarden als bij YourHosting in Zwolle geregistreert staat, maar z'n verkeer via CloudFlare laat lopen. Kan dus prima dat ze een forwarding service draaien en inderdaad zo transparant je browser request opvangen en je dan doorsturen naar de echte site.
Oké, nouja ik googlede het is en de 1e hit zo'n beetje was deze website: https://webresolver.nl/tools/iplogger

Die geeft aan dat het mogelijk is om een gyazo.nl/blabla linkje te genereren, die je dan dus doorlinkt naar gyazo.com maar ondertussen wel je IP inzichtelijk maakt voor derden. Best sneaky, dacht dat gyazo.nl echt wel legitiem was maar kan hem dus ook al in het domein zitten...

• johnkeates
Maarten18NL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:31:
[...]

Er zijn versie's van IP adressen, statisch en dynamisch toch? Begrijp ik goed dat jouw suggestie alleen zou werken wanneer het bij mij om een dynamisch IP adres blijkt te gaan? Had wat gegoogled, en whatismyipadress.com geeft aan dat mijn ip-adress likely 'static' is. Geen idee hoe betrouwbaar dat is maarja. Lijkt wel om static te gaan aangezien ze bij mijn internetprovider ook niet staan te happen hem te wijzigen.
Nee, er zijn geen versies. Wat je hebt, als consument in NL bij een vaste internetprovider is dat je op je verbinding vaak een enkel IPv4 adres toegewezen krijgt van je provider. Vroeger was het allemaal extreem dynamisch, tegenwoordig is het voornamelijk semi-statisch; je behoudt vaak je adres tenzij er iets speciaals gebeurt (bijv. een IP blok wordt verkocht, door een routeringsprobleem zetten ze liever een stuk netwerk over op een vrij blok als dat sneller is, of als je lang offline bent en de DSLAM/ACS/CMTS/whatever is door z'n vrije adressen heen als een nieuwe aansluiting online komt).

Een provider wil vaak voor een consument geen vage nonstandaard acties uitvoeren om dat dat soort afwijkingen meerwerk is, en niet is waar de bedrijfsprocessen (en daarmee ook gedeeltelijk de prijs van een verbinding) op ingericht zijn.

Wat alternatieven betreft die relatief goed werken:

- extra verbindingen nemen zodat je er een voor een langere periode offline kan gooien
- verkeer segregeren zodat je streaming verbinding geen slachtoffer wordt van abuse op non-streaming toepassingen
- afhankelijk van de 'aanval' andere hardware gebruiken om je verbinding te termineren (een volume attack ga je er niet mee verhelpen, maar snel packets kunnen droppen doet wonderen als het vooral om pps processing gaat)

Ironisch genoeg zou een GCN verbinding in je voordeel zijn om dat de carrier dan verantwoordelijk is voor DDoS bescherming 8)7

johnkeates wijzigde deze reactie 16-08-2019 00:42 (3%)

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:13

Damic

Afwezig soms

Tja je had voor de https link moeten kiezen en de .com variant, wat je nu nog kunt doen = ?

Damic wijzigde deze reactie 16-08-2019 00:47 (18%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Maarten18NL
Bedankt voor alle tips, zeker wat betreft voorkomen. Nu is dit echter een incident (eerste keer in 10 jaar) en hoop ik door nog voorzichtiger te zijn dat dit ook direct de laatste keer is. Ik verwacht niet dat ik nog vaker geDDOSed ga worden met een schoon IP (verwachtte ik nu ook al niet maar hey, toch te dom geweest >_<)

Dure oplossingen zoals extra verbindingen, speciale CGN verbindingen of dergelijken zijn daarom interessant, maar niet echt passend bij mijn situatie.

Ik wil gewoon linksom of rechtsom een nieuw IP, en ga dan zelf nóg voorzichtiger zijn zodat het IP niet bij de verkeerden terecht komt :)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

@Maarten18NL Ik weet niet of het al genoemd is, maar meestal krijg je een nieuw IP-adres als je je MAC-adres aanpast. Dit kan door een andere netwerkkaart aan je WAN te hangen dan wel het MAC-adres te spoofen. Je moet even onderzoeken of je dat in jouw modem kan, of dat je je modem in bridge mode kunt zetten met een andere (eventueel virtuele) router erachter.

Overigens denk ik dat je je levenskeuzes eens moet heroverwegen als je honderden euro's in virtuele goederen steekt. Ook als dit een soort van gokken (verslaving) is. ;(

Evanescent wijzigde deze reactie 16-08-2019 01:36 (22%)

De zon schijnt maar toch is het donker.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-08 19:46
monoking schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:18:
Wat je kan doen wat ook bij mij werkt is om de modem op bridge te zetten met een router erachter waarmee je de mac adress kan spoofen. Werkt bij mij iedergeval met ziggo en je hoef daarvoor geen vpn te gebruiken.
en hoe lost dit iets op?
dan ga je het probleem nog verder naar binnen halen zelfs

• boyette
Maarten18NL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:54:
Ik ben recentelijk slachtoffer van een DDOS-aanval geworden, wat mij bijna gamecurrency t.w.v. honderen euro's kostte. 10 minuten voor de DDOS-aanval had ik op een gyazo.nl/blabla linkje geklikt, blijkbaar is het mogelijk om met het domein '.nl' je ip te grabben, dit is gebeurd.

Nu heb ik mijn internetprovider solcon gebeld met de vraag of mijn IP kan veranderen, aangezien ik momenteel online niet de activiteiten kan doen die ik zou willen (risico op DDOS). Nu schijnt het niet mogelijk te zijn om mijn IP op aanvraag te veranderen, er moet eerst bewijs zijn voor de '2e lijn dienst?' dat er daadwerkelijk een DDOS aanval plaatsvind. Daarom staan nu de logs aan, maar ik heb weinig zin om nog eens het een en ander te verliezen door op een verkeerd moment ge DDOS-ed te worden.

Wat zijn mijn opties? Is het logisch dat mijn internetprovider niet in staat is mijn IP te veranderen? Het gaat hier om een statisch IP. Is mijn enige optie om van internetprovider te veranderen?

Maarten
Ik ben heel benieuwd waaruit je hebt opgemaakt dat er sprake was van een DDOS ?

• Maarten18NL
boyette schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 02:37:
[...]

Ik ben heel benieuwd waaruit je hebt opgemaakt dat er sprake was van een DDOS ?
Ik merk dat veel mensen dat zijn, halverwege vorige pagina details/context verschaft.

• boyette
Maarten18NL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 02:45:
[...]

Ik merk dat veel mensen dat zijn, halverwege vorige pagina details/context verschaft.
Daaruit blijkt niets anders dan dat je een sterk onderbuikgevoel had of hebt en dat heb je daar uitgebreid toegelicht..

er is geen enkele feitelijke toelichting of aanwijzing waaruit blijkt dat dit ook echt zo zou zijn.

Daarbij komt dat er verschillende firewalls actief zijn op het netwerk van solcon om een DDOS tegen te houden mocht die hebben plaats gevonden en dan ook nog in je eigen modem + evt. router

als fysiek je verbinding onderuit zou zijn gegaan had solcon dit ook gedecteerd en dat gaat zo makkelijk niet..

en dan hebben we het nog niet gehad over het mysterieuze ip lek
want hoe zou deze persoon dan aan je ip adres zijn gekomen?

dat domein waar je naar toe bent genavigeerd staat daar overigens ook weer los van

boyette wijzigde deze reactie 16-08-2019 02:51 (12%)

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-08 15:30

lordsnow

I know nothing

Wij veranderen ook niet zomaar op aanvraag het IP-adres van een klant. Wanneer een zware DDOS wordt gedetecteerd wordt soms de verbinding van de klant zelfs prefentief geblokkeerd om het netwerk te ontlasten. Een IP-adres wijzigen gebeurd eigenlijk alleen maar wanneer er herhaaldelijk problemen zijn dat invloed heeft op het netwerk.

lordsnow wijzigde deze reactie 16-08-2019 03:07 (5%)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Zullen we de discussie of het al dan niet een DDoS/DoS aanval was of toevallig een glitch in the Matrix gewoon achterwege laten?

@Maarten18NL Met een nieuw IP adres is er natuurlijk weer de kans dat men je IP achterhaald er daar iets mee probeert te doen. Je kan niet IP's blijven wisselen. Wat dacht je daar tegen te doen? Een optie is om alles wat je doet via een VPN te doen, daarmee is je eigen externe IP niet herkenbaar maar nog steeds benaderbaar en aan te vallen (of te DoS'en)

Equator wijzigde deze reactie 16-08-2019 07:55 (19%)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:36
Maarten18NL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:29:
Had hierna wat gegoogled en kwam snel bij 'ip-grabsites' uit waar ook het domein gyazo.nl werd vermeld, dus ik veronderstelde dat gyazo.nl niet door de daadwerkelijke gyazo.com was geclaimd of iets dergelijks?
gyazo.nl is niet hetzelfde als gyazȯ.nl, en nee er zit geen vuiltje op je scherm.
Die site die je later in het topic linkt geeft een voorbeeld voor youtube, maar dat is helemaal geen youtube link, dat is een yȯutube link. Als je die volgt ga je eerst naar xn--yutube-iqc.com voordat deze je doorstuurt naar een random watch url.

Voortaan geen gekke linkjes meer aanklikken dus. ;)

• sir_huxley
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-08 22:04
Probeer het mac adres van je router te veranderen aan de WAN kant. Vaak hebben routers een wan clone optie. Bij mijn provider werkte dat iig. Je kunt bijvoorbeeld het mac adres van een oude netwerk kaart pakken of die van een interne pc. Een nieuw mac adres zorgt er in de meeste gevallen voor dat de dhcp server van de provider een nieuw adres toekent

sir_huxley wijzigde deze reactie 16-08-2019 08:41 (44%)

• Equator
  • Nu online

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

sir_huxley schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:39:
Probeer het mac adres van je router te veranderen aan de WAN kant. Vaak hebben routers een wan clone optie. Bij mijn provider werkte dat iig
Hoewel het aanpassen van een MAC adres inderdaad kan helpen, wil ik toch even een waarschuwing geven dat het niet aan te raden is. MAC adressen moeten uniek zijn binnen een netwerk. Nu is de kans dat je een MAC aanpast naar een bestaand adres klein, maar je moet het niet willen. Je provider zal het je ook niet in dank afnemen.

Wachten op een nieuwe lease (gewoon een tijdlang je router uitzetten) of contact opnemen met je provider is denk ik een betere optie. Hoewel beide geen gegarandeerde oplossing zijn

Vragen/opmerkingen

• sir_huxley
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-08 22:04
Ja binnen een netwerk. Maar de provider zal nooit je interne mac adressen kunnen zien. Dus lijkt me echt geen probleem. Wan en lan zijn gescheiden. In theorie kun je nadat de lease tijd verlopen is weer terugzetten met de reële kans dat je originele mac adres ook weer een nieuw ip adres krijgt

sir_huxley wijzigde deze reactie 16-08-2019 08:51 (33%)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05:38
Is ook maar zeer de vraag of het wijzigen van het MAC adres werkt, vaak koppelen providers ook gewoon een vast DHCP adres aan een bepaalde klant (met behulp van option-82), dat is namelijk veel makkelijker om bij te kunnen houden welk IP adres op welk moment van welke klant is dan wanneer je leases moet loggen. Dat adres wijzigt dan alleen als de ISP het wil.

Overigens snap ik goed dat een ISP hier niet zomaar aan meewerkt, los van het werk zadelen ze namelijk ook potentieel een andere klant op met het probleem van de TS. Natuurlijk kun je dat als ISP weer beperken door een IP een tijdje niet te gebruiken maar toch. En zeker in diverse games kun je simpel het IP van je tegenstander achterhalen waarna de DDoS gewoon weer doorgaat. Tenzij je ook gaat gamen via een VPN maar dat is vaak geen succes vanwege latency en ook dan wordt je waarschijnlijk nog uit de game gegooid als men een DDoS naar het VPN IP start.

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 24-08 10:29

Yariva

Power to the people!

Maarten18NL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:05:
De persoon in kwestie bood mij een erg gunstige stake aan wat super verdacht is, normaal doet deze persoon dat nooit. Vervolgens WEIGERDE hij om bij het confirmatiescherm als eerste te confirmeren. Nog een reden waardoor ik het al superverdacht vond. Toen ik vervolgens confirmeerde, cancelde ik deze confirmatie naar 4 seconden omdat er niet snel genoeg wat gebeurde. Vervolgens ging heel de connectie down

Even vanuit het oogpunt van de DDOS-er: het duel zou als het goed gaat beginnen met mijn connectie down. Ik kan hem dus niet aanvallen, waardoor hij gegarandeerd wint.
Om nog even te muggenziften, waarschijnlijk een DOS en niet een Distributed DOS. Maar goed gezien het hele topic al vol staat met de retorische vraag of je wel / niet een zooi pakketten op je pijplijn heb gekregen laat ik het er maar bij.

On topic: bad luck. Les geleerd, het zal je de volgende keer niet meer gebeuren. Probeer geen technische trucjes uit te halen maar probeer dit soort situaties de volgende keer te vermijden. Zulke dure in-game items inzetten brengt een risico met zich mee.

Om toch nog een tip mee te geven: zoals iedereen hier al meld kan je gebruik maken van een VPN. Niet dat dit zou beschermen tegen online items ruilen maar ze hebben waarschijnlijk wel een dikkere internet pijp richting hun servers die moeilijker is om vol te pompen (ddos).

Yariva wijzigde deze reactie 16-08-2019 09:44 (10%)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:05

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

@Maarten18NL Welke ISP heb je? Bij mij werkte het aanpassen van het MAC adres (lees: andere router aansluiten) enkel bij Ziggo om een ander IP adres te verkrijgen.

Bij KPN/XS4ALL/Telfort maakte dit geen verschil en verkreeg ik hetzelfde IP adres ;).

www.google.nl

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:40
[...]

Laat ik dan wel een OT reactie geven. Als ik jou was zou ik een NordVPN abonnement aanschaffen, dit kost ongeveer €50 euro per jaar. (dat moet geen probleem zijn als je met €750 per item aan het klooien bent ;) )

Maar dan heb je dus wel een VPN naar weet ik veel hoeveel landen (en dus heel veel IPs) en als klap op de vuurpijl: DDOS protection. Hier kan je er over lezen: https://nordvpn.com/nl/gaming/

Ik gebruik het zelf ook, dus kan het je uit persoonlijk ervaring aanbevelen! :)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Solcon, zie TS

Het kan per pakket misschien verschillen maar met glas heb je een vast IP dat altijd het zelfde is. Heb er ooit met ADSL mee gewerkt en dat was toen ook vast.

In de product omschrijving staat ook:
- Een internetpakket geeft de beschikking over 1 vast IP-adres.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:05

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

DukeBox schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Solcon, zie TS

Het kan per pakket misschien verschillen maar met glas heb je een vast IP dat altijd het zelfde is. Heb er ooit met ADSL mee gewerkt en dat was toen ook vast.

In de product omschrijving staat ook:

[...]
8)7 heel het topic 2 keer doorgenomen :'(

Maar idd, Solcon kent een vast IP adres.

www.google.nl

• Raoul.TLS
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-08 15:55
Je kan elke keer van Ipadres veranderen Gewoon Modem in Bridge zetten. (Ziggo/ UPC)
En het mac adress van je router erachter veranderen.
Sophos / pfsense Mac adres van Wan aanpassen

<GOT>DrOPje #2516

• liberque
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

liberque

Vrijzinnig!

Is het DDOS, een DOS, een doodnormale flood? Who cares! TS was bijna zijn centjes kwijt.
Kan het IP adres veranderd worden? Vinden ISP's niet leuk dus doen ze niet zomaar - ook het pad dat TS van Solcon moet bewandelen gaat niet helpen, want de 'aanval' is immers al over.
Is overstappen naar een andere ISP dan verstandig voor een ander IP? Nee, want ook daar kan het gebeuren. Bij iedere request naar het Internet is je IP namelijk direct zichtbaar en ook die nieuwe ISP gaat het IP niet zomaar willen veranderen.
Is een VPN dan een oplossing? Tja, wellicht verstandig in de toekomt met zulke waardevolle items, maar ook daarmee is het probleem niet opgelost. Daarbij zou ik dat soort dingen in de toekomst niet live streamen, maar opnemen en na de 'daad' pas op Twitch gooien. (je stelt je namelijk heel erg kwetsbaar op op die manier, want kijkertje 23 kan ook gaan klieren)

Wat dan? Flink klagen bij Runescape! Daar zit het probleem en niet bij je ISP, je IP noch de 'aanvaller'. Het is toch van de gekke dat een online spel met zulke waardevolle items gewoon doodleuk zegt: "Ach verbinding van speler A is weg - dan heeft speler B automatisch gewonnen met alle spoils van dien". Is er geen mogelijk geld mee gemoeid dan kan een gamedesigner daarmee wegkomen, maar dit is gewoon belachelijk en werkt juist dit soort vermoedelijke scams in de hand. Daar zit het probleem en daar moet je je pijlen op richten.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Misschien is het in het vervolg gewoon beter om enkel je ISP te bellen en zeggen dat je internetverbinding down is. Als je zelf vertelt dat je mogelijk een DDOS hebt, en daarom een nieuw IP wilt hebben, dan maak je het hun lastig via de tweedelijns helpdesk. Als je gewoon een internetstoring meldt zonder technische verhalen, dan zal het sneller opgepakt worden door de technische afdeling.

AW_Bos wijzigde deze reactie 16-08-2019 13:48 (3%)

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-08 21:44
je krijgt als het goed is als je router van stroom gaat automatisch een ander ip toch? Alleen zakelijke abbo's krijgen naar mijn weten een statisch ip.

Daarnaast een redelijk router die heeft een ddos bescherming. Ik weet niet hoe graag de ddos was maar gezien de situatie denk ik niet al te groot. En denk ik dat een gemiddelde router dit wel kan afvangen.

asus heeft hier betaalbare oplossingen voor :)

How are you doing?

• Equator
  • Nu online

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

stftweaker schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:02:
je krijgt als het goed is als je router van stroom gaat automatisch een ander ip toch? Alleen zakelijke abbo's krijgen naar mijn weten een statisch ip.
Ik heb al bijna 8 jaar hetzelfde IP adres. En ik heb echt geen zakelijke verbinding.

Dit heeft gewoon te maken met het uitgeven van een IP, je provider heeft er geen baat bij om je IP telkens te wisselen.
Daarnaast een redelijk router die heeft een ddos bescherming. Ik weet niet hoe graag de ddos was maar gezien de situatie denk ik niet al te groot. En denk ik dat een gemiddelde router dit wel kan afvangen.

asus heeft hier betaalbare oplossingen voor :)
Die gaan geen nut hebben tegen een gecoördineerde aanval.

Vragen/opmerkingen

• jvwou123
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-08 20:57
Bij Solcon wordt er een PPP verbinding gemaakt. Dus een uniek combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord in je modem, en aan die gebruikersnaam en wachtwoord hangt een IP adres. Dus als je op een andere plek dezelfde gegevens invoert heb je op 2 plekken een PPP sessie, en dus op 2 plekken hetzelfde IP. En dat werkt niet 😉. Maar dat is een heel ander verhaal

Het wijzingen van een ip bij een ppp verbinding is vrij makkelijk voor de provider. Alleen willen ze dat idd meestal niet..

Op een aantal verbindingen heeft Solcon dhcp, en daar maken ze gebruik van Optie82, en heeft het wijzigen van je Mac adres dus geen zin. En mocht je een dhcp verbinding hebben en het Mac adres aanpassen heb je ook nog kans dat je, zo lang de lease tijd van de oud nog loopt geen nieuwe krijgt.

• Maarten18NL
[...]

Daaruit blijkt niets anders dan dat je een sterk onderbuikgevoel had of hebt en dat heb je daar uitgebreid toegelicht..

er is geen enkele feitelijke toelichting of aanwijzing waaruit blijkt dat dit ook echt zo zou zijn.

en dan hebben we het nog niet gehad over het mysterieuze ip lek
want hoe zou deze persoon dan aan je ip adres zijn gekomen?
Dan heb je de feiten verkeerd geïnterpreteerd, of ken je de context onvoldoende. Ik wil het nog eens voor je herhalen:

-Jaren lang nooit downtime overdag
-Een persoon die normaal x1.1 stakes doet wil ineens heel gretig een x1.0 stake down
-Deze persoon weigert als eerste het laatste scherm te accepteren
-10 minuten voor dit alles heb ik een random whisper gekregen met gyazo.nl/blabla, na wat gegoogle blijkt dit domein te worden gebruikt als IP-grabber.
-5 secondes nadat ik confirmatie geef, ligt mijn connectie er voor 15 secondes uit

Deze feiten bestempel jij als onderbuikgevoel? Dan ben je behoorlijk naïef... welkom in de wereld van online scammers.
jeroen3 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:04:
[...]

gyazo.nl is niet hetzelfde als gyazȯ.nl, en nee er zit geen vuiltje op je scherm.
Die site die je later in het topic linkt geeft een voorbeeld voor youtube, maar dat is helemaal geen youtube link, dat is een yȯutube link. Als je die volgt ga je eerst naar xn--yutube-iqc.com voordat deze je doorstuurt naar een random watch url.

Voortaan geen gekke linkjes meer aanklikken dus. ;)
Ik zal er zeker mee oppassen, ging hier niet om gyazó.nl overigens. Het was de volgede link:

http://gyazo.nl/6429ebad364c149cccf940889d8b123

(2 letters uit de afbeeldingcode weggehaald voor de zekerheid)
Equator schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:54:
[mbr]Zullen we de discussie of het al dan niet een DDoS/DoS aanval was of toevallig een glitch in the Matrix gewoon achterwege laten?[/]

@Maarten18NL Met een nieuw IP adres is er natuurlijk weer de kans dat men je IP achterhaald er daar iets mee probeert te doen. Je kan niet IP's blijven wisselen. Wat dacht je daar tegen te doen? Een optie is om alles wat je doet via een VPN te doen, daarmee is je eigen externe IP niet herkenbaar maar nog steeds benaderbaar en aan te vallen (of te DoS'en)
Die kans is aanwezig, maar zoals gezegd is dit de eerste keer in 10 jaar tijd dat dit voorval zich voordoet. Zolang ik geen discordservers/skype gebruik en geen rare linkjes klik (gyazo.nl) zit ik behoorlijk veilig. Had ook alle begrip gehad als de ISP er klaar mee was na verzoek nummer 10 om een nieuw IP :P
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:43:
@Maarten18NL Welke ISP heb je? Bij mij werkte het aanpassen van het MAC adres (lees: andere router aansluiten) enkel bij Ziggo om een ander IP adres te verkrijgen.

Bij KPN/XS4ALL/Telfort maakte dit geen verschil en verkreeg ik hetzelfde IP adres ;).
Ik zit bij solcon, ik ga liever zelf niet aan de haal met MAC adressen omdat ik niet zeker ben van de gevolgen. Momenteel overweeg ik om over te stappen naar een andere internetprovider, als dat de enige 'normale' manier is om een nieuw IP te verkrijgen.

Maarten18NL wijzigde deze reactie 17-08-2019 15:08 (53%)

• HD-readonly
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-08 00:41
Breezers schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:13:
Elke website die je bezoekt, elke link die je aanklikt, elke mail/nieuwsbrief met een tracking pixel kan praktisch je IP achterhalen als je geen VPN gebruikt dus dat is echt niet zo spannend verhaal.

Je ISP gaat echt niet telkens als jij een vermoeden hebt dat je problemen hebt je externe IP adres veranderen, dit is arbeidsintensief, doorgaans niet nodig en kan zorgen dat straks de volgende klant die dan jouw oude IP adres geconfronteerd wordt met jouw geschiedenis.

Als je games streamt oid via Twitch etc, dan doe je dat via de IP adressen van die partij, toch ?

Als je financieel afhankelijk bent van je internet verbinding, dan je wellicht beter kijken naar SLA’s, uptime garantie, redunantie, DDoS offload mechanisme, cloadflare diensten, maar dan zit er ook een ander prijsplaatje aan
Dit is echt onzin. Het is ook niet arbeidsintensief. Het is lijkt me een zeer simpel stukje code om iemands ipnummer om te zetten naar een ander ipnummer.

Is dat oude ipnummer geddost? Gewoon 2 of 3 jaar niet gebruiken. Niet opnieuw uitgeven. Komen ze ipnummers tekort, koop dan maar een nieuwe reeks als provider.

Het is echt absurd dat je je ipnummer niet kunt veranderen, bijv. 1 x per jaar of 1 maal per 6 maanden. En het lijkt me totaal in strijd met privacy regels als er autoaanvullen en andere storage terug te leiden is naar een ipnummer.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

HD-readonly schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 00:41:
[...]
Dit is echt onzin. Het is ook niet arbeidsintensief. Het is lijkt me een zeer simpel stukje code om iemands ipnummer om te zetten naar een ander ipnummer.
Je weet je zeker ook niet hoe bureaucratisch het bij een grote provider eraan toe gaat.
Is dat oude ipnummer geddost? Gewoon 2 of 3 jaar niet gebruiken. Niet opnieuw uitgeven. Komen ze ipnummers tekort, koop dan maar een nieuwe reeks als provider.
Je bent hopelijk ook bekend met het feit dat IPv4 adressen uitverkocht zijn, en reeksen schaars zijn?
Het is echt absurd dat je je ipnummer niet kunt veranderen, bijv. 1 x per jaar of 1 maal per 6 maanden. En het lijkt me totaal in strijd met privacy regels als er autoaanvullen en andere storage terug te leiden is naar een ipnummer.
Maar er is wel een gerechtelijke bevel nodig om een provider af te dwingen wie er achter een bepaald IP-adres schuilt.

En als iemand jouw persoonsgegevens aan je IP heeft gekoppeld, dan geldt binnen Europa gewoon de AVG wetgeving. En bij Google heb je het Vergeet-mij-recht.

AW_Bos wijzigde deze reactie 18-08-2019 01:05 (7%)

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• Ed Vertijsment
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:23
Ik heb niet het hele topic gelezen maar kun je niet inloggen in je modem en je MAC adres resetten? Dit resulteert veelal in een nieuwe ip-toewijziging.

Vroegâh had ik een modem waarbij dit kon, kan mij prima voorstellen dat dit niet altijd mogelijk is.

svenv.nl

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
Ed Vertijsment schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:52:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar kun je niet inloggen in je modem en je MAC adres resetten? Dit resulteert veelal in een nieuwe ip-toewijziging.

Vroegâh had ik een modem waarbij dit kon, kan mij prima voorstellen dat dit niet altijd mogelijk is.
Staat toch echt wel een paar keer vermeldt in dit topic dat TS een vast IP heeft en niet dynamisch......

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Ed Vertijsment
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:23
Breezers schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:08:
[...]

Staat toch echt wel een paar keer vermeldt in dit topic dat TS een vast IP heeft en niet dynamisch......
Ah sorry, zat een beetje op de telefoon te browsen en had dat niet gezien.☕️

Goedemorgen. :)

svenv.nl

• Maarten18NL
HD-readonly schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 00:41:
[...]

Haha dat is dus ook wat ik verwachtte, alhoewel ik maar beperkte kennis heb wat dit betreft. Vandaar dat ik hier langs kwam en benieuwd was naar de opties en inzichten over de situatie. Was verrast dat een internetprovider 'geen eens' een ip-adres voor je wil veranderen na dit verhaal, maargoed blijkbaar zijn er wel een aantal redenen die hun keuze verduidelijken.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True