Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:06
Goedemiddag mede tweakers,

Dit is een al langer lopende kwestie waar ik mee in de maag zit.
Ik werk nu al twee jaar voor dezelfde werkgever. In deze twee jaar ben ik aardig gestegen met mijn loon, omdat ik nog jong ben en mijn werk tevreden over mijn functioneren is.

Dit jaar kwam ik er tijdens de belastingaangifte in juni (Ik had mijn tijdelijke versie ingevuld I.P.V. de definitieve... 8)7 ) achter dat ik 630 euro moest terugbetalen. Ik heb dit laten uitzoeken door de dame van de administratie en zij wist mij te vertellen dat dit kwam door een verkeerde belastingpercentage dat in 2018 heeft aangestaan in de loonadministratie van het bedrijf. De snelle stijging van mijn loon zorgde ervoor dat ik van belastingpercentage moest wisselen.

Ik heb dit eerst laten zitten, maar tijdens de vakantie begon het aan mij te knagen: Waarom moet ik betalen voor fouten die gemaakt zijn door de administratie op mijn werk. Ik wil graag met mijn vriendin samenwonen en 630,- is toch een hoop geld (Een bank bijvoorbeeld).

Mijn directeur is ook een lange tijd weg geweest (daarom dat er dus zolang overheen is gegaan).

Wat zeggen jullie? Zou ik dit nog bespreken met directeur?

Excuses voor gemaakte spelfouten :*)

EDIT: Bedankt heren voor de reacties! Dit was mij nog niet zo snel te binnen geschoten.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas1996 op 13-08-2019 14:21 ]

Acties:
  • +39 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je verliest helemaal niets - je betaald ook niet voor een fout.

Die belasting had je zowiezo moeten betalen, je hebt het geld nu alleen een tijdje langer van de belastingdienst mogen "lenen"

Vervelend gevoel om te betalen?

Wellicht. Maar je bent geen euro rijker of armer dan je geweest zou zijn als de fout niet gemaakt was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Als de fout niet was gemaakt, had je het geld ook betaald of niet teruggekregen. Onder de streep is het resultaat voor jou exact hetzelfde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vanitas1996
8)7 Ah ja, dat had ik natuurlijk niet zo bekeken....

Deze mag dan ook weer gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09

Tys

Tjsa, wil je voor €630 mogelijk de relatie met je werkgever verslechten? Je kan het wellicht een keer aankaarten, maar ik zou er niet teveel werk van maken. Uiteindelijk schiet je er niets mee op omdat je de euro's anders ook niet had gehad.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

Rannasha

Does not compute.

Vanitas1996 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:12:
Waarom moet ik betalen voor fouten die gemaakt zijn door de administratie op mijn werk.
Dat hoef je niet. Je hebt in het verleden €630 meer uitbetaald gekregen dan had gemoeten omdat er te weinig belasting is ingehouden. Dat wordt nu verrekend.

Overigens wordt de automatische inhouding dikwijls gebaseerd op de aanname dat je het hele jaar door hetzelfde salaris krijgt, dus tussentijdse veranderingen (bijvoorbeeld door loonsverhoging of het starten/stoppen met werken) kunnen dit in de war brengen, waardoor je achteraf bij moet betalen of juist iets terug krijgt. Dit is een vrij normaal aspect van het belastingssysteem in Nederland.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
Loonheffing is een voorschot op de inkomstenbelasting dat de werkgever inhoudt op je loon in opdracht van de belastingdienst. Aan het eind van het jaar doe je zelf aangifte inkomstenbelasting, waarbij al betaalde loonheffing wordt verrekend met de inkomstenbelasting. In jouw geval (waarschijnlijk door een te laag percentage bijzonder tarief over overwerk en vakantiegeld) was dat voorschot te weinig en moet je bijbetalen.

Je werkgever valt niets te verwijten, het bijzonder tarief percentage wordt meestal berekend over het jaarloon het jaar ervoor en als je hard stijgt, dan kom je niet lekker uit. Een heel alerte werkgever actualiseert wellicht het jaarloon bij grote sprongen, maar een vereiste is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak86
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:39
Het is overigens maar de vraag of je werkgever echt een fout heeft gemaakt. De inhouding van loonbelasting op je maandelijkse loon kan bijna niet fout gaan, omdat de inhouding plaatsvindt aan de hand van bepaalde tabellen en rekenregels. Dit is alleen anders bij de inhouding van loonbelasting op vakantiegeld en bonussen etc. Dit vindt plaats aan de hand van de tabel bijzondere beloningen. Het tarief ervan is afhankelijk van je jaarloon in het voorgaande jaar. Stijgt je loon zeer snel, dan kan het zijn dat het tarief van de tabel bijzondere beloningen niet goed aansluit bij de door jou verschuldigde inkomstenbelasting. Dit is echter inherent aan het systeem van inhouding zoals de wetgever dat heeft bedacht en hoeft dus geen fout van de werkgever te betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 07:21

Tjark

DON'T PANIC

Vanitas1996 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:12:
Ik werk nu al twee jaar voor dezelfde werkgever. In deze twee jaar ben ik aardig gestegen met mijn loon, omdat ik nog jong ben en mijn werk tevreden over mijn functioneren is.
Als je echt flink gestegen bent, kijk dan eens naar het middelen van je belasting. Zeker als je net begint, kun je zo nog mooi spreiden:

https://www.belastingdien...omens/hoe_werkt_middeling

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tyson schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:17:
Tjsa, wil je voor €630 mogelijk de relatie met je werkgever verslechten?
Euh, ja? Natuurlijk. Ben toch niet helemaal goed, als mijn werkgever me €630 te weinig uitbetaald dan ga ik daar achteraan. Gaan ze dwars liggen dan ga ik net zo lang trappen totdat ik het geld heb.

In dit geval is dat niet van toepassing, omdat hij het sowieso moet betalen, en dat dit een vervelende verrassing is voor TS, die hem echter effectief niks kost. Maar als het wel TS €630 had gekost had ik het daar echt niet bij laten zitten om aardig te zijn voor mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Sissors schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Euh, ja? Natuurlijk. Ben toch niet helemaal goed, als mijn werkgever me €630 te weinig uitbetaald dan ga ik daar achteraan. Gaan ze dwars liggen dan ga ik net zo lang trappen totdat ik het geld heb.

In dit geval is dat niet van toepassing, omdat hij het sowieso moet betalen, en dat dit een vervelende verrassing is voor TS, die hem echter effectief niks kost. Maar als het wel TS €630 had gekost had ik het daar echt niet bij laten zitten om aardig te zijn voor mijn werkgever.
Correct! In eerste instantie dacht ik dus dat het onterecht was, maar dit blijkt terecht te zijn. Als het onterecht was had ik niet 'ach wat jammer, maar helaas' gezegd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:52
Ik ben zeer ontevreden dat ik elk jaar geld terugkrijg van de belastingen, want ik geef ongewild de overheid een renteloze lening. Dat geld had ik al een jaar nuttig voor mezelf kunnen gebruiken....

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
@Vanitas1996 Ik denk dat de conclusie er al is.
Maar eigenlijk had jouw eigen personeelsadministratie je dat haarfijn kunnen uitleggen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Tommie12 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:03:
@Vanitas1996 Ik denk dat de conclusie er al is.
Maar eigenlijk had jouw eigen personeelsadministratie je dat haarfijn kunnen uitleggen.
Eigenlijk had dat gekund, maar de persoon in kwestie van de afdeling administratie wist mij dit niet te vertellen, omdat zij dit niet wist.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
Vanitas1996 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

Eigenlijk had dat gekund, maar de persoon in kwestie van de afdeling administratie wist mij dit niet te vertellen, omdat zij dit niet wist.. :)
Ongelooflijk dit... mensen die salarissen moeten berekenen, en de absolute basis van belastingsschalen niet kennen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Maakt niets uit of jij het later betaalt of je werkgever eerder. Dat bedrag moest je sowieso betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
naftebakje schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:03:
Ik ben zeer ontevreden dat ik elk jaar geld terugkrijg van de belastingen, want ik geef ongewild de overheid een renteloze lening. Dat geld had ik al een jaar nuttig voor mezelf kunnen gebruiken....
Daarvoor heb je de voorlopige teruggaaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09

Tys

Sissors schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Dat is natuurlijk een ander verhaal, maar zoals we allemaal doorhebben is dat niet de situatie van de TS. En ook niet waar ik op doelde dus ;)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 10:35
Dit had ik vorig jaar ook, maar ging om 2800 ;-)

Maar, door het stijgen van mijn aandelen en, mijn promotie heb ik dat jaar wel meer extra verdiend dan die 2800,-

Dus aan het eind van de dag, wat had je liever gehad geen promotie eb dus geen extra salaris of, nu die 630 niet terug betalen.

Wat je voortaan het beste kan doen is er zelf een beetje op letten en mee rekenen met je loonstrook. Hier staat op wat je afdraagt, en als je dit allemaal een beetje x 12 + vakantie geld doen kan je goed inschatten hoeveel je terug moet gaan betalen of terug krijgt.

Dit gaat 'later' allemaal nog veel ingewikkelder worden, als je bonussen, aandelen en een koophuis hebt maar goed, daarom is het handig het nu een beetje door te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik vermoed dat je het over je percentage bijzonder tarief hebt, dat onder andere toegepast wordt op de uitkering van je vakantiegeld.

Je hebt het antwoord al, maar mocht je nog geïnteresseerd zijn in de technische uitleg, dan wil ik dat nog wel toelichten:

Het bijzonder tarief is afhankelijk van je jaarinkomen. Om te bepalen welk bijzonder tarief gehanteerd wordt, wordt er gekeken naar het vorige jaarloon. Dat betekent dat het jaarloon van 2017 bepalend was voor het gehanteerde bijzondere tarief in 2018. En het jaarloon van 2018 is bepalend voor 2019, et cetera.

Het bijzonder tarief wordt door de belastingdienst bepaald aan de hand van een tabel met een staffel. Wat je dus ziet bij snelle loonstijgingen, is dat het bijzondere tarief nog gebaseerd is op een salaris dat niet meer representatief is. Dat resulteert in een 'terugbetaling'.

Het lullige is dat die staffel een aantal gekke sprongen maakt, afhankelijk van je jaarinkomen.

Bijvoorbeeld:

Jaarloon tussen € 10.470 en € 19.390: 7,94% bijzonder tarief
Jaarloon tussen € 19.390 en € 20.385: 36,65% bijzonder tarief
Jaarloon tussen € 20.385 en € 23.809: 43,25% bijzonder tarief
Bron: Belastingdienst, witte loontabel voor bijzondere beloningen 2019

Dat betekent dat als je bijvoorbeeld in 2017 nét geen € 19.390 verdiende (bijv. € 18.000), je maar 7,94% bijzonder tarief in 2018 betaalde.

Als je vervolgens in 2018 een stap maakt van € 18.000 naar € 21.000 (dat is slechts 3k per jaar, oftewel zo'n € 250 per maand) betekent dat dat je voor heel 2018 7,4% hebt betaald, terwijl je inkomen voor dat jaar al in de range van 43,25% zat. Dat resulteert in een flinke naheffing ter grootte van het verschil tussen die percentages.

TL;DR: € 250,- per maand kan het verschil betekenen tussen 7,94% bijzonder tarief of 43,25%.

Ik zeg niet dat jij deze bedragen verdiende, maar het toont wel aan hoe hard het kan gaan.

Het is dan ook geen fout van de werkgever en het ingevoerde percentage is niet 'verkeerd', daar de Belastingdienst deze tarieven vaststelt. Dit is een beetje knullig verwoord door de dame van de administratie, waardoor de indruk wordt gewerkt dat het hun fout is.

Je kúnt als werkgever zijnde in de salarisadministratie deze percentages gedurende het jaar aanpassen aan de hand van recente mutaties, maar dat is 1) zeer onwenselijk 2) zeer foutgevoelig 3) zeer complex en 4) de Belastingdienst ondervangt dit zelf al in de aangifte.

Edit: zoals @__fred__ dus al zegt O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Ethiron op 14-08-2019 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als het om een "normale" loonsverhoging gaat, gaat het eerder om de loonheffingstabel die op de situatie van TS van toepassing is, niet om het bijzonder tarief voor bepaalde beloningsdelen.

[ Voor 66% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-08-2019 14:39 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:37:
Als het om een "normale" loonsverhoging gaat, gaat het eerder om de loonheffingstabel die op de situatie van TS van toepassing is, niet om het bijzonder tarief voor bepaalde beloningsdelen.
Maar de kans dat een salarissoftwarepakket de loonheffing van normaal tabelloon te laag zou berekenen schat ik ongeveer nul in. Wij draaien unit tests die automatisch de loonheffingstabellen van de belastingdienst in CSV inladen en tot op de cent vergelijken met de zelf berekende waarden. Als er 1 cent verschil zit in één van de tabellen, dan klapt de test.
De belastingdienst zelf in de loonaangifte tolereert nog een cent verschil, maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:17
Ethiron schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:52:
Ik vermoed dat je het over je percentage bijzonder tarief hebt, dat onder andere toegepast wordt op de uitkering van je vakantiegeld.
Dat bijzonder tarief bestaat trouwens alleen bij de inhouding van de werkgever. Omdat de belastingdienst wil voorkomen dat je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.

Bij je belastingaangifte wordt al je salaris, vakantiegeld en 13e maand e.d. op een hoop geveegd en dat is dan je "totaal salaris". Hierover wordt dan de loonbelasting berekend volgens de belastingschijven. Mocht de werkgever dan teveel ingehouden hebben dan krijg je dat terug van de belastingdienst.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:37:
Dat klopt, maar aan een 'normale' loonsverhoging is bijna inherent verbonden dat overige emolumenten welke bijzonder belast worden, óók stijgen. Al is het maar het vakantiegeld en de 13e maand.

@LordSinclair Kun je dat wat verder toelichten? Over bepaalde looncomponenten wordt toch een ander percentage gehanteerd. Hoe wordt dat dan verwerkt op het moment dat het op één hoop gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:17
Ethiron schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:21:
@LordSinclair Kun je dat wat verder toelichten? Over bepaalde looncomponenten wordt toch een ander percentage gehanteerd. Hoe wordt dat dan verwerkt op het moment dat het op één hoop gaat?
Al het inkomen dat in box 1 valt moet inkomstenbelasting over betaald worden. De oorsprong daarvan is onbelangrijk, vakantiegeld, salaris, 13e maand wordt allemaal als inkomen gezien.

Waarom je over bijvoorbeeld je vakantiegeld meer belasting betaald dan over je loon staat hier mooi uitgelegd: https://www.nibud.nl/consumenten/vakantiegeld-hoeveel/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Daar is de voorlopige aanslag voor beschikbaar: https://www.belastingdien...rlopige-aanslag-aanvragen

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Al het inkomen dat in box 1 valt moet inkomstenbelasting over betaald worden. De oorsprong daarvan is onbelangrijk, vakantiegeld, salaris, 13e maand wordt allemaal als inkomen gezien.

Waarom je over bijvoorbeeld je vakantiegeld meer belasting betaald dan over je loon staat hier mooi uitgelegd: https://www.nibud.nl/consumenten/vakantiegeld-hoeveel/
Eerst zeg je het correct, vervolgens zeggen jij en Nibud het weer op een manier waarop het lijkt dat er voor vakantiegeld een ander belastingtarief geldt.

Alle tabellen, bijzondere tarieven en alles behalve de tabel met belastingschijven, hebben alleen betrekking op de loonheffing, niet op de loonbelasting. De loonheffing is "slechts" een voorheffing van de loonbelasting. Uiteindelijk komt alles zoals gezegd op een grote hoop, worden de forfaitaire belastingen over een eigen huis (indien van toepassing) er bij opgeteld, gaan je aftrekposten eraf en betaal je uiteindelijk over het totaal in box 1 belasting volgens de schijven, waarbij alle heffingskortingen, voorheffingen en voorlopige teruggaves verrekend worden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• __fred__
Wees blij dat je de overheid niet hoeft te betalen. :) 5 jaars staatsobligatie is negatieve rente:

https://www.iex.nl/Rente-...353/Nederland-5-jaar.aspx

Ow, en 3 maands euribor is ook negatief:

https://statistiek.dnb.nl/dashboards/rente/index.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
In 2018 had je ook dat op het laatste moment nog aan tarieven werd gesleuteld, waardoor veel administratieprogramma's nog niet up to date waren. Dat kan ook een oorzaak zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 15:58
ex87 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:50:
Dit had ik vorig jaar ook, maar ging om 2800 ;-)

Maar, door het stijgen van mijn aandelen en, mijn promotie heb ik dat jaar wel meer extra verdiend dan die 2800,-
Stijgen van de waarde van aandelen heeft toch niks met inkomen te maken? of bedoel je de box 3 belasting die je daarover moest betalen?

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 15-08-2019 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 11:10
Ethiron schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:21:
[...]

Dat klopt, maar aan een 'normale' loonsverhoging is bijna inherent verbonden dat overige emolumenten welke bijzonder belast worden, óók stijgen. Al is het maar het vakantiegeld en de 13e maand.

Bijzonder tarief is een zeer misbruikte term, omdat ons belastingstelsel allemaal kortingen bevat. Zie https://www.nibud.nl/consumenten/vakantiegeld-hoeveel/ voor een simpele, maar heldere, uitleg. De heffingskortingen worden berekend tegen je vaste salaris. Uitbetaalde bonussen, 'verkochte' vakantiedagen, vakantie geld etc komen bovenop dit bedrag, waardoor je gewoon het volledige belastingtarief zal moeten afleggen van de hoogste schaal waar je in valt voor dit bedrag. Op het moment dat je in de vierde schijf valt geldt dat iedere euro extra (salarisverhoging, bonus etc) gewoon tegen een belastingtarief van 51.75% wordt uitbetaald. Mensen die niet gewend zijn in deze schijf te zitten komen dan met allemaal termen als 'vakantiedagen verkopen levert weinig op, bijzonder tarief, ..., maar in werkelijkheid is het gewoon dat je geen heffinskortingen krijgt (want die heb je al verrekend op je basissalaris) en gewoon de belasting voor je schijf moet betalen. Daar komt alleen nog je verlaagde recht op heffingskorting bij.

Als er tussentijds geen wijziging plaatsvindt dan is dit vooraf te berekenen. Bij een wijziging moet er dus een correctie plaatsvinden om dit bedrag over het gehele jaar te corrigeren, maar deze heeft bij TS niet plaatsgevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 15-08-2019 12:02 ]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 10:35
Mirved schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Stijgen van de waarde van aandelen heeft toch niks met inkomen te maken? of bedoel je de box 3 belasting die je daarover moest betalen?
Ah sorry, dat had ik duidelijker kunnen uitleggen: Wij hebben hier RSU's, dus elk jaar mag ik aandelen verkopen die 3 jaar geleden zijn toegekend, die worden dan verkocht of, in ieder geval een gedeelte om de inkomstenbelasting te betalen. Dus met stijging bedoel ik eigenlijk dat het 3 jaar geleden y waard was, en vandaag 3 x y waardoor mijn totale compensatie wat in het payrol systeem staat niet helemaal klopt met de werkelijkheid.

Dit is altijd een beetje gokken met de dagwaarde etc, en dit word aan het eind van het jaar weer recht getrokken. Sinds kort is het genoeg waard dat ik inderdaad ook met box 3 te maken heb.

[ Voor 12% gewijzigd door ex87 op 15-08-2019 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 21:52
Wat je evt nog aan kunt geven is dat je gewend bent geraakt aan het nieuwe netto salaris. Wellicht dat je baas je die € 630,- dan bruto laat stijgen (toch € 55,- per maand extra ;) )

Maar ik zou niet te moeilijk doen, je had het sowieso moeten betalen, je hebt het zelf niet gezien op je loonstrook en het is nou niet echt een bedrag dat onoverkomelijk is. (Het is geen ruim € 8000,- die je moet betalen omdat je werkgever met 36 uur rekende als fulltime basis ipv 38 uur, wat bij mij gebeurd is...)
Pagina: 1