Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Code schrijven, Wat simpele video/foto bewerking, Paar VM's voor testen. Bedoeling is dat het futureproof is voor ~4-5 jaar (ex videokaart)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 4000-4500 euro. Dit is inclusief schermen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord/muis etc.. neem ik mee. Gaat alleen om systeem+schermen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld.
Videokaart is hierin nog niet definitief. Ik wacht tot er meer informatie is over de custom AMD 5700 XT kaarten. Specifiek de Sapphire Nitro serie (schijnen toch altijd de betere AMD kaarten te zijn).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Beeldscherm blijft dit samsung beeldscherm.
CPU blijft AMD. 3800X gekozen omdat deze betere specs heeft dan de 3700x en ik niet van plan ben te gaan overklokken.
Behalve bovenstaand geen specifieke merk voorkeuren. De onderdelen zijn gekozen op basis van ervaringen/reviews (en natuurlijk ook wat gevoel).
Gaat mij erom dat het onderdelen zijn van goede kwaliteit en waar ik op kan vertrouwen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien een ander onderdeel wordt voorgesteld dan absoluut niet in de kleur wit.
Geen hardeschijven!
Ga je overklokken?
Misschien een klein beetje. Maar de boostclocks van de apparatuur is tegenwoordig zo goed dat ik het overbodig vindt. Hier hoeft geen rekening mee gehouden worden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit geheugen een goede keuze voor bij deze setup? Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien? Kan ik misschien beter een ander onderdeel kiezen?
Is de voeding een goede keuzen? Het is wel al een ouder model. Ik heb ook zitten kijken naar de Seasonic prime ultra of focus plus series. Alleen schijnt de prime ultra serie een matige fan erin te hebben. Voor de focus plus kan ik daar niks over vinden maar dat is wel een reden dat ik voor de Corsair heb gekozen.
Gamen, Code schrijven, Wat simpele video/foto bewerking, Paar VM's voor testen. Bedoeling is dat het futureproof is voor ~4-5 jaar (ex videokaart)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 4000-4500 euro. Dit is inclusief schermen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord/muis etc.. neem ik mee. Gaat alleen om systeem+schermen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 405,99 | € 405,99 |
1 | Moederborden | ASRock X570 Taichi | € 324,- | € 324,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT 8G | € 427,- | € 427,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Enthoo Evolv X Glass Grijs | € 188,- | € 188,- |
3 | Monitoren | Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart | € 449,- | € 1.347,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Dominator Platinum RGB CMT32GX4M2C3466C16 | € 302,- | € 302,- |
1 | Voedingen | Corsair HX750i | € 141,05 | € 141,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 2TB | € 295,49 | € 295,49 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 445,- | € 445,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.970,48 |
Videokaart is hierin nog niet definitief. Ik wacht tot er meer informatie is over de custom AMD 5700 XT kaarten. Specifiek de Sapphire Nitro serie (schijnen toch altijd de betere AMD kaarten te zijn).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Beeldscherm blijft dit samsung beeldscherm.
CPU blijft AMD. 3800X gekozen omdat deze betere specs heeft dan de 3700x en ik niet van plan ben te gaan overklokken.
Behalve bovenstaand geen specifieke merk voorkeuren. De onderdelen zijn gekozen op basis van ervaringen/reviews (en natuurlijk ook wat gevoel).
Gaat mij erom dat het onderdelen zijn van goede kwaliteit en waar ik op kan vertrouwen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien een ander onderdeel wordt voorgesteld dan absoluut niet in de kleur wit.
Geen hardeschijven!
Ga je overklokken?
Misschien een klein beetje. Maar de boostclocks van de apparatuur is tegenwoordig zo goed dat ik het overbodig vindt. Hier hoeft geen rekening mee gehouden worden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit geheugen een goede keuze voor bij deze setup? Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien? Kan ik misschien beter een ander onderdeel kiezen?
Is de voeding een goede keuzen? Het is wel al een ouder model. Ik heb ook zitten kijken naar de Seasonic prime ultra of focus plus series. Alleen schijnt de prime ultra serie een matige fan erin te hebben. Voor de focus plus kan ik daar niks over vinden maar dat is wel een reden dat ik voor de Corsair heb gekozen.
[Voor 3% gewijzigd door Muerte.Diablo op 12-08-2019 23:04]