Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

1440P Gamesysteem/workstation ~€4K

Pagina: 1
Acties:

• faraga
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-04 14:04
Wat smijt je hier ontzettend veel geld over de balk. Is natuurlijk aan jou als je dat eraan wilt uitgeven, maar je kunt (vrijwel) dezelfde prestaties krijgen en geld overhouden voor een leuk weekendje weg.

CPU: De 3800X is verwaarloosbaar sneller dan de 3700X. Scheelt wel 50 euro.
Mobo: Maakt niet uit in prestaties van je systeem. Heb me nog niet erg in X570-borden verdiept, maar het zou me niet verbazen als je daar 100-150 euro op kunt besparen en je nooit een verschil zou merken.
Behuizing: Eigen smaak natuurlijk, maar blijft wel een duur model.
Processorkoeling: Als je toch niet gaat overklokken, koop dan gewoon lekker de Mugen 5 PCGH-editie. Ik heb de voorganger daarvan en hij is geruisloos. Scheelt weer 50 euro.
RAM: Los van of je wel of niet 32GB nodig hebt, kun je voor 200 euro ook wel 32GB aan snel geheugen krijgen. Tenzij je natuurlijk heel graag 100 euro overhebt voor rgb-verlichting.
Voeding: Koop een goede met een vermogen van ongeveer 500 watt en bespaar weer 50 euro.
Opslag: Los van dat 4TB opslag in een pc heel veel is en je dan beter kunt gaan nadenken over een losse nas, is bijna 500 euro voor een ssd met 2TB echt heel veel geld. Ja, die 970 is heel snel, maar ga je dat verschil in snelheid echt merken? Waarschijnlijk niet. Dan kun je beter de Intel 660p kopen. Ben je weer 200 euro rijker.

Het is natuurlijk aan jou, maar je bent nu wel heel veel extra geld aan het uitgeven aan diminishing returns. Als je mijn suggesties opvolgt en je videokaart vervangt voor een 2080Ti, ben je goedkoper uit en heb je alsnog een veel betere game-ervaring.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-04 20:19

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mobo is echt belachelijk duur, je komt net zo goed weg met een B450 boardje van Asrock als je zo merkgebonden bent. De 570 chipset is veel te duur voor consumentengebruik, heeft geen enkele toegevoegde waarde t.o.v. x470 en als je geen zware OC draait heeft een x470 ook geen meerwaarde t.o.v. b450, tenzij je nóg meer sata aansluitingen nodig hebt.

Voeding kun je echt de helft op besparen, ik weet noet waarom je 750w nodog denkt te hebben, of Corsair, maar voor bijna de helft van het geld heb je een 500w beQuiet pure/straight power of bitfenix voeding die het net zo goed doen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:15
Er is nog zoiets als de be quiet Straight Power 11 550w. Kan zich qua kwaliteit en prestaties prima meten met de Corsair HX V2.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:15
Koop pricewatch: Corsair AX850 Titanium, die is in alles nog beter.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True