- ik doe niet meer mee
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2019 19:47 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat zou een mooie boel worden als de regering beslist of we mogen demonstreren, voor welke onderwerpen we mogen demonstreren, en hoe lang we mogen demonstreren.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:50:
Ja ik snap de redenen van de protesten: maar als wij in Nederland met zijn alle op het Malieveld staan, dan zal de politie ons ook met geweld verdrijven en de regering zal waarschijnlijk nog protesten verbieden ook.
Dus ik denk eerlijk gezegd dat de demonstranten zich een beetje verkijken op democratie, want een democratie betekend niet dat je maar moet door protesteren als de democratische gekozen regering de wet niet aanpast.
We gaan hier niet beginnen met whataboutismen. Al helemaal niet om inhoudelijke reacties weg te wuiven. Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleiddowntime schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:28:
[...]
Als ik een jaar op het Binnenhof wil staan met mijn spandoekje dan heb ik dat recht. Ook al heeft de regering geen zin om naar mij te luisteren.
[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:26 ]
In China wel ja, en daar kom je de cel voorlopig niet uit in dat geval.
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:31 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
We gaan hier niet beginnen met whataboutismen. Al helemaal niet om inhoudelijke reacties weg te wuiven. Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij BeleidYakuzA schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:40:
[...]
In China wel ja, en daar kom je de cel voorlopig niet uit in dat geval.
Gelukkig gaat dat niet zo in Nederland. De mensen die in Amsterdam voor het beursgebouw gingen kamperen hebben daar toch ook erg langs gestaan? En die zijn daar niet binnen een paar uur door de ME weg geveegd.
[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:26 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dan stapt de regering op en komen er vervroegde verkiezingen.
[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:32 ]
We gaan hier niet beginnen met whataboutismen. Al helemaal niet om inhoudelijke reacties weg te wuiven. Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij BeleidSissors schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:48:
[...]
Dan stapt de regering op en komen er vervroegde verkiezingen.
Serieus, ga nou niet net doen alsof Nederland net vergelijkbaar is met China. Hoeveel mensen hebben wij precies in heropvoedingskampen zitten?
[ Voor 54% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:26 ]
Sinds wanneer is de regering in Hong Kong democratisch gekozen?Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:50:
de democratische gekozen regering
Erg democratisch allemaal.Mainland Government officials, along with then Chief Executive CY Leung and current Chief Executive Carrie Lam have said that the development of democracy in Hong Kong is not a top priority and that the Hong Kong government should focus on livelihood issues first.
Candidates for election to the Legislative Council in 2016 were pre-screened by the Electoral Affairs Commission for their political beliefs and many were excluded on the basis that their views were "unconstitutional".
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
They called for a complete withdrawal of the bill, the withdrawal of the “riot” characterisation of the June 12 protests, the unconditional release of all arrested protesters, the formation of an independent commission of inquiry into police behaviour, as well as universal suffrage.Semyon schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:15:
Is het duidelijk wat de demonstranten nu eisen? We willen X en dan houden we op met demonstreren?
Eerst was het de extraditiewet, maar die is al (tijdelijk?) gesneuveld.
De gele paraplu'tjes hadden duidelijke wensen. Toen de protesten begonnen ging het om die wet, maar is het nu nog wel duidelijk, behalve een vage "we willen meer democratic"?
Is er nog een concreet doel, of is het uit de hand gelopen en is men nu gewoon boos tegen (en boos voor)?
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Democratie is juist een van de eisen van de protesten. Op dit moment wordt de Legislative Council van Hongkong als volgt gekozen (van Wikipedia):Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:50:
Dus ik denk eerlijk gezegd dat de demonstranten zich een beetje verkijken op democratie, want een democratie betekend niet dat je maar moet door protesteren als de democratische gekozen regering de wet niet aanpast.
Een van de eisen nu is:The legislature is a body comprising 70 members, 35 of whom are directly elected through five geographical constituencies (GCs) under the proportional representation system with largest remainder method and Hare quota, while the other 35 are indirectly elected through trade-based functional constituencies (FCs) with limited electorates.[2] Under the constitutional reform package passed in 2010, there are five District Council (Second) new functional constituencies nominated by the District Councillors and elected by territory-wide electorates.
Overigens niet nieuw, maar nog steeds niet het geval:Resignation of Carrie Lam and the implementation of universal suffrage for Legislative Council and Chief Executive elections
Wikipedia: 2019 Hong Kong anti-extradition bill protests
From late 2003 on, the Government and the public have been drawing out plans of democratisation with the ultimate aim of electing a chief executive by universal suffrage after nomination by an ad hoc committee (Basic Law, Art. 45) and electing the whole Legislative Council by universal suffrage (Basic Law, Art. 68). In late 2007, the Standing Committee of the National People's Congress decided that the former can be achieved in 2017 or later, and the latter can be achieved after the former has been.
Wikipedia: Elections in Hong Kong
Toch denk ik dat China wel aan het langste eind zal trekken. Vroeger had Hongkong nog een relevant GDP t.o.v. China, nu is Hongkong slechts een stad en niet essentieel voor de Chinese economie. Zie bijvoorbeeld onderstaande grafiek:YakuzA schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:12:
Gezien hoe China omgaat met Tibet, Taiwan etc zie ik het somber in voor HongKong.
China leek er op te gokken dat het zo los wel niet zou lopen met hun inlijving van Hongkong, maar nu blijkt dat de inwoners toch echt wel een eigen mening hebben en graag hun vrijheden willen behouden tov het oppresieve beleid vanuit China.
Ja, die staan hier Wikipedia: 2019 Hong Kong anti-extradition bill protestsSemyon schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:15:
Is het duidelijk wat de demonstranten nu eisen? We willen X en dan houden we op met demonstreren?
Is er nog een concreet doel, of is het uit de hand gelopen en is men nu gewoon boos tegen (en boos voor)?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd1 op 13-08-2019 05:08 ]
En zo langzamerhand begint ook duidelijk te worden dat China bepaalde andere landen min of meer heeft "gekocht" om hun bek te houden en vooral oogluikend toe te laten dat Chinese (of pro-Chinese) agenten pro-democratische protesten intimideren binnen andermans landsgrenzen:XWB schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 01:00:
China spreekt nu over terrorisme, en het leger zou al enkele dagen bij de grens met Hong Kong paraat staan.
Verdere escalatie kan verwacht worden.
Masked men destroy Hong Kong Lennon wall at Australia's University of QueenslandIt began with the first question, from Drew Pavlou, a University of Queensland student, who said he helped organise pro-Hong Kong protests, and alleged he was assaulted and received death threats. Pavlou asked why no Australian parliamentarian had commented on the violence.
“Is this response a product of the fact that Chinese Communist party has systematically bought the loyalty of key government and non-government institutions in this country?”
No one really answered the question, but Li Shee Su, a semi-retired IT executive, was the first to respond.
Li said there was a bias in media reporting.
“I will give you a quick example. In Australia, when we catch people with bombs in the garages at homes, what do we call them? Terrorists. Correct. In Hong Kong, when you catch them with bombs and bomb-making material, what do we call them? Pro-democracy protesters.”
He later accused “another player” – foreign intelligence agencies – of organising the Hong Kong student protesters.
[ Voor 31% gewijzigd door Amphiebietje op 13-08-2019 08:04 ]
Gezien de bill al terug getrokken is, gaat het nu echt alleen maar over of er een onderzoek naar komt? En hoeveel mensen zitten vast? En hoeveel mensen die echt niets gesloopt hebben? Want aan het begin van de protesten waren ze vredig, maar nu zitten er ook mensen die onder het mom van protesten ook echt dingen hebben kapot gemaakt.Eastman schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 01:12:
They called for a complete withdrawal of the bill, the withdrawal of the “riot” characterisation of the June 12 protests, the unconditional release of all arrested protesters, the formation of an independent commission of inquiry into police behaviour, as well as universal suffrage.
[ Voor 4% gewijzigd door Semyon op 13-08-2019 08:33 ]
[ Voor 15% gewijzigd door ikt op 13-08-2019 08:36 ]
Het wetsvoorstel is NIET van de baan: het is tijdelijk in de koelkast gezet en 1 van de redenen dat de protesten doorgaan.Semyon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:32:
[...]
Gezien de bill al terug getrokken is, gaat het nu echt alleen maar over of er een onderzoek naar komt? En hoeveel mensen zitten vast? En hoeveel mensen die echt niets gesloopt hebben? Want aan het begin van de protesten waren ze vredig, maar nu zitten er ook mensen die onder het mom van protesten ook echt dingen hebben kapot gemaakt.
Het lijkt mij dat met het huidige karakter van de protesten de vrijlatingseis met de dag minder realistisch wordt. En ik begrijp de zin van een onderzoek niet helemaal eigenlijk.
Nu de bill zelf weg is, gaan de protesten eigenlijk alleen nog maar over de protesten zelf?
Het is indefinitely suspended . BronChief schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:44:
[...]
Het wetsvoorstel is NIET van de baan: het is tijdelijk in de koelkast gezet en 1 van de redenen dat de protesten doorgaan.
Het verschil is enorm: de HK overheid kan op ieder moment de wet weer behandelen terwijl het proces anders is als het wetsvoorstel van de lijst wordt gehaald. Hier kan je zien dat het wetsvoorstel nog "gewoon" door de overheid behandeld kan worden: https://www.gld.gov.hk/eg...m8Tf_W5ZmBryu9nMBZiUUqJF0Semyon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:53:
[...]
Het is indefinitely suspended . Bron
Dus niet tijdelijk. Dat was het eerst wel, maar daar is op 15 Juni indefinitely van gemaakt. Behoorlijk van de baan dus.
En gezien de overheid altijd iets soortsgelijks weer kan indienen begrijp ik niet helemaal waarom withdrawn zo veel belangrijker is.
(Oprecht geïnterreseerd!)
Ik snap dat er procedureel verschil is. Maar stel het wordt van de lijst is gehaald wat houdt de overheid tegen het er weer op te zetten? (Of iets soortsgelijks en in naam anders). Niks toch? De overheid is toch de instantie die bepaalt wat er op die lijst komt?Chief schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:58:
[...]
Het verschil is enorm: de HK overheid kan op ieder moment de wet weer behandelen terwijl het proces anders is als het wetsvoorstel van de lijst wordt gehaald.
Het is niet "het leger", dit is de CAP, de Chinese Armed Police. Soort van gendarmerie zeg maar.ikt schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:36:
Er schijnt op dit moment ook dat het leger zich verzamelt in Shenzen. Hopelijk loopt dit niet weer uit op een bloedbad
[ Voor 12% gewijzigd door Kenzi op 13-08-2019 09:20 ]
Aan de andere kant, 't komt natuurlijk niet voor niets in het nieuws en het zal ook niet geheel toevallig daar in de buurt zijn; Ff spierballen tonen zogezegd.Kenzi schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:09:
[...]
Er is zoveel misinformatie en paniekzaaien.
Hhet is niet "het leger", dit is de CAP, de Chinese Armed Police. Soort van gendarmerie zeg maar.
Daarbij als je de pantservoertuigen ziet, die missen hun wapens. Aangezien het parade-voertuigen zijn.
Dit is een oefening voor de 70ste verjaardag in October.
De armed police houd op dit moment een grootschalige oefening in Shenzhen.
Het leger is niet onderweg naar HK. Het leger (de PLA) is er al sinds 1997. Er zijn meerdere batt. gestationeerd in HK dus er hoeft helemaal niks te komen uit Shenzhen.
Ten eerste is het lastiger om het hele proces te moeten doorlopen. Ten tweede zit er natuurlijk ook iets symbolisch erachter voor de demonstranten, dat kunnen we ook niet ontkennen.Semyon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:06:
[...]
Ik snap dat er procedureel verschil is. Maar stel het wordt van de lijst is gehaald wat houdt de overheid tegen het er weer op te zetten? (Of iets soortsgelijks en in naam anders). Niks toch? De overheid is toch de instantie die bepaalt wat er op die lijst komt?
Ik wil graag begrijpen waar dit nu omgaat en ik heb het gevoel nog iets cruciaals te missen.
Speculatie. De oefeningen hadden ook al lang gepland kunnen zijn.rik86 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:15:
[...]
Aan de andere kant, 't komt natuurlijk niet voor niets in het nieuws en het zal ook niet geheel toevallig daar in de buurt zijn; Ff spierballen tonen zogezegd.
Ben je niet je hand aan het overspelen als je protesteert voor de symboliek?Chief schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:17:
Ten eerste is het lastiger om het hele proces te moeten doorlopen. Ten tweede zit er natuurlijk ook iets symbolisch erachter voor de demonstranten, dat kunnen we ook niet ontkennen.
Dit idee heb ik ook. En als er geen exit strategie is, kan het eigenlijk alleen maar eindigen in verlies voor de kant van de protesten.Russel88 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:27:
Ik vrees dat er geen exit strategie is en dat dit een protest is vanwege de algemene gevoel dat HK meer een meer onderdeel word van China.
Er zit heel veel emotie in de demonstraties wat na verloop na tijd steeds sterker is geworden door de vele escalerende momenten. Geen van alle partijen hebben alles goed/fout gedaan.Semyon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:22:
[...]
Ben je niet je hand aan het overspelen als je protesteert voor de symboliek?
Dat het lastiger is is volgens mij niet zo'n verschil.
Je kan toch altijd weer de straat op gaan als het unsuspended is?
Met het kleine maar belangrijke verschil dat China alleen maar paramilitaire politie heeft. Ook heeft de People's Armed Police 14 divisies van het People's Liberation Army overgenomen in 1996.Kenzi schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:09:
[...]
Het is niet "het leger", dit is de CAP, de Chinese Armed Police. Soort van gendarmerie zeg maar.
[ Voor 11% gewijzigd door IJzerlijm op 13-08-2019 09:50 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 13-08-2019 10:21 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik wil 1 kanttekening plaatsen. HK is nooit Brits geweest. HK leende/huurde het voor 100 jaar van China. En dat uitleen was niet echt vrijwillig zeg maar.ph4ge schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:11:
China heeft zijn kans afgewacht. HK was Brits en de afspraken zijn met het VK gemaakt, maar die zijn op dit moment veel te kwetsbaar om zich hier druk om te maken.
Correct, goede aanvullingRussel88 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:19:
[...]
Ik wil 1 kanttekening plaatsen. HK is nooit Brits geweest. HK leende/huurde het voor 100 jaar van China. En dat uitleen was niet echt vrijwillig zeg maar.
Onder Brits bestuur is HK wel de HK geworden die wij kennen.
In de Volkskrant lees ik dat het ook een generatie probleem is. Jonge HK mensen hebben een minder sterke band met het vaste land.
Ook hoor ik van vrienden dat de locals last hebben van de grote aantal Chinezen. Echter draait de economie voornamelijk vanwege de Chinezen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Alleen de new territories maar. HK island/kowloon was buiten het 100 jaar leen verdragRussel88 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:19:
[...]
Ik wil 1 kanttekening plaatsen. HK is nooit Brits geweest. HK leende/huurde het voor 100 jaar van China.
Oww. Dat wist ik niet.Semyon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:23:
[...]
Alleen de new territories maar. HK island/kowloon was buiten het 100 jaar leen verdrag
Sissors schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:42:
Omdat er orde moet zijn, moeten ze zich maar laten inlijven door China? Hoever wil je daarmee gaan? Als China straks weer eens landje pik gaat doen bij een ander land, dan moeten die zich maar ook overgeven direct? Want een oorlog is zo wanorderlijk? En wie wil nou niet bij het Chinese rijk horen...
Ik zie het (ook) andersom: terugtrekken is simpel, levert goede PR, haalt munitie weg bij protestanten. En toch gebeurt het niet. Waarom?Semyon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:53:
[...]
Het is indefinitely suspended . Bron
Dus niet tijdelijk. Dat was het eerst wel, maar daar is op 15 Juni indefinitely van gemaakt. Behoorlijk van de baan dus.
En gezien de overheid altijd iets soortsgelijks weer kan indienen begrijp ik niet helemaal waarom withdrawn zo veel belangrijker is.
(Oprecht geïnterreseerd!)
Intensiteit en locatie van "oefeningen" zijn overigens al sinds tenminste begin van de koude oorlog een niet-subtiele boodschap.Kenzi schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:09:
Dit is een oefening voor de 70ste verjaardag in October.
De armed police houd op dit moment een grootschalige oefening in Shenzhen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Je noemt het zelf al, dat is inderdaad een groot deel van de achterliggende gedachte van die kaart. Tel daabij op dat veel van die leningen nog wat aangetrokken worden (land kan niet betalen - > China meer invloed).Amphiebietje schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:00:
@Verwijderd1 Die kaart is meisleidend, veel ontwikkelingslanden kunnen niet anders omdat China ze anders financieel in laat storten.
[...]
Eigenlijk is hun debt-trap diplomacy gewoon omkoping, zou even strafbaar moeten zijn als steekpenningen aannemen...
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:50:
Hoe kan je die 2 uitspraken nu niet als tegenstellingen zien?Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:55:
[...]
Als in Hongkong de Chief Executive opstapt, dan wijst China gewoon een nieuwe puppet toe.
We gaan hier niet beginnen met whataboutismen. Al helemaal niet om inhoudelijke reacties weg te wuiven. Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleidcadsite schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:01:
[...]
Mocht dit in Nederland of België gebeuren vliegen er agenten achter slot en grendel. En terecht!
[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:26 ]
Ik keur het niet goed, maar die mensen zijn gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment. Maar kom ook eens met plaatjes aan van politie agenten in Hongkong die gewond zijn? Want de berichtgeving vanuit Hongkong is wel erg eenzijdig.cadsite schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:04:
je lult, geen ander woord voor.
Ik stel voor dat je het woord "buitensporig" eens opzoekt. Als jij dat goed vindt zou je beter emigreren naar Rusland of China, daar zal je wel aan je trekken komen.
Dit keur jij dus goed?
[Afbeelding]
Geschifte mens!!!!
[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:26 ]
Nu haal je Nederland in de war met de VS.
[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:33 ]
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
We gaan hier niet beginnen met whataboutismen. Al helemaal niet om inhoudelijke reacties weg te wuiven. Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:26 ]
Het geweld dat ik zie in Hong Kong is niet te vergelijken met wat er tegen een moordenaar/verkrachter gebruikt is die nu niet meer zo goed kan tennissen, of met de arrestatie van een meneer in Den Haag. En die politiemensen hebben zich te verantwoorden tegenover de rechter. Of was je dat even vergeten?
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:33 ]
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Geef jij eens voorbeelden. Jij maakt de claim en wil vervolgens dat iedereen eigen bewijs verzamelt. Dat hoor jij gewoon te leveren met je claim.
Ik denk dat ik dan genoodzaakt zou zijn mijn politie functie neer te leggen. Als inwoner van een land wil je niet dat dat land compleet naar de tering gaat, wat het zal doen onder Chinees bewind.In Hongkong neemt het natuurlijk na weken lang demonstreren extreme vormen aan: maar stel je werkt zelf bij de politie, dan denk ik dat je op een gegeven moment ook helemaal klaar met deze demonstraten bent.
Dat klinkt toch als een compleet verkeerde aanpak?PS het gerucht gaat, dat tussen de politie van Hongkong ook Chinese militairen zitten: want die hebben een andere training gehad en zetten hun stappen anders. Ook dragen veel agenten geen nummer.... dus kun je ze niet identificeren.
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:33 ]
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Uiteraard gebruikt de politie wel eens buitensporig geweld in Nederland. Er worden jaarlijks tientallen klachten hierover ingediend. Maar mensen recht in het gezicht schieten is hier toch echt wel uitzonderlijk. Het buitensporig geweld in Hong Kong is een totaal ander niveau dan we in Nederland kennen.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2019 19:34 ]
Het is intussen wel duidelijk dat je de kant van je schoonouders hebt gekozen en je nu probeert in allerlei onzinbochten te wringen om dat goed te praten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:19:
In Hongkong neemt het natuurlijk na weken lang demonstreren extreme vormen aan: maar stel je werkt zelf bij de politie, dan denk ik dat je op een gegeven moment ook helemaal klaar met deze demonstraten bent.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 13-08-2019 17:35 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar aan de andere kant, het is nog wel redelijk vreedzaam* als je kijkt hoe groot het protest is. Het duurt al sinds 31 maart en er zijn nog geen doden door politie / leger (wel 5 zelfmoorden en zo'n 700 gewonden).Jester-NL schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:22:
Roepen dat het hier ook niet helemaal koosjer is, om wat er in Hong Kong gebeurd te nivelleren lijkt me dan ook weinig zinnig
Zo te zien ben jij de enige die pro-China en pro-repressie is. Het recht op protesteren is van groot belang en vooral onderdrukt in dictaturen, waar China ook bijhoort.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:50:
Overigens kun je in dit topic de tweedeling ook al terug zien: de ene is pro China en de andere die probeert als Brugmans, te vertellen hoe slecht China wel niet is en dat de Hongkongse politie niet deugt.
Die vrijheid hebben ze behoorlijk gehad, en wordt stukje bij beetje verminderd. Over 10 jaar is het te laat.cadsite schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:52:
Denk je nu echt dat activisten hun lijf en lede op het spel zetten voor 'de show'? Neen, die mensen hebben vrijheid geroken en willen dat hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 13-08-2019 18:58 ]
Stoppen? Deze dappere mensen zijn helden en strijden voor hun vrijheid. Hun toekomst staat op het spel. Deze mensen willen vrijheid van pers, vrijheid van internet, meningsuiting en een beetje zelfbeschikking. Nee deze mensen willen niet leven in een land zonder normale rechtspraak, excessieve kapitaal controles en 0 vrijheden. Het land waar je wordt platgereden door tanks als je om hervormingen vraagt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:50:
Ik kies helemaal geen kant hoor, maar vind gewoon dat de protesten moeten stoppen: persoonlijk vraag ik mij ook af, of de demonstranten daadwerkelijk denken dat dit hun niet achtervolgt? Groot Brittannië heeft met China afgesproken, dat Hongkong voor 50 jaar een speciale status behoudt.
Die status behoudt Hongkong dus nog voor ruim 28 jaar en dan ben ik bijna 60 jaar: maar veel van de demonstranten, zullen dan een jaar of 40 a 50 zijn. Hoe dan ook zal China Hongkong inlijven en ik vraag mij serieus af, of de demonstranten willen dan in een klap alles verandert?
Of dat ze liever hebben dat het geleidelijk gaat? Dat laatste is, wat China waarschijnlijk probeert te doen: beetje bij beetje de teugels aantrekken en hoe doen ze dat? Simpel massa immigratie van Chinezen, die de communistische partij steunen.
Overigens kun je in dit topic de tweedeling ook al terug zien: de ene is pro China en de andere die probeert als Brugmans, te vertellen hoe slecht China wel niet is en dat de Hongkongse politie niet deugt. Die tweedeling zorgt er in Hongkong nu voor, dat hele families uit elkaar vallen. Want sommige ouders in Hongkong willen niks meer met hun kinderen te doen hebben, omdat ze zich in deze protesten mengen.
Maar het is wel een terechte vraag of het zin heeft. Het haalt natuurlijk de pers, maar schieten ze er daadwerkelijk wat mee op? China is niet onder de indruk (van het protest en van druk van bijvoorbeeld het VK) en het westen kan verder weinig doen.twerk schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:01:
[...]
Stoppen? Deze dappere mensen zijn helden en strijden voor hun vrijheid. Hun toekomst staat op het spel. Deze mensen willen vrijheid van pers, vrijheid van internet, meningsuiting en een beetje zelfbeschikking. Nee deze mensen willen niet leven in een land zonder normale rechtspraak, excessieve kapitaal controles en 0 vrijheden. Het land waar je wordt platgereden door tanks als je om hervormingen vraagt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Beter dan als makke lammetjes ten onder gaan. Bovendien kan het westen genoeg doen. De VS is inmiddels in een handelsoorlog maar vanuit Europa staan alle lichten vooralsnog op groen. Als er Tiananmen stijl tanks door Hong Kong gaan inclusief platgereden lijken, die dit keer live op Facebook te zien zullen zijn, kan er vanuit Europa heel veel gedaan worden betreft sancties.Verwijderd1 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:18:
[...]
Maar het is wel een terechte vraag of het zin heeft. Het haalt natuurlijk de pers, maar schieten ze er daadwerkelijk wat mee op? China is niet onder de indruk (van het protest en van druk van bijvoorbeeld het VK) en het westen kan verder weinig doen.
Serieus? "In Hong Kong hebben ze meer vrijheid"? Omdat jij niet helemaal doorhebt hoe sommige discussieregels werken?Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:38:
[...]
Prima, sluit het topic dan maar als ik hier niet de vrijheid heb om mijn mening te verkondigen. Zelfs in Hongkong hebben ze nog meer vrijheid, dan in dit topic: oh wacht dat is juist wat niet mag hier
Ik doe in iedere geval niet meer mee aan de discussie, want zojuist heeft een moderator even 6 van mijn berichten bewerkt en gesloten. Dat gaat mij te ver en dan doe ik niet meer mee.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
[ Voor 13% gewijzigd door Squishie op 13-08-2019 20:01 ]
Dat is dus de grote vraag. We kunnen allemaal stoer praten maar terwijl zijn we nog wel grotendeels afhankelijk van China. Het is niet voor niets dat China zo lang gewacht heeft om de druk op te voeren, ze hebben eerst hun positie sterk moeten maken.twerk schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:31:
[...]
Beter dan als makke lammetjes ten onder gaan. Bovendien kan het westen genoeg doen. De VS is inmiddels in een handelsoorlog maar vanuit Europa staan alle lichten vooralsnog op groen. Als er Tiananmen stijl tanks door Hong Kong gaan inclusief platgereden lijken, die dit keer live op Facebook te zien zullen zijn, kan er vanuit Europa heel veel gedaan worden betreft sancties.
Dat zal internationaal ook wel een insteek zijn. De handelsbelangen met China zijn belangrijker dan het lot van mensen in Hongkong. Ja, ze verliezen dan vrijheid, maar dat is niet anders dan de miljoenen die die vrijheid in China ook niet hebben.Squishie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:56:
Andere stelling: is het zo erg als HK 'echt' een Chinese stad wordt? Wat zal er veranderen? Het blijft dezelfde havenstad....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd1 op 13-08-2019 20:15 ]
[ Voor 3% gewijzigd door SeenD op 13-08-2019 21:32 ]
Something something
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq