Citation harman kardon of losse luidsprekers met streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkarra
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Goedeavond allen,

Ik heb al zo'n 15 jaar dezelfde audio set die ik wil gaan vervangen.
Ik twijfel enorm tussen de volgende 2 keuzes:

1. Harman Kardon citation
-Soundbar citation met subwoofer voor in woonkamer
-Citation 100 voor in de aangrenzende woonkeuken
evt later uitbreiden indien gewenst met bijv. meerdere citations en bijv. surround speaker set.

2. Bluesound powernode 2i streaming met bowers en wilkins inbouwluidsprekers cwm664 of cwm7.5 (in voorzetwand waarin deze komen), samen met een voor in de keuken de bluesound pulse flex 2i draadloze speaker

We zijn erg gecharmeerd van de Harmon Kardon qua eenvoud en gemak en het google systeem.
Ook zijn we erg gecharmeerd van het geluid van nr 2. Maar zonder google...
We zijn er al achter dat die bluesound powernode geen google ondersteunt.

Dus concreet.. als we de inbouwluidsprekers nemen ... welke streaming kunnen we er dan het beste bijpakken zodat we met onze stem de apparaten kunnen aansturen?

Kan iemand ons adviseren bij onze keuze?
Alvast heel erg bedankt, :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
Behoorlijk verschil in segment waar je in zit te kijken. Harman Kardon zijn veelal wat eenvoudigere speakers en B&W cwm 7.5 is natuurlijk wel een hele andere wereld.

Waar ligt de wens, dat is me niet helemaal duidelijk. Ten eerste goed geluid en daarna opties als streaming en stembediening? Of streaming setjes van HK, Heos, Sonos etc die een soort alles in een oplossing bieden incl google assistant? Of moet het perse multiroom zijn? Ga je het gebruiken voor muziek of moeten er ook andere apparaten zoals een tv op aangesloten worden?

Wellicht zit in dit topic ook wat tips voor je https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1934284

De KEF LSX is wellicht ook wat voor jullie. Geen idee of je die speaker met voice commands kan bedienen (al dan niet via een google assistant/siri op je telefoon)

Zelf heb ik een receiver met losse speakers. Ik kan muziek naar de receiver streamen. Ik gebruik een Harmony Hub en google home (modelletje luchtverfrisser) om alles via de stem te kunnen bedienen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 12-08-2019 11:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom niet gewoon twee keer een google home mini samen met een stereo vesterker met een chromecast en die B&W inbouwspeakers? En dan alles via die google home mini bedienen op spaak als je dat wilt? Die versterker verstop je in een kast en raak je verder nooit aan.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 12-08-2019 11:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkarra
Ja , ik weet het , twee verschillende werelden..
Wij hebben ook al meer dan 15 jaar dezelfde set en komen qua geluid voor mijn gevoel uit het stenen tijdperk.. Gebruiken ook dus nu niets bijzonders zoals spotify e.d. Willen wel spotify in toekomst gaan gebruiken en online zenders als slam fm etc
We willen allereerst kwalitatief goed geluid, zonder traditionele luidsprekers (van die boxen), inbouwluidsprekers is wel mogelijk! Zijn ze mooi weggewerkt meteen.
Stembediening via google zodat we kunnen zeggen gewoon speel dit of dat af..
Sonos valt voor ons af qua geluid en uiterlijk.

Heos en HK mogelijk maar we twijfelen over de geluidskwaliteit.
Qua google assistant is HK wel handig.
Mijn gevoel zegt (want wij zijn hier absoluut niet kundig in) dat we het beste kunnen gaan voor een oplossing met twee inbouwluidsprekers, installatie met streaming en een losse speaker voor in de keuken.
WIj hebben een groot formaat woonkamer waar je via open staande deuren in de woonkeuken komt.
Maar hoe doen we dat dan met de stembediening. Die bluesound powernode ondersteunt dat weer niet nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkarra
JvS schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:45:
Waarom niet gewoon twee keer een google home mini samen met een stereo vesterker met een chromecast en die B&W inbouwspeakers? En dan alles via die google home mini bedienen op spaak als je dat wilt? Die versterker verstop je in een kast en raak je verder nooit aan.
Oke, thx..
Zoals net aangegeven , zijn we digitaal nog niet zo thuis in die wereld hahaha. (entoch pas rond de 40!)
Zou je me willen uitleggen hoe je dat dan voor je ziet?
Bedoel je zoiets
1x versterker voor woonkamer met twee inbouw luidsprekers
die twee google home mini's zet je dan 1x in woonkamer, 1x in keuken?
welke losse speaker zou je dan adviseren in de keuken?

Hebben jullie advies over de twee geoffreerde inbouw luidsprekers van bowers en wilkins en de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De google home is een luidspreker he :). Dus in de keuken is een google home mini genoeg. Als je iets meer "body" wilt, kan je ook de normale google home neerzetten.

Dus idd:
Woonkamer en keuken een Google home (mini)
In de woonkamer ook een versterker met de inbouwspeakers en een chromecast.

Je stelt alles goed in.
De muziek kan je dan bedienen door tegen een van je google homes te roepen dat je muziek in de woonkamer op de hifi wilt spelen (via de chromecast), of door met je telefoon te casten naar je chromecast.

De speakers die je mooi vindt klinken moet je kopen. Versterkers maken niet zo heel veel uit. Elke normale stereoversterker van "klasse sony of beter" is al goed genoeg. Ik ben zelf gecharmeerd van dit ding:
pricewatch: Marantz NR1509 Zwart.

Maar dat maakt eigenlijk weinig verschil. Ze kunnen allemaal hard, klinken allemaal goed. Vermogen is niet relevant, alles boven de 20 watt is voldoende voor in een woonkamer (zie dit plaatje)

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 12-08-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
JvS schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:27:
De google home is een luidspreker he :). Dus in de keuken is een google home mini genoeg. Als je iets meer "body" wilt, kan je ook de normale google home neerzetten.
Een google home mini is totaal niet geschikt voor muziek weergave. Ook niet voor in de keuken. Dat klinkt praktisch alsof je via een telefoonspeaker muziek gaat afspelen. Minimaal voor het modelletje 'luchtverfrisser' gaan als je de muziek functionaliteit belangrijk vind.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet niet helemaal zeker of die HK Citation (met google assistent) volledig dezelfde functionaliteit heeft als een Google Home, ander zou je die ook in de keuken kunnen neerzetten.

Ik denk dat dat wel werkt, maar ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
jerkarra schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:59:
Goedeavond allen,

Ik heb al zo'n 15 jaar dezelfde audio set die ik wil gaan vervangen.
Ik twijfel enorm tussen de volgende 2 keuzes:

1. Harman Kardon citation
-Soundbar citation met subwoofer voor in woonkamer
-Citation 100 voor in de aangrenzende woonkeuken
evt later uitbreiden indien gewenst met bijv. meerdere citations en bijv. surround speaker set.

2. Bluesound powernode 2i streaming met bowers en wilkins inbouwluidsprekers cwm664 of cwm7.5 (in voorzetwand waarin deze komen), samen met een voor in de keuken de bluesound pulse flex 2i draadloze speaker

We zijn erg gecharmeerd van de Harmon Kardon qua eenvoud en gemak en het google systeem.
Ook zijn we erg gecharmeerd van het geluid van nr 2. Maar zonder google...
We zijn er al achter dat die bluesound powernode geen google ondersteunt.

Dus concreet.. als we de inbouwluidsprekers nemen ... welke streaming kunnen we er dan het beste bijpakken zodat we met onze stem de apparaten kunnen aansturen?

Kan iemand ons adviseren bij onze keuze?
Alvast heel erg bedankt, :)
Er is een Citation ervaringen topic. Wellicht vind je daar de informatie die je zoekt.

Harman Kardon Citation (Stel hier jouw vragen)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1