Graag jullie advies/tips en aanbevelingen voor het volgende:
Ik zoek een...?
Vervanger voor mijn – voormalige – HIFI (2.0) set:
- Yamaha RX-S601D
- Klipsch speakers met B&W stands
Hetgeen wat ervoor terug komt, moet tenminste voldoen aan de volgende eisen:
- Kleiner/compacter 2.1 systeem
- Gebruiksvriendelijkheid (vriendin)
- Design (het oog wilt ook wat)
- Streamings mogelijkheden (Airplay/DLNA/…)
- Optie voor een bass speaker aan te sluiten
De optie soundbar, is geen optie (meer). Het moet bij aanvang een 2.0 systeem worden. Na enkele weken (en ervaren te hebben hoe het in de eigen woonkamer klinkt) upgraden naar 2.1.
Wat is je budget?
€ 0 - 1500,- (is een richtlijn, EXCL. bass speaker)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...
- Muziek te streamen (Airplay/DLNA/…) (dagelijks)
- Internet radio, bij voorkeur aanwezig in het device (dagelijks)
- Aansluiten op TV om serie/film te kijken (± 1x in de week)
Wat heb je zelf al gevonden?
Optie 1: KEF LSX
o + All-in-one oplossing: compact, fraai design, prijs, klinkt verrassend goed met optie voor bass speaker
o - Bedieningsgemak; ik weet niet in hoeverre je de 2 Apps dient te gebruiken, kan ze denk/hoop ik ook rechtstreeks aansturen mbv Airplay/DLNA?
- Optie 2: Bluesound Powernode 2i icm 2 - kleine - speakers
o + Bedieningsgemak, compact, vele aansluitmogelijkheden
o - Separate speakers kopen meerprijs (wat natuurlijk ook weer voordelen heeft...)
Optie 3: Sonos
o Sonos gezien, gehoord meermaals maar - nog - niet gecharmeerd. Geniet geen voorkeur en nagenoeg uitgesloten momenteel...
Optie 4: Soundbar
o Zoals gezegd, een soundbar is gèèn optie (heb vrijwel alle soundbars in het hogere segment beluisterd, maar niet overtuigend genoeg). Daardoor bewuste keuze gemaakt voor een 2.1 systeem. Soms is het ook goed om te weten wat je zeker niet wilt
- Optie x: ...
Welke vragen heb je hier nog over?
- Hoe is de kwaliteit van de interne versterker van een Bluesound Powernode 2i?
- Zijn er andere versterkers/streamers waar ik momenteel nog geen weet van heb, maar wel in aanmerking kunnen komen?
- Concurrentie van de KEF LSX, op het gebied van kwaliteit, design en formaat?
Ik ben uiteraard al bij verschillende HIFI zaken geweest, heb hier uitgebreid geluisterd en ga dit ook nogmaals doen alvorens ik de knoop definitief door hak. Ik heb er vrede mee wanneer ik iets in moet inleveren op het gebied van geluidskwaliteit, mits voldaan wordt aan de voorwaarde. Op het gebied van design (en formaat!) spreekt de KEF LSX (optie 1) speaker mij enorm aan. Optie 2 is natuurlijk ten allen tijde duurder, maar heeft het voordeel dat gebruik gemaakt kan worden van een passieve speaker (meer aanbod in diverse prijs segmenten). Het ideale plaatje (momenteel!) op het gebied van design en gebruiksgemak zou zijn, Bluesound Powernode 2i ICM KEF speakers.
Zijn er nog alternatieve die ik misschien over het hoofd zie, maar die wel in aanmerking kunnen komen voor mijn wensen/eisen?
Ik zoek een...?
Vervanger voor mijn – voormalige – HIFI (2.0) set:
- Yamaha RX-S601D
- Klipsch speakers met B&W stands
Hetgeen wat ervoor terug komt, moet tenminste voldoen aan de volgende eisen:
- Kleiner/compacter 2.1 systeem
- Gebruiksvriendelijkheid (vriendin)
- Design (het oog wilt ook wat)
- Streamings mogelijkheden (Airplay/DLNA/…)
- Optie voor een bass speaker aan te sluiten
De optie soundbar, is geen optie (meer). Het moet bij aanvang een 2.0 systeem worden. Na enkele weken (en ervaren te hebben hoe het in de eigen woonkamer klinkt) upgraden naar 2.1.
Wat is je budget?
€ 0 - 1500,- (is een richtlijn, EXCL. bass speaker)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...
- Muziek te streamen (Airplay/DLNA/…) (dagelijks)
- Internet radio, bij voorkeur aanwezig in het device (dagelijks)
- Aansluiten op TV om serie/film te kijken (± 1x in de week)
Wat heb je zelf al gevonden?
Optie 1: KEF LSX
o + All-in-one oplossing: compact, fraai design, prijs, klinkt verrassend goed met optie voor bass speaker
o - Bedieningsgemak; ik weet niet in hoeverre je de 2 Apps dient te gebruiken, kan ze denk/hoop ik ook rechtstreeks aansturen mbv Airplay/DLNA?
- Optie 2: Bluesound Powernode 2i icm 2 - kleine - speakers
o + Bedieningsgemak, compact, vele aansluitmogelijkheden
o - Separate speakers kopen meerprijs (wat natuurlijk ook weer voordelen heeft...)
Optie 3: Sonos
o Sonos gezien, gehoord meermaals maar - nog - niet gecharmeerd. Geniet geen voorkeur en nagenoeg uitgesloten momenteel...
Optie 4: Soundbar
o Zoals gezegd, een soundbar is gèèn optie (heb vrijwel alle soundbars in het hogere segment beluisterd, maar niet overtuigend genoeg). Daardoor bewuste keuze gemaakt voor een 2.1 systeem. Soms is het ook goed om te weten wat je zeker niet wilt
- Optie x: ...
Welke vragen heb je hier nog over?
- Hoe is de kwaliteit van de interne versterker van een Bluesound Powernode 2i?
- Zijn er andere versterkers/streamers waar ik momenteel nog geen weet van heb, maar wel in aanmerking kunnen komen?
- Concurrentie van de KEF LSX, op het gebied van kwaliteit, design en formaat?
Ik ben uiteraard al bij verschillende HIFI zaken geweest, heb hier uitgebreid geluisterd en ga dit ook nogmaals doen alvorens ik de knoop definitief door hak. Ik heb er vrede mee wanneer ik iets in moet inleveren op het gebied van geluidskwaliteit, mits voldaan wordt aan de voorwaarde. Op het gebied van design (en formaat!) spreekt de KEF LSX (optie 1) speaker mij enorm aan. Optie 2 is natuurlijk ten allen tijde duurder, maar heeft het voordeel dat gebruik gemaakt kan worden van een passieve speaker (meer aanbod in diverse prijs segmenten). Het ideale plaatje (momenteel!) op het gebied van design en gebruiksgemak zou zijn, Bluesound Powernode 2i ICM KEF speakers.
Zijn er nog alternatieve die ik misschien over het hoofd zie, maar die wel in aanmerking kunnen komen voor mijn wensen/eisen?