Dit was altijd zo geweest, alsof tablets minder belangrijk zijn voor Samsung. Een 4g 256gb tab s6 zit in de buurt van s10/note 10 qua prijs. Ik merk dat het bij 4g versies nog erger; updates iets langer.m0ridin schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:13:
Tja, verbaast me niet en ik kan er wel mee leven... Maar aan de andere kant wel erg matig dat hun 'high end tablet' niet eens de nodige aandacht krijgt, kan voor veel mensen een reden zijn toch voor andere oplossingen (als in apple, windows) te kiezen
Ik heb hem net ook geïnstalleerdVanishd schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:13:
Mijn tab s6 heeft wel zaterdag een update gekregen en de update staat nu op november 2019.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
mm, Twijfels ...
Met de huidige black friday aanbiedingen zit ik in dubio tussen de Tab s5e en de S6.
S5e - 64Gb wifi - is te verkrijgen voor 326 EU
S6 - 128Gb wifi - is te verkrijgen voor 552 EU
(beide prijzen incl. cashback)
226 EU verschil, vind ik beste fors voor wat ik er mee beoog te doen. (beetje internetten/youtube/mail , dat soort dingen). Mijn verstand zegt dan ook dat de Tab s5e meer dan voldoende is , maar stiekem fluistert er iemand in mijn oor: tab s6, do it!
Eventueel keyboard cover komt er dan ook nog bij ....
Met de huidige black friday aanbiedingen zit ik in dubio tussen de Tab s5e en de S6.
226 EU verschil, vind ik beste fors voor wat ik er mee beoog te doen. (beetje internetten/youtube/mail , dat soort dingen). Mijn verstand zegt dan ook dat de Tab s5e meer dan voldoende is , maar stiekem fluistert er iemand in mijn oor: tab s6, do it!
Had dezelfde twijfels..... 
Toch de Tab 6 gedaan en dan de 8G 256Gb versie. Als je dan toch een groot bedrag uitgeeft......
Tot nu toe zeer tevreden. Razend snel maar dat wisten jullie al, Werken met de pen bevalt me eigenlijk heel goed.
Wel even een vraagje: Wifi Analyzer lijkt niet te werken op de Tab 6.
Op mijn Galaxy S9+ (zelfde Android versie) werkt het perfect.
Zie ik iets over het hoofd?
Toch de Tab 6 gedaan en dan de 8G 256Gb versie. Als je dan toch een groot bedrag uitgeeft......
Tot nu toe zeer tevreden. Razend snel maar dat wisten jullie al, Werken met de pen bevalt me eigenlijk heel goed.
Wel even een vraagje: Wifi Analyzer lijkt niet te werken op de Tab 6.
Op mijn Galaxy S9+ (zelfde Android versie) werkt het perfect.
Zie ik iets over het hoofd?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik gebruik hem ook hoofdzakelijk voor standaard toepassingen en toch ben ik voor de S6 256GB LTE gegaan. Ik wil een tablet dat na 2 jaar al niet verouderd en traag aanvoelt, wat ik wel had met mijn Google Pixel C.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Inderdaad, destijds was de Tab S (eerste versie van deze serie) ook een topmodel met een top prijs.ikbenben schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:12:
Ik gebruik hem ook hoofdzakelijk voor standaard toepassingen en toch ben ik voor de S6 256GB LTE gegaan. Ik wil een tablet dat na 2 jaar al niet verouderd en traag aanvoelt, wat ik wel had met mijn Google Pixel C.
Heb ik het wel 5 jaar lang mee gedaan. Daarbij gebruik ik de tablet letterlijk elke dag en avond (in bed).
Dus voor mij is de Tab S6 in die zin wel een verantwoorde investering. Originele hoes der bij en ik kan weer 5 jaar.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Waar kun je die Cashback actie vinden? Of is dat een inruil van oud apparaat actie ergens?fender89 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:30:
mm, Twijfels ...
226 EU verschil, vind ik beste fors voor wat ik er mee beoog te doen. (beetje internetten/youtube/mail , dat soort dingen). Mijn verstand zegt dan ook dat de Tab s5e meer dan voldoende is , maar stiekem fluistert er iemand in mijn oor: tab s6, do it!![]()
![]()
Zelf kies ik overigens liever voor de S6 dan de 5e. Die heeft toch een wat tragere processor en ontbreken van S-pen ondersteuning. Nou denk ik zelf niet heel vaak te schrijven, maar je kunt het ook niet later toevoegen. En met oog op de toekomst voor gaming en streaming is een snellere processor altijd handig, plus het levert vaak een langere batterijduur op en hij wordt minder warm van normale taken.
Ik vind het wel opvallend dat ze beiden qua resolutie/ppi lager zijn dan de S2 die hier op de bank ligt. Mijn S10 is nu al bijna het dubbele van wat tablets hebben, terwijl de prijs niet heel ver van elkaar meer zit. Sowieso is hardware duur geworden de laatste tijd en zijn er eigenlijk geen interessante high-end tablets die een alternatief kunnen zijn. Je ziet wat Chinese devices, samen met Huawei nog wel in de buurt komen, maar ik heb geen zin om over een jaar zonder play store te zitten. Bovendien zijn veel alternatieven nog niet eens op Android 9 aangekomen, laat staan dat 10 in de pijplijn zit. Wat dat betreft heeft Samsung de Android-markt wel opgeeist. Alleen budget is er nog wel wat concurrentie maar medium en high-end eigenlijk niet meer.
Ik zie nu overigens als normale prijs 619 voor de wifi en 699 voor de 4g. Waarbij de blauwe 4g variant nergens meer geleverd lijkt te worden. Book Keyboard lijkt ook op veel plekken uitverkocht. Het scheelt nu met Black Friday in ieder geval 80 euro en dan wordt het al een stuk interessanter
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 28-11-2019 13:20 ]
Zelfde vraag: waar is de black friday cashback actie voor de S6?
Ben totaal niet geinteresseerd in die gratis keyboard cover, maar wel in een leuke prijs voor de S6 dit eindejaar...
Indien er geen cashback of deal komt, wacht ik want het lijk dat de huidige actie met de keyboard cover tot eind dit jaar nog is
Ben totaal niet geinteresseerd in die gratis keyboard cover, maar wel in een leuke prijs voor de S6 dit eindejaar...
Indien er geen cashback of deal komt, wacht ik want het lijk dat de huidige actie met de keyboard cover tot eind dit jaar nog is
Ze zijn dus al 80 tot 100 in prijs gezakt. Ik vraag me af of dat nog minder gaat worden. Wacht in ieder geval nog even tot morgen, maar bij de grote retailers (Coolblue, Bol en Mediamarkt) verwacht ik niet dat er meer af zal gaan. Idem bij Samsung zelf niet. Maar wellicht is er nog een andere partij die wat van zijn marge opgeeft.dawai0 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:14:
Zelfde vraag: waar is de black friday cashback actie voor de S6?
Gratis keyboard zie ik dan weer nergens.
Dat is misschien enkel voor Belgie dan: https://www.samsung.com/be/promo/Martinspire schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:21:
[...]
Ze zijn dus al 80 tot 100 in prijs gezakt. Ik vraag me af of dat nog minder gaat worden. Wacht in ieder geval nog even tot morgen, maar bij de grote retailers (Coolblue, Bol en Mediamarkt) verwacht ik niet dat er meer af zal gaan. Idem bij Samsung zelf niet. Maar wellicht is er nog een andere partij die wat van zijn marge opgeeft.
Ja dat denk ik dan wel want zag het alleen op Belgische sitesdawai0 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:04:
[...]
Dat is misschien enkel voor Belgie dan: https://www.samsung.com/be/promo/
Ik heb die van mij op 11/11 gekocht...blijkbaar was dit singles day en kreeg je 11% korting. Op 859€ was dit toch +-95€.Martinspire schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:21:
[...]
Ze zijn dus al 80 tot 100 in prijs gezakt. Ik vraag me af of dat nog minder gaat worden. Wacht in ieder geval nog even tot morgen, maar bij de grote retailers (Coolblue, Bol en Mediamarkt) verwacht ik niet dat er meer af zal gaan. Idem bij Samsung zelf niet. Maar wellicht is er nog een andere partij die wat van zijn marge opgeeft.
De keyboard promo is ook al goedgekeurd en is ondertussen al verzonden. Ik ga het eens proberen eerst maar als ik het niet echt ga gebruiken ga ik het gewoon verkopen. Op die manier ga ik ook nog een "cashback" hebben
@Martinspire @dawai0
Cashback verloopt via CashbackXL ( https://www.cashbackxl.nl/webshops/samsung )
6% van elke aankoop
Via ING Renpuntenwinkel kost de tab S6 128 Gb 588 EU,
Minus cashback kom ik dan uit op 552 EU
Ik bedacht me nog...Ik heb nog het bluetooth keyboard van de Tab S2 hier liggen ... die kan ik natuurlijk ook gebruiken voor de S6 neem ik aan..
Ik denk dat ik de Tb S6 vandaag maar ga bestellen dan
[Edit]: Besteld!
Cashback verloopt via CashbackXL ( https://www.cashbackxl.nl/webshops/samsung )
6% van elke aankoop
Via ING Renpuntenwinkel kost de tab S6 128 Gb 588 EU,
Minus cashback kom ik dan uit op 552 EU
Ik bedacht me nog...Ik heb nog het bluetooth keyboard van de Tab S2 hier liggen ... die kan ik natuurlijk ook gebruiken voor de S6 neem ik aan..
Ik denk dat ik de Tb S6 vandaag maar ga bestellen dan
[Edit]: Besteld!
Ik heb er ook 1 gehaald vandaag. Verwacht weinig prijsdalingen de komende dagen/weken (of niet goedkoper dan nu) dus dan maar meteen doen. Kan ie meteen mn oude laptop en tablet vervangen (beiden krijgen al geen updates meer dus wordt ook wel een beveiligingsrisico). Met Remote Desktop naar mn PC kan ik toch wel meer doen dan menig laptop op de markt en met Android heb je ook nog de voordelen van een normale tablet. Moet nog even bepalen wat ik wil gebruiken, extern bureaublad, teamviewer of toch wat anders.
Heb zowel de book cover als de book keyboard cover. Voorlopig de niet-keyboard cover eromheen hangen. Vind die toch wat normaler vastzitten dan afhankelijk zijn van een plaklaag. Bovendien werkt die wat makkelijker als je hem gewoon als tablet wilt gebruiken (anders ga je allemaal toetsen indrukken). En je kunt gewoon daarvan de standaard gebruiken en toch het toetsenbord aansluiten. Ja de andere stand heeft wat meer hoeken om in te staan, maar met de huidige 2 vind ik het wel prima en zo weegt ie ook wat minder.
Blauwe tablet en blauwe cover is wel mooi zo. Wellicht nog een klein muisje erbij halen voor wat serieuzer werk (ben nooit zo'n fan van touchpad), maar voorlopig is daar geen haast mee. Was wel lekker druk bij de Mediamarkt. Met verkeersregelaars en alles (gelukkig kon ik elders parkeren).
Eerste indruk is in ieder geval top. Mooi materiaal, lekker snel, prima meegeleverde apps, genoeg instellingen om even mee te proberen en was allemaal snel klaar met downloaden. Ik had nog wel even een probleem dat ie geen nieuwe updates kon vinden en dat de pen niet meteen gedetecteerd werd, maar toen ik het vervolgens een half uur later weer probeerde, ging alles wel goed en draai ik nu dus de laatste versie.
Zat nog even te twijfelen of ik niet de 4G of 256GB versie wilde (sowieso raar dat beiden niet kan trouwens). Maar 4G doe ik wel gewoon via mn telefoon als dat nodig is en ik kan er altijd extra geheugen bijsteken maar als ik ruimte nodig heb dan zal dat eerder een terabyte zijn. Dan lijkt me externe opslag een beter idee. Ik zag zelfs dat ze tegenwoordig het NVME M.2 geheugen ook in een externe case kunnen doen. Lekker compact en ik heb nog een streep liggen hier. Werkt waarschijnlijk ook sneller met het overzetten van films vanaf de PC of bekabeld internet. Al staat toch eigenlijk alles wel op de NAS of via streamingdiensten plus heb ik altijd wel internet dus dat lijkt me ook geen probleem. Geen reden om 100 tot 200 euro meer uit te geven voor iets wat ik toch maar sporadisch nodig ga hebben.
Misschien dat ik nog een extra oplader in mn tas wil doen, ik weet alleen niet met welke opladers je de snelste laadtijden hebt. Zie van Samsung aardig wat laders staan, ook 15, 25 en 45 watt. Is volgens mij een andere dan die ik voor mn S10 heb. Meegeleverde lader lijkt hem in 2 uur vol te kunnen zetten (wat voor zo'n grote accu nog vrij knap is en meer dan prima), maar ik weet niet of het wellicht nog sneller kan.
Heb zowel de book cover als de book keyboard cover. Voorlopig de niet-keyboard cover eromheen hangen. Vind die toch wat normaler vastzitten dan afhankelijk zijn van een plaklaag. Bovendien werkt die wat makkelijker als je hem gewoon als tablet wilt gebruiken (anders ga je allemaal toetsen indrukken). En je kunt gewoon daarvan de standaard gebruiken en toch het toetsenbord aansluiten. Ja de andere stand heeft wat meer hoeken om in te staan, maar met de huidige 2 vind ik het wel prima en zo weegt ie ook wat minder.
Blauwe tablet en blauwe cover is wel mooi zo. Wellicht nog een klein muisje erbij halen voor wat serieuzer werk (ben nooit zo'n fan van touchpad), maar voorlopig is daar geen haast mee. Was wel lekker druk bij de Mediamarkt. Met verkeersregelaars en alles (gelukkig kon ik elders parkeren).
Eerste indruk is in ieder geval top. Mooi materiaal, lekker snel, prima meegeleverde apps, genoeg instellingen om even mee te proberen en was allemaal snel klaar met downloaden. Ik had nog wel even een probleem dat ie geen nieuwe updates kon vinden en dat de pen niet meteen gedetecteerd werd, maar toen ik het vervolgens een half uur later weer probeerde, ging alles wel goed en draai ik nu dus de laatste versie.
Zat nog even te twijfelen of ik niet de 4G of 256GB versie wilde (sowieso raar dat beiden niet kan trouwens). Maar 4G doe ik wel gewoon via mn telefoon als dat nodig is en ik kan er altijd extra geheugen bijsteken maar als ik ruimte nodig heb dan zal dat eerder een terabyte zijn. Dan lijkt me externe opslag een beter idee. Ik zag zelfs dat ze tegenwoordig het NVME M.2 geheugen ook in een externe case kunnen doen. Lekker compact en ik heb nog een streep liggen hier. Werkt waarschijnlijk ook sneller met het overzetten van films vanaf de PC of bekabeld internet. Al staat toch eigenlijk alles wel op de NAS of via streamingdiensten plus heb ik altijd wel internet dus dat lijkt me ook geen probleem. Geen reden om 100 tot 200 euro meer uit te geven voor iets wat ik toch maar sporadisch nodig ga hebben.
Misschien dat ik nog een extra oplader in mn tas wil doen, ik weet alleen niet met welke opladers je de snelste laadtijden hebt. Zie van Samsung aardig wat laders staan, ook 15, 25 en 45 watt. Is volgens mij een andere dan die ik voor mn S10 heb. Meegeleverde lader lijkt hem in 2 uur vol te kunnen zetten (wat voor zo'n grote accu nog vrij knap is en meer dan prima), maar ik weet niet of het wellicht nog sneller kan.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2019 01:16 ]
Eindelijk iemand die het eens geprobeerd heeft, volgende week krijg ik mijn keyboard cover toegestuurd en ik vroeg het mij al heel de tijd af of ik deze kan combineren met de gewone book cover. Leuk om te weten dat het gaat dusMartinspire schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 01:13:
Ben teleurgesteld in de Mediamarkt.
Voor een week of 2 geleden hadden ze de S6 nog voor 599 in de verkoop staan. nu met Zwarte Vrijdag voor 20 euro meer. Erg jammer.
En hij was zelfs na die 599 een tijdje weer 699.JantjeKoud schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:36:
Ben teleurgesteld in de Mediamarkt.Voor een week of 2 geleden hadden ze de S6 nog voor 599 in de verkoop staan. nu met Zwarte Vrijdag voor 20 euro meer. Erg jammer.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als je 256 en 4G wil dan moet je die via duitslands kopen, via amazon.de. Ik wilde niet kiezen, begrijp niet waarom duitsland altijd de beter versies heeft.Martinspire schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 01:13:
Ik heb er ook 1 gehaald vandaag. Verwacht weinig prijsdalingen de komende dagen/weken (of niet goedkoper dan nu) dus dan maar meteen doen. Kan ie meteen mn oude laptop en tablet vervangen (beiden krijgen al geen updates meer dus wordt ook wel een beveiligingsrisico). Met Remote Desktop naar mn PC kan ik toch wel meer doen dan menig laptop op de markt en met Android heb je ook nog de voordelen van een normale tablet. Moet nog even bepalen wat ik wil gebruiken, extern bureaublad, teamviewer of toch wat anders.
België ook.blue13x schreef op zondag 1 december 2019 @ 02:13:
[...]
Als je 256 en 4G wil dan moet je die via duitslands kopen, via amazon.de. Ik wilde niet kiezen, begrijp niet waarom duitsland altijd de beter versies heeft.
Nu een tijdje met de tablet gewerkt/gespeeld en hij bevalt me prima. Mooi scherm, prima hardware, fijne pen en gewicht valt me nog wel mee.
Wel vind ik zowel de book keyboard cover als de book cover niet optimaal. De keyboardcover kun je indrukken terwijl je hem dubbelvouwt en dan gaat ie dus ook meteen typen. Plus de keyboard binnen Android zelf toont zich dan niet. Hij weet niet of ik de keyboard echt gebruik of erachter heb. In portrait mode zou ie gewoon uit moeten gaan imo.
En de book cover heeft hetzelfde probleem als de keyboard cover: als je de cover omvouwt naar de achterkant, dan is ie niet helemaal plat. Dan loopt ie op de pen. Mijn vorige tablet had daar niks en ook nog magneten om hem aan de achterkant mooi plat te houden zodat vasthouden gewoon makkelijker werkt.
Ik zie ook geen alternatieve cover die wel de pen binnen houdt, maar ook gewoon dubbelgeklapt kan worden. Heb geen zin om de pen ergens anders te bewaren als ik in portrait mode even wil bladeren. Vind dat namelijk voor bv topics op tweakers, twitter, reddit e.d. veel makkelijker lezen. Ook heeft de muis van de keyboard cover een beetje rare gevoeligheid. Alsof er versnelling ontbreekt of te heftig aanwezig is. Ben er nog niet achter wat.
Op zich beiden nog wel een voldoende want ze bedekken de tablet prima, maar merkte nu al dat ik de tablet vaker uit de cover haal omdat ie dan gewoon wat makkelijker op de bank lui bedient kan worden en ook wat minder zwaar is. Het grotere scherm is ook nog effe wennen (mijn vorige toestel was 8" en vond ik daardoor wat handzamer). Mocht iemand nog een mooi alternatieve cover hebben, dan hoor ik het hier graag.
Wel vind ik zowel de book keyboard cover als de book cover niet optimaal. De keyboardcover kun je indrukken terwijl je hem dubbelvouwt en dan gaat ie dus ook meteen typen. Plus de keyboard binnen Android zelf toont zich dan niet. Hij weet niet of ik de keyboard echt gebruik of erachter heb. In portrait mode zou ie gewoon uit moeten gaan imo.
En de book cover heeft hetzelfde probleem als de keyboard cover: als je de cover omvouwt naar de achterkant, dan is ie niet helemaal plat. Dan loopt ie op de pen. Mijn vorige tablet had daar niks en ook nog magneten om hem aan de achterkant mooi plat te houden zodat vasthouden gewoon makkelijker werkt.
Ik zie ook geen alternatieve cover die wel de pen binnen houdt, maar ook gewoon dubbelgeklapt kan worden. Heb geen zin om de pen ergens anders te bewaren als ik in portrait mode even wil bladeren. Vind dat namelijk voor bv topics op tweakers, twitter, reddit e.d. veel makkelijker lezen. Ook heeft de muis van de keyboard cover een beetje rare gevoeligheid. Alsof er versnelling ontbreekt of te heftig aanwezig is. Ben er nog niet achter wat.
Op zich beiden nog wel een voldoende want ze bedekken de tablet prima, maar merkte nu al dat ik de tablet vaker uit de cover haal omdat ie dan gewoon wat makkelijker op de bank lui bedient kan worden en ook wat minder zwaar is. Het grotere scherm is ook nog effe wennen (mijn vorige toestel was 8" en vond ik daardoor wat handzamer). Mocht iemand nog een mooi alternatieve cover hebben, dan hoor ik het hier graag.
Gisteren de tab S6 in gebruik mogen nemen. Moet nog e.e.a. ontdekken, maar tot nu toe: goede indruk!
Instellen van apps e.d. gaat gelukkig zeer snel tegenwoordig. (importere backup van ander device en je bent al ver klaar)
Er is echter wel 1'issue' waar ik nog geen oplossing voor heb. Misschien ervaren jullie dit ook?
Ik wil meerdere gebruikersaccounts. Een voor mezelf (rol: beheerder) en een voor mijn vrouw (rol: gebruiker). (...optioneel nog een Gast account).
Nou prima zou je zeggen, Heb dit zo ingesteld via het instellingen menu. Echter als je de tablet herstart/voor het eerst aanzet MOET de beheerder éérst inloggen c.q. de tab ontgrendelen alvorens je kunt switchen tussen andere gebruikersprofielen. Dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Profielen moeten direct gewisseld kunnen worden in het vergrendelscherm. (...zo werkt het in elk geval wel op mijn Tab S2)
Een zelfde ervaring van een andere gebruiker heb ik op het Samsung forum gevonden, maar daar is (nog) geen oplossning gepost. (....en ik hoop op een andere oplossing dan factory reset
)
https://us.community.sams...after-Restart/td-p/911182
Instellen van apps e.d. gaat gelukkig zeer snel tegenwoordig. (importere backup van ander device en je bent al ver klaar)
Er is echter wel 1'issue' waar ik nog geen oplossing voor heb. Misschien ervaren jullie dit ook?
Ik wil meerdere gebruikersaccounts. Een voor mezelf (rol: beheerder) en een voor mijn vrouw (rol: gebruiker). (...optioneel nog een Gast account).
Nou prima zou je zeggen, Heb dit zo ingesteld via het instellingen menu. Echter als je de tablet herstart/voor het eerst aanzet MOET de beheerder éérst inloggen c.q. de tab ontgrendelen alvorens je kunt switchen tussen andere gebruikersprofielen. Dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Profielen moeten direct gewisseld kunnen worden in het vergrendelscherm. (...zo werkt het in elk geval wel op mijn Tab S2)
Een zelfde ervaring van een andere gebruiker heb ik op het Samsung forum gevonden, maar daar is (nog) geen oplossning gepost. (....en ik hoop op een andere oplossing dan factory reset
https://us.community.sams...after-Restart/td-p/911182
en ik maar zoeken naar de 4g variant met 265, Topper!ikbenben schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:58:
Bij Coolblue ook (incl prijsopgave van 859€) : https://www.coolblue.be/n...-256gb-wifi-4g-grijs.html
Heeft de 4g variant een ouderwetse nano simkaart? want wil hem aanschaffen icm duo sim van vodafone.
Dit is wel de Belgische website, Is hij ook in nederland te krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Soppyscroll op 07-12-2019 13:18 ]
Het is idd met een nano simkaart.Soppyscroll schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:17:
[...]
en ik maar zoeken naar de 4g variant met 265, Topper!
Heeft de 4g variant een ouderwetse nano simkaart? want wil hem aanschaffen icm duo sim van vodafone.
Op Coolblue.nl is enkel de wifi variant verkrijgbaar van de 8GB/256GB.
Niet in Nederland te krijgen.Soppyscroll schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:17:
[...]
en ik maar zoeken naar de 4g variant met 265, Topper!
Je opties zijn:
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S6 LTE (8GB, 256GB intern) Grijs
-Amazon.de
https://www.amazon.de/Sam...-5-mountain/dp/B07VVF495D
750 euro
Let op, als je hem bij de Belgische Coolblue haalt voor garantie kan je niet bij de Nederlandse Coolblue terecht. Je zal dan weer naar Belgie moeten rijden.
[ Voor 17% gewijzigd door Valinor op 09-12-2019 08:30 ]
Iemand een goeie usb c headphone adapter/oortjes voor samsung tab s6? Had eentje liggen maar helaas die werkt niet van me huawei mediapad.
Blijkbaar moet die van samsung DAC hebben.
Ah orginele van samsung besteld voor €10
[ Voor 15% gewijzigd door Amaze86 op 18-12-2019 10:17 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb die van Samsung gekocht maar eerlijk gezegd heb ik het nog niet getest.
Vinden jullie niet vreemd dat zo een dure flagship tablet niet eens prioriteit krijgt voor wat betreft Android 10 updates.
De tablets zijn altijd later geweest dan de mobieltjes. Volgens mij is de huidige planning wel sneller dan het ooit geweest is (6 maanden na release ipv 9+). Op zich mis ik weinig aan de huidige versie en zal Android 10 ook bar weinig toevoegen, dus ik zie niet echt wat je punt is. De veranderingen zijn verwaarloosbaar en alleen leuk om je vrienden te melden dat ie de laatste versie draait.blue13x schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:36:
Vinden jullie niet vreemd dat zo een dure flagship tablet niet eens prioriteit krijgt voor wat betreft Android 10 updates.
Als je kijkt naar de concurrentie die nog vrolijk Android 6 toestellen in de winkel heeft liggen, doet Samsung het niet verkeerd.
Wat ik opvallender vind, is dat het qua beveiligingsupdates ook niet zo heel snel wil gaan.
Ja slaat echt nergens op. Android 10 update voor de tab s6 staat gepland voor april 2020.blue13x schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:36:
Maarja ik moet eerlijk zeggen dat ik vrijwel niks gemerkt heb van de update op mijn s10.
Zoals de persoon voor mij ook al zei, vind het erger dat ze zo traag zijn met beveiligingsupdates.
Maarrrr moet zeggen dat ik verder mega blij ben met dit apparaat. Ben blij dat ik niet voor de ipad pro ben gegaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Valinor op 19-12-2019 12:28 ]
Ik koop een high-end tablet en ook al zie ik niet veel veranderingen, verwacht ik dezelfse prioriteit als mijn Note 10+.Martinspire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:06:
[...]
De tablets zijn altijd later geweest dan de mobieltjes. Volgens mij is de huidige planning wel sneller dan het ooit geweest is (6 maanden na release ipv 9+). Op zich mis ik weinig aan de huidige versie en zal Android 10 ook bar weinig toevoegen, dus ik zie niet echt wat je punt is. De veranderingen zijn verwaarloosbaar en alleen leuk om je vrienden te melden dat ie de laatste versie draait.
Als je kijkt naar de concurrentie die nog vrolijk Android 6 toestellen in de winkel heeft liggen, doet Samsung het niet verkeerd.
Wat ik opvallender vind, is dat het qua beveiligingsupdates ook niet zo heel snel wil gaan.
December update inmiddels een paar dagen binnen
December update kreeg ik al vorige week,wat een beel d vergeleken met me oude samsung note 10.1 2014 editie. Al was die ook niet slecht
[ Voor 13% gewijzigd door Amaze86 op 30-12-2019 21:02 ]
Nu voor €599satty schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:57:
Vandaag maar liefst €60 duurder, kennelijk zijn de feestdagen voorbij.
https://www.bol.com/nl/p/...b-grijs/9200000116679321/
Op 3 januari besteld bij mediamarkt met cover voor €649
https://www.mediamarkt.nl...b-wifi-grijs-1632703.html
https://www.mediamarkt.nl...b-wifi-grijs-1632703.html
Kom ogen en oren te kort zo goed is dit ding ;-) Nu makkelijk (verticaal) de krant kunnen lezen zonder vertragingen. Als je hierna op je telefoon leest, is dat wel een erg groot verschil.
De cover komt binnen 6 weken,dat is minder. De deX mode ziet er wel erg miniatuur uit, denk niet dat ik die ga gebruiken. Gewone android layout is al goed genoeg. Ben tevreden en heb nog veel uit te vogelen.
De cover komt binnen 6 weken,dat is minder. De deX mode ziet er wel erg miniatuur uit, denk niet dat ik die ga gebruiken. Gewone android layout is al goed genoeg. Ben tevreden en heb nog veel uit te vogelen.
De S6e ligt lekker stevig in de hand, zoals ik em nu gebruik, denk ik niet dat ik de originele cover ga gebruiken. Zie em echt als een tablet en niet als laptop vervanger. Ondertussen een tasje besteld voor onderweg: https://webshop.handelshuys.com/search/Case+Logic+TNEO110/
Jammer is dat Bixby gedoe en ik denk niet dat het te verwijderen is. Als je sweept naar links, dan komt Bixby met zijn toeters en bellen. Ook whatsapp werkt enigszins dmv tablet-messenger. Misschien dat andere bezitters ook nog wat nuttige tips & trucs hebben?
Jammer is dat Bixby gedoe en ik denk niet dat het te verwijderen is. Als je sweept naar links, dan komt Bixby met zijn toeters en bellen. Ook whatsapp werkt enigszins dmv tablet-messenger. Misschien dat andere bezitters ook nog wat nuttige tips & trucs hebben?
Bixby op je homescreen kun je gewoon uitzetten hoor?Yamaka schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:36:
De S6e ligt lekker stevig in de hand, zoals ik em nu gebruik, denk ik niet dat ik de originele cover ga gebruiken. Zie em echt als een tablet en niet als laptop vervanger. Ondertussen een tasje besteld voor onderweg: https://webshop.handelshuys.com/search/Case+Logic+TNEO110/
Inderdaad, heb elk item op niet opnieuw weergeven ingesteld. Nu een getemde Bixby. Bedankt voor de tip!Martinspire schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:39:
[...]
Bixby op je homescreen kun je gewoon uitzetten hoor?
Nee, ik bedoel als je je homescreen bewerkt (lege plek even ingedrukt houden), dan naar links swipen waar Bixby Home staat en op dat scherm rechtsboven de schakelaar omzetten. Dan is ie helemaal wegYamaka schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:56:
[...]
Inderdaad, heb elk item op niet opnieuw weergeven ingesteld. Nu een getemde Bixby. Bedankt voor de tip!
Bedankt, nog beter!Martinspire schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:34:
[...]
Nee, ik bedoel als je je homescreen bewerkt (lege plek even ingedrukt houden), dan naar links swipen waar Bixby Home staat en op dat scherm rechtsboven de schakelaar omzetten. Dan is ie helemaal weg
Had de Samsung Galaxy Tab S6 - 128GB - Grijs voor € 569,97 besteld bij Bol. De verkoper was: TheGiantPricesstore. Toen er niets werd geleverd hun een mail gestuurd en schijnbaar hadden ze problemen met Bol en er was een medewerker geweest welke veel gestolen had.
Ze konden niets leveren. Jammer natuurlijk dat bij Bol nog steeds stond: Bezorging, Je artikel wordt vandaag bezorgd door PostNL.
Volg je bestelling.
Daarop Bol maar gebeld maar deze wilde niet hun verantwoording nemen door de Galaxy Tab S6 alsnog te leveren voor dezelfde prijs. Erg teleurstellend
en ik ben boos op Bol. De hele handel nu laten annuleren. Moraal van de ervaring: Beter rechtstreeks bij een gewone leverancier bestellen dan bij Bol die artikelen laat leveren door derden.
Volg je bestelling.

Vervelend om te horen, heb ook via bol.com besteld, middels een kleine week binnen voor €. 520, ik maak zelfs nog aanspraak op de actie van Samsung, ben er echt blij mee.JantjeKoud schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:21:
Had de Samsung Galaxy Tab S6 - 128GB - Grijs voor € 569,97 besteld bij Bol. De verkoper was: TheGiantPricesstore. Toen er niets werd geleverd hun een mail gestuurd en schijnbaar hadden ze problemen met Bol en er was een medewerker geweest welke veel gestolen had.Ze konden niets leveren. Jammer natuurlijk dat bij Bol nog steeds stond: Bezorging, Je artikel wordt vandaag bezorgd door PostNL.
Volg je bestelling.Daarop Bol maar gebeld maar deze wilde niet hun verantwoording nemen door de Galaxy Tab S6 alsnog te leveren voor dezelfde prijs. Erg teleurstellend
en ik ben boos op Bol. De hele handel nu laten annuleren. Moraal van de ervaring: Beter rechtstreeks bij een gewone leverancier bestellen dan bij Bol die artikelen laat leveren door derden.
Goedkoop zeg, de mijne €649 voor betaald, krijg dan nog wel een keer die bookcover als actiesatty schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:02:
[...]
Vervelend om te horen, heb ook via bol.com besteld, middels een kleine week binnen voor €. 520, ik maak zelfs nog aanspraak op de actie van Samsung, ben er echt blij mee.

Als ie binnen is dan kan ik voor die cover misschien nog €100 krijgen. Ga em toch niet gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door Yamaka op 11-01-2020 14:09 ]
Want een geweldig apparaat dit. Vooral die Samsung Dex is een goede toevoeging.
Heeft iemand trouwens al het gratis toetsenbord cover binnen?
Ja, ik heb dit van mij al. 1 keer geprobeerd en het ligt in de kast nuThaam schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:46:
Want een geweldig apparaat dit. Vooral die Samsung Dex is een goede toevoeging.
Ach, ik heb de volle mep betaald dus in die zin kan het altijd slechter 
Maar ik ben wel fan van die toetsenbord cover hoor, tikt fijn genoeg. Gebruik de tablet vooral icm pen voor aantekeningen, maar gebruik toetsenbord cover toch ook vrij regelmatig hoor.
Maar ik ben wel fan van die toetsenbord cover hoor, tikt fijn genoeg. Gebruik de tablet vooral icm pen voor aantekeningen, maar gebruik toetsenbord cover toch ook vrij regelmatig hoor.
Als ik cod mobile speel zet ik de microfoon op automatisch maar dan pikt hij elke keer mijn speaker geluiden op.
Als ik mijn galaxy buds gebruik begint mijn spel te laggen. (Kan liggen aan het feit dat ik best ver van mijn router zit)
Dus nu wil ik het liefst gewoon bekabelde oordopjes gebruiken met buildin microfoon.
Iemand enig idee of dit gaat werken icm de officiele samsung usb c headphone adapter? Of is die alleen voor audio-out?
Als ik mijn galaxy buds gebruik begint mijn spel te laggen. (Kan liggen aan het feit dat ik best ver van mijn router zit)
Dus nu wil ik het liefst gewoon bekabelde oordopjes gebruiken met buildin microfoon.
Iemand enig idee of dit gaat werken icm de officiele samsung usb c headphone adapter? Of is die alleen voor audio-out?
Kan je hiermee ook oordopjes gebruiken met ingebouwde microfoon?Amaze86 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 05:49:
Iemand een goeie usb c headphone adapter/oortjes voor samsung tab s6? Had eentje liggen maar helaas die werkt niet van me huawei mediapad.
Enig idee na hoeveel weken jij hem kreeg? Ik word ongeduldig, vandaar.ikbenben schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:17:
[...]
Ja, ik heb dit van mij al. 1 keer geprobeerd en het ligt in de kast nu
Deze tablet heeft namelijk mijn macbook pro vervangen, die ik nu nog enkel voor videobewerking gebruik.
De Tab S6 word mijn main computer voor mijn bedrijf. Boekhouding online, en documentatie storage op mn NAS. Ik ga dat dit jaar uit proberen. Wellicht bevalt het me.
Je kan de grootte van text en icoontjes aanpassen in settings. Tevens in de browser ook nog te vergroten met zoom.Yamaka schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:21:
Kom ogen en oren te kort zo goed is dit ding ;-) Nu makkelijk (verticaal) de krant kunnen lezen zonder vertragingen. Als je hierna op je telefoon leest, is dat wel een erg groot verschil.
Maakt het net wat fijner om mee te werken, al blijft het scherm zelf natuurlijk heel smal in de hoogte.
Ik weet het niet meer exact maar ik dacht een week of 2 ongeveer.Thaam schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:22:
[...]
Enig idee na hoeveel weken jij hem kreeg? Ik word ongeduldig, vandaar.![]()
Deze tablet heeft namelijk mijn macbook pro vervangen, die ik nu nog enkel voor videobewerking gebruik.
De Tab S6 word mijn main computer voor mijn bedrijf. Boekhouding online, en documentatie storage op mn NAS. Ik ga dat dit jaar uit proberen. Wellicht bevalt het me.
Hallo allemaal! Weet er iemand of er ook (het liefst magnetische) Pogo kabels te koop zijn om op die manier de tablet aan de onderkant op te laden ipv via USB c aan de zijkant? Er zijn wel docks te koop die de tablet op die manier laden maar ik ben dus op zoek naar een kabel waarmee dit kan. Ik wil de tablet namelijk ook deels aan de muur gebruiken als dashboard voor mijn smarthome, maar hem er ook makkelijk af kunnen pakken om hem voor andere dingen te gebruiken..
....aliexpress....powermarcel10 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:57:
Hallo allemaal! Weet er iemand of er ook (het liefst magnetische) Pogo kabels te koop zijn om op die manier de tablet aan de onderkant op te laden ipv via USB c aan de zijkant? Er zijn wel docks te koop die de tablet op die manier laden maar ik ben dus op zoek naar een kabel waarmee dit kan. Ik wil de tablet namelijk ook deels aan de muur gebruiken als dashboard voor mijn smarthome, maar hem er ook makkelijk af kunnen pakken om hem voor andere dingen te gebruiken..
Yeah, gisteren S6 256 gekocht bij MM voor zeer interessante prijs en hij wordt vandaag (op zondag dus) al bezorgd. Heb nog geen hoes meebesteld. Gewoon Samsung? Of heeft iemand een betere suggestie?
Ik gebruik de originele Samsung bookcover. Die is misschien wat duurder dan andere maar het is ook van degelijke kwaliteit. Zo heb je bv ook geen last van dode plekken op het midden van je scherm als je met de pen schrijft, wat je met sommige goedkopere modellen wel hebt.
Hier ook bij de MM aangeschaft maar dan de 128 versie. En de mijne komt morgen pas.
Na wat twijfelen hier via de V&A de toetsenbord cover op de kop getikt. Lag een dorp verderop nix te doen, dus mooi meegenomen.
Na wat twijfelen hier via de V&A de toetsenbord cover op de kop getikt. Lag een dorp verderop nix te doen, dus mooi meegenomen.
Vorige week de 256Gb versie gekocht (was een aanbieding bij Coolblue). Ik zat te twijfelen over de S5e en de S6 maar ben uiteindelijk wel voor de S6 gegaan. Puur vanwege de specs. De cover heb ik los besteld, die is van Fintie. Ziet er goed uit en werkt ook goed Met Galaxy print natuurlijk 
Het enige nadeel van de tablet is het nadeel wat elk Samsung apparaat heeft: bloatware. En het meeste kun je nog niet eens disabelen.
Hij is ook erg snel (maar dat vond ik van die Asus toen ook
)
Edit: was even afgeleid, dus was even vergeten wat ik wilde vragen...
Ik krijg de vingerafdruk scanner niet aan de praat. Ik kom gewoon niet verder dan zo'n 60% als ik ga scannen. Het begin gaat goed, daarna, blijft hij zeuren dat ik wel mijn vinger moet verplaatsten en als ik dat doe, gaat hij zeuren dat ik wel de hele scanner moet bedekken... Zijn er meer mensen met dit probleem? (het was wel een reden dat ik deze graag wilde hebben, ik heb nu geen beveiliging aan staan, en dus wil ik hem niet meenemen uit huis, maar ik wil thuis geen gezeur met continue unlocken hebben)
Het enige nadeel van de tablet is het nadeel wat elk Samsung apparaat heeft: bloatware. En het meeste kun je nog niet eens disabelen.
Ik lees de krant nooit op m'n telefoon, maar heb daar eerst een Samsung Galaxy Note S8 (8" tablet) en daarna een Asus ZenPad S8.0 (8" 4:3 tablet) voor gebruikt. Die laatste heb ik nu dus vervangen door deze S6 (wie nog begrijpt hoe Samsung werkt met de naamgeving mag hij mij vertellen!). Ik hoef nu minder vaak te zoomen om m'n krant te lezenYamaka schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:21:
Ik krijg de vingerafdruk scanner niet aan de praat. Ik kom gewoon niet verder dan zo'n 60% als ik ga scannen. Het begin gaat goed, daarna, blijft hij zeuren dat ik wel mijn vinger moet verplaatsten en als ik dat doe, gaat hij zeuren dat ik wel de hele scanner moet bedekken... Zijn er meer mensen met dit probleem? (het was wel een reden dat ik deze graag wilde hebben, ik heb nu geen beveiliging aan staan, en dus wil ik hem niet meenemen uit huis, maar ik wil thuis geen gezeur met continue unlocken hebben)
[ Voor 21% gewijzigd door Wailing_Banshee op 29-01-2020 08:19 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Note S8 heeft nooit bestaan, Note 8 wel, maar da's een telefoon). Was vast een Tab A8 ( zonder Note).Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:06:
[...]
Ik lees de krant nooit op m'n telefoon, maar heb daar eerst een Samsung Galaxy Note S8 (8" tablet) (wie nog begrijpt hoe Samsung werkt met de naamgeving).
Koste hier ook wel wat moeite. Vinger steeds klein stukje opzij en een beetje kantelen. Daarmee lukte het hier.Edit: was even afgeleid, dus was even vergeten wat ik wilde vragen...
Face unlock gebruiken?Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:06:
Vorige week de 256Gb versie gekocht (was een aanbieding bij Coolblue). Ik zat te twijfelen over de S5e en de S6 maar ben uiteindelijk wel voor de S6 gegaan. Puur vanwege de specs. De cover heb ik los besteld, die is van Fintie. Ziet er goed uit en werkt ook goed Met Galaxy print natuurlijk
[...]
Ik lees de krant nooit op m'n telefoon, maar heb daar eerst een Samsung Galaxy Note S8 (8" tablet) en daarna een Asus ZenPad S8.0 (8" 4:3 tablet) voor gebruikt. Die laatste heb ik nu dus vervangen door deze S6 (wie nog begrijpt hoe Samsung werkt met de naamgeving mag hij mij vertellen!). Ik hoef nu minder vaak te zoomen om m'n krant te lezenHij is ook erg snel (maar dat vond ik van die Asus toen ook
)
Heb je je andere vingers geprobeerd? Of andermans vingers
[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 29-01-2020 10:45 ]
Sorry, het is was de Galaxy Note 8.0. En dat was zeker geen telefoon!Rudolfus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:26:
[...]
Note S8 heeft nooit bestaan, Note 8 wel, maar da's een telefoon). Was vast een Tab A8 ( zonder Note).
Die vertrouw ik helemaal al niet
Ja, begon met wijsvinger en daarna m'n duim. Ik zal het vanavond nog eens proberen...Heb je je andere vingers geprobeerd? Of andermans vingersDan weet je zeker dat het geen defect is. Of gewoon niet je vinger verplaatsen, gewoon op dezelfde manier doorscannen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 29-01-2020 12:44 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ja dat duurde bij ook even. Met veel gezeur toch 3 vingers kunnen registreren.
Je vinger iets langer laten liggen als hij geregistreerd word, kan zo een paar % schelen.
Je vinger iets langer laten liggen als hij geregistreerd word, kan zo een paar % schelen.
Ik heb interesse om deze tablet te gaan kopen, hoofdzakelijk omdat ik er veel PUBG Mobile op wil spelen. Heeft iemand ervaring met gamen op deze tablet en enig idee of die 2gb extra veel nut heeft?
Aanvulling:
Ik heb deze video gevonden waarbij de 2 versies worden vergeleken.
Aantal FPS bij Fortnite verschilt toch wel een flink stuk.. Zie je dat tijdens het spelen?
https://www.youtube.com/watch?v=-FxqR5rRWcg
Aanvulling:
Aantal FPS bij Fortnite verschilt toch wel een flink stuk.. Zie je dat tijdens het spelen?
[ Voor 36% gewijzigd door PvT.Arj op 30-01-2020 16:43 ]
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Of apparaten presteren nooit identiek, zet 2 S6 met 6GB ram tegen elkaar of 2 S6 met 8GB en je zal hetzelfde zien...PvT.Arj schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:40:
Ik heb interesse om deze tablet te gaan kopen, hoofdzakelijk omdat ik er veel PUBG Mobile op wil spelen. Heeft iemand ervaring met gamen op deze tablet en enig idee of die 2gb extra veel nut heeft?
Aanvulling:
Ik durf er geld op te zetten dat, al helemaal voor de taken in die video, 6 of 8GB ram echt geen drol uitmaakt en het net een verschil is hoe de SD855 presteert of andere radnzaken.
*Edit* Maar wie weet is fornite rete geheugen vretend en maakt het daar wel uit, vind het wel enorm veel...
[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 30-01-2020 17:50 ]
Zojuist een potje PUBG gespeeld, settings op high en speelde prima.PvT.Arj schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:40:
Gewonnen ook nog!
Lopen rennen rijden, zonder hickups.
Settings op HDR, frame rate high, AA aan, shadows aan?Pandorian schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:17:
[...]
Zojuist een potje PUBG gespeeld, settings op high en speelde prima.
Gewonnen ook nog!
Lopen rennen rijden, zonder hickups.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
HDR , Extreme, Movie, AA aan, Shadows aan.
Net een solo run mee gedaan. (niet goed voor m'n hart) Winner winner, chicken diner....:)
Net een solo run mee gedaan. (niet goed voor m'n hart) Winner winner, chicken diner....:)
[ Voor 14% gewijzigd door Pandorian op 01-02-2020 22:22 ]
Hmmm, heb mij Tab S6 incl keyboard cover sinds oktober... destijds meteen een glass screenprotector besteld, niet aangekomen, vergeten, etc. Alleen heb ik nu best wat krasjes op mijn scherm, precies op de plekken waar de toetsen bij het scharnier het scherm raken vooral.
Hebben andere mensen hier ook last van? Hij zit veel in mijn tas naar en van werk, verder niks geks.
Daarnaast, ondertussen 2e screenprotector binnen (een glass variant en een hele simpele plastic versie). Heb nu de plastic versie erop gedaan omdat ik nog even moet zien wat ik met die krassen wil (kijken of dit onder garantie valt oid, misschien een bekend iets met toetsenbord) maar hoe de hel krijg je hem stof vrij.
Heb het nu in de badkamer gedaan, douche lekker heet laten lopen, goed reinigen met bijgeleverde doekjes maar alsnog verre van stofvrij en dus bubbeltjes. Beetje storend, niet dramatisch, maar storend genoeg
Is bij een telefoon al een ding, laat staan bij een formaat als dit... Hoe doen jullie dit? Of is zoiets uberhuapt minder een probleem/merkbaar bij een tempered glass protector (misschien doe ik die er alsnog vast op, was nou ook weer niet ZO duur) ivm hardheid en flexibiliteit. Plastic is daar natuurlijk veel gevoeliger voor.
Hebben andere mensen hier ook last van? Hij zit veel in mijn tas naar en van werk, verder niks geks.
Daarnaast, ondertussen 2e screenprotector binnen (een glass variant en een hele simpele plastic versie). Heb nu de plastic versie erop gedaan omdat ik nog even moet zien wat ik met die krassen wil (kijken of dit onder garantie valt oid, misschien een bekend iets met toetsenbord) maar hoe de hel krijg je hem stof vrij.
Heb het nu in de badkamer gedaan, douche lekker heet laten lopen, goed reinigen met bijgeleverde doekjes maar alsnog verre van stofvrij en dus bubbeltjes. Beetje storend, niet dramatisch, maar storend genoeg
Is bij een telefoon al een ding, laat staan bij een formaat als dit... Hoe doen jullie dit? Of is zoiets uberhuapt minder een probleem/merkbaar bij een tempered glass protector (misschien doe ik die er alsnog vast op, was nou ook weer niet ZO duur) ivm hardheid en flexibiliteit. Plastic is daar natuurlijk veel gevoeliger voor.
Ik heb altijd een matte protector (heb een bloedhekel aan dat "naakte" glas, vind het vreselijk voelen en het is een enorme vet aantrekker). Ik heb eerst een stukje keukenpapier gepakt (easy pull, geeft minder vezels af), drupje dreft erop (niet nat gemaakt). Daarmee het scherm eerst vetvrij gemaakt. Daarna weer een nieuw stukje keukenpapier, die vochtig gemaakt en daarmee het scherm echt schoongemaakt. Tenslotte weer een stuk keukenpapier, droog, om het scherm helemaal droog te krijgen.[b]m0ridin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:16:[/
Toen naar de badkamer, met plakband pot. Het begin is altijd lastig (heb ook 1 kruimeltje zitten, helemaal aan de rand, bovenin
Uiteindelijk toch de tempered glass protector erop gezet, voordeel is dat die makkelijker weer even loshalen -> stofjes verwijderen -> terug zetten is... Met veel geduld en TOCH weer even loshalen gelukt (idd in de badkamer, met een plakband-achtig stickertje dat erbij zat de stofjes kunnen verwijderen.
Ziet er nu netjes uit, geen stof, en ook de krasjes zijn nu amper tot niet meer te zien... Dus al met al voor nu wel weer tevreden
Ziet er nu netjes uit, geen stof, en ook de krasjes zijn nu amper tot niet meer te zien... Dus al met al voor nu wel weer tevreden
Begin mij nu toch een beetje te irriteren aan de samsung updates. Android 10 update pas in April kan ik mee leven, zoveel verandering merk je niet door Touchwiz.
Maar dat ze geen maandelijkse beveiligingsupdates uitbrengen is echt belachelijk.
Mijn tab s6 staat nog op de 1 december update terwijl mijn s10+ ondertussen de 1 januari en nu de 1 februari update heeft binnengehaald.......
Maar dat ze geen maandelijkse beveiligingsupdates uitbrengen is echt belachelijk.
Mijn tab s6 staat nog op de 1 december update terwijl mijn s10+ ondertussen de 1 januari en nu de 1 februari update heeft binnengehaald.......
Eigenlijk wel mee eens, niet dat ik nou zoveel waarde hecht aan Android 10 oid maar dat hun high-end tablet zo genegeerd wordt is eigenlijk best schandalig...
Ik heb hem gekocht met de gedachte dat ik misschien 1, hooguit 2 updates ga krijgen van Samsung. Het is niet mijn eerste Samsung tablet
@D2FValinor @m0ridin Dat deze tablet eens per kwartaal een update krijgt is al beleid sinds deze tablet op de markt is. Samsung zou er goed aan doen het updatebeleid omtrent haar producten duidelijker op de productpagina's te vermelden want nu moet je via de supportpagina van een product zoeken naar een link naar de pagina Software & Security waarin hun beleid omtrent updates staat beschreven. Op https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb zie je dat de Tab S6 (voor nu) in de groep zit van apparaten die eens per kwartaal van veiligheidsupdates wordt voorzien.
Upgrades naar nieuwere versies van Android is weer een verhaal op zich. Voor de meeste high-end apparaten van Samsung geldt dat dergelijke upgrades beperkt blijven tot twee versies en voor de goedkopere modellen één versie. Dan moet je nog rekening houden dat die upgrades ongeveer een half tot driekwart jaar achter lopen op de release van Google vanwege alles aanpassingen in de software/One UI. Ondanks dat Samsung de afgelopen jaren stappen heeft gemaakt op het gebied van softwareondersteuning kan en moet het steeds een stukje beter.
Upgrades naar nieuwere versies van Android is weer een verhaal op zich. Voor de meeste high-end apparaten van Samsung geldt dat dergelijke upgrades beperkt blijven tot twee versies en voor de goedkopere modellen één versie. Dan moet je nog rekening houden dat die upgrades ongeveer een half tot driekwart jaar achter lopen op de release van Google vanwege alles aanpassingen in de software/One UI. Ondanks dat Samsung de afgelopen jaren stappen heeft gemaakt op het gebied van softwareondersteuning kan en moet het steeds een stukje beter.
@Jorick Thanks, wist niet dat dat het officiele update beleid was... Njah, alsnog raar en jammer dat ze de S6 blijkbaar zelf niet eens als high-end beschouwen dan.
Als je goed kijkt krijgt geen enkele tablet maandelijkse updates. Ik vind het ook slecht, zoveel extra moeite is het niet. Het tablet-team moet sowieso een schop onder de kont krijgen wbt updates. Je krijgt het idee dat er 1 iemand bezig is met de updatesm0ridin schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:16:
@Jorick Thanks, wist niet dat dat het officiele update beleid was... Njah, alsnog raar en jammer dat ze de S6 blijkbaar zelf niet eens als high-end beschouwen dan.

Thanks, sammobile liet mij ook al weten dat het updatebeleid per kwartaal is. VInd dit erg belachelijk voor een flagship apparaat. Ik verwacht zeker het eerste jaar, maandelijkse security updates, zeker voor een flagship.Jorick schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:03:
@D2FValinor @m0ridin Dat deze tablet eens per kwartaal een update krijgt is al beleid sinds deze tablet op de markt is. Samsung zou er goed aan doen het updatebeleid omtrent haar producten duidelijker op de productpagina's te vermelden want nu moet je via de supportpagina van een product zoeken naar een link naar de pagina Software & Security waarin hun beleid omtrent updates staat beschreven. Op https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb zie je dat de Tab S6 (voor nu) in de groep zit van apparaten die eens per kwartaal van veiligheidsupdates wordt voorzien.
Upgrades naar nieuwere android versies kan ik mee leven aangezien touchwiz zelf veel functies toevoegd en een upgrade niet veel verandert qua functies.
Ben echt mega tevreden met mijn tab s6 maar het updatebeleid zorgt er bij toch voor in de toekomst voor Apple te gaan.
Inderdaad is dit al jaren het geval, dus geen nieuws dat Samsung tablets op een kwartaal schema zitten voor updates.D2FValinor schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:26:
[...]
Thanks, sammobile liet mij ook al weten dat het updatebeleid per kwartaal is. VInd dit erg belachelijk voor een flagship apparaat. Ik verwacht zeker het eerste jaar, maandelijkse security updates, zeker voor een flagship.
Upgrades naar nieuwere android versies kan ik mee leven aangezien touchwiz zelf veel functies toevoegd en een upgrade niet veel verandert qua functies.
Ben echt mega tevreden met mijn tab s6 maar het updatebeleid zorgt er bij toch voor in de toekomst voor Apple te gaan.
Waarbij de tab S6 in het begin vaker updates heeft gekregen dus wat dat betreft maken ze het minimale update schema wel waar.
Ik had ook liever maandelijks gehad (zeker gezien de forse prijs van de Sx tablets) daar niet van, maar het is niet dat ze het geheimhouden.
Wat betreft updatebeleid is Apple inderdaad beter, qua stabiliteit van updates is Apple laatste jaren echter hard achteruit gegaan. Dus of dat nu perse beter is weet ik niet.
Sowieso heb ik zelf bewust voor de Tab S4 gekozen vanwege de schermverhouding (net als voorheen de orginele Tab S). Een 4:3 tablet is het voor mij gewoon niet, en Apple heeft niets anders.
[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 17-02-2020 14:52 ]
Kreeg gisteren wel een firmware update van de keyboard cover. Geen idee wat de update inhoud!
Nou, het lijkt erop dat Samsung eindelijk bezig is met het verspreiden van android 10.
Heb zelf nog niks binnen (zie vooral LTE devices op xda) maar hopelijk snel dan ook hier beschikbaar.
Daarnaast zag ik vandaag dat OneNote nu ook een dark mode heeft, dat is ook wel top!
Als de update er is toch maar eens een reset doen (mijn tab s6 herstart eens in de zoveel tijd automatisch, wellicht door disablen services/apps... )
Heb zelf nog niks binnen (zie vooral LTE devices op xda) maar hopelijk snel dan ook hier beschikbaar.
Daarnaast zag ik vandaag dat OneNote nu ook een dark mode heeft, dat is ook wel top!
Als de update er is toch maar eens een reset doen (mijn tab s6 herstart eens in de zoveel tijd automatisch, wellicht door disablen services/apps... )
Ik heb een LTE maar momenteel nog geen update beschikbaar. Ik heb begrepen dat het vooral Duitsland is die ze nu krijgt.m0ridin schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:35:
Nou, het lijkt erop dat Samsung eindelijk bezig is met het verspreiden van android 10.
Als Duitsland ze krijgt is Nederland meestal de week erop aan de beurt. En het is niet alsof Android 10 nou zulke schokkende veranderingen brengtikbenben schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:48:
[...]
Ik heb een LTE maar momenteel nog geen update beschikbaar. Ik heb begrepen dat het vooral Duitsland is die ze nu krijgt.
Ach, onder de motorkap is natuurlijk wel het een en ander veranderd.... Verder vind ik het gewoon tijd voor een update, al is het een security versie. Het feit dat we nog op 1 december zitten en sindsdien niets meer hebben gekregen vind ik toch nog steeds matig voor hun 'high end tablet'Martinspire schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:48:
[...]
Als Duitsland ze krijgt is Nederland meestal de week erop aan de beurt. En het is niet alsof Android 10 nou zulke schokkende veranderingen brengt
Check, en heb hier alles op Android 10 draaien, incl de radio in m'n auto. Word tijd dat de tablet mee gaat doen.
+Ik will nu eindelijk de dark mode in Gmail...
+Ik will nu eindelijk de dark mode in Gmail...
Zojuist via Frija de DBT country code versie van de SM-T860 firmware gedownload (BTC7 android 10 release).
Geflasht via Odin (HOME_CSC om data en alles te bewaren) en allemaal soepel gegaan. Op het eerste gezicht geen veranderingen (behalve dat ik de melding kreeg om de 'locatie history permission' te controleren, die meteen maar even uit gezet.
Verder zit er nu in de ontwikkelaars opties 'forceer donkere modus' voor apps die het niet by default (compleet) ondersteunen.
Nu eens zien of er nog iets anders te merken is
Geflasht via Odin (HOME_CSC om data en alles te bewaren) en allemaal soepel gegaan. Op het eerste gezicht geen veranderingen (behalve dat ik de melding kreeg om de 'locatie history permission' te controleren, die meteen maar even uit gezet.
Verder zit er nu in de ontwikkelaars opties 'forceer donkere modus' voor apps die het niet by default (compleet) ondersteunen.
Hoop dat de quickshare functie chill is. Al werkte wifi direct ook best goed.m0ridin schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:32:
Zojuist via Frija de DBT country code versie van de SM-T860 firmware gedownload (BTC7 android 10 release).
Heb ook even naar Frija gekeken. Mij net te veel hasle om, a Frija te installeren, b om dan Odin te installeren, c om daarna te flashen. Mijn flashing dagen zijn verleden tijd sinds de HD2...
Ik kan wel een paar daagjes wachten...
Ik kan wel een paar daagjes wachten...
Lukt het niet om via een vpn alles binnen te halen? Weet nog vroeger dat je bijvoorbeeld een vpn kon opzetten naar Duitsland om zo een update sneller te krijgen.
Add me op Stadia: Gloogle
Nope, er wordt simpelweg naar je device gekeken... Als je met een NL device (country code) in duitsland zit krijg je alsnog geen update omdat hij alsnog voor een NL update checktPukson schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:27:
Lukt het niet om via een vpn alles binnen te halen? Weet nog vroeger dat je bijvoorbeeld een vpn kon opzetten naar Duitsland om zo een update sneller te krijgen.
Had ik ook al geprobeerd inderdaad, zonder effect.
De enige versie welke online staat is dan ook alleen een Duitse versie. Niet dat dat iets uit zou moeten maken, maar toch. Nog even geduld...
De enige versie welke online staat is dan ook alleen een Duitse versie. Niet dat dat iets uit zou moeten maken, maar toch. Nog even geduld...
Daarnet android 10 ook binnen gekregen. Echter heb ik wel een bug, ik kan nl de volgorde van de tiles in het quick panel niet meer aanpassen.
Eh, niet? Quciktiles -> naar beneden slepen (fullscreen maken zeg maar) en dan heb je rechtsboven het menu --> knopvolgorde.ikbenben schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:37:
Daarnet android 10 ook binnen gekregen. Echter heb ik wel een bug, ik kan nl de volgorde van de tiles in het quick panel niet meer aanpassen.
Daar kan ik ze gewoon aanpassen zonder problemen?
I know, knopvolgorde staat er niet meer bij bij mij. Enkel lay-out Quick Panel, Statusbalk en Neem contact op.m0ridin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:41:
[...]
Eh, niet? Quciktiles -> naar beneden slepen (fullscreen maken zeg maar) en dan heb je rechtsboven het menu --> knopvolgorde.
Daar kan ik ze gewoon aanpassen zonder problemen?
Opgelost! Heropstarten hielp niet, volledig uitschakelen en weer inschakelen blijkbaar wel.
Update voor wifi versie is hij nu aan het downloaden.
Bedankt voor de melding, hier is hij nu ook bezig met downloadenPandorian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:18:
Update voor wifi versie is hij nu aan het downloaden.
Eerste indruk is dat de achtergrond van het bureaublad een stuk fletser is geworden in Android 10 en de iconen lijken eruit te springen. Ik moet er nog even aan wennen. Kan ik dat ergens instellen?
Ik ben overwegens om een S6 te kopen voor mijn vrouw, maar een belangrijke voorwaarde zou zijn dat zij daar een Word template kan openen en daar dan direct met de S-pen in kan schrijven (en daarna de handgeschreven tekst in hetzelfde template om kan zetten naar een lettertype). Is dit mogelijk? Ik zie namelijk overal wel voorbeelden dat er een notitie gemaakt kan worden die omgezet kan worden naar een Word bestand, maar het gaat juist specifiek om het gebruik van een reeds bestaand Word template waarin direct geschreven moet kunnen worden met de S-pen.
(Is hier toevallig ook ergens een voorbeeld van? Kan op Youtube niet direct iets vinden na verschillende zoekacties)
(Is hier toevallig ook ergens een voorbeeld van? Kan op Youtube niet direct iets vinden na verschillende zoekacties)