Windows is geinstalleerd op een SSD en ik hoor geen tikken?ikt schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:33:
[...]
Klinkt alsof je harde schijf problematisch kan zijn. Download eens CrystalDiskInfo en kijk eens hoe het met je harde schijf staat?
Hoor je het ding hard tikken wanneer je games speelt die op de harde schijf draaien?
Ik heb het over je spellen. Die haperen. Volgens mij heb je niet aangegeven dat Windows hapert, dus alles wat hapert lijkt van je harde schijf te komen.Kush2000 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:37:
[...]
Windows is geinstalleerd op een SSD en ik hoor geen tikken?
Zoals @Mel33 al suggereerde, probeer eens een spel te draaien van je SSD, mocht je nog plek over hebben.
Heb je wat meer informatie over de harde schijf (HDD)? Type? RPM?Kush2000 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:37:
[...]
Windows is geinstalleerd op een SSD en ik hoor geen tikken?
Staan de games waar je last hebt van de haperingen op je HDD of op je SSD?
AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300
Eigenlijk beide haperen eigenlijk. Zowel op de M.2 SSD als op de 7200rpm HDD van 1tb. video uploaden duurt alleen zo onwijs langzaam met vuile ziggo aansluiting.
Ik zit nu een video te maken die korter is die komt zo op YouTube voor degene die willen zien wat er aan de hand is.
[ Voor 95% gewijzigd door Kush2000 op 09-08-2019 11:12 ]
te laat nu zeker? @Kush2000
maar we hebben al wel een indruk, heb je nog gescand op malware en virussen?
heb je de modem al gereset, en de pc ook gelijk op de modem aangesloten, dat moet je nog even testen om te weten dat het echt in je pc zit voor we naar de voeding en moederbord en cpu en gpu gaan kijken
maar we hebben al wel een indruk, heb je nog gescand op malware en virussen?
heb je de modem al gereset, en de pc ook gelijk op de modem aangesloten, dat moet je nog even testen om te weten dat het echt in je pc zit voor we naar de voeding en moederbord en cpu en gpu gaan kijken
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je dit alleen bij online gaming of ook tijdens single player sessies?
"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."
Het is wel minder in offline games. Maar bij CSGO zie ik toch wel met bots stutter.Wolvganger schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:19:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je dit alleen bij online gaming of ook tijdens single player sessies?
@Mel33
Hier zie je wel wat er gebeurd in een volle server : YouTube: Battlefield 1 2019 08 09 11 11 16 03Wolvganger schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:19:
Alleen bij het laden in het begin? of die stutter op 0.31 als je naar links kijkt?
voor de rest is het oke zo te zien @Kush2000
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Meestal voor de rest van het potje.Mel33 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:35:
Alleen bij het laden in het begin? of die stutter op 0.31 als je naar links kijkt?
Welke van de 2?
Je blijf summier in je antwoorden, ben je nu aan het gamen ofzo en ons het werk laten doen haha
oke speelse
Je blijf summier in je antwoorden, ben je nu aan het gamen ofzo en ons het werk laten doen haha
oke speelse
Wat bedoel je nou? Ja het hapert de hele tijd zoals je zag op dat tijdstip. Ik zit wel te gamen maar niet fijn! Jullie het werk laten doen? Ik zit hier omdat ik alles al geprobeerd heb.Mel33 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:44:
Welke van de 2?
oke speelse
[ Voor 13% gewijzigd door Kush2000 op 09-08-2019 11:55 ]
Geef even aan waar in het filmpje je de meeste problemen ondervindt zodat wij wat gerichter kunnen zoeken.Kush2000 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:52:
[...]
Wat bedoel je nou? Ja het hapert de hele tijd zoals je zag op dat tijdstip. Ik zit wel te gamen maar niet fijn! Jullie het werk laten doen? Ik zit hier omdat ik alles al geprobeerd heb.
Wil je ook je HW monitors er even naast zetten zodat wij kunnen zien wat er op die tijdstippen exact gebeurd?
HANDTEKENING!!!
Zal ik doenLeeghoofd21 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:56:
[...]
Geef even aan waar in het filmpje je de meeste problemen ondervindt zodat wij wat gerichter kunnen zoeken.
Wil je ook je HW monitors er even naast zetten zodat wij kunnen zien wat er op die tijdstippen exact gebeurd?
Ik zie dat je FPS gemiddeld zo rond de 68-70fps is.
Wat voor scherm heb je en heb je V-sync aanstaan?
edit: AOC G2590FX blijkbaar.
Die zou 144hz moet weergeven en zelfs Freesync ( en dus ook onofficieel G-Sync hebben).
Welke settings heb je aanstaan in het G-Force experience?
[ Voor 27% gewijzigd door Leeghoofd21 op 09-08-2019 12:00 ]
HANDTEKENING!!!
Ik was voorbereid op deze vraag en het is door de recording software.Leeghoofd21 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:59:
[...]
Waar je de problemen precies ziet, net als @Leeghoofd21 vraagt
Je speelt in de Franse taal is het een legaal spel?
@Leeghoofd21
Is er een bepaalde gebied in HWinfo waar die ik moet laten zien want het hele lijst past niet.
Is er een bepaalde gebied in HWinfo waar die ik moet laten zien want het hele lijst past niet.
Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Alle drivers zijn geinstalleerd chipset ook realtek..Leeghoofd21 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:59:
[...]
edit: AOC G2590FX blijkbaar.
Die zou 144hz moet weergeven en zelfs Freesync ( en dus ook onofficieel G-Sync hebben).
Welke settings heb je aanstaan in het G-Force experience?
[ Voor 5% gewijzigd door Kush2000 op 09-08-2019 12:21 ]
Ehmm BF online spelen met illegaal gaat niet eens.Mel33 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:03:
Waar je de problemen precies ziet, net als @Leeghoofd21 vraagt
Ik zie overigens nergens je gpu vermeld.
Heb je andere games als bf geprobeerd?
Met een 1070 cap ik dan gewoon 200 fps van de engine
Heb je alle settings op low al geprobeerd? Ik speel bf1 als enige spel met alles op low omdat het gewoon niet een super vloeiende game is voor mp met alles ultra.
[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 09-08-2019 12:22 ]
Ik heb low geprobeerd maar nog steeds zitten er haperingen. En zoals je ziet hoort dat echt niet met zulke hardware. De franse taal komt door de soldaten die frans spreken voor de rest is het ingesteld op engels.computerjunky schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:21:
[...]
Ehmm BF online spelen met illegaal gaat niet eens.
Ik zie overigens nergens je gpu vermeld.
Heb je andere games als bf geprobeerd?
Heb je alle settings op low al geprobeerd? Ik speel bf1 als enige spel met alles op low omdat het gewoon niet een super vloeiende game is voor mp met alles ultra.
Al eens geprobeerd om het spel zonder andere software draaiende te spelen?
JaHighlanderqp schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:23:
Al eens geprobeerd om het spel zonder andere software draaiende te spelen?
iedereen wilt je graag helpen, maar je geeft een beetje korte antwoorden. Een illegaal spel spelen die draait op ''servers die door mensen zelf worden opgezet is niet echt een goeie benchmark )
Start Fortnite eens op en ga spelen en laat ons zien waar de framedrops voorkomen. Zet ook in fortnite je fps op 120 of 144 vast , en zet ping aan zodat we die tijdens t spel ook kunnen bekijken. Dan zien we pas echte drops voorbij komen.
Start Fortnite eens op en ga spelen en laat ons zien waar de framedrops voorkomen. Zet ook in fortnite je fps op 120 of 144 vast , en zet ping aan zodat we die tijdens t spel ook kunnen bekijken. Dan zien we pas echte drops voorbij komen.
Hoe kom je erop dat het illegaal is? Het is via origin.dfbt schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:50:
iedereen wilt je graag helpen, maar je geeft een beetje korte antwoorden. Een illegaal spel spelen die draait op ''servers die door mensen zelf worden opgezet is niet echt een goeie benchmark )
prima in dat geval, maar we zijn er nog niet echt achter wat je "hapert" noemt.Kush2000 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:57:
[...]
Hoe kom je erop dat het illegaal is? Het is via origin.
- Zijn het frame drops?
- Is het lag?
- Is het microstuttering?
HANDTEKENING!!!
Het is microstuttering zoals je kon zien in de video.Leeghoofd21 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:17:
[...]
prima in dat geval, maar we zijn er nog niet echt achter wat je "hapert" noemt.
- Zijn het frame drops?
- Is het lag?
- Is het microstuttering?
Als dat zo is dan kan je het heel makkelijk oplossen door G-Sync (je Freesync monitor zou dit ook moeten kunnen tegenwoordig volgens mij) aan te zetten zodat dit fenomeen weg is.Kush2000 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:17:
[...]
Het is microstuttering zoals je kon zien in de video.
HANDTEKENING!!!
Ja dat heb ik geprobeerd en toch zat het te stotteren.Leeghoofd21 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:22:
[...]
Als dat zo is dan kan je het heel makkelijk oplossen door G-Sync (je Freesync monitor zou dit ook moeten kunnen tegenwoordig volgens mij) aan te zetten zodat dit fenomeen weg is.
@Kush2000ikt schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:33:
[...]
Klinkt alsof je harde schijf problematisch kan zijn. Download eens CrystalDiskInfo en kijk eens hoe het met je harde schijf staat?
Hoor je het ding hard tikken wanneer je games speelt die op de harde schijf draaien?
Hierop heb je alleen geantwoord dat je geen tikken hoort. Heb je wel hetgeen uitgevoerd waar om gevraagd werd? Dus even je HDD/SSD uitlezen op fouten?
Heb je trouwens zowel Dx11 als Dx12 geprobeerd en welke instellingen heb je voor G-Sync en in de Geforce Experience?Kush2000 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:23:
[...]
Ja dat heb ik geprobeerd en toch zat het te stotteren.
HANDTEKENING!!!
Hoe moet je hdd sdd uitlezen op fouten?Highlanderqp schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:29:
[...]
@Kush2000
Hierop heb je alleen geantwoord dat je geen tikken hoort. Heb je wel hetgeen uitgevoerd waar om gevraagd werd? Dus even je HDD/SSD uitlezen op fouten?
Weet je hoe le links herkent?
Ze zien er zo uit. Klik op deze zin, zou ik zeggen. CrystalDiskInfo had ik gelinkt.
Misschien is dit duidelijker:
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
Het is een tooltje waarmee de "gezondheid" van je SSD en harde schijf worden uitgelezen. Maak een screenshotje van de pagina van de harde schijf en laat 'm hier zien.
https://photos.app.goo.gl/wWX8eWxUvfJ4fSip6
[ Voor 72% gewijzigd door Kush2000 op 09-08-2019 13:59 ]
Kun je eens kijken of je niet toevallig last hebt van de 'standby memory bug'.
Dat was namelijk het probleem waar ik tegen aan liep.
Als dat zo is waarom lukt het dan ook niet op csgo? wat minder ram verbruikt.mvandervelde schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:43:
Kun je eens kijken of je niet toevallig last hebt van de 'standby memory bug'.
Kan je mij vertellen wat je oude pc was? heb je de windows een keer een reinstall gegeven?
microstuttering is een frametime mis tussen gpu/monitor. kan ook nog aan opslag liggen. bijv hdd.
microstuttering is een frametime mis tussen gpu/monitor. kan ook nog aan opslag liggen. bijv hdd.
[ Voor 35% gewijzigd door agittunc op 09-08-2019 15:10 ]
Oude was intel core i5 8400 GTX 1660Ti en H310M S2H 2.0 (rev. 1.0) | Motherboard dezelfde ram / PSUagittunc schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:06:
Kan je mij vertellen wat je oude pc was? heb je de windows een keer een reinstall gegeven?
En precies hetzelfde probleem !?!?
Het is op zich simpel.
Als jij dit probleem krijgt bij een 100% verse windows 10 (dus format) + chipset driver + nvidia driver (geen andere software) EN zowel op oude systeem als nieuwe systeem, dan MOET het iets zijn wat gelijk is bij beide systemen.
PSU had je een andere geprobeerd zei je.
Dan blijft SSD/HDD over.
Als jij dit probleem krijgt bij een 100% verse windows 10 (dus format) + chipset driver + nvidia driver (geen andere software) EN zowel op oude systeem als nieuwe systeem, dan MOET het iets zijn wat gelijk is bij beide systemen.
PSU had je een andere geprobeerd zei je.
Dan blijft SSD/HDD over.
Motherboard of Ram zijn waarschijnlijk dan de bottleneck hier.
(er van uit gaan dat je inderdaad een andere PSU/CPU/GPU getest hebt)
(er van uit gaan dat je inderdaad een andere PSU/CPU/GPU getest hebt)
Maar heeft Kush wel een een verse windows 10 geinstalleerd?
ik zou je boot drive als enigste aansluiten. 3x formatteren en daarna opnieuw installeren. want als je van intel naar ryzen gaat wil je niet dezelfde OS houden.
ik zou je boot drive als enigste aansluiten. 3x formatteren en daarna opnieuw installeren. want als je van intel naar ryzen gaat wil je niet dezelfde OS houden.
@agittunc
Meerdere keren formatteren is NERGENS voor nodig en vermindert op een SSD de levensduur ook. Tevens gebruiken zat reviewers 1 SSD met meerdere testsystemen, waar de meegenomen installatie nooit een probleem is geweest. Windows 10 migreert tegenwoordig prima van platform naar platform.
@Kush2000
Dat is enkel de status van de SSD, maar goed, de HDD is niet te warm en CDI geeft er ook geen waarschuwing over. Toch denk ik dat het je harde schijf is.
240GB is zat om een spel op te installeren. Bij welke applicaties en spellen heb je last van haperingen/stotteringen? Draaien deze applicaties op je harde schijf? Zet één van die spellen of applicaties op de SSD en probeer het vanaf daar.
Stotteringen ongeacht welke game-instellingen je ook gebruikt lijken me klassiek op een hoge disk read/write respons tijd.
Laat ook eens taabheheer open staan en kijk hoe druk je schijf/schijven bezig zijn. Als de "Average Response Time" hoog ligt, is dat ook een prima indicatie.
Meerdere keren formatteren is NERGENS voor nodig en vermindert op een SSD de levensduur ook. Tevens gebruiken zat reviewers 1 SSD met meerdere testsystemen, waar de meegenomen installatie nooit een probleem is geweest. Windows 10 migreert tegenwoordig prima van platform naar platform.
@Kush2000
Dat is enkel de status van de SSD, maar goed, de HDD is niet te warm en CDI geeft er ook geen waarschuwing over. Toch denk ik dat het je harde schijf is.
240GB is zat om een spel op te installeren. Bij welke applicaties en spellen heb je last van haperingen/stotteringen? Draaien deze applicaties op je harde schijf? Zet één van die spellen of applicaties op de SSD en probeer het vanaf daar.
Stotteringen ongeacht welke game-instellingen je ook gebruikt lijken me klassiek op een hoge disk read/write respons tijd.
Laat ook eens taabheheer open staan en kijk hoe druk je schijf/schijven bezig zijn. Als de "Average Response Time" hoog ligt, is dat ook een prima indicatie.
@ikt wat je zegt klopt wel. maar zelfs de meest hardcore ssd users komen amper die bij de einde van het levensduur. en wat je daarna zegt klopt niet helemaal. benchmark reviewers hebben meerdere operating systems. ik heb zelf 2 intel en 2 amd systemen gehad. ook op windows 10 en als ik deze van platform aan het switchen ben zie ik meerdere problemen voorbij komen die niet super obvious zijn. zoals haperingen etc. dat het prima migreert is anders dan probleemloos migreren.
Eigenlijk draaien de spellen hetzelfde op beide opslagapparaten.ikt schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:38:
@agittunc
@Kush2000
ik heb wel is een computer gehad met problemen met een snoertje, ja dat kon zelfs nog. beeldscherm runde perfect etc , maar toch elke x vastlopen of frame drops, bleek t toch in een goedkoop ali hdmi kabeltje te zitten. Zou je dat ook toch nog voor zekerheid kunnen testen?
ook heeft volgens mij een 1440p 144 hz een displaypoort nodig als je nog niet over hdmi 2.0-2.1 beschikt.
ook heeft volgens mij een 1440p 144 hz een displaypoort nodig als je nog niet over hdmi 2.0-2.1 beschikt.
Je probeert het wel maar deze 1080p display heeft niet dat ik weet een defecte displayport cable.dfbt schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:25:
ik heb wel is een computer gehad met problemen met een snoertje, ja dat kon zelfs nog. beeldscherm runde perfect etc , maar toch elke x vastlopen of frame drops, bleek t toch in een goedkoop ali hdmi kabeltje te zitten. Zou je dat ook toch nog voor zekerheid kunnen testen?
Heb je al een ander toetsenbord/muis geprobeerd.
Bij mij zat het in de muis....
Ga ik doen..rashnu schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:39:
Heb je al een ander toetsenbord/muis geprobeerd.
Dit heeft vrij weinig met aankoopadvies te maken. Schopje naar PMG.
Het is een waarschuwing om nooit zomaar losse onderdelen te kopen en verwachten dat ze ook goed werken.br00ky schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:30:
Dit heeft vrij weinig met aankoopadvies te maken. Schopje naar PMG.
Ik denk dat zijn geheugen de bottleneck is in dit verhaal. 2800MHz is te weinig voor deze cpu
PS, formatteren was iets voor mechanische harde schijven. Dit zorgde ervoor dat data beter gealloceerd werd. Hierdoor kreeg je hogere lees en schrijf snelheden. Op een SSD werkt dit averechts en kan het zelfs de levensduur verkorten. Dit heeft te maken met de hoge mate van read/write 'handelingen. Btw bij nieuwe hardware zoals cpu, mobo, ram altijd een clean install. Dit betaald zich terug in de performance.
PS, formatteren was iets voor mechanische harde schijven. Dit zorgde ervoor dat data beter gealloceerd werd. Hierdoor kreeg je hogere lees en schrijf snelheden. Op een SSD werkt dit averechts en kan het zelfs de levensduur verkorten. Dit heeft te maken met de hoge mate van read/write 'handelingen. Btw bij nieuwe hardware zoals cpu, mobo, ram altijd een clean install. Dit betaald zich terug in de performance.
[ Voor 69% gewijzigd door Vuurvoske op 10-08-2019 09:36 ]
Beroeps brabander
Op een intel core systeem precies hetzelfde met 2 verschillende ram sticks. Ik heb Windows al opnieuw geinstalleerd.Vuurvoske schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:33:
Ik denk dat zijn geheugen de bottleneck is in dit verhaal. 2800MHz is te weinig voor deze cpu
Inclusief Chipsetdrivers, gpu drivers en de rest? Je kan snappy driver installer eens proberen.Kush2000 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:45:
[...]
Op een intel core systeem precies hetzelfde met 2 verschillende ram sticks. Ik heb Windows al opnieuw geinstalleerd.
Heb je ook een eventuele biosupdate gedaan?
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Hoe betrouwbaar is die snappy driver want het lijkt een Lets Encrypt certificaat te hebben en een RU taaloptie.pjot1 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
Inclusief Chipsetdrivers, gpu drivers en de rest? Je kan snappy driver installer eens proberen.
En Opera is geinstalleerd zonder toestemming, ik vraag me af of die bloatware ook installeerd.
Ik gebruik het al een jaar of 5. Prima ervaringen mee.Kush2000 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:53:
[...]
Hoe betrouwbaar is die snappy driver want het lijkt een Lets Encrypt certificaat te hebben en een RU taaloptie.
En Opera is geinstalleerd zonder toestemming, ik vraag me af of die bloatware ook installeerd.
Iets zegt mij dat je de verkeerde link hebt gepakt. Deze moet je hebben. https://sdi-tool.org/downloadlite/
Ik ga denk ik gewoon deze hardware verkopen en mischien een prebuilt halen.pjot1 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:57:
[...]
Ik gebruik het al een jaar of 5. Prima ervaringen mee.
Iets zegt mij dat je de verkeerde link hebt gepakt. Deze moet je hebben. https://sdi-tool.org/downloadlite/
Kop op, niet opgeven. Laat het even los en ga vanmiddag of morgen verder. Ik heb zo vaak gedacht dat ik er niet uit zou komen. Uiteindelijk komt het goed. En vaak is loslaten en later verder gaan de beste oplossing.Kush2000 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:24:
[...]
Ik ga denk ik gewoon deze hardware verkopen en mischien een prebuilt halen.
Beroeps brabander
Ik zou maar niet meer die installer gebruiken want adwcleaner heeft namelijk een PUP gevonden: https://imgur.com/a/TmHCnJmpjot1 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
Inclusief Chipsetdrivers, gpu drivers en de rest? Je kan snappy driver installer eens proberen.
Dit duidt aan dat m'n vermoeden juist is. Je hebt het verkeerde programma gedownload.Kush2000 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:02:
[...]
Ik zou maar niet meer die installer gebruiken want adwcleaner heeft namelijk een PUP gevonden: https://imgur.com/a/TmHCnJm
https://sdi-tool.org/downloadlite/ deze moet je hebben.
Dat is juist degene die ik had.pjot1 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:05:
[...]
Dit duidt aan dat m'n vermoeden juist is. Je hebt het verkeerde programma gedownload.
https://sdi-tool.org/downloadlite/ deze moet je hebben.
Ook gedaan anders kon ik niet met Ryzen 5 3600 opstarten..
Ja, er is daarna nog update uitgekomen. Versie 7C02v1A. Heb je die ook?Kush2000 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:22:
[...]
Ook gedaan anders kon ik niet met Ryzen 5 3600 opstarten..
Ja..pjot1 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:26:
[...]
Ja, er is daarna nog update uitgekomen. Versie 7C02v1A. Heb je die ook?
Vast een oude adwcleaner, ik heb hem iig niet met dit programma.
Wat je nog kan doen is je videokaart in een ander systeem testen
Wat je nog kan doen is je videokaart in een ander systeem testen
Download en installeer : https://www.hwinfo.com/download
Het programma openen en dan selecteer je Sensors-Only.
Onderin het scherm met alle sensor uitlezingen klik je 1 maal op de blauwe pijltjes die naar buiten wijzen, zodat je twee rijen krijgt met sensor uitlezingen. Dat kijkt iets makkelijker.
Start nu je spel op en laat het programma draaien, stop het spel wanneer je je probleem hebt gehad en maak nu eens screenshots die alle sensors en laat ze hier zien.
Onderin het scherm met alle sensor uitlezingen klik je 1 maal op de blauwe pijltjes die naar buiten wijzen, zodat je twee rijen krijgt met sensor uitlezingen. Dat kijkt iets makkelijker.
Start nu je spel op en laat het programma draaien, stop het spel wanneer je je probleem hebt gehad en maak nu eens screenshots die alle sensors en laat ze hier zien.
Live opname op youtube : YouTube: Stutter testbierschuit schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:13:
Download en installeer : https://www.hwinfo.com/download
[ Voor 5% gewijzigd door Kush2000 op 10-08-2019 12:54 ]
Download dit eens en test eens totdat je meerdere stotters ervaren heb.
https://www.techspot.com/downloads/6944-latencymon.html
Draai de game in windowed
start het programma
en alt tab terug naar de game
start de meting niet voordat je game geladen is dit kan valse hoge metingen geven.
stuur een screenshot van de resultaten.
Dit geeft ook aan welke hardware/driver het probleem heeft.
https://www.techspot.com/downloads/6944-latencymon.html
Draai de game in windowed
start het programma
en alt tab terug naar de game
start de meting niet voordat je game geladen is dit kan valse hoge metingen geven.
stuur een screenshot van de resultaten.
Dit geeft ook aan welke hardware/driver het probleem heeft.
@Kush2000 Heb je toevallig je virtuele geheugen aangepast?
Het valt me op dat jouw geheugengebruik anders is dan bij mij, aangezien ik ook 2x8GB draai met windows 10.Typ geavanceerd systeem in het zoekvak op de taakbalk en selecteer vervolgens Geavanceerde systeeminstellingen weergeven, waaronder het Configuratiescherm wordt weergegeven.
Selecteer in Systeemeigenschappen op het tabblad Geavanceerd de optie Instellingen in het gebied Prestaties.
Selecteer in Instellingen voor prestaties het tabblad Geavanceerd en selecteer vervolgens Wijzigen in het gebied Virtueel geheugen.
Controleer of het selectievakje Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren is ingeschakeld.
Als dat niet het geval is, schakel je het selectievakje in en start je de pc opnieuw op door de Startknop > Aan/uit > Opnieuw opstarten te selecteren.
Ja dit is zo sinds de verse installatie van Windows.bierschuit schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:15:
@Kush2000 Heb je toevallig je virtuele geheugen aangepast?
[...]
Het valt me op dat jouw geheugengebruik anders is dan bij mij, aangezien ik ook 2x8GB draai met windows 10.
Als je taakbeheer opent en dan tabblad prestaties aanklikt geeft hij dan wel iets van 16GB aan bij geheugen?
[edit]
https://imgur.com/VDL35gE
Links is van jouw en alles rechts daarvan is van mij, deze waardes kreeg ik na het spelen van BF1 multiplayer Operations en een game CoD Black ops 4.
[edit]
https://imgur.com/VDL35gE
Links is van jouw en alles rechts daarvan is van mij, deze waardes kreeg ik na het spelen van BF1 multiplayer Operations en een game CoD Black ops 4.
[ Voor 46% gewijzigd door bierschuit op 10-08-2019 13:56 . Reden: screenshot bijgevoegd ]
Net zitten kijken maar ik zie nog altijd geen stutters.
Wel jerky muis bewegingen alsof de turbo en dpi te hoog staan en daarom niet smooth bewogen kan worden maar dat kan ook het skippen van frames in de opname zijn.
Ik denk dat je beter even vsync op 60 fps aan kan zetten zodat we 1 op 1 zien wat jij ook zien.
Als je 100 fps haalt en met 60 fps filmt word gewoon 40% van de data overboord gekiept.
Als je je probleem zelf wel ziet in je filmpje geef dan even exact timestamps anders heb ik geen idee wat nou het probleem is.
@computerjunky
Hij heeft af en toe hoge spikes in zijn frametime zitten, af en toe een grote hapering. Dat kun je zien in de frametime balk.
Hij heeft af en toe hoge spikes in zijn frametime zitten, af en toe een grote hapering. Dat kun je zien in de frametime balk.
ah dit was op de telefoon totaal niet te zien. lag op bed met pijn in mijn harses.bierschuit schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:25:
@computerjunky
Ik ga even kijken wat me al wel opgevallen is is de poling rate in beide HWinfo en afterburner. Dit doet de pc prestatie ook niet ten goede. een rate onder de 600 kan al nadelige effecten hebben en met 2 programma's tegelijkertijd...
edit : @9:26 zie je een mini spikje daar bij 9:46 en een paar seconde later ook weer. wat me opvalt is dat dit precies gebeurd als er een geluid afpseelt of de toon van het geluid veranderd.
10:32 , 10:41 , 11:45
Het lijkt er dus op dat iedere hapering voort komt uit het laden van geluid.
Ik zou dus zeer zeker even latencymon draaien en kijken of daar deze spikes ook terug te zien zijn en of daar ook bepaalde drivers aangewezen worden.
Anders kan je proberen de geluidskaart uit te schakelen.
Geluidskaart uitzetten zal ik proberen.computerjunky schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:06:
[...]
ah dit was op de telefoon totaal niet te zien. lag op bed met pijn in mijn harses.
Ik ga even kijken wat me al wel opgevallen is is de poling rate in beide HWinfo en afterburner. Dit doet de pc prestatie ook niet ten goede. een rate onder de 600 kan al nadelige effecten hebben en met 2 programma's tegelijkertijd...
edit : @9:26 zie je een mini spikje daar bij 9:46 en een paar seconde later ook weer. wat me opvalt is dat dit precies gebeurd als er een geluid afpseelt of de toon van het geluid veranderd.
10:32 , 10:41 , 11:45
Het lijkt er dus op dat iedere hapering voort komt uit het laden van geluid.
Ik zou dus zeer zeker even latencymon draaien en kijken of daar deze spikes ook terug te zien zijn en of daar ook bepaalde drivers aangewezen worden.
Anders kan je proberen de geluidskaart uit te schakelen.
REPORTED HARD PAGEFAULTS
_________________________________________________________________________________________________________
Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution.
NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.
Process with highest pagefault count: csgo.exe
Total number of hard pagefaults 745
Hard pagefault count of hardest hit process: 485
Number of processes hit: 12
Dit is zowat wat ik kon vinden...
_________________________________________________________________________________________________________
Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution.
NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.
Process with highest pagefault count: csgo.exe
Total number of hard pagefaults 745
Hard pagefault count of hardest hit process: 485
Number of processes hit: 12
Dit is zowat wat ik kon vinden...
Kush: zie je op je mobiel ook diezelfde stutters? Zo niet, probeer eens een nieuwe en goede monitorkabel.
Ik zie af en toe een keer een lag spike (pakketjes komen laat aan) bij je eerste films en een paar keer typisch "iets van de hardeschijf moeten laden en daarom traag". Ik kan absoluut geen microstutters zien. Ziet er goed uit, internet kan beter.
Ik zie af en toe een keer een lag spike (pakketjes komen laat aan) bij je eerste films en een paar keer typisch "iets van de hardeschijf moeten laden en daarom traag". Ik kan absoluut geen microstutters zien. Ziet er goed uit, internet kan beter.
Ja er is echt stutter maar dat zag je voor een reden daar niet.. Soms is er wel eens een normale match en dan begint het weer te haperen.Ztegeman schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:41:
Kush: zie je op je mobiel ook diezelfde stutters? Zo niet, probeer eens een nieuwe en goede monitorkabel.
Zo zie ik dat battlefield 711 hard pagefaults heeft en ik lees net ''You exceed 100 hard page faults per second several times, 100 hard page faults per second is a very high paging rate (this is the page in rate) even for short periods and this is almost certainly the cause of your momentary freezes.''
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35
Download en installeer eens het hele DirectX van MS, hij installeerd alleen wat je niet hebt of wat verouderd is.
DirectX is trouwens voor geluid en beeld.
Download en installeer eens het hele DirectX van MS, hij installeerd alleen wat je niet hebt of wat verouderd is.
Hij zegt er is al een nieuwere versie geinstalleerd.bierschuit schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:04:
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35
Kun je eens proberen om XMP uit te zetten en het geheugen handmatig in te stellen?
Memory Frequency [DDR4-2800MHz]
DRAM CAS# Latency [16]
DRAM RAS# to CAS# Read Delay [16]
DRAM RAS# to CAS# Write Delay [16]
DRAM RAS# PRE Time [16]
DRAM RAS# ACT Time [36]
COMMAND RATE [2T]
Infinity Fabric/FCLK op 1400MHz instellen en kijken of dat wat wilt opleveren. Ik zie in je HWiNFO64 screenshots dat je command rate op 1T staat, nu zal dit wellicht geen verschil maken maar het kan zeker geen kwaad om het te proberen.
Verder wordt er gesuggereerd om je audio chip uit te schakelen voor test doeleinden maar zie dat je daar nog niet op terug gekomen bent. Verder ben ik ook even nieuwsgierig welke versie van windows je draait> 1803/1809 of 1903?
DRAM CAS# Latency [16]
DRAM RAS# PRE Time [16]
DRAM RAS# ACT Time [36]
COMMAND RATE [2T]
Infinity Fabric/FCLK op 1400MHz instellen en kijken of dat wat wilt opleveren. Ik zie in je HWiNFO64 screenshots dat je command rate op 1T staat, nu zal dit wellicht geen verschil maken maar het kan zeker geen kwaad om het te proberen.
Verder wordt er gesuggereerd om je audio chip uit te schakelen voor test doeleinden maar zie dat je daar nog niet op terug gekomen bent. Verder ben ik ook even nieuwsgierig welke versie van windows je draait> 1803/1809 of 1903?
[ Voor 12% gewijzigd door ECP0WERS op 11-08-2019 07:42 ]
AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra
Nee werkte ook niet. Kan iemand eventueel met teamviewer bekijken wat er mischien mis is want Microsoft Support bakt er niks van..ECP0WERS schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:20:
Kun je eens proberen om XMP uit te zetten en het geheugen handmatig in te stellen?
DRAM CAS# Latency [16]
DRAM RAS# PRE Time [16]
DRAM RAS# ACT Time [36]
COMMAND RATE [2T]
@Kush2000 Zet alle hulp programmas eens uit en start windows eens schoon op en speel de game, heb je het dan ook?
Ja dan ook.. Ik heb echt professionele advies nodig.Mel33 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:03:
@Kush2000 Zet alle hulp programmas eens uit en start windows eens schoon op en speel de game, heb je het dan ook?
Heb je het zo snel al geprobeerd? Als amateur zeg ik 'doe het even'
Uit eerdere ervaring, ik heb zo nu wel alles geprobeerd wat een amateur voorgeschreven heeft zoals jij dat zegt.Mel33 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:12:
Heb je het zo snel al geprobeerd? Als amateur zeg ik 'doe het even'
[ Voor 3% gewijzigd door Kush2000 op 11-08-2019 15:17 ]
Het kan je antivirus ook nog zijn. heb ik nog niet gehoord hier geloof ik.
ja dan ga je naar een winkel en betaal je pro, maar dit is zo minimaal en het zal in je ram kunnen zitten of je bord. of je internet.
Niets geeft uitsluitsel, en je zal dan met dezelfde onderdelen het moeten testen welke het veroorzaakt. als je elk onderdeel gaat vervangen kom je er ook achter.
maargoed als we jou gaan monitoren of jou gaan teamvieweren, dan zetten we hele andere dingen in werking die op een game kunnen storen.
die pagefaults duid iig op dat data niet goed aankomt, dat kan je Schijf zijn of ram of je kaart, dat kan je allemaal zelf testen. wat vraag je ons als je in het verleden windows schoon hebt opgestart en het nu niet tetst of wel test. (heb je de link wel gelezen)
ja dan ga je naar een winkel en betaal je pro, maar dit is zo minimaal en het zal in je ram kunnen zitten of je bord. of je internet.
Niets geeft uitsluitsel, en je zal dan met dezelfde onderdelen het moeten testen welke het veroorzaakt. als je elk onderdeel gaat vervangen kom je er ook achter.
maargoed als we jou gaan monitoren of jou gaan teamvieweren, dan zetten we hele andere dingen in werking die op een game kunnen storen.
die pagefaults duid iig op dat data niet goed aankomt, dat kan je Schijf zijn of ram of je kaart, dat kan je allemaal zelf testen. wat vraag je ons als je in het verleden windows schoon hebt opgestart en het nu niet tetst of wel test. (heb je de link wel gelezen)
Ik kan zonder twijfel zeggen dat zelfs Battlefield 1 gelockt op 40 fps stottert dus het moet een ander probleem zijn.
Ik heb even battlefiels getest gister en ik heb totaal gen haperingen als er geluid afspeeld.
Heb je al geprobeerd te spelen met geluid uitgeschakeld in appraatbeheer of beter nog in de bios je onboard geluid uitgeschakeld?
Geeft latencymon spikes aan?
Heb je al geprobeerd te spelen met geluid uitgeschakeld in appraatbeheer of beter nog in de bios je onboard geluid uitgeschakeld?
Ja geprobeerd en ik weet wanneer er haperingen zijn dus die zie ik snel aankomen.. (de kleinste haperingen)computerjunky schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:51:
Ik heb even battlefiels getest gister en ik heb totaal gen haperingen als er geluid afspeeld.
Wat voor een build heb jij?
Intel 9900k met onboard ALC1220. Maar heb het even getest op dezelfde manier omdat mijn vorige build wel allerlei problemen had met BF1 zoals een gecapte fps met een gpu die maar op 50% draaide (was een setting in de game) maar had nooit verder getest.Kush2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:01:
[...]
Ja geprobeerd en ik weet wanneer er haperingen zijn dus die zie ik snel aankomen.. (de kleinste haperingen)
Wat voor een build heb jij?
Het heeft duidelijk met het laden van geluid te maken of het is de grootste toeval ooit.
En het enige wat er mee te maken kan hebben zijn de ouderwetse IRQ toewijzingen maar dat lijkt me heel sterk of geheugen vanwaar de file geladen word die de hapering veroorzaakt door wat voor een reden dan ook.
mijn vorige pc had ik ook enorme pieken in latencymon en ook geluids probleem vandaar dat dat een optie is om naar te kijken.
https://www.thewindowsclu...eal-time-audio-processing
je moet de game echter windowed spelen anders creerd het laden van de game al een enorme piek en je moet het programma resetten nadat je in de game zit.
als je ze onder elkaar draait kan je ook mooi zien ov de pieken als ze er zijn op exact hetzelfde moment ontstaan.
[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 12-08-2019 17:10 ]