Geluidskaart uitzetten zal ik proberen.computerjunky schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:06:
[...]
ah dit was op de telefoon totaal niet te zien. lag op bed met pijn in mijn harses.
Ik ga even kijken wat me al wel opgevallen is is de poling rate in beide HWinfo en afterburner. Dit doet de pc prestatie ook niet ten goede. een rate onder de 600 kan al nadelige effecten hebben en met 2 programma's tegelijkertijd...
edit : @9:26 zie je een mini spikje daar bij 9:46 en een paar seconde later ook weer. wat me opvalt is dat dit precies gebeurd als er een geluid afpseelt of de toon van het geluid veranderd.
10:32 , 10:41 , 11:45
Het lijkt er dus op dat iedere hapering voort komt uit het laden van geluid.
Ik zou dus zeer zeker even latencymon draaien en kijken of daar deze spikes ook terug te zien zijn en of daar ook bepaalde drivers aangewezen worden.
Anders kan je proberen de geluidskaart uit te schakelen.
REPORTED HARD PAGEFAULTS
_________________________________________________________________________________________________________
Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution.
NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.
Process with highest pagefault count: csgo.exe
Total number of hard pagefaults 745
Hard pagefault count of hardest hit process: 485
Number of processes hit: 12
Dit is zowat wat ik kon vinden...
_________________________________________________________________________________________________________
Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution.
NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.
Process with highest pagefault count: csgo.exe
Total number of hard pagefaults 745
Hard pagefault count of hardest hit process: 485
Number of processes hit: 12
Dit is zowat wat ik kon vinden...
Kush: zie je op je mobiel ook diezelfde stutters? Zo niet, probeer eens een nieuwe en goede monitorkabel.
Ik zie af en toe een keer een lag spike (pakketjes komen laat aan) bij je eerste films en een paar keer typisch "iets van de hardeschijf moeten laden en daarom traag". Ik kan absoluut geen microstutters zien. Ziet er goed uit, internet kan beter.
Ik zie af en toe een keer een lag spike (pakketjes komen laat aan) bij je eerste films en een paar keer typisch "iets van de hardeschijf moeten laden en daarom traag". Ik kan absoluut geen microstutters zien. Ziet er goed uit, internet kan beter.
Ja er is echt stutter maar dat zag je voor een reden daar niet.. Soms is er wel eens een normale match en dan begint het weer te haperen.Ztegeman schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:41:
Kush: zie je op je mobiel ook diezelfde stutters? Zo niet, probeer eens een nieuwe en goede monitorkabel.
Zo zie ik dat battlefield 711 hard pagefaults heeft en ik lees net ''You exceed 100 hard page faults per second several times, 100 hard page faults per second is a very high paging rate (this is the page in rate) even for short periods and this is almost certainly the cause of your momentary freezes.''
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35
Download en installeer eens het hele DirectX van MS, hij installeerd alleen wat je niet hebt of wat verouderd is.
DirectX is trouwens voor geluid en beeld.
Download en installeer eens het hele DirectX van MS, hij installeerd alleen wat je niet hebt of wat verouderd is.
Hij zegt er is al een nieuwere versie geinstalleerd.bierschuit schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:04:
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35
Kun je eens proberen om XMP uit te zetten en het geheugen handmatig in te stellen?
Memory Frequency [DDR4-2800MHz]
DRAM CAS# Latency [16]
DRAM RAS# to CAS# Read Delay [16]
DRAM RAS# to CAS# Write Delay [16]
DRAM RAS# PRE Time [16]
DRAM RAS# ACT Time [36]
COMMAND RATE [2T]
Infinity Fabric/FCLK op 1400MHz instellen en kijken of dat wat wilt opleveren. Ik zie in je HWiNFO64 screenshots dat je command rate op 1T staat, nu zal dit wellicht geen verschil maken maar het kan zeker geen kwaad om het te proberen.
Verder wordt er gesuggereerd om je audio chip uit te schakelen voor test doeleinden maar zie dat je daar nog niet op terug gekomen bent. Verder ben ik ook even nieuwsgierig welke versie van windows je draait> 1803/1809 of 1903?
DRAM CAS# Latency [16]
DRAM RAS# PRE Time [16]
DRAM RAS# ACT Time [36]
COMMAND RATE [2T]
Infinity Fabric/FCLK op 1400MHz instellen en kijken of dat wat wilt opleveren. Ik zie in je HWiNFO64 screenshots dat je command rate op 1T staat, nu zal dit wellicht geen verschil maken maar het kan zeker geen kwaad om het te proberen.
Verder wordt er gesuggereerd om je audio chip uit te schakelen voor test doeleinden maar zie dat je daar nog niet op terug gekomen bent. Verder ben ik ook even nieuwsgierig welke versie van windows je draait> 1803/1809 of 1903?
[ Voor 12% gewijzigd door ECP0WERS op 11-08-2019 07:42 ]
AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD
Nee werkte ook niet. Kan iemand eventueel met teamviewer bekijken wat er mischien mis is want Microsoft Support bakt er niks van..ECP0WERS schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:20:
Kun je eens proberen om XMP uit te zetten en het geheugen handmatig in te stellen?
DRAM CAS# Latency [16]
DRAM RAS# PRE Time [16]
DRAM RAS# ACT Time [36]
COMMAND RATE [2T]
@Kush2000 Zet alle hulp programmas eens uit en start windows eens schoon op en speel de game, heb je het dan ook?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ja dan ook.. Ik heb echt professionele advies nodig.Mel33 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:03:
@Kush2000 Zet alle hulp programmas eens uit en start windows eens schoon op en speel de game, heb je het dan ook?
Heb je het zo snel al geprobeerd? Als amateur zeg ik 'doe het even'
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Uit eerdere ervaring, ik heb zo nu wel alles geprobeerd wat een amateur voorgeschreven heeft zoals jij dat zegt.Mel33 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:12:
Heb je het zo snel al geprobeerd? Als amateur zeg ik 'doe het even'
[ Voor 3% gewijzigd door Kush2000 op 11-08-2019 15:17 ]
Het kan je antivirus ook nog zijn. heb ik nog niet gehoord hier geloof ik.
ja dan ga je naar een winkel en betaal je pro, maar dit is zo minimaal en het zal in je ram kunnen zitten of je bord. of je internet.
Niets geeft uitsluitsel, en je zal dan met dezelfde onderdelen het moeten testen welke het veroorzaakt. als je elk onderdeel gaat vervangen kom je er ook achter.
maargoed als we jou gaan monitoren of jou gaan teamvieweren, dan zetten we hele andere dingen in werking die op een game kunnen storen.
die pagefaults duid iig op dat data niet goed aankomt, dat kan je Schijf zijn of ram of je kaart, dat kan je allemaal zelf testen. wat vraag je ons als je in het verleden windows schoon hebt opgestart en het nu niet tetst of wel test. (heb je de link wel gelezen)
ja dan ga je naar een winkel en betaal je pro, maar dit is zo minimaal en het zal in je ram kunnen zitten of je bord. of je internet.
Niets geeft uitsluitsel, en je zal dan met dezelfde onderdelen het moeten testen welke het veroorzaakt. als je elk onderdeel gaat vervangen kom je er ook achter.
maargoed als we jou gaan monitoren of jou gaan teamvieweren, dan zetten we hele andere dingen in werking die op een game kunnen storen.
die pagefaults duid iig op dat data niet goed aankomt, dat kan je Schijf zijn of ram of je kaart, dat kan je allemaal zelf testen. wat vraag je ons als je in het verleden windows schoon hebt opgestart en het nu niet tetst of wel test. (heb je de link wel gelezen)
Ik kan zonder twijfel zeggen dat zelfs Battlefield 1 gelockt op 40 fps stottert dus het moet een ander probleem zijn.
Ik heb even battlefiels getest gister en ik heb totaal gen haperingen als er geluid afspeeld.
Heb je al geprobeerd te spelen met geluid uitgeschakeld in appraatbeheer of beter nog in de bios je onboard geluid uitgeschakeld?
Geeft latencymon spikes aan?
Heb je al geprobeerd te spelen met geluid uitgeschakeld in appraatbeheer of beter nog in de bios je onboard geluid uitgeschakeld?
Ja geprobeerd en ik weet wanneer er haperingen zijn dus die zie ik snel aankomen.. (de kleinste haperingen)computerjunky schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:51:
Ik heb even battlefiels getest gister en ik heb totaal gen haperingen als er geluid afspeeld.
Wat voor een build heb jij?
Intel 9900k met onboard ALC1220. Maar heb het even getest op dezelfde manier omdat mijn vorige build wel allerlei problemen had met BF1 zoals een gecapte fps met een gpu die maar op 50% draaide (was een setting in de game) maar had nooit verder getest.Kush2000 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:01:
[...]
Ja geprobeerd en ik weet wanneer er haperingen zijn dus die zie ik snel aankomen.. (de kleinste haperingen)
Wat voor een build heb jij?
Het heeft duidelijk met het laden van geluid te maken of het is de grootste toeval ooit.
En het enige wat er mee te maken kan hebben zijn de ouderwetse IRQ toewijzingen maar dat lijkt me heel sterk of geheugen vanwaar de file geladen word die de hapering veroorzaakt door wat voor een reden dan ook.
mijn vorige pc had ik ook enorme pieken in latencymon en ook geluids probleem vandaar dat dat een optie is om naar te kijken.
https://www.thewindowsclu...eal-time-audio-processing
je moet de game echter windowed spelen anders creerd het laden van de game al een enorme piek en je moet het programma resetten nadat je in de game zit.
als je ze onder elkaar draait kan je ook mooi zien ov de pieken als ze er zijn op exact hetzelfde moment ontstaan.
[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 12-08-2019 17:10 ]