Toon posts:

Onterechte terechtwijzing van agent in dienst.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• denheer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-01 22:22
XiaomiGlobal schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:26:
Dat je hier je tijd aan verspeeld: agenten hebben altijd gelijk, zelfs wanneer ze ongelijk hebben.
Dat is pertinent niet waar.

Mijn vader werd aangereden door twee agenten in een politieauto die achteruit een parkeervak verlieten. Deze gaven beide aan dat mijn vader fout zat. 8)7

Na een stevige brief van mijn vader aan de politie kwam de betreffende korpschef persoonlijk zijn excuses aanbieden voor het voorval, bij mijn vader thuis nog wel.

Er is dus wel degelijk zelfregulering bij de politie en een brief schrijven kan zeker nut hebben.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:32
denheer schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Mijn vader werd aangereden door twee agenten in een politieauto die achteruit een parkeervak verlieten. Deze gaven beide aan dat mijn vader fout zat. 8)7

Na een stevige brief van mijn vader aan de politie kwam de betreffende korpschef persoonlijk zijn excuses aanbieden voor het voorval, bij mijn vader thuis nog wel.

Er is dus wel degelijk zelfregulering bij de politie en een brief schrijven kan zeker nut hebben.
Inderdaad. Als je ze respectvol aanpakt, dan krijg je ook respect terug.
Natuurlijk, als je direct begint te dreigen en te praten op een betweterige manier, dan krijg je dat keihard terug.

De vriend van mijn dochter is politieman. Beseft aub dat 90% van hun job veroorzaakt wordt door asociale toko's. Dat ze bijna dagelijks fysiek bedreigd worden, en continu geconfronteerd worden met het domste gedrag dat de mens in zich heeft. Het zijn ook maar mensen die er af en toe genoeg van hebben dat ze voor de zoveelste keer dezelfde dronken mensen moeten oppakken en voor een paar uur in de cel moeten steken omdat ze agressief worden of de straat en combi onderkotsen en zorgen voor overlast.
Of weer eens die echtelijke ruzie met geweld moeten gaan oplossen waar de kinderen huilend in de zetel liggen en mama een blauw oog heeft.

Een heel belangrijk deel van hun opleiding gaat overigens over zelfbeheersing, het de-escaleren van conflicten en menselijke omgang, en terecht.
Ze maken fouten, en af en toe zijn ze zeker niet te beroerd dat toe te geven.

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-01 19:10

Tens

it’s called a motorrace, okay?

SavageNL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:53:
[...]

2 keer van rijbaan wisselen? Het gaat hier toch maar over 1 baan met afslagen?
Ik gebruik mijn knipperlicht ook niet als ik iets verder naar links ga in mijn eigen baan.

[...]

Als de rijbaan die je deelt met de automobilisten te smal is om ingehaald te worden maar breed genoeg is dat auto's denken dat ze het toch kunnen? Dan is volgens mij het midden van de weg de beste plek om te fietsen.
TS geeft aan dat ie dit is gaan doen omdat het in het verleden vaak bijna fout ging, dat zou voor mij ook reden genoeg zijn om dan maar die vijf seconden in het midden van de weg te gaan rijden. Helemaal als je ook nog regelgeving vindt die het niet alleen toestaat, maar aanmoedigt.
Op de fiets van uiterst rechts naar uiterst links van dezelfde rijbaan? dus over de route die auto's normaal gesproken nemen?
AH ja, in het midden zodat auto's er links en rechts niet meer langs kunnen? Top een stuk veiliger inderdaad en je maakt een hoop vrienden. 8)7
wat jij doet is dus de hele rijbaan blokkeren omdat je denkt dat het veiliger is

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• HyperBart
  • Laatst online: 07:13

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Simpel, die agent kent de regels niet want je reed zoals het hoort, maar het is "wijzer in het verkeer" als je rechtdoor was gereden, afgestapt was van je fiets en over het zebrapad met de fiets aan je hand oversteekt.

Vandaag even niets

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
[...]

Dat is de uitzondering op de regel: in algemene zin denken handhavers, dat ze boven de wet staan. Ik snap best dat er hele volksstammen zijn die een bloedhekel aan de politie hebben, want daar zitten ook veel rotte appels tussen.

Zelf heb ik altijd als vuistregel: ik ga niet in discussie met handhavers, maar ben gewoon beleefd tegen ze. Op die manier heb ik in Rotterdam toch mooi een boete bespaard, toen ik onbewust keerde in eenrichtingsweg. Kreeg alleen wel natuurlijk de spreekwoordelijke les, dat ik beter moest opletten: sindsdien rij ik meer met Google Maps, omdat die mij meestal wel bij de ingang van de parkeergarage leidt :+

Schijnt trouwens per regio te verschillen: want hier in Limburg had ik waarschijnlijk gewoon een boete gekregen. Maar ik ben wel van mening, dat wanneer je netjes aan de verkeersregels houdt: dat de politie geen reden heeft om je staande te houden. Zodoende ben ik ook pas 1x in de laatste drie jaren staande gehouden.

[Voor 11% gewijzigd door XiaomiGlobal op 09-08-2019 09:29]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:52
De agent heeft ongelijk wat betreft de rotonde, het is er wel één.
Echter TS neemt niet de veiligste route, iets wat als fietser wel slim zou zijn. De rotonde op een punt willen verlaten wat geen uitgang is verwacht ook niemand. Waarom niet bijna half rond gaan, dan even afstappen en met de fiets aan de hand oversteken over het zebrapad? Kost je inderdaad iets meer tijd, maar het is een stuk veiliger en regels om trend een zebrapad zijn voor iedereen duidelijk.

Je kan je gelijk willen halen, maar tegen de bumper van een vrachtwagen win je de discussie niet. Mijn leven zou mij wat meer waard zijn dan elke dag een rotonde af kunnen steken voor wat tijdwinst.
Tommie12 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:16:
Beseft aub dat 90% van hun job veroorzaakt wordt door asociale toko's.
We zitten op Tweakers, inlevingsvermogen is 0 :o Dat moet jij als vaste gast inmiddels wel doorhebben. :+
prutser001 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:59:
En op de A2 geld de 100km/h snelheidslimiet ook niet voor de politie
Klopt, ze hebben inderdaad vrijstelling van de RVV.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Een rond punt is pas een rond punt als er zo een bord op staat met ronde pijlen, anders niet. Genoeg punten die eruit zien als een rond punt die het niet zijn.

Als fietser mag je denk ik wel op het binnenste vak rijden, maar dan heeft de auto rechts van jou voorrang op je, en als je er niet afkomt omdat er auto in de weg rijd, mag je niet stoppen en moet je nog extra rondje doen.
Ik zou gewoon voor rond punt afstappen, en dan naar links zebrapad pakken, heb je altijd voorrang....of je hem krijgt, dat is wat anders :D Of gewoon buitenste rand nemen van rond punt en niet binnendoor, heb je ook altijd voorrang op de rest.

Maar in Brussel gelden niet altijd de verkeersregels, vaak wet van de snelste/sterkte dus ik bedrijp je wel.

Btw aan al die Nederlanders commentaar geven. Als je eens in Brussel rijdt, niet op de hoofdring of whatever maar de zijstraten, dan zitten jullie allemaal met traantjes in de ogen hoe het er aan toe gaat of ingericht soms is. Zeker tijdens spits.

Ervaring: 11 jaar langs zulke baantjes naar het werk gereden. 2 ongevallen gehad in mijn recht, 2 keer tegen wagen met Nederlandse nummerplaat -_-

[Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 09-08-2019 09:33]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@YourMom Dat jouw inzicht en gedachtegang afwijkt is duidelijk. Heb je zelf al een rijbewijs ? als je meer op de weg zit in auto zul je het met mij eens worden/zijn. Dat zal in België niet anders zijn, ook al is het daar vaak een rommeltje tov NL en Dui

@Tommy12 Tokkies

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Natuurlijk, als je direct begint te dreigen en te praten op een betweterige manier, dan krijg je dat keihard terug.

De vriend van mijn dochter is politieman. Beseft aub dat 90% van hun job veroorzaakt wordt door asociale toko's. Dat ze bijna dagelijks fysiek bedreigd worden, en continu geconfronteerd worden met het domste gedrag dat de mens in zich heeft. Het zijn ook maar mensen die er af en toe genoeg van hebben dat ze voor de zoveelste keer dezelfde dronken mensen moeten oppakken en voor een paar uur in de cel moeten steken omdat ze agressief worden of de straat en combi onderkotsen en zorgen voor overlast.
Of weer eens die echtelijke ruzie met geweld moeten gaan oplossen waar de kinderen huilend in de zetel liggen en mama een blauw oog heeft.

Een heel belangrijk deel van hun opleiding gaat overigens over zelfbeheersing, het de-escaleren van conflicten en menselijke omgang, en terecht.
Klassiekertje hier uit het leven zoals het is...politie :D

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 27-01 10:44

YourMom

I put the p in pool.

Topicstarter
pedorus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:30:
[...]

Mooi plaatje. Waar komt de agent/het rode rechthoek vandaan?
Die kwam uit dezelfde richting als ik, die reed effectief nog een eind achter me vóór de rotonde, daar waar die rode fietssuggestiestrook nog loopt -die stopt aan het rond punt-, dat was dus die agent die beweerde dat dit geen rond punt is als tegenargument wanneer ik hem tegensprak dat ik daar wél mocht rijden met m'n fiets, ondanks het bord dat op jouw gelinkte street-view foto duidelijk zichtbaar is. 8)7

Het waren 2 dingen die ik hem wou tonen moest hij de moeite gedaan hebben om zijn trots en machtspositie eens even in te slikken en zich op kant te zetten: 1) het gebrek van een fietspad op de rotonde en 2) dat verkeersbord die zegt dat dit een rotonde is... Maar mijnheer had geen tijd en ik mocht "niet discussiëren". :D

• Tommie12
Idd....
De prijs van overmatig alcoholgebruik.

Als ze in het weekend ziet hoeveel mensen er op spoed in het ziekenhuis terecht komen....

Dat is ook allemaal werk voor de politie.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:03
[...]

Maar dan moet die brief maar net op het juiste bureau terecht komen en niet bij iemand die hem snel in de papierbak drukt ;) .

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Topicstarter
Zeus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:08:

Eigenlijk mag je blij wezen dat de politieagent je in het Nederlands aansprak, de meeste kunnen dat niet.

/Rant brussel en verkeer
Ik ga even aan de rest van je bericht voorbij: simpelweg omdat ik er niks kan aan toevoegen.

Maar dit laatste... hehe, neen, in eerste instantie was het in het Frans te doen. :D En mijn Frans is na talenstudies + 16 jaar praktijkervaring wel voldoende om daarover eigenlijk niet meer te vallen.

Nu hoorde hij wel dat ik Nederlandstalig was en schakelde vlot over in Nl, als het goed is zeg ik het ook graag.
jadjong schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:41:
Zo'n rotonde is een oneindig lange weg met enkel afslagen naar rechts. Fiets je op een rechte weg ook in het midden om te voorkomen dat auto's je nog even snel inhalen voordat ze rechts afslaan?
Neen, daarvoor dienen op een rechte weg de voorsorteervakken voor fietsers aan een kruispunt. Dat is een duidelijke situatie, heet heeft exact hetzelfde doel: je als fietser letterlijk "voorsorteren" omdat je bvb. linksaf moet.
Sannr2 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:28:
Stond er wel een bord rotonde? Want anders is het een ‘rond punt’ en geen rotonde in België:

Alhoewel ze in de spreektaal door elkaar gebruikt worden en veel mensen het verschil niet kennen, hebben rondpunt en rotonde wel degelijk een specifieke betekenis volgens het verkeersreglement:

rondpunt = algemener, meestal met voorrang van rechts. Doel is de snelheid te verminderen. Meestal te vinden in woonwijken.
rotonde = speciaal geval van een rondpunt, met specifieke voorrangsregels (met verkeersbord D5: verkeer op de rotonde heeft voorrang). Doel is de doorstroming te bevorderen met zo weinig mogelijk conflictsituaties. Meestal te vinden op verbindingswegen.
Een rotonde is dus een rondpunt, maar een rondpunt is niet altijd een rotonde.

De agent had wellicht dus gelijk dat dit geen rotonde is?
Zie Streetview-linkje van @pedorus ; verkeersbord D5 = Check.
[...]

Daar kan ik me volledig in vinden.

En ik kan me heel goed voorstellen dat ze met nogal wat aso's te maken hebben door hun job, en dat dat natuurlijk invloed heeft op hun humeur, stressniveau, focus...

Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet gedreigd heb, niet onbeleefd ben geweest... mijn eerste woord naar hem was een verbouwereerd "Excuseer?"

Dat hij de rest van mijn argument "ik mag hier wél rijden" als betweterig heeft opgevat dat bleek uit zijn reactie...
Maar helaas heeft hij dit zelf in de hand gewerkt. Ik ga niét neerbuigen en zeggen "sorry meneer, het zal niet meer gebeuren meneer" omdat het toevallig een agent is die zich vergist.
Tens schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Op de fiets van uiterst rechts naar uiterst links van dezelfde rijbaan? dus over de route die auto's normaal gesproken nemen?
AH ja, in het midden zodat auto's er links en rechts niet meer langs kunnen? Top een stuk veiliger inderdaad en je maakt een hoop vrienden. 8)7
wat jij doet is dus de hele rijbaan blokkeren omdat je denkt dat het veiliger is
Je blokkeert helemaal niks: op zulk een kleine rotonde rijd je als fietser ongeveer even snel als de auto's. :Y
Je "mengt je in het verkeer", dat wil dus zeggen dat je meegaat, met hetzelfde doorgaande verkeer op dezelfde rotonde, per definitie is dit niet blokkeren en snelheid evenaren.

Dat je er geen vrienden mee maakt ligt heel simpelweg aan het feit dat ze -en jouw reactie bewijst het perfect- de regel niet kennen, en niet begrijpen omdat ze het slechts vanuit hun standpunt kunnen zien;

"WTF komt die fietser hier voor me doen, nu kan ik niet asociaal links voorbijsteken en zijn leven riskeren wanneer hij niet dezelfde afslag als ik neem op de rotonde en ben ik verplicht om 5 ellendige seconden achter die fietser aan te rijden!"

[Voor 102% gewijzigd door YourMom op 09-08-2019 10:45]

• Tommie12
Daar kan ik me volledig in vinden.

En ik kan me heel goed voorstellen dat ze met nogal wat aso's te maken hebben door hun job, en dat dat natuurlijk invloed heeft op hun humeur, stressniveau, focus...

Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet gedreigd heb, niet onbeleefd ben geweest... mijn eerste woord naar hem was een verbouwereerd "Excuseer?"

Dat hij de rest van mijn argument "ik mag hier wél rijden" als betweterig heeft opgevat dat bleek uit zijn reactie...
Maar helaas heeft hij dit zelf in de hand gewerkt. Ik ga niét neerbuigen en zeggen "sorry meneer, het zal niet meer gebeuren meneer" omdat het toevallig een agent is die zich vergist.
Tja, je moet maar eens oefenen, maar er zijn zeker verschillende manieren om "Excuseer?" te zeggen met bijhorende lichaamstaal.

Ook het woord "Sorry" kan je uitspreken op een verwijtende, cynische of oprechte manier. (of gewoon het woord 'not' er achter aan mompelen.

Ik snap dat je dat moeilijk hier kan vatten, maar mogelijk heb je daar het korte lontje al aangestoken.
En ik wil ook niet de indruk wekken dat alle politiemannen altijd in hun recht staan.

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:53

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jou TL:DR zou moeten zijn: "Ik volg de wegcode en toch word ik aangesproken door een agent dat ik het fout doe."
Ik ken de belgique wegcode niet maar niemand houd alle regeltjes bij, totdat er iets fout gegaan is.

Over het algemeen doen de mensen hetzlefde als de mensen voor hun, ook al is dat niet precies wat de regels voorschrijven.

Als jij je wel als enige aan de regels houd, dan staat uiteidnelijk op je grafsteen
" ik had voorrang".

Je bent als fietser nou eenmaal erg kwetsbaar, en zult je daar op moeten acteren.

Wellicht dat die agent na een echte discussie ook wel door zou hebben dat jij de uitzondering bent die zich aan de regels hield, maar om zijn gelijk te halen er toch iets anders bij zou halen, en het uiteindelijk bij een waarschuwing zou houden, die nergens genoteerd wordt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Topicstarter
Tommie12 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Tja, je moet maar eens oefenen, maar er zijn zeker verschillende manieren om "Excuseer?" te zeggen met bijhorende lichaamstaal.

Ook het woord "Sorry" kan je uitspreken op een verwijtende, cynische of oprechte manier. (of gewoon het woord 'not' er achter aan mompelen.

Ik snap dat je dat moeilijk hier kan vatten, maar mogelijk heb je daar het korte lontje al aangestoken.
En ik wil ook niet de indruk wekken dat alle politiemannen altijd in hun recht staan.
Sorry maar deze discussie ga ik niet in, ik lees het tussen de regels al door: érgens moet het wel aan mijn intonatie en/of lichaamstaal gelegen hebben?

Wel neen, ik kan je zeggen dat dat niet zo is, meer zelfs, dat de intonatie van Mr. zijn éérste zinnetje al veelzeggend was, en toen had ik m'n mond nog niet eens open gedaan... Maar bewijzen kan ik dat niet dus het heeft geen enkel nut om hier verder op in te gaan.
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:29:
De agent heeft ongelijk wat betreft de rotonde, het is er wel één.
Echter TS neemt niet de veiligste route, iets wat als fietser wel slim zou zijn. De rotonde op een punt willen verlaten wat geen uitgang is verwacht ook niemand. Waarom niet bijna half rond gaan, dan even afstappen en met de fiets aan de hand oversteken over het zebrapad? Kost je inderdaad iets meer tijd, maar het is een stuk veiliger en regels om trend een zebrapad zijn voor iedereen duidelijk.

Je kan je gelijk willen halen, maar tegen de bumper van een vrachtwagen win je de discussie niet. Mijn leven zou mij wat meer waard zijn dan elke dag een rotonde af kunnen steken voor wat tijdwinst.
Dat is de crux: de manier waarop ik het doe is in principe de veiligste (en wordt niet voor niks geadviseerd door dezelfde wegcode, het is weliswaar slechts een advies, maar het staat er wel), dat is maar moeilijk in te zien als je de situatie niet een paar keer meegemaakt hebt, heb ik de indruk.

Als je denkt op de Haachtsesteenweg veiliger af te zijn met te voet oversteken dan heb je nog niet gezien hoe ze aan jouw kant wel zullen stoppen uiteindelijk, maar in de andere rijrichting vaak niet door hebben dat er iemand wil oversteken, reken daarbij dat de snelheidslimiet nog met ongeveer 10km/u overschreden wordt, vaak nog sneller, dan is de kans om aangereden worden een stuk groter bij het oversteken, dan bij het meevolgen op een rotonde.

Mensen blijken maar moeilijk te geloven dat ik het niet doe voor de kick, maar omdat ik in al die jaren de andere manieren allemaal al geprobeerd heb. Ik kan alleen maar mijn eigen gedrag controleren, niet dat van anderen.
In de perfecte wereld zouden voetgangers aan een zebrapad steeds veilig moeten kunnen oversteken en zouden weggebruikers uit beide richtingen hun aandacht op de weg en andere weggebruikers moeten vestigen, waarbij ze dus steeds zouden moeten zien waar en wanneer er iemand wil oversteken.
Hackus schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:37:
@YourMom Dat jouw inzicht en gedachtegang afwijkt is duidelijk. Heb je zelf al een rijbewijs ? als je meer op de weg zit in auto zul je het met mij eens worden/zijn. Dat zal in België niet anders zijn, ook al is het daar vaak een rommeltje tov NL en Dui

@Tommy12 Tokkies
:/

Rijbewijs sinds 2003, heb ongeveer 10 jaar in Brussel dagelijks rondgereden, ik kén de stad, zowel per wagen als per fiets. :Y
Dus neen, ik zou het niet eens worden na meer rijervaring, ik hààt het om in Bxl met de wagen te rijden. Het is met de fiets ook geen lachertje maar ik heb tenminste geen file meer.

En hoe wijkt mijn inzicht en gedachtegang dan af als het geadviseerd wordt in de wegcode?

[Voor 63% gewijzigd door YourMom op 09-08-2019 11:13]

• Tens
  • Laatst online: 27-01 19:10

Tens

it’s called a motorrace, okay?

YourMom schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:54:
Je blokkeert helemaal niks: op zulk een kleine rotonde rijd je als fietser ongeveer even snel als de auto's. :Y
Je "mengt je in het verkeer", dat wil dus zeggen dat je meegaat, met hetzelfde doorgaande verkeer op dezelfde rotonde, per definitie is dit niet blokkeren en snelheid evenaren.

Dat je er geen vrienden mee maakt ligt heel simpelweg aan het feit dat ze -en jouw reactie bewijst het perfect- de regel niet kennen, en niet begrijpen omdat ze het slechts vanuit hun standpunt kunnen zien;

"WTF komt die fietser hier voor me doen, nu kan ik niet asociaal links voorbijsteken en zijn leven riskeren wanneer hij niet dezelfde afslag als ik neem op de rotonde en ben ik verplicht om 5 ellendige seconden achter die fietser aan te rijden!"
je hebt helemaal gelijk dit gaat over het slechts van één standpunt kunnen zien: ik heb rechten, de rest heeft plichten

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Topicstarter
Tens schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

je hebt helemaal gelijk dit gaat over het slechts van één standpunt kunnen zien: ik heb rechten, de rest heeft plichten
Neen, ik heb ook plichten en 'de rest' heeft ook rechten.

Waar het fout gaat is wanneer de plichten niet gekend zijn, dat geldt even goed voor mij als voor de rest. Maar in dit geval sta ik weldegelijk recht in mijn schoenen. Dat wil echter niet zeggen dat ik nooit fouten maak.

Ik kan zo veel voorbeelden opsommen van 'plichten' die niet algemeen gekend zijn in het verkeer, dat het een belachelijk lang lijstje wordt, en ik ben zeker in staat om toe te geven dat ik ook niet alle regeltjes ken.

Wat ik wel weet en ondervind, is dat bestuurders van anderhalve ton zware voertuigen heel erg vaak vergeten dat zij mij met gemak kunnen doden, nooit omgekeerd.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:13
Ik vind dat je gelijk heb, het is voor je eigen veiligheid om zo naar binnen te steken, de agent mag je dankbaar zijn dat hij je zo rechts voorbij kan rijden en niet op jou hoeft te wachten, en jij niet hoeft uit te kijken of hij wel voor je wacht. En uiteraard doe je niets verkeerd, maar ik snap dat een automobilist hier misschien van schrikt of dit nooit ziet gebeuren en daarom zo reageert. Agenten zijn ook mensen en kunnen net zo gefrustreerd reageren als normale mensen die met het verkeerde been uit bed zijn gestapt.

[Voor 11% gewijzigd door Divak op 09-08-2019 11:38]

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:27
Tens schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Nee, niet omdat hij zelf denkt dat het veiliger is, maar omdat de verkeersregels in België zelf vinden dat het veiliger is.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tommie12 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:48:
Idd....
De prijs van overmatig alcoholgebruik.

Als ze in het weekend ziet hoeveel mensen er op spoed in het ziekenhuis terecht komen....

Dat is ook allemaal werk voor de politie.
Idd, ik moet niks hebben van politie, het zijn mijn vrienden niet en zullen ze ooit nooit worden.

Maar n 90 percent van de tijd is het werk van een politieagent echt een klotejob. Snap echt wel waarom veel flikken zo gefrustreerd zijn ( en dat soms uitwerken op andere mensen)

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Klinkt misschien gek, maar op die ene rotonde zonder fietspaden in NL, ga ik op de fiets ook wat naar links om te voorkomen dat iedere tokkie (die beter geen rijbewijs kon hebben) pal voor je neus naar rechts steekt. Teveel automobilisten die totaal niet met het verkeer bezig zijn. Je moet gewoon zorgen dat je op 0 graden direct in hun blikveld zichtbaar bent en niet ergens rechts aan de zijkant.

Think smart........ Act stupid........

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:06
YourMom schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:54:
[...]
Neen, daarvoor dienen op een rechte weg de voorsorteervakken voor fietsers aan een kruispunt. Dat is een duidelijke situatie, heet heeft exact hetzelfde doel: je als fietser letterlijk "voorsorteren" omdat je bvb. linksaf moet.
Beeld je een lange rechte weg met enkel afslagen naar rechts. Geen belijning en de weg is een voorrangsweg. Geen voorsoorteervakken en geen tegenliggers. Nu ga jij in het midden fietsen omdat je niet ingehaald wilt worden want de kans is aanwezig dat diegene vlak na het inhalen rechtsaf wilt.
Ik ben het niet met je eens of oneens, probeer alleen uit te leggen waarom anderen niet snappen wat je doet.

• T-Forever
  • Laatst online: 27-01 14:25
Het is dat wij hier geen minnetjes kunnen geven, maar lees even aub de reactie waar je op reageert eens fatsoenlijk.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Onze gezamelijke oosterburen hebben er een fraaie uitdrukking voor: polizeiwidrig dumm.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Freee!! schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:55:
Onze gezamenlijke oosterburen hebben er een fraaie uitdrukking voor: polizei widrig dumm.
:P

zie je het niet ?
:)

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 09-08-2019 20:25]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Freee!!

Freee!!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
YourMom schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:48:
Die kwam uit dezelfde richting als ik, die reed effectief nog een eind achter me vóór de rotonde, daar waar die rode fietssuggestiestrook nog loopt -die stopt aan het rond punt-, dat was dus die agent die beweerde dat dit geen rond punt is als tegenargument wanneer ik hem tegensprak dat ik daar wél mocht rijden met m'n fiets, ondanks het bord dat op jouw gelinkte street-view foto duidelijk zichtbaar is. 8)7
Daar is een bord D1(https://www.wegenforum.nl/images/smilies/D1.png) zichtbaar ja, maar ging die politieauto links of rechts van het verkeerseiland? Er ontbreekt namelijk daar een bord D2(https://www.wegenforum.nl/images/smilies/D2.png). Als die rechts van het eiland ging heb je op zich gelijk. Maar stel dat je links van het eiland gaat, dan kom je op een gelijkwaardige kruising en niet op een rotonde. Je hoort dan zelfs voorrang van rechts te krijgen natuurlijk, want er staan ook geen haaientanden. Het eventuele bord rotonde dat rechts staat geldt niet, want daar had een vrachtauto kunnen staan waardoor je dat bord überhaupt niet kon zien. Deze 'rotonde' is dus als het ware lek, en kan zowel een rotonde zijn als niet.

Vandaar dat ik dus zou aanraden om links van het eiland te gaan, hoef je je ook niet aan de rotonderegels te houden, hoor je voorrang te krijgen en neem je dat punt daarna gewoon linksom })

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• Freee!!

Freee!!

Ik zie dat jij aan de Engelse ziekte lijdt, Duits gebruikt nog minder spaties dan Nederlands (en in de link kun je het verder nakijken).

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee