Banden wisselen, waar?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.887 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij garage ben ik toe aan nieuwe voorbanden. Vrij snel na 2 jaar op een destijds nieuwe auto vinden collega's, maar dat terzijde. Kosten? Zo'n 162 euro per band. Dat is bijna 350 euro voor twee banden. Meneer vertelde wel dat het inclusief 'alles' is.

Ik ben eens gaan pluizen, het kan natuurlijk altijd goedkoper. Niet dat het per sé moet als het goed gedaan wordt bij mijn dealer, maar ik schrik wel een beetje van de prijzen.

De band zelf is (Michelin Primacy 4 195/55/16 87V) zo'n 75 euro als ik ze zelf bestel. Dat zou dus betekenen dat ik zo'n 87 euro betaal aan de garage per band voor het inhangen en balanceren. Dat vind ik wat veel.

Daarnaast geven ze aan dat ze alleen 87H hebben (tot 210km/u), terwijl ik er nu af-fabriek 87V (tot 240km/u). Natuurlijk rijd ik dat doorgaans niet, maar ik kom ook wel eens in Duitsland en heb dan liever gewoon de band die er nu ook onder zit.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, natuurlijk kan ik tegen Ford zeggen: doe maar, maar ik heb bij garages toch altijd het idee dat je af wordt gezet waar je bij staat. Iemand tips?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

lytjepole

Schier?

heb je zelf de mogelijkheid om te monteren/demonteren/balanceren/uitlijnen?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:16
Vergelijk gewoon even en kijk naar de acties bij de grotere bandenboeren, euromaster, profile, kwikfit. Altijd wel ergens goede actie. Succes

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn eigen VW dealer/servicepunt heeft tegen mij gezegd, neem de banden maar mee en wij zetten deze erop voor twee tientjes per band. Je kan het altijd vragen als jezelf banden meeneemt of de dealer deze erop kan zetten.

Het leukste is dat VW bij dezelfde club bestellen als ik ook doe. Die bus zie je heel vroeg en in de middag langs rijden om banden af te leveren.

[ Voor 25% gewijzigd door itsalex op 07-08-2019 19:42 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Online bandenverkopers hebben een lijst met bedrijven en tarieven in de buurt voor het opleggen en balanceren van de door hun geleverde banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@THE_BASE Wat heb je op Google gevonden, er zijn plenty zaken die dit voor je doen. misschien zelfs wel via degene waar jij ze koopt

https://banden.autoweek.n...nse/195-55-r16-87v-10315/

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 07-08-2019 19:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Laten we eens bij het begin beginnen; hoeveel profiel heb je nog op die banden? Is het echt wel nodig om ze te vervangen?

Kunnen ze wellicht omgeruild worden naar achter?

Maar bij de bekende online goedkope banden shops kan je meestal gewoon een paar bedrijven vinden die voor een bedrag +/- 30 p/s ze de banden omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Geen idee waar je vandaan komt, maar zoek op banden in google maps. Hier heb je zo 2 zaken zitten waar je langs rijdt en voor een klein bedrag bandjes laat vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Wat zei Google? Maar even serieus, ik heb een tijdje terug via Oponeo banden laten vervangen, daar besteld en een montage partner uitgekozen. En dat bleek goedkoper dan via debandenconcurent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51
Of zelfs op werk of voor de deur via: https://www.bandenthuis.nl/

Zeer goede ervaringen mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12

RvV

Ik heb serieus veel banden laten wisselen met diverse auto's bij verschillende bedrijven. Met banden wisselen komt het er echt op aan welk poppetje het doet. Sowieso nooit op zaterdag gaan, want dan is er een behoorlijke kans dat er een 16 jarige knaap mag knutselen.
Eerst foto's maken van je velgen. Ik heb er al een paar keer beschadigingen op gehad en achteraf stond er op de bon dat de monteur schade had gezien op de velg. Ja, omdat hij het er zelf op had gemaakt.
Van ellende heb ik de laatste keer iets nieuws laten doen, namelijk het wisselen aan huis. En wonderlijk genoeg ging dat best aardig. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Er zijn vele websites waar je banden kan bestellen en deze vervolgens bij een van bij hun aangesloten garages laat afleveren. De prijs is dan volledig transparant. Ik heb zelf goede ervaring via bandenconcurrent.nl, maar zeg daar direct bij dat de ervaring waarschijnlijk valt en staat bij de partner die de banden monteert. In mijn geval was dat een garage in Gronsveld (ten zuiden van Maastricht)

Mijn advies zou zijn: zoek een online bandenboer met montagepartners bij jou in de buurt. Bel van te voren met de montagepartner zodat je kan peilen hoe deze montagepartner er in zit als er via een online bandenboer banden besteld worden.

Ik vond het zelf er prettig dat de banden bij de montagepartner werden afgeleverd. Scheelde mij weer sjouwen met banden.
Wat ik gezien heb aan montagekosten is dat dit tussen de EUR12,50 en EUR30,- per band is (incl ventiel en balanceren) Dit bedrag komt boven op de aanschafkosten per band die je online afrekent.

De Michelin Primacy4 V versie is er wel degelijk voor jouw maat band
Het betreft wel de XL versie (extra versterkt) vandaar iets duurder: EUR117 per band, Maar met gemiddeld EUR20,- montagekosten kom je dan ruim onder de kosten die jou zijn aangeboden. (BIZAR hoge montagekosten overigens....)

[ Voor 33% gewijzigd door michielRB op 07-08-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Via internet bestellen en willekeurige montage bedrijfjes is altijd een gok, denk aan idioten die maar lood blijven plakken of verkeerd geleverde banden die dan terug moeten naar een gaar adresje in polen.

Kijk inderdaad eens op de site van Profile of Euromaster ofzo, daar zie je precies wat een set voorbanden inc. montage kost.
Bedenk dat een net en gerenommeerd bedrijf (zoals Profile, of jouw dealer) wél een degelijk systeem heeft voor garantiegevallen en dus altijd een nette set banden levert. Ook hebben die de mogelijkheid om zaken op te lossen als er bij montage iets fout gaat (bijv een wielbout/moer die niet loskomt)

Ik heb wel eens een gloednieuwe goodyear band via internet gekocht en die bleek een hoogteslag te hebben, maar ja de beunhaas die m er op legt heeft daar niks mee te maken, die is niet de verkoper. Daar sta je dan met 3 nieuwe banden onder je auto en 1 band die niet goed is. Wat doe je dan? Dat probleem heb je bij een goede garage niet.

Maar de prijs van jouw garage is echt enorm, ik vindt 100+- per band en 30+- voor montage redelijk voor een garage, dat zou 260 euro zijn. En die snelheidsindex is belangrijk, het is zelfs verboden om met een te lage snelheidsindex te rijden in duitsland

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk33 op 07-08-2019 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kijk gewoon even op autobandenmarkt of pneus. Daar staat ook een lijst met aangesloten garages. Kun je ze gewoon daar laten afleveren.

Let wel op reviews van online bandenboeren, er zijn er ook bij die oude banden verlopen. Nieuw/ongebruikt, maar oud.
Check dus even de dot code als je ze binnen hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door EWK op 07-08-2019 21:42 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@THE_BASE Wat ik altijd doe is, zelf de banden kopen, en een lokale banden man in de buurt verlegd de banden voor 10 euro per stuk inclusief balanceren. Ik weet niet waar je woont. Maar Ik ga naar kruiswijk in Heeten Overijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:07

ricardo246

Life's what you make it!

Dirk33 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:00:
En die snelheidsindex is belangrijk, het is zelfs verboden om met een te lage snelheidsindex te rijden in duitsland
Ik hoor graag van je wat de minimale snelheidsindex is die op je band zou moeten staan, aangezien Duitsland veel stukken heeft met onbepaalde snelheden op de snelwegen.
Maar misschien bedoel je dat je niet sneller mag dan de Vmax van je band.....

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik liet dat altijd bij de kwikfit doen. Krijg je nog extra korting als je lid van de ANWB bent.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ff voor het idee:
Bij Kwikfit krijg je voor €29,95 per band alles wat je kunt verzinnen.
(Stikstof, garantieplan, ...)

Dus alles €35+ zou ik sowieso links laten liggen.

Een goede tactiek kan zijn om eerst te vragen naar de montageprijs en daarna pas naar de banden te gaan kijken.
Als ze dan meer dan €10 per band er boven zitten kun je nog even onderhandelen (of voorstellen dat zij de band maar online bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:15
ricardo246 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:44:
[...]

Ik hoor graag van je wat de minimale snelheidsindex is die op je band zou moeten staan, aangezien Duitsland veel stukken heeft met onbepaalde snelheden op de snelwegen.
Snelheidscodering moet in Duitsland overeen komen met wat je auto maximaal kan. Tot 190 kan je T banden monteren, daarboven kom je in H, V of andere coderingen. Monteer je een band met lagere codering, moet je een lelijke sticker in het zicht plakken om je eraan te herinneren.

Maargoed, mijn auto kan 200. Ik rijd met T banden en geen sticker. Bij 165 maakt de motor al zoveel toeren (met bijbehorend geluid) dat je het uit je hoofd laat om 190+ te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Goh, wat een hoop nuttige reacties. Erg bedankt allemaal.

Uiteraard al op Google gekeken, maar door de bomen het bos niet meer zien tussen officieel Ford, Kwikfit of Profile, bandenboeren in de buurt of bandenboeren aan huis.

Qua garantie ga ik liever naar een plek waar ik weer heen kan. Dus zou Kwikfit een optie zijn, echter toen ik dat woord in mijn mond nam bij een collega zei hij direct ‘wegblijven’. Geen idee precies waarom.

Misschien eens bij m’n dealer neerleggen dat het wel erg prijzig is bij ze. Kwikfit zit er vrijwel naast, wellicht zijn ze er gevoelig voor.

Banden aan huis en dergelijke wel gezien, recensies van top naar flop, dus dat durf ik niet aan.

En zelf bestellen en laten afleveren bij een goede garage zou nog een optie kunnen zijn. Daar zal ik eens naar kijken. Maar het was serieus: bij Ford De Meern (woon in Utrecht) was het 162 euro per band en dan was het ook nog eens de 87H.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Barrycade schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:56:
offtopic:
Slecht idee. De beste banden moet je altijd op de achteras hebben. Als je voorwielen de grip verliezen ga je rechtdoor. Snelheid verlagen en je hebt weer grip. Als je achterwielen de grip verliezen raak je in een slip en dat is veel lastiger te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik gebruik gewoon de montage partner van autobandenmarkt.nl
Postcode invullen en je krijgt gelijk opties in de buurt met de montageprijs per band.

Garage bellen dat je banden via die site ( je kan dan ook gewoon via een ander bestellen) wil bestellen en lekker daar laten afleveren.

Je vind ze voor een tientje per band, komt meestal nog wel balanceren bij maar dat kan je opvragen tijdens het bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 07-08-2019 23:06 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

THE_BASE schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:59:
Dus zou Kwikfit een optie zijn, echter toen ik dat woord in mijn mond nam bij een collega zei hij direct ‘wegblijven’. Geen idee precies waarom.
Het is ontzettend hip om een compleet bedrijf zonder opgave van reden als slecht te bestempelen. Hoe vaak ik mensen dat wel niet heb zien doen met de kwikfit... Ongetwijfeld zijn er filialen die niet zo prettig zijn. Maar dat geldt net zo goed voor andere autobedrijven en -dealers. Ik ben zelf bij meerdere kwikfits nog nooit slecht behandeld of genaaid. Sterker nog, als ik één zaak moest noemen waar ik het beste behandeld ben, dan is het de kwikfit Zaandam. Juist bij dealers krijg ik met regelmaat het gevoel van arrogantie, dat ik niet meer ben dan een nummertje, dat ze me niet geloven als mijn stuur een beetje trekt (onze monteur heeft niets geconstateerd), enz.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Laten we eens bij het begin beginnen; hoeveel profiel heb je nog op die banden? Is het echt wel nodig om ze te vervangen?

Maar bij de bekende online goedkope banden shops kan je meestal gewoon een paar bedrijven vinden die voor een bedrag +/- 30 p/s ze de banden omleggen.
Als een band op raakt, waarom is dat voldoende als achterband?
Dit geeft alleen maar gevaar voor uitbreken tijdens nattigheid. Gewoon vervangen dus, anders mag je sowieso weer binnen een half jaar de kosten betalen voor banden verwisselen en ben je niet goedkoper uit. (Nadat je voor de dienst moest betalen om 4x banden te verwisselen).

Heeft iemand al gezegd zie ik nu en m.i. helemaal niet "offtopic". Dus is het herhalen waard m.b.t. verkeersveiligheid en omdat er wordt gekeken naar de goedkoopste oplossing:
Jimster schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:02:
[...]

offtopic:
Slecht idee. De beste banden moet je altijd op de achteras hebben. Als je voorwielen de grip verliezen ga je rechtdoor. Snelheid verlagen en je hebt weer grip. Als je achterwielen de grip verliezen raak je in een slip en dat is veel lastiger te corrigeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Fore! op 08-08-2019 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Kwikfit is niet meer dan een naam met bijbehorend concept en marketing. Vooral in de markt gezet voor kleine reparaties. Ik ben van mening dat elke malloot met een bandenapparaat een band kan monteren, dus de jongens bij Kwikfit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraag eens wat offertes op bij bedrijven om je heen. Profile Typecenter, EuroMaster, Kwikfit, lokale bandentoko's. Een paar telefoontjes verder en je hebt verschillende prijzen. Doe ze ook allemaal het voorstel wat het kost wanneer jij de banden levert. (Hoewel ik dit laatste zelf altijd heel gek vind. Je neemt toch ook niet je eigen patat mee naar de Mac?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je toch wel eens in Duitsland komt, kan het ook lonen om daar eens te kijken. Bijvoorbeeld bij ATU. Kan je ook online inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Bart ® schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:38:
[...]

Het is ontzettend hip om een compleet bedrijf zonder opgave van reden als slecht te bestempelen. Hoe vaak ik mensen dat wel niet heb zien doen met de kwikfit... Ongetwijfeld zijn er filialen die niet zo prettig zijn. Maar dat geldt net zo goed voor andere autobedrijven en -dealers. Ik ben zelf bij meerdere kwikfits nog nooit slecht behandeld of genaaid. Sterker nog, als ik één zaak moest noemen waar ik het beste behandeld ben, dan is het de kwikfit Zaandam. Juist bij dealers krijg ik met regelmaat het gevoel van arrogantie, dat ik niet meer ben dan een nummertje, dat ze me niet geloven als mijn stuur een beetje trekt (onze monteur heeft niets geconstateerd), enz.
Dat komt door de hele opzet van Kwikfit... je kan er doorgaans prima terecht voor eenvoudige dingen zoals een bandenwissel of een nieuwe accu e.d. Maar ze werken daar met vaste formules, er moet bij klus X een minimaal bedrag worden verdiend aan een auto, dan worden er dus ook dingen gedaan die eigenlijk niet nodig zijn... vele merkdealers werken overigens op eenzelfde manier, dat is ook waarom ze vaak duurder zijn, behalve dan dat je bij dealers ook vaak de hoofdprijs voor onderdelen betaald... zie maar wat ze vragen voor een setje nieuwe banden. Kom je dus voor bijvoorbeeld een grote beurt, dan zal je zien dat bougies, luchtfilters en dat soort zaken vrijwel altijd worden vervangen terwijl dit vaak niet eens nodig is... en dat soort zaken tellen op.

@THE_BASE Heb je bij de dealer al eens om een specificatie gevraagd zodat het duidelijk is waar de kosten in zitten? Duidelijk mag zijn dat het inderdaad een beetje veel geld is voor een eenvoudige bandenwissel.

Ik laat mijn banden overigens altijd doen bij de lokale Profile... mijn ervaring is dat er daar altijd wel over de prijs van een band kan worden overlegd, zeker als deze ergens anders een stuk voordeliger te krijgen is. Plus dat ze daar doorgaans helemaal niet ver van de gemiddelde webshopprijs afzitten.

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 08-08-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:38:
Volgens mij garage ben ik toe aan nieuwe voorbanden. Vrij snel na 2 jaar op een destijds nieuwe auto vinden collega's, maar dat terzijde. Kosten? Zo'n 162 euro per band. Dat is bijna 350 euro voor twee banden. Meneer vertelde wel dat het inclusief 'alles' is.

Ik ben eens gaan pluizen, het kan natuurlijk altijd goedkoper. Niet dat het per sé moet als het goed gedaan wordt bij mijn dealer, maar ik schrik wel een beetje van de prijzen.

De band zelf is (Michelin Primacy 4 195/55/16 87V) zo'n 75 euro als ik ze zelf bestel. Dat zou dus betekenen dat ik zo'n 87 euro betaal aan de garage per band voor het inhangen en balanceren. Dat vind ik wat veel.

Daarnaast geven ze aan dat ze alleen 87H hebben (tot 210km/u), terwijl ik er nu af-fabriek 87V (tot 240km/u). Natuurlijk rijd ik dat doorgaans niet, maar ik kom ook wel eens in Duitsland en heb dan liever gewoon de band die er nu ook onder zit.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, natuurlijk kan ik tegen Ford zeggen: doe maar, maar ik heb bij garages toch altijd het idee dat je af wordt gezet waar je bij staat. Iemand tips?
btw, dat is al erg goedkoop. dan kun je ook wel €25/30,- per band betalen voor vervangen en balanceren.
draagkracht van 91 of 87 maakt niet veel uit, V is prima (snelheid -240km/u)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
ALs ik privé banden nodig heb, dan bel ik 3 zaken in de buurt, en vraag naar hun prijs om banden te steken van merk X maat ccc,
Dan heb je 3 prijzen, en kan je kiezen.

Dat ik dan 5€ meer betaal dan een online band vind ik nog OK, maar vanaf 10€ kijk ik verder.
Ik wil de lokale bandenboer ook wat gunnen als hij een goede service geeft. Als ik daar op een zaterdag met een lekke band sta, dan heb ik die graag dezelfde dag terug.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:05
De banden bestellen bij bandenleader, daar een bezorgpunt kiezen waar ze de banden voor je kunnen monteren. Er naartoe gaan, wat geld aftikken voor de montage en klaar.
Ik dacht altijd dat online banden bestellen zoiets was als met je eigen frikandel naar de cafetaria gaan om hem daar te laten bakken. Daar wordt niemand wijzer van, maar via deze site is het echt ideaal.

Ik was 12,50 kwijt per band om te monteren en ballanceren. Dus voor 25 euro 2 nieuwe voorbanden gemonteerd.

2 hankook banden 15 inch voor 110 euro klaar. Hankook behoort al een tijd bij de grote top merken en zit altijd net wat gunstiger qua prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door sj0ertum op 08-08-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 06:49
THE_BASE schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:59:
Qua garantie ga ik liever naar een plek waar ik weer heen kan. Dus zou Kwikfit een optie zijn, echter toen ik dat woord in mijn mond nam bij een collega zei hij direct ‘wegblijven’. Geen idee precies waarom.

Misschien eens bij m’n dealer neerleggen dat het wel erg prijzig is bij ze. Kwikfit zit er vrijwel naast, wellicht zijn ze er gevoelig voor.

Banden aan huis en dergelijke wel gezien, recensies van top naar flop, dus dat durf ik niet aan.

En zelf bestellen en laten afleveren bij een goede garage zou nog een optie kunnen zijn. Daar zal ik eens naar kijken. Maar het was serieus: bij Ford De Meern (woon in Utrecht) was het 162 euro per band en dan was het ook nog eens de 87H.
Begrijp je collega helemaal. Voorheen ging ik er ook altijd naar toe maar merkte al snel dat er bij een APK altijd iets gevonden werd en als ik er dan niet mee eens was omdat dit vrij hogen kosten met zich mee brachten liet ik dit niet maken en ging ik naar een andere keuringsbedrijf. In het begin accepteer je het wel maar later gaan je dingen opvallen en wordt je toch scherper op dit soort dingen. En bij een andere keuringsstation werd de auto er niet op afgekeurd en het jaar erop ook niet. Nu al paar jaar bij Euromaster (geen reclame verder) en daar kom ik meestal zonder extra kosten door de APK heen. Natuurlijk is er wel eens een kleine ding maar dat is logische maar mensen op kosten jaren terwijl dingen nog lang niet versleten zijn wel en als je reviews leest ben ik daarin niet de enige.

Maar grootste probleem was dat ik een grote beurt liet doen en volgende dag waren wij onderweg en ineens allemaal rook onder de motorkap. Gelukkig was de betreffende Kwikfit om de hoek dus gelijk naar toe gereden. Voor vertrek auto vol getankt en zag ook ineens dat mijn tank na 10 min rijden half leeg was (35 liter diesel dus weggegooid). Auto zat dus onder de diesel toen wij daar aan kwamen.

Motorkap open en alles zat dus onder de diesel en monteur zei nog leuk, gelukkig rijdt u niet op benzine want dat was de auto in brand gevlogen. Daarop volgde een discussie dat zij dit zeker niet hadden veroorzaakt maar er zat toevallig een diesel aanvoer slang, weet de naam even niet, is van metaal. niet goed vast.

Nee hoor meneer daar komen wij nooit aan met een beurt. Tja dat is wel heel toevallig dan. Komt monteur 2 erbij staan en zeg dat hij ze dus wel los heeft gehad 8)7 . En neem van mij aan dit is de korte versie is want de tijd tussen deze 2 klunzen wat een tijdje.

Ze hebben het gerepareerd en de boel schoongespoten en kon verderop naar een wasstraat gaan met warm water zodat de auto weer schoon zou worden. Maar die 35 liter nee daar konden ze niets aan doen en ook de de geur bleef je dagen ruiken. Maar stel dat je op benzine had gereden dan was de kans op brand dus heel groot geweest met alle gevolgen van dien en dan had ik het kunnen schudden om kosten vergoed te krijgen.

Natuurlijk waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt maar dit soort fouten mag je gewoon niet maken.
Voor mij nooit meer Kwikfit.

Maar zo zal iedereen zijn eigen ervaringen hebben met bijbehorende problemen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:05
Ha weer iemand met slechte ervaring met kwikfit. Ik ook. 2x. En een collega met zijn nieuwe bmw ook, beschadigde velgen. Tuurlijk kan je niet alles met een kam scheren, maar persoonlijk zou ik niet meer naar kwikfit gaan. Er zijn gewoon genoeg alternatieven.

Met banden kan je makkelijk online bestellen en laten leveren (voor montage) bij plaatselijke garage id buurt.
Heb zelf goede ervaring met https://www.bandenconcurrent.nl maar volgens mij zijn al de sites vrijwel oke.

Je hoeft trouwens niet precies zelfde merk te hebben, zolang op zelfde as zelfde profiel is.
Maar dat ga ik vanuit want je gaat 2 banden tegelijk vervangen toch?

De Primacy 4 met jouw spec is best duur rond 117 eur.
Ik zou voor deze gaan bijvoorbeeld.
https://www.bandenconcurr...5befff6d78b4ef7536f3f8b0/

of deze https://www.bandenconcurr...6611e8fc46322f40505e82f4/

[ Voor 35% gewijzigd door SirLct op 08-08-2019 09:33 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Het was voor mij ook nieuwe informatie en anders dan je misschien zou verwachten is het het beste om de meest versleten banden voor te doen ivm voorspelbaarheid slippen (overstuur/onderstuur).

En als je er dus nieuwe banden opzet is het sws aan te raden de nieuwe banden achter te monteren

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 08-08-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik wil altijd de beste banden hebben, en voor mij is dat Pirelli P zero of BF Goodrich voor op de 4X4. Voor de pirelli's betaalde ik bij Alfa Romeo maar liefst 147 euro per band, terwijl dit online niet boven de 100 euro uitkomt. Voor de BF goodrich werd ik geacht 142 per band te betalen terwijl dit online 78 euro per band is. Alles inclusief montage.

Online besteld voor veel goedkoper, en 2 straten verder werden ze gebalanceerd en gemonteerd voor 2 tientjes per band.

Ik heb overigens ram slechte ervaringen met kwik fit. Ze hebben me voorgesteld mijn schokbrekers te vervangen aan 1200 euro. Zelf dan maar de onderdelen besteld en het zelf gedaan voor in totaal 180 euri.

[ Voor 17% gewijzigd door matthewk op 08-08-2019 10:09 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Laatst online: 21:46
Bij Kwikfit ligt het er echt aan met welk filiaal je te maken hebt is mijn ervaring. De lokale Kwikfit hier helpt me altijd prima met een bandenwissel of accu (ook de enige dingen waarvoor ik naar Kwikfit ga), maar ik ben een keer in Eindhoven geweest en daar werd ik veel slechter behandeld, alsof ik een Pipo was die geen verstand ergens van heeft.

Het komt er wel op neer dat een Kwikfit een prima plek is als je alleen nieuwe banden nodig hebt, wat dat kunnen ze prima en voor een concurrerende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:52
Ik heb toevallig gisteren 2 nieuwe banden erop laten zetten.

Banden besteld via Bandenconcurrent.nl en een zaak in de buurt doet alleen APK's en Banden. Verder geen reparaties en hij wil ook geen banden leveren. Die moet je zelf bestellen (of met hulp van hem via Bandenconcurrent.nl en zelf afrekenen). € 20,- per band erop leggen.

Was totaal € 282,- kwijt, bij de Volvo dealer is het € 250,- per band :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ga denk ik voor Bandenconcurrent.nl, dat scheelt met de band zo'n 80 euro met Ford.

Vraag me alleen af of het een probleem is als de achterste banden Primacy 3 (87V) zijn en de voorste Primacy 4 (91V). Ik zie geen voordeel van de Primavy 4 (behalve een 0,48L brandstof op 100KM), dus heb liever de Primacy 3 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
De band zelf is (Michelin Primacy 4 195/55/16 87V) zo'n 75 euro als ik ze zelf bestel.
Gelijk bestellen voor die prijs! Waar je ze er daarna op laat leggen maakt niet uit, dat kan elke bandentoko voor je doen.
https://montage.bandenleader.nl/utrecht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 13:16
Voordat ik een leasauto had ging ik altijd naar een bedrijfje in de buurt die ex-lease-auto-banden verkocht. Dat waren banden van Continental, Bridgestone, dat soort merken, met nog minimaal 7-8mm profiel, die verkocht hij voor €35 of €37,50 per band incl. monteren/balanceren en afvoeren oude banden.

Wat je wel merkte is dat vlak voor de winter, de winterbandenvoorraad in principe wel voldoende was maar alle 'pareltjes' (jonge banden met nog veel profiel) al gauw weg waren. Als ik mijn eigen auto had gehad, was ik nu dus al gaan informeren naar winterbanden (ik had de zomerbanden op lichtmetalen velgen en de winterbanden op stalen velgen). Andersom idem, rond december/januari al bekijken of je zomerbanden aan vervanging toe zijn.

Regio Noord-Brabant noord, indien geïnteresseerd stuur maar een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:09
Mijn Ford-dealer (Broekhuis) noemde ook ooit een heel stevige prijs voor 2 nieuwe bandjes. Toen ik vertelde dat ik ze online kon bestellen en laten monteren voor veel minder, konden zij het ook opeens voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Ik heb mijn banden laten vervangen bij Booij Banden in Culemborg. Je belt ze op en geeft aan welke banden je zoekt, of welke je graag wil. Ze noemen het 'demo' banden en mijn Michelin met 7 MM profiel hebben er 65 euro per band gekost. Montage was voor 4 banden 20 euro dacht ik. Rij er nu al een half jaar mee zonder problemen :) Er zijn meer recenties te vinden waar men positief over deze zaak praat. Zo zal je vast nog wel veel andere tokos hebben. Gewoon goed zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

T_E_O schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:03:
Toen ik vertelde dat ik ze online kon bestellen en laten monteren voor veel minder, konden zij het ook opeens voor dat bedrag.
Zoiets ja! :X

Zolang de klant onwetend is, zich niet wil/kan verdiepen in hoe of wat, probeert men (= de garage) het gewoon. Dan kun je vragen wat je wilt voor een product/dienst.
Blijkt echter dat de klant zich voorbereid heeft, dan wordt het 'lastig'. Oeps, dan moeten ze ineens realistische bedragen gaan rekenen... O-)
Dat geldt trouwens niet alleen voor het rubber onder je auto...

Aan de andere kant; ga ik liever zelf naar een bedrijf wat routine heeft in banden wisselen en dit dagelijks doet. Voor een standaard merkgarage is het vaak bijzaak.

Maar check wel altijd de DOT code van de nieuwe banden. En of, bij rijrichting afhankelijk profiel, de banden juist gemonteerd zijn.
En afhankelijk van type auto/velg of balancering correct is uitgevoerd en/of eventuele TPMS sensoren opnieuw ingeleerd moeten worden.
Volgens mij garage ben ik toe aan nieuwe voorbanden.
Maar op deze stelling zie ik nog geen antwoord...
Waarom zegt jouw garage dat?
Profiel weggesleten? Scheef gesleten? Verouderd? Beschadigd?

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 08-08-2019 11:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
THE_BASE schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:30:
Ik ga denk ik voor Bandenconcurrent.nl, dat scheelt met de band zo'n 80 euro met Ford.

Vraag me alleen af of het een probleem is als de achterste banden Primacy 3 (87V) zijn en de voorste Primacy 4 (91V). Ik zie geen voordeel van de Primavy 4 (behalve een 0,48L brandstof op 100KM), dus heb liever de Primacy 3 weer.
Maak niet uit, zolang zelfde soort banden op een as. (Dus niet links en rechts verschillende banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 06-06 09:59
Dealers pakken overal marge waar mogelijk, en op banden is dit inderdaad fors. Er zijn dus ook garages die weigeren banden te monteren die je zelf meeneemt.

Ik laat de afgelopen tijd banden bezorgen bij een garage die alleen focust op banden/wielen/velgen en die monteert ze dan voor me. Zeker bij een volledige wissel scheelt dat zo een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:30:

Nee, dat zei ik al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
N=1 natuurlijk, maar mijn vorige auto (Peugeot 207) is geleverd op destijds 2 nieuwe Michelin energy savers voor en 2 originele achter. Ik heb de auto in 2013 gekocht en in 2017 waren ze op. Daarna 4 conti premiumcontact laten plaatsen, maar die waren al ver heen toen ik de auto eind april ingeruild heb. De opvolger (Peugeot 208) gekocht met ruim profiel op de banden, maar gezien de dot code nog de originele. Ook Michelin energy savers. Volgens mij betaal je meer voor Michelin maar gaan ze ook veel langer mee.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Je weet dat hoelang je ermee rondrijd niets zegt zonder te vermelden hoeveel km en hoe je het heb gereden?
Ik heb ook michelin eronder. Primacy 3. Auto is van Mei 2018. Ik ga volgende week achterbanden vervangen (Al onder 2mm). Dus binnen 1 jaar en 3 maanden -/- 4 maanden met winterbanden. Dus net geen jaar.
Ik heb nu wel 46dkm op de klok, en mijn rechtervoet weegt 3 ton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
friggler schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:17:
Bij Kwikfit ligt het er echt aan met welk filiaal je te maken hebt is mijn ervaring. De lokale Kwikfit hier helpt me altijd prima met een bandenwissel of accu (ook de enige dingen waarvoor ik naar Kwikfit ga), maar ik ben een keer in Eindhoven geweest en daar werd ik veel slechter behandeld, alsof ik een Pipo was die geen verstand ergens van heeft.

Het komt er wel op neer dat een Kwikfit een prima plek is als je alleen nieuwe banden nodig hebt, wat dat kunnen ze prima en voor een concurrerende prijs.
Wat voor Kwikfit geldt is ook van toepassing op elke andere garage, zelfs bij dealers tref je prutsers en facturen schrijven voor dingen die niet zijn afgesproken of zelfs niet zijn uitgevoerd kunnen er een heleboel (waaronder de Peugeot dealer waar ik alleen nog kom voor originele onderdelen als het echt niet anders kan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daffie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:50:
Voordat ik een leasauto had ging ik altijd naar een bedrijfje in de buurt die ex-lease-auto-banden verkocht. Dat waren banden van Continental, Bridgestone, dat soort merken, met nog minimaal 7-8mm profiel, die verkocht hij voor €35 of €37,50 per band incl. monteren/balanceren en afvoeren oude banden.
Er is geen leasemaatschappij die toestemming geeft om banden te wisselen als er nog 7-8mm profiel op zit.

Waarschijnlijk verkoopt dit bedrijfje de banden van schadeauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@THE_BASE Heb je al gevraagd bij je dealer voor ander merk/type banden ?
Je kunt ook onderhandelen met hen. het is niet zo dan men een offerte doet, jij akkoord moet gaan.
Als je zoveel waarde stelt aan 87V dan kan men die ook in andere band leveren. Misschien kun je zo toch tot elkaar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

friggler schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:17:

Precies. Het is toch idioot om alle kwikfit filialen te mijden omdat iemand een keer beschadigde velgen had bij een kwikfit 8)7. Ik kan iedereen hier verzekeren dat je bij geen enkele autodealer/garage/bandenboer terecht kunt als je enkel naar een bedrijf wil waar niemand ooit een slechte ervaring heeft gehad. Het blijft altijd een gok. Hetzelfde geldt voor supermarkten, bouwmarkten, en kledingwinkels.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 12:05

TheBorg

Resistance is futile.

Bij de Kwikfit ben je voor € 219,90 klaar. Ik zou niet weten waarom je een uur online zou moeten gaan zoeken en dan met banden gaan sjouwen om nog misschien 10 Euro te besparen.

Bij een bandenwissel blijf ik altijd bij de monteur kijken. Dan weet je zeker dat ze het niet afraffelen en de tijd gaat sneller voorbij dan op een slechte stoel slappe vieze koffie drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 23:49

Metalfreak

Hoije woh!

Als je auto niet harder kan dan 210km/h dan heeft het geen enkele zin om banden te monteren met een V-snelheidsindex. Het kan wel, maar heeft geen voordelen. In elk geval nooit banden monteren met een lagere snelheidsindex dan je auto maximaal kan rijden. Anders moet je zo'n dergelijke sticker duidelijk zichtbaar op je dashboard plakken:
Afbeeldingslocatie: https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2015/03/11/db8efda0-c80c-11e4-8cba-d71ce64956a7_original.jpg

Wat betreft Kwikfit: hier ook alleen slechte ervaringen. Vriend van me bracht zijn auto, bleek bij het ophalen dat de stagiair zonder rijbewijs schade had gereden... 8)7 En bij onze lokale vestiging werken echt alleen maar mensen voor wie zelfstandig ademhalen al een hele opgave is. Kwikfit is echt gericht op zoveel mogelijk geld binnen harken voor zo weinig mogelijk werk en vooral niet buiten de boekjes willen denken.

Zoek een lokale bandenspecialist die zijn vak verstaat. Ik heb een hele goeie in de buurt zitten die weet waar hij mee bezig is en ook echt uitkijkt voor je velgen. Plus waar je ook naartoe kan als iets niet bevalt aan je nieuwe banden.

Mijn banden zouden bij de dealer geloof ik 350 euro per stuk kosten, bij de bandenspecialist 192 euro inclusief montage en balanceren (maar dat is onderdeel van de montage)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Wolly schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

Er is geen leasemaatschappij die toestemming geeft om banden te wisselen als er nog 7-8mm profiel op zit.

Waarschijnlijk verkoopt dit bedrijfje de banden van schadeauto's.
Dat, maar ook een optie is ex-dealer banden omdat een auto altijd afgeleverd wordt met een ander merk dan wat er op de auto geleverd is.
Goed voorbeeld is PON die ook importeur is van continental, en dus vaak conti's aflevert op nieuwe VAG auto's, en als ze in Nederland komen met een ander merk erop, dan wisselen ze die om en heb je dus een gloednieuwe set banden over.

En er zijn ook leasebedrijven die ipv 2 sets velgen kiezen voor 1 set velgen en 1 set winter, 1 set zomer banden waar de de garage gewoon de banden omlegt elk halfjaar.
Mocht de auto eerder ingeleverd worden om wat voor reden dan ook dan worden ze ook wel eens 'as is' verkocht zonder de ene set banden: et voila, weer een zgan set banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist de dealer gebeld, het is zelfs 162 euro exclusief btw per band, gisteren niet goed doorgevraagd. Ga nu zeker elders kijken, eens even wat bandenboeren bellen.

Dank voor alle meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Metalfreak schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:16:
[...]

En bij onze lokale vestiging werken echt alleen maar mensen voor wie zelfstandig ademhalen al een hele opgave is.
Wat een arrogantie om zoiets over andere mensen te zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Bart ® schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:38:
[...]

Als er 1 kwikfit is waar ik nooit meer naartoe zou gaan dan is het die in Zaandam. Erg slechte ervaringen mee.
- Iets verkeerd gedaan bij bandenwissel -> Na paar km band leeg
- Beschadigingen aan de lak na bandenwissel (wel opgelost, maar had eigenlijk niet moeten gebeuren)
- Medewerkers snappen niet hoe een automaat werkt, gozer stapte gewoon uit zonder de auto in P te zetten. Gevolg auto rijd weg. Ik moest achter de auto aan rennen, dat deed de monteur echt niet. Dit is meerdere keren gebeurd! 8)7
- Bij bandenwissel vlak voor einde contract leaseauto, zeiden ze "banden profiel kwam in de buurt van minimale grens, dus hebben we vervangen voor u". Ik dacht OK, interresant dat de LM daarmee akkoord ging want dat ding is over 2 maanden einde contract. Rij ik weg, bellen ze me op...Of ik terug wil komen...de LM is niet akkoord gegaan met de banden (Ze hebben pas na het monteren gevraagd aan de LM of het mocht).
Dat heeft zoveel gedoe opgeleverd! :X

Wel vriendelijk personeel overigens, maar verder zijn het prutsers.

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:55:
[...]

Wat een arrogantie om zoiets over andere mensen te zeggen!
Normaal wel ja, maar het lijkt wel alsof KwikFit er alles aan doet om mensen aan te nemen die te dom zijn om te poepen. |:( (ook uit eigen ervaring bij KwikFit Den Helder)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

auto660 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:25:
[...]

Normaal wel ja, maar het lijkt wel alsof KwikFit er alles aan doet om mensen aan te nemen die te dom zijn om te poepen. |:( (ook uit eigen ervaring bij KwikFit Den Helder)
Wellicht komen ze net van school? Ik weet zeker, dat iedereen hier onderaan heeft moeten beginnen. En als Kwikfit deze mensen geen kans zou geven, wie dan wel?

Ik werk in een supermarkt: mijn collega's lopen er ook de kantjes vanaf, maar zou dit soort dingen niet over hun zeggen. Overigens had ik juist een negatieve ervaring, met een Bosch garage die juist goed aangeschreven was. Dus dit blijf je toch houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Bart ® schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:52:
[...]
Precies. Het is toch idioot om alle kwikfit filialen te mijden omdat iemand een keer beschadigde velgen had bij een kwikfit 8)7. Ik kan iedereen hier verzekeren dat je bij geen enkele autodealer/garage/bandenboer terecht kunt als je enkel naar een bedrijf wil waar niemand ooit een slechte ervaring heeft gehad. Het blijft altijd een gok. Hetzelfde geldt voor supermarkten, bouwmarkten, en kledingwinkels.
Ik ben met je eens hoor.
Daarom zeg ik ook letterlijk: persoonlijk zou ik niet meer naar kwikfit gaan.
gergs schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:24:
Tuurlijk kan je niet alles met een kam scheren, maar persoonlijk zou ik niet meer naar kwikfit gaan. Er zijn gewoon genoeg alternatieven.
Alleen tjah, zoveel mensen, zoveel reviews, zoveel ervaringen. Dus uit eindelijk, whatever floats your boat. Persoonlijk, ga ik never en nooit meer naar kwikfit :*)
Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

Wellicht komen ze net van school? Ik weet zeker, dat iedereen hier onderaan heeft moeten beginnen. En als Kwikfit deze mensen geen kans zou geven, wie dan wel?

Ik werk in een supermarkt: mijn collega's lopen er ook de kantjes vanaf, maar zou dit soort dingen niet over hun zeggen. Overigens had ik juist een negatieve ervaring, met een Bosch garage die juist goed aangeschreven was. Dus dit blijf je toch houden.
Klopt, ze hebben idd veel mensen die stage lopen, of net klaar is met school.
Probleem is dat ze niet genoeg supervisie krijgen van de senior monteur.
Mijn ervaring in ieder geval.

[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 08-08-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Kwikfit is net de sociale werkplaats voor koffie prima maar daar houdt het mee op....

Ik belde lokale banden specialist kreeg daar een prima prijs voor Conti sportcontc 6

In totaal 35 euro duurder dan internet prijs met opleggen all inn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 279475 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:42:
Kwikfit is net de sociale werkplaats voor koffie prima maar daar houdt het mee op....

Ik belde lokale banden specialist kreeg daar een prima prijs voor Conti sportcontc 6

In totaal 35 euro duurder dan internet prijs met opleggen all inn
Mijn ervaring: Bij ALLE 'Fast-Fitters' moet je eigenlijk proberen weg te blijven tijdens het "Nationale Bandenwissel Seizoen" wat twéé-maal per jaar plaatsvindt. Er wordt in die periode overal extra personeel ingehuurd om het massale aanbod vanuit LM's te kunnen verwerken in een zo kort mogelijke tijd en dat personeel mag daarbij amper een €1,00/uur kosten..... En dus betalen we ze liever nog uit in Zloty's of Leiën dan dat we ze opleiden tot.....

Als je nú, in de zomer, bij een willekeurige 'Fast-Fitter' binnen loopt dan tref je daar meestal 't beter geschoolde personeel aan wat daarbij ook nog écht met liefde en plezier aan je auto werkt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14

mark-k

AKA markkNL

Als je maar 2 nieuwe banden erop legt hoor je deze altijd achter te plaatsen. Heb je voor aquaplaning glij je gewoon rechtdoor, heb je het achter dan raak je in een oncontroleerbare spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 09:06

Managelorian

“This is the workflow.”

Heb zelf begin dit jaar €248 betaald voor 4 Firestone Roadhawk 205/55 R16 91V banden incl. montage. Komen zeer goed uit ANWB/ADAC testen.

Ik bestel mijn banden altijd online, meestal via autobandenmarkt en laat ze er daarna door een lokale bandenboer onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik was 420 kwijt voor vier all season maxxis banden onder mijn Mégane 2. Online en bij de bandenboer scheelde hooguit 10 euro per band dus ik ben gewoon akkoord gegaan met de prijs. Dus was inclusief montage en balanceren. Indien nodig zouden ze nog uitlijnen ook maar dit was niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nou, er lijkt een consensus bereikt: service en kwaliteit verdraagt zich niet met goedkoop.
Niet verrassend.
Mij valt dan weer op dat het dedain waarmee een bedrijf wordt aangeduid ("bandenboer") een teleurstellend inkijkje geeft in het oordeel van enkelen, terwijl het hier juist geklaagd wordt over het gebrek aan vakmanschap en vakkennis van een belangrijk onderdeel van een auto.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@DeBolle Bandenboer is zeker niet negatief bedoeld, maar geeft gewoon aan dat zo'n toko vnml banden doet. Ik noem de LPG garage ook gewoon gasboer zoals de rest van LPG rijdend Nederland.

Verder is het prijsverschil gewoon te groot. Ik ging destijds naar eigen garage om banden, zegt ie: koop maar online, monteer ik ze voor 10 euro excl BTW per stuk, die prijzen kan ik niet tegenop. Vervolgens vraag ik hem wat het kost als hij ze bestelt: dit zijn mijn inkoopprijzen, ik wil 10 euro marge. Zijn inkoopprijs lag gelijk met de prijs online, dus voor 4 tientjes op 4 banden het gewoon door hem laten regelen. Zo'n ondernemer is gewoon transparant en eerlijk.
Kom je bij een dealer, betaal je gewoon de adviesprijs en een flinke smak geld aan montagekosten. Leenauto is leuk, maar 2 bandjes kan je op wachten, dat duurt niet langer dan een halfuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa bij Profile kun je goed terecht om je banden te laten vervangen. Of je daar koopt of zelf banden meeneemt maakt niet veel uit. je moet wel in de gaten houden dat er geen monteur van vrachtwagens je bandjes gaat wisselen, die zijn nogal grof is mijn ervaring, en gebruiken ook hen oudere apparatuur. Mijn alu's zijn me te duur om te laten beschadigen door grof/onbeholpen monteur van vrachtwagen banden. (ik loop ook altijd mee de werkplaats in ipv wachten in de koffieruimte) een zgn bandenboer koopt veel meer banden dan een dealer, en kan dus goedkoper leveren. vaak zit een dealer ook vast aan bepaald merk waar zie iets korting op krijgen.

@THE_BASE Waar zie jij die banden voor €75,- of is dat ex btw ?
ik zie de primacy 3 voor +- €95,-

Maar zoals ik al eerder heb laten zien kun je ook andere banden kiezen die goed uit een test komen.
A grip bij regen en B verbruik en 68dB afrolgeluid
Draagvermogen van 87 of 91 maakt niet veel uit, als de AS maar dezelfde banden heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 09-08-2019 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor sommige garages is het samenwerken met een Bandenconcurent of andere online handel, ook een manier om nieuwe klanten binnen te halen. Daarom doen ze het zo goedkoop, want als je de volgende keer een probleem met de auto hebt: kom je misschien wel terug bij hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:44
Voor het vergelijken van prijzen gebruik ik https://www.bandenspotter.nl/, montage hoeft niet meer dan €12,50 te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
_JGC_ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:53:
Kom je bij een dealer, betaal je gewoon de adviesprijs en een flinke smak geld aan montagekosten. Leenauto is leuk, maar 2 bandjes kan je op wachten, dat duurt niet langer dan een halfuur.
Als ze de banden op voorraad hebben wel. Niet elke dealer heeft een pak banden op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Als ze de banden op voorraad hebben wel. Niet elke dealer heeft een pak banden op voorraad.
Die banden kunnen ze dezelfde dag nog krijgen. Als je auto daar al staat en later die dag de banden binnenkomen en gemonteerd worden heb je de leenauto al mee, zie de extra kosten daar niet van.

Als ik banden laat monteren geef ik vooraf de gewenste band en maat door, dan bestelt de garage die en kom ik op de afgesproken dag en tijd langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 10:16
In het verleden zelf winterbanden op velg besteld, je kunt dan zelf wisselen als het je uitkomt ( wel zelf plaats nodig voor opslag, uur tijd om te wisselen, benodigheden: krik,wielsleutel, zuurvrije vaseline,handschoenen, geen 2 linkerhanden)
Ben eigenlijk wel klaar met dat zelf wisselen dus zodra de winterbanden op zijn ( zomerbanden zijn al kaal) , bestel ik all-seasons, met name voor kleinere/lichterer auto's schijnt dit redelijk kosten efficient te zijn.

Dit kan bijvoorbeeld bij http://www.autobandenmarkt.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Deakers op 09-08-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deakers schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:24:
met name voor kleinere/lichterer auto's schijnt dit redelijk kosten efficient te zijn.

Dit kan bijvoorbeeld bij http://www.autobandenmarkt.nl
Voor 14 inch banden betaal je geen ene ruk: ik had voor € 175 vier Nexen 4-Seizoensbanden onder mijn auto liggen. Helemaal nieuw, niks tweedehands. Alleen jammer dat zo'n 9000km verder, een band alweer vervangen moest worden omdat die lek was.

Dus toen heb ik bij Oponeo twee nieuwe banden besteld en een stalen velg, waarmee ik direct een reserveband in de auto had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels bij Profile in Utrecht geweest en keurig geholpen. Advies is om de achterbanden naar voren te verplaatsen en voor een stel nieuwe banden te plaatsen.

De achterbanden kunnen nog zeker een jaar mee, volgens de beste man.

Echter las ik hier wat reacties over het verplaatsen van banden, begrijp dat dit doorgaans geen goed idee is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Het is het beste om de banden met het meeste profiel achter te plaatsen.
1) achterbanden met weinig grip zorgen er voor dat je in een overstuursituatie kunt komen. Dit is lastiger te corrigeren dan dat je wegglijdt over de voorwielen (onderstuur)
2) achterbanden slijten minder hard als het een voorwielaangedreven auto is. Het kan dan zijn dat de band vanwege ouderdom vervangen zou moeten worden, terwijl er nog ruim voldoende profiel op zit.

Door het wisselen van achter naar voor en achter nieuwe te monteren los je dit euvel op. Als voor weer versleten is zet je de achterbanden weer door naar voor. Kleine moeite.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:18:
Inmiddels bij Profile in Utrecht geweest en keurig geholpen. Advies is om de achterbanden naar voren te verplaatsen en voor een stel nieuwe banden te plaatsen.

De achterbanden kunnen nog zeker een jaar mee, volgens de beste man.

Echter las ik hier wat reacties over het verplaatsen van banden, begrijp dat dit doorgaans geen goed idee is?
Voor zet je meestal naar achter en voor nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 23:54
Hackus schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:23:
[...]

Voor zet je meestal naar achter en voor nieuw
Fout. Je wil je beste banden achter hebben. Wanneer je voor grip verliest is dat heel makkelijk te corrigeren, achter een stuk minder! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

:X

[ Voor 99% gewijzigd door Hackus op 20-08-2019 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:47
Hieruit blijkt maar weer, de gemiddelde Tweaker kan prima bij de Profile aan de slag en daar voor uitbreiding van de kennis zorgen. Maar of dat nou goed of slecht nieuws is voor de Profile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
THE_BASE schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:18:
Deze twee zijn tegenstrijdig.
Achterbanden naar voren: ok
Voor een stel nieuwe banden: hoe dan, je hebt toch de achterbanden naar voren gezet?

Dus achter naar voren, en achter nieuwe banden zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 20-08-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
gergs schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Deze twee zijn tegenstrijdig.
Achterbanden naar voren: ok
Voor een stel nieuwe banden: hoe dan, je hebt toch de achterbanden naar voren gezet?

Dus achter naar voren, en achter nieuwe banden zetten.
Haha, goed opgelet, was nog vroeg.

Achter inderdaad naar voren en achter nieuwe banden. Dat is wat gaat gebeuren. Dat is dus ook aan te raden? De jongen leek me erg capabel in zijn werk.

De ene Profile zal de andere niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Zo is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:22
Linkje? Ik moet binnenkort 2 nieuwe banden hebben, ik heb momenteel Primacy 3 in 205/55/17 maar die kan ik nergens zo goedkoop krijgen als 75 euro, not even close...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
TheBorg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:12:
Bij de Kwikfit ben je voor € 219,90 klaar. Ik zou niet weten waarom je een uur online zou moeten gaan zoeken en dan met banden gaan sjouwen om nog misschien 10 Euro te besparen.

Bij een bandenwissel blijf ik altijd bij de monteur kijken. Dan weet je zeker dat ze het niet afraffelen en de tijd gaat sneller voorbij dan op een slechte stoel slappe vieze koffie drinken.
omdat er een klein aantal online handels genoemd zijn die je direct een montagepunt laten kiezen en de bestelling daar afleveren. Vijf tot tien minuten werk, snel verdiend dus.

Zelf ook bij pneus besteld en montagepunt 10 minuten van m'n werk gekozen. Tussen de middag broodjes mee en dus zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
TheBorg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:12:
Bij de Kwikfit ben je voor € 219,90 klaar.
En dan hebben ze alleen nog maar een uitlaat en remblokken vervangen, want die moesten plotseling ook ineens vervangen worden :')

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 20-08-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik kom nu op twee Primacy 4 inclusief montage voor 300 euro, 125 euro per band en 26 euro montage per band.

Gozer belde net op dat mijn bestelling klaar ligt. Louche praktijk, ik heb niets besteld en aangegeven dat ik over 4 weken langs kom. Jammer dat ze zo zitten te haaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
NoepZor schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:38:
[...]

N=1 natuurlijk, maar mijn vorige auto (Peugeot 207) is geleverd op destijds 2 nieuwe Michelin energy savers voor en 2 originele achter. Ik heb de auto in 2013 gekocht en in 2017 waren ze op. Daarna 4 conti premiumcontact laten plaatsen, maar die waren al ver heen toen ik de auto eind april ingeruild heb. De opvolger (Peugeot 208) gekocht met ruim profiel op de banden, maar gezien de dot code nog de originele. Ook Michelin energy savers. Volgens mij betaal je meer voor Michelin maar gaan ze ook veel langer mee.
Die conclusie is niet helemaal correct. Die Energy Savers geven een lager brandstofverbruik en gaan langer mee omdat het rubber harder is dan van bijvoorbeeld een Conti Premiumcontact. Nadeel van harder rubber is minder grip, zeker in de regen, maar je hebt dan wel een paar tientjes bespaard.

Mijn vorige set Michelin Primacy 3 ging 45.000km mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Heb zelf Michelin Primacy 3, en na ongeveer 30,000km zijn achterbanden 2mm dus vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Nieuwe banden altijd voor monteren bij een voorwiel aangedreven auto. Auto remt ongeveer 70% voor en achter 30% voor de stabilisatie (dat die niet gaat duiken). Achter kant zal niet snel uitbreken en anders makkelijker te corrigeren dan de voorzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Mapro schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:58:
Nieuwe banden altijd voor monteren bij een voorwiel aangedreven auto. Auto remt ongeveer 70% voor en achter 30% voor de stabilisatie (dat die niet gaat duiken). Achter kant zal niet snel uitbreken en anders makkelijker te corrigeren dan de voorzijde.
-nevermind-

[ Voor 17% gewijzigd door Hippocampus op 20-08-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* #doeslief

[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 21-08-2019 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Slecht advies ;) 9 van de 10 mensen zullen van schrik het gas loslaten. Bij onderstuur is dat de juiste reactie, bij overstuur niet >:)

@FastFred Voor normaal rijgedrag zijn de Energysavers prima bandjes. Goede levensduur en meer dan voldoende grip voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Als jij een noodstop moet maken en/of tegelijkertijd moet uitwijken dan duikt de voorkant van de auto omlaag, de achterkant komt omhoog. Minder gewicht op de achterwielen is minder grip, als je dan ook nog je slechte banden achterop hebt heb je kans dat de auto gaat tollen.

De voorkant van een auto heeft meer kreukelzone dan de zijkant van de auto.

Nieuwe banden altijd achter bij voorwielaandrijving ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 20-08-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gaat het een beetje?

*knip* don't feed the trolls...

[ Voor 64% gewijzigd door Mx. Alba op 21-08-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
FastFred schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Als jij een noodstop moet maken en/of tegelijkertijd moet uitwijken dan duikt de voorkant van de auto omlaag, de achterkant komt omhoog. Minder gewicht op de achterwielen is minder grip, als je dan ook nog je slechte banden achterop hebt heb je kans dat de auto gaat tollen.

De voorkant van een auto heeft meer kreukelzone dan de zijkant van de auto.

Nieuwe banden altijd achter bij voorwielaandrijving ;)
Vandaar ook dat de remmen achter anders gemonteerd zijn dan voor om dat duiken en omhoog komen tegen de gaan. Kreukelzone maakt niets uit. Fabriekanten bouwen een auto om niet te crashen. Niet om zo zacht mogelijk te crashen. Daarbij is de remweg en grip met een band van 2 mm het zelfde dan van 6mm. Dit tonen diverse test in de auto vak bladen ook aan😉😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

Gaat het een beetje?

Ik vraag op dit forum advies en deel mijn ervaring. Volgens mij is dat de gedachte van een forum.

Ik ben toe aan nieuwe banden, geen ervaringen mee en schrok van de prijzen van mijn eigen Ford-dealer.

Dat ik mijzelf nog verdedig is me een raadsel, je reactie slaat nergens op.
koop die banden van €75,- en gooi ze in de kofferbak, rij naar bandenspecialist en laat ze monteren. klaar = klara.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Mapro schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Vandaar ook dat de remmen achter anders gemonteerd zijn dan voor om dat duiken en omhoog komen tegen de gaan. Kreukelzone maakt niets uit. Fabriekanten bouwen een auto om niet te crashen. Niet om zo zacht mogelijk te crashen. Daarbij is de remweg en grip met een band van 2 mm het zelfde dan van 6mm. Dit tonen diverse test in de auto vak bladen ook aan😉😁
Prima jongen. Zorg wel even dat je niet bij iemand anders in de buurt rijd als jij een noodstop maken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
Ik kan het gespecificeerd uitleggen voor je maar helaas zonder algehele auto kennis en remkrachten en vertragingen en hoe een auto reageerde nutteloos.
Ik kan wel zeggen dat ik het zo al 12 jaar doe en geen 1 auto ooit is uitgebroken.
ricardo246 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:44:
[...]

Daarom zit er in Duitsland altijd een sticker in de auto die de max snelheid van de gemonteerde banden aangeeft

Kwik fit is een bedrijf met een slechte reputatie dus alle filialen die de naam dragen krijgen gelijk een stempel.
Dat de mindere banden achter gemonteerd moet worden is juist. Uitbreken gebeurt niet zomaar en de grens van 1,6mm is ook ergens op gebaseerd.

https://www.michelin.nl/a...ichelin-crossclimate-plus Ze geven aan veilig bij versleten band. Hun willen verkopen dus wie zijn wij om te zeggen dat het niet goed is...
?

Even samengevoed met je drie volgende reacties. Het is niet de bedoeling om te dubbelposten, laat staan om te quadrupleposten... Daar hebben we een editfunctie voor.

[ Voor 72% gewijzigd door Mx. Alba op 21-08-2019 12:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.