Defecte msi optix Alternate weigert garantie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:07
JohanNL schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:57:
@jeffreyvdgroep
Maar dit moet @Alternate.nl zelf maar eens uitleggen of wellicht is er iemand anders die in de verkoop zit van IT apparatuur en mogelijk weet waar de risico's voor Alternate zitten als ze het als RMA aanmelden.
het enige wat Alternate kan gebeuren is dat ze de verzendkosten (en mogelijk onderzoekskosten) naar MSI moeten betalen, toen ik nog in een computerwinkel werkte kon je namelijk naar de meeste distributeurs/fabrikanten geen RMA's naar een antwoordnummer sturen zoals voor consumenten wel een stuk gebruikelijker is. dat, en eventueel een kwartiertje werk voor het goed verpakken van de monitor en het registreren van de RMA.

vaak krijg je (ook binnen de garantie) als reseller ook niet het volle pond terug (als een scherm met 3 jaar garantie na 2 jaar stuk ging kregen wij vaak nog zo'n 60/70% credit op de inkoopsprijs) van de fabrikant, dit is echter wel afhankelijk van de leverancier, en mogelijk zelfs met het specififieke contract wat je met een leverancier hebt gesloten.
zo konden wij van het merk Trust alle RMA zaken opsparen in een doos van een kuubeke meter, via de portal registreren wat je er in mikte en de volgende dag 100% van je inkoopsprijs teruggestort.... eens in het jaar kwamen ze de doos eens ophalen...

[ Voor 28% gewijzigd door J-roenn op 06-08-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:32

rdejongjr

Gnome

Alleen krijgt geen enkele retailer breukschade vergoed, je ziet duidelijk dat er iets bovenop het scherm is geletterd, er zit een deuk in de plastic bezel precies waar de barst is ontstaan...

Er is toch enige inspanning nodig om zon deuk in abs plastic te krijgen, het lijkt mij bijna onmogelijk om wel zon deuk te krijgen zonder het scherm te laten barsten.

Veel succes met je rechtsbijstand en de winkel kerel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rdejongjr schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:07:
Alleen krijgt geen enkele retailer breukschade vergoed, je ziet duidelijk dat er iets bovenop het scherm is geletterd, er zit een deuk in de plastic bezel precies waar de barst is ontstaan...

Er is toch enige inspanning nodig om zon deuk in abs plastic te krijgen, het lijkt mij bijna onmogelijk om wel zon deuk te krijgen zonder het scherm te laten barsten.

Veel succes met je rechtsbijstand en de winkel kerel...
Dit was vooraf al, en dat was de klacht van TS. ontvangen met de deuk in de bezel wat jij zegt en in gebruik
is de klacht ontstaan " Na 3 a 4 weken deed ik mijn scherm aan en poef een grote zwarte streep door het midden heen zie deze foto." https://imgur.com/egAKDbI

Let wel, dit is een foto van TS, en niet van Alternate
tenminste zo lees ik het in de 1e regels van OP

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat ik me wel afvraag is of de originele verpakking ook beschadigd was en/of dit soort schades vaker voorkomen bij (MSI) monitoren. Indien 2 x Ja sta je natuurlijk een stuk sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:32

rdejongjr

Gnome

Hackus schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:15:
[...]

Dit was vooraf al, en dat was de klacht van TS. ontvangen met de deuk in de bezel wat jij zegt en in gebruik
is de klacht ontstaan " Na 3 a 4 weken deed ik mijn scherm aan en poef een grote zwarte streep door het midden heen zie deze foto." https://imgur.com/egAKDbI

Let wel, dit is een foto van TS, en niet van Alternate
tenminste zo lees ik het in de 1e regels van OP
Zal niet het eerste draadje zijn om je gelijk te onderbouwen, welles/ nietes kun je beter aan de rechtsbijstand overlaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Sorry maar kranten en een beeldscherm? Dit is toch niet degelijk verpakken? Dit is vragen om problemen.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:05

LankHoar

Langharig tuig

jeffreyvdgroep schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:55:
Nogmaals hoe de monitor is ingepakt is irrelevant. Hij is daar in dezelfde staat aangekomen als toen ik hem verzond. Misschien heb ik daar geluk mee. Maar wat moet ik dan in een koeie grote doos doen waar alles los in zit en kan gaan schuiven. Alternate beweert dat de voet er los in lag het geen wat niet klopt. aangezien die klem zat in de doos. De doos was net ruim genoeg voor het beeldscherm. Alternate beweert nogmaals dat dat weer niet zo is. https://puu.sh/E1iRb.jpg op deze foto zie je de doos maar zonder beeldscherm erin. dus het hele perspectief is weg. En na de 3e keer bellen zitter er ineens krassen op de achterkant. Alternate probeert er gewoon op elke manier onderuit te komen. Telkens volhouden dat het product geen waarde meer heeft door het verzenden. Terwijl op de foto voor het verzenden al een defect product ziet en al geen waarde meer heeft. Het is ook niet zo dat alleen het beeldscherm daarvandaan komt heb een hele high end gaming pc daar gehaald en zelf in elkaar gezet. Het is dus niet zo dat ik nergens geen verstand van heb. Het product was al helemaal kapot. En dat komt nogmaals niet door de manier waarop het is opgestuurd. Dat baseert Alternate op losse feiten en daar hebben ze ook nul bewijs voor.
Je verhaal hier doen is prima, maar heb je ondertussen al actie ondernomen? Zoals het per aangetekende brief de aankoop ongedaan maken i.v.m. niet naleven overeenkomst (en ook niet de intentie hebben dat te doen), met de vraag om binnen 14 dagen geld op rekening X te storten? ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18
Ik heb precies 2x dezelfde schermen als jou, en had bij 1 van de monitoren last van flikkeringen in het beeldscherm. Teruggestuurd in ORIGINELE verpakking en kreeg binnen 2 weken een gloednieuwe van Coolblue.

Daarom bewaar ik altijd m'n dozen 2~ jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 09:05
Landon schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:14:
Ik heb precies 2x dezelfde schermen als jou, en had bij 1 van de monitoren last van flikkeringen in het beeldscherm. Teruggestuurd in ORIGINELE verpakking en kreeg binnen 2 weken een gloednieuwe van Coolblue.

Daarom bewaar ik altijd m'n dozen 2~ jaar.
Altijd handing, dozen bewaren.

Coolblue is geen Alternate.
CB zet veel meer in op Service en is veel coulanter, maar daar betaal je ook voor :>

[ Voor 3% gewijzigd door Haruhi op 07-08-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

TTLCrazy

Listen to Frankie

Haruhi schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

Altijd handing, dozen bewaren.

Coolblue is geen Alternate.
CB zet veel meer in op Service en is veel coulanter, maar daar betaal je ook voor :>
Deze monitor verkopen Alternate en Coolblue voor dezelfde prijs. Dus dat gaat in dit geval ook niet op.

Ik heb mijn leergeld ook wel betaald met service gerichte winkels. Als het even kan haal ik het bij CB, die zeuren praktisch nooit en denken altijd oplossings gericht. Dit akkefietje bij Alternate geeft mij wel een nare bijsmaak. Hoewel ik het strikt genomen van beide kanten kan begrijpen. Mar dat is nu precies de reden om bij een service gerichte winkel te kopen, die proberen te helpen en gaan niet meteen uit van het slechte. Ik ben er van overtuigt dat dit door sommige mensen ook wordt misbruikt overigens maar dat nemen ze denk ik voor lief.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:57
@TTLCrazy Wat is misbruikt? De wet schrijft gewoon voor dat je een deugdelijk product moet leveren en in de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij jou als verkoper.
Dat er bedrijven zijn zoals Alternate die de wet gewoon volledig negeren of hun eigen interpretatie er aan over houden, dát is pas misbruik.
Zij zijn een groot bedrijf en de klant is meestal een '' kleine '' particulier die vaak geen verstand van zaken heeft omtrent zijn/haar rechten, diegenen hebben meestal ook niet de middelen om informatie in te winnen van een expert of hun recht af te dwingen bij de rechter. ( maar dit is wellicht ook een probleem waarbij de oplossing bij de politiek ligt )
Gezien alle reviews online gebeurd dit stelselmatig.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

TTLCrazy

Listen to Frankie

@JohanNL Precies wat jij zegt. Je moet veel moeite gaan doen om iets te bewijzen waar je (wellicht alleen in persoonlijk opzicht) zwak in staat. Ik denk dat veel particulieren al snel de makkelijke weg kiezen (want het probleem stopt) en het verlies voor lief nemen. Er zijn voor bijvoorbeeld Apple iCentre's ook veel voorbeelden te vinden. En dat is een bedrijf wat zegt goeie service te verlenen. Soms moet je echt je gelijk halen met veel moeite wil je het echt hebben en voor veel mensen is dat teveel moeite, die gaan liever gewoon door met leven en laten het links liggen. Begrijpelijk, maar zo komen ze er wel mee weg. Voor elk geval waar een klant wel genoegdoening eist en verder actie onderneemt zijn er denk ik 10 welke het laten liggen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

In eerste instantie worden de meeste goederen enkel aanvaard in de oorspronkelijke doos. Indien je de doos kwijt bent heb je het kassaticket zeker nodig. Je moet dan eerst met alternate overleggen over de verzending.. (hoe verzenden/welke doos raden zij aan) als je zelf gaat inpakken zijn ze snel met een vinger natuurlijk... bovendien heeft de post speciale icoontjes die zij in acht moeten nemen bij een verzending. Niet elke post doet dit maar ook dit is weer een mogelijke vinger...

Ik koop alles bij alternate. Heb 1 x een coilwhine gehad en klaar... ik kreeg zelfs ter plaatse een nieuwe omdat ik in de 2 weken zat...

Als je weet hoe de post omgaat met pakjes... dan zou ik ook onmiddelijk zeggen dit is niet ons fout...

Dikke pech lijkt me nu

Wubba lubba dub dub

Pagina: 1 2 Laatste