Hulp nodig bij zoeken naar access points

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 15:53
Ik zoek een?
Access point welke ik óók met ethernet kan verbinden aan mijn desktop.

Wat is je budget?
Budget is geen probleem. Ik zoek een thuisoplossing. Een professioneel product is niet (per se) nodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee - het beste product voor mijn situatie is wat ik zoek.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In mijn meterkast (begane grond) staat de wi-fi modem/router combi. Prima. Op mijn 1e en 2e verdiepingen heb ik simpele TP Link routers. Deze twee wil ik graag vervangen. Op de 2e verdieping staat een desktop PC. Deze is verbonden met de TP Link. Op zowel de 1e als 2e verdiepingen heb ik wandcontactdozen geïnstalleerd waarop je UTP kan inprikken.

Het product dat ik dus zoek, wil ik op beide verdiepingen in de muur kunnen prikken. Vervolgens dient er (minimaal) een 2e ethernetaansluiting te zijn, zodat ik naar mijn desktop door kan.

Dank!

EDIT: Reeds op Pricewatch en Coolblue gekeken, en met de filters gespeeld. Maar ik weet niet zeker of 't filter dat ik zoek, er tussen sta.

En, met de huidige TP heb ik e.e.a. moeten instellen qua DHCP, IP-adressen enz. om het lokale netwerk in stand te houden. Als dat een vereiste is LAN streaming werkende te houden, moet ik 't wel kunnen instellen in het nieuwe product.

[ Voor 16% gewijzigd door XBWillem op 28-07-2019 21:14 ]

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat denk je van een 5-poorts switch er tussen te zetten? Daar hoef je niks voor in te stellen. Kwestie van inprikken en klaar. Hooguit een extra adaptertje er bij om het apparaat van spanning te voorzien.

• XBWillem
sypie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:11:
Wat denk je van een 5-poorts switch er tussen te zetten? Daar hoef je niks voor in te stellen. Kwestie van inprikken en klaar. Hooguit een extra adaptertje er bij om het apparaat van spanning te voorzien.
Thnx voor je reactie. Bedoel je een switch in de meterkast - en daarna 2 simpele access points (zonder advanced features) op de 2 verdiepingen? Als ik je goed begrijp is dat best een goed idee! :9

• sypie
  • Niet online
Ja, of op de verdiepingen waar je de accesspoints hebt staan een switch er tussen, kan net zo goed.

• XBWillem
sypie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:31:
Ja, of op de verdiepingen waar je de accesspoints hebt staan een switch er tussen, kan net zo goed.
Thnx. Dat betekent dan wel een extra kastje en extra stroomtoevoer (nog meer kabels). Maar ik vermoed zomaar goedkoper dan een AP die combineert waar naar ik op zoek ben.

Heb je eventueel wél een suggestie voor een AP die ook het switchting gedeelte kan doen - in deze situatie?

• sypie
  • Niet online
Volgens mij zijn AP's met 2 of meer ethernetaansluitingen ook meteen routers. Juist dat is wat je wilt voorkomen omdat je dan meer kans op storingen hebt/krijgt.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 11:22

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik gebruik een asus router, deze kan je ook in AP modus zetten, dus geen geklooi met dhcp etc. De switching functionaliteit werkt dan wel nog gewoon.

• XBWillem
Lawwie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:47:
Ik gebruik een asus router, deze kan je ook in AP modus zetten, dus geen geklooi met dhcp etc. De switching functionaliteit werkt dan wel nog gewoon.
Aha. Kan je het specifieke type linken? Ik ben benieuwd.
sypie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:44:
Volgens mij zijn AP's met 2 of meer ethernetaansluitingen ook meteen routers. Juist dat is wat je wilt voorkomen omdat je dan meer kans op storingen hebt/krijgt.
OK - hoe kan dat ik controleren?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 13:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan bijvoorbeeld een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) gebruiken. Die heeft 2x utp 1Gbit
Niet een goedkope oplossing maar wel een echt goede >:)

• XBWillem
Hurricane schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:24:
Je kan bijvoorbeeld een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) gebruiken. Die heeft 2x utp 1Gbit
Niet een goedkope oplossing maar wel een echt goede >:)
Thnx! Ik denk dat ik 'm ga proberen. Als het goed werkt, waarom niet? Misschien prijzig, maar ik ga er vanuit dat het 10 jaar mee gaat.

• Hurricane

Hurricane

XBWillem schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Thnx! Ik denk dat ik 'm ga proberen. Als het goed werkt, waarom niet? Misschien prijzig, maar ik ga er vanuit dat het 10 jaar mee gaat.
Download dan ook dit: downloads: UniFi 5.9.29 zodat je hem mooi in kunt stellen. Je hebt ook docker images van deze software dus als je ook nog een Synology nas hebt staan die dockers kan draaien dan kun je deze software op de achtergrond actief houden zodat je nog meer kunt. Meer info hierover kun je vinden in dit topic: [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 21:58
De UniFi's zijn fantastische AP's, maar die tweede netwerkpoort dient enkel om door te lossen naar een andere UniFi AP. Je mag die poort niet voor een ander device gebruiken, dan loop je snel tegen problemen aan!

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

• Hurricane

Hurricane

VeterisVulpes schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:33:
De UniFi's zijn fantastische AP's, maar die tweede netwerkpoort dient enkel om door te lossen naar een andere UniFi AP. Je mag die poort niet voor een ander device gebruiken, dan loop je snel tegen problemen aan!
Wat is de reden dat dit niet kan dan? Het is toch gewoon een 2e netwerkpoort die intern door gelust is net zoals in een hub? Deze poort geeft toch alleen de POE niet door en is dus data only? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

https://help.ubnt.com/hc/...hernet-ports-work-on-UAPs

[ Voor 8% gewijzigd door Hurricane op 28-07-2019 22:52 ]

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-01 11:53

Specs

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 21:58
Hurricane schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:49:
[...]

Wat is de reden dat dit niet kan dan? Het is toch gewoon een 2e netwerkpoort die intern door gelust is net zoals in een hub? Deze poort geeft toch alleen de POE niet door en is dus data only? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

https://help.ubnt.com/hc/...hernet-ports-work-on-UAPs
Ik liep zelf snel tegen problemen aan:
UniFi AP kapt internet af

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
pricewatch: MikroTik cAP ac

Deze heeft ook twee netwerkpoorten met PoE(+data) passthrough :)

Management via web, ssh, app, zelfstandig of managed, geen cloud key of docker image benodigd.

Gigabit passive PoE-injector meegeleverd.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• XBWillem
nescafe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:25:
pricewatch: MikroTik cAP ac

Deze heeft ook twee netwerkpoorten met PoE(+data) passthrough :)

Management via web, ssh, app, zelfstandig of managed, geen cloud key of docker image benodigd.

Gigabit passive PoE-injector meegeleverd.
Dank voor de tip. Ik ga hem overwegen. Je gebruikt wel veel moeilijke termen die ik niet ken. :+
Thnx, ga ik checken / overwegen.
VeterisVulpes schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:33:
Dat is dus precies waar ik bang voor ben... dus deze laat ik even links liggen.
Pagina: 1