Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:03:
[...]
Ik heb 25 vakantiedagen per jaar. In principe krijg ik inderdaad per uur uitbetaald. Als ik niet werk, dan moet ik vakantie uren indienen. De methodiek bij mijn detacheerder is inderdaad op uurbasis.
Is meer een praktisch gegeven trouwens, want als ik geen opdracht heb en "op de bank" zit, dan geef ik elke week 40 uur op als "bankuren" en krijg ik gewoon 23,31 bruto per uur betaald.
Bestaat dit nog? Dus je moet vakantiedagen inleveren wanneer die mensen op kantoor hun werk niet goed doen. Dat zijn de mensen die als betaald worden uit de marge van jouw tarief. Ik zou toch eens een andere detacheerder zoeken.
Er is maar 1 methode die goed is en dat is: Vast maand salaris met alles er op en er aan met vast aantal vakantie dagen. Hieruit wordt een commercieel tarief vastgesteld. Voorbeeld:
Bruto maandsalaris: € 3800 /mnd bij 40 uur. Totale werkgeverskosten: € 58.479 (inclusief vakantiegeld)
Loonkosten: € 58.479
Auto (lease B segement + brandstof): € 9.000
Leegloop opslag (10%): € 5.700
Kantoor overhead (dit is moeilijk in te schatten, afhankelijk van omvang bedrijf): € 4.000
Studie: € 5.000
Kale kostprijs: € 82.179 per jaar
Bij 261-25 (vakantiedagen) werkdagen zit je op een kostprijs van €43,53.
Commercieel moet iemand dan voor ongeveer € 50-€ 55 per uur worden weggezet voor een gezonde marge. Dit noemen wij het commercieel tarief. Alles wat meer is, is gewoon extra winst voor het bedrijf.
Een bedrijf wat dus dit tarief vangt en ook nog vakantiedagen afpakt is slecht bezig.
Opmerkingen:
Let op, leegloop opslag is een spaarpot welke bij een gezond bedrijf ook alleen voor opvangen leegloop gebruikt wordt. Je kan zien of een Detacheerder gezond is. Wanneer er in een neergaande markt direct ontslagen vallen dan weet je al, dit was niet goed geregeld. Snel wegwezen dus.
Kantoor overhead. Hierbij wordt uitgegaan van huur + intern personeel, dit bedrag is berekend op €400.000 / 100 werknemers (1 directeur, 4 overige werknemers).
[
Voor 11% gewijzigd door
Wim-Bart op 26-07-2019 13:15
]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.