Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 13:29
indigo79 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:50:
Dat is niet noodzakelijk een flinke juridische strijd.
Nee, ik bedoelde het ook in de context van een situatie waar gewoon onderhandelen en/of afkopen geen optie is, bijvoorbeeld omdat de detacheerder daar gewoon niet aan mee wil werken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

indigo79 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Dat is niet noodzakelijk een flinke juridische strijd. In veel gevallen is daar, mits een financiële transfer van de eindklant naar de detacheerder, prima een afspraak over te maken. In de praktijk geraken beide partijen het misschien niet eens over de hoogte van dat bedrag, maar het is niet zo dat een dergelijke afspraak direct betekent dat afwijken een flinke juridische strijd wordt. Dit is en blijft contractrecht: als beide partijen het met elkaar eens worden (en er staan geen bepalingen in die door ander recht verboden worden) is er een nieuwe afspraak.
Mijn detacheerder had in de algemene voorwaarden bij ingaan interim periode een beding staan dat x percentage als "afkoopsom" betaald moet worden bij overname. Het bedrag weet ik niet maar ik schat rond de 10k. Zijn dus wel stevige bedragen..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Mijn detacheerder had in de algemene voorwaarden bij ingaan interim periode een beding staan dat x percentage als "afkoopsom" betaald moet worden bij overname. Het bedrag weet ik niet maar ik schat rond de 10k. Zijn dus wel stevige bedragen..
Vergeet niet dat je voor die prijs dan een personeelslid kan aannemen waarvan je de capaciteiten en de samenwerking met het team behoorlijk goed kent. Dat zijn typisch inderdaad geen kleine bedragen (waarschijnlijk is het een heel stuk hoger dan die 10k, denk eerder aan jaar of zo de winst die de detacheerder op je maakt), maar gewone aanwervingen zijn ook niet goedkoop en daarvoor krijg je toch altijd een beetje een kat in een zak die ook nog ingewerkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Een relatiebeding zou verboden moeten worden. De onderliggende denkwijze ziet werknemers als eigendom. Bovendien is er geen reden waarom een detacheerder niet zou moeten concurreren met de klant om de gusnten van de werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Whuzz schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:15:
[...]

Noem eens wat namen dan?

Bijvoorbeeld Alten, Altran, ICT Group, Brunel, hebben allemaal gewoon doorbetaling bij ziekte enzo.
Doorbetaling bij ziekte is er ook wel, maar gedeeltelijk en eerst een ziektewachtdag.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
t_captain schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:32:
Een relatiebeding zou verboden moeten worden. De onderliggende denkwijze ziet werknemers als eigendom. Bovendien is er geen reden waarom een detacheerder niet zou moeten concurreren met de klant om de gusnten van de werknemer.
Op zich zegt dat relatiebeding juist dat een medewerker waarde heeft voor de detacheerder en deze niet als doel heeft om als snuffelstages te organiseren. Vaak staat er in de contracten tussen detachteringsbureau en klant ook een beding dat mensen niet zomaar overgenomen kunnen worden. Wil je als medewerker naar een klant, dan kan er meestal wel gepraat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
mashell schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Op zich zegt dat relatiebeding juist dat een medewerker waarde heeft voor de detacheerder en deze niet als doel heeft om als snuffelstages te organiseren.
De eerlijkste manier om in de markt te opereren is de concurrentie aan te gaan, niet om ze dood te leggen. Er is nog altijd een stevige onbalans in macht/kennis tussen werkgever en werknemer. Relatiebeding, concurrentiebeding: allemaal werkemerondermijnende ingrepen die verboden zouden moeten worden. Ze hinderen innovatie en optimale economische allocatie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1239962

Spam is niet toegestaan.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 07-08-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
t_captain schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:32:
Als je relatie met je werkgever goed is wordt die soep soms nieteens zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Inmiddels meerdere keren zien gebeuren dat de 3 partijen (klant,werkgever,werknemer) er uit zijn gekomen zonder dat men met een blauw oog/bloed uit de lip de onderhandelingstafel verliet.

Wat heb je als werkgever te verliezen? Werknemer wil bij de klant werken. Jij laat dat niet toe want je gaat omzet en winst missen. Gevolg: Werknemer gaat alsnog weg en vindt ergens anders een baan. Lose/Lose/Draw scenario als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
Pizza_Boom schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:31:
[...]
Doorbetaling bij ziekte is er ook wel, maar gedeeltelijk en eerst een ziektewachtdag.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik heb inmiddels bij verschillende detacheerders gewerkt (CMG/Logica, Valid nu bij Alten) en nog nooit meegemaakt dat het mij geld kostte als ik ziek was en ook nog nooit een uitzendbeding in mijn contract gehad.
Heb tussendoor twee jaar intern gezeten bij het bedrijf en daar kostte een de eerste ziekmelding mij twee vakantiedagen (bobnusdagen voor als je niet ziek zou zijn geweest)
Daarnaast zie ik inderdaad altijd (al bijna 20 jaar) dat ik als consultant meer verdien dan de mensen die bij de klant intern zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Wat er in je contract staat is niet altijd wat er ook in de wet staat. Zie mijn topic wat ik er eerder dit jaar over gestart heb en het door mij gekozen antwoord:

Relatiebeding interpreteren

Verder wat betreft salaris in detachering, een detacheerder kan maar op 2 manieren meer winst maken:
- Meer mensen aannemen
- Mensen die je hebt duurder wegzetten

Daarom zullen detacheerders altijd willen blijven groeien en zullen ze de kosten niet te hoog laten worden, er is ook namelijk maar een maximum wat iemand per uur kan kosten in de markt.

Ook zal je als je uiteindelijk echt meerwaarde voor een bedrijf gaat creëren doormiddel van persoonlijke groei meer kunnen verdienen in vast dienst dan bij een detacheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00

drooger

Falen is ook een kunst.

GrooV schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:21:
Verder wat betreft salaris in detachering, een detacheerder kan maar op 2 manieren meer winst maken:
- Meer mensen aannemen
- Mensen die je hebt duurder wegzetten
- Overhead reduceren (niet facturabele mensen, processen, vastgoed etc.)
Daarom zullen detacheerders altijd willen blijven groeien en zullen ze de kosten niet te hoog laten worden, er is ook namelijk maar een maximum wat iemand per uur kan kosten in de markt.
Dat is een generieke opmerking voor elk bedrijf.
Elk bedrijf hanteert een maximum en zal in alle waarschijnlijkheid willen groeien.
Ook zal je als je uiteindelijk echt meerwaarde voor een bedrijf gaat creëren doormiddel van persoonlijke groei meer kunnen verdienen in vast dienst dan bij een detacheerder
Maar bij een detacheerder lever je al direct meerwaarde (mits je facturabel bent), en wordt je niet enkel als (potentiële) kostenpost gezien.
Ook kan je op meer manieren meerwaarde leveren dan enkel je facturabele uren...

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:45

Whaam

Meer beter

Ik heb al een eind gegoogled, maar vind vooral dingen over verschillen tussen detachering en uitzendwerk, waarmee ik er zelf niet uitkom. Er is me een baan aangeboden bij een bedrijf dat zichzelf als detacheerder in de markt zet, maar ze zeggen onder de uitzendwetgeving te vallen en gebruiken dan ook de NBBU cao. Ik krijg een contract voor bepaalde tijd, dus zou wel doorbetaald worden bij ziekte en ik bouw ook pensioen op, maar het voelt zo maf. Het gaat om een prima betaalde functie binnen de ict, maar ik ben toch geen uitzendkracht? Klopt deze constructie wel?

Edit, uuh, damn sorry misschien zit ik alsnog in het verkeerde topic... Op mobiel zie je alleen het eerste deel van de topictitel in het zoekscherm. Maar ik ga meer verdienen bij de "detacheerder" dan ik nu in loondienst krijg, ben ik nu on topic? :Y) Zal voor mijn vraag nog een beter topic zoeken!

[ Voor 20% gewijzigd door Whaam op 11-08-2019 15:36 . Reden: Heb een post gemaakt in het Recruitment topic in PFSL. Sorry voor de overlast :+ ]

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:23
Ik werk zelf ook in de detachering en overweeg om ergens vast in dienst te gaan. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken op vacaturesites maar ik vind de geboden salarissen voor senior developers nou niet echt veel hoger in vergelijking met wat ik bij de detacheerder verdien. Vaak zie je een bepaalde salaris-range vermeld staan waarbij de max ongeveer tussen de 4,5k en de 5k ligt. Zijn dit soort ranges over het algemeen redelijk vast of kun je daar met onderhandelen nog wel bovenuit komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Een goede werkgever betaalt voor een senior developer pakweg 60-75k bruto per jaar.

De belangrijkste vraag: en daarna? Zijn er carrièrepaden die overeen komen met jouw ambities en capciteiten, of is het dan eindstation?

Voor mensen die graag in de techniek werken, is het vaak lastig om verdere progressie te maken. De meeste werkgevers blijven het antwoord schuldig, al lijkt er wel iets van een kentering te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1237176

Probleem dat ik heb met detachering is dat je uurtje factuurtje werkt. Ik heb altijd projecten gedaan en je deelt je eigentijd in. Soms begin je om 9 uur ander keer om 11 uur. Je werkt waar je wilt en maakt je eigen afspraken met het team. Je bezoekt de klant voor meetings en dan ga je naar kantoor, co workspace of thuis om te werken. Detachering voelt voor mij zo niet 2019. Heel traditioneel je rijdt in je leasebak (die je dan ook nog ergens kwijt moet zien te raken want parkeergarage bij de klant mag natuurlijk niet) om de hele dag zichtbaar voor de klant op kantoor te zitten. Echt het idee alleen benauwd me al. Er zijn talloze moderne bedrijven die top betalen, heel veel vrijheid bieden (bijv als je eerst wil fitnessen voor het werk of als je kinderen hebt kun je die eerst naar school brengen en om 4 uur weer op halen om vervolgens s'avonds thuis nog te werken.) We leven niet meer in de jaren 80 van de vorige eeuw. Als je dit eenmaal gewend ben wil je nooit meer een uurtje/factuurtje slaaf worden. Heb liever een Macbook en vrijheid dan een leasebak en elk uur van de dag te moeten verantwoorden.
Detachering is gewoon bodyshopping. Het verloop is enorm omdat velen zich dit al snel realiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1237176 op 25-08-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 1237176 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:39:
Probleem dat ik heb met detachering is dat je uurtje factuurtje werkt. Ik heb altijd projecten gedaan en je deelt je eigentijd in. Soms begin je om 9 uur ander keer om 11 uur. Je werkt waar je wilt en maakt je eigen afspraken met het team. Je bezoekt de klant voor meetings en dan ga je naar kantoor, co workspace of thuis om te werken. Detachering voelt voor mij zo niet 2019. Heel traditioneel je rijdt in je leasebak (die je dan ook nog ergens kwijt moet zien te raken want parkeergarage bij de klant mag natuurlijk niet) om de hele dag zichtbaar voor de klant op kantoor te zitten. Echt het idee alleen benauwd me al. Er zijn talloze moderne bedrijven die top betalen, heel veel vrijheid bieden (bijv als je eerst wil fitnessen voor het werk of als je kinderen hebt kun je die eerst naar school brengen en om 4 uur weer op halen om vervolgens s'avonds thuis nog te werken.) We leven niet meer in de jaren 80 van de vorige eeuw. Als je dit eenmaal gewend ben wil je nooit meer een uurtje/factuurtje slaaf worden. Heb liever een Macbook en vrijheid dan een leasebak en elk uur van de dag te moeten verantwoorden.
Detachering is gewoon bodyshopping. Het verloop is enorm omdat velen zich dit al snel realiseren.
Helaas zijn er ook nog veel bedrijven die zo werken. Ik had laatst een sollicitatie en daar werd verwacht dat ik alle dagen op kantoor aanwezig zou zijn. Ik ben gewend aan vrijheid (werken waar en wanneer je wilt) en ga nooit meer naar een bedrijf /manager die verwacht dat iedereen van 8 tot 17u op z'n stoel zit.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00

drooger

Falen is ook een kunst.

Anoniem: 1237176 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:39:
Misschien kan je je post nog eens controleren, want je spreekt jezelf behoorlijk tegen.
Eerst zeg je dat je in detachering om willekeurige tijden begint en werkt waar je wilt, terwijl je verderop zegt dat je de hele dag zichtbaar bij de klant moet zitten. :s

Besef ook goed dat het zichtbaar moeten zijn enorm van de klant afhangt.
Ik heb als gedetacheerde klanten gehad die het prima vonden als je één of twee dagen per week vanuit huis werkt en ergens tussen 6 en 10 uur 's ochtends begint.

Verder zal het de meeste detacheerders aan de bips oxideren hoe en waar je je werk doet bij de klant, zolang de klant maar blij is en het geld binnen blijft stromen. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1 2 Laatste