Update:
Ik heb Wehkamp gebeld en aangegeven dat mijn machine defect is. Ze vonden het spijtig, maar verwezen me door naar Miele (zonder te weten dat ik daar al een afspraak had). Wat vreemd is, want normaal gesproken moet Wehkamp het volgens mij (en bovenstaande reacties) oppakken.
Anyway, ik heb de afspraak met Miele dus gewoon laten staan, en de monteur is langs geweest. Bleek inderdaad een Twindos sensor defect. Hij had deze bij zich en is meteen vervangen.
Uiteindelijk is hij een uurtje aan het sleutelen geweest. Vreemd genoeg en totaal onverwacht, begon hij daarna een bon uit te schrijven. Ik dacht dat zal toch wel via het hoofdkantoor lopen, maar ok
Ik zei: de machine is 2,5 jaar oud, ik neem aan dat er toch wel iets van een coulanceregeling op zit. Ja zei hij meteen, zit coulance op. Dus hij voert het totaalbedrag in, 280 Euro, om er daarna een soort van rekentooltje op los te laten. "Dat wordt dan 130 Euro meneer". Ik gaf aan dat ik het een hoog bedrag vond voor een machine van 2,5 jaar oud van dit merk, en überhaupt iets betalen me eigenlijk niet lekker zat. Als ik daar iets mee wilde doen moest ik me richting het hoofdkantoor wenden.
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan, en na een pittig gesprek en ook een pittige mail, willen ze uiteindelijk nog 50% van die 130 Euro vergoeden waardoor er voor mij 65 Euro over blijft.
Kijk, ergens weet ik dat ik sterk sta als ik er een zaak van ga maken. Maar ik weet ook dat 65 Euro niet bijster veel geld is, zeker met inachtneming dat we inmiddels redelijk wat wasjes gedraaid hebben. Daarnaast levert het me meer op als ik die tijd in m'n werk stop, i.p.v. een zaak. Ik heb momenteel weinig zin om er een principekwestie van te maken, dus ik kies maar eieren voor m'n geld.