En Wehkamp heeft ook weer regresrecht op de voorschakel, zodat de rekening dan wellicht uiteindelijk weer bij Miele terecht zou komen._JGC_ schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:48:
... Wehkamp had dit voor je moeten regelen, mogelijk zou je die 65 euro zelfs nog bij Wehkamp kunnen verhalen....
Daar las ik dus overheen
2250 WP Zuid PVoutput
Nou, enkele weken terug toch maar een berichtje richting Wehkamp gewaagd naar aanleiding van wat reacties hier. Zoveel moeite is een extra mail ook niet.
En hoewel dat niet helemaal vanzelf ging (factuur stond op naam van mijn vrouw en vanwege allerlei regelgeving mocht ik dat contact eigenlijk niet zelf voeren tenzij expliciet akkoord van mijn vrouw) gaat Wehkamp zonder al te veel morren de resterende 65 euro terugstorten.
Al met al kost de reparatie me dus alsnog niks. Blij mee, en wat mij betreft terecht. Dank voor de adviezen
En hoewel dat niet helemaal vanzelf ging (factuur stond op naam van mijn vrouw en vanwege allerlei regelgeving mocht ik dat contact eigenlijk niet zelf voeren tenzij expliciet akkoord van mijn vrouw) gaat Wehkamp zonder al te veel morren de resterende 65 euro terugstorten.
Al met al kost de reparatie me dus alsnog niks. Blij mee, en wat mij betreft terecht. Dank voor de adviezen
Zou ook mooi zijn als winkels dan zelf ook vaker van hun regresrecht gebruik maken trouwens, maar ik denk niet dat Wehkamp t.o.v. hun miele-leverancier voor €65 werk gaat maken.GlowMouse schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:12:
Mooi dat Wehkamp zich aan haar verplichtingen houdt. Daar kan menig winkel een puntje aan zuigen.
Maar ik denk ook niet dat het per 1 gaat. Maar eerder meerdere tegelijk. MM heeft ook een flink aantal claim in 1 keer richting PostNL gedaan met transport schade. En niet 1 per keer.begintmeta schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:00:
[...]
Zou ook mooi zijn als winkels dan zelf ook vaker van hun regresrecht gebruik maken trouwens, maar ik denk niet dat Wehkamp t.o.v. hun miele-leverancier voor €65 werk gaat maken.
Nou... heeft eerst de koper weggestuurd naar Miele.GlowMouse schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:12:
Mooi dat Wehkamp zich aan haar verplichtingen houdt. Daar kan menig winkel een puntje aan zuigen.
Wat volgens mij gewoon mag. Alleen als de klant het niet wil en/of niet uitkomt met de fabriekant zal de verkoper altijd verantwordelijk blijven.PcDealer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:46:
[...]
Nou... heeft eerst de koper weggestuurd naar Miele.
Nee. Dat mag niet. Echt onbegrijpelijk dat men dat denkt en dat is waarom het zo vaak mis gaat: men kent zijn rechten niet.loki504 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:00:
[...]
Wat volgens mij gewoon mag. Alleen als de klant het niet wil en/of niet uitkomt met de fabriekant zal de verkoper altijd verantwordelijk blijven.
Ehh? De leverancier van het spul moet zorgen voor een goed product. Als hij de reparatie door de fabrikant uit wil laten voeren, mag dat.Bart2005 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:00:
[...]
Nee. Dat mag niet. Echt onbegrijpelijk dat men dat denkt en dat is waarom het zo vaak mis gaat: men kent zijn rechten niet.
Zorgt er uiteraard niet voor dat dit de verantwoordelijkheid gelijk doorschuift.
Dus er is wettelijk bepaalt dat voor het gemak van zowel de consument als de verkoper hij je niet mag verwijzen. En zou dus zelf voor de consument een afspraak moeten inplannen en hopen dat hij kan?? Of het product ophalen en het in hun magazijn laten repareren? Wat in dit geval alleen maar extra zorgen met zich mee brengt?Bart2005 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:00:
[...]
Nee. Dat mag niet. Echt onbegrijpelijk dat men dat denkt en dat is waarom het zo vaak mis gaat: men kent zijn rechten niet.
Of heb je gewoon niet goed gelezen? En mag hij wel doorverwijzen maar niet garantie overdragen?
Want ik zie geen enkele reden waarom de verkoper niet mag doorverwijzen zolang hij eind verantwordelijke blijft omdat het voor beide partijen beter is.
Maar kom met een wet die het verbied.