We zijn inmiddels in het stadium dat niemand meer leest welke adviezen al geveven zijn en jan en alleman nog even langskomen om er ook nog een keer overheen te pissen. Echt, alles is al gezegd in dit topic.
Of je 1 (of 2 of 3 of 4) ton op je spaarrekening hebt, of zonder hypotheek in een huis kunt stoppen maakt natuurlijk niet uit, nuchter beschouwd ben je dan redelijk vermogend.dr.lowtune schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:09:
[...]
Het hangt een beetje af van de huidige situatie van de TS. Als ik naar bepaalde huizen in het oosten of noorden van NL zou verhuizen, dan heb ik ook geen/nauwelijks hypotheek nodig (sterker nog, mijn nichtje heeft laatst een leuk huis gekocht in Assen, een eengezinswoning, dat huis zou ik volledig van mijn overwaarde kunnen betalen....). Ik heb op dit moment ook gewoon een hypotheek en zeker geen bakken met spaargeld.
Doet in dit hele verhaal overigens niet ter zake. Ik zie een (potentiele) koper die zichzelf helemaal gek aan het maken is omdat hij een huis wat hij graag wil hebben aan zich voorbij ziet gaan. En een verkoper die dat prima doorheeft en dus de hoofdprijs eruit wil slepen.
Eigen plan trekken, maximaal bod laten (!) doen en verder een streep eronder. Niks meer niks minder.
Al vier pagina's met onderbuik gevoelens en aannames. Er is al meermaals gevraagd om harde feiten (WOZ-waarde, vraagprijs en de waarde die jij toekent), maar die komen maar niet.
Waarom geef je die niet?
Waarom geef je die niet?
Groetjes
Verwijderd
De makelaar bepaalt de prijs niet, dat doet de eigenaar. En makelaars brengen geen kosten in rekening, ze nemen een percentage van de prijs.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:50:
Volgens mij kun je zelf een hogere prijs afdwingen bij een makelaar. Genoeg huizen die langer dan 5 jaar te koop staan toch? Of het verstandig is, is een tweede. Ik neem aan dat een makelaar ook jaarlijks zijn kosten in rekening brengt.
Dit doet me vermoeden dat je niet veel ervaring hebt met huizen kopen. Ik zou je dringend aanraden om een goede makelaar te gebruiken. Dit zijn ingewikkelde zaken.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:34 ]
Misschien wordt het tijd voor de topicstarter om het er minder over te hebben en over te gaan in de doen stand. En dan de tips gebruikt die hier na al vele malen voorbij gekomen zijn.
In de afgelopen drie dagen had er al een makelaar in geschakeld kunnen worden, dat is toch echt de eerste stap......maar dat voor een huis dat wellicht binnenkort te koop gezet wordt is wel wat vreemd, ach anders gewoon opnieuw het gesprek aangaan met de potentiële verkoper en open aangeven wat je wilt (betalen).
In de afgelopen drie dagen had er al een makelaar in geschakeld kunnen worden, dat is toch echt de eerste stap......maar dat voor een huis dat wellicht binnenkort te koop gezet wordt is wel wat vreemd, ach anders gewoon opnieuw het gesprek aangaan met de potentiële verkoper en open aangeven wat je wilt (betalen).
De TS lijkt in een (klein) dorp te wonen, aangezien er veel informatie via de wandelgangen voorbij lijk te komen. Ook is hij niet erg te spreken over makelaars en de huizenmarkt.
Leg een bod neer voor het huis, houd daarbij een maximum bedrag in je hoofd mocht de verkoper een tegenbod doen. That's it.
Volgens mij moet de makelaar elk bod voorleggen en bespreken met de verkoper.
Is die niet akkoord jammer dan.
Je hebt nergens recht op en iedereen is vrij om te vragen en handelen naar hun gelieve.
Je kan zelfs bij een verkoop het huis gunnen aan iemand die een lager bod gedaan heeft dan andere.
Succes.
Leg een bod neer voor het huis, houd daarbij een maximum bedrag in je hoofd mocht de verkoper een tegenbod doen. That's it.
Volgens mij moet de makelaar elk bod voorleggen en bespreken met de verkoper.
Is die niet akkoord jammer dan.
Je hebt nergens recht op en iedereen is vrij om te vragen en handelen naar hun gelieve.
Je kan zelfs bij een verkoop het huis gunnen aan iemand die een lager bod gedaan heeft dan andere.
Succes.