Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
sderooij schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:40:
Gebruiker blokkeren en nooit meer contact mee opnemen. Case closed :)
Dat lijkt mij ook wel zeer evident te zijn.
Maar het is als verkoper toch niet fijn wetende dat jij dacht dat je iemand blij had gemaakt, en achteraf blijkt dit toch niet zo te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:01
Mrkend54l schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Dat lijkt mij ook wel zeer evident te zijn.
Maar het is als verkoper toch niet fijn wetende dat jij dacht dat je iemand blij had gemaakt, en achteraf blijkt dit toch niet zo te zijn.
Dan heb ik mijn uitspraak wel gebaseerd op de manier van handelen vanuit de koper. Hoe kan het nou dat je wel berichten kan sturen, maar niet even een screenshot kan delen? Regel het met prioriteit, anders mond dicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
sukkel 24 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:42:
discussie gaat voorbij aan essentie, persoonlijk of zakelijk gebruik als communicatie middel met 3-4 uur per dag schermtijd voor bellen en internetten kan een se van bijna 3 jaar en met 92% batterij bijna 2 dagen aan zelfs met 3/4 van maximale beeldscherm helderheid

een kind dat het als nieuw speelgoed ziet en er 8+ uur op wil spelen, helaas dan moet haar moeder wat anders kopen of een snoertje aansluiten op net of accu/powerbank
Het spijt me, maar jouw betoog gaat m.i. voorbij aan de essentie. Wat zeg je nu eigenlijk tegen TS? Dat hij inhoudelijk in gesprek moet gaan met de koper over waarom de batterij bij haar korter meegaat dan bij hem? Waar denk je dat dat toe leidt? Ik kan TS alleen maar adviseren om juist niet inhoudelijk in gesprek te gaan over de batterij van de iPhone.

Het maakt namelijk helemaal niets uit welk product er werd verkocht en wat technisch wel of niet het geval is of kan zijn. Tweedehands verkoop kent z'n (ongeschreven) regels. Vertrouwen is het sleutelwoord. Reclameren mag als koper, maar verwacht er niets van. Belachelijk is natuurlijk dat TS gevraagd wordt om zélf met een oplossing te komen...
Mrkend54l schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Irrelevante emotie. Jee, ik lijk wel een advocaat. ;)
sderooij schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:40:
Gebruiker blokkeren en nooit meer contact mee opnemen. Case closed :)
Ik weet niet of je dat eerste zou moeten doen, maar met het laatste ben ik het zeker eens.

[ Voor 17% gewijzigd door FreshM op 22-07-2019 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:26
Emoties zijn niet irrelevant. Die drijven de acties die je neemt als persoon. Als ts deze niet had zou het hele topic niet bestaan hebben en was de koper al geblokkeerd.
Wmb uitleggen dat je ter goeder trouw hebt gehandeld en dat zij pech heeft. C’est la vie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:55
Mss een tip, voordat je een iPhone verkoopt, installeer 3utools op je windows pc. (gratis) sluit je iPhone aan en kies verificatie rapport. Daarin staat of de IPhone hersteld is en wat er vervangen is (bv scherm , batterij, camera,....) Het percentage van de batterij en hoeveel x deze opgeladen is. Print dit uit en laat dat even zien aan de koper .

Kan je tevens ook doen als je een 2de hands IPhone koopt en deze face to face gaat kopen, neem ff je laptop mee en hang deze eraan; dan zie je alles wat ermee gebeurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino_xhi
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-02-2021
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:40:
Ik ben wel benieuwd of je uiteindelijk nog wat terug hoort.

Ook heb ik even na zitten denken er over en denk ik, mocht het er op aan komen, het niet zo slim is om het argument 'Je hebt het kunnen testen aan de deur' te spelen, dat is namelijk eigenlijk een heel slecht argument in het geval van een batterij. Je kunt moeilijk 2 uur in je huis blijven staan om te testen of de batterij het goed doet, en daar gaan ze dan zeker niet goed op reageren.
Laatste bericht was vrijdag avond om 22:52 Inmiddels gelezen, maar nog steeds geen reactie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
Azmodann schreef op maandag 22 juli 2019 @ 01:36:
Mss een tip, voordat je een iPhone verkoopt, installeer 3utools op je windows pc. (gratis) sluit je iPhone aan en kies verificatie rapport. Daarin staat of de IPhone hersteld is en wat er vervangen is (bv scherm , batterij, camera,....) Het percentage van de batterij en hoeveel x deze opgeladen is. Print dit uit en laat dat even zien aan de koper .

Kan je tevens ook doen als je een 2de hands IPhone koopt en deze face to face gaat kopen, neem ff je laptop mee en hang deze eraan; dan zie je alles wat ermee gebeurt is.
Wel een goeie tip, maar als ik een iPhone verkoop dan gaat hij toch echt niet aangesloten worden op een pc/laptop van een eventuele koper. No way.
Dino_xhi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:53:
[...]

Laatste bericht was vrijdag avond om 22:52 Inmiddels gelezen, maar nog steeds geen reactie...
Toch wel vragen voor een screenshot, en anders succes gewenst met de vakantie.
Of beter nog, laat het gaan. Vakantie of niet das geen reden om later te zeggen dat ze het druk had ofzo
Let daar op (ze genieten van het gebruik nu)

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 22-07-2019 10:08 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Dit is eigenlijk precies de reden waarom ik apparaten alleen via Tweakers verkoop. Het is gewoon een iets ander publiek dan Marktplaats. Prima voor banken, kasten en dat soort dingen maar apparaten heeft me altijd gezeur opgeleverd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mel33
Vroeger toen er nog geen internet was
Werd je bijna vrienden als je elektronica aan elkaar verkocht

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet iPhone specifiek is, past dit beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dino_xhi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:19:
Ik weet absoluut niet wat ik ermee moet. Vooral ook omdat die gene mij er van beschuldigd dat ik dit wel geweten moest hebben, wat ik enigzins begrijp als je iemand niet kent en het is echt waar van de telefoon. Maar ik wist er echt niks van en ben net zo verbaasd als diegene.

Wat moet ik hiermee?
Persoonlijk ben ik over het algemeen heel coulant als iemand aangeeft een probleem te ondervinden met een product dat ik heb verkocht. Zeker als het zou gaan om een verborgen gebrek.

Ik dit geval zou ik dat echter niet zijn. Je geeft aan dat de accu zelf altijd naar behoren heeft gefunctioneerd. Een accu van een telefoon is aan slijtage onderhevig. Bovendien vind ik het aannemelijk dat de accu van een tweedehands telefoon minder lang meegaat dan van een nieuwe. Dat zou de koper moeten weten.

Ook is het mogelijk dat de telefoon toevallig wel echt defect is geraakt precies rond het moment van overdracht. Mijn inschatting is dat dat hier niet het geval is op basis van de info die jij en de koper geeft. (alle producten stoppen een keer met functioneren, dus dat zal ook wel eens precies op die momenten kunnen zijn) Hoe je daar dan mee omgaat, zou voor mij weer afhangen van de situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door wouter3 op 23-07-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Met een wat oudere telefoon kan de batterij hard gaan als je gaat video bellen ed.

Mijn eigen 6S kan nog een hele dag mee met normaal gebruik, maar als ik een 60 minuten zit te video bellen is de batterij wel bijna leeg.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
Dino_xhi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:42:
[...]

Weet je toevallig ook hoe het juridisch in elkaar zit bij zo'n verkoop? Ik heb geen zin in allemaal heisa, maar ik laat me natuurlijk ook niet 'bestelen'.
Juridisch gezien ben je op ongeveer dezelfde manier aansprakelijk als een professionele handelaar die een tweedehands iPhone verkoopt. Er zijn wel een paar verschillen, maar in grote lijnen is het hetzelfde. Dat wil dus zeggen dat als het product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper er redelijkerwijs van mag hebben, je dit moet oplossen. Zie artikel 17 en 21 van BW7.
Iedereen schreeuwt in dit topic heel hard "marktplaats, garantie tot de deur" maar dat is niet hoe de wet in elkaar steekt. Het maakt geen bal uit dat ze de telefoon bij je thuis hebben uitgeprobeerd en dat hij toen prima werkte. Het enige wat van belang is, is of de telefoon nu presteert zoals de kopers mochten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Tom-Z schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:40:
[...]
Iedereen schreeuwt in dit topic heel hard "marktplaats, garantie tot de deur" maar dat is niet hoe de wet in elkaar steekt. Het maakt geen bal uit dat ze de telefoon bij je thuis hebben uitgeprobeerd en dat hij toen prima werkte. Het enige wat van belang is, is of de telefoon nu presteert zoals de kopers mochten verwachten.
In de basis heb je zeker gelijk, maar je moet het minder zwart-wit zien naar mijn idee (en nee, ik ben geen jurist).

De telefoon presteert zoals je van een iPhone van een paar jaar oud mag verwachten. In goede staat, functioneert prima, maar met enige (logische) slijtage (de batterij is gewoon een slijtageonderdeel). Dat de kopende partij de telefoon intensiever gebruikt en dat daardoor de batterij sneller leeg raakt is niet TS zijn probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 23-07-2019 12:01 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Dino_xhi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:53:
[...]

Word eens wakker! Je moet niet vragen om screenshots of verdiepen in het mogelijke probleem! Dat levert alleen maar extra voer voor discussie op.

Het gaat om de koop/verkoop van een 2'e hands product. De koper heeft onderzoeksplicht en heeft de kans gemaakt om het product te beoordelen. Daarbij gaat het om een type product waarvan bekend is dat accu-duur door ouderdom verminderd. Het is aan de koper om zich te informeren of testen.

Geef aan dat ten tijde van de koop de koper het product heeft beoordeeld, in die staat heeft gekocht en kap het af.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Tom-Z schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Juridisch gezien ben je op ongeveer dezelfde manier aansprakelijk als een professionele handelaar die een tweedehands iPhone verkoopt. Er zijn wel een paar verschillen, maar in grote lijnen is het hetzelfde. Dat wil dus zeggen dat als het product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper er redelijkerwijs van mag hebben, je dit moet oplossen. Zie artikel 17 en 21 van BW7.
Met 1 verschil, dat je niet 'dat gelijk' zomaar krijgt(of gegeven wordt), en procederen tegen die particulier, als particulier tja..
En dan het verval van een batterij aanvechten en juridisch onderbouwen, -en dan dat de verkoper op zijn configuratie geen drain heeft, -en een verse install de boel verandert, dat zijn nogal onzekerheden die altijd in goede getrouw gaan, en de koper een onderzoeks- plicht geeft. Dat is de wet ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Alle hippe juridische termen hier zijn leuk, maar het gaat natuurlijk gewoon om de vraag of je met goed fatsoen hebt gehandeld. Uit alles wat je hier schrijft blijkt dat laatste.

FYI: Die vrouw zal heus niet zo stom zijn naar de rechter te stappen voor een telefoon van €100 en naar de politie hiermee gaan levert haar ook niets op want die kan niets met een geschil tussen 2 burgers. Kortom, geen zorgen maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-07-2019 13:00 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
Detmer schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:00:
[...]

In de basis heb je zeker gelijk, maar je moet het minder zwart-wit zien naar mijn idee (en nee, ik ben geen jurist).

De telefoon presteert zoals je van een iPhone van een paar jaar oud mag verwachten. In goede staat, functioneert prima, maar met enige (logische) slijtage (de batterij is gewoon een slijtageonderdeel). Dat de kopende partij de telefoon intensiever gebruikt en dat daardoor de batterij sneller leeg raakt is niet TS zijn probleem.
Nu heb ik niet alles gelezen hoor. Maar staat er ook in wat ze doet op een dag met die telefoon? Ja je mag geen nieuwe verwachten. Maar als zij 3x moet opladen terwijl de telefoon in vrijwel standby staat is dat weer niet te verwachten.

Maar ik heb niet alles door genomen.
Pagina: 1 2 Laatste