Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_xhi
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-02-2021
Hallo,

Ik heb even een vraag over iets waar ik mee zit.

Ik heb 9 juli (10 dagen geleden) een iphone se verkocht aan iemand via marktplaats, face to face overigens. Deze telefoon werkte bij mij perfect, nooit problemen mee gehad. Voordat ik de telefoon verkocht heb, heb ik uiteraard alles terug gezet naar de fabrieksinstellingen zoals dat opgenoemd staat op verschillende sites.

De telefoon was een cadeau voor haar dochter. Nu kreeg ik vanmiddag een bericht dat de dochter de telefoon had gekregen en dat ze de telefoon vandaag al 3x hadden moeten opladen. Ook vermeldde zij dat het geen batterij probleem zou zijn, maar een 'hardware' (software neem ik aan) probleem. Ik zelf kon bij normaal gebruik nog makkelijk een hele dag met de telefoon, van opstaan tot naar bed. Tot aan de dag van het te koop aanbieden zo.

Nu is mijn vraag of het ook echt kan dat er ineens iets veranderd is met het terug zetten van de telefoon naar de fabrieksinstellingen? En zo ja, hoe dan? Na het terugzetten naar de originele staat heb ik er natuurlijk niet meer mee gewerkt.

Ik weet absoluut niet wat ik ermee moet. Vooral ook omdat die gene mij er van beschuldigd dat ik dit wel geweten moest hebben, wat ik enigzins begrijp als je iemand niet kent en het is echt waar van de telefoon. Maar ik wist er echt niks van en ben net zo verbaasd als diegene.

Wat moet ik hiermee?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Dino_xhi

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Niks mee doen.

Dit zijn klaplopers die je geld proberen af te troggelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze weten dat er een hardwareprobleem is zijn ze ook wel snugger genoeg om dat te testen bij aankoop.
(ik bedoel hiermee, als ze zo technisch onderbouwd zijn, dan testen ze wel beter)

Zowiezo, welk hardwareprobleem trekt de accu leeg dan? Ik zou daar graag eens een techische onderbouwing van zien. Behalve een kapotte accu is er hardwarematig weinig mogelijk dat de accu leegtrekt.

En omdat het toch vaak herhaald moet worden in dit soort topics - het is voor veel "slimmerikken) ook gewoon een tactiek om een goedkope telefoon te scoren. Dus, uitkijken geblazen :)

Ik zet mijn geld in op een bluf om je geld af te troggelen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2019 20:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien zit die dochter wel continu super zware dingen te doen (games/streamen/etc) waardoor het logisch is dat de batterij zo kort mee gaat. Je kan de koper vragen om een screenshot van de batterij informatie. Dan zie je welke app's de meeste batterijduur gebruikt hebben. En vraag ook een screenshot van de grafieken van de afgelopen 24 uur. Dan zie je idd of hij 3 keer van vol naar leeg gegaan is en opgeladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook vermeldde zij dat het geen batterij probleem zou zijn, maar een 'hardware' (software neem ik aan) probleem
Moeder die opeens precies weet wat het probleem is?
BFmango schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:22:
Niks mee doen.

Dit zijn klaplopers die je geld proberen af te troggelen.
Dit dus.

Of ze willen flikse korting 'wegens schade', of de koop terug draaien en kans groot dat je compleet andere terug krijgt.

Kan je natuurlijk wel een screenshot of lijst vragen van batterij verbruik, maar indirect ga je dan ook mee in zee met alles wat ze daarna kan gaan claimen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou, zoals veel mensen inderdaad vinden, er niet zo veel mee doen.
Even netjes melden dat je het toestel hebt getest en dat het prima werkte, dus dat als er iets veranderd is dat toch echt iets is wat zij er mee hebben gedaan. Vooral niet gaan proberen de problemen op te lossen, want dan kom je al snel in de 'flow' waarin ze je willen hebben, namelijk dat het jouw schuld is.

Hoogstwaarschijnlijk gewoon wat trieste figuurtjes die goedkoop een iPhone willen hebben, of iets fout hebben gedaan en dat nu bij jou proberen te halen. In het beste geval is het een a-technisch persoon en krijgt deze dan helaas wat minder uitleg dan verwacht, maar aangezien ze praten over wat voor soort problemen het zijn op een manier waarmee ze proberen over te komen alsof ze het weten, gok ik toch op oplichters.

edit: Zeker omdat het face-to-face is gegaan. Als je hem hebt opgestuurd kan er nog wat fout zijn gegaan tijdens het vervoer. Hoe je dat zou oplossen is ook moeilijk, maar daar is hier geen sprake van. Zoals al gezegd wordt, als je zo goed snapt hoe het allemaal zit dan inspecteer je het toestel ook wel beter voor aanschaf.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:55:
Hoogstwaarschijnlijk gewoon wat trieste figuurtjes die goedkoop een iPhone willen hebben, of iets fout hebben gedaan en dat nu bij jou proberen te halen. In het beste geval is het een a-technisch persoon en krijgt deze dan helaas wat minder uitleg dan verwacht, maar aangezien ze praten over wat voor soort problemen het zijn op een manier waarmee ze proberen over te komen alsof ze het weten, gok ik toch op oplichters.
Of iemand die, mocht je denken goed te doen en het toestel terug nemen, je een andere iPhone met idd een gare batterij terugsturen...
Altijd oppassen met dit soort mensen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Gratis tip, laat ze barsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij zulk soort dingen is het gewoon garantie tot de deur. Ding was netjes te testen bij aankoop. Indien dan gekocht is het bij de deur ook gewoon gelijk klaar met de garantie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
typisch: moeder heeft totaal geen flauw benul wat ze heeft gekocht , tot dochterlief aangeeft dat deze telefoon te oud is, (volgend jaar uit de updates??)

En dan hopen dat de verkoper de telefoon terugneemt met een batterijdrain smoes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:21

g0tanks

Moderator CSA
Inderdaad zeggen dat je alleen garantie tot de deur biedt en dat in het vervolg ook duidelijke in advertenties zetten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Heeft ze ook een backup teruggezet van haar oude iPhone of is het een gloednieuwe installatie? Bij een nieuwe installatie is het vermoedelijk wel een probleem met de hardware. Als je haar toch wilt hebben dan kun je voorstellen om zelf de telefoon te testen met een gloednieuwe installatie.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 19-07-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
g0tanks schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:30:
Inderdaad zeggen dat je alleen garantie tot de deur biedt en dat in het vervolg ook duidelijke in advertenties zetten.
Ik zou het persoonlijk niet in advertenties zetten, maar wel aangeven bij het verkopen. Zoiets als: Je ziet dat de telefoon goed werkt, als je deze koopt geef ik er geen garantie op. Dan kunnen mensen daarmee akkoord gaan en kan je ze daar op wijzen mocht er iets achteraf zijn. Dan kan je prima zeggen dat ze akkoord zijn gegaan met geen garantie op het moment van kopen en weten ze ook dat ze daarmee akkoord zijn gegaan. Het in de advertentie zetten kan ook averechts werken waardoor je iets minder makkelijk verkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
PilatuS schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Ik zou het persoonlijk niet in advertenties zetten, maar wel aangeven bij het verkopen. Zoiets als: Je ziet dat de telefoon goed werkt, als je deze koopt geef ik er geen garantie op. Dan kunnen mensen daarmee akkoord gaan en kan je ze daar op wijzen mocht er iets achteraf zijn. Dan kan je prima zeggen dat ze akkoord zijn gegaan met geen garantie op het moment van kopen en weten ze ook dat ze daarmee akkoord zijn gegaan. Het in de advertentie zetten kan ook averechts werken waardoor je iets minder makkelijk verkoopt.
Bij mij gaan alle alarmbellen dan wel af, in beide gevallen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_xhi
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:35:
Heeft ze ook een backup teruggezet van haar oude iPhone of is het een gloednieuwe installatie? Bij een nieuwe installatie is het vermoedelijk wel een probleem met de hardware.
Zover ik weet heeft haar dochter nog niet eerder een telefoon gehad, dus ik denk dat ze hem hebben ingesteld als nieuwe telefoon. Wat zou er dan mis kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 11:03
lekker laten gaan en genieten van je weekend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dino_xhi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:38:
[...]

Zover ik weet heeft haar dochter nog niet eerder een telefoon gehad, dus ik denk dat ze hem hebben ingesteld als nieuwe telefoon. Wat zou er dan mis kunnen zijn?
Een defecte accu, je zou haar kunnen vragen wat de status is van de accu. Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie. Daar kun je de capaciteit zien en of er nog ondersteuning is voor piekprestaties. Waren het een beetje nette mensen? Hier wordt bovendien nogal snel geroepen dat ze je geld willen, maar het kan natuurlijk ook gewoon daadwerkelijk om een probleem gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 19-07-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_xhi
PilatuS schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:08:
Bij zulk soort dingen is het gewoon garantie tot de deur. Ding was netjes te testen bij aankoop. Indien dan gekocht is het bij de deur ook gewoon gelijk klaar met de garantie.
Weet je toevallig ook hoe het juridisch in elkaar zit bij zo'n verkoop? Ik heb geen zin in allemaal heisa, maar ik laat me natuurlijk ook niet 'bestelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_xhi
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:41:
[...]

Een defecte accu, je zou haar kunnen vragen wat de status is van de accu. Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie. Daar kun je de capaciteit zien en of er nog ondersteuning is voor piekprestaties.
Dat heb ik inderdaad gevraagd, ook om een screenshot van het batterij gebruik. Deze kan zij echter nu niet aan mij versturen want ze zitten nog twee weken in het buitenland...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
tweedehands verkopen = "AS IS", je hebt geen garanties. Het risico is voor de koper. Je hebt het toestel verder naar eer en geweten in goede staat verkocht, dus ik zou er verder niets mee doen.

Batterijverbruik bij een iPhone is in de eerste week sowieso hoger dan normaal gebruik: je loopt al snel de hele dag te 'spelen/ met je nieuwe aanwinst, en bovendien moeten er allemaal zaken teruggezet, geindexeerd worden etc.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• velmon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Als ze vandaag een bericht kan sturen dat de telefoon niet goed is dan kan ze ook een screenshot sturen, trap er niet in.

Bazinga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 11:58
Dino_xhi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:43:
[...]

Dat heb ik inderdaad gevraagd, ook om een screenshot van het batterij gebruik. Deze kan zij echter nu niet aan mij versturen want ze zitten nog twee weken in het buitenland...
Je hebt programmas die letterlijk de staat van de accu tonen zoals batterylife. Daar kan je dan een beetje een idee krijgen hoeveel van de batterij nog over is zoals met een laptop accu raakt de batterij gewoon steeds meer leven kwijt. Hoe oud was de telefoon ? Meestal raden ze bij 80% aan om de batterij te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dino_xhi
velmon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:49:
Als ze vandaag een bericht kan sturen dat de telefoon niet goed is dan kan ze ook een screenshot sturen, trap er niet in.
Zo denk ik er in principe ook over, toch vind ik het een lastige situatie als er wel iets gebeurd zou zijn door de installatie. Tot ik de screenshots heb doe ik sowieso niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• velmon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Het blijft lastig inderdaad, maar vaak helaas toch mensen die of een impuls aankoop doen of graag hun geld terug zien, het blijft marktplaats. En inderdaad zoals Geronimous al zegt, alles terug zetten en opnieuw installeren kost veel accu. maar voor het zelfde geld zitten ze er Fortnite op te spelen en streamen ze van alles, ja dan is het logisch dat de iPhone snel leeg is.

Bazinga!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dino_xhi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:43:
[...]

Enorme red flag, als ze geen mogelijkheid hebben om iets te sturen zou je überhaupt niets van ze horen. Daarnaast, ze geven hun dochter een iPhone en gaan dan op vakantie naar een plek zonder WiFi/internet? (Niet dat ik zo'n fan er van ben, maar het klopt gewoon niet met elkaar). Als ze je kunnen contacteren hebben ze echt wel de mogelijkheid om iets te sturen. Desnoods moeten ze even stoppen bij een winkel voor de wifi, maar als het ze echt zou gaan om de telefoon zouden ze dat wel doen.

Ik zou zeggen lekker de communicatie laten voor wat het is, alles duidt er op dat ze je willen oplichten, inclusief (even een aanname) het liegen over het sturen van een screenshot. In 2 weken kan ik ook wel een screenshot vinden waarop de batterij helemaal kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zoals hierboven al gemeld, lekker niets mee doen.
Als het toestel bij jou goed functioneerde is er wat anders aan de hand, stomme pech voor de koper of proberen ze je te naaien.

Negeren en niet meer omkijken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 20:43
Wat willen ze eigenlijk dat je doet? Ik lees alleen maar dat ze geklaagd hebben over een telefoon die niet goed is en het lijkt erop dat jij nu oplossingen aan het bedenken bent voor hun probleem. Laat het lekker bij hen. Dan kun jij volstaan met een "ik vind het heel vervelend voor jullie, maar dat kan ik helaas niet doen". Sterkte in elk geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Vistajevski op 20-07-2019 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino_xhi
Vistajevski schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:24:
Wat willen ze eigenlijk dat je doet? Ik lees alleen maar dat ze geklaagd hebben over een telefoon die niet goed is en het lijkt erop dat jij nu oplossingen aan het bedenken bent voor hun probleem. Laat het lekker bij hen. Dan kun jij volstaan met een "ik vind het heel vervelend voor jullie, maar dat kan ik helaas niet doen". Sterkte in elk geval.
De vrouw legde in haar eerste bericht de verantwoording bij mij, haar woorden: 'Ik kan mij niet voorstellen dat jij hiervan niet op de hoogte was. Wat voor oplossing stel je voor?' Met andere woorden, ze wil korting of haar geld terug en ik de telefoon (uhm, hun hebben hem nu ook al 10 dagen + de aankomende 2 weken...).

In haar laatste bericht bestond haar laatste zin uit: 'We komen er vast wel uit'.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker een bericht terug sturen met 'het toestel was in goede staat toen je hebt hebt meegenomen, je hebt voldoende tijd gehad om dat te controleren. Fijne vakantie en veel plezier met de telefoon'

Daarna lekker laten, jij hebt niks fout gedaan (gaan we dan even vanuit he ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als ze hem al tien dagen hebben, en met zo'n eerste bericht dan zou ik zeggen: Dikke pech voor haar en haar dochter. Ik denk dat ze gewoon goedkoop een mobieltje wil. Als ze geld heeft voor een Iphone had ze ook wat meer kunnen neerleggen en het gloedjenieuw halen bij de plaatselijke mobielboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:36:
Lekker een bericht terug sturen met 'het toestel was in goede staat toen je hebt hebt meegenomen, je hebt voldoende tijd gehad om dat te controleren. Fijne vakantie en veel plezier met de telefoon'

Daarna lekker laten, jij hebt niks fout gedaan (gaan we dan even vanuit he ;))
Mwah ik zou het toch wat netter verwoorden dan zo’n one-liner. Misschien handelt die vrouw ook in good-faith en zien ze inderdaad een snelle drain, weet jij veel. Het blijft hun probleem als het allemaal gegaan is zoals OP zegt, maar zo’n antwoord vind ik niet netjes overkomen - oplichters of niet.
Overigens advocaat van de duivel, maar als het toestel gereset was vóór ze hem hadden bekeken dan kan je vrij weinig testen. Maar tja, dan zou je misschien kunnen stellen dat ze daar dan maar naar hadden moeten vragen en we gaan er even vanuit dat OP eerlijk is dat hij de problemen totaal niet had. Dan is ‘t idd een as-is verkoop waar verder niet over onderhandeld hoeft te worden of “ergens uitkomen”.

Wel benieuwd of OP een screenshotje had gemaakt van de batterijstatus. Dat zou enorm helpen in dit soort situaties.

Trouwens, een snelle battery drain kan ook komen als ze enorm rukke WiFi hebben in huis.

[ Voor 33% gewijzigd door WhatsappHack op 20-07-2019 00:45 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:42:
[...]

Mwah ik zou het toch wat netter verwoorden dan zo’n one-liner. Misschien handelt die vrouw ook in good-faith en zien ze inderdaad een snelle drain, weet jij veel. Het blijft hun probleem, maar zo’n antwoord vind ik niet netjes overkomen - oplichters of niet.
In het begin wel ja, maar zoveel dingen brengen vragen op ik dit geval. Ze weten zeker dat het een hardware probleem is, hoe dan. Ze kunnen OP wel benaderen, maar een screenshot hoort echt niet bij de mogelijkheden.
Natuurlijk moet je iedereen een eerlijke kans geven en niet meteen zeggen zoek het maar uit, maar het volledige 'probleem' wordt allereerst niet aangetoond (want dat kan zogenaamd niet) en daarnaast volledig afgeschoven als los het maar op. De instelling 'wat gaan we hier mee doen' is voor mij al -100, op dat moment ga ik zo min mogelijk voor je regelen, want je hebt recht op niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:45:
[...]

In het begin wel ja, maar zoveel dingen brengen vragen op ik dit geval. Ze weten zeker dat het een hardware probleem is, hoe dan. Ze kunnen OP wel benaderen, maar een screenshot hoort echt niet bij de mogelijkheden.
Natuurlijk moet je iedereen een eerlijke kans geven en niet meteen zeggen zoek het maar uit, maar het volledige 'probleem' wordt allereerst niet aangetoond (want dat kan zogenaamd niet) en daarnaast volledig afgeschoven als los het maar op. De instelling 'wat gaan we hier mee doen' is voor mij al -100, op dat moment ga ik zo min mogelijk voor je regelen, want je hebt recht op niks.
Tja, het kan zijn dat toevallig neefje x die denkt verstand te hebben van telefoons haar wijs gemaakt heeft dat het ding wel stuk moet zijn “met een hardware probleem”. :P Het was immers een verjaardag dus zou het me niets verbazen.

Maarja, bottom-line, als ze vinden dat de accu te snel leeg gaat dan kunnen ze die laten vervangen. Accu is een slijtagedeel. Als die status REPAIR heeft of grenst aan 80% dan was ‘t netjes geweest als OP dat vermeld had (weet niet of ‘t het geval is trouwens :)), als hij dat al wist als dat zo is, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de koper om dat te controleren voor aankoop natuurlijk. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:49:
[...]

Tja, het kan zijn dat toevallig neefje x die denkt verstand te hebben van telefoons haar wijs gemaakt heeft dat het ding wel stuk moet zijn “met een hardware probleem”. :P Het was immers een verjaardag dus zou het me niets verbazen.

Maarja, bottom-line, als ze vinden dat de accu te snel leeg gaat dan kunnen ze die laten vervangen. Accu is een slijtagedeel. Als die status REPAIR heeft of grenst aan 80% dan was ‘t netjes geweest als OP dat vermeld had (weet niet of ‘t het geval is trouwens :)), als hij dat al wist als dat zo is, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de koper om dat te controleren voor aankoop natuurlijk. :)
Dat kan zeker hoor, maar dat van die screenshot is voor mij al echt een duidelijk signaal
.

En natuurlijk, als blijkt dat de telefoon in slechte staat was dan vervalt alles wat ik heb gezegd, maar ik ga er even vanuit dat het verhaal wat hier staat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_xhi
WhatsappHack schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:42:
[...]

Wel benieuwd of OP een screenshotje had gemaakt van de batterijstatus. Dat zou enorm helpen in dit soort situaties.

Trouwens, een snelle battery drain kan ook komen als ze enorm rukke WiFi hebben in huis.
Helaas zelf geen screenshot van gemaakt, eerste keer dat ik een toestel verkoop en blijkbaar nog wat te naïef. Als ik eventueel weer eens een toestel zou verkopen, maak ik zelf van alles wel een screenshot.

Verder zijn ze nu op vakantie in het buitenland, volgens hun geen tot slechte verbinding. Ook de reden dat ze geen screenshot kunnen sturen blijkbaar...

[ Voor 4% gewijzigd door Dino_xhi op 20-07-2019 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou dan hoor je ‘t vanzelf wel als ze terug zijn I guess he. :P

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 20-07-2019 01:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Bij veel (alle?) telefoons zuipt het hebben van een slechte verbinding ook batterij, aangezien de telefoon dan naar zijn netwerk blijft zoeken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
1 woord: musical.ly / TikTok..

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 20-07-2019 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
Maar wat was de batterij status bij verkoop?
Neem aan dat je dat zelf ook weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Mijn dochter pakt ook steeds vaker mijn SE omdat ze even op snapchat wil, krijg ik hem terug met nog maar 10% batterij. Ik zelf haal er het overgrote deel van de dag mee.
Mijne zit ook tegen 80% batterij status aan, kost bij de apple store €50 om batterij te laten vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dino_xhi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:38:
Het gebruik. Jij kon er waarschijnlijk een hele dag mee door omdat je telefoon niet 24/7 in je vingers zat. Dochterlief is de telefoon waarschijnlijk flink aan het gebruiken. Uiteraard houdt een oudere batterij het dan niet net zo lang uit als bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yor111
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:32
Dit is lastige en vervelende situatie zeker omdat je die mensen voor de deur hebt gehad bij het verkopen.

Iets verkopen via marktplaats ben ik zelf geen van fan. Je hebt daar veel meer van dit soort problemen. Dit is de rede dat ik alle hardware verkoop via V&A. Als iemand een paar goede beoordelingen heeft is het al snel betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Zoals vele anderen al melden is dit hoogstwaarschijnlijk gewoon een truc om een goedkope mobiel te scoren.

Gewoon netjes aangeven dat jij er nooit last van hebt gehad, ze de gelegenheid hebben gehad het toestel te testen en het daarbij wilt laten.

Dit is weer typisch een échte Marktplaats.nl experience, soms lijken er meer immorele oplichters dan fatsoenlijke mensen op het platform aanwezig te zijn...

Zelf al genoeg negatieve ervaringen gehad, je kan nog even kijken naar hoe lang de betreffende koper actief is en hoeveel sterren hij beoordeeld is, maar op Marktplaats zegt dat helaas een stuk minder dan op Tweakers.

Mijn tip: Elektronica gewoon volgende keer lekker hier verkopen, daar voorkom je 9/10 keer dit soort issues mee. Verder niets meer hiermee doen behalve een soortgelijk berichtje terug dan aan het begin van mijn reactie.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:29
Telefoon mee op vakantie, tiener dochter verveelt zich, zit hele dag op -vulmaarsocialmediaappin- en slurpt dus in no-time accu leeg..?
Denk dat het vooral in het anders gebruiken van de telefoon zit.

Live from Denmark

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07

Blokker_1999

Full steam ahead

Sowieso kan men niet verwachten dat de batterij van een tweedehands toestel zich in nieuwstaat bevindt. Gewoon aangeven dat bij normaal, licht gebruik de telefoon perfect de dag doorkomt en dat als de dochter de telefoon tijdens de dag actief gebruikt ("veel" scherm aan) dat het dan normaal is dat na enkele uren de batterij leeg is. Dit is doodnormaal en zelfs een nieuwe batterij zal dat niet oplossen.

Maar de red flag in deze is natuurlijk dat ze wel in staat is om te communiceren, maar niet in staat is om een screenshot door te sturen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:42

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Nouja, ze kunnen toch ergens zijn waar alleen een internet café om handen is?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 19:13
Geronimous schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:48:
tweedehands verkopen = "AS IS", je hebt geen garanties. Het risico is voor de koper. Je hebt het toestel verder naar eer en geweten in goede staat verkocht, dus ik zou er verder niets mee doen.

Batterijverbruik bij een iPhone is in de eerste week sowieso hoger dan normaal gebruik: je loopt al snel de hele dag te 'spelen/ met je nieuwe aanwinst, en bovendien moeten er allemaal zaken teruggezet, geindexeerd worden etc.
Gevaarlijk advies: ook bij een tweedehands aankoop tussen consumenten moet er sprake zijn van een conform product ex art. 7:17 BW.

[ Voor 255% gewijzigd door VeeGee op 20-07-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Ik zou er niks mee doen. De telefoon is verkocht in de staat zoals deze was. Nu ze er achter komen dat de SE een onvoldoende accuduur heeft voor dochter willen ze er natuurlijk weer vanaf.

Als dochter op vakantie de hele dag spelletjes speelt en social media bekijkt dan kun je verwachten (vooral van een iPhone SE) dat de accu snel leeg loopt.

Dat ze wel berichten kunnen sturen, maar geen screenshot kunnen sturen van de batterijstaat met bijbehorende gebruikte apps zegt ook al genoeg. Ze willen gewoon onder de koop uitkomen, of korting krijgen. Het is eigenlijk vrij zielig.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
jetspiking schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:30:
Mijn tip: Elektronica gewoon volgende keer lekker hier verkopen, daar voorkom je 9/10 keer dit soort issues mee. Verder niets meer hiermee doen behalve een soortgelijk berichtje terug dan aan het begin van mijn reactie.
Ook dat geeft geen garantie, maar ik ben het met je eens dat je op Tweakers over het algemeen betere/realistischere kopers treft dan op MP.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dino_xhi schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:52:
[...]

Helaas zelf geen screenshot van gemaakt, eerste keer dat ik een toestel verkoop en blijkbaar nog wat te naïef. Als ik eventueel weer eens een toestel zou verkopen, maak ik zelf van alles wel een screenshot.

Verder zijn ze nu op vakantie in het buitenland, volgens hun geen tot slechte verbinding. Ook de reden dat ze geen screenshot kunnen sturen blijkbaar...
Nee hoor niet Naïef. Ik maak ook nooit screenshots van zulke zaken als ik weet dat wat ik verkoop goed is. Alles wat er daarna gebeurd is “jammer maar helaas”.

Vind het een vreemd verhaal. Eerst tien dagen niet gebruiken en dan op vakantie zonder internet.

Ik zou het hier lekker bij laten, mocht dat ding echt “ineens” defect zijn dan zijn dat de nadelen voor de koper. Wil je “zekerheid” dan koop je bij een winkel wil je goedkoop dan koop je op marktplaats.

Edit: Je kunt ze overigens blokkeren hè binnen marktplaats, dan bloed het wel dood.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 20-07-2019 14:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ook al krijg je een screenshot en dan? Wie zegt dat het een screenshot van jouw oude toestel is.

Zitten zoveel haken en ogen aan, blijft een lastige situatie.

Vermoedt dat het puur aan het gebruik van de telefoon ligt, daardoor is een accu ook snel (ler) leeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:57
Als ik een 2e hands auto zou kopen dan zou ik op z’n minst checken of er nog genoeg brandstof in zou zitten om thuis te komen. Eventueel lekken van brandstof is ook taak van de koper. Kwestie van ff checken. Hebben ze niet gedaan... pech gehad. Juridisch geen speld aan vast te knopen. Lekker laten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

Helaas zie je dit soort 'kakkerlakken' steeds meer op Marktplaats. Eerst gewoon makkelijk een verkoop/aankoop doen, en daarna gaan klagen, zeuren (en soms zelfs dreigen) omdat ze je geld af willen troggelen omdat $reden (het is 'plots' stuk gegaan, het werkt niet, er zit een barst in, de USB doet het niet..
Gewoon keihard negeren dat soort onkruid..

Zelfs bij dingen van een paar euro ben ik ze ook al tegen gekomen. Wat dan helpt; vraag of ze je een foto willen sturen waarin ze $item echt compleet stuk hebben gemaakt, waarbij het serienummer van $item zichtbaar is. Ram er een spijker doorheen, breek het doormidden en geef ondubbelzinnig duidelijk bewijs dat het item echt stuk is. Daarna kunnen ze het geld terug krijgen.

Dan zijn ze stil.....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Theo schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:49:
Zelfs bij dingen van een paar euro ben ik ze ook al tegen gekomen. Wat dan helpt; vraag of ze je een foto willen sturen waarin ze $item echt compleet stuk hebben gemaakt, waarbij het serienummer van $item zichtbaar is. Ram er een spijker doorheen, breek het doormidden en geef ondubbelzinnig duidelijk bewijs dat het item echt stuk is. Daarna kunnen ze het geld terug krijgen.

Dan zijn ze stil.....
Dat lijkt me weinig zinvol, want de enige verliezer ben je dan zelf. De frauduleuze koper is dan 'schade'loos gesteld.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

Napsju schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:57:
[...]

Dat lijkt me weinig zinvol, want de enige verliezer ben je dan zelf. De frauduleuze koper is dan 'schade'loos gesteld.
Bij een telefoon wellicht wat zonde, maar bij een bijzettafel en cpu werkte het bijzonder effectief om van dat tuig af te komen. Ze zullen $item nooit stukmaken omdat ze enkel aan het zeiken zijn omdat ze daarmee gezeik in geld om kunnen zetten.

Het is gewoon de nieuwste methode om heel goedkoop aan spullen te komen. Eerst kopen, dan vanwege een willekeurige reden gaan zeiken tegen verkoper en zeuren dat ze geld willen zien vanwege het zogenaamde defect. Het defect zit er echter niet, maar het zeuren, dreigen en drammen kan ze wel geld opleveren.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07

Blokker_1999

Full steam ahead

Dwarlorf schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:45:
Nouja, ze kunnen toch ergens zijn waar alleen een internet café om handen is?
Maakt toch niet uit? Het moment je toegang hebt tot elektronische communicatie, ben je in staat om aan de vraag te voldoen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:42

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Blokker_1999 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:14:
[...]

Maakt toch niet uit? Het moment je toegang hebt tot elektronische communicatie, ben je in staat om aan de vraag te voldoen.
Ik zou dat niet zo stellig durven beweren. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die geen benul hebben hoe je een screenshot van je (apple) telefoon via een (windows) computer verstuurt naar iemand op marktplaats. Niet iedereen is een Tweaker.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Een iPhone SE heeft nu eenmaal geen grote accu. iPhones kunnen zeer lang in stand-by meegaan, vandaar dat jij makkelijk een volle dag haalde omdat je af en toe berichten checkte. Maar met spelletjes en streamen is zo’n accu simpelweg snel leeg.

Ze kunnen er beter een losse accu bijkopen (zo’n anker 10.000mah bijvoorbeeld). Ook met een nieuwe accu zal die SE niet lang meegaan.

Ik roep dit overigens niet zomaar, toen ik tijdelijk de iPhone 6 van m’n vriendin kon gebruiken merkte ik een mega verschil met m’n Galaxy s7 edge. De s7 edge had een grote accu en ging met veel gebruik langer mee (maar in stand-by relatief korter), die iPhone was binnen no-time leeg. En dat zelfs met een nieuwe accu!

Als het perce een iPhone moet zijn voor hun dochter én hij moet heel lang mee. Dan hadden ze beter een iPhone Xr kunnen kopen, die heeft wel een grote accu :p helaas ook een andere prijsklasse ;)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eonflux
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:41
Volgens mij zit de dochter de hele dag op Facebook of WA. Dat vreet de batterij helemaal op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Sowieso als ze een soort toneel schetsen, een moeder, een dochter, een vakantie misschien nog wel meer dingen, dan zijn het in mijn boekje al oplichters. Er is echt geen rede voor jou om te moeten weten dat de telefoon voor haar ''dochter'' is en dat ze op ''vakantie'' zijn, ik heb het wel vaker gezien ze fantaseren alles bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nature schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:20:
Sowieso als ze een soort toneel schetsen, een moeder, een dochter, een vakantie misschien nog wel meer dingen, dan zijn het in mijn boekje al oplichters. Er is echt geen rede voor jou om te moeten weten dat de telefoon voor haar ''dochter'' is en dat ze op ''vakantie'' zijn, ik heb het wel vaker gezien ze fantaseren alles bij elkaar.
Hoewel ik de situatie ook niet vertrouw is dat je dat weet niet perse raar. Als iemand iets komt ophalen heb je al snel een praatje en weet je vaak wel voor wie het aangeschafte is. De vakantie is niet een los gemeld ding natuurlijk, dat is de reden dat ze geen screenshot kunnen sturen.
Nogmaals, ik vertrouw het ook niet, maar in de situatie helemaal niet raar om die dingen te weten, het zou bijna meer raar zijn als iemand iets komt ophalen en je geen woord wisselt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Je geeft aan dat de iPhone in orde was toen je hem verkocht. Je hebt hem de inmiddels 11 dagen geleden verkocht, en er kan in die tijd van alles met de telefoon zijn gebeurd waar jij geen weet van hebt. Bovendien was het een tweedehands product, waar risico's aan kleven. Iedere koper van tweedehands artikelen op Marktplaats is zich daarvan bewust.
Zonder de koper te beschuldigen van iets kun je dat als argumenten aangeven. Je houdt jezelf daarmee neutraal.

Overigens zie ik in je bericht niet dat de koper actie van jou verwacht. Klopt dat? Men informeert jou alleen over een probleem. Nou, dat probleem was er niet op het moment dat jij de iPhone verkocht. Klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 16:28

XallaX

Meow

Je hebt ze de gelegenheid gegeven de telefoon te testen en zelf te controleren bij ophalen, toen was hij goed. Inmiddels bijna 2 weken verder blijkt dat het toestel niet geschikt is voor het (zware) gebruik van dochterlief.

Dat is niet jou probleem.

Mevrouw had wat beter vooronderzoek moeten doen ipv even snel een telefoon scoren voor de vakantie.

Apple garandeert een nieuwe accu maar 1 jaar, er worden veel refurbished Appels verkocht (een SE voor 169 euro) met een NIEUWE accu, waarom zouden die zakelijke verkopers er dan een nieuwe accu in doen ;) Blijkbaar kun je na een (paar) jaar verwachten dat een accu minder wordt?
En dat had mevrouw zich ook wel kunnen bedenken en is niet jou probleem ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even belangrijk, vooral voor mensen die dit topic later vinden. Zoals al eerder vermeld, als jij gewoon zegt dat de batterij goed is maar hij dat niet is dan heb je al verkoper geen voet om op te staan. Het is niet zo dat je iedereen maar je shit kunt aanbieden en het hun fout is als ze niet even een battery drain test van 2 uur doen als ze bij jou thuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Het gaat over een SE, over welk verkoopbedrag hebben we het?
Veel kan dat toch niet meer zijn.
Mijn vrouw haar SE gaat massa’s trager dan onze dochter haar galaxy 20e van €160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_xhi
FreshM schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:37:
Je geeft aan dat de iPhone in orde was toen je hem verkocht. Je hebt hem de inmiddels 11 dagen geleden verkocht, en er kan in die tijd van alles met de telefoon zijn gebeurd waar jij geen weet van hebt. Bovendien was het een tweedehands product, waar risico's aan kleven. Iedere koper van tweedehands artikelen op Marktplaats is zich daarvan bewust.
Zonder de koper te beschuldigen van iets kun je dat als argumenten aangeven. Je houdt jezelf daarmee neutraal.

Overigens zie ik in je bericht niet dat de koper actie van jou verwacht. Klopt dat? Men informeert jou alleen over een probleem. Nou, dat probleem was er niet op het moment dat jij de iPhone verkocht. Klaar.
Ze verwacht van mij dat ik een oplossing voorstel en dat we er dan wel uitkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino_xhi
cadsite schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:50:
Mijn vrouw haar SE gaat massa’s trager dan onze dochter haar galaxy 20e van €160.
Verkocht voor €100, de meeste in de buurt met dezelfde omschrijving stonden nog te koop voor ongeveer €160. De telefoon was qua behuizing na genoeg perfect. 32gb in een populaire kleur. En bij mij dus perfect werkend! In de advertentie stond duidelijk dat ik hem een tijd als telefoon heb gebruikt, maar dat hij bij mij bij normaal gebruik nog de hele dag mee gaat.

Verder zaten er nog redelijk wat accessoires bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ze heeft er 11 dagen mooi gebruik van gemaakt. 100 euro is niet zo heel ver. Jammer. Les geleerd. Voortaan gewoon gloedjenieuw halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dino_xhi schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:07:
Ze verwacht van mij dat ik een oplossing voorstel en dat we er dan wel uitkomen...
Niet doen! Wat je ook aanbied ze willen toch altijd meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Stel dan maar voor dat ze de telefoon terugsturen en als hij gearriveerd is en nagekeken op gebreken ze hun geld terug kunnen krijgen.
In die specifieke volgorde. Eerst het toestel, dan pas het geld retour. Maar schade word wel van het aankoopbedrag afgetrokken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

(27mnd op de markt)SE 32GB van €100,- kun je van verwachten dat oa de batterij niet meer zo goed is. @Dino_xhi wat was de batterijconditie bij verkoop ? laat ze een nieuwe batterij kopen als die niet voldoet voor het gebruik.

Dit is dus een toestel conform wat je ervan mag verwachten. normaal heeft een nette SE 32GB een waarde van €125-150,-. (in 24-27mnd gebruik zal de batterijconditie 80-85% zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 20-07-2019 22:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Tip:

Indien iOS 11.3 of nieuwe staat geïnstalleerd, dan kan je de batterij conditie checken in instellingen. Als deze ruim boven 80% zit, dan is de batterij is orde. Dan ligt het probleem bij de software of gebruik(er).

https://support.apple.com/en-us/HT208387

Edit: na het doorlezen van de topic, zie ik dat het eerder gemeld was. My bad.

Anyways, gewoon niks van aantrekken totdat ze kunnen aantonen dat het niet aan hun gebruik ligt.

[ Voor 25% gewijzigd door Oppernerd op 20-07-2019 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:00
En daarom zeg ik altijd: Garantie tot aan de deur. Ze mogen van mij zolang testen als ze nodig denken te hebben, maar zodra ze de deur uitlopen wil ik niets meer van hen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
cadsite schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:50:
Hoezo trage SE? Dat heb ik in mijn 2,5 jaar nog nooit meegemaakt 🤔. Ding was supersnel en deed zijn werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_xhi
Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:33:
(27mnd op de markt)SE 32GB van €100,- kun je van verwachten dat oa de batterij niet meer zo goed is. @Dino_xhi wat was de batterijconditie bij verkoop ? laat ze een nieuwe batterij kopen als die niet voldoet voor het gebruik.

Dit is dus een toestel conform wat je ervan mag verwachten. normaal heeft een nette SE 32GB een waarde van €125-150,-. (in 24-27mnd gebruik zal de batterijconditie 80-85% zijn)
Ik ben het vergeten om precies na te kijken voor ik hem resette dus weet het niet exact. Een paar weken daarvoor (toen ik er voor het eerst aan dacht om hem te verkopen) was die nog 89%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dino_xhi schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:54:
[...]

Ik ben het vergeten om precies na te kijken voor ik hem resette dus weet het niet exact. Een paar weken daarvoor (toen ik er voor het eerst aan dacht om hem te verkopen) was die nog 89%.
Dan is er niks vreemds aan wat hun klacht kan verklaren.
indien er visueel verder geen schade is(maar dat hebben ze zelf kunnen beoordelen) heb je het toestel best goedkoop weggedaan. lijkt mij dus de bekende truc om nog meer korting te krijgen. of dat men eigenlijk een ander groter toestel wou(zeurende kinderen, vriendjes, broertjes etc) ik zie geen reden om je druk te maken. reageer niet meer en maak je er niet druk om.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Op zich wel bijzonder dat iedereen meteen van het negatieve van de koper uitgaat.

Een telefoon van deze leeftijd heeft zelden nog een goede accu. Dat kan de koper weten maar de verkoper ook.

Wat is normaal gebruik? Als jij 1x je mail checkt en 2 telefoontjes pleegt dan kan het best zijn dat je telefoon de hele dag meeging op de batterij. Dat is dan niet per definitie normaal gebruik. Misschien willen ze helemaal de boel niet misleiden maar is het echt zo, verschil in interpretatie zeg maar.

Overigens betekent dit niet dat ik vind at je meteen wat moet doen, zo duur was hij niet.