Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik zoek een?
Android telefoon voor mijn vrouw en mijn schoonmoeder. Ze hebben beide nu een Windows Phone maar moeten toch maar eens over.

Wat is je budget?
~€150 per telefoon

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard zaken: whatsapp, facebook, browsen, bellen :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat beide dames gebaat zijn bij een eenvoudige UI. Windows phone is heerlijk overzichtelijk dus ik wil ze niet laten verdwalen in allerlei rare dingen. Vandaar dat ik denk dat een kale Android een voordeel is. Zodoende kwam ik op de Xiaomi Mi A2.

Welke vragen heb je hier nog over?
Er is een A2 en een A2 Lite. Beide Android One, met wat verschillen. Het gekke is dat de 'betere' van de twee nu goedkoper is dan de Lite, als ik uitga van de 4/64 GB versie. De A2 heeft tov de Lite een kleinere accu, betere camera, USB-C, iets groter formaat, geen SD-kaart, snellere SOC maar wel evenveel opslag (4/64 GB).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesXiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart€ 154,07€ 154,07
1SmartphonesXiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Blauw€ 167,-€ 167,-

Wat zou een betere keuze zijn voor de dames? Of zijn er nog andere toestellen die een goede optie zijn?

... en gaat over tot de orde van de dag

Beste antwoord (via P_Tingen op 19-07-2019 10:02)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
P_Tingen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:25:
Zijn er nog noemenswaardige verschillen of zaken waarom ik juist wel de een of de andere zou moeten nemen? Ik lees in het forum nog wel wat berichten over bootloop problemen met de A2. Zijn die inmiddels voorbij?
Tja persoonlijke voorkeur. Bij mij gaf de nieuwere processor, USB-C en Quick Charge de doorslag om voor de A2 te kiezen i.p.v. de Lite. Maar als je bijv. heel erg gehecht bent aan een notch of Micro-SD is de Lite wellicht een betere keus.

De bootloop problemen zijn wel voorbij inderdaad. Er was een foutje met de vertaling van het simkaart-lock menu in de eerste Android 9 update. Daarna is het niet meer voorgekomen. Het kan echter wel zijn dat je nog een toestel krijgt met Android 8 erop en dan is het raadzaam eerst alle updates te installeren zonder simkaart. Zie ook:
nieuws: Sommige Xiaomi Mi A2-smartphones belanden in bootloop na update
Nieuwe Xiaomi Mi A2 bestellen na bootloop tgv update?
[Xiaomi Mi A2] Android 9 in PW, maar geleverd met Android 8

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 19-07-2019 09:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@P_Tingen voor 150 euro ga je niet heel veel beters vinden met jou wensen/eisen. Ik heb ook meerdere malen voor dezelfde keus gestaan en in de familie bevinden zich nu één Mi A1 en 2 Mi A2's, prima keus en werkt perfect!

Let er alleen wel op dat beide toestellen nu ongeveer één jaar oud zijn. De A3 (die 100 euro duurder is) is namelijk net gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
@rens-br Ja, de aankondiging van de A3 zat ik eigenlijk een beetje op te wachten, maar de prijsverhoging is een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

P_Tingen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:12:
@rens-br Ja, de aankondiging van de A3 zat ik eigenlijk een beetje op te wachten, maar de prijsverhoging is een no-go.
In principe is het geen prijsverhoging. De Mi A1 en A2 koste ook zo'n 250 euro bij uitkomen, echter zijn die toestellen behoorlijk in prijs gedaald, waardoor ze nu nog maar +/- 150 euro kosten. Kijk maar eens in de prijsgrafiek van bijv. de A2.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 19-07-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ja, "prijsverhoging" is niet het goede woord inderdaad, "Hogere prijs" is een betere keuze.

Zijn er nog noemenswaardige verschillen of zaken waarom ik juist wel de een of de andere zou moeten nemen? Ik lees in het forum nog wel wat berichten over bootloop problemen met de A2. Zijn die inmiddels voorbij?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

P_Tingen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:25:
Tja persoonlijke voorkeur. Bij mij gaf de nieuwere processor, USB-C en Quick Charge de doorslag om voor de A2 te kiezen i.p.v. de Lite. Maar als je bijv. heel erg gehecht bent aan een notch of Micro-SD is de Lite wellicht een betere keus.

De bootloop problemen zijn wel voorbij inderdaad. Er was een foutje met de vertaling van het simkaart-lock menu in de eerste Android 9 update. Daarna is het niet meer voorgekomen. Het kan echter wel zijn dat je nog een toestel krijgt met Android 8 erop en dan is het raadzaam eerst alle updates te installeren zonder simkaart. Zie ook:
nieuws: Sommige Xiaomi Mi A2-smartphones belanden in bootloop na update
Nieuwe Xiaomi Mi A2 bestellen na bootloop tgv update?
[Xiaomi Mi A2] Android 9 in PW, maar geleverd met Android 8

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 19-07-2019 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
De accu en de bootloopproblemen waren de voornaamste reden voor mij om een voorkeur te hebben voor de Lite, maar ik las elders al dat je ook met de A2 de dag makkelijk doorkomt met de accu en als de bootloopproblemen voorbij zijn (of te ondervangen) dan is de A2 de logischere keuze. En nog de voordeligste ook nog in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

P_Tingen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:43:
De accu en de bootloopproblemen waren de voornaamste reden voor mij om een voorkeur te hebben voor de Lite, maar ik las elders al dat je ook met de A2 de dag makkelijk doorkomt met de accu en als de bootloopproblemen voorbij zijn (of te ondervangen) dan is de A2 de logischere keuze. En nog de voordeligste ook nog in dit geval :)
Betreft de accu hoor ik van beide 'test-subjecten' geen klachten in ieder geval. :) Prima om de dag mee door te komen en met QC3.0 is het toestel ook binnen een uurtje weer vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ja, tussendoor opladen vind ik zelf vreselijk, maar mijn vrouw vindt dat geen probleem, die legt haar telefoon op de kast aan de lader en laat hem lekker laden.

Pagina: 1