Straphka schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:59:
[...]
Daarnaast wilde ik middels dit topic dus gewoon weten wat jullie mening was over de waarde van zo'n lijstje (en of er misschien iemand was die iets over de rechtsgeldigheid kon zeggen). Ik wist niet dat het zoveel zou losmaken

Het probleem met het lijstje / de rechtsgeldigheid van het lijstje is dat de zwart-wit rechtsgeldigheid ervan negatief voor jou uitpakt.
Simplistisch gezien kan je het huurcontract opzeggen als de kast niet weg is en verder niets (/ 1 partij houdt zich niet aan de voorwaarden voor het contract)
Tommie12 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:35:
Veel reactie inderdaad, maar je moet het probleem van de makelaar niet willen oplossen.
Je hebt een afspraak op papier met de makelaar, dus stel hem in gebreke!
En als hij niks doet, ga je naar de rechter, die zaak win je gegarandeerd. De rechter spreekt dan meestal uit dat de makelaar de kast moet verwijderen voor datum X, en dat als het niet weg is, hij dan een bedrag van x€ per dag moet betalen voor de last.
En soms zal de rechter uitspreken dat dan simpelweg het contract niet meer geldig is en TS maar een ander huis moet zoeken...
Blijkbaar is de eigenaar totaal onwetend, en denkt hij en geld te kunnen krijgen terwij hij het huis ook nog eens als opslagruimte gebruikt. NEE DUS.
Mits de eigenaar dit gewoon afgesproken heeft met de makelaar is het een gewoon JA DUS.
Wat jij niet begrijpt is dat er 2 contracten zijn, 1 tussen TS en makelaar en 1 tussen eigenaar en makelaar. En die 2 contracten hoeven niet in overeenstemming te zijn, waardoor de makelaar dus een probleem heeft...
Normaliter zou ik zeggen dat dit bijna niet kan voorkomen, aangezien ik (als ik makelaar was) het contract tussen TS en mij zou doorsturen naar de eigenaar of die het akkoord vindt waarmee dat akkoord dan boven het eerdere contract uitgaat.
Waarmee je deze situatie "volgens de wet voorkomt" dan kan de eigenaar alsnog gaan bromberen tegen de makelaar, maar uiteindelijk heeft hij op dat moment ingestemd met de verplaatsing van de kast.
Alleen tja, het lijkt er hier op dat er 2 contracten zijn gemaakt die niet in overeenstemming zijn. Alleen je moet niet vergeten dat de makelaar nog 2 weken heeft om het wel in orde te brengen.
Je hebt de eigenaar en de makelaar momenteel op de hoogte gesteld van de situatie en ik zou nu gewoon even niets meer doen totdat de termijn verstreken is, daarna de makelaar in gebreke stellen en daarna kom je pas bij de vraag aan wat te doen...