Toppe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:54:
...Probleem met het "stalken" is vrij eenvoudig: Je mag gewoon op een stoep staan en rond kijken, tenslotte doet hij het niet als we thuis zijn en ik heb geen tijden. Om dus de beelden van de hele dag te gaan zitten bekijken vindt ik zonde van mijn tijd, ik gun hem dat niet....
Je vindt het zonde van je tijd om beelden te bekijken die kunnen dienen als bewijs voor jouw zaak, maar je vindt het niet zonde van je tijd om hier uitgebreid te vertellen wat er gebeurd is. Ik zou zeggen, pas die insteek van geen tijd aan besteden toe bij alles wat over hem gaat. Totaal negeren. Ga lekker met je zwangere vrouw genieten van de vakantie en laat hem in zijn eigen sop gaar koken.
...Ik heb deze man absoluut nooit bedreigd met de dood, mishandeling of het toebrengen van enig fysiek letsel dan ook. Heb wel meermaals gewaarschuwd dat deze collega op moet houden met zijn praktijken. Ook hier zonder het toebrengen van enig letsel dan ook...
Er is kennelijk iets wat die man triggert om op jou te focussen in plaats van een willekeurige andere collega. Als je weet wat dat is, kun je wellicht een oplossing vinden. Dat kan ook iets zijn waar je destijds niet eens bij stilgestaan hebt. Bijvoorbeeld een onschuldig grapje dat bij hem als een belediging binnen is gekomen.
Fraggert schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:31:
[...]
Hoi,
waar jij geen rekening mee houdt is het effect dat het gedrag van de collega op @
Toppe kan hebben.
Ik lees in je post ook steeds dat jij het niet vervelend zou vinden als een collega voor je raam gaat staan koekeloeren, sterker nog, jij vind het een beetje lachwekkend. Een ander kan dat als zeer bedreigend vinden.
Het staat je niet zo netjes dat jij hier zo bagatelliserend op reageert. @
Toppe bepaalt toch zeker zelf wel in hoeverre hij hier last van heeft.
In mijn werk ervaren mijn collega's (en ja, ook ikzelf) ook alle mogelijke vormen van agressie, mijn drempel ligt ook vrij hoog terwijl anderen zich vrij snel bedreigt voelen. Dat is echt zeer persoonlijk.
Hoewel iedereen anders reageert zou ik zeggen: grow a pair. Als hij kwaad in de zin heeft dan gaat hij niet opzichtig door je raam koekeloeren, maar dan pakt hij je op een onverwacht moment. Iets met blaffende honden....
@
Toppe bepaalt zelf in hoeverre hij hier last van heeft, maar heeft daarmee tevens invloed op het vervolg. Hoe minder aandacht je hem geeft hoe beter. Maar goed, iedereen zit daar anders in inderdaad.
Pizza_Boom schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:14:
...Lekkere collega's heb je als die niet eens hun vaste collega willen helpen bij het van tafel krijgen van een valse aangifte tegen hem. Realiseren je collega's dat op het moment dat dit wel in een rechtzaak eindigt, zij gedwongen kunnen worden te getuigen? Je klinkt niet als arts, persoon is geen familie en het betreft ook hunzelf niet, dus kunnen ze zich niet beroepen op het verschoningsrecht. Lafbekken.
Dat niet herinneren zal een gemiddelde rechter doorheen prikken....
Het is lastig een getuige die dat veinst alsnog te laten verklaren.
Je staat bij dit soort figuren altijd achter: onberekenbaar, nemen grote risico's, manipuleren en dergelijke. Je doet het goed door hem te ontlopen. Blijf dat doen en geniet van het lekkere weer. Als je aan hem denkt dan heeft hij macht over je (en kost het je tijd). Als jij hem niet aangereden hebt, dan is er geen bewijs lijkt mij.