en je vergeet dat er maar heel weinig programmeurs zijn die het geld hebben voor zo'n ferarri, zelfs bij ID of Blizzard rijden er maar een paar rond in zo'n bak..Op donderdag 02 augustus 2001 05:37 schreef MrRudi het volgende:
[..]
1. Als de grote succesvolle jongens in een Ferari rondrijden gun ik ze dat van harte. Een voetballer is tenslotte ook zomaar 100 miljoen waard. Ik vind dit zo'n opmerking van "iemand mag het niet te veel beter hebben dan ik". Hmm..wat was dat ook al weer...ohja! communisme.
Verwijderd
Ook niet alle personeelsleden van bv: Manchester rijden in een Ferrari hoorOp donderdag 02 augustus 2001 23:14 schreef GummiEnte het volgende:
[..]
en je vergeet dat er maar heel weinig programmeurs zijn die het geld hebben voor zo'n ferarri, zelfs bij ID of Blizzard rijden er maar een paar rond in zo'n bak..
Ooit van reele waarde gehoord?Hier klopt dus geen fluit van. De tijden dat de dollarkoers onder de twee gulden zit zijn al lang geleden. Tegenwoordig is 40 USD zo'n 100 piek, dus ik denk niet dat spellen hier veel duurder zijn dan in de US.
De reele waarde van de dollar heeft niets met de reele waarde van de dollar te maken, een amerikaan kan voor 1 $ ongeveer net zoveel kopen als wij voor 1,75 in nederland, dat wil dus zegeen dat 40 dollar voor een marikaan dus lang niet zoveel waard is als 100 piek voor ons...spellen zijn hier dus wel duurder.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Absoluut niet subjectief, de reele waarde van een munt is prima meetbaar..Oh ik zie dat je het over waarde hebt, maar ja da's natuurlijk moeilijk te bepalen aangezien dat erg subjectief is.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
maar helaas wordt 'jouw waarde' niet gebruikt in de prijsberekening hier maar gewoon de euro/dollar verhouding.Op vrijdag 03 augustus 2001 12:00 schreef blouweKip het volgende:
De reele waarde van de dollar heeft niets met de reele waarde van de dollar te maken, een amerikaan kan voor 1 $ ongeveer net zoveel kopen als wij voor 1,75 in nederland, dat wil dus zegeen dat 40 dollar voor een marikaan dus lang niet zoveel waard is als 100 piek voor ons...spellen zijn hier dus wel duurder.
Op zaterdag 28 juli 2001 13:43 schreef MrRudi het volgende:
R./
Hou nou toch eens op met dat irritante gedoe ! Na elke post je handtekening eronder zetten, dat komt op mij over als :Op donderdag 02 augustus 2001 22:55 schreef cyber011 het volgende:
cyber011
Blablablablabla
[handtekening] "Ik heb gesproken"
R*t toch op
FAQ
Zet dat R./ dan dus lekker in je sig, daar lees ik er gemakkelijker overheen.Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
lekker belangrijk allemal zeg..........Op zaterdag 28 juli 2001 13:35 schreef Copyman het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al ff naar te kijken: 'kosten zo duur'Hehe, klopt: 'het kost veel' of 'het is duur'.
Verwijderd
persoonlijk vind ik dat een beetje knap nederlands een stuk betere indruk achterlaat, natuurlijk moet je niet als een gek mensen zitten verbeteren, maar een beetje op de spelling letter kan af en toe geen kwaad...Op vrijdag 03 augustus 2001 14:10 schreef -whodini- het volgende:
[..]
lekker belangrijk allemal zeg..........
offtopic:
Om de waarde van een munt te bepalen, wordt er al een paar jaar gebruik van een aparte index, de BigMac-index.
Deze koers staat dan ook los van de wisselkoers. Volgens deze index is de $ momenteel ongeveer 11% overgewaardeerd t.o.v. de gulden
Om de waarde van een munt te bepalen, wordt er al een paar jaar gebruik van een aparte index, de BigMac-index.
Deze koers staat dan ook los van de wisselkoers. Volgens deze index is de $ momenteel ongeveer 11% overgewaardeerd t.o.v. de gulden
[quote]Op vrijdag 03 augustus 2001 13:48 schreef -polle- het volgende:
[..]
[..]
Hou nou toch eens op met dat irritante gedoe ! Na elke post je handtekening eronder zetten, dat komt op mij over als :
Blablablablabla
R*t toch op
FAQ
[..]
===================================
Bevaal je niet in deze topic ga dan maar naar een ander.
We willen je mening en zeker niet het flamen van de mensen.
[..]
[..]
Hou nou toch eens op met dat irritante gedoe ! Na elke post je handtekening eronder zetten, dat komt op mij over als :
Blablablablabla
R*t toch op
FAQ
[..]
===================================
Bevaal je niet in deze topic ga dan maar naar een ander.
We willen je mening en zeker niet het flamen van de mensen.
Verwijderd
En als aanvulling op de opmerking van Cyber011 hierboven: als je ook maar de moeite had genomen om het topic door te lezen, dan had je kunnen lezen dat een ander al had gevraagd om dit niet meer te doen, waarna ik het ook niet meer doe.Op vrijdag 03 augustus 2001 13:48 schreef -polle- het volgende:
[..]
[..]
Blablablablabla
R*t toch op
FAQ
[..]
Dus niet alleen merk je het op een onbeschofte manier op en ben je off-topic bezig, (ik nu ook ja) je maakt ook nog eens opmerkingen die allang gemaakt zijn, blijkbaar omdat je zin had om te flamen.
Je leest blijkbaar overál al makkelijk overheen. Case closed wat mij betreft...ik heb gesproken zeg maarZet dat R./ dan dus lekker in je sig, daar lees ik er gemakkelijker overheen.
Die Amerikaan kan anders voor die 40 dollar hier precies hetzelfde spel kopen. En als jij 40 dollar koop en in Amerika een spel wil kopen: idem dito. Dus duurder zijn ze niet...er kunnen wel verschillen zijn, maar dat heeft met van alles en nog wat te maken (BTW bijvoorbeeld). Overal zitten prijsvverschillen in, neem benzine, hier betaal je 2,49 (?) voor een liter, terwijl ik in Florida heb getankt voor 89 dollarcent per gallon (± 4 liter).De reele waarde van de dollar heeft niets met de reele waarde van de dollar te maken, een amerikaan kan voor 1 $ ongeveer net zoveel kopen als wij voor 1,75 in nederland, dat wil dus zegeen dat 40 dollar voor een marikaan dus lang niet zoveel waard is als 100 piek voor ons...spellen zijn hier dus wel duurder.
Verwijderd
Ik begin een beetje moet te worden van de huidige marketing wonders en verkoop genieen.
Nu hebben jullie allemaal een grote bek van dit en dat. Maar waar zijn jullie daden? Als jullie er ervan overtuigd zijn dat de winkeliers schandalig veel verdienen op games en cdz en als je ze goedkoper maakt dat je veel meer kan verdienen dan moeten jullie een keten op richten! Jullie kunnen stuk voor stuk miljonair worden!!!
Dan gaan we nu even rekenen.
Op een game maken we 30 gulden winst.
Een (simpele)werknemer kost ongeveer 45.000 per jaar. (Dit kan ook jij als persoon zijn als je de enige werknemer bent.)
Wij delen dan 45.000 door 30 en krijgen 1500. Dat delen we nog een keer door 12 en krijgen 125. Deze verkoper moet dus om enkel zichzelf kostenloos te maken per maand 125 games verkopen waar 30 gulden op wordt verdient.
Nu is er de tweaker store en die gaat het wel eens even beter doen.
Zelfde werknemer maar de winst op een game is 10 piek minder.
45.000/20=2250;2250/12=~188 games die hij moet verkopen.
De tweaker store moet dus 63 meer games verkopen in maand. Nu is vraag of dat haalbaar is? Zal dat 10 tje echt zoveel uit maken? Zal iemand echt gaan denken : heay! 90 piek....koopje! Nee....als ze op die game 99 piek zetten zal deze deze persoon even makkelijk die 9 piek bij betalen. (9...net geen 10) Nu is maar de vraag of tweaker store ook niet beter die 0 in een 9 kan veranderen want die extra games verkopen ze niet.....je auto starten met de huidige benzine prijs is al duurde dan die 9 piek. En dan nog eens de moeite die je moet doen.
[wijze_les] Je moet niet kijken wat je er voor kan vragen maar wat je er voor kan krijgen.[/wijze_les]
En met deze zin ben ik klaar. Iemand met een beetje idee van hoe de markt ECHT werkt en hoe julie DENKEN dat hij werkt zal zien dat er in deze draad een hoop onzin staat.
Nu hebben jullie allemaal een grote bek van dit en dat. Maar waar zijn jullie daden? Als jullie er ervan overtuigd zijn dat de winkeliers schandalig veel verdienen op games en cdz en als je ze goedkoper maakt dat je veel meer kan verdienen dan moeten jullie een keten op richten! Jullie kunnen stuk voor stuk miljonair worden!!!
Dan gaan we nu even rekenen.
Op een game maken we 30 gulden winst.
Een (simpele)werknemer kost ongeveer 45.000 per jaar. (Dit kan ook jij als persoon zijn als je de enige werknemer bent.)
Wij delen dan 45.000 door 30 en krijgen 1500. Dat delen we nog een keer door 12 en krijgen 125. Deze verkoper moet dus om enkel zichzelf kostenloos te maken per maand 125 games verkopen waar 30 gulden op wordt verdient.
Nu is er de tweaker store en die gaat het wel eens even beter doen.
Zelfde werknemer maar de winst op een game is 10 piek minder.
45.000/20=2250;2250/12=~188 games die hij moet verkopen.
De tweaker store moet dus 63 meer games verkopen in maand. Nu is vraag of dat haalbaar is? Zal dat 10 tje echt zoveel uit maken? Zal iemand echt gaan denken : heay! 90 piek....koopje! Nee....als ze op die game 99 piek zetten zal deze deze persoon even makkelijk die 9 piek bij betalen. (9...net geen 10) Nu is maar de vraag of tweaker store ook niet beter die 0 in een 9 kan veranderen want die extra games verkopen ze niet.....je auto starten met de huidige benzine prijs is al duurde dan die 9 piek. En dan nog eens de moeite die je moet doen.
[wijze_les] Je moet niet kijken wat je er voor kan vragen maar wat je er voor kan krijgen.[/wijze_les]
En met deze zin ben ik klaar. Iemand met een beetje idee van hoe de markt ECHT werkt en hoe julie DENKEN dat hij werkt zal zien dat er in deze draad een hoop onzin staat.
Verwijderd
Als ze slim zijn verkopen ze er meteen leuke spullen bij de game/muziek cd. Posters, t-shirts en dat soort meuk die je niet los kunt kopen en dus uniek zijn.
Verwijderd
Zo kun je natuurlijk door blijven gaan. Verhoog de prijs naar fl.109,- en niemand zal zich dat ene tientje interesseren, maar wat is de prijs waarbij winst x hoeveelheid verkochte games optimaal is??Op zaterdag 04 augustus 2001 00:06 schreef Xaran het volgende:
De tweaker store moet dus 63 meer games verkopen in maand. Nu is vraag of dat haalbaar is? Zal dat 10 tje echt zoveel uit maken? Zal iemand echt gaan denken : heay! 90 piek....koopje! Nee....als ze op die game 99 piek zetten zal deze deze persoon even makkelijk die 9 piek bij betalen. (9...net geen 10).
Ik vraag me nl. af of dat wel die fl.99,- is, dat lijkt mij meer een psychologisch interessant bedrag.
Verwijderd
WhahahahaOp donderdag 02 augustus 2001 06:08 schreef BAZZA het volgende:
[..]
Al die key-generators die ik heb gevonden werkte niet
ph3@r /\/\y 733+ |-|@c|<0r5 5|<!775
Nee, key-gen werken idd niet.
Dat gaat niet, want voordat de spellen in de winkel liggen kosten ze al 50 piek ex BTW. Als games goedkoper moeten zijn zal elke branch met minder winst per product genoegen moeten nemen. En dat doen ze toch niet.Op zaterdag 04 augustus 2001 00:06 schreef Xaran het volgende:
Helemaal mee eens, maar het hoeft niet zo vaak herhaald te worden.Op vrijdag 03 augustus 2001 14:26 schreef GummiEnte het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik dat een beetje knap nederlands een stuk betere indruk achterlaat, natuurlijk moet je niet als een gek mensen zitten verbeteren, maar een beetje op de spelling letter kan af en toe geen kwaad...
Verwijderd
En over dat prijs verhogen moet je niet zo simpel nadenken. Zo kan je door gaan dat ze 1000 kosten. Maar zo werkt het alleen niet.Op zaterdag 04 augustus 2001 00:40 schreef Mage het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk door blijven gaan. Verhoog de prijs naar fl.109,- en niemand zal zich dat ene tientje interesseren, maar wat is de prijs waarbij winst x hoeveelheid verkochte games optimaal is??
Ik vraag me nl. af of dat wel die fl.99,- is, dat lijkt mij meer een psychologisch interessant bedrag.
Tuurlijk is die 99 een psychologish bedrag. 99 ziet een stuk aantrekkelijker uit dan 100.
Tja....lees mijn [wijze_les] nog maar eens goed.Op zaterdag 04 augustus 2001 00:47 schreef Tweaker het volgende:
Dat gaat niet, want voordat de spellen in de winkel liggen kosten ze al 50 piek ex BTW. Als games goedkoper moeten zijn zal elke branch met minder winst per product genoegen moeten nemen. En dat doen ze toch niet.
Verwijderd
2030
vandaag komt de nieuwe hit single uit van Kradono's met wel 2 nummers er op voor maar slechts 999 euro. en voor de eerste 2 bezoekers een gratis tasje
Das onzin... Er word nu al vreselijk veel illegaal gekopieerd. Als die bedrijven de prijzen hoger maken verkopen ze alleen maar minder... Bij 250,- verkopen ze al bijna nix meer... Dat zullen ze denk ik ook niet gauw meer doen (komen ze zelf wel achter).^^^^^^
dit kan de toekomst worden mensen als jullie zo door gaan met burnen en niks kopen
Als het goed is snappen die econoompjes daar ook wel wat de ideale prijs is. De huidige prijs zal wel de meeste inkomsten verkrijgen.
Waarschijnlijk is de vraag naar computerspellen inelastisch. Dit houdt in dat als de fabrikanten+winkels de prijs f 50,- maken mensen gewoon nog steeds blijven kopieren. De collectieve vraag blijft dus hetzelfde.
De prijs kan dan beter 100 blijven. Omdat je dan 50 gulden meer verdiend per verkocht spel.
Sommige consumenten vinden dat te hoog en anderen hebben dat graag over voor een spel.
Ik ben een arme student en ik ga geen 100 pieken uitgeven voor een spelletje.
Kopieren kost mij 5 piek en downloaden 3 cent (stroomkosten
De antwoord op de vraag: Waarom kosten de spellen zo duur kan 't niet lager
Omdat dat bedrijven strefen naar een zo hoog mogelijke winst, en die winst kan het beste met de huidige prijs behaald worden.
Spellen zijn niet te duur, naar mijn mening. Het grootste gevaar van het illegaal kopieren is dat producenten en ontwikkelaars gewoon heel simpel naar consoles overstappen.
De meeste mensen weten niet hoe je een PS/PS2 game kopieerd (en bij cube/xbox) zal dat niet anders zijn. Spellen leveren daar meer op. Heel simpel.
Met het niet betalen voor spellen die je de moeite waard vindt, gooi je je eigen ruiten in. Evalueren vind ik prima. Maar 100 piek voor een spel is niet duur. (als het dan ook de moeite waard is)
Maar hoeveel mensen zitten hier, zeggen dat ze eerst evalueren (lees uitspelen) en vervolgens zeggen, Neh... hoef ik toch niet.
De meeste mensen weten niet hoe je een PS/PS2 game kopieerd (en bij cube/xbox) zal dat niet anders zijn. Spellen leveren daar meer op. Heel simpel.
Met het niet betalen voor spellen die je de moeite waard vindt, gooi je je eigen ruiten in. Evalueren vind ik prima. Maar 100 piek voor een spel is niet duur. (als het dan ook de moeite waard is)
Maar hoeveel mensen zitten hier, zeggen dat ze eerst evalueren (lees uitspelen) en vervolgens zeggen, Neh... hoef ik toch niet.
Verwijderd
Hmm .. helemaal inelastisch zal de prijs wel niet zijn, bij een lagere prijs zal alleen het aantal meerverkochte spellen niet opwegen tegen het verschil in prijs.. een negatieve (? ..ik moet weer ff beter gaan opletten met economie gloof ik) prijselasticiteit dus..
Spellen hebben denk ik een goede prijs. Word door zeer veel mensen zeer lang aan gewerkt, dan is het ook logisch d'r 100 piek voor te vragen.. zelf houden ze natuurlijk maar een redelijk klein percentage over..
Maar wat zeker helpt zijn goede kopieerbeveiligingen, of zoals bijv met halflife/cs de WON id checks... Dat was, naast de reden dat ik cs / hl gewoon een goed spel vind, ook de reden dat ik het eigenlijk wel moest kopen, met de key die ik had speelden nml heel veel mensen...
Als ze dat nou bij alle spellen gaan doen... word d'r veel meer verkocht aangezien dit soort systemen moeilijk te kraken zijn... En voor een echt goed spel wat niet snel verveelt hebben mensen wel geld over.
Ik heb bijv max payne (nog) niet gekocht, waarom? Heel mooi spel en is idd ook erg lang aan gewerkt, maar heb het nu al zo ongeveer uitgespeeld. Multiplayer is d'r nog niet en daarom vind ik het zonde om daar nu 100 piek aan te spenderen, hoe erg ik het werk van de makers ook waardeer. Als men bijvoorbeeld nu een aantal hele coole multiplayer mods zou gaan maken, ren ik waarschijnlijk direct naar de winkel...
De nadruk zal denk ik meer op multiplayer gelegd moeten worden om meer games te kunnen verkopen...
Of idd naar de console overstappen als fabrikant... Playstation heeft alleen weinig zin... Komt voor alle gamestations vroeg of laat toch wel een crack/hack maar zoals snake al zei, gemiddelde consumenten vinden het veelste moeilijk zo'n game te kopieren en zonodig hun console hardwarematig aan te passen...
Spellen hebben denk ik een goede prijs. Word door zeer veel mensen zeer lang aan gewerkt, dan is het ook logisch d'r 100 piek voor te vragen.. zelf houden ze natuurlijk maar een redelijk klein percentage over..
Maar wat zeker helpt zijn goede kopieerbeveiligingen, of zoals bijv met halflife/cs de WON id checks... Dat was, naast de reden dat ik cs / hl gewoon een goed spel vind, ook de reden dat ik het eigenlijk wel moest kopen, met de key die ik had speelden nml heel veel mensen...
Als ze dat nou bij alle spellen gaan doen... word d'r veel meer verkocht aangezien dit soort systemen moeilijk te kraken zijn... En voor een echt goed spel wat niet snel verveelt hebben mensen wel geld over.
Ik heb bijv max payne (nog) niet gekocht, waarom? Heel mooi spel en is idd ook erg lang aan gewerkt, maar heb het nu al zo ongeveer uitgespeeld. Multiplayer is d'r nog niet en daarom vind ik het zonde om daar nu 100 piek aan te spenderen, hoe erg ik het werk van de makers ook waardeer. Als men bijvoorbeeld nu een aantal hele coole multiplayer mods zou gaan maken, ren ik waarschijnlijk direct naar de winkel...
De nadruk zal denk ik meer op multiplayer gelegd moeten worden om meer games te kunnen verkopen...
Of idd naar de console overstappen als fabrikant... Playstation heeft alleen weinig zin... Komt voor alle gamestations vroeg of laat toch wel een crack/hack maar zoals snake al zei, gemiddelde consumenten vinden het veelste moeilijk zo'n game te kopieren en zonodig hun console hardwarematig aan te passen...