Toon posts:

Waarom kosten de spellen zo duur kan 't niet lager

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In het mijn hele leven heeft het me een enorme fortuin gekost aan die spellen.
De meeste spellen zijn voornamelijk van consoles heb ik bij de import zaak gekocht.
Ze vragen belachelijk heel veel voor de spellen. De meeste games komen uit Japans. Daar zijn ze wel goedkoop, maar de import zaken die buiten ons uit.
Pc spellen zijn in het algemeen redelijk.

Omdat de spellen zo duur zijn gaan de meeste mensen voor die illegale stuff.

Wat kunnen we doen mensen....Boycott them?

Wat zijn jullie mening??

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
lekker illegaal blijven doen... de prijzen gaan heus wel omlaag...

(als die spellenmakers een beetje marktkennis hebben dan...)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

tsja, ik vind zelf dat ze games voor 50,- zouden moeten verkopen en de audio cd's ook omlaag zouden moeten doen.. het meeste geld is alleen maar dikke winst en volgens mij geeneens noodzakelijk om de kosten eruit te krijgen..

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 21:28

Rexomnium

Vincam aut moriar

Zijn zo duur of kosten zo veel. :D :)

Wat zijn jullie mening?? :)

Mijn mening zijn dat blanke broeder niet zo moet zeuren over te "dure" spellen. Ik denken dat dat gewoon niet anders kan. Mij zijn tevreden met zoals het gaat. Laat ons de vredespijp roken. Ugh!

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Spellen zijn zo duur omdat jij en alle andere alleen nog maar tevreden bent en geld over hebt voor spellen die beter, groter en mooier zijn dan de vorige. Oftewel spellen waar 50-100 man 2 jaar aan werken. Die kosten moeten er ook weer uit, en er moet winst gemaakt worden. En aangezien er ontzettend veel gekopieerd wordt moeten minder mensen dat geld ophoesten...

Persoonlijk vind ik 80 piek een mooi prijsje voor een PC spel. 100 piek of hoger vind ik zelf ook net té. Maar ja, als je iets wil hebben kost het geld.

R./

Verwijderd

Als iedereen die illegale software gebruikt deze gewoon zou kopen was de prijs allang gedaald.

Overigens: je hoeft spellen niet te kopen voor 99.00: binnen 2 maanden is er wel 1 bedrijf dat met 79,00 begint.
Voorbeeld: Torment: Planescape. Prijs Dixon 99.00, prijs Bart Smit 39.00 en ik heb ze nog goedkoper zien liggen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik werk bij een electronica zaak, hadden we een tijd lang ook een cd zaak bij in zitten, wat je niet moet vergeten is dat zo'n spel natuurlijk als het binnenkomt kwa inkoop een stuk minder kost, maar je moet er 2 mensen fulltime van betalen en het neemt een deel van je winkel in.
Ook moeten natuurlijk de mensen die het spel gemaakt hebben er iets aan verdienen en iedereen weet ook wel dat als we niet zouden kopieren de spellen goedkoper zouden zijn omdat de makers geen inkomsten meer mislopen!

Het is dus een vicieuze cirkel, hoe meer wij kopieren hoe duurder de spellen zullen worden des te meer wij weer gaan kopieren, etc etc.

Owjah, spellen kosten veel OF spellen zijn duur en niet een mix daarvan.

ps, waarom zit toch altijd iedereen te zeiken dat alles te/zo duur is, alles heeft zijn prijs!
Als iemand bij ons batterijen koopt van 2.50 per stuk vragen ze al om korting, als je 2 tv's koopt ok, maar de mensen willen tegenwoordig alles voor nix hebben en daar kan ik echt niet tegen :)
Voorbeeld: baas van de Albert Heijn koopt 4 batterijen a 2.50 per stuk, vraagt om korting, volgende dag ga ik naar de AH, gooi mijn karretje vol en bij de kassa vraag ik of ze me geen korting gaan geven omdat mijn karretje helemaal vol zit :) (Dat zou niemand doen)

Maarja, hoop dat het duidelijk is....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Gewoon eerst illegaal uitproberen en als het spel het waard is koop hem dan, zo beloon je de makers. Dit heb ik gedaan met de c&c serie, de cm serie en de quake reeks

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 17:02

Copyman

Dode muis

Op zaterdag 28 juli 2001 13:01 schreef Larzan het volgende:
Zijn zo duur of kosten zo veel. :D :)

Wat zijn jullie mening?? :)

Mijn mening zijn dat blanke broeder niet zo moet zeuren over te "dure" spellen. Ik denken dat dat gewoon niet anders kan. Mij zijn tevreden met zoals het gaat. Laat ons de vredespijp roken. Ugh!
Daar zat ik ook al ff naar te kijken: 'kosten zo duur' :? Hehe, klopt: 'het kost veel' of 'het is duur'. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 13:34 schreef DarIPP het volgende:
Gewoon eerst illegaal uitproberen en als het spel het waard is koop hem dan, zo beloon je de makers. Dit heb ik gedaan met de c&c serie, de cm serie en de quake reeks
Dit vind ik absoluut een lovenswaardige instelling. (het is precies zoals ik het doe namelijk ;) )

R./

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 13:35 schreef Copyman het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al ff naar te kijken: 'kosten zo duur' :? Hehe, klopt: 'het kost veel' of 'het is duur'. :)
Het beheersen van de nederlandse taal wordt voor veel mensen blijkbaar te moeilijk :)
Ennuh de topicstarter vindt het te duur, het is niet te duur, het is te duur voor jou, dat is iets heel anders..... het is gewoon een normale prijs en als dat teveel is dan koop je ze toch gewoon niet?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
ik vind de spellen ook veels te duur

en de muziekcd's ook....

ik koop daarom nooit meer een spel legaal.
ik download wel ergens een ISO of brand hem wel over :)

nu echt ontopic:
het lijkt wel dat die mensen totaal geen verstand hebben van de markt van vandaag de dag. ben benieuwd wat meer geld kost...moeite doen voor napster close e.d. of gewoon de prijzen een 10tje goedkoper doen...
en hetzelfde geld voor de gamefabrikanten. spellen gewoon wat goedkoper maken en het grootste deel van de mensen vind het niet meer de moeite om het te downen te branden en een crack te zoeken en kopen hem liever in de winkel en hebben ze nog een mooi boekje + doosje erbij

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 13:41 schreef vinkie het volgende:

en de muziekcd's ook....

ergens een crackie zoeken, hebbie vaak binnen een paar minuten en klaar....
weer een spel erbij :)
En het feit dat al die mensen die keihard hebben gewerkt om dat spel te maken en jou dus zo veel plezier geven, dat je die besodemieterd dat doet jou niets? Ze zullen erg blij met je zijn. Dief!

R./

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Ehhh duur ? Wat dacht je dat zo'n team ontwikkelaars kost ? Die jongens (en meisjes) kunnen ook niet van de lucht leven.
Maar dan nog. Een spel dat je 20 dagen speelt kost je dus +/- 5 piek per dag. Is dat duur ?

Ik ben het wel met je eens dat bv MS office en OS pakketten schandalig duur zijn. Toen ME werd geintroduceerd kon je hem kopen voor 149 piek (upgrade). Kijk dat vind ik een reeële prijs voor een OS.

Laatste tip, wordt vaste klantenpashouder bij dynabyte, krijge je bijna altijd 10% korting op software !

• Taro
  • Niet online

Taro

Op zaterdag 28 juli 2001 13:41 schreef vinkie het volgende:

en de muziekcd's ook....

ergens een crackie zoeken, hebbie vaak binnen een paar minuten en klaar....
weer een spel erbij :)
Ik geef je gelijk, op mijn werk hebben we de cd afdeling dicht moeten doen omdat dat gewoon tegenwoordig nix meer oplevert :)
Waarom zou je een muziek cd tegenwoordig voor 42.95 nog kopen terwijl je hem even download en op cd brandt, totale kosten minder dan 1 gulden :)

• Zydell
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Op zaterdag 28 juli 2001 13:43 schreef MrRudi het volgende:

[..]

En het feit dat al die mensen die keihard hebben gewerkt om dat spel te maken en jou dus zo veel plezier geven, dat je die besodemieterd dat doet jou niets? Ze zullen erg blij met je zijn. Dief!

R./
Ja erg leuk, en ik begrijp deze opmerking wel, maar wat deden de mensen die spellen maken vroeger? juist ja, die kopierden zelf zeer waarschijnlijk ook alles wat los en vast zat...

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Wie verdient er nou zoveel?
- De maker
- De tussenhandel
- De winkelier

Nou, uuuh, volgens mij de tussenhandel en de winkelier.
En dan niet te vergeten de belasting die erover geheven wordt. (das wel ff bijna 1/5 van de prijs)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 13:53 schreef W-SurFeR het volgende:

[..]

Ja erg leuk, en ik begrijp deze opmerking wel, maar wat deden de mensen die spellen maken vroeger? juist ja, die kopierden zelf zeer waarschijnlijk ook alles wat los en vast zat...
Beetje nutteloze opmerking aangezien je het nooit kan controleren. Ik denk dat het wel meevalt eerlijk gezegd, de kopieermentaliteit is de laatste jaren erg gestegen en het wordt steeds erger (en makkelijker). Ik vind dat je illegale praktijken uberhaupt nooit moet promoten, laat staan proberen goed te praten. Als iedereen nou denkt zoals hierboven, eerst illegaal testen en als het leuk is: kopen, dat zou al véél schelen.

R./

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

[b]2030[/b]

vandaag komt de nieuwe hit single uit van Kradono's met wel 2 nummers er op voor maar slechts 999 euro. en voor de eerste 2 bezoekers een gratis tasje

^^^^^^
dit kan de toekomst worden mensen als jullie zo door gaan met burnen en niks kopen

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 11:57 schreef cyber011 het volgende:
In het mijn hele leven heeft het me een enorme fortuin gekost aan die spellen.
Maar hoeveel uren plezier heb je gehad aan die spellen?

En importeren IS gewoon duur, je moet tenslotte invoerrechten betalen.

R./

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 13:34 schreef DarIPP het volgende:
Ik weet van te voren wat ik koop aan spellen.
Op het web is voldoende te vinden over ieder spel en dat verteld meestal genoeg.

Net ff geteld: 134 spellen allemaal gekocht voor bedragen tussen 79.00 en 199.00 :)

• Rody
Op zaterdag 28 juli 2001 13:43 schreef MrRudi het volgende:

[..]

R./
een dief ja maar tenminste niet van me eigen portemonnee :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:18 schreef vinkie het volgende:

[..]

een dief ja maar tenminste niet van me eigen portemonnee :)
Nee van andermans portemonnee...van jezelf kun je niet stelen.

/me vind deze mentaliteit om van te :r

R./

• Rody
Op zaterdag 28 juli 2001 14:20 schreef MrRudi het volgende:

[..]

R./
ja ach, ze werken het zelf in de hand....
ik heb iig geen medelijden met ze.

P.S ik zie nu dat je zelf Gamedeveloper bent, wel logisch dat je zo reageert.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Games zijn niet duur. Heel simpel. Elke hobby kost geld en ga het maar eens narekenen. Een game heb je toch al gauw 25 uur plezier van (en dat is LAAG ingeschat). Dus dan heb je voor 4 piek per uur wel prima vermaak. Neem een game als BG II en je bent WEKEN onder de pannen voor nog geen 100 piek :).

De mensen die vrij veel aan games verdienen zijn de winkeliers imho. Kijk maar naar Dynabyte, die kunnen nieuwe games voor 75 piek aanbieden (en dan ook nog leven :P) En laat ik dat zelf nou ook een prima prijs vinden. Zeg nou eerlijk, je werkt 1 dag en je hebt weken/maanden plezier van het geld wat je die ene dag verdient hebt dmv van die game.

Begrijp me niet verkeerd, ik zal de laatste zijn die beweren dat iso's altijd 'slecht' zijn. Ik probeer games soms ook uit voordat ik ze koop. Gewoon omdat ik ook weer niet 80 piek voor een prul ga neerleggen. Maar zodra je meer dan een uur of 2 plezier hebt van een game hoor je hem te kopen, heel simpel. Als je dat niet doet ben je imo een gigantische lame-ass. Je bent niet alleen van de makers van het spel aan het jatten maar het ook voor andere hardwerkende gamers FLINK aan het verpesten.

Flinke vent(jes) hoor.

• Taro
  • Niet online

Taro

[..]

R./
Ik ben het met je eens, maar:

Een spel of muziek cd die je retegoed vind moet je kopen vind ik.
Maar als je denkt dat je hem maar een dag gaat spelen ofzo, of die muziek cd weet je niet zeker van of je hem leuk vind, is het gewoon zonde dat je er bakken met geld aan gaat uitgeven....

Ik heb bijvoorbeeld eerst Unreal Tournament gekopieerd van iemand, toen ik het juni 2000 nog steeds speelde heb ik hem gekocht en ik speel het nu nog steeds, Quake3 heb ik ook gekopieerd, maar die heb ik maar 20 keer gespeeld en heb ik dus niet gekocht.

Maarja ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie doet, alleen als je een spel echt leuk vind zorg dan dat de makers een vervolg kunnen maken en ook wat uit kunnen geven door het spel gewoon te kopen!

• Rody
Op zaterdag 28 juli 2001 14:28 schreef Taro het volgende:

[..]
knip
ja ik had dat dus bij Black and White. ook overgebrand. 2 dagen gespeeld en ik was het zat. Ierdereen zeiken op GoT dat het een bagger spel was en dat het zonde van hun geld was. Ja daar had ik dus geen last van :)
Je bent dan geen dief maar je gaat gewoon goed met je geld om.

in het algemeen >> muziek cd's koop ik bijna altijd....maar als ze die cd's nou ff wat goedkoper maken.
en die 10 gulden kan er heus wel van af want de artiesten en platenmaatschappijen zijn echt niet armste op deze planeet.

Verwijderd

Ik sprak onlangs met iemand die een onderzoek had gedaan naar het bedrijf Davilex.

Het schijnt dus zo te zijn dat Davilex momenteel één van de snelst groeiende bedrijven is om de rede dat ze hun cd'tjes voor 49 piek in de schappen leggen.

Heel simpel, edoch briljant: voor 50 piek koop ik m'n games ook wel, maar >80 gaat me al te ver. Tot men luistert naar de klant, zal Buma Stemra dweilen met de kraan open.

Plain&Simple.

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-02 14:39
Ik koop alleen de echt goede spellen, zoals UT, half-life en RA2 enzo.
Voor de rest doe ik aan ISO's.
Simpel en niet duur, en toch belazer ik niet echt iemand (of een groep mensen)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:39 schreef Codin het volgende:
Ik sprak onlangs met iemand die een onderzoek had gedaan naar het bedrijf Davilex.

Het schijnt dus zo te zijn dat Davilex momenteel één van de snelst groeiende bedrijven is om de rede dat ze hun cd'tjes voor 49 piek in de schappen leggen.

Heel simpel, edoch briljant: voor 50 piek koop ik m'n games ook wel, maar >80 gaat me al te ver. Tot men luistert naar de klant, zal Buma Stemra dweilen met de kraan open.

Plain&Simple.
Davilex IS heel snel gegroeid, daarom hadden ze zeer grote financiele problemen enkele maanden geleden (nu is het weer rustig geloof ik). De overheadkosten van Davilex liepen een beetje de spuigaten uit :)

Maar goed, als jij een spel nu in de winkel ziet liggen voor fl 49,95 dan denk je ook "zal wel bagger zijn" dus dat schiet ook niet op. In veel landen is dat nog erger, goedkoop is automatisch slecht.

En met alle respect voor Davilex, buiten Nederland stellen ze nog nauwelijks iets voor dus "snel groeiend" zegt niets. De spellen die Davilex maakt hebben ook niet dezelfde budgetten als de groten der aarde. De meeste grote bedrijven die ik ken zijn zelfs juist aan het krimpen. Neem Westwood, dat is van 6 naar 4 ontwikkelteams gegaan, groter is niet altijd beter.

Maar ik denk dat IceStorm in wat meer woorden dan ikzelf heeft aangegeven wat een normale gedragsnorm zou moeten zijn. Bekijk het spel eerst eens ff door een kopietje te trekken en als ie na een paar dagen nog boeit -> spel kopen. Je bent geen dief van je eigen portemonnee op die manier, je geeft je geld uit aan dingen waar je lang plezier van hebt. Doe ik zelf ook, ik ben echt geen heilige die alle spellen koopt...ik kijk het eerst even aan, vorige week nog een kopie getrokken van Emperor (inmiddels wel gekocht).

R./

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 15:36 schreef Lampie het volgende:
Ik koop alleen de echt goede spellen, zoals UT, half-life en RA2 enzo.
Voor de rest doe ik aan ISO's.
Simpel en niet duur, en toch belazer ik niet echt iemand (of een groep mensen)
Mee eens. Je kopieert spellen die je anders toch niet zou kopen. Dus niemand loopt er inkomste door mis.

R./

Verwijderd

Euhm, er wordt iets vergeten geloof ik, de artiesten krijgen maar een klein deel van de verkoop opbrengsten hoor, iets van 55% gaat naar uitgever, heb je nog winkelier, marketing etc etc.

Dus als die uitgevers ff wat minder gierig worden kan er wel ff een 10tje of 2 vanaf :)

Verwijderd

Wat zou meer opleveren? 1.000.000 spellen verkopen à 25 piek of 10.000 à 100?

De gamedeveloper maakt het voor zichzelf zo duur als hij zelf wil; idd, een game maken is duur. Maar je maakt daarmee ALTIJD verlies. Totdat je gaat verkopen (als het goed is). Die kosten moeten eruit, dat doen ze door die games zo duur te maken. Maar als die games nou fatsoenlijke prijzen hadden kocht ik ze wel. Of als ze echt heel goed zijn, dan koop ik ze ook wel(zijn niet veel games IMO, heb Q3 legaal en Max Payne morgen als het goed is). De rest van de games speel ik niet echt fanatiek, zo af en toe een middagje als ik me verveel. Zou ik daarom 100 piek moeten dokken??? :?

• Rody
Op zaterdag 28 juli 2001 19:04 schreef Kremez het volgende:
Euhm, er wordt iets vergeten geloof ik, de artiesten krijgen maar een klein deel van de verkoop opbrengsten hoor, iets van 55% gaat naar uitgever, heb je nog winkelier, marketing etc etc.

Dus als die uitgevers ff wat minder gierig worden kan er wel ff een 10tje of 2 vanaf :)
ja oke. de artiesten krijgen maar een deel van de opbrengst.
maar een beetje bekende artiest is al snel stinkend rijk.

• Taro
  • Niet online

Taro

Laat ik het zo zeggen, 40% is voor de verkoper :) maar dat is dan 2 personen fulltime en een deel van je winkel inrichten.....

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 23:55 schreef vinkie het volgende:

[..]

ja oke. de artiesten krijgen maar een deel van de opbrengst.
maar een beetje bekende artiest is al snel stinkend rijk.
Volkomen terecht toch? Of mag dat niet? Ik heb er geen probleem mee.
Of als ze echt heel goed zijn, dan koop ik ze ook wel(zijn niet veel games IMO, heb Q3 legaal en Max Payne morgen als het goed is). De rest van de games speel ik niet echt fanatiek, zo af en toe een middagje als ik me verveel. Zou ik daarom 100 piek moeten dokken???
Zoals ik boven al zei: spellen die je nauwelijks speelt hoef je van mij geen 100 piek voor neer te leggen. Je zou dat spel toch al niet kopen, dus mist ook niemand de inkomsten als je het kopieert en eens een keertje speelt.

R./

Verwijderd

mho:
100 piek voor een spel kan maar dat moet het wel zekrs de moeite waard zijn (bv: mp,dnf)
maar owee als het in zo'n gierig dvd hoesje zit.
dat is wel zo iets lames,
c'mon je legt een mijer neer voor een spel en dan krijg je nogn iet eens zo'n vette dikke doos die je als pats materiaal op je plank boven je pc kan leggen :r
big boxes rocks! ;)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:23 schreef The_Snake het volgende:
Wat zou meer opleveren? 1.000.000 spellen verkopen à 25 piek of 10.000 à 100?
Da's niet echt een reeel voorbeeld. Zelfs als het 25 piek kost dan nog garandeerd dat niet een miljoen kopers anders heeft iedereen wel A2 Racer aangeschafd.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

'kost duur?'

JULLIE HEBBEN HET ALLEMAAL MIS!

Het is:

De prijs van het bedrag kost niet duur.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 29 juli 2001 04:01 schreef GerbenW het volgende:
De prijs van het bedrag kost niet duur.
En jij hebt teveel gezopen, ga lekker slapen oid ;)

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 01:57

[..]

R./
Pure bull. Spellen zijn hier gewoon te duur. punt, en dat geld tevens voor muziek cd's!
46 piek voor een CD .. je bent gek!
Spul wat je zelf maakt en programmeert wordt ook bij het leven gekopieerd en daar vang je net zo min voor. en dat is praktijk ervaring.
Screw it, willen ze wat verdienen, dan moeten ze de zaak maar betaalbaar maken, en dan leg ik de schuldt voornamenlijk bij de distributeurs en winkels. :( De kale kosten van een spel zijn vaak wel betaalbaar.

Over testen en dan kopen gesproken. Leuke filosofie, maar als ik het op cd heb, en het blijkt leuk, wat geeft mij dan nog de stimulans om enkele kilometers te gaan fietsen om vervolgens de volle mep te betalen voor iets wat ik al heb gedownload!
wat een onzin |:(

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 00:36 schreef MrRudi het volgende:
R./
Echt irritant dit, zet het gewoon in je sig als het er zo nodig moet staan.

• Zydell
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Op zaterdag 28 juli 2001 14:12 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Beetje nutteloze opmerking aangezien je het nooit kan controleren. Ik denk dat het wel meevalt eerlijk gezegd, de kopieermentaliteit is de laatste jaren erg gestegen en het wordt steeds erger (en makkelijker). Ik vind dat je illegale praktijken uberhaupt nooit moet promoten, laat staan proberen goed te praten. Als iedereen nou denkt zoals hierboven, eerst illegaal testen en als het leuk is: kopen, dat zou al véél schelen.

R./
Natuurlijk is het illegaal kopieren heel erg toegenomen. Maar ga even na. Ik denk dat iedereen wel wat illegale software heeft. Dit percentage ligt volgens mij behoorlijk dicht bij de 100%.
Als nou een paar mensen van GoT nou later in de gamers industrie komt. Dan veranderen zij plotseling van mening: Nu is illegaal kopieren ineens niet eerlijk, terwijl zij het vroeger (nu dus) wel gedaan hebben.
Ik probeer het niet goed te praten, zeker niet want het is eigenlijk fout, maar ik vind zelf dat mensen die zelf games uitmerken niet moeten zeuren.
Daarnaast gaat het alleen maar om cijfers, je verkoopt inderdaad minder, maar ik vraag me af wie de klappen krijgt: de mensen die het spel maken (kwa loon) of de mensen die het uitbrengen (winkels, uitgevers en dergelijke)

Verwijderd

Topicstarter
Talen fouten kan het altijd(nobody is perfect).

De prijs die we moeten betalen voor de spellen & muziek cd is veel hoger ten opzichte van sommige landen.
Het klopt dat de meeste winst gaat naar de levenlansier & verkoopzaak.

Ze moeten de kost veel lager maken zodat de meer mensen het origineel gaat kopen...

PC spellen-------fl.70 a 75
Muziek CD-------->fl.30 of goedkoper

Vind ik een redelijke prijs.

Cyber011

Verwijderd

edit:
bericht vervallen wegens terugkeer normale gemoedstoestand

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:11 schreef Reigner_Mortem het volgende:
Wie verdient er nou zoveel?
- De maker
- De tussenhandel
- De winkelier

Nou, uuuh, volgens mij de tussenhandel en de winkelier.
En dan niet te vergeten de belasting die erover geheven wordt. (das wel ff bijna 1/5 van de prijs)
Als je het per spel bekijkt verdient de winkelier er het meest op lijkt me. Hij verkoopt er heel weinig van en heeft per verkocht spel de meeste kosten. En van een spel van 150 piek is al 30 piek BTW natuurlijk.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:12 schreef MrRudi het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel meevalt eerlijk gezegd, de kopieermentaliteit is de laatste jaren erg gestegen en het wordt steeds erger (en makkelijker). Ik vind dat je illegale praktijken uberhaupt nooit moet promoten, laat staan proberen goed te praten. Als iedereen nou denkt zoals hierboven, eerst illegaal testen en als het leuk is: kopen, dat zou al véél schelen.
Vroeger in de C64 tijd kopieerde er veel meer mensen volgens mij. Spellen waren toen 10-20 piek. Kopieren was veel makkelijker, geen beveiliging vaak. Dit kwam omdat spellen werden geschreven door mensen die het voor hobby ed deden volgens mij. Nu is het big bisness en maken mensen hun beroep er van. Beveiligen moet wel nu. Alleen distributie is makkelijker met inet nu.

Heb jij trouwens ook al je software legaal ? :)

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 22:05
En als je nou weinig geld hebt?
Ik werk b.v alleen in vakantie, want anders zit ik op school en in het weekend ga ik niet werken.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:28 schreef Taro het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar:

Een spel of muziek cd die je retegoed vind moet je kopen vind ik.
Maar als je denkt dat je hem maar een dag gaat spelen ofzo, of die muziek cd weet je niet zeker van of je hem leuk vind, is het gewoon zonde dat je er bakken met geld aan gaat uitgeven....

Ik heb bijvoorbeeld eerst Unreal Tournament gekopieerd van iemand, toen ik het juni 2000 nog steeds speelde heb ik hem gekocht en ik speel het nu nog steeds, Quake3 heb ik ook gekopieerd, maar die heb ik maar 20 keer gespeeld en heb ik dus niet gekocht.

Maarja ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie doet, alleen als je een spel echt leuk vind zorg dan dat de makers een vervolg kunnen maken en ook wat uit kunnen geven door het spel gewoon te kopen!
Helemaal mee eens.

100 piek voor een echt goed spel vind ik een zeer goede prijs.

Ik heb zelf ook 50 spellen gedowned. Meeste speel ik nog geen week. Daar wil ik ook niet voor betalen. Maar voor UT en CS wil ik best geld voor uitgeven.

Ik heb vroeger voor importspellen zoals FF 3 (VI) en chrono trigger ook + 200 piek betaalt, 5 jaar geleden. Maar die waren dat wel waard vond ik. Het waren gewoon superspellen :9

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:08 schreef Fighter het volgende:
Ik werk b.v alleen in vakantie, want anders zit ik op school en in het weekend ga ik niet werken.
Beetje kutsmoesje. Ik heb geen zin om te werken dus geen geld, dus doe ik het maar illegaal.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 18:45 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Zeg dan niks.

R./
Hij heeft wel gelijk. Daar zijn sigs voor.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 09:36 schreef cyber011 het volgende:
De prijs die we moeten betalen voor de spellen & muziek cd is veel hoger ten opzichte van sommige landen.
Wij leven in een verzorgingsland. Personeel is daadoor ook duur. Grond is hier duur (schaarste).
PC spellen-------fl.70 a 75
Muziek CD-------->fl.30 of goedkoper

Vind ik een redelijke prijs.

Cyber011
Is ook, maar ik denk niet dat als de spellen 75 piek zijn dat ze dan ook veel meer gaan verkopen.

Sommigge spellen zou ik best willen kopen voor 3-4 tientjes maar no way voor 100 piek. Daar speel ik ze gewoon te weinig voor. Terwijl ik voor andere spellen nog best 100 piek zou willen.

Betalen per tijdseenheid lijkt me een zeer goed systeem. Zeker voor online gamen. Speel je het veel dan betaal je meer. Vind je het niks of ben je er snel op uitgekeken dan betaal je weinig.

• WhistlerNL
Op zondag 29 juli 2001 19:14 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Beetje kutsmoesje. Ik heb geen zin om te werken dus geen geld, dus doe ik het maar illegaal.
maar wel de reden dat ik het illegaal doe, als ik bakken met geld heb dan koop ik ook alles wel legaal hoor, maar dat heb ik nou eenmaal niet.

tussen de 50 en 75 piek lijkt me best voor een spel. midtown madness b.v., dat heb ik gewoon ff legaal gehaald, niet omdat het me nu zo geweldig leek, maar omdat het maar 50 piek was en wel geinig leek. (en ik kreeg er autobahn racer bij....)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:08 schreef Fighter het volgende:
Als je weinig geld hebt moet je sparen voor dingen die je wilt hebben. In feite zeg je "ik heb weinig geld dus ik steel alles maar". Hoe vind je dat zelf klinken?
Heb jij trouwens ook al je software legaal ?
Was volgens mij aan mijn persoontje gericht. Het antwoord is nee, ik heb niet al mijn software legaal. Ik denk dat niemand al zijn software legaal is. Alle spellen die ik vaak speel (of heb gespeeld) heb ik wel legaal, ruim 300 intussen (voor MSX, SNES, PSX en PC. De meeste zakelijke software die ik vaak gebruik heb ik ook legaal maar dan wel via mijn bedrijf. Programma's die ik af en toe gebruik ga ik niet kopen, zoals ik al eerder aangaf.
Hij heeft wel gelijk. Daar zijn sigs voor.
Hij heeft ook wel gelijk, tenminste ik kan me voorstellen dat ie het irritant vind. Maar er is in al die tijd nooit iemand geweest die er iets van zei, en de manier waarop + het feit dat het erg offtopic was (had me net zo goed kunnen mailen/ICQ'en met de opmerking "laat dat ff weg voortaan") schoot me even in het verkeerde virtuele keelgat :)

edit:
hier ook maar even weggehaald dan

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 20:09 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Programma's die ik af en toe gebruik ga ik niet kopen, zoals ik al eerder aangaf.
Maar zo kopen een hoop mensen spellen ook niet die maar af en toe spelen omdat ze het daarvoor te duur vinden. En dan hebben mensen ook weer een andere definitie van af en toe. :)

Ik denk dat het online gamen met serial de verkoop wel stinmuleert, maar denken jullie dan werkelijk dat de spellen goedkoper worden ?

Ik denk gewoon dat ze meer winst in hun zakken steken.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:39 schreef Fighter het volgende:

[..]

maar wel de reden dat ik het illegaal doe, als ik bakken met geld heb dan koop ik ook alles wel legaal hoor, maar dat heb ik nou eenmaal niet.
Dat snap ik, maar het komt erg lame over. Zelfde als ik geen zin heb om te werken, dan maar een uitkering ga trekken en beetje zwart bijklussen).
tussen de 50 en 75 piek lijkt me best voor een spel. midtown madness b.v., dat heb ik gewoon ff legaal gehaald, niet omdat het me nu zo geweldig leek, maar omdat het maar 50 piek was en wel geinig leek. (en ik kreeg er autobahn racer bij....)
Dat zeggen een hoop mensen, maar denken jullie dat echt ? Als winkels en developers dat ook zouden denken hadden ze het echt wel gedaan, want dan levert het hun meer winst op.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 20:29 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Maar zo kopen een hoop mensen spellen ook niet die maar af en toe spelen omdat ze het daarvoor te duur vinden. En dan hebben mensen ook weer een andere definitie van af en toe. :)
Mee eens, maar ik heb in dit draadje al een paar keer aangegeven dat als je een spel twee dagen speelt en daarna nooit meer aankijkt je dat spel TOCH niet gekocht zou hebben. Dan heb ik er geen problemen mee dat je een kopie hebt liggen, aangezien je het toch niet zou kopen mist niemand de inkomsten. Als je een speel een paar weken speelt, of 1 keer per week maar wel een jaar lang ofzo dan vind ik het niet meer dan terecht dat je zo'n product aanschaft, het geeft je ook veel plezier tenslotte.
Ik denk dat het online gamen met serial de verkoop wel stinmuleert, maar denken jullie dan werkelijk dat de spellen goedkoper worden ?

Ik denk gewoon dat ze meer winst in hun zakken steken.
Ik denk dat spellen iets goedkoper maken wel drempelverlagend zal werken, 7 tientjes ofzo, das een leuke prijs die minder zwaar overkomt dan 99 piekemannetjes (of nog meer voor consolespellen). De GBA spellen bijvoorbeeld vind ik ook echt té duur. Hier is echter weer een groot deel aan Nintendo te wijten die absurd hoge royalties vraagt.

Gruwelijk veel zal het niet schelen denk ik trouwens, veel mensen hebben nu eenmaal een "1 gulden voor een CDR is toch goedkoper" mentaliteit helaas.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Was het niet dat ergens in Azie alle orginele spellen heel goedkoop waren zodat mensen maar een paar centjes meer hoefde uit te geven voor een orgineel spel, dan een iets goedkopere gebrande cd?

Als dat nou in europa zo was... een orginele spel zoals Max Payne voor maar 25piek is iets wat ik liever heb dan een gebrandt spel voor 2,50.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 21:26 schreef ReseT het volgende:
Was het niet dat ergens in Azie alle orginele spellen heel goedkoop waren zodat mensen maar een paar centjes meer hoefde uit te geven voor een orgineel spel, dan een iets goedkopere gebrande cd?
In Thailand onder anderen. Maar dit zijn allemaal illegale examplaren. Een spel als Max Payne KAN niet voor 25 piek verkocht worden, das een absurd lage prijs. Produktiekosten+royalties developer+royalties publisher+winst distributeur+winst detailhandel+belasting in 25 piek. Nice thought though :) als je dan 500 miljoen exemplaren verkoopt kan het nog leuk worden.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 21:26 schreef ReseT het volgende:
Ik even geleden in Turkije op vakantie geweest en daar kun je alle nieuwe games voor minder dan een tientje kopen in de winkel. Ik wilde toen een hele stapel meenemen totdat ik erachter kwam dat ze gewoon illegale spellen verkochten daar. De CD-hoesjes zijn met een redelijk goeie printer uitgeprint en de CD's worden ergens in een illegale fabriek geperst....beetje absurd vond ik dat.

Verwijderd

foutje |:(

• FoggyFreek
  • Laatst online: 06-02 17:45

FoggyFreek

I'm a llama again!

Fout in de topic....

Hoe vaak moet het nog gezegd worden :)

Het KOST TEVEEL,
en IS TE DUUR.

Kost te duur slaat op een konijn met een geamputeerde darmkaraat. ;)

Verder zeg ik: Zolang bedrijven demo's uitgeven van hun spellen moet je geen illegale versies spelen. Is dat niet zo ? Dan gebruik je de illigale versie als demo, maar ja, de games van tegenwoordig zijn zo kort, je hebt de game al uitgespeeld als de werkelijke game in de winkels ligt.
en ja, als ze meer verkocht worden, kunnen de prijzen omlaag.

(Foggy denkt dat veel bedrijven geen demo's verstrekken omdat ze bang zijn dat gamers al uitgekeken zijn na de demo gespeeld te hebben)

-- Altijd blijven prutsen --

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op maandag 30 juli 2001 11:10 schreef FoggyFreek het volgende:
Fout in de topic....

Hoe vaak moet het nog gezegd worden :)

Het KOST TEVEEL,
en IS TE DUUR.

Kost te duur slaat op een konijn met een geamputeerde darmkaraat. ;)
miereneuker! :P
(of is het miereN)

met papier mache kun je alles maken!!

• WhistlerNL
[quote]Op zondag 29 juli 2001 20:09 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Als je weinig geld hebt moet je sparen voor dingen die je wilt hebben. In feite zeg je "ik heb weinig geld dus ik steel alles maar". Hoe vind je dat zelf klinken?
[..]

Idd, dat klinkt niet helemaal goed nee, maar in mijn geval gaat sparen niet zo lekker. Krijg 70/maand zakgeld, moet tanken, eten op school, af en toe uit. Dat gaat in mijn geval helemaal niet. Dus zit er voor mij niet veel anders op dan illegaal. Dat of niets natuurlijk, maar dan hebben ze ook niets, misschien zelfs minder. Des te meer mensen een spel spelen en zeggen dat het leuk is, des te meer mensen zullen het spel ook willen.

• WhistlerNL
Op zondag 29 juli 2001 20:37 schreef Tweaker het volgende:

Dat snap ik, maar het komt erg lame over. Zelfde als ik geen zin heb om te werken, dan maar een uitkering ga trekken en beetje zwart bijklussen).
Ja, dat snap ik ook wel. Je hebt ook gewoon gelijk, alleen ga ik toch niet iets aan mijn koopgedrag veranderen.
Op zondag 29 juli 2001 20:37 schreef Tweaker het volgende:

Dat zeggen een hoop mensen, maar denken jullie dat echt ? Als winkels en developers dat ook zouden denken hadden ze het echt wel gedaan, want dan levert het hun meer winst op.
Ja, echt super leek het me niet. Al spelen mijn broertje en de dochter van mijn moeders vriend het nu nog af en toe over het netwerk.

Maar in mijn geval is het denk ik wel zo, dat ik meer spellen koop als ze maar 50 gulden zijn. Weet niet hoe het met anderen zit, dat moeten ze zelf maar zeggen.

Verwijderd

Gewoon een game pas kopen 6 maanden nadat ie is uitgekomen dan is ie een stuk goedkoper.

• WhistlerNL
Op maandag 30 juli 2001 19:47 schreef BAZZA het volgende:
Gewoon een game pas kopen 6 maanden nadat ie is uitgekomen dan is ie een stuk goedkoper.
ja, maar dan heb je hetzelfde probleem als met hardware, dan er is al iets veel leukers/nieuwers (wat trouwens ook weer 100 piek kost), en dan blijf je steeds een half jaar later spellen spelen

Verwijderd

Hoi, even een update ;)

Ik heb net Throne of Bhaal gekocht: 5 CDs (BG2 verplicht :) ) voor 69.95.

Is dat een mooie prijs? Ik had zelf verwacht dat ie 99,95 zou kosten.

(het is wel een addon maaaaaaaaaar had net zo goed BG3 kunnen heten :) )

Verwijderd

Topicstarter
6 maanden wachten heb ik zeker geen geduld voor. Ik ben degene die het meteen wil hebben.

Een paar games per jaar, maar wel legaal?
Of heelveel maar illegaal?

Het antwoord is voor de meeste mensen het duidelijk denk ik.

Cyber011

• WhistlerNL
Op maandag 30 juli 2001 20:10 schreef cyber011 het volgende:
6 maanden wachten heb ik zeker geen geduld voor. Ik ben degene die het meteen wil hebben.

Cyber011
idd, 2e dus voor mij.
pas als er echt rare dingen gaan gebeuren of zodra ik echt werk heb, dan zal ik legaal gaan doen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens FIGHTER!

In verleden heb ik heel wat(kasten vol)legaal versie gekocht(meestal voor console).
Het heeft me veel geld gekost.

Nu koop ik het pas als hij heel erg goed en moeite waard om te hebben.

Cyber011

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:47 schreef Fighter het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook wel. Je hebt ook gewoon gelijk, alleen ga ik toch niet iets aan mijn koopgedrag veranderen.
Ik ook niet hoor. Ik speel ook veel illegaal. Spellen die ik hooguit 1 a 2 x per maand speel zoals Age Of Empires 2, Triple Play 2002, NHL 2001, Tony Hawk ga ik niet kopen voor 100 of 120 piek. Ook LAN spellen die ik 2 dagen per jaar speel niet. En spellen die ik binnen 1 a 2 dagen uitspeel al helemaal niet (zijn gewoon te duur voor het plezier). Als die 50 piek zouden kosten had ik TP 2002 en AOE2 zeker wel gekocht. Sommige spellen hebben ook een lang speelplezier-gehalte. Anderen ben je in een week op uitgekeken.

Zeker als je jong bent is het duur, zeker de consoles. Prijzen van 200 piek vind ik ook een beetje absurd voor kinderspelletjes.
[..]

Maar in mijn geval is het denk ik wel zo, dat ik meer spellen koop als ze maar 50 gulden zijn. Weet niet hoe het met anderen zit, dat moeten ze zelf maar zeggen.
Ik ook wel, maar koopt iedereen gemiddeld ook 2 x zo veel. Dat zou wel minstens moeten zouden ze de prijs werkelijk willen verlagen. Ik denk zelf van niet.

Een hoop mensen kopen namelijk ook gewoon een paar spellen per jaar (voor sinterklaas/verjaardag/kerst/vakantiecadeau) Ook als ze goedkoper zijn kopen ze niet meer spellen. Of ze hebben heel weinig tijd om te spelen en zullen dus ook niet meer kopen. En er zijn altijd mensen die het gratiz willen al zijn de spellen 5 piek (want een CD-r is maar 1 piek).
Op zondag 29 juli 2001 21:24 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik heb in dit draadje al een paar keer aangegeven dat als je een spel twee dagen speelt en daarna nooit meer aankijkt je dat spel TOCH niet gekocht zou hebben. Dan heb ik er geen problemen mee dat je een kopie hebt liggen, aangezien je het toch niet zou kopen mist niemand de inkomsten. Als je een speel een paar weken speelt, of 1 keer per week maar wel een jaar lang ofzo dan vind ik het niet meer dan terecht dat je zo'n product aanschaft, het geeft je ook veel plezier tenslotte.
Helemaal mee eens. Daarom heb ik ook een hoop software illegaal ook al gebruik ik het nauwelijks. Ik zou misschien alleen een brandproggie kopen want die zijn er niet gratis, maar die krijg je ook meegeleverd met je brander. Voor de rest is wel een gratis alternatief dus kopen zou ik zowiezo nooit doen.

Zo ook met spellen.
[..]

Ik denk dat spellen iets goedkoper maken wel drempelverlagend zal werken, 7 tientjes ofzo, das een leuke prijs die minder zwaar overkomt dan 99 piekemannetjes (of nog meer voor consolespellen). De GBA spellen bijvoorbeeld vind ik ook echt té duur. Hier is echter weer een groot deel aan Nintendo te wijten die absurd hoge royalties vraagt.
Gruwelijk veel zal het niet schelen denk ik trouwens, veel mensen hebben nu eenmaal een "1 gulden voor een CDR is toch goedkoper" mentaliteit helaas.
Dat denk ik dus ook. Alle mensen zouden pas echt alles gaan kopen wat ze redelijk vaak spelen als kopieren bijna niet meer rendabel is. Dan denk ik dus aan prijzen van 25 piek ofzo. Maar dat is niet reeel. Bij 50 piek heb je nog wat kans, maar ik denk dat 75 piek voor pc spellen niet veel zal uitmaken. Het scheelt "slechts" 25%. Voor console spellen is 75 piek een prima bedrag (comp is dan namelijk goedkoper), dat scheelt dan ook bijna de helft. Maar royalties maken het zo duur.
Op maandag 30 juli 2001 19:47 schreef BAZZA het volgende:
Doe ik ook weleens. Vaak zijn spellen na een aantal weken na de introductie zeer moeilijk te krijgen totdat de budget-versie uitkomt. Dan moet je wel wachten ook al wil je het spel wel kopen.

Je kunt het ook eerst 6 maanden illegaal spelen en dan voor 50 piek kopen. :) Heb ik ook weleens gedaan. Ik wilde het spel gewoon hebben. Alleen was het door bovenstaande reden nergens meer te krijgen.

Het kan ook allebei. :) De beste koop je. De "af en toe ooit spelen games" en LAN-games speel je illegaal desnoods.

Verwijderd

Deze prijzen moeten vast staan vindt ik:
CD ROM:
Nieuw = 50,-
Gemiddeld = 30,-
Oud = 10,-
CD:
Nieuw = 30,-
Gemiddeld = 25,-
Oud =15,-
Dit zijn :) prijzen, de rest is om te :r-en

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 16:15 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Mee eens. Je kopieert spellen die je anders toch niet zou kopen. Dus niemand loopt er inkomste door mis.

R./
/me hopt op het bandwagentje

Ik ook!
ect... blabla bla bla bla bla bla bla
(nee serieus, alle spellen die ik tof vind heb ik legaal, de gene die ik bagger vind liggen *of* stof te verzamelen in de la of zijn al tijden terug van m'n hd verdwenen)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 04:27 schreef Nibble het volgende:

Over testen en dan kopen gesproken. Leuke filosofie, maar als ik het op cd heb, en het blijkt leuk, wat geeft mij dan nog de stimulans om enkele kilometers te gaan fietsen om vervolgens de volle mep te betalen voor iets wat ik al heb gedownload!
wat een onzin |:(
dan bestel je toch online?
hoef je helemaal nooit meer naar buiten....
ik vind het altijd zulke rare mannetjes die mensen die met alle geweld illegale spellen moeten hebben, als je niet af en toe geld neerlegt voor een legaal spel ben je een sloeber! ik heb zo'n leuk stapeltje boxen op m'n boekenkast waar alle warez kiddies uit de buurt met open mond naar staan te kijken...

Verwijderd

Cyber011
ik koop een paar spellen waar ik heel lang lol van heb, ipv m'n hele HD/cd's volplempen met kreupele versies van spellen die ik toch niet speel omdat ik het volgende al weer binnen aan het halen ben....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 19:48 schreef GummiEnte het volgende:

[..]

ik koop een paar spellen waar ik heel lang lol van heb, ipv m'n hele HD/cd's volplempen met kreupele versies van spellen die ik toch niet speel omdat ik het volgende al weer binnen aan het halen ben....
Daarom is illegaal is zo aantrekkelijk om iets uit te proberen. Als je die spellen leuk vindt dan kun je die nog legaal versie gaan halen(hij moet echt fettte zijn)

cyber011

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 19:48 schreef GummiEnte het volgende:

[..]

blààt, ipv m'n hele HD/cd's volplempen met kreupele versies van spellen blààt....
euh? kreupele versie's? warez is not twilight/crazy bytes...
als je beetje fatsoenlijke zooi binnenhaalt heb je EXACT (ja, exact) dezelfde versie als die jij in de winkel koopt....alleen 97,50 goedkoper (ervan uitgaande dat een CD-r 2,50 kost :) )

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:13 schreef The_Snake het volgende:

[..]

als je beetje fatsoenlijke zooi binnenhaalt heb je EXACT (ja, exact) dezelfde versie als die jij in de winkel koopt....alleen 97,50 goedkoper (ervan uitgaande dat een CD-r 2,50 kost :) )
Dat gaat dus niet bij games als Red Alert ;)

Die heb ik ook eerst als warez binnen gehaald en toen de originele versie gekocht voor fl 45,95 2 maanden geleden :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:13

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 31 juli 2001 22:19 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet bij games als Red Alert ;)

Die heb ik ook eerst als warez binnen gehaald en toen de originele versie gekocht voor fl 45,95 2 maanden geleden :)
Ook dat is pure diefstal. Als het al speelde toen het nog 90 piek kostte, dan heb je nog steeds 90 - 45,95 = 44,05 gestolen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 01:57
Op dinsdag 31 juli 2001 19:40 schreef GummiEnte het volgende:

[..]

dan bestel je toch online?
hoef je helemaal nooit meer naar buiten....
ik vind het altijd zulke rare mannetjes die mensen die met alle geweld illegale spellen moeten hebben, als je niet af en toe geld neerlegt voor een legaal spel ben je een sloeber! ik heb zo'n leuk stapeltje boxen op m'n boekenkast waar alle warez kiddies uit de buurt met open mond naar staan te kijken...
Deze "kiddie" niet, er staat vast niets wat ik nog niet heb, en dat roep ik heel heel hard =)

anyway, tuurlijk koop je wel eens een spel legaal, maar dan alleen degene die je echt veel, vaak, en online speelt (vanwege de key), zoals quake3 en Halflife, en supergoede adventures zoals de gabriel knight series, maar ook alleen maar omdat ik de vorige versies (1 en 2 gecopieerd/etc) had gespeeld. Als een spel echt heel goed is komt het er wel, half gare zooi blijft netjes door de kabeltjes stromen =)

;)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

:? @ die een-na-laatste post.

RA2 was officieel (bij de Dixons IIRC) voor die prijs te halen, niets illegaals aan...

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:35 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Ook dat is pure diefstal. Als het al speelde toen het nog 90 piek kostte, dan heb je nog steeds 90 - 45,95 = 44,05 gestolen.
tja... je hebt mierenneukers en je hebt mierenneukers :P
maar je hebt nog steeds gewoon betaald, westwood bljift d'r centen binnenhalen net als de dixons... en d'r is mooi helemaal niks aan de hand

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:35 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Gestolen :?

Dingen worden nou eenmaal goedkoper ;)

Een Volkswagen Passat die nu 55 duizend kost en over 10 jaar nog maar 7 duizend is gewoon waardevermindering als ik die koop dan "steel" ik toch ook geen 47 duizend gulden :?

ik heb hem niet gekocht uit principe of iets dergelijks maar omdat ik met de warez versie niet online kon gamen 8-)

Verwijderd

[miereneuker mode]
/me ziet een rekenfoutje:
:P Maar wat doe je met die overige 1000 piek dan? :P
[/miereneuker mode]

Ik ben het eens met: een spel moet gewoon 70-80 piek kosten. Ik zou eerder 2 spellen van 70-80 piek kopen dan 1 spel van 100. Ik vind 100 piek dan ook erg duur.

GBA spellen vind ik ook duur, maar daar kijk ik toch anders naar. Een CDtje is ongeveer 10 cent ofzo om te persen, zo'n cartridge is echter al gauw iets van 25 piek ( :? ). Ook speel je GBA spellen heel anders: af-en-toe als je moet wachten of als je bv ergens heen gaat.

Uiteraard doe ik over spellen kopen heel moeilijk, eerst goed testen en dan pas kopen. Als ik het niet waard vind om een spel te kopen, wis ik hem ook en zal ik hem ook niet meer spelen.

Ere aan wier ere toekomt (of zo iets :P )!

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 18:26 schreef CommDante het volgende:
[miereneuker mode]
/me ziet een rekenfoutje:
:P Maar wat doe je met die overige 1000 piek dan? :P
[/miereneuker mode]
Dat heb ik ondertussen in Yab-Yum opgemaakt maar dat weet mijn vrouw dan niet :P

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 18:30 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat heb ik ondertussen in Yab-Yum opgemaakt maar dat weet mijn vrouw dan niet :P
8-) Nu dus wel :P

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:13 schreef The_Snake het volgende:

[..]

zonder patches, zonder multiplay...
kreupel dus

Verwijderd

Ik ben het er helemaal mee eens dat de spellen tegenwoordig te duur zijn. Voor een paar tientjes minder zou ik zeker meer legale versies aanschaffen dan dat ik nu doe.

Verwijderd

Het word wel goed verkocht in de winkels, de meeste kan je al niet meer branden...
Daarom ben ik bij de Intertoys gaan werken
kan ik gratis spellen lenen B-)

Verwijderd

Spellen zijn misschien ook wel erg duur door de hoge Dollar koers...

Verwijderd

Topicstarter
De grote programmeurs die rijden nu met een fette farrari rond en iets minder voor een kleine software house.
Dus voor een paar tientje minder vinden ze het toch niet zo erg.

Gameboy Advance catridge kost het nog te veel
Zo vandaar heb ik een Flash Advance aangeschaft.

En nog van die absurd Gameboy Catrigde prijs...
Bijna 100 gulden voor zo'n blij game.
Ok er zitten wel een paar leuk spellen zoals van die 2 nieuwe Zelda's en Dragon Warrior 3.

Cyber011:)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
De nederlandse tussenhandel vraagt vaak ook extreem grote marges, als je je bedenkt dat een spel in de VS $40 (incl btw) dollar kost (nieuw) en $40 is ongeveer gelijk aan 70 gulden (waarde, en heeft dus niets met wisselkoers te maken), te daar nog iets extra's bij vanwege het btw veschil (max 10 piek).

Met hardware kunnen de verschillen soms nog extremer zijn...

In nederland wordt je gewoon opgelicht door de importeurs...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 18:38 schreef GummiEnte het volgende:

[..]

zonder patches, zonder multiplay...
kreupel dus
Nog nooit van clone cd gehoord zeker. :)

We hebben het niet over gare twilight shit en rips. |:( (das idd bagger).

Ook fairlight heeft altijd perfect werkende spellen uitgebracht. *D

Als het bij jouw niet werkt ligt het toch echt aan iets anders.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 15:59 schreef BAZZA het volgende:
ik heb hem niet gekocht uit principe of iets dergelijks maar omdat ik met de warez versie niet online kon gamen 8-)
Dat kan wel hoor, als je maar weet hoe. 8-)

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 21:30 schreef cyber011 het volgende:
De grote programmeurs die rijden nu met een fette farrari rond en iets minder voor een kleine software house.
Dus voor een paar tientje minder vinden ze het toch niet zo erg.
1. Als de grote succesvolle jongens in een Ferari rondrijden gun ik ze dat van harte. Een voetballer is tenslotte ook zomaar 100 miljoen waard. Ik vind dit zo'n opmerking van "iemand mag het niet te veel beter hebben dan ik". Hmm..wat was dat ook al weer...ohja! communisme.

2. Van de opbrengst van een spel moeten niet alleen de grote jongens betaald worden, die kunnen wel wat missen ja, maar die 100 hulpjes niet. Kojima maakt MGS ook niet in z'n eentje.
Gameboy Advance catridge kost het nog te veel
Zo vandaar heb ik een Flash Advance aangeschaft.

En nog van die absurd Gameboy Catrigde prijs...
Bijna 100 gulden voor zo'n blij game.
Ok er zitten wel een paar leuk spellen zoals van die 2 nieuwe Zelda's en Dragon Warrior 3.
1. Als je de spellen niet leuk vind ("zo'n blij game") dan koop je ze toch niet? Waarom zou je ze dan wél kopieren?

2. Zoals al vaker gezegd, de productiekosten en de royalty voor Nintendo is erg hoog. Niettemin ben ik het wel met je eens dat GBA spellen te duur zijn. Als de GBA spellen dezelfde prijs hadden gehad als de GBC spellen was het perfect geweest imho.

3. Leer eens typen ofzo! >:)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 03:02 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Dat kan wel hoor, als je maar weet hoe. 8-)
Al die key-generators die ik heb gevonden werkte niet :'(

Nou ja ik heb 1 keer een game gekocht en dat is dan ook gelijk de laatste keer voor de eerste 3 jaar :)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 01:19 schreef blouweKip het volgende:
De nederlandse tussenhandel vraagt vaak ook extreem grote marges, als je je bedenkt dat een spel in de VS $40 (incl btw) dollar kost (nieuw) en $40 is ongeveer gelijk aan 70 gulden (waarde, en heeft dus niets met wisselkoers te maken), te daar nog iets extra's bij vanwege het btw veschil (max 10 piek).

Met hardware kunnen de verschillen soms nog extremer zijn...

In nederland wordt je gewoon opgelicht door de importeurs...
Hier klopt dus geen fluit van. De tijden dat de dollarkoers onder de twee gulden zit zijn al lang geleden. Tegenwoordig is 40 USD zo'n 100 piek, dus ik denk niet dat spellen hier veel duurder zijn dan in de US.

Oh ik zie dat je het over waarde hebt, maar ja da's natuurlijk moeilijk te bepalen aangezien dat erg subjectief is.

Verwijderd

Ach games die ik d/l heb, zijn games die ik anders toch niet zou kopen en die games speel ik maar 2 uur ofzo en dan gooi ik het in het cd-rack en doe er nooit meer wat mee.

En voor de multiplayer games heb je toch een won-key nodig, en die moet je dan wel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 05:37 schreef MrRudi het volgende:

[.]
Quote:
1. Als de grote succesvolle jongens in een Ferari rondrijden gun ik ze dat van harte. Een voetballer is tenslotte ook zomaar 100 miljoen waard. Ik vind dit zo'n opmerking van -----------------

iemand mag het niet te veel beter hebben dan ik". Hmm..wat was dat ook al weer...ohja! communisme.
-----------------
Je mag niet zo maar mijn opmerking
vergelijken met een ander

---------------------
your quote:

1. Als je de spellen niet leuk vind ("zo'n blij game") dan koop je ze toch niet? Waarom zou je ze dan wél kopieren?

----------------------------------------
Ik bedoelde Gameboy spellen en niet van die GBA.
En het klopt ik koppier het niet als hij "blij" is.

-------------
quote:
2. Zoals al vaker gezegd, de productiekosten en de royalty voor Nintendo is erg hoog. Niettemin ben ik het wel met je eens dat GBA spellen te duur zijn. Als de GBA spellen dezelfde prijs hadden gehad als de GBC spellen was het perfect geweest imho.
--------------------------
mee eens
------------------------

----------------------
quote:
3. Leer eens typen ofzo! >:)
----------------------
Moeten we elkaar zo nodig beledigen?
:7

Laten we het leuk houden okay... :9
cyber011
Pagina: 1 2 Laatste