Op maandag 30 juli 2001 19:47 schreef Fighter het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel. Je hebt ook gewoon gelijk, alleen ga ik toch niet iets aan mijn koopgedrag veranderen.
Ik ook niet hoor. Ik speel ook veel illegaal. Spellen die ik hooguit 1 a 2 x per maand speel zoals Age Of Empires 2, Triple Play 2002, NHL 2001, Tony Hawk ga ik niet kopen voor 100 of 120 piek. Ook LAN spellen die ik 2 dagen per jaar speel niet. En spellen die ik binnen 1 a 2 dagen uitspeel al helemaal niet (zijn gewoon te duur voor het plezier). Als die 50 piek zouden kosten had ik TP 2002 en AOE2 zeker wel gekocht. Sommige spellen hebben ook een lang speelplezier-gehalte. Anderen ben je in een week op uitgekeken.
Zeker als je jong bent is het duur, zeker de consoles. Prijzen van 200 piek vind ik ook een beetje absurd voor kinderspelletjes.
[..]
Maar in mijn geval is het denk ik wel zo, dat ik meer spellen koop als ze maar 50 gulden zijn. Weet niet hoe het met anderen zit, dat moeten ze zelf maar zeggen.
Ik ook wel, maar koopt iedereen gemiddeld ook 2 x zo veel. Dat zou wel minstens moeten zouden ze de prijs werkelijk willen verlagen. Ik denk zelf van niet.
Een hoop mensen kopen namelijk ook gewoon een paar spellen per jaar (voor sinterklaas/verjaardag/kerst/vakantiecadeau) Ook als ze goedkoper zijn kopen ze niet meer spellen. Of ze hebben heel weinig tijd om te spelen en zullen dus ook niet meer kopen. En er zijn altijd mensen die het gratiz willen al zijn de spellen 5 piek (want een CD-r is maar 1 piek).
Op zondag 29 juli 2001 21:24 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik heb in dit draadje al een paar keer aangegeven dat als je een spel twee dagen speelt en daarna nooit meer aankijkt je dat spel TOCH niet gekocht zou hebben. Dan heb ik er geen problemen mee dat je een kopie hebt liggen, aangezien je het toch niet zou kopen mist niemand de inkomsten. Als je een speel een paar weken speelt, of 1 keer per week maar wel een jaar lang ofzo dan vind ik het niet meer dan terecht dat je zo'n product aanschaft, het geeft je ook veel plezier tenslotte.
Helemaal mee eens. Daarom heb ik ook een hoop software illegaal ook al gebruik ik het nauwelijks. Ik zou misschien alleen een brandproggie kopen want die zijn er niet gratis, maar die krijg je ook meegeleverd met je brander. Voor de rest is wel een gratis alternatief dus kopen zou ik zowiezo nooit doen.
Zo ook met spellen.
[..]
Ik denk dat spellen iets goedkoper maken wel drempelverlagend zal werken, 7 tientjes ofzo, das een leuke prijs die minder zwaar overkomt dan 99 piekemannetjes (of nog meer voor consolespellen). De GBA spellen bijvoorbeeld vind ik ook echt té duur. Hier is echter weer een groot deel aan Nintendo te wijten die absurd hoge royalties vraagt.
Gruwelijk veel zal het niet schelen denk ik trouwens, veel mensen hebben nu eenmaal een "1 gulden voor een CDR is toch goedkoper" mentaliteit helaas.
Dat denk ik dus ook. Alle mensen zouden pas echt alles gaan kopen wat ze redelijk vaak spelen als kopieren bijna niet meer rendabel is. Dan denk ik dus aan prijzen van 25 piek ofzo. Maar dat is niet reeel. Bij 50 piek heb je nog wat kans, maar ik denk dat 75 piek voor pc spellen niet veel zal uitmaken. Het scheelt "slechts" 25%. Voor console spellen is 75 piek een prima bedrag (comp is dan namelijk goedkoper), dat scheelt dan ook bijna de helft. Maar royalties maken het zo duur.
Op maandag 30 juli 2001 19:47 schreef BAZZA het volgende:
Gewoon een game pas kopen 6 maanden nadat ie is uitgekomen dan is ie een stuk goedkoper.
Doe ik ook weleens. Vaak zijn spellen na een aantal weken na de introductie zeer moeilijk te krijgen totdat de budget-versie uitkomt. Dan moet je wel wachten ook al wil je het spel wel kopen.
Je kunt het ook eerst 6 maanden illegaal spelen en dan voor 50 piek kopen.

Heb ik ook weleens gedaan. Ik wilde het spel gewoon hebben. Alleen was het door bovenstaande reden nergens meer te krijgen.
Op maandag 30 juli 2001 20:10 schreef cyber011 het volgende:
Een paar games per jaar, maar wel legaal?
Of heelveel maar illegaal?
Het kan ook allebei.

De beste koop je. De "af en toe ooit spelen games" en LAN-games speel je illegaal desnoods.