Dat zou dan ten koste gaan van mijn AX-50 die ik juist hard nodig heb
Heb trouwens afgelopen weekend mijn eerste solo win te pakken

Gister weer samen met een vriend een win in de normale battle royale. Totale win teller staat nu op 9. Ik heb in totaal 4 potjes plunder gespeeld en die ook 1 keer gewonnen, maar dat vind ik toch een minder leuke modus.
Ik heb nu over het algemeen een speel strategie waarmee ik meestal wel top 10 eindig en het volhoud tot meestal minimaal iets voor de laatste cirkel. Alhoewel je voornamelijk in het begin van het spel wat geluk nodig hebt, heb ik toch wat tips genoteerd die ik zelf hanteer, misschien voor meer mensen interessant:
- Land nooit te dicht langs de linie waar het vliegtuig overheen vliegt, daar landen vaak veel te veel mensen wat zorgt voor een vroege confrontatie met verschillende teams. Als je het wint is het leuk, maar vaak (zeker als je met randoms speelt) is het een gegarandeerde loss.
- Land op plaatsen waar geen benaming bij staat. Je hebt op de map plaatsen dichtbij met een naam aangemerkt gebied, vaak met weinig huisjes, maar vaak genoeg loot, zeker in solo modus.
- Land indien mogelijk in eerste instantie buiten de cirkel, maar wel in de buurt van een recon missie.
- Zorg dat je zo snel mogelijk wapens hebt die je fijn vind, bijvoorbeeld een M13 met een RPG of sniper.
- Tip: als je in een gebied start met meer mensen is dit meestal een gegarandeerde kill: pak een shotgun, ga een huis binnen waar een kist staat, doe de deur weer dicht zodat het lijkt alsof het huis nog niet geloot is, ga naast de kist zitten en wacht
Als je wat loot (en dus geld) hebt verzameld, dan kun je kiezen wat je gaat doen: een recon missie of een buy station opzoeken. Mij valt de laatste tijd op dat buy stations in de eerste fase van het spel vaak relatief veilig zijn. Daarna zitten er vaak mensen bij te campen en je op te wachten. Nu een load-out drop duurder is geworden kies ik er zelf vaak voor om de gratis drop af te wachten. Echter heb ik 2 warzone loadouts, en het liefst wil ik ze beide hebben. Ik heb 1 loadout met overkill, die pak ik als eerst (daarnaast zit er cold blodded op en spotter). Daar zit een M13 (of M4) in en een AX-50. Als ik dan genoeg geld heb voor een tweede drop, of er komt een tweede gratis drop dan pak ik mijn 2e load-out. Die is in principe hetzelfde, maar heeft ghost i.p.v. overkill. Ik wissel dan mijn secundairy meteen met mijn zojuist gedropte AX-50, zodat ik dezelfde load-out heb, alleen dan met ghost. Mocht ik in de beginfase een goede sniper vinden pak ik vaak meteen mijn eerste load-out. Ik merk dat met name in solo ghost een must is. Iedereen gebruikt daar UAV's. Ook in de normale BR is het echt goed om te hebben omdat daar veel mensen gebruik maken van een heartbeat sensor.
Wat ik meestal koop is een self-revive (ookal komt het niet heel vaak voor dat ik hem ook daadwerkelijk kan gebruiken). Daarnaast zorg ik dat ik 5 spare armor plates heb en een gasmasker. Als ik dan nog geld overheb koop ik er een UAV bij. Na het kopen ga ik door met recon missies. Liefst zo veel mogelijk, maar ik ontwijk hierbij wel het liefst drukke gebieden zoals downtown. Vaak zorg ik ervoor dat ik ongeveer de voorlaatste cirkel kan zien d.m.v. recon missies. Als je dat bereikt hebt kun je eventueel een buy station opzoeken en de eerder genoemde zaken aanvullen. Een munitions box kan ook erg handig zijn.
Als er minder dan 10 mensen inzitten is het handig een UAV te activeren, zeker als er dan nog mensen zijn zonder ghost. Sowieso is het handig om te letten op hoeveel mensen (en hoeveel teams) er nog zijn, zeker in de laatste cirkel. Vaak kun je dan goed uitrekenen of je nog tegen grote teams aan het vechten bent of mensen die alleen zijn overgebleven.
Als ik met anderen speel zorg ik er daarnaast ook vaak voor dat ik minimaal 3K op zak heb, zodat ik niet heel lang hoef te looten mocht er een teamgenoot teruggekocht moeten worden.
Ik weet het, lange post, maar hoop dat jullie er iets aan hebben
I haven’t slept for three days, because that would be too long.