Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, ten vroegste donderdag konden ze leveren. Heb mijn bestelling geannuleerd en bij Alternate.NL besteld, daar hadden ze onmiddellijk voorraad. Onder voorbehoud van bevestigingsmail die nog moet volgen, morgen geleverd.furian88 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:25:
iemand al iets gehoord van megekko over hun moederborden etc voorraad?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Beide, denk ik.Immanent Ike schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:37:
Vanochtend een mailtje gekregen van informatique dat ze de 3900x pas eind deze maand binnenkrijgen. Ik vraag me echt af hoeveel orders alle webwinkels bij elkaar open hebben staan voor deze processor. Is de 3900x onverwacht populair of zijn er te weinig geleverd?
Ik ga zo mijn gigabyte 570 elite ophalen van ophaalpunt. Dus ze hebben sowieso al een batch daarvan gehad.furian88 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:25:
iemand al iets gehoord van megekko over hun moederborden etc voorraad?
Op basis van het topic op Overclock.net dacht ik te begrijpen dat de voltage problemen verholpen zou zijn mbt een beta bios waarin een bepaald probleem opgelost zou zijn. Deze bios heeft op dit moment een aantal voor- en nadelen:DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:30:
[...]
Vergeet niet meteen je voltages te checken. Dat bord heeft daar dus problemen mee.
- ~ 27watt lower power consumption
- ~ 7 degrees lower temperature for the cores
- ~ < 90 mhz average frequency loss across all twelve cores in MT workloads, such as Blender.
Heb jij nog andere informatie omtrent die voltages van het moederbord?
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Wees blij als je een core op 4,5GHz krijgt. Er zit gewoon niks meer in de chips.Vidra schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Op basis van het topic op Overclock.net dacht ik te begrijpen dat de voltage problemen verholpen zou zijn mbt een beta bios waarin een bepaald probleem opgelost zou zijn. Deze bios heeft op dit moment een aantal voor- en nadelen:Dus dit geeft aan dat er nog optimalisaties mogelijk zijn voor verbetering van de prestaties. In hetzelfde topics staat dat de 3900X factory capped is op 4.65 Ghz (ondanks dat er geadverteerd wordt met 4.6Ghz en dat dat verschil naar alle waarschijnlijkheid zit in de silicon lottery.
- ~ 27watt lower power consumption
- ~ 7 degrees lower temperature for the cores
- ~ < 90 mhz average frequency loss across all twelve cores in MT workloads, such as Blender.
Heb jij nog andere informatie omtrent die voltages van het moederbord?
Verder zelf controleren, ik heb het bord niet. Ik weet alleen dat het bugged was.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
SLI/CF boeit me niet, RAID ook niet echt. Maar juist vanwege bugs in de nieuwe bios'en zou het tof zijn als de moboreviews opnieuw uitgevoerd worden met ryzen3000 cpu's om te kijken welke bios/mobo het beste presteert met een ryzen3000. Want de komende 4 maanden ofzo heb je 2 opties: zen1+b450/x470 of zen2+x570, at least, als je zeker wilt weten dat shit werkt out of the box. Voor B550 en/of MSI MAX borden moet je gewoon wachten...Vidra schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:31:
[...]
Dit zijn moederborden die geschikt zijn voor het nieuwe Ryzen 3000 - met uiteraard de opmerking dat er op dit moment nog volop gesleuteld wordt aan de BIOS van deze moederborden. Vooral bij de MSI B450 moederborden is er op dit moment een redelijke kale BIOS beschikbaar waarbij de ondersteuning voor RAID en doorgaans SLI/Crossfire ontbreekt.
Als er manuals zijn om je b450 bord goed te configureren voor ryzen3000 is dat ook prima, maar ik heb helaas ff geen zin zelf 5 dagen te sleutelen aan een bios om alles werkend te krijgen
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Nodig niet, maar je zal wel ietsje performance missen aangezien precision boost redelijk gevoelig is voor temperatuur. En de stock cooler maakt een pokke herrie vind ik persoonlijk.mpra schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:44:
Ik zit nu zelf wel te twijfelen of ik niet toch een losse koeler moet/wil halen voor een 3700x. Ben zelf alleen niet echt van plan om er het maximale uit te tweaken en waarschijnlijk gewoon PBO etc zijn werk te laten doen. Is dan waarschijnlijk niet nodig, of wel?
Ik zit ook nog te wachten, de dag van uitkomen besteld, still nadagwingzz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:16:
Hoop maar dat ik een 3900x kan bemachtigen eind augustus xD
Aankomende zaterdag geleverd
[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 16-07-2019 20:52 ]
Ik weet niet of je het topic een beetje volgt maar met dat soort berichten worden we al meer dan een week zoet gehouden. Het zou ook raar zijn dat als ik nu er eentje bestel ik deze sneller zou krijgen dan degene die ik vorige week maandag besteld heb.Ernemmer schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:51:
https://www.megekko.nl/pr...D-Ryzen-9-3900X-processor
Aankomende zaterdag geleverd
Er zijn grote leveringsproblemen omtrent de 3900x.
Idd, bij megekko al 2x uitgesteld. Vrijdag komt er een nieuwe levering aan retailers, dus bestaat er een kans dat het zaterdag in orde is, maar zeker geen garantie.Quindor schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:52:
[...]
Ik weet niet of je het topic een beetje volgt maar met dat soort berichten worden we al meer dan een week zoet gehouden. Het zou ook raar zijn dat als ik nu er eentje bestel ik deze sneller zou krijgen dan degene die ik vorige week maandag besteld heb.
Er zijn grote leveringsproblemen omtrent de 3900x.
Wij hebben met je bestelling meegekeken en het door jou bestelde artikel 261302 AMD Ryzen 5 3600X processor is een artikel uit voorraad leverbaar en nieuw op de markt.
Wanneer het volgende vermeld staat op onze website:
Uit voorraad leverbaar: Het product is op voorraad bij onze distribiteur. Er ontstaat een langere levertijd van het product (of een levertijd van een X aantal dagen) omdat het artikel vanuit een extern magazijn moet komen.
Uit eigen voorraad leverbaar: Het product is in ons eigen magazijn aanwezig. De bestelling kan direct worden uitgeleverd.
Het bestelde artikel is op transport naar ons toe, enkel heeft het transport vertraging opgelopen. Op dit moment heeft de leverancier aangegeven dat het door jou bestelde artikel op 17-07-2019 wordt geleverd waardoor wij je bestelling op 18-07-2019 bij je kunnen laten bezorgen.
Morgen zou hij dus binnen komen en verzonden moeten worden maar de leverancier komt constant met andere datums dus betwijfel het.
[ Voor 6% gewijzigd door Julio1997 op 17-07-2019 00:54 ]
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Werkelijk? Ik dacht dat de stock coolers van AMD best goed waren?speedking92 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:53:
[...]
Nodig niet, maar je zal wel ietsje performance missen aangezien precision boost redelijk gevoelig is voor temperatuur. En de stock cooler maakt een pokke herrie vind ik persoonlijk.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
De stock koeler van de Ryzen 5 3600 kon ik iig duidelijk horen brommen, zelfs ingebouwd in een Be Quiet dark base pro 900 kast. Nu met een NH-U14S is hij weer fluisterstil.Tricolores schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:16:
[...]
Werkelijk? Ik dacht dat de stock coolers van AMD best goed waren?
ack ack, ack ackACK!
Die tijd is allang vervlogen ... extreme high-end kost tegenwoordig EUR 700-800 (MSI MEG Godlike, Gigabyte Aorus Extreme, ASUS Crosshair VIII Formula)Phusebox schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:54:
[...]
Pff, die prijzen van X570 moederborden zijn echt absurd. Waar is de tijd dat je voor 180 euro een high-end moederbord had.
Denk dat ik mijn build maar in de ijskast moet zetten tot het najaar of over ga naar Intel. Eigenlijk alles in huis behalve moederbord en cpu.

Nee, dat is begrijpelijk. Het is meer voor mensen die nu al het B450/X470 platform in gebruik hebben met een Ryzen 2000 serie CPU met bijv. RAID. Met het flashen van hun bios zijn ze de RAID setup kwijt en dus ook op dat moment de data.Nox schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:10:
[...]
SLI/CF boeit me niet, RAID ook niet echt. Maar juist vanwege bugs in de nieuwe bios'en zou het tof zijn als de moboreviews opnieuw uitgevoerd worden met ryzen3000 cpu's om te kijken welke bios/mobo het beste presteert met een ryzen3000. Want de komende 4 maanden ofzo heb je 2 opties: zen1+b450/x470 of zen2+x570, at least, als je zeker wilt weten dat shit werkt out of the box. Voor B550 en/of MSI MAX borden moet je gewoon wachten...
Als er manuals zijn om je b450 bord goed te configureren voor ryzen3000 is dat ook prima, maar ik heb helaas ff geen zin zelf 5 dagen te sleutelen aan een bios om alles werkend te krijgen
MSI heeft ondanks dat het goede moederborden maakt in de B450 serie; een te kleine bios chip gebruikt en hierdoor komt het in de moeilijkheden. De bugs in de BIOS zullen in de komende periode wel opgelost worden, hetzelfde is ook gezegd voor de SLI/CF en de RAID oplossing - het komt wel, maar dat duurt even.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Ik denk ook niet dat ik echt high-end nodig heb. De PC wordt eigenlijk voor 95% game pc. Voor mijn design werk volstaat de i7 4771 setup die ik heb nog prima.Vidra schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:13:
[...]
Die tijd is allang vervlogen ... extreme high-end kost tegenwoordig EUR 700-800 (MSI MEG Godlike, Gigabyte Aorus Extreme, ASUS Crosshair VIII Formula)semi-high-end (Asus Crosshair VIII Hero, MSI MEG ACE) rond de EUR 380-480
[...]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee, de extreme high-end is alleen interessant voor reviewers, extreme overclockers, mensen met geld en voor de epeen. De semi-high end is al beter bereikbaar - met eventuele voordelen voor mensen die aan de gang gaan met custom watercooling, etc.Phusebox schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:23:
[...]
Ik denk ook niet dat ik echt high-end nodig heb. De PC wordt eigenlijk voor 95% game pc. Voor mijn design werk volstaat de i7 4771 setup die ik heb nog prima.
Voor het merendeel zal een instap/mid-range X570 moederbord danwel een B450/X470 moederbord prima zijn.
Heb er maar een 1200 processor bij besteld om de bios te updaten, hopelijk dat lukt en werkt de rest er goed mee samen. Ik heb wel ingezet op dat de x570 borden niet interessant hoeven te zijn voor consumenten om te upgraden. Heb nog geen ander bord gezien met 10Gbit ethernet dus ik ben niet ontevreden over de specs. Nu nog hopen dat het goed werkt.
Het X470 Taichi moederbord is inderdaad een van de beste X470 moederborden met 10Gbit LAN - maar met een prijs van EUR 280; zou ik zelf een X570 moederbord kopen (zonder 10Gbit LAN).Trustadz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:47:
Ik heb bijna een jaar geleden een x470 Taichi Ultimate gekocht op blackfriday, met oog op de geruchten dat Zen2 zou launchen bij computex in januari.
Heb er maar een 1200 processor bij besteld om de bios te updaten, hopelijk dat lukt en werkt de rest er goed mee samen. Ik heb wel ingezet op dat de x570 borden niet interessant hoeven te zijn voor consumenten om te upgraden. Heb nog geen ander bord gezien met 10Gbit ethernet dus ik ben niet ontevreden over de specs. Nu nog hopen dat het goed werkt.
De use-case voor 10GBit LAN is uiteraard wat beperkt als je netwerk apparatuur en andere apparaten dit niet ondersteunen. Als het meer is op het oog van future proofing, dan zou iemand die de X470 Taichi nu aan het overwegen is ~ tegen die tijd beter een addon network card kunnen kopen.
Dan had je inderdaad een erg goede dealTrustadz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:02:
Ik heb hem voor 180 kunnen kopen destijds, vandaar dat ik hem toen ook al had gehaaldZie niet echt een reden om deze in te ruilen voor x570 op dit moment.
Hij doet zijn werk maar maakt in mijn beleving echt vreselijk veel lawaai. Heb de machine nu een paar uur draaien maar de koeler wordt zo snel mogelijk vervangen door iets beters. Ik heb de laatste jaren altijd een Scynthe Mugen gebruikt en kan hier echt niet aan wennen, dan maar geen fancy rgb kleurtjes.Tricolores schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:16:
[...]
ik heb ook niets van hun email gekregen,Arolius schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:46:
Iemand nog een 3900x gekregen vandaag? xD Belde Azerty voor een update, maar ze durven niet eens een indicatie van leveren te geven.
wel is mij het volgende verteld:
"Echter wil ik benadrukken dat de klanten die als eerst hebben besteld, ook als eerste in aanmerking komen voor het product, Ook als je een grotere samenstelling hebt in jouw order zal het product voor jou gereserveerd worden. Dit zit in het systeen eb geldt dan ook voor elke order"
deze antwoord kwam van de vraag of er omstandigheden bestaan waar anders dan een wachtlijst volgorde wordt gevolgd, bijvoorbeeld om een order die anders wel compleet kan verzonden worden terwijl de originele order alsnog moest wachten voor andere componenten.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik de eerste week van augustus de CPU wil hebben. Lukt dat niet, dan ga ik Azerty vragen het systeem vast te houden en een 3950X voor me te regelen. Soort van onverantwoorde investering in mijn eigen ongeduld.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet als mensen met een mid-end / high-end setup willen bezuinigen op zoiets cruciaals als een koeler. Voor een paar tientjes extra heb je een echt goede en stille koeler.Tricolores schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:16:
[...]
Dat is wel goed om te lezen. Ik heb zelf op de 8-7 de CPU besteld samen met een moederbord, RAM en voeding. Was even bang dat, omdat de CPU niet op voorraad is, dat ze dan geen andere onderelen vasthouden. Thanx voor de info!Merreck schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:39:
[...]
"Echter wil ik benadrukken dat de klanten die als eerst hebben besteld, ook als eerste in aanmerking komen voor het product, Ook als je een grotere samenstelling hebt in jouw order zal het product voor jou gereserveerd worden. Dit zit in het systeen eb geldt dan ook voor elke order"
ik heb die van mij op 7-7 rond 21:00 besteld.Arolius schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Dat is wel goed om te lezen. Ik heb zelf op de 8-7 de CPU besteld samen met een moederbord, RAM en voeding. Was even bang dat, omdat de CPU niet op voorraad is, dat ze dan geen andere onderelen vasthouden. Thanx voor de info!
[ Voor 9% gewijzigd door sfinx op 17-07-2019 16:05 ]
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Het zou leuk zijn als ze bij een bestelling aan zouden geven waar je in de wachtrij staat per artikel.
Arolius schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:46:
Iemand nog een 3900x gekregen vandaag? xD Belde Azerty voor een update, maar ze durven niet eens een indicatie van leveren te geven.
[ Voor 15% gewijzigd door Freaky Max op 17-07-2019 16:16 ]
En dan te bedenken dat bijna iedereen hier eerder was met bestellen en ik dus nog langer moet wachtenArolius schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:46:

tja de Ryzen 9 3900x is populairArolius schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:46:
de stap is groot genoeg om de beste te nemen en het hiermee met genoegen te doen om tot de volgende grote stap te wachten, denk maar aan 2023 ~ 2025...
at any rate ik heb ook de Ryzen 9 3900x besteld, samen met de X570 Asus STRIX Gaming E
Idem bij Azerty zie ik.sfinx schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:05:
De 3700x nu op voorraad bij Alternate voor 349,- inclusief
sigloos
We moeten maar hopen dat als er vrijdag een levering komt, dat die groot genoeg is om een groot deel van de reserveringen te voorzien.wackad00dle schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:56:
[...]
En dan te bedenken dat bijna iedereen hier eerder was met bestellen en ik dus nog langer moet wachten. 3900x besteld op 09-07-2019. Bij amd zelf zijn ze al niet eens te verkijgen.
Dat kan je wel zeggen. Ben zelf ook voor future proof gegaan.Merreck schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:58:
tja de Ryzen 9 3900x is populair
de stap is groot genoeg om de beste te nemen en het hiermee met genoegen te doen om tot de volgende grote stap te wachten, denk maar aan 2023 ~ 2025...
at any rate ik heb ook de Ryzen 9 3900x besteld, samen met de X570 Asus STRIX Gaming E
Heb zelf de 3900x samen met de MSI x570 ACE, G.skill RGB 3000 en voeding.
Dat heeft er ondertussen niets meer mee te maken, populair is dat hij uitverkocht is omdat veel mensen er eentje hebben gekocht. Dat is niet het geval, ze zijn überhaupt niet leverbaar of misschien 5 in een week.tja de Ryzen 9 3900x is populair
Er is dus veel vraag, maar praktisch geen levering. Als de orders van 7-7 nog steeds niet geleverd zijn, zoals die van mijzelf, dan is er iets mis, niet puur dat hij populair en gewild is, naar mijn mening, maar toch.
Ik kan helaas ook geen enkel antwoord uit AMD krijgen.
Vind het gebrek aan communicatie een beetje jammer. Alle preorders staan, het lijkt mij glashelder hoeveel er nodig zijn, hoeveel er gemaakt kunnen worden, hoe snel distributie gaat. Stel je klanten dan gerust. Niet webshops het probleem laten 'oplossen' met verschuivende leveringen met het idee van 'we zien wel of het volgende week lukt', en dat anno 2019.
Zal wel een keer geleverd worden, zie het wel.

De laatste keer dat ik zoveel geld ineens uitgegeven heb aan een PC was 2008, Foxconn BlackOps en een QX9650 geloof ik.. 😋
[ Voor 29% gewijzigd door jgj82 op 17-07-2019 19:09 ]
jgj82 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:05:
Ik zit hier ook met een Gigabyte Aorus X570 Master en een setje Crucial E-die te wachten op een 3900X... Noch even en dan preorder ik gewoon een 3950X..
De laatste keer dat ik zoveel geld ineens uitgegeven heb aan een PC was 2008, Foxconn BlackOps en een QX9650 geloof ik.. 😋
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Sebazzz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:13:
Goed om te horen dat de orders van Azerty wel in volgorde worden afgehandeld. Dat is het belangrijkste.
Ik wacht ook met smart, besteld op 7-7 19:00.Freaky Max schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:53:
Inderdaad, hoeveel Tweakers in deze thread wachten op hun 3900X gekocht bij Azerty? Ik geloof drie?
[...]
Geen idee, ik ben er in ieder geval één van. Het is in ieder geval dus niet zo dat Azerty de gemakkelijke orders eerder afhandeld.Freaky Max schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:53:
Inderdaad, hoeveel Tweakers in deze thread wachten op hun 3900X gekocht bij Azerty? Ik geloof drie?
[...]
Ik heb overigens overwogen om de Ryzen bij meerdere webshops te bestellen en dan te kijken welke eerder is, maar dat is nogal asociaal (ondanks het wettelijk mag).
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Al een Zen2 er in kunnen stelen in de Taichi Ultimate? Ik heb namelijk hetzelfde moederbord en wil er binnenkort ook een Ryzen 3000 in prikken! Wat zijn je ervaringen?Trustadz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:47:
Ik heb bijna een jaar geleden een x470 Taichi Ultimate gekocht op blackfriday, met oog op de geruchten dat Zen2 zou launchen bij computex in januari.
Sebazzz ?
jgj82 ?
Sandwalker ?
Arolius ?
Merreck 7-7
l4mpj3 7-7
Freaky Max 8-7
Als ik iemand gemist heb, sorry ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Disiesel op 17-07-2019 21:37 ]
3900X op 15-7 zal nog wel ff duren. Zou wel fijn als t voor Augustus lukt. Azerty ook nog gemailed over levertijd indicatie maar helaas konden ze daar niets over vertellenFreaky Max schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:32:
Even geteld, er zijn zeven tweakers die besteld hebben bij Azerty en nog wachten op levering:
Sebazzz ?
jgj82 ?
Sandwalker ?
Arolius ?
Merreck 7-7
l4mpj3 7-7
Freaky Max 8-7
[ Voor 10% gewijzigd door encryped op 17-07-2019 21:41 ]
Een tussentijdse statusupdate was wel netjes geweest ipv status “Pre-order”
Ik heb asociaal genoeg wel bij 3 webshops besteld aangezien ik er ook wederom een video serie over wilde maken voor mijn YouTube kanaal, etc.. Maar dat is inmiddels aardig zinloos geworden.
Daarom 2 afgezegd en waar ik de order als eerste binnen had (cdromland) laten staan.
p.s. Oh, je lijstje ging alleen over azerty
[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 17-07-2019 21:43 ]
ik ook 09-07 om 01:00 ergensFreaky Max schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:32:
Even geteld, er zijn zeven tweakers die besteld hebben bij Azerty en nog wachten op levering:
Sebazzz ?
jgj82 ?
Sandwalker ?
Arolius ?
Merreck 7-7
l4mpj3 7-7
Freaky Max 8-7
Dit is dus iedereen (in dit forum) die besteld heeft bij Azerty?
Merreck 7-7
l4mpj3 7-7
Meneerbeer340 7-7
Yniezink 8-7
Freaky Max 8-7
Arolius 8-7
Wackad00dle 9-7
Disiesel 14-7
Encryped 15-7
Sebazzz ?
jgj82 ?
Sandwalker ?
l4mpj3 7-7
Meneerbeer340 7-7 23:00
Freaky Max 8-7
Arolius 8-7
Yniezink 8-7
Dietdp 8-7 21:00
Wackad00dle 9-7 01:00
Sebazzz 11-7 18:00
Disiesel 14-7
Encryped 15-7
jgj82 ?
Sandwalker ?
Tot zo ver het lijstje van mensen die een Ryzen 9 3900x bij azerty hebben besteld en het nog niet ontvangen
[ Voor 23% gewijzigd door Merreck op 17-07-2019 22:08 ]
01:00 ik was aan het puzzelen wat ik allemaal wilde en heb alle sin 1x besteld bij azerty vandaar zo laatMerreck schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:51:
Merreck 7-7 21:00
l4mpj3 7-7
Meneerbeer340 7-7 23:00
Freaky Max 8-7
Arolius 8-7
Yniezink 8-7
Wackad00dle 9-7 01:00 (of 13:00?)
Disiesel 14-7
Encryped 15-7
Sebazzz ?
jgj82 ?
Sandwalker ?
Tot zo ver het lijstje van mensen die een Ryzen 9 3900x bij azerty hebben besteld en het nog niet ontvangen
Ik suggereer dat jullie allemaal je bestelling annuleren en voor een Ryzen 7 gaan dan heb ik hem sneller.
[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 17-07-2019 22:03 ]
Bij Azerty, dus duurt nog wel even voor ik van mijn 3900x mag genieten
Zo krijgen we misschien een idee van wachtrij en leveringen bij Azerty.
Merreck | 7-7 21:00 |
l4mpj3 | 7-7 |
Meneerbeer340 | 7-7 23:00 |
Freaky Max | 8-7 20:00 |
Arolius | 8-7 20:13 |
Yniezink | 8-7 |
Wackad00dle | 9-7 01:00 (of 13:00?) |
L-Jah | 10-7 |
Sebazzz | 11-7 |
Haywout | 12-7 |
Disiesel | 14-7 |
Encryped | 15-7 |
jgj82 | ? |
Sandwalker | ? |
[ Voor 10% gewijzigd door Freaky Max op 17-07-2019 22:14 ]
Ik ook op de 10e om 15 uur ergens! Achteraan in de rij dus zowat helaas haha.Freaky Max schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:32:
Sebazzz ?
jgj82 ?
Sandwalker ?
Arolius ?
Merreck 7-7
l4mpj3 7-7
Freaky Max 8-7
[ Voor 2% gewijzigd door L_Jah op 17-07-2019 22:13 . Reden: tijd toevoegen ]
Damn, lekker bezig hoor. Hier dan maar mijn tijd xDFreaky Max schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:09:
Als we dan toch bezig zijn![]()
Merreck 7-7 21:00 l4mpj3 7-7 Meneerbeer340 7-7 23:00 Freaky Max 8-7 Arolius 8-7 Yniezink 8-7 Wackad00dle 9-7 01:00 (of 13:00?) L-Jah 10-7 Sebazzz 11-7 Haywout 12-7 Disiesel 14-7 Encryped 15-7 jgj82 ? Sandwalker ?
20:13
Arolius schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Damn, lekker bezig hoor. Hier dan maar mijn tijd xD
19:36 hierArolius schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Damn, lekker bezig hoor. Hier dan maar mijn tijd xD
Ik was iets eerder, rond 14:30L_Jah schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:09:
[...]
Ik ook op de 10e om 15 uur ergens! Achteraan in de rij dus zowat helaas haha.
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
Freaky Max schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:09:
Als we dan toch bezig zijn![]()
Merreck 7-7 21:00 l4mpj3 7-7 Meneerbeer340 7-7 23:00 Freaky Max 8-7 20:00 Arolius 8-7 20:13 Yniezink 8-7 Wackad00dle 9-7 01:00 (of 13:00?) L-Jah 10-7 Sebazzz 11-7 Haywout 12-7 Disiesel 14-7 Encryped 15-7 jgj82 ? Sandwalker ?
l4mpj3 | 7-7 |
Nigel_Campillos | 7-7 23:22 |
Yniezink | 8-7 19:36 |
Wackad00dle | 9-7 01:00 |
DarkBlaze | 10-7 14:30 |
L-Jah | 10-7 15:00 |
Sebazzz | 11-7 |
Haywout | 12-7 |
Disiesel | 14-7 |
Encryped | 15-7 |
Rko | 15-7 19:49 |
jgj82 | ? |
Sandwalker | ? |
[/quote]
aanvullen maar
Wordt nog wel even wachten zo te zien
l4mpj3 | 7-7 |
EdjUh1982 | 8-7 18:28 |
Sebazzz | 11-7 |
Haywout | 12-7 |
Disiesel | 14-7 |
Encryped | 15-7 |
jgj82 | ? |
Sandwalker | ? |
Edgarz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:26:
OCD Zelfhulpgroep hier? :-)
De Define R5 is nog steeds een geweldige case als je het mij vraagt.
Toevallig vandaag wel mijn 3600mhz cl16 kit binnen gekregen.
Nu nog wachten op de 3900x goden.
Wie had ooit kunnen voorspellen dat een amd release zo kon lopen een paar jaar geleden.
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
l4mpj3 | 7-7 |
Sebazzz | 11-7 |
Haywout | 12-7 |
Disiesel | 14-7 |
Encryped | 15-7 |
Sandwalker | ? |
Nope, ik heb hem in Duitsland besteld..
Hopelijk hebben de andere winkels dan ook levering gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Rko op 18-07-2019 08:33 ]
Pfoeh, de prijs is wel heel premium tho. Wel een teken dat er iets van beweging in de leveringen zit.Rko schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:32:
Ik zie net dat Coolblue nu 'minder dan 7' van de 3900x op voorraad heeft. Gister stond er nog 'binnenkort beschikbaar'.
Hopelijk hebben de andere winkels dan ook levering gehad.
Ik ging sowieso wachten tot begin augustus met het bouwen van een nieuw systeem, maar krijg zon gevoel dat ik beter maar alvast nu kan gaan bestellen met deze levertijden

Niemand heeft bij Coolblue besteld juist vanwege de prijzen, maar aangezien de huidige wachtrij bij Azerty, en Megekko etc... is het nog altijd wachten, tenzij je de premium prijs aanpakt van +100 euro erbij.Gijs schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:41:
[...]
Pfoeh, de prijs is wel heel premium tho. Wel een teken dat er iets van beweging in de leveringen zit.
Ik ging sowieso wachten tot begin augustus met het bouwen van een nieuw systeem, maar krijg zon gevoel dat ik beter maar alvast nu kan gaan bestellen met deze levertijden
Waarschijnlijk omdat Coolblue een "bietje" groter is dan de andere winkels bij elkaar? 😋Arolius schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:37:
Wel een bietje kut dat een winkel als Coolblue de processor nu op voorraad heeft terwijl ''grotere'' computer winkels nog moeten wachten -__-
En goed nieuws:
Die Sendung wurde heute an DHL übergeben.
Morgen gaat hij op de benchtable..
Ahja, daarom heeft CB 2 weken later voorraad als de restjgj82 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:00:
[...]
Waarschijnlijk omdat Coolblue een "bietje" groter is dan de andere winkels bij elkaar? 😋
En goed nieuws:
Die Sendung wurde heute an DHL übergeben.
Morgen gaat hij op de benchtable..
Goed punt!stylezzz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:22:
[...]
Ahja, daarom heeft CB 2 weken later voorraad als de rest

En zijn ze €100,- duurder...
Gisterenmiddag ook eindelijk een verzendbevestiging ontvangen, ook met DHL tracking nummer dat niet werkt.InEtVa schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:46:
[...]
Ik had een verzendbevestiging, met daarin een DHL tracking nummer welke niet werkte (wel bezorgd door DHL). En ik kreeg daarna nog een tweede betalingsbevestigingZe kunnen nog wel wat dingetjes leren daar, maar verder prima in mijn geval.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Alternate is ook distributeur onder wave dus ik denk dat het gewoon afwachten is tot amd weer een zending stuurt.zikje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:25:
Heb zelf bij megekko besteld. Ik had toch even een mailtje gestuurd naar alternate omdat zij een vd AMD partners zijn. Zelfs zij hebben kunnen geen info geven.
Heb zojuist gebeld. Ze sturen mijn moederbord, ram en voeding vandaag op. Heb ik tenminste mijn moederbord om de gratis waterkoeler aan te vragen.wackad00dle schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:54:
Merreck 7-7 21:00 l4mpj3 7-7 Meneerbeer340 7-7 23:00 Nigel_Campillos 7-7 23:22 Freaky Max 8-7 20:00 Arolius 8-7 20:13 EdjUh1982 8-7 18:28 Yniezink 8-7 19:36 Wackad00dle 9-7 01:00 DarkBlaze 10-7 14:30 L-Jah 10-7 15:00 Sebazzz 11-7 Haywout 12-7 Disiesel 14-7 Encryped 15-7 Rko 15-7 19:49 jgj82 ? Sandwalker ?
Wat is wave?DarkBlaze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:44:
[...]
Alternate is ook distributeur onder wave dus ik denk dat het gewoon afwachten is tot amd weer een zending stuurt.
Trustadz | 7-7 20:47 |
l4mpj3 | 7-7 |
Sebazzz | 11-7 |
Haywout | 12-7 |
Disiesel | 14-7 |
Encryped | 15-7 |
Sandwalker | ? |
Top of the list. Hopelijk krijg ik de 3900x snel.
[ Voor 5% gewijzigd door Trustadz op 18-07-2019 13:59 ]
l4mpj3 | 7-7 20:09 |
Trustadz | 7-7 20:47 |