Zelf hoofdschakelaar plaatsen / werken onder spanning?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ASW1 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:31:
[...]

In mijn eerdere post ASW1 in "Zelf hoofdschakelaar plaatsen / werken onder spanning?" heb ik je uitgelegd hoe je de boel spanningsvrij kunt maken. Gemist?
Gemist wat de risico's zijn in oude kasten?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

kabeltjekabel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:48:
Daarom ook de meterkast niet gebruiken als opslag. Geen schoonmaakmiddelen, geen fles wasbenzine, geen cornflakes, geen poetsdoeken verzameling, etc.
En als serverruimte? ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Bart ® schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:38:
[...]

Gemist wat de risico's zijn in oude kasten?
Nee. Heb heel toevallig dit jaar de groepenkast vervangen met exact zo'n zelfde meterbord. Zelfde probleem afwezigheid hoofdschakelaar. Wanneer je de schoefzekeringen eruit draait dan moet je daarna niet je vingers of een stuk gereedschap in het gat steken, dat is waar. Dus vraag je af of je die verleiding kunt weerstaan. Zo ja dan monteer je daarna (met de hoofdzekeringen er dus uit) weer die beschermkap terug en kun je daarna veilig en spanningsloos je groepenkast vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

Shunt

Boe

ASW1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:10:
[...]

Nee. Heb heel toevallig dit jaar de groepenkast vervangen met exact zo'n zelfde meterbord. Zelfde probleem afwezigheid hoofdschakelaar. Wanneer je de schoefzekeringen eruit draait dan moet je daarna niet je vingers of een stuk gereedschap in het gat steken, dat is waar. Dus vraag je af of je die verleiding kunt weerstaan. Zo ja dan monteer je daarna (met de hoofdzekeringen er dus uit) weer die beschermkap terug en kun je daarna veilig en spanningsloos je groepenkast vervangen.
En er is hier al meermaals aangegeven dat de zekeringen van die leeftijd niet zomaar gegarandeerd intact de kast uit komen. Wel eens een antieke zekering zien ploffen in je hand omdat hij bijna instant desintegreert?
Joh er is een reden waarom de leverancier van de stroom bij de TS niet zomaar eventjes langs komt om die meter om te gooien. Die kast is zo oud dat er zelfs een kans is dat ze hem eerst af gaan sluiten van het wijk verdeelpunt voordat ze aan die kast gaan beginnen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Shunt schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:39:
[...]
Wel eens een antieke zekering zien ploffen in je hand omdat hij bijna instant desintegreert?
Joh er is een reden waarom de leverancier van de stroom bij de TS niet zomaar eventjes langs komt om die meter om te gooien. Die kast is zo oud dat er zelfs een kans is dat ze hem eerst af gaan sluiten van het wijk verdeelpunt voordat ze aan die kast gaan beginnen.
Nogmaals ik heb exact hetzelfde stalen GEB meterbordje. Eerder dit jaar nog laten verzwaren door Liander van 25 naar 35A. Daar komt iemand voor langs die de oude zekering er uit schroeft, een nieuwe erin en er een nieuw zegeltje op knijpt.
Ik vraag me af jij in een soort parallel universum leeft waar de dingen anders gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ASW1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Nogmaals ik heb exact hetzelfde stalen GEB meterbordje. Eerder dit jaar nog laten verzwaren door Liander van 25 naar 35A. Daar komt iemand voor langs die de oude zekering er uit schroeft, een nieuwe erin en er een nieuw zegeltje op knijpt.
Ik vraag me af jij in een soort parallel universum leeft waar de dingen anders gaan?
Lees Bart ® in "Zelf hoofdschakelaar plaatsen / werken onder spanning?" nog even door. Dat speelt zich gewoon in dit universum af, dat overigens groter is dan jouw eigen belevingswereld.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gaat best.
Hier is de meterkast tegelijkertijd de trapkast. Natuurlijk is dat ding *ook* bedoeld als opslag.
(Alleen hebben ze bij het bouwen van het huis in 1958 vast niet bedacht dat er ook prima een serverruimte van gemaakt kan worden.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
unezra schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:33:
[...]

Gaat best.
Hier is de meterkast tegelijkertijd de trapkast. Natuurlijk is dat ding *ook* bedoeld als opslag.
(Alleen hebben ze bij het bouwen van het huis in 1958 vast niet bedacht dat er ook prima een serverruimte van gemaakt kan worden.)
Echt weer zo'n fantastisch jaren '50 idee. Laten we de zolder ontoegankelijk houden... en dan zooi opslaan in de meterkast.

Klopt, in oude huizen is er vaak geen aparte meterkast. Maar dan nog kun je een soort van bufferzone vrijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb jaren in huizen gewoond waarbij de meterkast echt een meter is met een kast eromheen. En dan jassen ernaast.

Waarom zal dat brandveiliger zijn dan een meterkast met gereedschap en serverapparatuur (not mine)?
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/7d/bd/89/7dbd8950e550450c08a3ba8cd000c5ad.jpg

Dit is dan wel een ander verhaal..
Afbeeldingslocatie: http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/jpgm/meterkast_2_is_geen_opbergkast_www_veenendaalsewoningstichting_nl.jpg

*ik heb de 1m3 ruimte die vrijgekomen is door het verwijderen van de gasmeter gewoon benut om m'n gereedschapstassen op te bergen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1 2 Laatste