Volgens mij Loopt Val Thorens doodwontcachme schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:16:
Morgen de laatste col er nog aan plakken. De rit morgen is in hetzelfde gebied
Weten de haters op de organisatie hoe laat dit allemaal is gevallen? Ze hebben gewoon een goede keuze gemaakt, helaas voor Kruiswijk was het een late beslissing maar met die modderstromen en waterstromen is het levensgevaarlijk!
Exocet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:16:
[...]
Misschien gewoon lezen? Natuurlijk moet je stoppen, maar dat hadden ze veel eerder moeten besluiten.
[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 26-07-2019 17:20 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Geef eens een voorbeeld wat ze dan hadden moeten doen?naitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:19:
[...]
Of een willekeurig andere beslissing die mensen niet de afgrond in zou storten (ondanks dat ik dat blijkbaar graag zou willen zien, waar dat op gebaseerd is geen idee
_. Maar dit is gewoon zo'n faal van de organisatie, echt jammer voor de koers dit.
Schuifwagen = Sjovel, loader of wiellader.Leon Zwiers schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:05:
[...]
Die schuifwagen gleed net al uit de bocht met 4 dikke banden.
Tenzij ze er een triatlon van willen maken was dit gewoon de juiste beslissing
Ik denk niet dat je weet hoe zo'n ding werkt. Als hij de bak iets te hard op de weg laat zakken (doordrukken) hebben de wielen 0,0 te zeggen en zal hij met 4 wielen slippen, zelfs zonder water, ijs of sneeuw.
Overigens heeft het ook totaal geen zin wat hij aan het doen is. De aankomende stroom is groter dan wat hij zo kan verwerken. Hij kan dus beter stoppen. Al denk ik dat hij dat ook vrij snel gedaan heeft, aangezien er maar aan 30 seconden beeldmateriaal is.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de beslissing fout of goed is, maar dit stukje werkt wel erg overdreven en niet waarheidsgetrouw getoond.
Maar wanneer dan? Met zulk weer kan de situatie in 5 minuten weet compleet anders zijn. Stel ze hadden al voor de klim de rit stil gelegd en dat zou blijken dat ze gewoon hadden kunnen rijden, dan zou het ook chaos zijn..Exocet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:16:
[...]
Misschien gewoon lezen? Natuurlijk moet je stoppen, maar dat hadden ze veel eerder moeten besluiten.
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou? Zo te zien heb je hele goede ideeën of heb ik dat mis?naitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:19:
[...]
Of een willekeurig andere beslissing die mensen niet de afgrond in zou storten (ondanks dat ik dat blijkbaar graag zou willen zien, waar dat op gebaseerd is geen idee
_. Maar dit is gewoon zo'n faal van de organisatie, echt jammer voor de koers dit.
Omdat wielrenners gek zijn (gekscherend bedoeld natuurlijk), ze stappen na een val weer op met gebroken botten en niets is te gek. Denk dat als je dit aan de mannen zelf over laat dat er hele rare taferelen komen met later veel gezeur dat de organisatie had moeten ingrijpen.Felyrion schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:15:
Tsja, ik vind het lastig. Wat maakt dat renners zelf niet kunnen inschatten om langzamer te moeten gaan rijden of zelfs afstappen. Iedereen heeft te maken met dezelfde omstandigheden.
Er hoeft er maar eentje door te rijden en de rest gaat er volle bak achteraan.
Wat ze nu doen, de koers stopzetten op een random punt. Is dom. eens.naitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:19:
[...]
Hij is langer bezig, op de Belg zag je op een gegeven moment een persoon erbij. Een keer een auto. Later nog een fietser. Dat was echt niet binnen 30 seconden van elkaar.LoeWn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:20:
[...]
Schuifwagen = Sjovel, loader of wiellader.
Ik denk niet dat je weet hoe zo'n ding werkt. Als hij de bak iets te hard op de weg laat zakken (doordrukken) hebben de wielen 0,0 te zeggen en zal hij met 4 wielen slippen, zelfs zonder water, ijs of sneeuw.
Overigens heeft het ook totaal geen zin wat hij aan het doen is. De aankomende stroom is groter dan wat hij zo kan verwerken. Hij kan dus beter stoppen. Al denk ik dat hij dat ook vrij snel gedaan heeft, aangezien er maar aan 30 seconden beeldmateriaal is.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de beslissing fout of goed is, maar dit stukje werkt wel erg overdreven en niet waarheidsgetrouw getoond.
Inderdaad, omdat je het niet van tevoren weet. Schrap dan de hele uitslag maar.BasvanS schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:21:
[...]
Wat ze nu doen, de koers stopzetten op een random punt. Is dom. eens.
nou ja, de post lijkt wel van 7:25 vanmorgen te zijn. Dan (!) vind ik toch wel dat er ietsie pietsie eerder (bijv. bij de start van de etappe) gezegd had kunnen worden dat ze tot de top van de l'Iseran zouden gaan.TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:35:
[...]
Die post is van vanmorgen half 8. Mag hopen dat die bui inmiddels wel over is
Blijkbaar niet dus.
toolkist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:20:
[...]
Geef eens een voorbeeld wat ze dan hadden moeten doen?
Er zijn zoveel andere mogelijkheden..... Die zijn niet op te sommen, zoveel zijn het er. En op elke mogelijkheid kun je wel een weerwoord geven waarom dit niet goed zou zijn. Bijvoorbeeld stilzetten vlak voor het zogenaamde moment waarop niet verder gegaan kon worden ipv op de top, of neutraliseren tijdens de afdaling en een alternatief bedenken, of eerder de beslissing te nemen dat het te risicovol gaat zijn (die bui kwam misschien wel opeens, de meteo kan verrassend goed voorspellen wat er de komende paar minuten gaat gebeuren). Of gewoon waarschuwen dat er een paar kilometer kut zijn om door te komen, maar dat die verschillen niet meegenomen worden in de einduitslag (volgens mij is dat ongeveer de definitie van neutralisatie). En dan zijn er nog tal van andere mogelijkheden. Dit is gewoon een faal van de organisatie imhoQu3st schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:20:
[...]
Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou? Zo te zien heb je hele goede ideeën of heb ik dat mis?
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 26-07-2019 17:32 ]
Kruiswijk werd in de Giro destijds ‘gestopt’ door een sneeuwmuur en dan vandaag dit weer. Kon hem wel eens het podium gaan kosten deze Tour.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Iedereen wordt naar Tignes gebracht en Bernal wordt in geel gehuldigd
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Frans Maassen zegt precies wat in zijn straatje past, als Kruijswijk kon was hij echt wel mee geweest want anders zit je gevangen met Thomas in je wiel zoals nu dus het geval was. Alaphilippe/Steels gaan natuurlijk zeggen dat ze in de afdaling de tijd wel goed hadden gemaakt en dat die laatste klim niet moeilijk genoeg was om hem er af te rijden. Bernal boos natuurlijk want die reed op reserve en was nog veel verder uitgelopen. Yates zal wel verklaren de etappe gewonnen te hebben. Het is allemaal waar natuurlijk.Exocet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:11:
Wat Frans Maassen dus zegt, met reserve de col opgereden, Bernal ging vollebak. Koersvervalsing doordat je dit zooo laat beslist
Only fools are enslaved by time and space.
Maar noem er eens 1 die overduidelijk zo veel beter is dan ze nu besloten hebben? Ik weet ook wel dat ze 26 andere dingen kunnen verzinnen, maar vind dit verreweg de minst slechte keuze die ze gemaakt hebben.naitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:25:
[...]
[...]
Er zijn zoveel andere mogelijkheden..... Die zijn niet op te sommen, zoveel zijn het er. En op elke mogelijkheid kun je wel een weerwoord geven waarom dit niet goed zou zijn. Bijvoorbeeld stilzetten vlak voor het zogenaamde moment waarop niet verder gegaan kon worden ipv op de top, of neutraliseren tijdens de afdaling en een alternatief bedenken, of eerder de beslissing te nemen dat het te risicovol gaat zijn (die bui kwam misschien wel opeens, de meteo kan verrassend goed voorspellen wat er de komende paar minuten gaat gebeuren). Of gewoon waarschuwen dat er een paar kilometer kut zijn om door te komen, maar dat die verschillen niet meegenomen worden in de einduitslag (volgens mij is dat ongeveer de definitie van neutralisatie). En dan zijn er nog tal van andere mogelijkheden. Dit is gewoon een faal van de organisatie imho
- niemand van de koplopers kan er bewust gebruik van maken
- er is een duidelijke tijdmeting voor iedereen
om zomaar eens 2 redenen te noemen.
Basically, alle opties inclusief de opties die niet genoemd werden, zijn beter dan dezetoolkist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:34:
[...]
Maar noem er eens 1 die overduidelijk zo veel beter is dan ze nu besloten hebben? Ik weet ook wel dat ze 26 andere dingen kunnen verzinnen, maar vind dit verreweg de minst slechte keuze die ze gemaakt hebben.
toolkist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:37:
[...]
Ok, je weet dus niks anders dan schoppen tegen de beslissing. Primamaar zeg dat dan meteen
Ik zie liever Bernal winnen dan kruijswijk, wederom een rare insinuatie waar ik me niet mee kan identificeren. WhyQu3st schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:36:
En het was zeker de juiste beslissing geweest als Kruiswijkkruijswijk 1e had gelegen?
I beg to differQu3st schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:49:
Die insinuatie was er omdat je je heel druk maakt over iets waar een Tour-organisatie echt niks aan kan doen
Helaas, niet iedereen die het niet eens is met een bepaalde beslissing kun je wegzetten in een hoekje die jij kiest
[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 26-07-2019 18:08 ]
En op die plek is een officiële tijdmeting? De enige tijdmeting was op de top van de d'Iseran. Dus die optie rijden tot niet meer verder kan was en is geen optie. Want zo snel kunnen ze niet die tijdmeting daar neer leggen.naitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:25:
[...]
[...]
Er zijn zoveel andere mogelijkheden..... Die zijn niet op te sommen, zoveel zijn het er. En op elke mogelijkheid kun je wel een weerwoord geven waarom dit niet goed zou zijn. Bijvoorbeeld stilzetten vlak voor het zogenaamde moment waarop niet verder gegaan kon worden ipv op de top, of neutraliseren tijdens de afdaling en een alternatief bedenken, of eerder de beslissing te nemen dat het te risicovol gaat zijn (die bui kwam misschien wel opeens, de meteo kan verrassend goed voorspellen wat er de komende paar minuten gaat gebeuren_. En dan zijn er nog tal van andere mogelijkheden. Dit is gewoon een faal van de organisatie imho
En leuk om alternatieven te bedenken die totaal niet werkzaam zijn. De organisatie is hier ook niet echt blij mee natuurlijk. En imho is deze beslissing gewoon een goede beslissing. Beter dan door jakkeren en iemand de dood in te jagen.
Het weer voorspellen in de bergen zijn we nog steeds niet echt heel erg goed in hoor.
En het was zeker de juiste beslissing geweest als Kruiswijk 1e had gelegen?
Ok, je weet dus niks anders dan schoppen tegen de beslissing. Primanaitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:36:
[...]
Basically, alle opties inclusief de opties die niet genoemd werden, zijn beter dan deze
De hele etape ongeldig verklarentoolkist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:34:
[...]
Maar noem er eens 1 die overduidelijk zo veel beter is dan ze nu besloten hebben? Ik weet ook wel dat ze 26 andere dingen kunnen verzinnen, maar vind dit verreweg de minst slechte keuze die ze gemaakt hebben.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Demarages beantwoorden is niet het sterke punt van Kruiswijk. Dus ik denk dat hij nooit gelijk mee zou springen. Tempo rijden kan hij echter wel.LoneRanger schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:33:
[...]
Frans Maassen zegt precies wat in zijn straatje past, als Kruijswijk kon was hij echt wel mee geweest want anders zit je gevangen met Thomas in je wiel zoals nu dus het geval was.
Denk nog eens terug aan Dumoulin die destijds in de Giro alleen zat. Dat wilde Jumbo volgens mij voorkomen. Er was namelijk ook nog een stuk vlak waar een groepje voordeel heeft. Niet eens om Bernal in te halen, wel om Alaphilippe op achterstand te zetten
@SnowDude
De hele etappe schrappen zou het meest oneerlijke zijn juist. Dan schenk je iemand de trui die hij in geen enkel scenario had kunnen behouden
[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 26-07-2019 17:42 ]
Erg jammer dat deze etappe zo is geëindigd, maar dit lijkt de minst slechte oplossing met deze overmacht.
Veel onvrede en wat-als-dan speculaties, maar stel je voor dat het noodweer een kwartier later was losgebarsten! Nog een geluk bij een ongeluk dat de renners zelf niet zijn overvallen door het noodweer en de landverschuivingen.
Veel onvrede en wat-als-dan speculaties, maar stel je voor dat het noodweer een kwartier later was losgebarsten! Nog een geluk bij een ongeluk dat de renners zelf niet zijn overvallen door het noodweer en de landverschuivingen.
Er was voor niemand een juiste beslissing te maken. Iedereen zal het wel ergens mee oneens zijn geweest.
De enigste juiste beslissing is dat er voor veiligheid is gekozen en niet voor gewonden.
Ze hadden het alleen voor de klim van de Col de l’Iseran moeten aangeven dat de top de finish zal zijn.
Alleen weten we niet wanneer het zo hard is begonnen met regenen. Als dat pas tijdens de klim is geweest dan is elke beslissing voor iemand een verkeerde beslissing.
De enigste juiste beslissing is dat er voor veiligheid is gekozen en niet voor gewonden.
Ze hadden het alleen voor de klim van de Col de l’Iseran moeten aangeven dat de top de finish zal zijn.
Alleen weten we niet wanneer het zo hard is begonnen met regenen. Als dat pas tijdens de klim is geweest dan is elke beslissing voor iemand een verkeerde beslissing.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
De grootste fout die de tour heeft gemaakt is dit niet fatsoenlijk van te voren af te vangen in de reglementen. Overmacht kan altijd gebeuren, maar dan moet je wel een eenduidige beslissing kunnen nemen en dan weet iedereen waar hij aan toe is.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
- in geval van overige voorvallen, besluit de tour directie.SnowDude schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:44:
De grootste fout die de tour heeft gemaakt is dit niet fatsoenlijk van te voren af te vangen in de reglementen. Overmacht kan altijd gebeuren, maar dan moet je wel een eenduidige beslissing kunnen nemen en dan weet iedereen waar hij aan toe is.
zoiets staat er vast wel in
Dat is dus niet duidelijk genoeg. De tour heeft wel vaker dubieuze beslissingen genomen.toolkist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:45:
[...]
- in geval van overige voorvallen, besluit de tour directie.
zoiets staat er vast wel in
DIe clement is de grootste betweterknip van het stal. knipMet een irritant toontjeunezra schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:16:
Kan iemand Ducroix vervangen door Clement?
Voor altijd?
Met dat gezeik heeft die vent zich echt gediqualificeerd als wielercommentator.
Kalm aan, kun je ook anders verwoorden
[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2019 21:21 ]
Waar maak je je dan druk over?naitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:36:
[...]
Ik zie liever Bernal winnen dan kruijswijk, wederom een rare insinuatie waar ik me niet mee kan identificeren. Why
Die insinuatie was er omdat je je heel druk maakt over iets waar een Tour-organisatie echt niks aan kan doen, en dan volgens jou niet een juiste beslissing nemen. En dan nog heb ik net als @toolkist niet echt duidelijke en goede oplossingen gezien van jou.
Dat laatste is in een perfecte wereld de ideale oplossing natuurlijk, maar het weer veranderd daar elke minuut, ik heb nog nergens gezien/gelezen hoe laat de hel echt los barstte en dit waterballet achterliet.Hupske schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:43:
Er was voor niemand een juiste beslissing te maken. Iedereen zal het wel ergens mee oneens zijn geweest.
En ook al rijdend zo'n beslissing nemen, lijkt me niet echt een ideale omgeving. Ik denk dat de Prudhomme degene is die het laatste woord hierover heeft, en laat die nou lekker in zijn auto zitten.
[ Voor 48% gewijzigd door Qu3st op 26-07-2019 17:55 ]
Dat is het punt niet, het ging erom of hij op reserve reed. [volgens Maasen] Of je dan mee bent door een demarrage of op tempo boeit niet. Als hij daar op reserve reed en moedwillig het gat op Bernal groter liet worden met Thomas in je wiel dan klopt de tactiek niet.D-e-n schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:39:
[...]
Demarages beantwoorden is niet het sterke punt van Kruiswijk. Dus ik denk dat hij nooit gelijk mee zou springen. Tempo rijden kan hij echter wel.
Wat klopt er niet aan de tactiek dan?LoneRanger schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:58:
[...]
Dat is het punt niet, het ging erom of hij op reserve reed. [volgens Maasen] Of je dan mee bent door een demarrage of op tempo boeit niet. Als hij daar op reserve reed en moedwillig het gat op Bernal groter liet worden met Thomas in je wiel dan klopt de tactiek niet.
Er was nog een stuk vlak he. En daarna nog een klim van 12km.
Als Bernal 1 minuut kan uitlopen. Kan Kruijswijk ook weer een minuut in lopen op het eind omdat zich nog even had gespaard in de luwte van De Plus. Waar Bernal de hele tijd alleen met de wind op de kop had gezeten.
kijk 1 ding is zeker kruiswijk had zeker 10 - 20 seconden eerder over de top geweest als hij wist als daar het einde was nu deden ze net voor de top hun jasjes aan waardoor ze niet volle snelheid reden
(uitslag)
1. Egan Bernal
2. Simon Yates, at 5’’
3. Warren Barguil, at 41’’
4. Laurens De Plus, at 50’’
5. Steven Kruijswijk,
6. Geraint Thomas,
7. Emanuel Buchmann,
8. Vincenzo Nibali, all st
9. Richie Porte, at 1’18’’
10. Gregor Mühlberger, st
11. Wout Poels, at 1’50’’
12. Damiano Caruso
13. Alejandro Valverde, all st
14. Julian Alaphilippe, at 2’07’’
15. Rigoberto Uran, at 2’30’’
1. Egan Bernal
2. Simon Yates, at 5’’
5. Steven Kruijswijk,
6. Geraint Thomas,
7. Emanuel Buchmann,
12. Damiano Caruso
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Klopt. Maar wellicht kon Bernal ook weer 20s harder omhoog.
We weten het niet. Behalve dat Flipje hiermee weg is gekomen en niet meer op achterstand was gekomen
We weten het niet. Behalve dat Flipje hiermee weg is gekomen en niet meer op achterstand was gekomen
En zelfs dat weet je niet zeker, die gast kan toch als een dolle dalen?Hupske schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:06:
Klopt. Maar wellicht kon Bernal ook weer 20s harder omhoog.
En dan in zijn eentje 12km moeten klimmen.toolkist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:08:
[...]
En zelfs dat weet je niet zeker, die gast kan toch als een dolle dalen?
Een ding is zeker: Kruijswijk had heel hard geoefend op de laatste klim van 12km. Wat had er kunnen gebeuren... Niemand die het weet want we zijn een zinderende eindfase ontnomen. Heel terecht maar daarom niet minder wrang.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het is dus de schuld van de organisatie dat het is gaan regenen?naitsoezn schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:36:
[...]
I beg to differ![]()
Helaas, niet iedereen die het niet eens is met een bepaalde beslissing kun je wegzetten in een hoekje die jij kiest
Dat hoekje waar je nu in zit bij mij is de 'Tweakers hoek'
[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 26-07-2019 18:12 ]
Zoals ze hem gister ook terug pakten bedoel je? Lijkt me eerder dat halverwege die slotklim Thomas ook nog wegrijdt bij Kruijswijk, dat is de enige die met enige geloofwaardigheid kan claimen met iets van reserve te rijden op dat moment. Als je niet mee bent breng je de ander mee terug en ben je alsnog de klos dus Kruijswijk reed wel op de limiet en kon niet mee of de tactiek klopt niet om Bernal te laten rijden en dan met Thomas in je wiel weer naar Bernal rijden. Lijkt me ook niet dat de Plus dat had gekunt laat staan dat Kruijswijk in z'n eentje op die slotklim een minuut goedmaakt op Bernal.Hupske schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:01:
[...]
Wat klopt er niet aan de tactiek dan?
Er was nog een stuk vlak he. En daarna nog een klim van 12km.
Als Bernal 1 minuut kan uitlopen. Kan Kruijswijk ook weer een minuut in lopen op het eind omdat zich nog even had gespaard in de luwte van De Plus. Waar Bernal de hele tijd alleen met de wind op de kop had gezeten.
Maar er is geen officiële winnaar van deze etappe. Deze tijdsverschillen gebruiken ze wel voor de gele trui.Hackus schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:06:
(uitslag)
1. Egan Bernal
2. Simon Yates, at 5’’
5. Steven Kruijswijk,
6. Geraint Thomas,
7. Emanuel Buchmann,
12. Damiano Caruso
Alles is nog voorlopig...Qu3st schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:20:
[...]
Maar er is geen officiële winnaar van deze etappe. Deze tijdsverschillen gebruiken ze wel voor de gele trui.
Hier zijn wel reglementen voor, zie dit document artikel 18.SnowDude schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:44:
ik had erg het idee dat de tactiek was van jumbo eerst aanvallen lukte niet toen proberen bij te blijven lukte net niet.LoneRanger schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:18:
[...]
Zoals ze hem gister ook terug pakten bedoel je? Lijkt me eerder dat halverwege die slotklim Thomas ook nog wegrijdt bij Kruijswijk, dat is de enige die met enige geloofwaardigheid kan claimen met iets van reserve te rijden op dat moment. Als je niet mee bent breng je de ander mee terug en ben je alsnog de klos dus Kruijswijk reed wel op de limiet en kon niet mee of de tactiek klopt niet om Bernal te laten rijden en dan met Thomas in je wiel weer naar Bernal rijden. Lijkt me ook niet dat de Plus dat had gekunt laat staan dat Kruijswijk in z'n eentje op die slotklim een minuut goedmaakt op Bernal.
daarna was het zo omhoog gaan dat de plus er vrij snel weer bij kon zijn en nog wat kopwerk kon doen in de afdaling tot de volgende klim en dat dan kruiswerk vol zou gaan en maar zien wat er gebeurt
Gisteren was een hele andere inspanning dan vandaag. Daar werd pas op het eind aangevallen. Juist de zwakte van Kruijswijk. Vandaag gingen ze eerder, dus hoeft die minder explosief te zijn.LoneRanger schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:18:
[...]
Zoals ze hem gister ook terug pakten bedoel je? Lijkt me eerder dat halverwege die slotklim Thomas ook nog wegrijdt bij Kruijswijk, dat is de enige die met enige geloofwaardigheid kan claimen met iets van reserve te rijden op dat moment. Als je niet mee bent breng je de ander mee terug en ben je alsnog de klos dus Kruijswijk reed wel op de limiet en kon niet mee of de tactiek klopt niet om Bernal te laten rijden en dan met Thomas in je wiel weer naar Bernal rijden. Lijkt me ook niet dat de Plus dat had gekunt laat staan dat Kruijswijk in z'n eentje op die slotklim een minuut goedmaakt op Bernal.
Ook door nu eerder te gaan word de inspanning van Bernal anders van. Je weet helemaal niet of hij dit zo lang had volgehouden.
Thomas reed helemaal niet weg. Thomas deed even zijn bekende sprint om daarna weer terug te vallen.
En je vergeet heel Buchmann in je verhaal en Landa. Prima renners om mee samen rond te draaien.
Vind het een prettige commentator.Beavbusi schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:48:
[...]
DIe clement is de grootste betweter/lul van het stal. Irritante brabo met een irritant toontje
Beter dan dat gezeik van Ducroix met z'n "ze hadden d'r gewoon doorheen moeten rijden".
Sure, en dan 4 man dood. Goed idee.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Sowieso eens over Maarten hoor, dat weten we al jaren tochunezra schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:43:
[...]
Vind het een prettige commentator.
Beter dan dat gezeik van Ducroix met z'n "ze hadden d'r gewoon doorheen moeten rijden".
Sure, en dan 4 man dood. Goed idee.
Maar die Clement is geen haar beter. Ook over zijn ex-ploegmaat Roglic van die rare dingen zeggen als je eigenlijk zelf nog in dat team zit. Ik vind het maar een engert.
Ja hoor, gister reed de sterkste weg en kon niemand volgen maar vandaag wel want Bernal ging het nooit volhouden? wbt Thomas moet je nog maar even terug lezen want ik denk niet dat je dat goed gelezen hebt.Hupske schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:26:
[...]
Gisteren was een hele andere inspanning dan vandaag. Daar werd pas op het eind aangevallen. Juist de zwakte van Kruijswijk. Vandaag gingen ze eerder, dus hoeft die minder explosief te zijn.
Ook door nu eerder te gaan word de inspanning van Bernal anders van. Je weet helemaal niet of hij dit zo lang had volgehouden.
Thomas reed helemaal niet weg. Thomas deed even zijn bekende sprint om daarna weer terug te vallen.
En je vergeet heel Buchmann in je verhaal.
De tactiek was dus niet mee gaan met Bernal, het gat groter laten worden en sparen achter de Plus en dan op de slotklim Bernal terugpakken die het niet volhoud? Ondertussen Rijdt je Thomas ook even uit het wiel want die heeft natuurlijk niet gespaard in het wiel van de Plus en Kruijswijk.
Oh en Buchmann was ik idd vergeten maar had niet het gevoel dat hij nog heel fris zat en ja dat is een aanname.
Nee je presenteert het als een feit dat Bernal weg had kunnen blijven en Jumbo foute tactiek heeft gebruikt.
Terwijl het geen feit is, want er waren nog scenario’s te bedenken dat het juist wel goede tactiek was.
Je weet het niet doordat de inspanning van vandaag niet gelijk is aan die van gisteren.
En ja je kan Thomas mee terugbrengen. Risico die je neemt. Maar daarom hoef je niet direct achter Bernal aan.
Terwijl het geen feit is, want er waren nog scenario’s te bedenken dat het juist wel goede tactiek was.
Je weet het niet doordat de inspanning van vandaag niet gelijk is aan die van gisteren.
En ja je kan Thomas mee terugbrengen. Risico die je neemt. Maar daarom hoef je niet direct achter Bernal aan.
Goh net Bernal huilen op tv over het feit dat hij de gele trui heeft. Ik heb geen idee of er in het verleden wel eens een zuid Amerikaanse wielrenner de tour gewonnen heeft?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij zeiden ze daar gisteren of eergisteren wat over en als ik het mij goed herrinner dan is dat nog nooit gebeurt.Pierre schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:09:
Goh net Bernal huilen op tv over het feit dat hij de gele trui heeft. Ik heb geen idee of er in het verleden wel eens een zuid Amerikaanse wielrenner de tour gewonnen heeft?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als hij wint is hij de eerste Zuid Amerikaanse winnaar.Pierre schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:09:
Lijst met winnaars
[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 26-07-2019 19:21 ]
Dat was ook mijn eerste idee. Waarom niet gewoon hele etappe schrappen? Vind ik persoonlijk eerlijker.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Etappe van morgen is 60km ingekort tot 59km totaal
edit: start rond half 3
edit: zie link nos
NOS Tour info
edit: start rond half 3
edit: zie link nos
NOS Tour info
[ Voor 158% gewijzigd door Hackus op 26-07-2019 21:32 ]
Kansloos dit, laat ze doorrijden, dat maakt het allemaal legendarisch. Nu is de uitslag van 2019 ondergewaardeerd door het stopzetten van de meest beslissende etappe.
Ook super kansloos dus.Hackus schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:10:
Etappe van morgen is 60km ingekort tot 59km totaal
[ Voor 36% gewijzigd door Luxicon op 26-07-2019 21:12 ]
...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De samenvatting gekeken, morgen kan ik gelukkig wel de etappe zien. Goed gereden van Kruijswijk en hij is niet vol gegaan op de laatste col, want normaal ligt de finish daar niet en kun je verderop nog wat proberen. Dat gaf hij ook aan in het interview na de etappe.
De etappe van morgen is loodzwaar, ik ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Dan hoeft niemand meer reserves te bewaren, als je nog wat wil dan moet het morgen gebeuren. Hopelijk gooit het weer niet nog een keer roet in het eten.
Ze konden de renners onmogelijk laten doorrijden, dat lijkt me duidelijk. Dit is overmacht en ze hebben de juiste beslissing genomen.
De etappe van morgen is loodzwaar, ik ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Dan hoeft niemand meer reserves te bewaren, als je nog wat wil dan moet het morgen gebeuren. Hopelijk gooit het weer niet nog een keer roet in het eten.
Ze konden de renners onmogelijk laten doorrijden, dat lijkt me duidelijk. Dit is overmacht en ze hebben de juiste beslissing genomen.
Zo is de kans dat er een fransman op pudium komt wel stuk groter en heeft kruiswijk een goede tour gereden maar blijft 4 denk ik
klimtijdrit omhoog wordt dit. Vanaf de start alles of niets spelen.
Wel vervelend. Sta morgen zelf langs het parcours. 15km voor de finish was de planning.
Dat zal nu druk worden.
Wel vervelend. Sta morgen zelf langs het parcours. 15km voor de finish was de planning.
Dat zal nu druk worden.
klimtijdrit idd.
Er zullen er nog een paar door het ijs zakken.
Er zullen er nog een paar door het ijs zakken.
Leuk, Visma als partner hebben. 
Officieel wielershirt.

Officieel wielershirt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tijdrit? Eerder een sprintHupske schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:18:
Dat zal nu druk worden.
Dit zou best eens een heel interessante etappe kunnen worden
van wat er van over istoolkist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:43:
[...]
Tijdrit? Eerder een sprint
Dit zou best eens een heel interessante etappe kunnen worden
alsof er iets in de eerste 60 km zou gebeuren morgen, die kunnen ze dus net zo goed overslaan
Het zit Alaphillipe niet tegen zo. Van op het punt de vernieling in gereden te worden naar nog een kans op de Tour ook
Dit gaat ineos echt niet meer weggeven hoor, die rijden morgen gecontroleerd bernal naar de tourwinst.
Jumbo moet 100% geven om de derde plek te halen door alaphilipe kapot te rijden, meer gaat er niet inzitten. Derde in de tour is een superprestatie nog steeds, er zit gewoon niet meer in.
Jumbo moet 100% geven om de derde plek te halen door alaphilipe kapot te rijden, meer gaat er niet inzitten. Derde in de tour is een superprestatie nog steeds, er zit gewoon niet meer in.
[ Voor 49% gewijzigd door Grindtegel op 26-07-2019 21:55 ]
30km klimmen morgen he. Dat is niet mis.
ik hoop dat de etappe van morgen van 59km hard gekoerst word. dan valt er nog wat te zien, anders is het echt saai
Heel simpel, Kruijswijk valt aan Thomas, Buchman en Landa komen terug, Alaphilippe past en Bernal rijdt het gaatje naar voren dicht. Kruijswijk gaat dan in zijn wiel zitten maar moet na een 110=tal meters lossen. Dat is niet sparen, dat is aan je max zitten of er over zelfs want anders ga je mee met de favoriet. Maassen zegt dat Kruijswijk op reserve reed en als je Bernal zo makkelijk weg laat rijden, hij demarreerde niet eens, om te sparen dan is dat gewoon een slechte tactiek. Het was dus geen tactiek maar Maassen die een verhaaltje ophing na aanleiding van het inkorten en dat dat in hun nadeel was. Het was geen reserve rijden het was niet beter kunnen.Hupske schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:56:
Nee je presenteert het als een feit dat Bernal weg had kunnen blijven en Jumbo foute tactiek heeft gebruikt.
Allemaal feiten.
Kan nog steeds. De rit naar Val Thorens gaat nog steeds door. Alleen de eerste twee bergen zijn eruit gehaald. Ben heel benieuwd. Val Thorens is vooral een berg van HC omdat het 30+ km lang is. Gemiddelde stijging is maar 5% en er zitten maar weinig steile stukken in. En gezien de korte ettape.is het geen uitputtingsslag. Ik vrees dat er weinig verschillen gemaakt gaan worden.Hupske schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:18:
Dat zal nu druk worden.
Gelukkig hebben de mensen van de organtisatie wel een verantwoordelijkheids gevoel!Luxicon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:11:
Kansloos dit, laat ze doorrijden, dat maakt het allemaal legendarisch. Nu is de uitslag van 2019 ondergewaardeerd door het stopzetten van de meest beslissende etappe.
[...]
Ook super kansloos dus.
Erg jammer dat de rit is ingekort, maar dit maakt het ook wel interessant wat Alaphilippe, of Jumbo gaan doen. Dan maar pas om 14.30 inschakelen.
Zo interessant is het allemaal niet. Het was interessant als de etappe vandaag uitgereden werd en morgen niet ingekort zou worden. De tour is kapot gemaakt voor deze editie.Qu3st schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:08:
[...]
Gelukkig hebben de mensen van de organtisatie wel een verantwoordelijkheids gevoel!
Erg jammer dat de rit is ingekort, maar dit maakt het ook wel interessant wat Alaphilippe, of Jumbo gaan doen. Dan maar pas om 14.30 inschakelen.
...
tja, als ik zo de beelden zie kunnen ze ook weinig anders, wegen die versperd worden door modderstromen die ook continue aangevuld worden...
Dit wordt toch gewoon een spektakel? De koers hard maken vanaf meter 1 en dan kijken wie het hardst de berg op kan rijden.
Overdrijven is ook een vak apart. We doen net alsof er net een hevige tsunami langs geraasd is.rik86 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:20:
tja, als ik zo de beelden zie kunnen ze ook weinig anders, wegen die versperd worden door modderstromen die ook continue aangevuld worden...
Exocet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:21: Dit wordt toch gewoon een spektakel? De koers hard maken vanaf meter 1 en dan kijken wie het hardst de berg op kan rijden.

De hele grote berg aan het begin, inclusief afdaling gaat niet door. De afdaling van vandaag en de slotklim gingen niet door. Ik zie niet in wat er nog zo spannend is.
[ Voor 39% gewijzigd door Luxicon op 26-07-2019 22:25 ]
...
Er zijn nu anders beelden te zien ipv die meuk van vanmiddag(filmpje eff naar beneden scrollen)Luxicon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:22:
[...]
Overdrijven is ook een vak apart. We doen net alsof er net een hevige tsunami langs geraasd is.
https://nos.nl/tour/artik...anwege-modderstromen.html
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 26-07-2019 22:26 ]
Tja jammer van het natuurgeweld, maar dit is gewoon overmacht. En uitrijden vandaag was niet verantwoord geweest!Luxicon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:20:
[...]
Zo interessant is het allemaal niet. Het was interessant als de etappe vandaag uitgereden werd en morgen niet ingekort zou worden. De tour is kapot gemaakt voor deze editie.
Ben je ter plekke? Altijd zo makkelijk van de zijlijn commentaar te leveren.Luxicon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:22:
[...]
Overdrijven is ook een vak apart. We doen net alsof er net een hevige tsunami langs geraasd is.
Je hebt goed verantwoordelijkheidsgevoel of niet?!
@LoneRanger
Als je een tactiek niet begrijpt wil dat niet zeggen dat die tactiek zwak is.
Feit is dat Kruiswijk niet iemand is van de korte snelle demarrage. Dat hij niet mee kan met Bernal is daarom niet zo gek. Dan kun je als Kruiswijk vervolgens twee dingen doen: je maximale tempo gaan rijden met het risico dat je met Thomas ergens alleen in die afdaling en het vlakke stuk daarna (wind tegen....) komt te zitten. Of proberen met een ploegje naar de volgende col te gaan en vanaf de voet vol gas te gaan.
En staar je niet blind op Bernal. Best kans dat je hem sowieso niet had bij kunnen halen maar dat is dan omdat hij gewoon goed was. Je had wel Alaphilippe op minuten kunnen zetten.
Feit is dat Kruiswijk niet iemand is van de korte snelle demarrage. Dat hij niet mee kan met Bernal is daarom niet zo gek. Dan kun je als Kruiswijk vervolgens twee dingen doen: je maximale tempo gaan rijden met het risico dat je met Thomas ergens alleen in die afdaling en het vlakke stuk daarna (wind tegen....) komt te zitten. Of proberen met een ploegje naar de volgende col te gaan en vanaf de voet vol gas te gaan.
En staar je niet blind op Bernal. Best kans dat je hem sowieso niet had bij kunnen halen maar dat is dan omdat hij gewoon goed was. Je had wel Alaphilippe op minuten kunnen zetten.
Ze rijden van Albertville meteen naar Moutiers (via de N90 of de weg die daarnaast ligt) om daar rechts af te slaan naar Val Thorens. De eerste twee bergen zitten er dus niet in.Luxicon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:22:
[...]
[...]
[Afbeelding]
De hele grote berg aan het begin, inclusief afdaling gaat niet door. De afdaling van vandaag en de slotklim gingen niet door. Ik zie niet in wat er nog zo spannend is.
Tja, het probleem is dat de ontknoping in de kiem gesmoord is. Zoals het eerst op tv te zien was, konden ze wel doorrijden. Al stappen ze even af. Tegenwoordig gaan ze wel erg snel jammeren en alles stop zetten.Qu3st schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:26:
[...]
Tja jammer van het natuurgeweld, maar dit is gewoon overmacht. En uitrijden vandaag was niet verantwoord geweest!
[...]
Ben je ter plekke? Altijd zo makkelijk van de zijlijn commentaar te leveren.
Je hebt goed verantwoordelijkheidsgevoel of niet?!
Ik zal wel in de minderheid zijn, maar ze kunnen net zo goed een paar rondjes rijden op de The Champs-Elysées en dan lekker de auto instappen en naar huis.Robkazoe schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:31:
[...]
Ze rijden van Albertville meteen naar Moutiers (via de N90 of de weg die daarnaast ligt) om daar rechts af te slaan naar Val Thorens. De eerste twee bergen zitten er dus niet in.
[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 26-07-2019 22:34 ]
...
En die 2e kan er ook niet meer toegevoegd worden als alleen het probleem in het dal zou zijn, want dat was de enige weg erheen om ook nog richting Val Thoren te rijden.Robkazoe schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:31:
[...]
Ze rijden van Albertville meteen naar Moutiers (via de N90 of de weg die daarnaast ligt) om daar rechts af te slaan naar Val Thorens. De eerste twee bergen zitten er dus niet in.
Ben je sarcastisch?LoneRanger schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:56:
[...]
Heel simpel, Kruijswijk valt aan Thomas, Buchman en Landa komen terug, Alaphilippe past en Bernal rijdt het gaatje naar voren dicht. Kruijswijk gaat dan in zijn wiel zitten maar moet na een 110=tal meters lossen. Dat is niet sparen, dat is aan je max zitten of er over zelfs want anders ga je mee met de favoriet. Maassen zegt dat Kruijswijk op reserve reed en als je Bernal zo makkelijk weg laat rijden, hij demarreerde niet eens, om te sparen dan is dat gewoon een slechte tactiek. Het was dus geen tactiek maar Maassen die een verhaaltje ophing na aanleiding van het inkorten en dat dat in hun nadeel was. Het was geen reserve rijden het was niet beter kunnen.
Allemaal feiten.
Het zijn nog steeds geen feiten. Je vult gewoon iets in. We kunnen niet weten wie er gelijk heeft van ons, want die laatste klim is er niet van gekomen.
Jou theorie kan mogelijk zijn. Maar mijn theorie ook. En ook de theorie van de ploegleiding.
Zoals de uitslag nu iig is bepaald; ja daarvoor was een slechte tactiek. Je hebt hierdoor meer tijd verloren dan nodig.
Het nieuwe route plan al voor ons. Ze gaan alleen over de directe n90 naar moutiers. Enigste aanrij route naar Val Thorens. Vraag is wanneer ze die afsluiten.Robkazoe schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:59:
[...]
Kan nog steeds. De rit naar Val Thorens gaat nog steeds door. Alleen de eerste twee bergen zijn eruit gehaald. Ben heel benieuwd. Val Thorens is vooral een berg van HC omdat het 30+ km lang is. Gemiddelde stijging is maar 5% en er zitten maar weinig steile stukken in. En gezien de korte ettape.is het geen uitputtingsslag. Ik vrees dat er weinig verschillen gemaakt gaan worden.
En die 5% wordt mede mogelijk gemaakt door enkele korte vlakke stukken er tussen en zelf mini afdaling. De rest is het telkens tussen 7-9% en dat is voldoende om elkaar veel pijn te doen.
Iig heb ik een klimtijdrit in gedachte die Kruijswijk won in de Giro. Kan dat morgen ook zo zijn dat die t snelste de berg op rijd. Iig alleen de Fransman eraf te rijden. Podium is al mooi.
Kijk even de filmpjes en foto's op diverse social media, hopelijk snap je het dan wel. Het heeft niks met de tere zieltjes oid te maken. Het is zeker jammer dat dit moet gebeuren maar wel rijden kan gewoon niet.Luxicon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:32:
[...]
Tja, het probleem is dat de ontknoping in de kiem gesmoord is. Zoals het eerst op tv te zien was, konden ze wel doorrijden. Al stappen ze even af. Tegenwoordig gaan ze wel erg snel jammeren en alles stop zetten.
Bernal demarreerde niet, Kruijswijk moest lossen bij Bernal. Het tweede gedeelte van je verhaal kan ik me in vinden maar dan rijdt je niet op reserve zoals Maassen dat bedoelde maar eerder defensief. Het gaat mij puur om het verhaaltje wat Maasen ophing na aanleiding van het staken, dat het niet eerlijk was want Kruijswijk reed op reserve de col op. [of iets in die trend]D-e-n schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:27:
@LoneRanger
Hier reageerde ik op:
Dat is gewoon niet waar wat hij zegt en als het wel waar is is dat gewoon een tactische blunder. Je laat iemand toch niet rijden als je in z'n wiel [kunt] zit[ten]. Alaphilippe zat toen ook maar op 15 seconden toen Kruijswijk gelost werd door Bernal.Exocet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:11:
Wat Frans Maassen dus zegt, met reserve de col opgereden, Bernal ging vollebak. Koersvervalsing doordat je dit zooo laat beslist
Hier laat ik het verder bij want het is een herhaling van zetten.
Het enige van vandaag wat ik echt jammer vond is de opgave van Pinot, zit er nog steeds mee, hij is zo`n toffe renner om naar te kijken.
Echt zonde, hij had het echt kunnen doen deze keer.
Echt zonde, hij had het echt kunnen doen deze keer.
How do you save a random generator ?
Iemand enig idee hoe laat de etappe vandaag begint? Gewoon om 14.00 uur of starten ze nu ook later na het schrappen van het eerste deel?
Edit: Start om 14.30 uur
Edit: Start om 14.30 uur
[ Voor 11% gewijzigd door KlaasjeNL op 27-07-2019 09:08 ]
@KlaasjeNL Start is om 14.30.
Be yourself, no matter what they say ...
Ik geloof Maassen wel. Heb je gezien hoe rustig ze over de top van Iseran reden? Daar werd gespaard om op de laatste klim toe te slaan, want er was een reële kans dat Alaphilippe in de afdaling terug zou komen.LoneRanger schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:56:
[...]
Heel simpel, Kruijswijk valt aan Thomas, Buchman en Landa komen terug, Alaphilippe past en Bernal rijdt het gaatje naar voren dicht. Kruijswijk gaat dan in zijn wiel zitten maar moet na een 110=tal meters lossen. Dat is niet sparen, dat is aan je max zitten of er over zelfs want anders ga je mee met de favoriet. Maassen zegt dat Kruijswijk op reserve reed en als je Bernal zo makkelijk weg laat rijden, hij demarreerde niet eens, om te sparen dan is dat gewoon een slechte tactiek. Het was dus geen tactiek maar Maassen die een verhaaltje ophing na aanleiding van het inkorten en dat dat in hun nadeel was. Het was geen reserve rijden het was niet beter kunnen.
Allemaal feiten.
Dat Kruijswijk Bernal niet kon volgen was duidelijk, dat hadden we de dag eerder ook al gezien: niemand kon hem volgen. Jumbo mikte op de tweede plaats, met misschien nog een kleine hoop dat Bernal na 35 km solo op de laatste klim niet meer zo snel zou zijn.
Vandaag Etappe 20
Ingekort van 130km naar 59km door 'slecht weer, modderstromen'
start om 14:30u
Ingekort van 130km naar 59km door 'slecht weer, modderstromen'
start om 14:30u
De tour gaat als een nachtkaars uit dit jaar helaas.
Ik hoop juist op een spectaculaire etappe vandaag, waarbij er vanaf de voet van de klim vól voor wordt gegaan. Er is geen tijd voor afwachten of tactiek. Voor zowel Jumbo Visma als Ineos is er ook nog genoeg te winnen, want als ze Alaphillipe weer kapot krijgen, dan zou Ineos zomaar eens 1 én 2 kunnen worden, en Kruijswijk 3e (wie weet zelfs hoger). Het is voor Thomas minder dan 30 seconden en voor Kruijswijk maar 40. Ik zie het echt nog wel spannend worden vandaag. En dan kan er altijd nog een valpartij ontstaan of materiaalpech. Het is echt nog niet gespeeld!
Jumbo-Visma kan mooi een ploegentijdrit naar de voet van beklimming draaien op kop van het peloton.
Dan kan Kruijswijk er een klim tijdrit naar de top aan vast plakken!
Ploegentijdrit?BasvanS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:55:
Jumbo-Visma kan mooi een ploegentijdrit naar de voet van beklimming draaien op kop van het peloton.
Zonder Martin en Van Aert? Lijkt me geen groot succes.
@D-e-n Daar heeft Jumbo niets aan. Dan wint Kruijs sowieso niet.
Als ze voor de winst willen gaan, zullen ze het zelf moeten doen. Samenwerking met Ineos betekent P3 max
Samen Alaphillipe eraf rijden en dan het laatste stuk ieder voor zich. Wie weet wat Kruijswijk nog kan t.o.v. Thomas. Bernal gaat het sowieso niet meer weggeven denk ik.MikeyMan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:02:
[...]
Ploegentijdrit?
Als ze voor de winst willen gaan, zullen ze het zelf moeten doen. Samenwerking met Ineos betekent P3 max
Dat is ook het maximaal haalbare. Op één col maak je dat gat met Bernal niet goed. Die was gisteren ook gewoon beter. Ga dan voor het haalbare.MikeyMan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:02:
[...]
perfecte rit voor een tijdstart; de leider start, de rest volgt op achterstandtijd.
2019 de tour die niet afgemaakt is.... jammer
2019 de tour die niet afgemaakt is.... jammer
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Niet letterlijk natuurlijk! Je moet zien dat de meesten al gesloopt bij de voet aankomen, je hebt maar 59km om iedereen stuk te rijden!MikeyMan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:02:
[...]
Ploegentijdrit?