Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Knappe prestatie van Bernal, reed als een bezetene.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het nog spannend wordt voor de overwinning de komende dagen. Kijken wie er vandaag z'n kruit verschoten heeft. Had mooi geweest als alaphilippe iets verloren had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uitslag Etappe 18 top10

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0rTH85K/18.png

Geel na etappe 18 top20

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h71pkrD/geel.png

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 25-07-2019 17:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Vreemde aanval van Thomas trouwens? Lijkt wel alsof Bernal teaminstructies negeerde en voor eigen gewin ging rijden, en dat Thomas er achter aan wilde. Als een ploegmaat wegrijdt bij de favorieten, dan ga je er toch niet zelf achteraan? Veel energie verspild om daarna weer te worden teruggehaald door Alaphilippe & co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
tomtom137 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:29:
Vreemde aanval van Thomas trouwens? Lijkt wel alsof Bernal teaminstructies negeerde en voor eigen gewin ging rijden, en dat Thomas er achter aan wilde. Als een ploegmaat wegrijdt bij de favorieten, dan ga je er toch niet zelf achteraan? Veel energie verspild om daarna weer te worden teruggehaald door Alaphilippe & co.
in interview zei hij dat het zo gepland was..... Denk dat er nog wel een kleine discussie komt aan tafel bij Ineos vanavond. Als hij niks had gedaan had Bernal vrijwel zeker meer tijd gewonnen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Exocet schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Erop en erover... Kruijswijk gaat niet van hem winnen deze tour lijkt me
Weinig kunnen zien vandaag, maar jammergenoeg zelfde beeld als in de Pyreneeën net goed genoeg om mee te gaan, maar niks over. Maar Parijs is nog steeds ver 8)

edit: oops, had even anders gemoeten

[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 25-07-2019 18:31 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Julian Alaphilippe verdedigde donderdag met succes zijn gele trui in de eerste Alpenrit, maar vlak na het binnenkomen van de renners deed op sociale media een beeld de ronde dat discussie oproept.

Op de beelden is te zien hoe iemand in kledij van Deceuninck-Quick Step een fikse duw geeft in de rug van de Fransman bij het beklimmen van de Galibier. Alaphilippe zat op dat moment in de problemen en probeerde zijn achterstand op het groepje favorieten goed te maken, iets dat hem uiteindelijk ook zou lukken.

De vraag is of hier een staartje aankomt voor de gele trui. De wedstrijdjury kan na het bekijken van de beelden nog straffen uitspreken.
Wat een domme actie :F Dan schop je het ver in de Tour, waarom dit soort risico's nemen?

De video zelf: https://twitter.com/JongeneelBas/status/1154420907206725635

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:16
Tjah, Fransman in de Tour. Gaat niets mee gebeuren en lekker de doofpot in.

Ik snap ook de hosanna over Kruijswijk niet zo. Hij fietst goed, maar heeft natuurlijk zijn voorsprong te danken aan de ploegentijdrit en de waaieretappe. In de bergen nog maar vrij weinig laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AequitasII schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:56:
Tjah, Fransman in de Tour. Gaat niets mee gebeuren en lekker de doofpot in.

Ik snap ook de hosanna over Kruijswijk niet zo. Hij fietst goed, maar heeft natuurlijk zijn voorsprong te danken aan de ploegentijdrit en de waaieretappe. In de bergen nog maar vrij weinig laten zien.
Hij kan nog niet veel meer dan zijn concurrent volgen. als je daarbij blijft is al netjes.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Hackus schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:10:
[...]

Hij kan nog niet veel meer dan zijn concurrent volgen. als je daarbij blijft is al netjes.
Nee precies, maar roept wel tijdens de rustdag dat hij de Tour kan/wil winnen, net als half Nederland.

Tot nu toe heeft Alaphilippe weinig te vrezen. Het enige wat hem kan overkomen is een inzinking zoals Yates vorig jaar in de Giro overkwam. Gezien de ervaring die Allaphilippe heeft zie ik hem dat niet zo snel overkomen.
BIj Ineoss zal Thomas niet zomaar accepteren dat Bernal gaat uitlopen op hem. Van Pinot verwacht ik nog wel een do or die actie. Hopelijk met deze redenen nog twee hele interessante etappes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AequitasII schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Nee precies, maar roept wel tijdens de rustdag dat hij de Tour kan/wil winnen, net als half Nederland.

Tot nu toe heeft Alaphilippe weinig te vrezen. Het enige wat hem kan overkomen is een inzinking zoals Yates vorig jaar in de Giro overkwam. Gezien de ervaring die Allaphilippe heeft zie ik hem dat niet zo snel overkomen.
BIj Ineoss zal Thomas niet zomaar accepteren dat Bernal gaat uitlopen op hem. Van Pinot verwacht ik nog wel een do or die actie. Hopelijk met deze redenen nog twee hele interessante etappes :9~
Pinot heeft zich vandaag rustig gehouden en kan morgen wel zijn slag slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Fuelke

Forza Ferrari

XWB schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:34:
[...]

Wat een domme actie :F Dan schop je het ver in de Tour, waarom dit soort risico's nemen?

Enkel een geldboete blijkbaar.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Mooie etappe. Snap overigens prima de strategie van Ineos. Het hele plan is niet om de gele trui vandaag te veroveren. Het is gewoon de eerste etappe gebruiken om eens te kijken wat de stand van zaken is.

Dat hebben ze dus prima in de laatste kilometer getest. Alaphillippe rijden ze er zonder problemen vanaf de komende 2 dagen. Verwacht de dreiging ook niet van hem. Eerder van Pinot.

Met het Bernal trucje hebben ze nu 2 van de 3 plekken vooraan. Nu kunnen ze dus dubbel zoveel aanvallen plaatsen en moeten de andere echt mee. Gaat 1 van de 2 morgen in de aanval moeten de anderen echt volgen, vervolgens kan de andere Ineos topman opnieuw aanvallen mochten ze gat dichtrijden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
AequitasII schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Hij staat met nog 2 zware etappes te gaan op 1:47 van de nr 1 positie, maar zelfs maar 17 seconden van de eerstvolgende. Hoezo mag er dan niet gezegd worden dat hij kan winnen? klopt feitelijk toch? kijk, als Mollema het nu zou zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P.O. Box schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:13:
[...]

Hij staat met nog 2 zware etappes te gaan op 1:47 van de nr 1 positie, maar zelfs maar 17 seconden van de eerstvolgende. Hoezo mag er dan niet gezegd worden dat hij kan winnen? klopt feitelijk toch? kijk, als Mollema het nu zou zeggen...
Er is een verschil tussen er net niet af gereden worden en op macht meerijden.

Ik gok dat ie gewoon 5e wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Pierre schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:01:
Bizar bijna 80 km per uur ff een berg af knallen op 2 bandjes, respect hoor.
Politt ging nog wat harder:
De Tour de France kent een nieuwe topsnelheid. De Duitse wielrenner, Nils Politt, daalde met een snelheid van 101.5 km/h de Col de Vars af.

Het is de eerste keer dat een wielrenner de kaap van 100 km/h heeft overschreden in de Tour. Dat meldt de organisatie van de Tour de France op twitter.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Weinig interessante situatie, daar heeft Alaphilippe misschien drie broodkruimels aan energie gespaard.

Lijkt me ook meer een soort standaard reactie van de persoon die hem een zetje geeft dan bewuste poging om hem de berg op te helpen.
Ik zie ze bij een fietswissel er veel langer achter aan hollen dan dit.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Kan me nog wel een recent duw incidentje herinneren. (Incl tijdstraf)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
En nog steeds 6 man in de rij voor het geel....

Eigenlijk is elke poging om te winnen een alles of niets poging; geel, of niet op het podium........

Buchmann? alleen nog maar geprofiteerd tot nu toe, geen kopwerk, geen aanvallen......

Ik hoop dat gister Kruiswijks slechte dag in de tour was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 16:18
Ze lijken allemaal ook wel bang te zijn voor de laatste twee alpenritten om iets te proberen. Ik denk dat als er eentje iets boven zijn macht gaat rijden dat diegene binnen no time zijn klassement ziet verdampen.

Het blijft superspannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Kruiswijk is bij uitstek iemand met niet persé het allergrootste talent in de benen, maar wel met een enorm talent om zich te focussen en mentaal pijn te leiden. Teamgenoten spreken ook wel over hem als leider, maar is wel eentje die zich voor een etappe volledig terugtrekt in de eigen bubbel.

Kan me voorstellen dat het voor zo'n type nog extra negatief werkt om 40 minuten voor de start uit die bubble te worden gehaald. Hoop dat hij morgen weer zichzelf kan zijn en extra goed pijn kan leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag Etappe 19.
vandaag kraakt Alaphilippe denk ik. weinig in te halen met afdalen en finish is (berg op)
Ik hoop dat we Bernal weer zien ontsnappen, en Thomas helemaal aan gort rijdt.(Bonneval).

Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/19/13127/0:0,960:579-960-0-70/2e291

Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/19/13069/0:0,960:649-960-0-70/b0949

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 26-07-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
De slotklim lijkt mij juist ideaal voor Alaphilippe. Begin stijl, tussendoor wat afvlakken, daarna weer stijl en vervolgens bijna plat om weer bij te komen. Ik ben benieuwd. Gun het hem wel om de Tour te winnen en het arrogante INEOS te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
AequitasII schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:08:
De slotklim lijkt mij juist ideaal voor Alaphilippe. Begin stijl, tussendoor wat afvlakken, daarna weer stijl en vervolgens bijna plat om weer bij te komen. Ik ben benieuwd. Gun het hem wel om de Tour te winnen en het arrogante INEOS te kraken.
Ik zie Alaphippe op dat laatste stukje niet meer bijkomen als die klassementsmannen even gas geven op het stijle stuk.
Hij lag er gisteren na het stukje gas geven ook gigantisch ver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad. Ik zie Ala nog wel lossen op de Iseran, maar daarna een lange afdaling om terug te komen.
Dat laatste klimmetje zie ik 'm dan geen 1.5 minuut verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Volgens Annemiek van Vleuten is herhaald duwen pas strafbaar, een enkel duw om iemand weer op weg te helpen, zoals bij een fietswissel, is toegestaan.

De actie was trouwens van die verzorger, het was niet Alaphilippe die een risico nam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Volgens Annemiek van Vleuten is herhaald duwen pas strafbaar, een enkel duw om iemand weer op weg te helpen, zoals bij een fietswissel, is toegestaan.

De actie was trouwens van die verzorger, het was niet Alaphilippe die een risico nam.
Ja maar dit was helemaal geen fietswissel, er was geen enkele reden om te duwen.

edit: Roglic kreeg in de Giro ook tijdstraf toen fans (dus niet eens een verzorger) hem een lange duw gaven. De UCI moet gewoon een keer consequent gaan zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeddicius op 26-07-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ik zie het als volgt. kruiswijk kan alleen nog naar achter kijken, naar voren is denk ik te hoog gegrepen.

wat nog zou kunnen is als volgt vandaag of morgen kraakt ala toch valt weg uit de top 5 kruiswijk komt terug in de top 3 hierdoor. Bernal lijkt de beste van de klassements mannen, Thomas word 2 de strijd voor 3 gaat tussen Pinot Kruiswijk en mogelijk een vrij makkelijk rijdende Buchman.

Als Stevie niets wil verliezen dan doet hij verstandig het wiel van Bernal proberen te houden ( maar met het gemak dat Bernal gisteren weg reed lijkt me dat moeilijk ) In alle andere gevallen zal hij zelf het tempo uiterst hoog moeten houden gezien hij niet van wisselingen houd. andere mannen volgen heeft voor kruiswijk geen zin!!!

Als darkhorse naar gisteren absolute Quintana! vlak em niet uit voor een podium!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:53

Qu3st

Quintana gaat die lange aanval van gisteren denk ik wel weer betalen. Hij zal bij de favorieten blijven zitten maar zodra er wordt aangezet moet hij snel lossen.

Ik hoop toch dat ze bij Ineos inzien dat ze in de Sky-modus moeten gaan zitten, op die manier kunnen ze Alaphilippe helemaal op branden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Zeddicius schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:34:
[...]
De UCI moet gewoon een keer consequent gaan zijn.
Zooo mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
BJBoes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:51:
ik zie het als volgt. kruiswijk kan alleen nog naar achter kijken, naar voren is denk ik te hoog gegrepen.

wat nog zou kunnen is als volgt vandaag of morgen kraakt ala toch valt weg uit de top 5 kruiswijk komt terug in de top 3 hierdoor. Bernal lijkt de beste van de klassements mannen, Thomas word 2 de strijd voor 3 gaat tussen Pinot Kruiswijk en mogelijk een vrij makkelijk rijdende Buchman.

Als Stevie niets wil verliezen dan doet hij verstandig het wiel van Bernal proberen te houden ( maar met het gemak dat Bernal gisteren weg reed lijkt me dat moeilijk ) In alle andere gevallen zal hij zelf het tempo uiterst hoog moeten houden gezien hij niet van wisselingen houd. andere mannen volgen heeft voor kruiswijk geen zin!!!

Als darkhorse naar gisteren absolute Quintana! vlak em niet uit voor een podium!
nu 2 etappes met aankomst bergop. Ik denk dat Alaphilippe er nog tussenuit gaat vallen. Gisteren had hij geluk dat hij het gat nog kon dichten in de afdaling, dat gaat hem de komende 2 dagen niet meer lukken.

Wat een spannende tour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
BJBoes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:51:
Als Stevie niets wil verliezen dan doet hij verstandig het wiel van Bernal proberen te houden [...]
Dat is echt het laatste wat hij moet doen, Kruijswijk kan die versnellingen helemaal niet aan.
In eigen tempo op maximaal vermogen volgen, en hopen dat de man voor hem eerder breekt dan hij, dat is wat hem rest.
Daar kan je niet veel mee bij een aanval in de laatste kilometers, maar als zoals verwacht er vandaag vroeg aangevallen wordt, heeft hij zeker nog kansen. Pinot en Buchmann zaten in de laatste klim echt kapot, en of Bernal of Quintana twee keer achter elkaar zo'n verpletterende aanval kunnen volhouden is ook geen zekerheidje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Zeddicius schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:34:
[...]

Ja maar dit was helemaal geen fietswissel, er was geen enkele reden om te duwen.

edit: Roglic kreeg in de Giro ook tijdstraf toen fans (dus niet eens een verzorger) hem een lange duw gaven. De UCI moet gewoon een keer consequent gaan zijn.
Precies. Het geval Roglic kwam toen de Italianen heel goed uit. Hetzelfde voor bijvoorbeeld het diskwalificeren van Sagan, wat de kansen van Demare ten goede kwam. Het lijkt altijd op meten met twee maten in de grote rondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Dat is echt het laatste wat hij moet doen, Kruijswijk kan die versnellingen helemaal niet aan.
In eigen tempo op maximaal vermogen volgen, en hopen dat de man voor hem eerder breekt dan hij, dat is wat hem rest.
Daar kan je niet veel mee bij een aanval in de laatste kilometers, maar als zoals verwacht er vandaag vroeg aangevallen wordt, heeft hij zeker nog kansen. Pinot en Buchmann zaten in de laatste klim echt kapot, en of Bernal of Quintana twee keer achter elkaar zo'n verpletterende aanval kunnen volhouden is ook geen zekerheidje.
wrom quote je alleen het eerste stuk en niet het 2de! Ik geef expres 2 opties omdat dat de enige zijn die hij nog over heeft! ik bedoel met het wiel van Bernal houden heel simpel, ik denk dat Bernal de sterkste is van de kopmannen ( 2de keer dat ik dat uitleg BTW ), ook voor de 2de keer uitleg dat ik niet verwacht dat hij dat kan bij Bernal! dus blijft er effectief nog 1 optie over en dat is zelf het temp bepalen!

wat bedoel ik daarmee met het maximale wat hij kan direct beginnen bij de 1na laatste col vandaag ..... en hopen dat het voldoende is dat de mannen voor hem en achter hem moeten lossen! ( gezien Stevie alleen maar 1 straf tempo kan rijden en dus niet van schommel wisselingen houd kan hij ook niks anders dan dat!

Benett is geen hulp meer nadat hij 2 keer over het asfalt stuiterde gisteren ... die gaat vandaag geen benenen hebben. de plus kan niet het straffe tempo rijden wat die mannen voor en achter kruiswijk onder druk zet! Het komt dus op Stevie zelf aan! Als hem dat niet lukt ... zoek het wiel van Bernal op en ga maar MAMA!! roepen,

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:47
De vraag naast wat hij kan is vooral wat wil Kruiswijk.
De winst of podium? Zoals gisteren ook in de avontetappe besproken zitten daar nogal een verschil in.
Als topsporter straks 3e worden en je daarna altijd blijven afvragen of er niet meer had in gezeten?

We zullen het zien of hij gaat aanvallen of alleen volgen deze laatste deze 2 dagen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
AequitasII schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Precies. Het geval Roglic kwam toen de Italianen heel goed uit. Hetzelfde voor bijvoorbeeld het diskwalificeren van Sagan, wat de kansen van Demare ten goede kwam. Het lijkt altijd op meten met twee maten in de grote rondes.
De Fransen zijn idd altijd chauvinistisch maar de duw bij Alaphilippe (misschien 1 sec) vergelijken met die van Roglic (een dikke tien sec) is eigenlijk van de pot gerukt.

Wat ik wel erg vind is dat het een officiële verzorger was. Ik denk dat die momenteel niet zo zeker is van zijn baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Horla schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:40:
[...]

De Fransen zijn idd altijd chauvinistisch maar de duw bij Alaphilippe (misschien 1 sec) vergelijken met die van Roglic (een dikke tien sec) is eigenlijk van de pot gerukt.

Wat ik wel erg vind is dat het een officiële verzorger was. Ik denk dat die momenteel niet zo zeker is van zijn baan.
Daar gaat het niet om, als ze zo stellig de regels willen naleven, moeten ze dat consequent doen. Ook met het Martin en Rowe incident meten ze met twee maten: eerder in de tour werden er ook renner bijna van de weg gedrukt, maar daar volgde dan weer geen (vergelijkbare) sanctie op. Of iedere renner hetzelfde behandelen, of helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
De jurybeslissing uit de Giro heeft nul juridische waarde aangezien het een andere jury is dan in de TDF. Zelfs voor de rechtbank heb je verschillende rechters die dezelfde wet anders interpreteren. Bovendien is er volgens de UCI regels niets aan de hand en moest hij dus zelfs niet bestraft worden...
Roglic maakte trouwens geen enkele beweging om aan te tonen dat de supporter moest stoppen dus is het logisch/volledig volgens de regels dat hij gestraft werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Zeddicius schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:55:
[...]

Daar gaat het niet om, als ze zo stellig de regels willen naleven, moeten ze dat consequent doen. Ook met het Martin en Rowe incident meten ze met twee maten: eerder in de tour werden er ook renner bijna van de weg gedrukt, maar daar volgde dan weer geen (vergelijkbare) sanctie op. Of iedere renner hetzelfde behandelen, of helemaal niet.
Die twee zijn niet gestraft voor duw en trekwerk. Hun zonde was het genereren van slechte publiciteit.
Was het buiten beeld maar in zicht van officals gebeurd had niemand er van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Kruijswijk heeft er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Als Kruijswijk er zin in heeft, laat die dan eens aanvallen ipv volgen! Het is leuk dat hij houdt van een constante snelheid maar daarmee kom je er niet... ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Dat wordt een abandon voor Pinot

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:34
Pfff.. die Herbert Dijkstra is ook niet te doen zeg: Pinot is grillig want hij fietst nu niet door, terwijl er duidelijk iets is gebeurd. Stef houdt maar wijselijk z'n mond, daar valt niet tegenop te redeneren.

Die vent kraamt zo vaak onzin uit, een wonder dat hij er nog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:31
Ik schakel net in, is Pinot op z'n plaat gegaan?

Edit: Lees nu in de liveblog dat het een wespensteek zou zijn. Het zou zonde zijn voor deze Tour, zorgde voor vuurwerk. Wel beter voor Kruijswijk.

[ Voor 60% gewijzigd door Jadero op 26-07-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ghengis schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:51:
Ik schakel net in, is Pinot op z'n plaat gegaan?

Edit: Lees nu in de liveblog dat het een wespensteek zou zijn. Het zou zonde zijn voor deze Tour, zorgde voor vuurwerk. Wel beter voor Kruijswijk.
het ziet er ook niet goed uit... vind zijn uitstraling niet die van iemand "die er voor gaat". Is constant aan het omkijken, zwalkt een beetje over de weg en verliest per 10 seconden een seconde (niet al te letterlijk nemen). Die gaat niet meer terugkomen.Zou me niets verbazen als hij voor de Madeleine afstapt.

[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 26-07-2019 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:47
Amras schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49:
Pfff.. die Herbert Dijkstra is ook niet te doen zeg: Pinot is grillig want hij fietst nu niet door, terwijl er duidelijk iets is gebeurd. Stef houdt maar wijselijk z'n mond, daar valt niet tegenop te redeneren.

Pff en bij alles zeggen: "Dit is allemaal in het voordeel van Kruiswijk" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Amras schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49:

Clement komt er dan nu toch op terug haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Yohost! schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Pff en bij alles zeggen: "Dit is allemaal in het voordeel van Kruiswijk" 8)7
vergeet niet "Kruiswijk houdt niet van tempowisselingen" voor je Herbingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe komen ze bij die bijensteek ineens dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Lees op reddit dat het mogelijk een spierscheur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En op Twitter staat dat hij gisteren aan zijn knie geraakt is door een andere fiets.

Hmm.. we'll see. Ontzettend sneu, had hem liever op het podium gezien dan de Ineos mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Tenzij hij nu opnieuw kan opstaan gaat hij er uit. Nu al ruim 4 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Hij had een soort bandage om zijn been, en die hebben ze er in ieder geval afgehaald met veel geruk en gesjor (daarvoor heeft hij zelfs even stilgestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Z'n team wacht al niet meer, abandon nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
Da's toch wel sneu voor Pinot, lullig om er zo uit te moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ach, hij zit te janken op de fiets... sneu... hij was echt een smaakmaker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jadero
Daar gaat i, dit is wel treurig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Kan me niet voorstellen dat dat door een wespensteek komt, zo hard steken die krengen toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:34
Jammer inderdaad, ik heb het beste voor met Kruiswijk maar zie hem liever op eigen kracht een goed resultaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Grindtegel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01:
Kan me niet voorstellen dat dat door een wespensteek komt, zo hard steken die krengen toch niet?
Allergie? Of een horsel steek. Die steken een stuk venijniger.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Wat zonde zeg, hij heeft deze Tour kleur gegeven. Arme Tibaut
Als je allergisch bent dan is het niet echt fijn hoor.

[ Voor 68% gewijzigd door Qu3st op 26-07-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
zo'n steek kan verraderlijk zijn, forse zwelling en je spieren zijn verlamd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet goed voor m'n tourpoule ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
toch geen bijensteek dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Arme jongen, echt balen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar wat dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

'

"Er was een fiets tegen z'n knie gekomen".

De reden dat zijn maats ook niet op hem wachtten: het was aan de start al bekend.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
'Misschien en onbevestigd' maar wellicht met z'n knie tegen het stuur gekomen wat blijkbaar heel vervelende consequenties kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
iets tegen zijn knie gestoten gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Zn been was al ingetaped van te voren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het AD spreekt over "een beenblessure". Kan nog steeds van alles zijn, maar fietsen zit er niet meer in.

Héél jammer voor Pinot.
P.O. Box schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55:
[...]

vergeet niet "Kruiswijk houdt niet van tempowisselingen" voor je Herbingo.
:+

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ineos zit nu echt in de Sky-modus. Het is nog maar een klein groepje rond de gele trui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Het duurt 2,5 week, maar de tour is eindelijk begonnen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Hahaha Kruiswijk is gegaan! Thomas neemt nu over. Goede aanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zit net thuis voor de buis.....wordt spannend

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grindtegel
Bernal gaat de tour winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Hackus schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:22:
Zit net thuis voor de buis.....wordt spannend
In de tram met airco ;)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jadero
Shabbaman schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:21:
Het duurt 2,5 week, maar de tour is eindelijk begonnen.
Ik vind dit sinds week 1 al een zeer attractieve Tour! Verassende winnaars en verassende situaties. Natuurlijk worden nu pas de beslissende momenten gevonden maar dat is vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
Bernal komt niet echt weg hoor. Kruiswijk moet gewoon z'n eigen tempo blijven rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Bernal rijdt sterk maar Laurens de Plus werkt hard voor Kruiswijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Qu3st schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:26:
Bernal rijdt sterk maar Laurens de Plus werkt hard voor Kruiswijk.
Voorlopig lijkt de Plus niet hard genoeg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Hoe lang is de afdaling? Anders kan alaphilipe het wel vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Alaphilipe op 1.5 - 2 minuten rijden, dan rijdt ie het nooit goed in de afdaling en kan ie maar zo de top-5 (of zelfs top-10 als ie in de etappe van morgen niet meer de gele-trui-benen kan gebruiken) verliezen in deze tour in de slotklim.

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 26-07-2019 16:32 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
hoe goed kan kruiswijk dalen tov bernal? misschien dat ze in de afdaling nog iets kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Grindtegel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:32:
hoe goed kan kruiswijk dalen tov bernal? misschien dat ze in de afdaling nog iets kunnen
Minder goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
Grindtegel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:32:
GIng gisteren niet echt lekker... dat kan hij wel vergeten.. het moet bergop gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Die post is van vanmorgen half 8. Mag hopen dat die bui inmiddels wel over is :+
Blijkbaar niet dus.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 26-07-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Buchmann moet strak in het wiel van Thomas blijven(op de klim)

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 26-07-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Jumbo nam even pauze middenin de finale 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:58
Minder erg dan je bidon missen...

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Sheep op 26-07-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Mooie plaatjes zo de diepte in kijkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ghengis schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:37:
Jumbo nam even pauze middenin de finale 8)7
Onbegrijpelijk dit... En Verliezen nu alsnog tijd op Bernal.

Willen ze niet ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Die post is van vanmorgen half 8. Mag hopen dat die bui inmiddels wel over is :+
Blijkbaar niet dus.
Blijkbaar niet :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Daar gaan er een paar hun sleutelbenen breken onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Blijkbaar niet dus.
Nope, dat kan toch niet goed gaan na die tunnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dit ziet er wel bizar uit die hagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!