Nee, pas 2 km voor de streep, moderne wielrennen ofzoFiber schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:05:
Hergroeperen en klaarmaken voor de Tourmalet. Gaat het dan nu echt ECHT beginnen...?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zeker, al schiet met name Wuyts af en toe wel door in zijn chauvinisme...Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:43:
Dat Belgisch commentaar is echt leuk hé bij Sporza
Mollemalen, Mollema aan het rekZeddicius schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:49:
[...]
Zeker, al schiet met name Wuyts af en toe wel door in zijn chauvinisme...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 20-07-2019 17:05 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Team is echt gegroeid. Mega veel respect voor.Fiber schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:59:
Drie Jumbo's nog in de voorste groep. Hoop dat ze het volhouden!
Pinot wint!
edit:
Top 5:Tourmalet
1. Thibaut Pinot
2. Julian Alaphilippe
3. Steven Kruijswijk
4. Emanuel Buchmann
5. Egan Bernal
Mollema op 3'30"
[ Voor 80% gewijzigd door Hackus op 20-07-2019 17:15 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
die heeft Quintana er perfect afgereden........Quad schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:12:
Held die Kruijswijk.
En waar heeft Movistar nu voor gereden?
edit: perfect staaltje miscommunicatie
[ Voor 8% gewijzigd door Tens op 20-07-2019 17:19 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Lekker van team Jumbo Visma!
⏩ PVOutput☀️
Kruijswijk kan wel beginnen gaan denken aan een Tour winst imho als Alaphilippe een off-day gaat hebben.
Verder Bernal dus toch gewoon de sterkste man bij Ineos.
How do you save a random generator ?

Top 20 Geel na etappe 14

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 20-07-2019 17:43 ]
Oogt op mij als iemand die over 10 jaar een overwinning wordt afgenomen. Dit is echt heel erg verassend.. en tja.. resultaten uit het verleden (en het heden) geven zeker te denken.Exocet schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:25:
Alaphilippe oogt de laatste twee dagen de sterkste renner. Lijkt mij nu wel de favoriet voor de eindzege.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Als de etappe langer was hadden ze nog langer gewacht...enchion schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:23:
Leuke uitslag, maar het lange gewacht met zoveel klassementsmannen (niemand die gaat) doet mij toch denken dat de etappe te kort is.
Geen idee. Het podium is zeker binnen handbereik maar voor de rest valt er nog niks van te zeggen. Iedereen kan nog een slechte dag krijgen in de komende week en dan lig je er zomaar tussenuit. Maar Kruiswijk is wel een diesel die steeds beter wordt meestal, dus wat dat betreft heb ik goede hoop.Kruijswijk kan wel beginnen gaan denken aan een Tour winst imho als Alaphilippe een off-day gaat hebben.
Verder Bernal dus toch gewoon de sterkste man bij Ineos.
Na morgen weten we meer. Vooral ook over Alaphilippe...
Mij verbaast het me al jaren dat klassiekerrenners niks te zoeken hebben in een grote ronde en dat "saaie" berg getrainde tijdrijders het spelletje domineren, die dan weer totaal niet uit de verf komen in een klassieker.St@m schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:43:
[...]
Oogt op mij als iemand die over 10 jaar een overwinning wordt afgenomen. Dit is echt heel erg verassend.. en tja.. resultaten uit het verleden (en het heden) geven zeker te denken.
Dit jaar komt mij gek genoeg andersom over alsof er een groot dopingschandaal is geweest vorig jaar en dat achter gesloten deuren is besloten het vanaf nu maar niet meer te gaan gebruiken ipv de hele geschiedenis van de laatste 10 jaar te gaan herschrijven.
Werkelijk alle pure tijdrijders zijn deze Tour afwezig.
Ongeveer alle wattage rijders zakken door het ijs dit jaar, ook alle pure sprinters winnen maar marginaal ipv 5 lengtes weg te trekken, en ook Sagan is wat minder goed.
Maarja wat je zegt zou natuurlijk kunnen, Alaphilippe zou dan een uitzondering kunnen zijn.
Terwijl zoals ik al zei als de Tour eerlijk is en elke etappe is enigszins een vintage etappe, dan zou een klassieker renner juist erg goed voor de dag moeten kunnen komen.
Ik heb ergens eerder dit topic gezegd dat dit een Oscar Perreiro Tour gaat worden (als geintje) maar het ziet er langzamerhand naar uit dat het idd een rijder gaat worden die niemand op z`n lijstje had staan.
[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 20-07-2019 17:59 ]
Dit dus. Alaphilippe is sterk maar volgens mij heeft hij vandaag vooral op de macht gereden en het is de vraag of hij in de langere berg etappes tot het einde mee kan. Kan zomaar ploffen op een gegeven moment. Maar het is wel leuk op deze manierFiber schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:44:
Na morgen weten we meer. Vooral ook over Alaphilippe...
edit: wat zakt Quintana trouwens weer door het ijs zeg. Sinds zijn 3e plaats in 2016 is het in de tour niet echt goed meer.
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 20-07-2019 18:02 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De echte tijdrijders zijn er niet omdat de tour organisatie zijn best heeft gedaan om de individuele tijdrit kilometers zoveel mogelijk te schrappen zodat Pinot en Bardot meer kans zouden hebben.enchion schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:57:
[...]
Mij verbaast het me al jaren dat klassiekerrenners niks te zoeken hebben in een grote ronde en dat "saaie" berg getrainde tijdrijders het spelletje domineren, die dan weer totaal niet uit de verf komen in een klassieker.
Dit jaar komt mij gek genoeg andersom over alsof er een groot dopingschandaal is geweest vorig jaar en dat achter gesloten deuren is besloten het vanaf nu maar niet meer te gaan gebruiken ipv de hele geschiedenis van de laatste 10 jaar te gaan herschrijven.
Werkelijk alle pure tijdrijders zijn deze Tour afwezig.![]()
Ongeveer alle wattage rijders zakken door het ijs dit jaar, ook alle pure sprinters winnen maar marginaal ipv 5 lengtes weg te trekken, en ook Sagan is wat minder goed.
Maarja wat je zegt zou natuurlijk kunnen, Alaphilippe zou dan een uitzondering kunnen zijn.
Terwijl zoals ik al zei als de Tour eerlijk is en elke etappe is enigszins een vintage etappe, dan zou een klassieker renner juist erg goed voor de dag moeten kunnen komen.
Ik heb ergens eerder dit topic gezegd dat dit een Oscar Perreiro Tour gaat worden (als geintje) maar het ziet er langzamerhand naar uit dat het idd een rijder gaat worden die niemand op z`n lijstje had staan.
Ben wel benieuwd of alaphilippe als meer klassieker renner ook 3 dagen bergen achter elkaar goed kan verwerken.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Morgen verwacht ik hem ook gewoon nog vooraan.
Etappe 17 is ook volledig zijn type etappe. Dus kan die nog meer tijd pakken.
Etappe 18 kan hem te zwaar zijn.
Etappe 19 is dan wel weer perfect voor hem.
En etappe 20 zal hij er ook nog bij kunnen zitten. Niet heel steil, alleen lang. Maar de etappe zelf is vrij kort.
Wellicht is dat ook jet enige excuus wat ik kan bedenken voor vandaag dat hij er nog bij zat. De etappe zelf was relatief kort.
Maar hij kan hem zomaar winnen de Tour. Moet toch meer dan 2! minuten goed gemaakt worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 20-07-2019 20:33 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Had gister ook niet zo een goede dag zei die.rik86 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:49:
Aan de andere kant, voor t zelfde was dit de slechte dag van Geraint Thomas
2 niet zulke goede dagen..
When you have no tv coverage in the teamcar and instead get updates from the hospital bed, then you know you have a real teamplayer in the house.
— grischa niermann (@grischaniermann) 20 juli 2019
Thanks @WoutvanAert pic.twitter.com/hmef6IAE4X

Die Wout toch.
[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 20-07-2019 22:26 ]
⏩ PVOutput☀️
Hij verveelt zich dus al
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Jumbo-Visma reed ook erg sterk met 3 man de Tourmalet op. Kijk weer uit naar morgen, hopelijk kan Kruijswijk weer goede zaken doen.

Fiber schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:10:
In de diverse samenvattingen wordt nu gezegd dat het er op lijkt dat Alaphilippe nog een beetje inhield op de top en de ritwinst gunde aan Pinot. Wellicht in ruil voor wat hulp van de ploeg van Pinot in deze en komende ritten...

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als ze hem gisteren op 3 minuten rijden, zullen ze denken dat hij de komende dagen nog wel flink wat minuten zal verliezen.D-e-n schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:14:
Waarom laten ze die Quintana lopen?
Doet niks alleen. Zodra zijn ploegmaats ermee stoppen, stopt hij ook.
Slap ventje.
DQS maakt nu ook wat meer tempo.
[ Voor 12% gewijzigd door Hupske op 21-07-2019 15:41 ]
Quickstep rijdt hard door, er is al 1,5 minuut van de voorsprong afgereden op dit klimmetje. En achterin het peloton vallen er steeds meer af.
MooiHupske schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:45:
Alleen DQS houd nu ook geen renner meer over.
Ineos lacht ook hard op deze manier. Ze vallen met bosjes eraf nu bij Ineos. Jumbo Visma daarentegen.
Alaphilippe en Kruiswijk zien er nog goed uit hoor.
[ Voor 24% gewijzigd door Qu3st op 21-07-2019 15:52 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De Alpen komen nog, er is nog niks besloten.PatrickC schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:46:
Kruiswijk gaat hier zijn podium verliezen.
[ Voor 68% gewijzigd door Vos op 21-07-2019 16:49 ]
Maarjah als.
Kruijswijk ook echt op zijn max.
[ Voor 32% gewijzigd door Vos op 21-07-2019 16:53 ]
Pinot en Bernal gaan hem voorbij en zijn de betere bergop. Dan moet Kruiswijk dus Alaphilippe en Thomas nog voorbij.Vos schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:48:
Pinot is wel prachtig aanvallende renner hoor!
[...]
De Alpen komen nog, er is nog niks besloten.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Maar breekt niet (helemaal)...Qu3st schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:54:
Alaphilippe kraakt!
leuk om die minieme verschillen zo live in beeld te zien bij classement virtuele trouwens.
Achteraf makkelijk pratenPatrickC schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:57:
Simon Yates had gewoon voor het klassement kunnen gaan volgens mij. Hij is stukken beter dan zijn broer Adam.
Top 5:
1. Simon Yates
2. Pinot, at 33''
3. Mikel Landa
4. Egan Bernal, at 51''
5. Emanuel Buchman
Top 10 Etappe 15

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 21-07-2019 17:06 ]
En daarna weer sprinten...PatrickC schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:00:
Morgen rustdag, kan Alaphilippe weer bijtanken.
In de Alpen gaat het echt beginnen...
Deze Tour begint wel erg vaak op die manier!
Tja, alles is nog mogelijk. Tot en met de nummer zes in het algemeen klassement kunnen ze allemaal de Tour nog winnen...

Mooie aanvallende renner! Ik ben benieuwd of hij het de komende week vol kan houden.Hackus schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:08:
Pinot is echt wakker, en grote kandidaat voor Geel in Parijs
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het wordt een spannende laatste week
Kan je dat op basis van 1 superdag wel zeggen? Van mij mag je hoor.Hackus schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:08:
Pinot is echt wakker, en grote kandidaat voor Geel in Parijs
Had trouwens even het idee dat JumboVisma Alaphilippe lekker erdoorheen loosde.
Die indruk kreeg ik ook al.P.O. Box schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:01:
Ik vroeg me af he, het lijkt haast alsof Kruiswijk niet van tempowisselingen houdt.... ofzo
Kruiswijk is inderdaad beter op een gelijkmatig strak tempo op een liefst gelijkmatige helling...
De Nederlanders zijn goed deze Tour, de Belgen ook, de Fransen natuurlijk en de Engelsen/Engels-sprekenden...
Maar ik zie bijvoorbeeld nauwelijks Italianen en Spanjaarden, waar zijn die...?

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 21-07-2019 17:23 ]

Ter vergelijk: ik vraag me af hoeveel tourzeges een Anqetuil op parcoursen als dit had gehaald. Een stuk minder....
Je vergeet 1 dag, tijd voor een rustdagSjah schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:16:
[...]
Kan je dat op basis van 1 superdag wel zeggen? Van mij mag je hoor.
Inderdaad, aan de ene kant natuurlijk logisch van de Fransen. Krijgen we in de toekomst wellicht alleen nog een proloog en voor de rest geen tijdritten 😁D-e-n schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:25:
Een winst voor Pinot zou ook een winst zijn voor de chauvinistische Franse parcoursbouwers dus wat mij betreft liever een ander.
Ter vergelijk: ik vraag me af hoeveel tourzeges een Anqetuil op parcoursen als dit had gehaald. Een stuk minder....
Gisteren en vandaag reed ie heel sterk dus is niet maar 1 dagje he?Sjah schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:16:
[...]
Kan je dat op basis van 1 superdag wel zeggen? Van mij mag je hoor.
Tot het moment dat er een nieuwe Franse tijdrijder aankomt. Dan heb je plots weer 100km tijdrit in een ronde. Uit mijn jeugd weet ik niet beter dan dat er altijd drie of vier tijdritten waren. Zoetemelk, Winnen, Rooks: ze stonden bij de eerste col al op vijf minutenExocet schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:34:
[...]
Inderdaad, aan de ene kant natuurlijk logisch van de Fransen. Krijgen we in de toekomst wellicht alleen nog een proloog en voor de rest geen tijdritten 😁
Alle goede tijdrijders zouden eens massaal voor de Giro moeten kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 21-07-2019 17:39 ]
Precies, daarom hebben we nu ook steeds een finish bergopD-e-n schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:25:
Een winst voor Pinot zou ook een winst zijn voor de chauvinistische Franse parcoursbouwers dus wat mij betreft liever een ander.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

https://sporza.be/nl/2019...n-tourmalet-handtekening/
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Mooie kerel blijft 't ook.Fuelke schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:56:
Die Sagan, heeft hij nog tijd voor een handtekening tijdens de beklimming van de Tourmalet![]()
https://sporza.be/nl/2019...n-tourmalet-handtekening/
⏩ PVOutput☀️
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Als hij flink zakt in het klassement dan heeft hij kans voor een tourrit zege te gaan (anders laat de top 5 hem niet rijden). Waarom zou je dan haasten, krachten sparen voor de alpen 😉wontcachme schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:11:
Ik moet zeggen, Mollema valt mij deze tour erg tegen. Vandaag zelfs maar net voor de bus binnengekomen. Had toch meer verwacht van hem.
Ik zag deze namiddag Alaphilippe in de vallei eerst z'n bril afgeven, natuurlijk heel even langer handjes vasthouden. Kreeg hij wat gelletjes, ook even vasthouden. Drinkbus geven en daar was het handje weer. En natuurlijk moest hij zijn bril nog terugkrijgen.
Niets richting Alaphilippe hoor, ze doen het allemaal
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Auto`s moeten gewoon uit de koers.Fuelke schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:06:
Ik vind het wel grappig soms als renners bij de volgwagen langsgaan.
Ik zag deze namiddag Alaphilippe in de vallei eerst z'n bril afgeven, natuurlijk heel even langer handjes vasthouden. Kreeg hij wat gelletjes, ook even vasthouden. Drinkbus geven en daar was het handje weer. En natuurlijk moest hij zijn bril nog terugkrijgen.
Niets richting Alaphilippe hoor, ze doen het allemaal
Als je lek rijdt mag je gewoon een wiel pakken van de organisatie, en of beter materieel meenemen.
En eten mag jezelf gewoon meenemen, of op de vooropgestelde plek aannemen.
Dan kan de helft van het verkeer weg.
Ligt van mij uit dus niet aan de renner maar gewoon aan de lakse/slechte organisatie.
Pinot is nu de favoriet voor de eindzege volgens de bookmakers.Hackus schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:25:
Uitslag Etappe 15 - Geel Top 30
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1,2 en3 verliezen tijd tov 4,5 en 6
Ineos wil/kan niet domineren en weet nog niet wie hun kopman is.
Jumbo is sterker dan ooit.
Iedereen zegt altijd: Kruiswijk wordt altijd beter in de laatste week en is altijd beter in de Alpen (Thomas idem btw).
Alaphilippe hoeft nog maar twee keer bergop te overleven.
Buchman onzichtbaar meerijdend toch stiekem op plek 5. eh 6
Het geweld van Movistar heeft Landa 1 minuut 6 opgeleverd.
Pinot, misschien wel de sterkste idd.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Wordt echt een geweldige slotweek zo als het er nu uitziet.Tens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:23:
pff
1,2 en3 verliezen tijd tov 4,5 en 6
Ineos wil/kan niet domineren en weet nog niet wie hun kopman is.
Jumbo is sterker dan ooit.
Iedereen zegt altijd: Kruiswijk wordt altijd beter in de laatste week en is altijd beter in de Alpen (Thomas idem btw).
Alaphilippe hoeft nog maar twee keer bergop te overleven.
Buchman onzichtbaar meerijdend toch stiekem op plek 5.
Het geweld van Movistar heeft Landa 1 minuut 6 opgeleverd.
Pinot, misschien wel de sterkste idd.
Alaphillipe moet overigens 3 loodzware bergetappes met 5 buitencategorie klimmen overleven, als hem dat lukt is ie de verdiende winnaar.
Drie bergetappes idd, maar donderdag is geen finish bergop, daar is nog ruimte voor herstel mocht hij daar bij de klim achter raken. En ik denk dat de toppers die dag geen risico gaan nemen omdat tijdwinst niet waarschijnlijk is, en er twee bergop finishes aankomen. Deze tour gaan wel meer dingen anders dan anders btwExocet schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:35:
[...]
Wordt echt een geweldige slotweek zo als het er nu uitziet.
Alaphillipe moet overigens 3 loodzware bergetappes met 5 buitencategorie klimmen overleven, als hem dat lukt is ie de verdiende winnaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 22-07-2019 08:43 ]
Ik heb Pinot altijd wel gemogen, inderdaad een renner die er altijd voor gaat.BreadFan schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:46:
Ik had werkelijk helemaal niks met Pinot, maar ik geniet toch echt wel van zijn strijdlust en vechtersmentaliteit. Je zag hem gisteren in de aanval compleet stuk gaan maar elke keer wist hij zich weer te verbijten en nogmaals aan te zetten. Echt mooi voor de Tour
Ik weet 't niet hoor, ik weet niet hoe de daalkwaliteiten van alle klassementsrenners zijn, maar in de lange (208 km) 18e (do) etappe is er geen kilometer vlak en zitten met in het de col d'izoard en de galibier 2 alpenreuzen in 't 2e deel; Met als toetje je naar beneden storten van de Galibier. Met een klassement dat zo dicht op elkaar zit én achter de top 6 nog eens 7 man binnen 7 minuten van een podiumplek, verwacht ik niet dat er rustiger aan gedaan wordt. Helemaal omdat de top 3 gisteren kwetsbaar bleek en er 2 ploegen met meer dan 1 rijder in die top 13 zijn en daar dus ook tactisch gebruik van kunnen maken.Tens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:42:
[...]
Drie bergetappes idd, maar donderdag is geen finish bergop, daar is nog ruimte voor herstel mocht hij daar bij de klim achter raken. En ik denk dat de toppers die dag geen risico gaan nemen omdat tijdwinst niet waarschijnlijk is, en er twee bergop finishes aankomen. Deze tour gaan wel meer dingen anders dan anders btw