Nee, deze tour mist zeker een paar namen en personages. Niks ten nadele van Kruiswijk overigens, knappe derde plek, zit ook niet veel meer in. Maar het voelt net of mij een bepaalde spannende finale is ontnomen. Eerst het afstappen van Pinot, daarna die gestaakte bergetappe en vandaag deze anticlimax.PatrickC schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:32:
Kruiswijk is de hele tour 10 seconden in de aanval geweest en eindigt derde in het klassement. Zegt genoeg over deze ‘geweldige’ Tour. Mooie prestatie van hem en TJV, maar toch...
Wat als Froome of Dumoulin mee deden...Rivanov schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:32:
Wat als.. de etappe van gisteren wel normaal was geëindigd..
Het is zoals het is en met een P3 moet je blij zijn denk ik.
Vroeger kon dat gewoonSt@m schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:34:
Alle tweakers hier die wel even hadden verwacht dat iedereen om en om demareert en dat er minuten op elkaar worden gepakt na drie weken ~200km per dag fietsenhilarisch.
[ Voor 35% gewijzigd door vhal op 27-07-2019 16:38 ]
Hmm. Voor mij telt toch echt alleen de 1e plaats. Ik heb deze tour geen moment het idee gehad dat Kruiswijk ambities had om de tour te winnen. Ik had liever gezien dat hij geprobeerd had om echt aan te vallen met het risico om volledig stuk te rijden, dan dit perspectiefloze meerijden naar de derde plek.
Een Tour waarin de top 3 van het klassement geen etappe heeft gewonnen. Is dat wel eens eerder voorgekomen? Van mij had Alaphilippe of Pinot deze Tour mogen winnen. Die hebben deze Tour kleur gegeven.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik denk dat hij ook gewoon weet dat hij totaal geen kans maakt en daarom stil blijft zitten. Bij iedere versnelling ligt hij er doorgaans direct af.Ballondier schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:36:
Hmm. Voor mij telt toch echt alleen de 1e plaats. Ik heb deze tour geen moment het idee gehad dat Kruiswijk ambities had om de tour te winnen. Ik had liever gezien dat hij geprobeerd had om echt aan te vallen met het risico om volledig stuk te rijden, dan dit perspectiefloze meerijden naar de derde plek.
dan was bernal nog steeds nr 1 geworden, dumoulin is goed maar moet snel naar een beter team want bij sunweb moet ie alles in zijn eentje doen daar heb je niks aan je teamgenotenvhal schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:35:
[...]
Wat als Froome of Dumoulin mee deden...![]()
Het is zoals het is en met een P3 moet je blij zijn denk ik.
Nu Kruijswijk zijn doel heeft bereikt kan hij volgend jaar mooi knechten voor Tom
. Die heeft wel meer potentie. Dan kan je leuk Tour ploegje op de mat leggen als Bennett en De Plus blijven. En als ze dat weer kunnen presteren.
Deze tour had ook meer tijdrit kilometers nodig
Teleurstellende etappe. Mooi persoonlijk resultaat voor Kruijswijk, maar echt spectaculair was het achteraf allemaal niet. Naarmate de tour vorderde, werd het eigenlijk steeds saaier. We klagen dan wel steeds over de treintjes van Sky, maar voor mijn gevoel werd er in die jaren wel flink meer aangevallen. En die derde plaats is in Nederland nog leuk, maar op een enkeling na, weet niemand wie de afgelopen 10 edities van de TDF derde werd. Hopelijk morgen Groenewegen in Parijs.
Gelukkig was Froome afwezig, anders hadden we Ineos op 1, 2 en 3.
Mooi toch voor TJV, etappes gewonnen, gele trui, podium.
Valverde met 39j op plek 9
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik hoor die ‘experts’ bij Tour du Jour en de Avondetappe nog roepen dat Ineos het niet goed deed. Ze hebben gewoon een 1-2 en zijn nog steeds het Mercedes van het wielrennen.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Movistar heeft gewoon 3 man in de top 10. Als je dat ziet hadden ze volgens mij toch echt wat laten liggen, domme fouten bij de "waaieretappe" bijvoorbeeld.Hackus schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:40:
Valverde met 39j op plek 9
Niet alleen een teleurstellende etappe, ik vind het een laffe tour geweest... Iedereen heeft zich lekker door ineos naar de slachtbank laten leiden...KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:39:
Teleurstellende etappe. Mooi persoonlijk resultaat voor Kruijswijk, maar echt spectaculair was het achteraf allemaal niet. Naarmate de tour vorderde, werd het eigenlijk steeds saaier. We klagen dan wel steeds over de treintjes van Sky, maar voor mijn gevoel werd er in die jaren wel flink meer aangevallen. En die derde plaats is in Nederland nog leuk, maar op een enkeling na, weet niemand wie de afgelopen 10 edities van de TDF derde werd. Hopelijk morgen Groenewegen in Parijs.
Je kunt ook zeggen dat ineos te goed/sterk is geweest (zoals altijd)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Niemand is gewoon beter dan Ineos, dat is het probleem. Misschien had Pinot het gekund, echter moest die ook afstappen. Die Wout Poels vind ik trouwens echt een sympathieke gast, leek mij nog wel een goede toevoeging aan TVJ.MikeyMan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:42:
[...]
Niet alleen een teleurstellende etappe, ik vind het een laffe tour geweest... Iedereen heeft zich lekker door ineos naar de slachtbank laten leiden...
Als die Tour organisatie de komende jaren zo weinig tijdritkilometers in de Tour blijft stoppen, dan zullen we Bernal nog vaak als winnaar van de Tour gaan huldigen ben ik bang. Die wordt alleen nog maar beter de komende jaren.
Ik hoop niet dat bernal net zolang doorgaat als valverde...
Dat vond ik dit jaar toch niet. Ineos heeft een lange tijd geen grip gehad over deze tour. Het waren vooral Jumbo en Quickstep die de tour wilden controleren.Grindtegel schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:43:
Je kunt ook zeggen dat ineos te goed/sterk is geweest (zoals altijd)
Uiteindelijk heeft Bernal op eigen krachten het gat geslagen, omdat hij simpelweg de sterkste was bergop
Misschien dan toch eindelijk die wattmeters afschaffen en alleen oortjes mogen hebben die met de wedstrijdleiding communiceren ?
Ik ben dat gebudgetteer helemaal zat.
Echt werkelijk niemand gaat een poging doen enige aanval te plaatsen. (niet alleen Kruijswijk)
Zo super jammer dat ongeveer de enige echte renner (geen wattmeter rijder) van de top 5 er gisteren uit moest stappen.
Ik ben dat gebudgetteer helemaal zat.
Echt werkelijk niemand gaat een poging doen enige aanval te plaatsen. (niet alleen Kruijswijk)
Zo super jammer dat ongeveer de enige echte renner (geen wattmeter rijder) van de top 5 er gisteren uit moest stappen.
How do you save a random generator ?
Heeft er nou geen enkele trui winnaar een etappe gewonnen deze tour?
SaganGrindtegel schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:54:
Heeft er nou geen enkele trui winnaar een etappe gewonnen deze tour?
Alleen Allaphillipe gekraakt, rest kwam nagenoeg gezamenlijk binnen. Geslaagde voorspelling.Robkazoe schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:59:
[...]
Kan nog steeds. De rit naar Val Thorens gaat nog steeds door. Alleen de eerste twee bergen zijn eruit gehaald. Ben heel benieuwd. Val Thorens is vooral een berg van HC omdat het 30+ km lang is. Gemiddelde stijging is maar 5% en er zitten maar weinig steile stukken in. En gezien de korte ettape.is het geen uitputtingsslag. Ik vrees dat er weinig verschillen gemaakt gaan worden.
Movistar is eigenlijk op geen enkel moment in het stuk voor gekomen. Normaal kunnen die als ploeg toch ook iets brengen.
Een aantal attractieve renners van de vorige generatie konden ook niet meer mee (Valverde, Nibali, Porte..)
Alaphilippe en Pinot zijn eigenlijk de enige renners die hebben gereden met de bedoeling om een strijd te creëren om de eindzege
Een aantal attractieve renners van de vorige generatie konden ook niet meer mee (Valverde, Nibali, Porte..)
Alaphilippe en Pinot zijn eigenlijk de enige renners die hebben gereden met de bedoeling om een strijd te creëren om de eindzege
En Bernal. Wel een verdiende zege, want de rest van de klassementsrenners hebben maar wat anoniempjes rondgereden.
Sagan heeft etappe 5 gewonnen
Verwijderd
Een echte winnaar was vandaag voor etappewinst en bolletjestrui gegaan.Andamanen schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:12:
En Bernal. Wel een verdiende zege, want de rest van de klassementsrenners hebben maar wat anoniempjes rondgereden.
Heeft Bernal beide weggegeven.
Bernal is 22 jaar. Die jongen heeft heel veel lef getoond deze TourVerwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:18:
[...]
Een echte winnaar was vandaag voor etappewinst en bolletjestrui gegaan.
Blijft er voor Bernal nog wat te dromen over. Deze jongen is pas 22, vergeet dat niet. Ik vrees dat hij de komende 10 (tien!) jaar de Tour gaat winnen. Thomas en Froome zijn history, Dumoulin komt te laat...Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:18:
[...]
Een echte winnaar was vandaag voor etappewinst en bolletjestrui gegaan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dacht men over Quintana ook.. aan de top komen is een ding, er blijven is een stuk moeilijker.Fiber schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:31:
[...]
Blijft er voor Bernal nog wat te dromen over. Deze jongen is pas 22, vergeet dat niet. Ik vrees dat hij de komende 10 (tien!) jaar de Tour gaat winnen. Thomas en Froome zijn history, Dumoulin komt te laat...
Natuurlijk wel hartstikke mooi dat een zo’n mega talent het eindelijk eens waar maakt in een grote ronde.
Natuurlijk was deze tour wel ideaal voor hem gezien het aantal tijdrit kilometers. Ik ben benieuwd of dat volgend jaar nog steeds geld. En hopelijk dan Dumoulin bij Jumbo!
Quintana heeft de absolute top nooit gehaald... Wel een prachtige renner met prachtige rit-overwinningen, maar geen serieuze GC kandidaat in mijn ogen. En volgens mij kan Bernal ook tijdrijden en ook op het vlakke meedoen en heeft hij ook best een aardige ploeg als hij volgend jaar vanaf het begin echt kopman is...
Maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt en dat Dumoulin de komende jaren in een Jumbo shirt de Tour gaat winnen. Zou fantastisch zijn. Kruiswijk komt helaas net een heel klein beetje te kort in mijn ogen.
Maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt en dat Dumoulin de komende jaren in een Jumbo shirt de Tour gaat winnen. Zou fantastisch zijn. Kruiswijk komt helaas net een heel klein beetje te kort in mijn ogen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Leuk, maar die tellen niet... Alleen de Tour telt. De rest is subtop in mijn ogen..Anton.net schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:45:
@Fiber Quintana heeft de Giro en Vuelta gewonnen
[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 27-07-2019 17:51 ]
Hij is 2x 2e en 1x 3e geworden in de tour, hoezo geen gc rijderFiber schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Leuk, maar die tellen niet... Alleen de Tour telt. De rest is subtop in mijn ogen..
edit: en toen had hij Froome als tegenstander dus tja... Vanaf vorig jaar is het echter wel wat minder bij hem en kan je hem niet meer bij de echte grote kanshebbers rekenen. Daar is hij te wisselvallig voor en zijn tijdrit is ook niet de beste.
[ Voor 31% gewijzigd door gws24 op 27-07-2019 18:15 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wat een onzin, de Vuelta is een zeer serieuze grote ronde en de Giro wordt soms als zwaarder genoemd dan de Tour. Natuurlijk, qua naam is de Tour de grootste maar de Giro en Vuelta zijn dan niet opeens de FC Utrecht en AZ van deze wereld.Fiber schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Leuk, maar die tellen niet... Alleen de Tour telt. De rest is subtop in mijn ogen..
Gezien hoe Movistar woensdag iedereen op het rooster legde?Anton.net schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:07:
Movistar is eigenlijk op geen enkel moment in het stuk voor gekomen. Normaal kunnen die als ploeg toch ook iets brengen.
Ze hebben genoeg power in huis, maar de strategie was maf. Driekwart van het team opgestookt voor de finale ook maar in zicht kwam. Het wordt tijd voor wat vers bloed in de teamleiding daar.
Toch vind ik het jammer dat ze van Quintana een klassementsman hebben proberen te maken. Hij was een adembenemende klimmer, maar daar heeft hij op ingeleverd door o.a. meer op tijdritten te trainen.gws24 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:57:
[...]
Hij is 2x 2e en 1x 3e geworden in de tour, hoezo geen gc rijder![]()
edit: en toen had hij Froome als tegenstander dus tja... Vanaf vorig jaar is het echter wel wat minder bij hem en kan je hem niet meer bij de echte grote kanshebbers rekenen. Daar is hij te wisselvallig voor en zijn tijdrit is ook niet de beste.
Zoiets zou ook best eens met Alaphilippe kunnen gebeuren. Die is voortaan verplicht om voor het geel te gaan, terwijl hij een grootse klassiekerrenner is. Als hij dan niet genoeg inhoud blijkt te hebben voor drie weken is hij een mislukking, terwijl hij als klassiekerrenner legendarisch kan worden.
Als je alleen de Tour kijkt telt alleen de Tour natuurlijk.Fiber schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Precies dit bedoel ik. Uiteindelijk doet het afbreuk aan het karakter dat wielrennen heeft. En je wil niet dat dat karakter verloren gaat.Koenoe schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:09:
[...]
Klopt allemaal hoor en er worden wel vaker delen geschrapt als er bijvoorbeeld sneeuw ligt. Of niet lang geleden op de Mont Ventoux vanwege te veel wind.
Toch heeft wielrennen het mythische karakter dat er onder alle omstandigheden door gefietst wordt. Iets wat toevoegt aan de heldenstatus van de wielrenners, alsmede dat het de uitkomst onvoorspelbaarder maakt. Dat is ook precies het punt dat Ducrot wilde maken.
Voor zover ik Kruiswijk heb zien fietsen, lijkt het dat hij niet goed weg kan fietsen bij anderen. En daarmee ook niet echt voor verrassingen zorgt. Vandaag zou je zeggen dat hij wat gaat proberen, maar hij bleef met de rest meefietsen en zat er doorheen.. dus hij kon het ook niet. Ook met een paar etappe's dat hij het moeilijk had om bij te blijven.. dus dan zit hij eigenlijk steeds tegen z'n limiet? Hij heeft denk ik net wat meer pit nodig (en conditie / lichaam) die dat op kan vangen. Zou wel mooi zijn als Dumoulin (en Poels?) naar Jumbo zouden komen.Fiber schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:41:
Quintana heeft de absolute top nooit gehaald... Wel een prachtige renner met prachtige rit-overwinningen, maar geen serieuze GC kandidaat in mijn ogen. En volgens mij kan Bernal ook tijdrijden en ook op het vlakke meedoen en heeft hij ook best een aardige ploeg als hij volgend jaar vanaf het begin echt kopman is...
[ Voor 42% gewijzigd door Luxicon op 27-07-2019 21:00 ]
...
Mwa, als je dat echt wilt ben je gewoon een sensatiezoeker en niet een liefhebber van topsport.
Voor wat regen of wind stoppen ze niet he..
Hier was echt geen doorkomen aan
Hoe kom je daarbij? Want ook in de winter als er ijs ligt / ijzelt gaan veel wielrenners vaak fietsen. Ik zeg niet dat het verstandig is, maar dat karakter kent wielrennen dus.Anton.net schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:01:
Mwa, als je dat echt wilt ben je gewoon een sensatiezoeker en niet een liefhebber van topsport.
...
Jij was gewoon door de modderstroom heengelopen ?Luxicon schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:57:
[...]
Hoe kom je daarbij? Want ook in de winter als er ijs ligt / ijzelt gaan veel wielrenners vaak fietsen. Ik zeg niet dat het verstandig is, maar dat karakter kent wielrennen dus.
Anton heeft het over wat wind en regen.. dan doe je echt afbreuk aan het wielrennen.enchion schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:58:
[...]
Jij was gewoon door de modderstroom heengelopen ?
...
Op zich niet zo gek. Ik heb mij laten vertellen dat Kruijswijk niet zo houdt van tempowisselingenLuxicon schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:53:
[...]
Voor zover ik Kruiswijk heb zien fietsen, lijkt het dat hij niet goed weg kan fietsen bij anderen. En daarmee ook niet echt voor verrassingen zorgt.
Ja, zo schijnt het ook dat Wellens niet zo goed tegen hoge temperaturen kanXWB schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:59:
[...]
Op zich niet zo gek. Ik heb mij laten vertellen dat Kruijswijk niet zo houdt van tempowisselingen
Als de Franse jongens Bernal bergop niet weten te kloppen krijgen we vanzelf weer meer tijdritkilometers.Fiber schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:31:
[...]
Blijft er voor Bernal nog wat te dromen over. Deze jongen is pas 22, vergeet dat niet. Ik vrees dat hij de komende 10 (tien!) jaar de Tour gaat winnen. Thomas en Froome zijn history, Dumoulin komt te laat...
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Vandaag de slot etappe
En we beginnen pas om 18:00 uur, dus de TV hoeft pas na 21:00 uur aan.
Nee joh. Heerlijk toch, dat gekeuvel en champagne bekijken. 
Sluit mooi aan op de F1.
Sluit mooi aan op de F1.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteren bij de Avondetappe zei Zoetemelk dat Kruijswijk vandaag gewoon moest aanvallen. Niet helemaal serieus en er werd wat lacherig over gedaan, maar: Kruijswijk moet vandaag inderdaad gewoon aanvallen.
Hij staat nu derde in de Tour. Leuk voor het plakboek en de statistieken, maar niemand die zich dat in Nederland nog herinnert over 5 jaar, laat staan in het buitenland. Ook geen spectaculaire dingen laten zien of überhaupt in deze Tour gebeurd, dus van herhalingen moeten we het ook niet hebben.
Maar stel dat TJV met Kruijswijk vandaag tijdens de salonetappe onverwacht opeens gaat aanvallen en er een loodzware etappe van maakt (al mis je dan wel Martin en van Aert), dan ga je in elk geval de geschiedenisboeken in. De Tour van 2019 waarin naar Parijs een ultieme poging deed om Kruijswijk van 3 op 2 of zelfs 1 te krijgen. Dat ga je vervolgens wel zien in terugblikken en maakt een veel mooier verhaal dan een kleurloze 3de plek in een Tour die gewonnen wordt door een uiters sympathieke en bescheiden jongen, maar ook met het charisma van een pepernoot. Juist vandaag is dan zo'n dag om eens iets te doen wat niemand verwacht. Ik zou daar in zo'n ploeg wel zin in hebben.
Hij staat nu derde in de Tour. Leuk voor het plakboek en de statistieken, maar niemand die zich dat in Nederland nog herinnert over 5 jaar, laat staan in het buitenland. Ook geen spectaculaire dingen laten zien of überhaupt in deze Tour gebeurd, dus van herhalingen moeten we het ook niet hebben.
Maar stel dat TJV met Kruijswijk vandaag tijdens de salonetappe onverwacht opeens gaat aanvallen en er een loodzware etappe van maakt (al mis je dan wel Martin en van Aert), dan ga je in elk geval de geschiedenisboeken in. De Tour van 2019 waarin naar Parijs een ultieme poging deed om Kruijswijk van 3 op 2 of zelfs 1 te krijgen. Dat ga je vervolgens wel zien in terugblikken en maakt een veel mooier verhaal dan een kleurloze 3de plek in een Tour die gewonnen wordt door een uiters sympathieke en bescheiden jongen, maar ook met het charisma van een pepernoot. Juist vandaag is dan zo'n dag om eens iets te doen wat niemand verwacht. Ik zou daar in zo'n ploeg wel zin in hebben.
Blijf dromen.
Het zal te boek komen te staan als de meest kansloze actie ooit in de Tour.
[ Voor 75% gewijzigd door Hupske op 28-07-2019 12:43 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ben je ooit bij de Champs-Elysees geweest met de Tour? Daar kun je niet weg blijven als aanvaller. Dat gaat zo ontzettend hard en die snelheid kun je alleen maken in die sprinttreintjes, en dan niet 1 maar dan 3 ploegen die dan keihard werken. Nee dat is een onmogelijk plan en ook nog eens zelfmoord, want als ie weer wordt teruggehaald is ie zo naar de kloten dat ie dwars door het peloton zakt. En in plaats van tijd pakken tijd verliest.KlaasjeNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:45:
Gisteren bij de Avondetappe zei Zoetemelk dat Kruijswijk vandaag gewoon moest aanvallen. Niet helemaal serieus en er werd wat lacherig over gedaan, maar: Kruijswijk moet vandaag inderdaad gewoon aanvallen.
Heb je ook de beelden net nà de etappe gezien van Kruijswijk? Hij zat gewoon gans kapot, hij kòn niet meer aanvallen en dit was het hoogst haalbare. Als je ooit zelf een paar meter omhoog hebt gereden op een fiets dan weet je wat een verschrikking dat is. Hij loste “zelfs” in de laatste paar honderd meter nog ten opzichte van Thomas en Bernal.KlaasjeNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:45:
Ik begrijp het ook niet, Kruijswijk staat niet bekend als een aanvaller maar als een degelijke tempo klimmer. Dat is zijn stijl, zijn manier van rijden. Op die manier wordt hij derde en dat was overduidelijk het maximaal haalbare. Nu zit half NL te janken dat hij had moeten aanvallen. Wees toch eens tevreden en hou op met die flauwekul over hij had moeten aanvallen. Vergeet ook niet: had hij aangevallen en zijn derde plaats verloren aan Buchmann was het land ook te klein geweest.
De enige goede uitkomst was geweest dat hij èn aangevallen had èn tijd had goedgemaakt op nummer 1 en 2, en dat zat er niet in. Wees tevreden, wees reëel.
Wat zou hem dat boeien? Hij had als droom het podium van de tour en die droom wordt gewoon werkelijkheid...KlaasjeNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:45:
De tijden worden toch altijd al met het eerste rondje op de Champs-Elysees vastgelegd? Je kunt geen tijd meer verliezen in die rondjes, dus kun je er ook de tour niet meer winnen lijkt me?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Volgens mij is dat alleen als het heeft geregend. Maar kan het mis hebben. Eerste hit op Google dit artikel.naitsoezn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:53:
De tijden worden toch altijd al met het eerste rondje op de Champs-Elysees vastgelegd? Je kunt geen tijd meer verliezen in die rondjes, dus kun je er ook de tour niet meer winnen lijkt me?
[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 28-07-2019 12:59 ]
Gisteren aanvallen was zinloos geweest, want Thomas en Bernal hadden hem er alsnog uitgereden. En als je benen na zo'n aanval ontploffen kon Buchmann weer inhalen en was Kruijswijk misschien wel vierde geworden.Ghengis schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:43:
[...]
Ik begrijp het ook niet, Kruijswijk staat niet bekend als een aanvaller maar als een degelijke tempo klimmer. Dat is zijn stijl, zijn manier van rijden. Op die manier wordt hij derde en dat was overduidelijk het maximaal haalbare. Nu zit half NL te janken dat hij had moeten aanvallen. Wees toch eens tevreden en hou op met die flauwekul over hij had moeten aanvallen. Vergeet ook niet: had hij aangevallen en zijn derde plaats verloren aan Buchmann was het land ook te klein geweest.
Die derde plaats vasthouden was gewoon de beste strategie.
Lees even Mn hele postXWB schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:00:
[...]
Gisteren aanvallen was zinloos geweest, want Thomas en Bernal hadden hem er alsnog uitgereden. En als je benen na zo'n aanval ontploffen kon Buchmann weer inhalen en was Kruijswijk misschien wel vierde geworden.
Die derde plaats vasthouden was gewoon de beste strategie.

Ik schrijf toch echt wat anders (ontploffende benen) en naar mijn mening een prima aanvulling op wat er stond. Kan je het zijn dat je leesbril met vakantie is?
Bedankt voor de waardevolle aanvulling.
OT: Buchmann heeft wellicht een wat anonieme maar ook zeer sterke Tour gereden, potentiële winnaar?
OT: Buchmann heeft wellicht een wat anonieme maar ook zeer sterke Tour gereden, potentiële winnaar?
Volgens mij zeg ik nergens in mijn reactie dat ik ontevreden ben. Derde was inderdaad het maximaal haalbare en wegrijden in Parijs lijkt inderdaad onbegonnen werk. Toch is het in het verleden wel gebeurd dat de klassementsmannen het daar uitmaakten. Verder werden ontsnappingen in vlakke etapppes jarenlang kansloos geacht, en toch hebben we de laatste jaren regelmatig misrekeningen gezien waarbij vluchters toch net een jagend peloton voor wisten te blijven.Ghengis schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:43:
[...]
Heb je ook de beelden net nà de etappe gezien van Kruijswijk? Hij zat gewoon gans kapot, hij kòn niet meer aanvallen en dit was het hoogst haalbare. Als je ooit zelf een paar meter omhoog hebt gereden op een fiets dan weet je wat een verschrikking dat is. Hij loste “zelfs” in de laatste paar honderd meter nog ten opzichte van Thomas en Bernal.
De enige goede uitkomst was geweest dat hij èn aangevallen had èn tijd had goedgemaakt op nummer 1 en 2, en dat zat er niet in. Wees tevreden, wees reëel.
Denken in termen als kansloos, onmogelijk, zelfmoord etc. is dan behoorlijk conservatief en ook reëel, maar de mooiste overwinningen uit de sportgeschiedenis werden juist behaald wanneer het volkomen kansloos leek. Je hebt voetbalsupporters die bij een achterstand van 3-0 in de laatste 10 minuten het stadion al uitlopen, maar die missen dan ook een legendarische laatste 10 minuten waarin een achterstand wordt omgebogen. Ik ben juist wel in voor een heroïsche prestatie of in elk geval een poging tot. Al is het alleen maar een speldenprik halverwege de etappe waarbij Kruijswijk een korte demarrage uit het peloton plaatst.
Wat ook kansloos is: 4e staan en 4e blijven, omdat je op de slotdag niks hebt geprobeerd.Hupske schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:36:
Blijf dromen.
Probeer dan maar een domme wielrenner te zijn, die het op zn minst heeft geprobeerd.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Zeker sterk, maar meer voor de korte rondes, denk ik. De komende jaren lijkt er zelfs binnen Ineos al genoeg strijdkracht beschikbaar om het voor de Tour heel lastig te maken voor de rest.Ghengis schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:37:
Bedankt voor de waardevolle aanvulling.
Niet als Tom naar J-V gaat, dan kan het volgend jaar verdomd leuk worden.
Looser van deze Tour? Bardet, die kan de druk niet aan.
Looser van deze Tour? Bardet, die kan de druk niet aan.
Liep die nou keihard te janken op zijn stuur?Quad schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:32:
Kruijswijk is blij!
[ Voor 71% gewijzigd door Sjah op 28-07-2019 15:45 ]
Alaphilippe gaat vol koersen vandaag
Ik denk dat er gewoon gaat geslenterd worden richting Parijs, alle klassementsmannen drinken gewoon een glaasje champagne, gaan op de foto met elkaar en zijn gewoon moe in de benen.
Dan komen ze Parijs binnen, denken ze aan hun vrouw. Dat is voldoende voor 4-5 man om weg te springen, met minstens 1 Fransoos er bij (Offredo of Rosetto). Die blijven dan een paar ronden een minuutje voorsprong houden.
In het peloton rijdt er iemand uit de top 20 lek en is er paniek die nergens voor nodig is. Gaan ze toch spurten en op het einde wint Caleb Ewen zijn derde rit, met zijn neus op z'n voorwiel klopt hij net Groenewegen. Viviani is derde en slaat op zijn stuur. Pasqualon is vierde en Sagan vijfde.
Schrijf mijn bingo maar al op
Dan komen ze Parijs binnen, denken ze aan hun vrouw. Dat is voldoende voor 4-5 man om weg te springen, met minstens 1 Fransoos er bij (Offredo of Rosetto). Die blijven dan een paar ronden een minuutje voorsprong houden.
In het peloton rijdt er iemand uit de top 20 lek en is er paniek die nergens voor nodig is. Gaan ze toch spurten en op het einde wint Caleb Ewen zijn derde rit, met zijn neus op z'n voorwiel klopt hij net Groenewegen. Viviani is derde en slaat op zijn stuur. Pasqualon is vierde en Sagan vijfde.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Maar hij staat 3e.Cis schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:12:
[...]
Wat ook kansloos is: 4e staan en 4e blijven, omdat je op de slotdag niks hebt geprobeerd.
Probeer dan maar een domme wielrenner te zijn, die het op zn minst heeft geprobeerd.
Eens even zien, Ineos, Bora, lotto Soudal. Sunweb en DQS gaan sowieso achter je aan rijden. Want klassement in gevaar en de sprint in gevaar.
Hopelijk zitten jullie hier te dollen.
[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 28-07-2019 18:19 ]
Tjsja... Dollen?Hupske schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:18:
[...]
Maar hij staat 3e.
Eens even zien, Ineos, Bora, lotto Soudal. Sunweb en DQS gaan sowieso achter je aan rijden. Want klassement in gevaar en de sprint in gevaar.
Hopelijk zitten jullie hier te dollen.
Als tennisser weet ik soms dat ik een 2e set (en dus partij) met 6-4 ga verliezen. Omdat ik slechter ben in de rallies, en de eerste set ook al met 6-3 heb verloren.
Dan kan ik natuurlijk dezelfde strategie houden en met eergevoel 6-3 6-4 van het veld af gaan... Óf ik sla een andere weg/tactiek in en hoop daarmee het tij te kunnen keren. En dan wordt het 6-3 6-1. Óf 6-3 4-6 1-6.
Als je al weet dat je niet 1e wordt door "de verwachtte race" te rijden. Waarom zou je dan niet gewoon iets compleet anders doen?
Kruiswijk wordt sowieso 3e. Want stel hij gaat in een kopgroep rijden, en hij zou het uiteindelijk niet redden; dan word je teruggehaald door het peloton, en eindig je achteraan met "zelfde tijd".
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Je bedoelt trollen...
Maar het fotomomentje en het speelkwartier zijn over, nu gaan ze los. Alle ballen op Groenewegen!
Ze waren er even uit voor het journaal. Je hebt niks gemist.
Prima.
Draait toch vanaf m'n tablet tot de laatste 2 km. Op tv staat finale World Matchplay.
Draait toch vanaf m'n tablet tot de laatste 2 km. Op tv staat finale World Matchplay.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bingo gaat aardigFuelke schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:40:
Ik denk dat er gewoon gaat geslenterd worden richting Parijs, alle klassementsmannen drinken gewoon een glaasje champagne, gaan op de foto met elkaar en zijn gewoon moe in de benen.
Champagne moment - check
Slenter - check
4-5 man weg - check, ze zijn met 4, zonder Fransoos, zat er wel eentje bij die achtervolgers net.
Lekke band voor iemand uit de top 20 - check, want melding over Thomas
Thomas rijdt lek !!!!!

Wat is dat...?Quad schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:32:
Prima.
Een voorspelling gebaseerd op iets wat afgelopen 10 jaar ieder jaar het geval is en dan heel blij zijn dat de voorspelling uit komt: checkFuelke schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:38:
[...]
Bingo gaat aardig
Champagne moment - check
Slenter - check
4-5 man weg - check, ze zijn met 4, zonder Fransoos, zat er wel eentje bij die achtervolgers net.
Lekke band voor iemand uit de top 20 - check, want melding over Thomas
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Wat een gave beelden zeg, die avondzon doet het prima!
Finish is ook met de zon in hun gezicht zo te zien?Ghengis schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:58:
Laatste ronde, duimen voor Groenewegen
Prachtig, maar helaas toch weer Caleb Ewen...
Wat eindigt deze Tour met een anticlimax...
Helaas, maar in de herhaling van bovenaf is duidelijk te zien dat Ewan simpelweg een stuk sneller is.
Ewan is gewoon een betere sprinter.
Precies. Gewoon geklopt door een betere sprinter. Kan ik mee leven. Volgend jaar weer nieuwe kansen. Groenewegen is nog jong genoeg.tweakduke schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:19:
Helaas, maar in de herhaling van bovenaf is duidelijk te zien dat Ewan simpelweg een stuk sneller is.
Precies mijn idee. Volgens mij was ie veel sneller.Exocet schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:20:
Lijkt wel of Groenewegen Ewan niet zag en dacht dat ie hem had
Ehh... Hoe kun je op basis hiervan zeggen dat Ewan sneller was? Groenewegen rijdt een gat dicht en is m.i. ruim de snelste. Timing en teamwork way off, maar dit had echt gekund.
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2019 21:23 ]
En ook dat Ewan de betere trein heeft. Chapeau!tweakduke schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:19:
Edit: Ewan kwam wéér uit het wiel van Groenewegen. Dat kwartje mocht onderhand eens vallen by Dylan.
[ Voor 16% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 28-07-2019 21:29 ]
Lekker toch. Groenewegen perfecte lead out voor Ewan.
Nee flink balen dit. Net niet goed genoeg geplaatst. Te veel moeten werken om van voor te komen.
Nee flink balen dit. Net niet goed genoeg geplaatst. Te veel moeten werken om van voor te komen.
Kan leuk worden over paar jaar, met Evenepoel, Bernal, en vd Poel.
[ Voor 72% gewijzigd door Sjah op 28-07-2019 22:23 ]
Ben ook erg benieuwd naar Van Aert. Ik zie in hem iemand die Sagan serieus kan bedreigen voor groen
Nah, geen veldrijder ...Sjah schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:09:
Kan leuk worden over paar jaar, met Evenepoel, Bernal, en vd Poel.
De Tour in 10 minuten
Mijn grootste liefde is endurance racen (24 uurs races en zo) en het zijn dan altijd geweldige plaatjes in dat gouden avondlicht waar ik echt van geniet.Ghengis schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:58:
[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 28-07-2019 23:04 ]
De Tweet is inmiddels verwijderd, maar Alaphilippe had daarnet een sneer richting Kruijswijk op Twitter gegooid:
,,Eerlijk gezegd win ik liever twee etappes en draag ik veertien dagen geel, dan dat ik derde word zonder iets te doen.”