daffie82 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:02:
[...]
Als je die beschermfolie binnen hebt, laat je dan even weten of die makkelijk aan te brengen is? En of er bubbels achterblijven?
Wil ook nog wel een beschermfolie maar ben geen goede doe het zelver, dus moet echt makkelijk gaan en gewoon goed zijn (geen bubbels!).
Beschermfolie was al een tijdje binnen, maar nu pas de tijd gevonden om te plaatsen. Opzich is het plaatsen van de folie niet al te moeilijk, helaas vereist het wel een vaste hand en redelijk wat geduld.. iets waar ik van allebei niet genoeg heb

.
De eerste set aangebracht zonder instructies, 2e set zelf aangebracht met behulp van de instructies uit de
video, beginnend bij 30 seconden. Een handleiding of iets zit niet in de verpakking.
Door de camera (bump) is het verwijderen van luchtbelletjes, d.m.v. bijgeleverd pasje,rondom dat gebied lastig te doen. De folie is sterk en dun en belemmert het effect van de achterkant niet (mits luchtbel vrij).
Aan de voorkant gaat het stukken beter omdat het een egaal oppervlakte is, bij de 2e set was dit bijna bubbelloos, tot een paar verwaarloosbare bubbeltjes rechtsonder na.
Helaas heeft de folie aan de voorkant niet mogen blijven zitten; Ik had het toestel, waarschijnlijk te snel, in de case gedaan en daardoor was de zijkant van de beschermfolie los te komen zitten, waardoor in de rechter bovenhoek een lip kwam te ontstaan en er stof ertussen kwam. Ik heb deze niet meer kunnen herstellen.
Ik ga het nog een keer proberen met
LONROL beschermfolie voor de voorkant. Momenteel iets uit China bestellen gaat lastig. Mocht die folie teveel luchtbubbels geven en na een tijdje ook loslaten, dan ga ik een Clearplex cover laten plaatsen bij de Mediamarkt, tip die ik vanuit dit topic heb.
Voor de achterkant heb ik een
camera lens glas + metalen ring aangebracht, dit lift het toestel iets op waardoor een groot gedeelte van de achterkant niet in aanraking komt met een ondergrond.