Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik wil graag een foto die ik gemaakt heb in Nieuw Zeeland uit laten printen op canvas. Dit is de eerste keer voor mij, en ik weet niet zo goed waar ik op moet letten en dit het beste kan laten doen. De prijzen lopen namelijk nogal uit een.

Hebben jullie ervaring hiermee en tips of advies?

Het gaat om deze foto: https://i.imgur.com/epw3yg0.jpg

Mooie foto, toch maar even een linkje van gemaakt, hij is nogal groot.
Voel je vrij om een echte thumbnail te plaatsen als je dat prefereert. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Gonadan op 01-07-2019 20:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09 20:45
Aan welk formaat zat je te denken?

Ik ben zelf niet zo'n fan van die canvas-dingen. Wellicht is een goede chemische afdruk een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
@Montu: Ik schuif deze even naar Workflow, daar past’ie beter :)

Mooie foto trouwens! Hier helaas geen ervaring met canvas, afgezien van dat ik denk dat de grove kwaliteit mogelijk af doet aan je plaat.

[ Voor 50% gewijzigd door Wormaap op 01-07-2019 18:55 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Isdatzo schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:04:
Aan welk formaat zat je te denken?

Ik ben zelf niet zo'n fan van die canvas-dingen. Wellicht is een goede chemische afdruk een beter alternatief?
Wellicht inderdaad. Heb je daar ervaring mee? En zo ja, waar heb je dit laten doen? Wat formaat betreft moet ik nog een keuze maken..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Andere vraag misschien, waarom wil je dit persé op canvas laten uitprinten? Er zijn tal van andere afdrukmogelijkheden waar veel een stuk betere kwaliteit geven dan canvast.

In het canvas zit een structuur en fijne details vallen weg, waardoor het een beetje op een schilderij lijkt. Dat is dan ook meer het effect wat mensen willen bereiken om daar specifiek voor te kiezen. Vind je dat effect niks dan zou ik niet voor canvas kiezen maar eerder voor forex of xpozer. Als het budget groter is en de foto kwaliteit het toelaat kun je een alu-dibond afdruk overwegen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35

Reinier

\o/

Let er bij canvas op dat je foto over de randen heen komt, dus je afbeelding moet voldoende "ruim" zijn als je begrijpt wat ik bedoel.
De boom zit erg dicht bij de bovenkant van de foto, dus het kan zijn dat die op de bovenzijde van de canvas afgedrukt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 10:36

lasharor

7 december 2004

Ik heb een tijd geleden deze foto bij bestecanvas.nl op 120x80 cm laten drukken. Zoals hierboven ook al gemeld wordt, je mist wat van je foto omdat het doek om het hout gevouwen moet worden. Afgezien daarvan heb ik de foto wat lichter gemaakt dan normaal omdat ik begrepen had dat het er op een doek wat "donkerder" uitziet vergeleken met een scherm.

De kwaliteit is inderdaad wat grover, alhoewel ik niet het idee hebt dat je echt veel inlevert, de details in de foto in het algemeen zijn nog prima zichtbaar.

Het mooiste, ik heb voor dit formaat afdruk slechts 28 euro betaald. Voor mij een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35

Reinier

\o/

Jij legt het beter uit @lasharor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Montu Ik sluit me aan bij het advies van @lasharor en @Reinier

Extra Tip: Vergroot je canvas in Photoshop aan de onder, boven en rechterkant en vul het op met "Content Aware" zodat je genoeg pixels overhoudt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:53

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Ik vind de boom sowieso wat krap gekaderd. Dus stukje content aware fill, zoals @Greatsword al suggereerde, zou de foto goed doen.

Daarnaast hebben de meest canvas-boeren ook e optie om de edges te mirroren of stretchen. Opties die allebei wel goed werken bij deze foto.

Dat gezegd hebbende: zoals hierboven al genoemd, zijn er volgens mij wel mooiere opties dan canvas. Het neemt een deel van de scherpte en kwaliteit van je foto weg. Heb zelf nog wel een canvas plaat hangen en van een afstandje is het best OK hoor maar het is niet zo scherp en spat er ook niet vanaf zoals bv alu-dibond (of zelf XPozer) wel doet. En dit is volgens mij een foto die het heel goed zou doen op alu-di. Kost meer maar je ziet wel waar het geld heen gaat.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1