[T-Mobile Thuis] VLAN IPTV instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 16:32
Hallo allemaal

Ben bezig met het vervangen van draytek router die toen bij Vodafone geleverd is (nu T-Mobile) voor mijn eigen setup. Mijn probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om de IPTV aan de praat te krijgen. Internet draait wel goed maar de tv decoder lukt steeds niet. Heb het idee dan de vlan 640 voor iptv niet klopt of doe ik zelf echt iets fout.

De setup bestaat als volgt:
Vanaf een media converter ga ik naar Netgear gs108e waar ik de vlans instel.
Op poort 1 komt die binnen poort 8 wil ik voor de tv gebruiken en de andere poorten voor internet. Poort 1 heb ik vlan 300 en 640 tagged en vlan 1 untagged. Poort 8 heb ik 640 untagged ingesteld en op de andere poorten 300 untagged. Internet werkt goed maar de tv decoder lukt dus niet. Lees ook vaak over vlan 100 voor management geen idee of ik daar wat mee moet. En hoe moet ik de PVID instellen voor poort 1, deze staat nu op 1?

Heb geen huistelefoon

Heb zelf op dit gebied niet heel veel ervaring de informatie heb ik allemaal van het internet.

Kan iemand mij verder helpen.

Beste antwoord (via cdjoris op 04-07-2019 22:21)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36

Quad

Doof

Je hebt wel een router nodig achter de switch, en achter de router plaats je al je clients.
Je kan ook vanaf je router terug naar switch, maar dan moet je op de andere poorten alles op standaard vlan laten staan.

Ik heb zeg maar:
Glas komt rechtstreeks binnen op switch, van daar uit gaat er 1 VLAN naar de router, 1 VLAN naar de TV decoder en poort gaat weer naar de LAN kant van de router. En de rest van de switch is gemanaged op mijn eigen interne VLANS.

Maar dat maakt het gelijk weer complex om het direct uit te voeren.

Welke router hangt er achter je internet VLAN poort?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk zit je probleem niet in de diverse VLan's maar in 't wel/niet ondersteunen van IGMP Snooping door je apparatuur. Helaas niet iets wat (ik) nu even in een paar woorden snel aan je uit kan gaan leggen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 21:48
Volgens mij kun je geen routed IPTV binnen krijgen met een GS108e.

EDIT: wat voor router draai je?

[ Voor 20% gewijzigd door Arn0uDz op 29-06-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Heb een Sitecom greyhound AC2600 die ik rechtstreeks op de switch aan wil sluiten maar op de router krijg ik helemaal niks voor elkaar qua vlans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

IGMP uit staan? Mogelijk dat dat werkt.

Je instelling voor P8 komt dan op: Acces, tagged VLAN 640.
VLANID 100 is niet iets om te onthouden. Is een willekeurig VLAN wat vaak wel gebruikt wordt voor een management, maar ik heb mijn management omgeving op VLAN 10 staan.. Du dat boeit niet veel.

Gebruik je VLAN 1 (default), VLAN 300 (Internet) VLAN 640 (TV), dan zit je goed,

Mogelijk als je dit topic nog even doorzoekt: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Misschien kom je hier nog iets tegen wat je nuttig kan gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 29-06-2019 22:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PVID voor poort 1 maakt niet maar op poort 8 moet die dus op 640.

Voor de rest gok ik dat internet vooral werkt nu omdat overal de PVID op 1 staat. Want VLAN 300 direct naar al je clients gast namelijk niet werken. VLAN 300 moet untagged naar de LAN poort van je router. En de LAN poort van de router gast dan untagged naar een apart VLAN waar je clients in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Moest inderdaad de juiste vlan instellen op de imgp. Zoals ik begrijp kan ik niet op elke poort vlan 300 (internet) krijgen? Krijg ook niet op alle apparaten internet toegang

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je hebt wel een router nodig achter de switch, en achter de router plaats je al je clients.
Je kan ook vanaf je router terug naar switch, maar dan moet je op de andere poorten alles op standaard vlan laten staan.

Ik heb zeg maar:
Glas komt rechtstreeks binnen op switch, van daar uit gaat er 1 VLAN naar de router, 1 VLAN naar de TV decoder en poort gaat weer naar de LAN kant van de router. En de rest van de switch is gemanaged op mijn eigen interne VLANS.

Maar dat maakt het gelijk weer complex om het direct uit te voeren.

Welke router hangt er achter je internet VLAN poort?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

IGMP is inder geval niet nodig voor T-Mobile Thuis. Ik heb het volledig disabled op mijn D-Link DGS-1100-24 en daar werkt alles prima.

640 en 300 tagged op de glaspoort, 300 untagged naar mijn Mikrotik router en 640 untagged op de decoder poorten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Hij lijkt allemaal te werken nu. Kom op die moment precies uit qua aansluitingen vanaf mijn router (Sitecom greyhound AC2600) als ik tekort ga ik proberen meer aansluitingen te gebruiken op switch. Voor nu laat ik het zo. Super bedankt allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Ik heb sinds een paar dagen T-Mobile. Ik heb de Zyxel T-50 geleverd gekregen maar deze eigenlijk direct vervangen door mijn eigen Asus rt-ac68u. Daarop draait de laatste Asuswrt-Merlin firmware. Ik heb de router zo ingesteld dat op poort 1 internet staat en op poort 4 iptv.

Wat me opvalt is dat de snelheid zwaar achterblijft. zo rond de 300 mbps. Snelheid zou 750 moeten zijn.
Ik had deze router hiervoor bij een andere provider (tot 1 gbps) in gebruik en daar was de snelheid is goed. Ik vraag me af of deze router krachtig genoeg is om en data op de volle snelheid en IPTV te serveren. Iemand ervaring met deze combinatie?

Ik ga nog wel proberen wat de Zyxel doet maar wil mijn Asus liever niet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2022
@cdjoris pluisje2004

Ik ben benieuwd naar de config omdat t-Mobil routed IPTV o met de Zyxell. IPTV in LAN IP reeks dus.

Ik heb het internet werkend met extren ip op VAN 300 maar IPTV krijg ik mar niet aan de praat. Ik krijg wel een extern ip op Vlan640.
Firewall of NAT dingetje?

Ik heb een Mikrotik RB1100 en wil de zyxell niet gebruiken (Ondersteund geen bridge alleen DMZ)

gr
Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@mvdijck Zullen we het bij 1 topic laten :) t-mobiel thuis routed IPTV Mikrotik

Acties: