[T-Mobile Thuis] Routed IPTV Mikrotik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2022
t-mobiel thuis routed IPTV Mikrotik RB1100

Hoi, ik wil mijn zyxell modem niet gebruiken. Deze kan namelijk niet in bridge en alleen DMZ.
Ik zoek een werkende config of hulp bij het instellen.
Internet werkt maar IPTV werkt niet.
VLAN 300 krijgt een ipades (wel een groot subnet)
Vlan640 krijgt een ipadres maar ik zie geen verkeer

Beste antwoord (via rens-br op 13-11-2019 11:46)

• mvdijck
Dit is nu opgelost "1 Beeld hapert af en toe en stopt op een gegeven moment. Channel change met remote lost dit op."
Oplossing: het verplaatsen van de firewall rules naar een andere plek.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Hier zijn al een hoop tweakers mee bezig geweest en zijn er gewoon topics en forums over te vinden. Die al gezien?

zoeken naar 'iptv+t-mobile+vlan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
klopt heb ook veel al gevonden en bij een collega met KPN en routed IPTV werkend gekregen.
https://netwerkje.com/routed-iptv
Ik zie alleen bridged iptv voorbeelden met t-mobiel thuis. Nog niet veel routed iptv.
Er gaat denk ik iets mis met het routeren van mijn IPTV binnen mijn LAN naar de media player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 23:10
T-Mobile thuis biedt geen routed iptv aan. Een eenvoudige bridge config voor vlan 640 voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
T-Mobile biedt dit sinds kort wel aan met de Zyxell T-50
Ik heb het nu werkend.
Begonnen met de basis configuratie van Mkrotik.
en firewall rules:
/ip firewall filter
add action=fasttrack-connection chain=forward connection-state=\ established,related
add action=accept chain=input comment="Allow IMGP voor IPTV " log=yes \ log-prefix=IGMP_IPTV protocol=igmp
add action=accept chain=input comment="Allow voor IPTV Input UDP" log=yes \ log-prefix=udp_input protocol=udp
add action=accept chain=forward comment="Allow UDP forwarded voor IPTV " log=\ yes log-prefix=forward_3 protocol=udp
add action=fasttrack-connection chain=forward connection-state=\ established,related

add action=accept chain=input connection-state="" in-interface=vlan34
/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat comment="Masquerade" \ ipsec-policy=out,none out-interface-list=WAN
add action=masquerade chain=srcnat out-interface=vlan34

2 dingen
1 Beeld happert af en toe en stopt op een gegeven moment. Channel change met remote lost dit op.
2 download met tv aan is langzaam met tv uit super snel.
IPTV drukt dus mijn internet verbinding.

..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
Dit is nu opgelost "1 Beeld hapert af en toe en stopt op een gegeven moment. Channel change met remote lost dit op."
Oplossing: het verplaatsen van de firewall rules naar een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
Probleem 2 is opgelost. Was mogelijk een wifi probleem.
NA het toevoegen van een 2e IAP van Aruba aan mijn net werk is mijn snelheid super goed. meer dan ik heb afgenomen bij T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
Nog een probleem.
Ik denk een route probleem.
Gevolg. Mediaplayer raakt op een gegeven moment de uitzending info en tvgids inhoud kwijt.

Ik denk dat deze info niet door de frewall komt of op het verkeerde vlan (300) wordt opgevraagd.
Ik los het op door:
VLAN300 interface even uit te zetten.
Zappen met mediaplayer tot de info weer terug is.
Dan VLAN300 interface weer aan.

Iemand en idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 10:32
mischien een beetje laat.

Ik heb een werkende config met een mikrotik rb2011 en een tp-link smart switch.
De glaskabel komt rechtsreeks op SFP1 binnen en dan heb ik ETH1 gekoppeld aan mijn tplink switch.

Mikrotik:
Configureer op SFP1 een VLAN300 voor internet. Zorg voor een dhcpclient op deze interface.

Ik heb daarnaast een bridge gemaakt waarin SFP1 en ETH1 zitten. (dit is de enige bridge die er is) aan deze bridge heb ik een interne VLAN10 interface gekoppeld en een IP gegeven.
Via VLAN config op de mikrotik switch laag zorg ik ervoor alle VLANs op de juiste poorten gekoppeld worden. vergeet niet de switch cpu in de vlans te zetten anders gaat het niet goed. VLAN 300 -> SFP1,CPU, VLAN 10 -> ETH1,CPU, VLAN640 ->SFP1,ETH1,CPU.
Zorg ervoor dat de switch port vlan mode op secure staan en dat ETH1 vlan header op "add if missing" staat.

tplink:
Op mn tplink switch zorg ik dat deze vlans untagged op de juiste plekken komen.

Ik heb nu 2 tv decoders draaien en haal nog steeds 450-500mbit op mijn internet feed.
Geen problemen met zappen of artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

@mvdijck
Ik probeer het zelfde werkend te krijgen op een EdgeRouter.
Heb jij nog DHCP options gebruikt voor vlan640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
mvdijck schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:47:
T-Mobile biedt dit sinds kort wel aan met de Zyxell T-50
Ik heb het nu werkend.
Begonnen met de basis configuratie van Mkrotik.
en firewall rules:
/ip firewall filter
add action=accept chain=input comment="Allow IMGP voor IPTV " log=yes \ log-prefix=IGMP_IPTV protocol=igmp
add action=accept chain=input comment="Allow voor IPTV Input UDP" log=yes \ log-prefix=udp_input protocol=udp
add action=accept chain=forward comment="Allow UDP forwarded voor IPTV " log=\ yes log-prefix=forward_3 protocol=udp

add action=accept chain=input connection-state="" in-interface=vlan34
/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat comment="Masquerade" \ ipsec-policy=out,none out-interface-list=WAN
add action=masquerade chain=srcnat out-interface=vlan34

2 dingen
1 Beeld happert af en toe en stopt op een gegeven moment. Channel change met remote lost dit op.
2 download met tv aan is langzaam met tv uit super snel.
IPTV drukt dus mijn internet verbinding.

..
Groet, ik woon in NL maar kan geen Nederlands typen. Ik kan vertaler en hulp van vrienden gebruiken om antwoorden te lezen.
Ik vind het moeilijk om voor de IPTV te werken.
Ik volgde de https://netwerkje.com/routed-iptv instructie aangepast aan mijn netwerk en veranderde natuurlijk de vlan-waarden.
Maar in het https://netwerkje.com/routed-iptv gebruikt het adressen: 213.75.112.0/21 en 217.166.0.0/16 voor IPTV.
Een lookup toont die ar KPN-adressen. Ik kan t-mobile-adressen niet vinden.
Alle hulp is welkom.
Ik gebruik de Mikrotik hEX S-router.
Dank je
Bacco

[ Voor 11% gewijzigd door bacco op 11-02-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
I would really appreciate someone to help me on this.
Thanks
Pagina: 1