Was niet 1 quest line hoor. Als je het ticket op tijd gekocht had kreeg je het kanto event, een aantal quests en ik geloof 2 CD quest lines. Je kreeg best wel wat.gwystyl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:56:
[...]
Ik had shiny Mew ook wel willen hebben, maar vond € 11,99 een beetje gortig voor een quest line
Dat dus, ik had meer moeite met mr rime ticket dan kanto ticket, kanto was eigenlijk no brainerFreqAmsterdam schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Was niet 1 quest line hoor. Als je het ticket op tijd gekocht had kreeg je het kanto event, een aantal quests en ik geloof 2 CD quest lines. Je kreeg best wel wat.
Mr Rime heb ik niet gekocht, basically €8 voor een nieuwe pokemon. Dan maar wat langer wachten. Niantic maakte hier gewoon misbruik van fomo.skipe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Dat dus, ik had meer moeite met mr rime ticket dan kanto ticket, kanto was eigenlijk no brainer
Had er best lang over zitten twijfelen.. maar alle rewards bij elkaar hadden meer waarde dan de €8,- en je had dan wel meteen mr rime haha ik heb het uiteindelijk wel gedaan, maar ben het opzich helemaal met je eens.. uitmelkers daar bij nianticFreqAmsterdam schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Mr Rime heb ik niet gekocht, basically €8 voor een nieuwe pokemon. Dan maar wat langer wachten. Niantic maakte hier gewoon misbruik van fomo.
Dang! Lucky basterdinit schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:11:
Net Luminous Legends Y afgerond. Ondanks dat ik de rewards niet heel geweldig vond, ben ik wel te spreken over de eind reward 😅 (screenshot).
[Afbeelding]
@init heel Lekker.
Maar over shiny’s gesproken Hoeilaart komt zigzaggen live vandaag kan ik met 5/8 stap van het event afmaken
Maar over shiny’s gesproken Hoeilaart komt zigzaggen live vandaag kan ik met 5/8 stap van het event afmaken
Om 10u lokale tijd komt de volgende stap, en daarmee shiny Ziggie, beschikbaar. Nog 2.5u wachten dusRuudox schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:20:
Ow dat lukt nog wel hahamat.hi.as schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:37:
[...]
Om 10u lokale tijd komt de volgende stap, en daarmee shiny Ziggie, beschikbaar. Nog 2.5u wachten dus
Goed Sylveon check. Naam "Kira" (werkt 1x ofcourse).
[ Voor 78% gewijzigd door Suicyder op 25-05-2021 11:49 ]
Leuk dat Sylveon er nu ook is. Ik moet vanwege het levellen van 41 naar 42 toch al alle evoluties van Eevee maken, dus ik ga er eerst wel een paar op de gok doen en hopen dat er Sylveon uitkomt. Ik hoop wel dat die opdracht nu niet spontaan is uitgebreid zodat je Sylveon ook moet hebben terwijl dat eerst niet zo was....
Ik verwacht niet dat Sylveon niet spontaan uit een Eevee zal komen, alleen 1x met de naam truuk, en daarna alleen door genoeg hartjes met eevee te krijgen.gwystyl schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:02:
Leuk dat Sylveon er nu ook is. Ik moet vanwege het levellen van 41 naar 42 toch al alle evoluties van Eevee maken, dus ik ga er eerst wel een paar op de gok doen en hopen dat er Sylveon uitkomt. Ik hoop wel dat die opdracht nu niet spontaan is uitgebreid zodat je Sylveon ook moet hebben terwijl dat eerst niet zo was....
Standaard wordt eevee random alleen Vaporeon, Jolteon of Flareon.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Betekent dit nu dat de opdracht voor level 42 'evolve Eevee into each of its unique evolutions' lastiger wordt omdat er een evolution bijgekomen is? In dat geval bewaar ik die Kira truc nog wel even. Die opdracht wordt toch al lastig genoeg omdat ik in het verleden die namen al eens heb gebruikt voor Flareon en Jolteon.
Het lijkt erop van niet, zie https://redd.it/nkjypp "Evolving eevee into sylveon doesn't count as task for 42 level requirements". Het vermoeden bestaat dat de benodigde eeveelutions gewoon hard gecodeerd zijn op basis van degene die toen in het spel zaten. Sylveon was er toen nog nietPhilipsFan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:22:
Betekent dit nu dat de opdracht voor level 42 'evolve Eevee into each of its unique evolutions' lastiger wordt omdat er een evolution bijgekomen is?
Dat lijkt logisch inderdaad. Blijft alleen de vraag welke Eevee ik ga gebruiken. Ik heb genoeg goede normale, maar ook een Shiny 56%. Dat is weinig, maar een Shiny Sylveon is ook wel bijzonder...sixtiek schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Het lijkt erop van niet, zie https://redd.it/nkjypp "Evolving eevee into sylveon doesn't count as task for 42 level requirements". Het vermoeden bestaat dat de benodigde eeveelutions gewoon hard gecodeerd zijn op basis van degene die toen in het spel zaten. Sylveon was er toen nog niet.
Shiny eevee komt nu meer voor in het wild, en kan uit 7km eieren komen, dus ik zou deze week afwachten of je nog tegen iets leuks aanloopt....
Volg je bankbiljetten
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Netjes!
Ik zal me best ook eens gaan doen voor een 3 sterren shiny
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:15:
[...]
Netjes!ziet er goed uit, ook een beetje goed kwa stats (sterren) ?
:strip_exif()/f/image/TsGvr5er3pWxH0d4j0UirQQy.jpg?f=fotoalbum_large)
Had beter gekund, maar prima.
Als jij er vrede mee hebt is het inderdaad prima
Blijft een mooie Pokémon die Sylveon
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zit zigzagzoon alleen in raids of ook meer in het wild?
Raids en field research (Defeat a Team GO Rocket Leader)T4F.nl_Muad schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:24:
Zit zigzagzoon alleen in raids of ook meer in het wild?
Field research voor een Galar Zigzagoon is "win a raid" sinds 10:00 vandaag: https://thesilphroad.com/research-tasksFreqAmsterdam schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:26:
[...]
Raids en field research (Defeat a Team GO Rocket Leader)
Je moet dus wel een raid doen. Questjes opsparen en je hebt bij elke raid 4 shiny kansen..
niet bij elke raidArazogia schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:36:
[...]
Field research voor een Galar Zigzagoon is "win a raid" sinds 10:00 vandaag: https://thesilphroad.com/research-tasks
Je moet dus wel een raid doen. Questjes opsparen en je hebt bij elke raid 4 shiny kansen..
Bij elke zigzagoon raid, mits je voor elke keer 3 questjes opspaart uiteraard
[ Voor 10% gewijzigd door Arazogia op 25-05-2021 16:43 ]
Ik kreeg een 2 sterren, gelijk weggedaan omdat ik al een 3 sterren had.init schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:11:
Net Luminous Legends Y afgerond. Ondanks dat ik de rewards niet heel geweldig vond, ben ik wel te spreken over de eind reward 😅 (screenshot).
[Afbeelding]
Ik neem aan dat je geen shiny Deino hebt weggedaan?G_Dragon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:46:
[...]
Ik kreeg een 2 sterren, gelijk weggedaan omdat ik al een 3 sterren had.
Nee het was helaas geen Shinymat.hi.as schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:09:
[...]
Ik neem aan dat je geen shiny Deino hebt weggedaan?
EDIT:
Mooi overzicht van de Field Researches
[ Voor 63% gewijzigd door G_Dragon op 26-05-2021 09:22 ]
Ik ben alleen maar geïnteresseerd in Eevee XL candy voor mijn XL Umbreon. Die shiny Zigzagoon kan mij gestolen worden
.
Ik vind het wel een beetje raar dat je rating niet veranderd in de Kanto Cup. Ik had voor de Kanto Cup een paar slechte dagen waarin mijn rating onderuit ging. En nu krijg ik bijna alleen maar "slechte" tegenstanders. Ik ga nu echt bij vrijwel elke set 5 uit 5. Het is op zich wel lekker voor de rewards, maar ik vind het wel een beetje vreemd.
Ik vind het wel een beetje raar dat je rating niet veranderd in de Kanto Cup. Ik had voor de Kanto Cup een paar slechte dagen waarin mijn rating onderuit ging. En nu krijg ik bijna alleen maar "slechte" tegenstanders. Ik ga nu echt bij vrijwel elke set 5 uit 5. Het is op zich wel lekker voor de rewards, maar ik vind het wel een beetje vreemd.
[ Voor 58% gewijzigd door Ezio op 26-05-2021 15:16 ]
laatste weel seizoen ! dan is het een week non ranked.Ezio schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:41:
Ik ben alleen maar geïnteresseerd in Eevee XL candy voor mijn XL Umbreon. Die shiny Zigzagoon kan mij gestolen worden.
Dat is de Kanto Cupmilotic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:01:
[...]
laatste weel seizoen ! dan is het een week non ranked.
Aankomende maandag na 10 uur krijgen we rewards en dan begint ook meteen het nieuwe seizoen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden, maar zal niet heel veel speciaals zijn.
Sinds kort ben ik begonnen met het reviewen van waypoints. Ik kan bij het beoordelen niet zien wanneer een waypoint is ingediend, dus ik heb geen idee hoe lang de wachtrij is. Daarnaast kan ik ook niet kiezen welke waypoints is ga reviewen, ik krijg "random" een waypoint aangewezen die ik moet reviewen. Meestal punten uit Nederland, maar ook uit België en Duitsland.Slaut schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:20:
Iemand ervaring met de Niantic Wayfarer? Ik heb twee waypoints in januari gesubmit, die staan nog steeds open. Op een daarvan staat m'n 'Volgende upgrade'. Gisteren een derde waypoint gesubmit, daar wil ik graag m'n upgrade op toepassen, maar krijg het label volgende upgrade maar niet naar de nieuwste toe...
Hoe lang is de queue op dit moment eigenlijk?
Zelf vind ik het leuk om de verschillende potentiële waypoints te beoordelen, ik kom soms leuke plekken tegen die ik graag eens zou willen bezoeken. Helaas kom ik regelmatig ook echt een hoop onzin tegen. Vaak dubbele waypoints of soms ook waypoints die moedwillig verkeerd geplaatst zijn en soms zelfs waypoints bij mensen in huis of de tuin, alleen maar om een waypoint in de buurt te krijgen. Ook al deze "rotzooi" waypoint suggesties moeten beoordeeld worden... ik vind het dan ook niet gek dat het beoordelingsproces lang duurt.
Tenslotte, ik gun echt iedereen een waypoint (pokestop) in de buurt, het maakt het spelen echt wel makkelijker, maar ik vind wel dat de waypoints leuk moeten blijven. Ik heb veel Ingress gespeeld en in die tijd vond ik het oprecht leuk om nieuwe plekken/kunstwerken te ontdekken met behulp van het spel. Nu speel ik een redelijke tijd PoGo, en gebruik ik het ook vaak om nieuwe speeltuinen te zoeken met de kleine. Ik word hierbij dan niet gelukkig van alle bordjes van wandelroutes die meer en meer terugkomen als waypoint...
Die wandelroute bordjes en omgevingsinformatie borden zijn zo'n beetje de enige manier om in buitengebieden met veel natuur een beetje een leuk aantal pokestops te krijgen dus ik snap wel dat je die veel tegenkomt, ik heb er daar zelf ook een aantal van aangemeld nadat ik had gezien dat dit geldige objecten waren voor pokestops om bij het wandelen met de hond toch een paar extra ballen te krijgen.FokSuk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:20:
[...]
Sinds kort ben ik begonnen met het reviewen van waypoints. Ik kan bij het beoordelen niet zien wanneer een waypoint is ingediend, dus ik heb geen idee hoe lang de wachtrij is. Daarnaast kan ik ook niet kiezen welke waypoints is ga reviewen, ik krijg "random" een waypoint aangewezen die ik moet reviewen. Meestal punten uit Nederland, maar ook uit België en Duitsland.
Zelf vind ik het leuk om de verschillende potentiële waypoints te beoordelen, ik kom soms leuke plekken tegen die ik graag eens zou willen bezoeken. Helaas kom ik regelmatig ook echt een hoop onzin tegen. Vaak dubbele waypoints of soms ook waypoints die moedwillig verkeerd geplaatst zijn en soms zelfs waypoints bij mensen in huis of de tuin, alleen maar om een waypoint in de buurt te krijgen. Ook al deze "rotzooi" waypoint suggesties moeten beoordeeld worden... ik vind het dan ook niet gek dat het beoordelingsproces lang duurt.
Tenslotte, ik gun echt iedereen een waypoint (pokestop) in de buurt, het maakt het spelen echt wel makkelijker, maar ik vind wel dat de waypoints leuk moeten blijven. Ik heb veel Ingress gespeeld en in die tijd vond ik het oprecht leuk om nieuwe plekken/kunstwerken te ontdekken met behulp van het spel. Nu speel ik een redelijke tijd PoGo, en gebruik ik het ook vaak om nieuwe speeltuinen te zoeken met de kleine. Ik word hierbij dan niet gelukkig van alle bordjes van wandelroutes die meer en meer terugkomen als waypoint...
Verwijderd
Dubbele waypoint is ook wel de schuld van niantic aangezien er maar 1 stop/gym in bepaalde een S2 cell mag zijn. Ingress gebruikt een andere cell groote, waardoor er meer points in dat spel te zien zijn.
Ben er inmiddels achter dat als een submission een upgrade heeft, je die upgrade niet meer kan verplaatsen. Heb nu 90% upgrade met 'Geweldig', dus dat is fijn.
Met zo'n lange wachtrij (1 jaar zonder upgrades?) blijft het wel vervelend dat je niet kan weten of een van je submissions al in de queue staat door een ander, of dat het een nieuwe submission is.
Met zo'n lange wachtrij (1 jaar zonder upgrades?) blijft het wel vervelend dat je niet kan weten of een van je submissions al in de queue staat door een ander, of dat het een nieuwe submission is.
Go fest details bekend
kaartje gaat ook maar 5$ kosten (in de shop hier 5,50 euro)
Das een schappelijke prijs voor een Go fest ipv 15 euro.
Had gelukkig nog wat google reward spul dus kaartje kost me nog geen euro.
Hieronder een link met informatieAkaendra schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:28:
Go fest details bekend
GO Fest 2021
:strip_exif()/f/image/2KHSVDl0MPtyyFt37HQa8SoY.webp?f=fotoalbum_large)
Easy overzichtje, heel erg hyped voor deze! Met de prijs van €5,50 is dit wel een no-brainer. Besef dat mensen meer hebben betaald voor een Galarian Mr. Mime
Persoonlijk kijk ik uit naar de Desert Moutain en Cave biomes, Throh die ik eindelijk kan toevoegen aan de dex, en toch ook wel de raids op zondag. Even flink wat pasjes inslaan mocht ik ze nodig hebben. Verwacht dat niet, aangezien we dus 21 (!) "gratis" passen krijgen en ik er persoonlijk nog 9 in mijn tas heb zitten, exclusief de remote passen.
Dit is hoe Niantic het zou moeten doen. Een zeer, zeer acceptabele prijs voor wat je krijgt waar iedereen direct hyped om is! Goede zaak!
Blijft jammer dat je die events niet kunt doen van de -ingame- coins.....
Volg je bankbiljetten
100% dat die Mythical pokemon Meloetta gaat zijn, een muziek pokemon
Aan de ene kant, helemaal waar.ZeRoC00L schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:00:
Blijft jammer dat je die events niet kunt doen van de -ingame- coins.....
Aan de andere kant denk ik van, hé, de prijs valt ten opzichte van andere events of uberhaupt GO Fest echt reuze mee. Zoals ik al zei, dit is eigenlijk een no-brainer.
Voor die €5,50 krijg je echt behoorlijk wat content en ook nog eens verdeelt over twee dagen. Normaal kost het een hotel, vliegticket/benzine, ticketprijs van het event zelf etc. Dat we het nu voor €5,50 krijgen is echt waanzin.
Kijk, dit zijn prijzen die ik best wil overwegen voor twee dagen veel meer content, zeker ook omdat er twee Pokémon bij zitten die ik nog niet heb.
Je moet het ook niet overdrijven, het is goedkoper dan wat Pokémon Go normaal gesproken zou doen maar als je het vergelijkt met "normale" spellen krijg je maar weinig waar voor je geld.MusicMaikel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:16:
Dat we het nu voor €5,50 krijgen is echt waanzin.
Sick veel leuke dingen voor 5,50 
Denk dat ik deze zeker ga halen!
Denk dat ik deze zeker ga halen!
Wat is in jouw ogen een "normaal" spel? En wat is dan "weinig"? Twee dingen die vrij vrij staan in hun interpretatie.ErikT738 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:22:
Kijk, dit zijn prijzen die ik best wil overwegen voor twee dagen veel meer content, zeker ook omdat er twee Pokémon bij zitten die ik nog niet heb.
[...]
Je moet het ook niet overdrijven, het is goedkoper dan wat Pokémon Go normaal gesproken zou doen maar als je het vergelijkt met "normale" spellen krijg je maar weinig waar voor je geld.
Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf, normaliter zonder corona ben je zeker €250 verder. Plus het feit dat je op zondag al 4x je waarde terug krijgt.
Wat bedoelen ze met die Pokemons onder de rubriek “what to look for”? Er staan daar een paar Pokemons met extreem hoge IV en levels?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dat zijn de beste stats voor de go battle league / pvp.Rene schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:33:
Wat bedoelen ze met die Pokemons onder de rubriek “what to look for”? Er staan daar een paar Pokemons met extreem hoge IV en levels?
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Ahhhh ok 👍. Mijn Skarmory is hard op weg. Wellicht level 51 in 2025 🙈bakbakbak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:49:
[...]
Dat zijn de beste stats voor de go battle league / pvp.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik doel op hoe games vroeger waren natuurlijk, waar je gewoon één keer een bedrag neerlegde voor een spel. Voor een game als Pokémon is dit behoorlijk goede value, maar na dat weekend heb je gewoon weer het zelfde spel wat je eerder had, maar dan met wat extra consumable items en een paar extra Pokédex entries. Ik ben het met je eens dat het goede value is voor Pokémon Go, maar om het "waanzin" te noemen gaat me een beetje ver.MusicMaikel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:28:
[...]
Wat is in jouw ogen een "normaal" spel? En wat is dan "weinig"? Twee dingen die vrij vrij staan in hun interpretatie.
Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf, normaliter zonder corona ben je zeker €250 verder. Plus het feit dat je op zondag al 4x je waarde terug krijgt.
Volgens mij kun je PoGo nog steeds geheel gratis spelen. Had je liever éénmalig € 60,- betaald doen het spel in 2016 gereleased werd? Realiseer je wel dat je destijds enkel Pokémon zoals Pidgey en Rattata kon vangen? Raids? Friends? GBL? buddies? Die features waren er allemaal niet.ErikT738 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:36:
[...]
Ik doel op hoe games vroeger waren natuurlijk, waar je gewoon één keer een bedrag neerlegde voor een spel. Voor een game als Pokémon is dit behoorlijk goede value, maar na dat weekend heb je gewoon weer het zelfde spel wat je eerder had, maar dan met wat extra consumable items en een paar extra Pokédex entries. Ik ben het met je eens dat het goede value is voor Pokémon Go, maar om het "waanzin" te noemen gaat me een beetje ver.
Voor de nuance. Ik begrijp dat het vervelend is om iedere keer extra te betalen voor (nieuwe) content. Echter is dat wel het verdienmodel van een F2P of P2W(
Stack Sats
Ja oke, op die fiets. Maar, dan kunnen we de complete mobiele game branche wel over een kam scheren; dat is tegenwoordig allemaal microtransacties.ErikT738 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:36:
[...]
Ik doel op hoe games vroeger waren natuurlijk, waar je gewoon één keer een bedrag neerlegde voor een spel. Voor een game als Pokémon is dit behoorlijk goede value, maar na dat weekend heb je gewoon weer het zelfde spel wat je eerder had, maar dan met wat extra consumable items en een paar extra Pokédex entries. Ik ben het met je eens dat het goede value is voor Pokémon Go, maar om het "waanzin" te noemen gaat me een beetje ver.
Pokémon GO is wel een freemium game zonder reclame (is tegenwoordig ook best bijzonder) en je betaalt een extraatje om wat extra content te krijgen. Net zoiets als een audio-tour tijdens een museumbezoek (al moet je daar ook entree voor betalen).
Afhankelijk van de prijs en de rewards kan je zelf bepalen of je het waard vindt. Persoonlijk zou ik het bijna stom vinden om dit ticket niet te kopen. Je krijgt zondag al 4x je waarde terug en dan hebben we het nog niet over zaterdag gehad. Natuurlijk kan ik niet in ieders portemonnee kijken, maar als je het kunt missen en je hebt nog niks te doen, zeker doen naar mijn mening! Actie en plezier gegarandeerd!
F2P PoGo is gewoon geduld hebben - niks meer niks minder. F2P kun je gewoon echt wel heel goed meedoen! Maarja lekker P2W! Das mooi.Stovirpi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:48:
[...]
Volgens mij kun je PoGo nog steeds geheel gratis spelen. Had je liever éénmalig € 60,- betaald doen het spel in 2016 gereleased werd? Realiseer je wel dat je destijds enkel Pokémon zoals Pidgey en Rattata kon vangen? Raids? Friends? GBL? buddies? Die features waren er allemaal niet.
Voor de nuance. Ik begrijp dat het vervelend is om iedere keer extra te betalen voor (nieuwe) content. Echter is dat wel het verdienmodel van een F2P of P2W() mobiele game.
@Stovirpi In de eerste paar dagen heb ik gewoon wat Pidgeots en een Cloyster gevangen hoor! Ik heb zelfs nog een Dratini van 10-07-2016 staan
Ik snap ook wel dat dit goede value is voor een mobiele game als Pokémon en dat ze goed hun best doen om de game speelbaar te houden voor niet betalende spelers (ik kan het weten aangezien ik er sinds 2016 in totaal misschien 20 euro in heb gestopt). We moeten alleen niet doen alsof we een cadeautje krijgen. Ze zijn zijn bij PoGo gewoon op zoek naar de prijs die zo veel mogelijk spelers willen betalen voor wat extra content, en ik denk dat ze hiermee goed in de buurt komen.
@MusicMaikel Jij snapt 'm. Ik wil het voor mezelf niet "normaal" maken dat ik ga betalen voor tijdelijke bonussen, maar bij zo'n event als dit is de speelwaarde denk wel hoog genoeg om het te rechtvaardigen.
Ik snap ook wel dat dit goede value is voor een mobiele game als Pokémon en dat ze goed hun best doen om de game speelbaar te houden voor niet betalende spelers (ik kan het weten aangezien ik er sinds 2016 in totaal misschien 20 euro in heb gestopt). We moeten alleen niet doen alsof we een cadeautje krijgen. Ze zijn zijn bij PoGo gewoon op zoek naar de prijs die zo veel mogelijk spelers willen betalen voor wat extra content, en ik denk dat ze hiermee goed in de buurt komen.
@MusicMaikel Jij snapt 'm. Ik wil het voor mezelf niet "normaal" maken dat ik ga betalen voor tijdelijke bonussen, maar bij zo'n event als dit is de speelwaarde denk wel hoog genoeg om het te rechtvaardigen.
Verwijderd
Ik ga dat ticket niet kopen. Geen zin om 2 dagen lang uren per dag naar m'n telefoonscherm te staren. Al hadden ze het over een week uitgesmeerd had ik het waarschijnlijk wel gekocht. Je kan dat net even wat rustiger aan doen.
Jaloers. Ik moet het doen met een 15 / 15 / 12 Vileplume van 10-08-2016ErikT738 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:18:
@Stovirpi In de eerste paar dagen heb ik gewoon wat Pidgeots en een Cloyster gevangen hoor! Ik heb zelfs nog een Dratini van 10-07-2016 staan
Stack Sats
Even een andere vraag, als je je dagelijkse raid pass niet gebruikt. En die gebruik je de volgende dag, dan krijg ik meestal mijn dagelijkse raid pass alsnog en kan je in principe nog een keer raiden. Alleen gebeurt het ook wel eens dat ik hem toch niet krijg, ook al heb ik gisteren 100% niet geraid. Zit daar logica in? Of is dat gewoon pech?
je kunt 1 gratis pasje per dag claimen uit een gym. het kan dus dat je gister dat pasje geclaimd hebt maar niet geraid hebt, dan kun je vandaag raiden met dat pasje en vervolgens het pasje van vandaag claimen in een gym. als je gister niet geraid hebt heb je waarschijnlijk dat pasje toen ook niet geclaimd? dus dan krijg je alleen het pasje van vandaag.bakbakbak schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:12:
Even een andere vraag, als je je dagelijkse raid pass niet gebruikt. En die gebruik je de volgende dag, dan krijg ik meestal mijn dagelijkse raid pass alsnog en kan je in principe nog een keer raiden. Alleen gebeurt het ook wel eens dat ik hem toch niet krijg, ook al heb ik gisteren 100% niet geraid. Zit daar logica in? Of is dat gewoon pech?
pfff waar blijven palkia dialga en zekrom...
Die robots hebben we 3 maanden terug ook al gehad...
Die robots hebben we 3 maanden terug ook al gehad...
Burp
Ik ben wel blij met Registeel. Ik kan wel wat Registeel candy XL gebruiken. Ik heb al een level 40 Dialga en Zekrom, maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen die graag terug willen zien
. Dialga is echt fantastisch in de Master League.
Ik moet ook alleen registeel nog shiny. de rest heb ik al. Maar zou een paar extra Zekrom ook niet verkeerd vinden idd. We krijgen iets te vaak deze 3 terug imo
Net gekocht, vorig jaar ook een gezellig weekend van gemaakt met familie.Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:26:
Ik ga dat ticket niet kopen. Geen zin om 2 dagen lang uren per dag naar m'n telefoonscherm te staren. Al hadden ze het over een week uitgesmeerd had ik het waarschijnlijk wel gekocht. Je kan dat net even wat rustiger aan doen.
Nu al zin in
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kheb probleem met gotcha sinds android 11 update gisteren.. krijg hem iedere keer maar 1 x gekoppeld als ik:
Gotcha verdwijder uit pogo
Pogo afsluit
Gotcha verwijderen uit bluetooth
Pogo start en opnieuw koppel.
Zo gauw verbinding verloren is gegaan sinds dat hele riedeltje moet ik dat weer opnieuw want gotcha wil niet reconnecten.
Iemand meer dit probleem (gehad) die mogelijk een oplossing weet?
Heb pogo al opnieuw geïnstalleerd, complete netwerkreset op telefoon.. gotcha gereset..
Verder gegoogled, meer mensen met probleem maar kan nog geen oplossing vinden
Pogo afsluit
Zo gauw verbinding verloren is gegaan sinds dat hele riedeltje moet ik dat weer opnieuw want gotcha wil niet reconnecten.
Heb pogo al opnieuw geïnstalleerd, complete netwerkreset op telefoon.. gotcha gereset..
Ik heb/had precies hetzelfde. Ook op android.skipe schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:42:
Kheb probleem met gotcha sinds android 11 update gisteren.. krijg hem iedere keer maar 1 x gekoppeld als ik:
Pogo afsluit
Ik kan de gotcha 1 keer koppelen na een verse herstart en dan doet hij het.
Daarna doet hij niks meer ik ben gestopt met de gotcha.
Ik kirijg hem niet fatsoenlijk gekoppeld zodat hij blijft werken...
Burp
ik neem aan dat hier wel een fix voor komt? is volgens mij al vaker voorgekomen. Ik neem aan dat de officiele nintendo vanger er ook last van heeft?
ik wacht wel tot er een update ofzoiets is.elmo_1978 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:27:
@skipe @Wii4all als je de gotcha weg doet, geef mij maar een berichtje via pm
Of dat er een goede workaround is.
Burp
Die Ponyta timed research ging echt nergens over. Twee ontzettend makkelijke taken voor een Pokémon die we de afgelopen weken al genoeg hebben gezien...
Deze was ook omdat wegens een bug waardoor shiny ponyta tijdelijk niet te verkrijgen was via de research breakthrough. Als goedmakertje zegmaar (niet dat veel mensen de ponyta nog niet hadden denk ik.)ErikT738 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:07:
Die Ponyta timed research ging echt nergens over. Twee ontzettend makkelijke taken voor een Pokémon die we de afgelopen weken al genoeg hebben gezien...
Bron: https://dotesports.com/ne...nd-rewards-for-pokemon-go
[ Voor 11% gewijzigd door Nielless op 02-06-2021 08:10 ]
En dus twee 'gratis' kansen op een shiny Ponyta.
Deze gisteren gehaald, maar beide Ponyta's waren helaas geen shinyNielless schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:08:
[...]
Deze was ook omdat wegens een bug waardoor shiny ponyta tijdelijk niet te verkrijgen was via de research breakthrough. Als goedmakertje zegmaar (niet dat veel mensen de ponyta nog niet hadden denk ik.)
Bron: https://dotesports.com/ne...nd-rewards-for-pokemon-go
Ik had al een shiny 12 12 15 in de breakthrough laatstG_Dragon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:19:
[...]
Deze gisteren gehaald, maar beide Ponyta's waren helaas geen shiny![]()
Netjes!Nielless schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:21:
[...]
Ik had al een shiny 12 12 15 in de breakthrough laatst
Remote raiden
Velen van jullie hebben mij al geholpen met newbie vragen. Tijd om iets terug te geven, al zullen de meesten van jullie dit al wel aardig door hebben. Ik heb de afgelopen tijd regelmatig ge remote raid en daardoor zonder veel extra moeite een boel legendaries en mega's gevangen. Mijn ervaringen onderstaand, ik gebruik poke raid en poke genie. Daarvoor even reddit geprobeerd, maar dat was redelijk kansloos(@Slaut merkte terecht op, dat hosten wel echt prima kan werken op Reddit, je hebt dan snel veel friend requests, joinen is m.i. weerbarstiger, je moet geluk hebben dat je wordt uitgenodigd door een host):
Poke Raids vs. Poke Genie
Hoe kan je goed remote raiden zonder real life team of vriendenIk ben gestart met Poke raids. Voor beiden apps geldt het volgende:
- start van nieuwe raidweek geeft het meeste succes op raids
- legendary raids zijn zeker aan het begin eenvoudig vol te krijgen
- hosten van raids geeft grotere kans op succes dan het zelf deelnemen aan raids van anderen, er zijn een hoop prutsers die niet goed weten hoe je een raid host, het kost je ook geen remote raid pass.
- mega raids zijn soms minder bezet, soms komen daar meer lager level spelers op af, dat resulteert in gefaalde raids en een vergooide (remote) pass, ik ervaarde dit met Mega Charizard. De apps houden wel rekening met het level van spelers, maar het komt voor dat high levels niet joinen of gedurende de timer afhaken. Dan wordt het meestal niet veel meer.. voor mega's probeer ik dan ook meestal een raid met meer dan 5 personen op te zetten.
Poke raids:
Poke raids werkt met kamers, je kan een kamer joinen, en dus ook weer leaven mocht het je niet aanstaan. Een kamer is eigenlijk een raid groepje mensen gestart door een 'Host'. Zelf een kamer joinen als het druk is, kan erg frustrerend zijn gezien een kamer snel vol kan zijn gezien een kamer een max aantal spelers kan hebben. Met behulp van coins (die je dagelijks kan claimen), kan je wel autojoinen. Frustraties? Zeker: Mensen sluiten kamers niet af wanneer de raid al wel gedaan is, mensen zijn ongeduldig, soms asociaal of hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Toch heb ik veel goede ervaringen ook.Raids joinen
Als het druk is, kan het lang duren voordat je snel genoeg bent / geluk hebt dat je een kamer joined. Een optie is absoluut om hiervoor coins te gebruiken, je kan als je handig bent best eenvoudig aan gratis coins komen. Zit je in een kamer, ben je wel afhankelijk van de handigheid van je host. Je hebt kamers met 5 spelers en 10 spelers. 5 spelers is in principe genoeg om een raid te voltooien, maar als 1 persoon afhaakt / niet uitgenodigd wordt, kan het ook mis gaan. 10 spelers werkt absoluut beter, maar die kamers zijn schaarser en de host moet een truc uithalen om 10 spelers uit te nodigen. Dat gaat niet altijd goed, maar over het algemeen joinen er meestal wel 8-10 spelers. En als je niet uitgenodigd wordt, op zich geen man overboord, maar moet je opnieuw beginnen.
Raids hosten
Dit is een ander verhaal, zeker als een raid boss er net is, is dit een erg makkelijke manier om een succesvolle raid te doen. Het kost jezelf geen remote raidpass, maar wel een daily raidpass uiteraard. Mijn stappenplan is meestal als volgt.
Zorg dat er minimaal nog ongeveer 10 minuten op de raidcounter van de gym staat, dan zit je veilig mocht er iets niet goed gaan of het even duurt voordat de kamer vol komt. Vervolgens zorg ik er altijd voor, dat ik al mijn friends minimaal good friends zijn. Mocht er nog een friend zijn achtergebleven van een vorige niet gejoinde raid, dan verwijder ik hem. Vervolgens zet ik de sortering van friends op friendship level van laag naar hoog. bovenaan staan dus je vrienden met 1 hartje. De volgende check is mijn raid team, ik zet altijd mij raid team compleet klaar en zorg dat ze gehealed zijn. Je hebt namelijk niet altijd tijd om dat nog te organiseren. Raid teams kan je klaarzetten via het battle menu.
Vervolgens maak ik een screenshot van de raid boss en host de raid via poke raid. Als het om een legendary of mega raid gaat waarvan ik weet dat er genoeg mensen komen (ik check meestal of er een queue is via de poke genie app), host ik voor het gemak een 5 speler raid. Dat is wat makkelijker te organiseren. Als mensen joinen zeg ik even kort gedag, dat stelt de guests gerust zodat ze weten dat ik er als host ben. Vervolgens controleer ik de hoeveelheid friend requests. Het kan zijn dat iemand problemen heeft en het wat langer duurt. Ik doe dan meestal een call out naar die persoon in de chat zodat ook de rest weet dat ik nog geen request van hem heb. Dit kan je overigens niet zien in poke raid, je moet switchen naar pogo. Wel kan je goed zien of iemand in pokeraid heeft gezegd dat hij een request naar je heeft gedaan. Dat kan via de display guests knop, er staat dan een groen duimpje bij de guest. Staat er geen groen duimpje, dan is de persoon nog niet zo ver, of hij heeft geen idee wat hij aan het doen is. Ik controleer ook de levels, belangrijk voor zowel mega als 5 tier raids maar meestal als je 5 man in je room hebt, zit dat wel goed (poke raids laat spelers niet joinen als het gemiddelde level te laag is). Ik wacht eigenlijk zoveel mogelijk met accepteren van de friend request totdat ik daadwerkelijk 5 requests klaar heb staan. Het wil namelijk wel eens dat iemand toch de room verlaat. Is dat het geval, dan accepteer ik die request niet en wacht tot er een nieuwe speler joined en een fr heeft gestuurd. (Let op, bij voorkeur de fr niet removen of cancelen, na de raid de request accepteren en evt. de friend removen). Als ik er 5 heb, is het tijd om te accepteren, meestal zeg ik dat ook in de room even, dan weten ze waar ze aan toe zijn.
Vervolgens start je de raid en nodig je de mensen uit. Doordat je sorteert op friendship level, staan ze allemaal bovenaan en is het makkelijk uitnodigen. Als het goed is doe je de raid met zijn zessen. Over het algemeen doen de mensen mee en gaat de raid goed. Dan kan je daarna ratings geven en de room sluiten.
Wat kan er mis gaan:
- niet iedereen stuurt je een friend request en betreffende speler reageert niet in chat, vote kick de speler. Meestal een auto join die andere dingen is gaan doen.
- niet iedereen joined. Dat kan heel vervelend zijn, met in totaal 5 man (jezelf meegeteld) gaat het meestal ook nog gewoon, worden het er minder, sja, situatie die je eigenlijk niet wilt. Veilige route: leave de raid lobby bij 30 seconden op de timer over. Mij gelukkig nog niet overkomen.
- er staat 5 keer een groen duimpje, maar je hebt maar 4 requests. Ik restart dan meestal even de app. Ik vraag me af of dit het probleem oplost, maar meestal na de restart staan er wel vijf. Zeg dat ook even in de chat.
- mensen leaven en nieuwe mensen joinen, dit kan erg vervelend zijn, zeker als ze wel jou toevoegen als vriend. Je hebt dan ineens 6 of meer friend requests. Accepteer dan alleen de requests van de mensen die in de kamer zijn, maar probeer dit te voorkomen. Is het echt een chaos, sluit de kamer en open een nieuwe.
- het zeldzame geval dat iemand in je kamer al op je vriendenlijst staat. Is mij 1 keer overkomen. Je krijgt dan maar 4 friend requests, immers, iemand is al een friend. Als je dit door hebt, is het wellicht onhandig om de spelers uit te nodigen als je veel vrienden hebt. Je kan dan via de drie puntjes in poke raids alle speler codes kopieren in een string, door middel van zoeken kan je ze dan allemaal te voorschijn toveren en op die manier uitnodigen of nodig eerst de nieuwe vrienden uit en zoek daarna de ander op via search.
Als je het eenmaal doorhebt, kan je een raids met 10 personen hosten. Dit is iets uitdagender, maar als het lukt, heb je de raid boss gegarandeerd om. In principe werkt het hetzelfde als met 5, alleen kan je in principe maar 5 personen uitnodigen. De truc is als volgt:
- Start de raid en nodig de eerste 5 mensen in je lijst uit. Als het goed is, heb je tien vrienden zonder een hartje.
- Zodra de eerste persoon in de raid lobby is, verlaat je de lobby.
- Je wacht 30 seconden gewoon ingame! (EDIT: 30 seconden zijn in elk geval een goede leidraad, wellicht nog iets om een keer verder te testen, paar collega Tweakers geven aan dat het ws sneller kan of vanaf een bepaald moment op de counter. Persoonlijk nog niet geprobeerd
)
- Vervolgens join je weer en nodig je de tweede set van 5 spelers uit. Als je binnen de 30 seconden weer joined, kan je niet opnieuw 5 uitnodigingen uitsturen. Als je op friendship level sorteert, sorteert hij vervolgens alfabetisch, de volgorde zal dus altijd gelijk moeten blijven.
- tijdsnood! Als de eerste speler wat langer op zich laat wachten, wordt het al snel krap. Over het algemeen joint de eerste speler als de teller rond de 110 secs staat. Ik leave en rejoin als de teller op ongeveer 80 seconden staat. Ik nodig snel de volgende batch uit. Deze hebben dus ongeveer 60 - 70 seconden om te joinen. Soms heb ik dat het rejoinen niet helemaal soepel gaat. Het duurt iets langer voordat de raid boss laadt. Mijn tip is wel, zodra je de raid lobby leaved, open gelijk de gym, de animatie van de raid boss kan je maar gehad hebben en je kan zien hoeveel mensen er al inzitten.
- network error... bij het leaven van de raid lobby treedt een network error op. Ik bedenk me dan geen moment en reboot pogo. In totaal kost dat ongeveer 25 seconden dus kan ik direct joinen. Als je twijfelt en eerst 15 seconden klungelt en dan reboot, is het meestal te laat om de volgende set uit te nodigen.
- iemand anders is de raid room al gestart, een toevallige bijstaander in je fysieke omgeving. Zeker als de raid op zijn einde loopt, willen mensen nog wel eens in de lobby lurken. Dat is natuurlijk prima, maar als de teller op 80 seconden staat en jij wil je 10 gasten gaan uitnodigen, vergeet het maar... wacht dan tot de speler weg is en begin de raid met het volle aantal seconden. Meestal joined de speler dan alsnog en kan die lekker meedoen.
- gasten joinen uiteindelijk niet allemaal. Sja, soms zijn er spelers met een slechte verbinding, als ze dan in de tweede batch zitten, zijn ze te laat... het zij zo, het meerendeel is er, er is niets wat je kan doen hieraan
Poke genie:
Over het algemeen vind ik poke genie een stuk vriendelijker in het geval van hosten, dan poke raids. Er is geen chat, dus geen gezeik van spelers die het te lang vinden duren. Ook is er een queue die automatisch spelers aan je "raidkamer" toevoegt, en, als spelers niet reageren, vervangen door een nieuwe speler uit de queue. Poke genie houdt daarbij rekening met speler level. Let wel op, het matchmaking kan langer duren dan in poke raid als mensen de acties in poke genie niet afvinken. Hij voegt dan steeds een nieuwe speler toe die het proces weer doorloopt. Het kan wel eens 4 - 5 minuten duren.Raids joinen:
Als de queue 10 - 40 is werkt dit perfect. Ik sla alleen over als er meerdere open lobbies zijn of de queue lang is. Dan wijk ik meestal uit naar poke raids.
eventuele nadelen: een raidkamer in poke genie is max 5. Je komt al snel in de problemen als mensen de raid niet joinen, je kan geen raidkamer van 10 joinen in poke genie.
Raids hosten:
Dit gaat vrij soepel. Je host een raid en mensen worden automatisch uit de queue toegevoegd. Zij krijgen dan in twee stappen tijd om twee acties uit te voeren. Aangeven dat ze beschikbaar zijn, en aangeven dat ze jouw code hebben toevoegd in pogo en je dus een request hebben gestuurd. Hier wacht ik in principe in poke genie tot ze allemaal een groen vinkje achter hun naam hebben. Vervolgens switch ik naar Pogo en accepteer de requests. Volgens start ik de raid en nodig mijn gasten uit. Vervolgens switch ik naar Poke genie en geef aan middels de knop dat de raid invites verstuurd zijn. Vergeet dit niet! Sommige spelers wachten daar op en checken niet altijd Pogo zelf voor de invite. Happy raiding
Wat kan er mis gaan:
Eigenlijk niet veel, behalve 1 ding. 6+ friend requests... zeker als mensen vergeten terug te gaan naar Poke genie nadat ze je code hebben toegevoegd, krijgt de raidkamer in poke genie gewoon weer een nieuw persoon die jouw gaat toevoegen. Gevolg, meer requests dan spelers die je uit kan nodigen.
Wat te doen? 2 opties:
1. veilig: accepteer alleen de requests van de mensen die daadwerklijk in je kamer met een groen vinkje staan. De anderen negeer je. Hadden ze maar op moeten letten en het proces moeten volgen
2. aardig: accepteer alle requests, start de raid en doe de 30 seconden truc om ook de anderen toe te voegen. Dit is iets riskanter, ik heb het een keer 'verprutst' omdat mijn pogo vastliep.. paniek, en uiteindelijk niet meer kunnen joinen. Dan raiden ze dus zonder jou..
Oke, dit zijn wel mijn ervaringen hiermee. Leuk en inmiddels aardig onder de knie. Ik hoop dat er mensen zijn die hier nog iets aan hebben. Tips, correcties of aanvullingen? Laat me weten!!
[ Voor 3% gewijzigd door bakbakbak op 03-06-2021 11:16 ]
Willekeurig toevoegen/hosten op www.reddit.com/r/pokemongoraids/newbakbakbak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:07:Remote raiden
Hooguit dat als je op de eerste dag van een populaire pokemon iets host, je 50+ invites hebt. Als je met een vriend 2 codes opgeeft haal je helemaal de 10 remote raiders makkelijk.
En mogelijk zijn er over een maand wijzigingen in remote raids, zoals minder schade doen of minder remote raiders in een lobby. De pandemic bonussen lopen dan af.
[ Voor 114% gewijzigd door Slaut op 02-06-2021 16:48 ]
Zo zeg! Dit verdient wel een linkje in de OP @G_Dragonbakbakbak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:07:Remote raiden
Velen van jullie hebben mij al geholpen met newbie vragen. Tijd om iets terug te geven, al zullen de meesten van jullie dit al wel aardig door hebben. Ik heb de afgelopen tijd regelmatig ge remote raid en daardoor zonder veel extra moeite een boel legendaries en mega's gevangen. Mijn ervaringen onderstaand, ik gebruik poke raid en poke genie. Daarvoor even reddit geprobeerd, maar dat was redelijk kansloos:Poke Raids vs. Poke Genie
Hoe kan je goed remote raiden zonder real life team of vrienden
Ik ben gestart met Poke raids. Voor beiden apps geldt het volgende:
- hosten van raids geeft grotere kans op succes dan het zelf deelnemen aan raids van anderen, er zijn een hoop prutsers die niet goed weten hoe je een raid host, het kost je ook geen remote raid pass.
- mega raids zijn soms minder bezet, soms komen daar meer lager level spelers op af, dat resulteert in gefaalde raids en een vergooide (remote) pass, ik ervaarde dit met Mega Charizard. De apps houden wel rekening met het level van spelers, maar het komt voor dat high levels niet joinen of gedurende de timer afhaken. Dan wordt het meestal niet veel meer.. voor mega's probeer ik dan ook meestal een raid met meer dan 5 personen op te zetten.
Poke raids:
Poke raids werkt met kamers, je kan een kamer joinen, en dus ook weer leaven mocht het je niet aanstaan. Een kamer is eigenlijk een raid groepje mensen gestart door een 'Host'. Zelf een kamer joinen als het druk is, kan erg frustrerend zijn gezien een kamer snel vol kan zijn gezien een kamer een max aantal spelers kan hebben. Met behulp van coins (die je dagelijks kan claimen), kan je wel autojoinen. Frustraties? Zeker: Mensen sluiten kamers niet af wanneer de raid al wel gedaan is, mensen zijn ongeduldig, soms asociaal of hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Toch heb ik veel goede ervaringen ook.
Raids joinen
Als het druk is, kan het lang duren voordat je snel genoeg bent / geluk hebt dat je een kamer joined. Een optie is absoluut om hiervoor coins te gebruiken, je kan als je handig bent best eenvoudig aan gratis coins komen. Zit je in een kamer, ben je wel afhankelijk van de handigheid van je host. Je hebt kamers met 5 spelers en 10 spelers. 5 spelers is in principe genoeg om een raid te voltooien, maar als 1 persoon afhaakt / niet uitgenodigd wordt, kan het ook mis gaan. 10 spelers werkt absoluut beter, maar die kamers zijn schaarser en de host moet een truc uithalen om 10 spelers uit te nodigen. Dat gaat niet altijd goed, maar over het algemeen joinen er meestal wel 8-10 spelers. En als je niet uitgenodigd wordt, op zich geen man overboord, maar moet je opnieuw beginnen.
Raids hosten
Dit is een ander verhaal, zeker als een raid boss er net is, is dit een erg makkelijke manier om een succesvolle raid te doen. Het kost jezelf geen remote raidpass, maar wel een daily raidpass uiteraard. Mijn stappenplan is meestal als volgt.
Zorg dat er minimaal nog ongeveer 10 minuten op de raidcounter van de gym staat, dan zit je veilig mocht er iets niet goed gaan of het even duurt voordat de kamer vol komt. Vervolgens zorg ik er altijd voor, dat ik al mijn friends minimaal good friends zijn. Mocht er nog een friend zijn achtergebleven van een vorige niet gejoinde raid, dan verwijder ik hem. Vervolgens zet ik de sortering van friends op friendship level van laag naar hoog. bovenaan staan dus je vrienden met 1 hartje. De volgende check is mijn raid team, ik zet altijd mij raid team compleet klaar en zorg dat ze gehealed zijn. Je hebt namelijk niet altijd tijd om dat nog te organiseren. Raid teams kan je klaarzetten via het battle menu.
Vervolgens maak ik een screenshot van de raid boss en host de raid via poke raid. Als het om een legendary of mega raid gaat waarvan ik weet dat er genoeg mensen komen (ik check meestal of er een queue is via de poke genie app), host ik voor het gemak een 5 speler raid. Dat is wat makkelijker te organiseren. Als mensen joinen zeg ik even kort gedag, dat stelt de guests gerust zodat ze weten dat ik er als host ben. Vervolgens controleer ik de hoeveelheid friend requests. Het kan zijn dat iemand problemen heeft en het wat langer duurt. Ik doe dan meestal een call out naar die persoon in de chat zodat ook de rest weet dat ik nog geen request van hem heb. Dit kan je overigens niet zien in poke raid, je moet switchen naar pogo. Wel kan je goed zien of iemand in pokeraid heeft gezegd dat hij een request naar je heeft gedaan. Dat kan via de display guests knop, er staat dan een groen duimpje bij de guest. Staat er geen groen duimpje, dan is de persoon nog niet zo ver, of hij heeft geen idee wat hij aan het doen is. Ik controleer ook de levels, belangrijk voor zowel mega als 5 tier raids maar meestal als je 5 man in je room hebt, zit dat wel goed (poke raids laat spelers niet joinen als het gemiddelde level te laag is). Ik wacht eigenlijk zoveel mogelijk met accepteren van de friend request totdat ik daadwerkelijk 5 requests klaar heb staan. Het wil namelijk wel eens dat iemand toch de room verlaat. Is dat het geval, dan accepteer ik die request niet en wacht tot er een nieuwe speler joined en een fr heeft gestuurd. (Let op, bij voorkeur de fr niet removen of cancelen, na de raid de request accepteren en evt. de friend removen). Als ik er 5 heb, is het tijd om te accepteren, meestal zeg ik dat ook in de room even, dan weten ze waar ze aan toe zijn.
Vervolgens start je de raid en nodig je de mensen uit. Doordat je sorteert op friendship level, staan ze allemaal bovenaan en is het makkelijk uitnodigen. Als het goed is doe je de raid met zijn zessen. Over het algemeen doen de mensen mee en gaat de raid goed. Dan kan je daarna ratings geven en de room sluiten.
Wat kan er mis gaan:Raids met 10 personen.
- niet iedereen stuurt je een friend request en betreffende speler reageert niet in chat, vote kick de speler. Meestal een auto join die andere dingen is gaan doen.
- niet iedereen joined. Dat kan heel vervelend zijn, met in totaal 5 man (jezelf meegeteld) gaat het meestal ook nog gewoon, worden het er minder, sja, situatie die je eigenlijk niet wilt. Veilige route: leave de raid lobby bij 30 seconden op de timer over. Mij gelukkig nog niet overkomen.
- er staat 5 keer een groen duimpje, maar je hebt maar 4 requests. Ik restart dan meestal even de app. Ik vraag me af of dit het probleem oplost, maar meestal na de restart staan er wel vijf. Zeg dat ook even in de chat.
- mensen leaven en nieuwe mensen joinen, dit kan erg vervelend zijn, zeker als ze wel jou toevoegen als vriend. Je hebt dan ineens 6 of meer friend requests. Accepteer dan alleen de requests van de mensen die in de kamer zijn, maar probeer dit te voorkomen. Is het echt een chaos, sluit de kamer en open een nieuwe.
- het zeldzame geval dat iemand in je kamer al op je vriendenlijst staat. Is mij 1 keer overkomen. Je krijgt dan maar 4 friend requests, immers, iemand is al een friend. Als je dit door hebt, is het wellicht onhandig om de spelers uit te nodigen als je veel vrienden hebt. Je kan dan via de drie puntjes in poke raids alle speler codes kopieren in een string, door middel van zoeken kan je ze dan allemaal te voorschijn toveren en op die manier uitnodigen of nodig eerst de nieuwe vrienden uit en zoek daarna de ander op via search.
Als je het eenmaal doorhebt, kan je een raids met 10 personen hosten. Dit is iets uitdagender, maar als het lukt, heb je de raid boss gegarandeerd om. In principe werkt het hetzelfde als met 5, alleen kan je in principe maar 5 personen uitnodigen. De truc is als volgt:Wat kan er mis gaan:
- Start de raid en nodig de eerste 5 mensen in je lijst uit. Als het goed is, heb je tien vrienden zonder een hartje.
- Je wacht 30 seconden gewoon ingame!
- Vervolgens join je weer en nodig je de tweede set van 5 spelers uit. Als je binnen de 30 seconden weer joined, kan je niet opnieuw 5 uitnodigingen uitsturen. Als je op friendship level sorteert, sorteert hij vervolgens alfabetisch, de volgorde zal dus altijd gelijk moeten blijven.
.
- tijdsnood! Als de eerste speler wat langer op zich laat wachten, wordt het al snel krap. Over het algemeen joint de eerste speler als de teller rond de 110 secs staat. Ik leave en rejoin als de teller op ongeveer 80 seconden staat. Ik nodig snel de volgende batch uit. Deze hebben dus ongeveer 60 - 70 seconden om te joinen. Soms heb ik dat het rejoinen niet helemaal soepel gaat. Het duurt iets langer voordat de raid boss laadt. Mijn tip is wel, zodra je de raid lobby leaved, open gelijk de gym, de animatie van de raid boss kan je maar gehad hebben en je kan zien hoeveel mensen er al inzitten.
- network error... bij het leaven van de raid lobby treedt een network error op. Ik bedenk me dan geen moment en reboot pogo. In totaal kost dat ongeveer 25 seconden dus kan ik direct joinen. Als je twijfelt en eerst 15 seconden klungelt en dan reboot, is het meestal te laat om de volgende set uit te nodigen.
- iemand anders is de raid room al gestart, een toevallige bijstaander in je fysieke omgeving. Zeker als de raid op zijn einde loopt, willen mensen nog wel eens in de lobby lurken. Dat is natuurlijk prima, maar als de teller op 80 seconden staat en jij wil je 10 gasten gaan uitnodigen, vergeet het maar... wacht dan tot de speler weg is en begin de raid met het volle aantal seconden. Meestal joined de speler dan alsnog en kan die lekker meedoen.
- gasten joinen uiteindelijk niet allemaal. Sja, soms zijn er spelers met een slechte verbinding, als ze dan in de tweede batch zitten, zijn ze te laat... het zij zo, het meerendeel is er, er is niets wat je kan doen hieraan
Poke genie:
Over het algemeen vind ik poke genie een stuk vriendelijker in het geval van hosten, dan poke raids. Er is geen chat, dus geen gezeik van spelers die het te lang vinden duren. Ook is er een queue die automatisch spelers aan je "raidkamer" toevoegt, en, als spelers niet reageren, vervangen door een nieuwe speler uit de queue. Poke genie houdt daarbij rekening met speler level. Let wel op, het matchmaking kan langer duren dan in poke raid als mensen de acties in poke genie niet afvinken. Hij voegt dan steeds een nieuwe speler toe die het proces weer doorloopt. Het kan wel eens 4 - 5 minuten duren.
Raids joinen:
Als de queue 10 - 40 is werkt dit perfect. Ik sla alleen over als er meerdere open lobbies zijn of de queue lang is. Dan wijk ik meestal uit naar poke raids.
eventuele nadelen: een raidkamer in poke genie is max 5. Je komt al snel in de problemen als mensen de raid niet joinen, je kan geen raidkamer van 10 joinen in poke genie.
Raids hosten:
Dit gaat vrij soepel. Je host een raid en mensen worden automatisch uit de queue toegevoegd. Zij krijgen dan in twee stappen tijd om twee acties uit te voeren. Aangeven dat ze beschikbaar zijn, en aangeven dat ze jouw code hebben toevoegd in pogo en je dus een request hebben gestuurd. Hier wacht ik in principe in poke genie tot ze allemaal een groen vinkje achter hun naam hebben. Vervolgens switch ik naar Pogo en accepteer de requests. Volgens start ik de raid en nodig mijn gasten uit. Vervolgens switch ik naar Poke genie en geef aan middels de knop dat de raid invites verstuurd zijn. Vergeet dit niet! Sommige spelers wachten daar op en checken niet altijd Pogo zelf voor de invite. Happy raiding
Wat kan er mis gaan:
Eigenlijk niet veel, behalve 1 ding. 6+ friend requests... zeker als mensen vergeten terug te gaan naar Poke genie nadat ze je code hebben toegevoegd, krijgt de raidkamer in poke genie gewoon weer een nieuw persoon die jouw gaat toevoegen. Gevolg, meer requests dan spelers die je uit kan nodigen.
Wat te doen? 2 opties:
1. veilig: accepteer alleen de requests van de mensen die daadwerklijk in je kamer met een groen vinkje staan. De anderen negeer je. Hadden ze maar op moeten letten en het proces moeten volgen
2. aardig: accepteer alle requests, start de raid en doe de 30 seconden truc om ook de anderen toe te voegen. Dit is iets riskanter, ik heb het een keer 'verprutst' omdat mijn pogo vastliep.. paniek, en uiteindelijk niet meer kunnen joinen. Dan raiden ze dus zonder jou..
Oke, dit zijn wel mijn ervaringen hiermee. Leuk en inmiddels aardig onder de knie. Ik hoop dat er mensen zijn die hier nog iets aan hebben. Tips, correcties of aanvullingen? Laat me weten!!
Ik zal dit binnenkort even mooi in het hoofdtopic verwerkenbakbakbak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:07:Remote raiden
Velen van jullie hebben mij al geholpen met newbie vragen. Tijd om iets terug te geven, al zullen de meesten van jullie dit al wel aardig door hebben. Ik heb de afgelopen tijd regelmatig ge remote raid en daardoor zonder veel extra moeite een boel legendaries en mega's gevangen. Mijn ervaringen onderstaand, ik gebruik poke raid en poke genie. Daarvoor even reddit geprobeerd, maar dat was redelijk kansloos:Poke Raids vs. Poke Genie
Hoe kan je goed remote raiden zonder real life team of vrienden
Ik ben gestart met Poke raids. Voor beiden apps geldt het volgende:
Poke raids:
Poke raids werkt met kamers, je kan een kamer joinen, en dus ook weer leaven mocht het je niet aanstaan. Een kamer is eigenlijk een raid groepje mensen gestart door een 'Host'. Zelf een kamer joinen als het druk is, kan erg frustrerend zijn gezien een kamer snel vol kan zijn gezien een kamer een max aantal spelers kan hebben. Met behulp van coins (die je dagelijks kan claimen), kan je wel autojoinen. Frustraties? Zeker: Mensen sluiten kamers niet af wanneer de raid al wel gedaan is, mensen zijn ongeduldig, soms asociaal of hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Toch heb ik veel goede ervaringen ook.
Raids joinen
Raids hosten
Wat kan er mis gaan:Raids met 10 personen.
Als je het eenmaal doorhebt, kan je een raids met 10 personen hosten. Dit is iets uitdagender, maar als het lukt, heb je de raid boss gegarandeerd om. In principe werkt het hetzelfde als met 5, alleen kan je in principe maar 5 personen uitnodigen. De truc is als volgt:Wat kan er mis gaan:
- Je wacht 30 seconden gewoon ingame!
.
Poke genie:
Over het algemeen vind ik poke genie een stuk vriendelijker in het geval van hosten, dan poke raids. Er is geen chat, dus geen gezeik van spelers die het te lang vinden duren. Ook is er een queue die automatisch spelers aan je "raidkamer" toevoegt, en, als spelers niet reageren, vervangen door een nieuwe speler uit de queue. Poke genie houdt daarbij rekening met speler level. Let wel op, het matchmaking kan langer duren dan in poke raid als mensen de acties in poke genie niet afvinken. Hij voegt dan steeds een nieuwe speler toe die het proces weer doorloopt. Het kan wel eens 4 - 5 minuten duren.
Raids joinen:
Raids hosten:
Wat kan er mis gaan:
Wat te doen? 2 opties:
Dit heb je heel netjes geschreven en uitgewerkt, we mogen je dankbaar zijn!
Thanks @MusicMaikel voor de tag
bakbakbak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:07:Remote raiden
lap text
die 30 sec zijn niet nodig is mijn ervaring. Een paar tellen is zat. Heb ik mazzel gehad daar? toch vrij regelmatig al toegepast.Raids met 10 personen.
Als je het eenmaal doorhebt, kan je een raids met 10 personen hosten. Dit is iets uitdagender, maar als het lukt, heb je de raid boss gegarandeerd om. In principe werkt het hetzelfde als met 5, alleen kan je in principe maar 5 personen uitnodigen. De truc is als volgt:
Start de raid en nodig de eerste 5 mensen in je lijst uit. Als het goed is, heb je tien vrienden zonder een hartje.
Zodra de eerste persoon in de raid lobby is, verlaat je de lobby.
Je wacht 30 seconden gewoon ingame!
Vervolgens join je weer en nodig je de tweede set van 5 spelers uit. Als je binnen de 30 seconden weer joined, kan je niet opnieuw 5 uitnodigingen uitsturen. Als je op friendship level sorteert, sorteert hij vervolgens alfabetisch, de volgorde zal dus altijd gelijk moeten blijven.
Ik heb wel eens gehad dat als ik boven de 80 seconden lobby tijd rejoin en probeer te inviten dat dat niet wil.. ik leave dus altijd bij ~85 seconden, dan rejoin ik en ben ik weer in de lobby bij ~78 seconden, dan kan ik wel opnieuw inviten.T4F.nl_Muad schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:07:
[...]
[...]
die 30 sec zijn niet nodig is mijn ervaring. Een paar tellen is zat. Heb ik mazzel gehad daar? toch vrij regelmatig al toegepast.
Geen idee of dit confirmed is maar dat is mijn ervaring, iemand hier die dit kan corfirmen btw?
Dus als je rejoined in de lobby en je hebt 80 seconden of meer op de teller staan kun je dan opnieuw inviten?
Er zou een wachttijd van +/-30 sec, vanaf versturen uitnodigingen.skipe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:38:
[...]
Ik heb wel eens gehad dat als ik boven de 80 seconden lobby tijd rejoin en probeer te inviten dat dat niet wil.. ik leave dus altijd bij ~85 seconden, dan rejoin ik en ben ik weer in de lobby bij ~78 seconden, dan kan ik wel opnieuw inviten.
Geen idee of dit confirmed is maar dat is mijn ervaring, iemand hier die dit kan corfirmen btw?
Dus als je rejoined in de lobby en je hebt 80 seconden of meer op de teller staan kun je dan opnieuw inviten?
Mijn ervaring is dat als je de eerste 5 uitnodigt, zodra de eerste in de raid lobby verschijnt, de 30 sec. al zijn verstreken en je uit de lobby kan gaan en meteen weer kan joinen en invites versturen.
@bakbakbak @MusicMaikel Heb het er zojuist ingezet
Daar heb je een punt! Hosten werkt ws beter dan joinen. Ik zal het aanvullen in mijn verhaalSlaut schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:47:
[...]
Willekeurig toevoegen/hosten op www.reddit.com/r/pokemongoraids/new
Hooguit dat als je op de eerste dag van een populaire pokemon iets host, je 50+ invites hebt. Als je met een vriend 2 codes opgeeft haal je helemaal de 10 remote raiders makkelijk.
En mogelijk zijn er over een maand wijzigingen in remote raids, zoals minder schade doen of minder remote raiders in een lobby. De pandemic bonussen lopen dan af.
enskipe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:38:
Ik heb wel eens gehad dat als ik boven de 80 seconden lobby tijd rejoin en probeer te inviten dat dat niet wil.. ik leave dus altijd bij ~85 seconden, dan rejoin ik en ben ik weer in de lobby bij ~78 seconden, dan kan ik wel opnieuw inviten.
Interessant! Ik moet eerlijk bekennen dat ik die 30 seconden verscheidene keren ben tegengekomen in de Poke Raid subreddit. Vandaar dat ik hem ben gaan aanhouden. Ik heb het nooit getest of het sneller of anders kan, wellicht het proberen waard een volgende keer.T4F.nl_Muad schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:07:
die 30 sec zijn niet nodig is mijn ervaring. Een paar tellen is zat. Heb ik mazzel gehad daar? toch vrij regelmatig al toegepast.
Merci! Leuk!G_Dragon schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:26:
@bakbakbak @MusicMaikel Heb het er zojuist ingezet
En hier zijn er meerdere die ook aangeven dat er "iets mee is". Leuk om eens een test op te zetten ;-)
pvp beter omdopen tot go battle lag... tssssss zo zonde zo zonde
Ik ben sindskort weer begonnen met spelen
Ben benieuwd: zijn er nog ergens in NL plekjes a la Kijkduin van vroeger met een hoopje pokéstops bij elkaar voor ultiem Lure-plezier?
Ik wandel altijd door Amsterdam centrum. Daar zijn genoeg Pokéstops en lekker dichtbij huis
. Ik ben zelfs nog nooit in Kijkduin geweest, terwijl ik best wel fanatiek ben.
Verwijderd
Kijkduin was alleen in het begin leuk omdat er toen veel speciale Pokémon zat. Inmiddels is dit al jaren niet meer zo. Ik denk dat je in elke grote stad wel een aantal stop binnen bereik hebt. Maar mijn lure ervaring is 90% troepiBugged schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:07:
Ik ben sindskort weer begonnen met spelenBen benieuwd: zijn er nog ergens in NL plekjes a la Kijkduin van vroeger met een hoopje pokéstops bij elkaar voor ultiem Lure-plezier?
Tip: kijk eens op https://intel.ingress.com/inteliBugged schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:07:
Ik ben sindskort weer begonnen met spelenBen benieuwd: zijn er nog ergens in NL plekjes a la Kijkduin van vroeger met een hoopje pokéstops bij elkaar voor ultiem Lure-plezier?
site met alle portals in ingress. 99% daarvan wordt ook een stop in pokemon go (de laatste % valt af als stops te dicht bij elkaar komen, in ingress is die tolerantie net wat hoger).
plekken met veel portals - plekken met veel stops in pogo. Zoek in je buurt vanuit de luie stoel naar de juiste plekken ;-)
Lures zijn waardeloos tegenwoordig. Incense is flink gebuffed.iBugged schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:07:
Laat nou net als extra bonus voor Gible Community Day (morgen, zondag 6 juni) de duur van lures verlengd zijn tot drie uur:FreqAmsterdam schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Lures zijn waardeloos tegenwoordig. Incense is flink gebuffed.
Ik ben er helemaal klaar voor. Ik doe meestal een lure en een incense en ga dan vanaf de luie bank vangen
.
Zag het ja. Maar lures zijn nog steeds shit met 1 spawn per 5 minuten. Zou er geen muntjes aan verspillen.sixtiek schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:46:
[...]
Laat nou net als extra bonus voor Gible Community Day (morgen, zondag 6 juni) de duur van lures verlengd zijn tot drie uur:
[Afbeelding]
Ik ga morgen helemaal los op Gible. Voorgaande CD’s rustig aan gedaan.Ezio schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:28:
Ik ben er helemaal klaar voor. Ik doe meestal een lure en een incense en ga dan vanaf de luie bank vangen.
[ Voor 26% gewijzigd door FreqAmsterdam op 05-06-2021 17:45 ]
Ah, wel jammer dat Lures dan minder effectief zijn geworden
Ik heb nog lures vanuit de quests etc., dus ik ga morgen toch een poging wagen
Hier in 't dorp zijn toch maar een paar gyms/stops, dus dan kan ik het beter doen wanneer er zo'n event is
Lures minder effectief? Hoe bedoel je dat want ik weet nergens vaniBugged schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:10:
Ah, wel jammer dat Lures dan minder effectief zijn gewordenIk heb nog lures vanuit de quests etc., dus ik ga morgen toch een poging wagen
Hier in 't dorp zijn toch maar een paar gyms/stops, dus dan kan ik het beter doen wanneer er zo'n event is
Een paar posts hierboven (onthoud: in vergelijking met de grote hype een heeele tijd terug)skipe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:17:
[...]
Lures minder effectief? Hoe bedoel je dat want ik weet nergens van
FreqAmsterdam schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Lures zijn waardeloos tegenwoordig. Incense is flink gebuffed.
Lures zijn nog hetzelfde. 1 pokemon per 5 minuten. Incense is nu 1 per minuut.
True, behalve de speciale lures (ice mossy enz) die zijn ook 1 per minuutFireAge schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:27:
Lures zijn nog hetzelfde. 1 pokemon per 5 minuten. Incense is nu 1 per minuut.
Tja, Gible. Aan de ene kant ben ik er blij mee, ik moet nog een heleboel candy om mijn shiny 84% Garchomp op te pimpen. Aan de andere kant, ik heb kilometers gewandeld met mijn andere Garchomp in het verleden. Het is zo jammer dat al die moeite eigenlijk voor niks was, want op een community day kun je zoveel candy krijgen als je nodig hebt...
Verwijderd
En dat weet je natuurlijk van tevoren. Er komt altijd wel een keer een event waarin een bepaalde pokemon heel makkelijk te vangen is. Ik loop nu ook met noibait. 400 Candy nodig om te evolueren. En ik kan je garanderen dat die ook een event krijt waarbij je erover struikeltPhilipsFan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 03:12:
Tja, Gible. Aan de ene kant ben ik er blij mee, ik moet nog een heleboel candy om mijn shiny 84% Garchomp op te pimpen. Aan de andere kant, ik heb kilometers gewandeld met mijn andere Garchomp in het verleden. Het is zo jammer dat al die moeite eigenlijk voor niks was, want op een community day kun je zoveel candy krijgen als je nodig hebt...
Ik heb ook gemengde gevoelens. Ik had er ook vele kilometers voor gelopen. En nu zie je ze overal. Ik heb net mijn eerste hundo gevangen, dus dat maakt het toch nog een beetje goedPhilipsFan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 03:12:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!
:strip_exif()/f/image/YUq8jMPvWB2WbLBayPTsuen4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wKCOAECPdnRq7oATcnH62AcO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/KFxM0AHKRoqrJ966ALVDmZKS.png?f=fotoalbum_large)