Mobiele Airco, ombouw om lucht van buiten aan te zuigen

Pagina: 1
Acties:

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Matched: AC127WSET
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Inventum AC127WSET. Dat is een dual hose airco met 12000BTU voor een redelijke prijs (€ 550,-). Ik zou hem willen gebruiken om twee zonder werkkamers te willen koelen van max. 40m3

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05
CurlyMo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:02:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Inventum AC127WSET. Dat is een dual hose airco met 12000BTU voor een redelijke prijs (€ 550,-). Ik zou hem willen gebruiken om twee zonder werkkamers te willen koelen van max. 40m3
https://www.marktplaats.n...id_social&utm_content=vip

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 15:07
Was al langer op zoek naar een airco die eenvoudig aan te passen is, maar dit is nog handiger aangezien hij af en toe wel verplaatst zal worden, bedankt voor de tip! Waarschijnlijk ga ik 'm vandaag nog bestellen.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ziet er goed uit, maar de invoer en uitvoer zit wel erg dicht op elkaar. Ik vraag me af of de afvoerslang hiermee niet teveel de aanvoerlucht verwarmt en dat je niet gedeeltelijk de verwarmde lucht weer aan het aanzuigen bent.

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-07 17:20
CurlyMo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:32:
Zojuist ook de betreffende Inventum in huis gehaald om te testen, maar wat een lawaai zeg. Met een baan met 50% vergaderen gaat dat hem niet worden :p
Heb je de AC127WSET (Inventum dual/combi hose) gekocht? Ik zat ook naar deze te kijken maar als die werkelijk veel lawaai maakt dan is het niet echt een praktische optie. Ik heb een vergelijkbare situatie met minimaal een paar uur aan besprekingen per dag.

Maakt de stand van temperatuur en ventilatorsnelheid nog uit voor het geluidsniveau? Komt het geluid voornamelijk van de compressor of is het de ventilator (ruis) die je hoort?

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
ericje627 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Heb je de AC127WSET (Inventum dual/combi hose) gekocht? Ik zat ook naar deze te kijken maar als die werkelijk veel lawaai maakt dan is het niet echt een praktische optie. Ik heb een vergelijkbare situatie met minimaal een paar uur aan besprekingen per dag.

Maakt de stand van temperatuur en ventilatorsnelheid nog uit voor het geluidsniveau? Komt het geluid voornamelijk van de compressor of is het de ventilator (ruis) die je hoort?
Ding is maar zeer beperkt in te stellen en ook de compressor is aan of uit. Het is of lawaai of geen lawaai :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• aap1
  • Laatst online: 16:53
Wat vinden jullie van de inventum AC127WSET? Dit is een mobiele airco met een soort van 2 slangen in 1 principe. Zou zoiets beter werken dan het aanpassen van een andere airco naar een twee slangen systeem?
ManIkWeet schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:47:
Weet iemand nog een goede tijdelijke oplossing voor zonwering?
Ik ben niet echt geïnteresseerd in het besteden van 100en euros voor een permanente oplossingen, en mijn ramen zijn zo enorm groot dat m'n airco moeite heeft zelfs met de modificaties!

Ik zat zelf te denken aan het spannen van een fleece deken (plaid op zeeman.com) of 2, maar misschien heeft iemand een beter idee :+
ik heb in het verleden ooit van die autoruit dekens aan de buitenkant van mijn ramen gehangen om de warmte buiten te houden. Dat werkte verassend goed.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@aap1 lijkt me een goede die AC127WSET, lees zelfs dat ie lucht van buiten aanvoert dus je hebt ook gelijk ventilatie?
In ieder geval hoef je 'm niet meer om te bouwen.
De reviews op de site van de fabrikant (...) zijn ook erg positief. https://www.inventum.eu/k...ioners/ac127wset/#reviews

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• OMD
  • Laatst online: 17:30

OMD

aap1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:53:
Wat vinden jullie van de inventum AC127WSET? Dit is een mobiele airco met een soort van 2 slangen in 1 principe. Zou zoiets beter werken dan het aanpassen van een andere airco naar een twee slangen systeem?

[...]

ik heb in het verleden ooit van die autoruit dekens aan de buitenkant van mijn ramen gehangen om de warmte buiten te houden. Dat werkte verassend goed.
Zoiets zocht ik al een tijd. Gelijk 1 besteld. Ben benieuwd, kan helaas dit weekend niet testen met het warme weer vanwege weekend weg.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:20
aap1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:53:

[...]

Prima ding (volgens reviews), ik heb hem 2 maanden geleden gekocht maar nog niet getest. Vrij groot dus wil hem alleen neerzetten als het echt warm wordt (dit weekend). Heb hem hier gehaald voor toen 390 euro: https://discountoffice.nl...ntum-ac127wset-105m3-wit/

Ik heb deze review bekeken: https://mobieleaircos.com/review/inventum-ac127wset/

[ Voor 6% gewijzigd door Santee op 06-06-2023 14:27 ]

DMEGC 4,2kWp Zuid | Goodwe ESA 5kWh/5kW | Zaptec Go 2 | Daikin Sensira single split 2,5kW+multi split 2,5+3,5/5kW

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:03

JME

zeg maar Jamie

franssie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:59:
@aap1 lijkt me een goede die AC127WSET, lees zelfs dat ie lucht van buiten aanvoert dus je hebt ook gelijk ventilatie?
Die lucht zal aan “de buitenkant” van de warmtewisselaar blijven en gebruikt worden om de warmte van binnen af te voeren naar buiten. Je koelt de lucht aan de binnenkant en die lucht blijft ook binnen. Omdat je met deze opstelling geen onderdruk meer creëert in de gekoelde ruimte, heb je juist minder ventilatie in plaats van meer.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

JME schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:10:
[...]

Die lucht zal aan “de buitenkant” van de warmtewisselaar blijven en gebruikt worden om de warmte van binnen af te voeren naar buiten. Je koelt de lucht aan de binnenkant en die lucht blijft ook binnen. Omdat je met deze opstelling geen onderdruk meer creëert in de gekoelde ruimte, heb je juist minder ventilatie in plaats van meer.
Ja zo werkt het normaal. Echter:
De warme lucht van binnen wordt afgevoerd naar buiten en van buiten komt nieuwe lucht gekoeld binnen.
En dat is voor mij nieuw, als het klopt.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:39
Ik heb de zelfde airco als @n0elite, deze airco is niet geschikt om te ombouwen naar 2 slangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9d8t6flD1x0nTFWD9VUsX0YBWWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O57EQczE2e0iac3KMd65MBuL.jpg?f=fotoalbum_large

Niet te zien op de foto is de binnenkant, die is niet goed gescheiden waardoor het toch nog van alle kanten lucht aanzuigt ipv via de "nieuwe" aanvoerslang.

Nu aan het denken om voor de Inventum AC127WSET te gaan of gelijk -goed- en Innova monoblock (wel effe wielen eronder maken).

Een echte split unit is geen optie ivm huurhuis.

Woonachtig in België | 6200 Wp | eGolf 32kWh

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-07 19:21
Jazsie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:01:
Ik heb de zelfde airco als @n0elite, deze airco is niet geschikt om te ombouwen naar 2 slangen:

[Afbeelding]

Niet te zien op de foto is de binnenkant, die is niet goed gescheiden waardoor het toch nog van alle kanten lucht aanzuigt ipv via de "nieuwe" aanvoerslang.

Nu aan het denken om voor de Inventum AC127WSET te gaan of gelijk -goed- en Innova monoblock (wel effe wielen eronder maken).

Opvullen met tochtstrips :+
(ik heb 't nog erger gedaan, vaatdoekjes 8)7)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Creesch

bla bla!

Nu aan het denken om voor de Inventum AC127WSET te gaan
Fyi, die heb ik en heeft hetzelfde probleem. Overigens denk ik nog steeds dat het beter is dan het niet doen, alleen niet even efficiënt als een 100% gesloten circuit.

[ Voor 9% gewijzigd door Creesch op 07-06-2023 09:34 ]

• Jazsie
ManIkWeet schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:23:
[...]

Opvullen met tochtstrips :+
(ik heb 't nog erger gedaan, vaatdoekjes 8)7)
Heb ik gedaan, heeft iets geholpen (op gevoel dan) maar je merkt gewoon dat er nog veel valse lucht wordt aangezogen.
Creesch schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:32:
[...]
Fyi, die heb ik en heeft hetzelfde probleem. Overigens denk ik nog steeds dat het beter is dan het niet doen, alleen niet even efficiënt als een 100% gesloten circuit.
Jij hebt de Inventum AC127WSET die al voorzien is van 2 slangen en ook deze is van binnen niet goed gescheiden/gesloten?

• Creesch

Creesch

bla bla!

Jazsie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:35:
[...]

Jij hebt de Inventum AC127WSET die al voorzien is van 2 slangen en ook deze is van binnen niet goed gescheiden/gesloten?
Correct. Het merendeel van de lucht zal nog steeds via de slang worden aangezogen, maar niet alles.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36
Vorig jaar einde seizoen de AC127WSET aangeschaft met een leuke korting op iBood. Afgelopen week met karton een raam afdichting gemaakt, maar ik moet nog even met iets beters komen met een plank hout of iets dergelijks. De dubbele afvoerslang is vrij stroef en groot dus ook qua aansluiting moet ik daar nog iets slims op bedenken. Mochten mensen goede ideeën hebben dan hoor ik het graag.

Verder een prima ding, blijft luid, zwaar en groot, maar creert geen onderdruk, gaat zelf aan en uit etc.

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-06 13:10

Sociale of particuliere huur? Hier mocht het tot 2 jaar terug ook niet van de woningbouwvereniging maar nu wel mits het aan hun regels voldoet. Misschien de moeite nog eens te informeren.

Verder voor die Innova monoblock moet je ook 2 gaten in de muur maken toch?

Er zijn ook mobiele split units zoals de Trotec PAC 4600, moet je wel je spaarpot kapot slaan.

[ Voor 8% gewijzigd door dannx1986 op 07-06-2023 23:34 ]

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07 00:12

[Afbeelding]

Is dat de Eurom? Die van mij ziet er ook zo uit. Ik heb de 14k btu versie opengemaakt en van binnen de kamer rond de compressor netjes dichtgeplakt met alu plakband folie. Verder heb ik een 100mm aanvoerslang en hier een buisventilator aan toegevoegd: https://www.amazon.nl/dp/B08QFYMFJL

0,0 lucht aangezogen en ik woon in een oud slecht geisoleerd appartment van net na de oorlog dus dat zou ik wel merken met alle gaten en kiertjes. Woonkamer 30m2 en slaapkamer 15m2 staan open. Binnen is het 26c en voelt zeer prettig. Zonder de airco zou het makkelijk 31-32c worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FntXZwDcLEXM8FC8_QUiJUIS8jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/533B6TgVq9pNswcw8bA7Wc3Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door darthaxx op 10-06-2023 17:38 ]

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:16

donny007

Try the Nether!

dannx1986 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:33:
Kan iemand die de Inventum ac127 heeft (en wellicht andere airco’s gehoord heeft) aangeven hoe deze qua geluid presteert?

Heb nu een Tristar staan die echt veel te luid is om in dezelfde ruimte te zetten als waar je je begeeft.

Op papier lijken ze ongeveer evenveel DB te hebben rond de 65DB.
Ik heb toevallig de Inventum AC127WSET (rebadged Midea): koelt geweldig maar is alles behalve geruisloos ;)

Je kunt 'em wel flink temmen door er een dikke laag schuimrubber onder te leggen, op die harde plastic wieltjes rammelt/resoneert de boel anders flink mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTaJ-5zao7li28CoM10l-UcWtUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VLY27TpNBZJW0aGzMLru02k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door donny007 op 11-06-2023 16:01 . Reden: foto ]

/dev/null

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 23:26
donny007 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Ik heb toevallig de Inventum AC127WSET (rebadged Midea): koelt geweldig maar is alles behalve geruisloos ;)

Je kunt 'em wel flink temmen door er een dikke laag schuimrubber onder te leggen, op die harde plastic wieltjes rammelt/resoneert de boel anders flink mee:

[Afbeelding]
Ik herken het geluid probleem niet. Sinds vandaag heb ik dit model in gebruik, en ik vind hem ivm mijn vorige mobiele airco vrij stil. Echt stil is hij niet, maar er is niet zo'n compressor dat periodiek aan slaat en door je kamer heen trilt. Eigenlijk ben ik blij verrast over het geluid.

@donny007 hoe heb jij de bevestiging gemaakt aan het uiteinde van de slang? Ik ben nog aan het bedenken hoe ik dit met een houten plank ga vastmaken maar dan wel het liefst via een soort click systeem. Ik wil de plank los kunnen halen van de slang.

Respectfully, TTB.

• Jazsie
Neen @fugalism, 12000 BTU ofwel 3500W is het koelvermogen en niet het werkelijke -opgenomen- vermogen.

Neem bijvoorbeeld de welbekende Inventum AC127WSET:
https://www.inventum.eu/k.../ac127wset/#specificaties

Bij aansluitwaarde staat 1600W en Energieverbruik per uur 1400W.
Ofwel 1400W per uur.

Je kan dus prima je pc van 750W aanzetten (overigens neem ik aan dat de voeding van je PC 750W is, betekent niet dat je PC ook daadwerklijk 750W verbruikt).

• fugalism
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-06 14:36
Jazsie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:30:
Neen @fugalism, 12000 BTU ofwel 3500W is het koelvermogen en niet het werkelijke -opgenomen- vermogen.

Neem bijvoorbeeld de welbekende Inventum AC127WSET:
https://www.inventum.eu/k.../ac127wset/#specificaties

Bij aansluitwaarde staat 1600W en Energieverbruik per uur 1400W.
Ofwel 1400W per uur.

Je kan dus prima je pc van 750W aanzetten (overigens neem ik aan dat de voeding van je PC 750W is, betekent niet dat je PC ook daadwerklijk 750W verbruikt).
Check, zoiets vermoedde ik al. Bedankt! Voeding is 650W maar dat is inderdaad piekbelasting en niet wat constant verbruikt wordt.

Zit alleen dat mijn uitgang naar buiten in deze kamer een balkondeur is of een klein raampje er boven met een grendel in het midden. Is zoiets uberhaupt goed af te dichten? Slang zo naar buiten via de balkondeur lijkt me niet heel efficient.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:52
m0ridin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Handig inderdad! Mijn probleem is dat ik voor en achter een vast raam over zo'n beetje 75% van de breedte heb en nog niet heb kunnen bedenken hoe ik daar iets aan de buitenkant kan spannen. Dan nog een raam aan de zijkant dat wel open kan klappen, maar die gaat niet eens over de hele hoogte... Oh, en ik woon op de eerste (in de praktijk 2e, want de eerste verdieping bestaat uit 2 lagen) verdieping van een flat dus even van buitenaf erbij is ook niet echt mogelijk :P

Dus hoop nog steeds iets dergelijks te kunnen bedenken, buiten tegenhouden zou zoveel beter zijn...

En een huurflat, dus split unit airco is hier ook (nog) geen optie eigenlijk.

Maar vandaag alweer een comfortabele 25-26 graden toen ik vanochtend wegging voor mijn werk (ramen open gehouden vannacht).

*Edit*

In de tussentijd ook de mobiele airco maar weer tevoorschijn gehaald... Had in het verleden als eens met hout een omhulsel geklust maar wil toch kijken of het niet efficienter kan.

Het gaat om de Koenic KAC 115

Als ik de handleiding check zie ik het volgende:

[Afbeelding]

Oftewel, 4 roosters voor inname lucht volgens de manual. Onder achter en zijkant en dan ook boven achter en zijkant... Overigens loop het bovenachterkant rooster niet over de gehele breedtje maar over de helft ongeveer.

Had dus een houten kap gemaakt die hier helemaal omheen ging, maar ding is vrij fors en niet heel handig vast te zetten. Nu zie ik in het topci best een hoop oplossingen waar er alleen een omhulsel om het onderste stuk zit en de bovenste roosters vrijgelaten worden...

Is dit onder het motto 'goed genoeg'?

Worden dan de bovenste roosters afgeplakt om te voorkomen dat hier lucht wordt aangezogen? (Lijkt me niet bepaald handig/verstandig :P)

ALs ik een A4-tje bij de roosters houdt wordt idd bij alle roosters lucht aangezogen maar vraag me af of bijv een bak/kap onder de onderste rooster(s) voldoende zou zijn.
Dat lijkt echt een exacte kopie uit de handleiding van mijn airco! :P
De EDY EDPA1001: https://www.edy.nl/klimaat/edpa1010/ pagina 8.

Ik heb deze vorig jaar geprobeerd om te bouwen naar 2 slangen, maar ik heb het maar opgegeven. Teveel open door al die luchtinlaten. Ook hier in een huurflat, dus ik heb gister maar de AC127WSET gekocht van Inventum, ik zag goede reacties hier en online.

• Jazsie
dehardstyler schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb deze vorig jaar geprobeerd om te bouwen naar 2 slangen, maar ik heb het maar opgegeven. Teveel open door al die luchtinlaten. Ook hier in een huurflat, dus ik heb gister maar de AC127WSET gekocht van Inventum, ik zag goede reacties hier en online.
Laat vooral ook het resultaat weten vergleken met je "oude" airco :).

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:14
dehardstyler schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Dat lijkt hem idd, heb volgens mij eerder nog wel eens dezelfde onder WEER een andere naam gevonden (everglades iets dacht ik)... Maar ben benieuwd naar je ervaringen. Prijzig apparaatje wel, maar ja... als het goed werkt is dat ook een hoop waard.

• Creesch

Creesch

bla bla!

donny007 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:57:
[...]

[Afbeelding]
Zie ik het nu goed dat je het onderste rooster hebt dichtgetaped? Ik heb aan de onderkant de rand al afgeplakt maar ik heb het idee dat de airco nog steeds ook lucht uit de kamer aanzuigt. Dus ben benieuwd wat je er er nog meer aan gemod hebt.

• dehardstyler
Jazsie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Laat vooral ook het resultaat weten vergleken met je "oude" airco :).
m0ridin schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:20:
[...]

Dat lijkt hem idd, heb volgens mij eerder nog wel eens dezelfde onder WEER een andere naam gevonden (everglades iets dacht ik)... Maar ben benieuwd naar je ervaringen. Prijzig apparaatje wel, maar ja... als het goed werkt is dat ook een hoop waard.
Nou gisteren even een geaard stopcontact gemaakt en de AC127WSET aangesloten: EH 03 op het display na ~2 minuten. :(

Blazen en zuigen werkt wel naar via de slang, maar binnenin draait de blauwe fan niet en er komt dus geen koude lucht uit. Morgen Expert maar even bellen...

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 20:32
Hier voor de zolderkamer ook maar een AC127WSET gekocht op basis van de vele vermeldingen hier. Ik wil hem vooral gebruiken als ik op zolder ga gamen of als ik een dag thuiswerk. Komt helaas pas woensdag, maar dan heb ik nog wat voorbereidingstijd voor de afvoer van de luchtslang.

De slang moet door een Velux dakraam (schuindak) die ik bij gebruik van de airco iets open wil zetten, waardoor er onderaan een opening ontstaat. Mijn hoop is om in die opening een MDF plaat te zetten waar ik de high performance kit op aan kan sluiten, door kan voeren. Helaas is die kit volgens mij niet echt makkelijk vast te maken aan een plaat. Ik zie maar weinig tot geen opties om hem vast te schroeven. Ik zie dat @donny007 hem heeft vastgelijmd.

Op de slang en performance kit zitten van dit soort clips, maar ik kan mij zo snel niet iets bedenken of ik daar iets mee kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Luqfoob2YeJ4JNJrCbOYYzEiqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xql09hOy6cnJVidUSgXjx8l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door GAEvakYD op 18-06-2023 10:38 ]

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36
GAEvakYD schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:26:
Hier voor de zolderkamer ook maar een AC127WSET gekocht op basis van de vele vermeldingen hier. Ik wil hem vooral gebruiken als ik op zolder ga gamen of als ik een dag thuiswerk. Komt helaas pas woensdag, maar dan heb ik nog wat voorbereidingstijd voor de afvoer van de luchtslang.

De slang moet door een Velux dakraam (schuindak) die ik bij gebruik van de airco iets open wil zetten, waardoor er onderaan een opening ontstaat. Mijn hoop is om in die opening een MDF plaat te zetten waar ik de high performance kit op aan kan sluiten, door kan voeren. Helaas is die kit volgens mij niet echt makkelijk vast te maken aan een plaat. Ik zie maar weinig tot geen opties om hem vast te schroeven. Ik zie dat @donny007 hem heeft vastgelijmd.

Op de slang en performance kit zitten van dit soort clips, maar ik kan mij zo snel niet iets bedenken of ik daar iets mee kan.
[Afbeelding]
Dit idd. Ik heb uiteindelijk maar kartonnen platen gebruikt waarbij de clips één en ander vasthouden, maar het is verder van perfect. De airco werkt daarentegen wel grandioos en snel

• Jazsie
dehardstyler schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:13:
[...]
Nou gisteren even een geaard stopcontact gemaakt en de AC127WSET aangesloten: EH 03 op het display na ~2 minuten. :(

Blazen en zuigen werkt wel naar via de slang, maar binnenin draait de blauwe fan niet en er komt dus geen koude lucht uit. Morgen Expert maar even bellen...
Zuur, schijnt vaker voor te komen volgens reviews lees ik nu, DOA of wel terug ruilen.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:36
Ik heb sinds vorig jaar ook de Inventum AC127WSET en heb een tijdje geleden een design gemaakt voor de 3D printer om de slang aan een plank te monteren. Hiervoor gebruikt ik de clipjes die aan de slang zitten.

Heb ik intussen geüpload op Thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:6092744

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz5aBmEf6F_b36kz6b-aNd8STXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/678rWoTLur86tyMjUtYERDIA.jpg?f=fotoalbum_large

Voor diegenen met een 3D printer: print de 4 losse delen en klik de slang vast :)

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• GAEvakYD
peeter123 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:50:
Ik heb sinds vorig jaar ook de Inventum AC127WSET en heb een tijdje geleden een design gemaakt voor de 3D printer om de slang aan een plank te monteren. Hiervoor gebruikt ik de clipjes die aan de slang zitten.

Heb ik intussen geüpload op Thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:6092744

[Afbeelding]

Voor diegenen met een 3D printer: print de 4 losse delen en klik de slang vast :)
Wow je bent geweldig, super bedankt.

Ik zit alleen nog te denken hoe ik bij mijn Velux dakraam, de zijkanten makkelijk dicht ga zetten. Als ik het raam open zet, kan een houten plaat klemmen en daar de slang naar buiten doen. Maar de schuine zijkanten zijn dan niet afgedekt. Dit probleem speelt boven en onder bij zo'n schuin dakraam.

Andere opties is zo'n speciale zak voor dit soort rame, die ook de zijkanten afdichten, maar echt fan ben ik er niet van.
https://www.amazon.nl/dp/B08336NZKX
YouTube: HOOMEE Centrale Pivot Dakraam Afdichting voor Mobiele Airconditionin...

• dehardstyler

[Afbeelding]

Precies wat ik nog zocht, bedankt!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-07 23:20
OMD schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:20:
[...]

Zoiets zocht ik al een tijd. Gelijk 1 besteld. Ben benieuwd, kan helaas dit weekend niet testen met het warme weer vanwege weekend weg.
En, hoe bevalt die AC127WSET?

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-07 13:19

seriousjin

Let's get seriously serious..

Ik heb hem ook op het oog dus ben ook heel benieuwd. Vooral ook hoe hij is qua geluid. En.. Ik vraag mij af of het feit dat de koude en warme lucht in/uitlaat zo dicht bij elkaar zitten geen probleem is. Zowel qua efficientieverlies over de hele buis (koelen/verwarmen elkaar) en of je niet een aanzienlijk deel van de warme lucht die je ermee uitblaast aan de andere kant weer opzuigt.

"You may be big, but I am serious!"

• etienno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 18:44
@peeter123 thanks man, komt goed van pas!

Vraag voor andere AC127WSET eigenaren: ik merk toch wel héél erg duidelijk dat hij gewoon onderdruk creeërt. Ervaren anderen dit ook? Ik twijfel zowat of er ergens wat afdichting bij de verdamper mist.

Heb nooit een single-hose gehad, misschien is het in verhouding een heel stuk beter... Maarrr het marketingpraatje zegt duidelijk "geen aanzuiging van warme lucht uit andere ruimtes" en "geen tegendruk van warme lucht"..

• Creesch

Creesch

bla bla!

etienno schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:29:
@peeter123 thanks man, komt goed van pas!

Vraag voor andere AC127WSET eigenaren: ik merk toch wel héél erg duidelijk dat hij gewoon onderdruk creeërt. Ervaren anderen dit ook? Ik twijfel zowat of er ergens wat afdichting bij de verdamper mist.

Heb nooit een single-hose gehad, misschien is het in verhouding een heel stuk beter... Maarrr het marketingpraatje zegt duidelijk "geen aanzuiging van warme lucht uit andere ruimtes" en "geen tegendruk van warme lucht"..
Ja, er wordt nog steeds lucht van buiten aangezogen. Bij die van mij ook, ik heb wel enige pogingen gedaan om de boel verder af te dichten maar dat heeft maar beperkt resultaat gehad. Aangezien er toch echt ook een hoop lucht van buiten wordt aangezogen ga ik er vanuit dat het inderdaad beter is dan een single hose variant.

Overigens, ook bij zelfbouw oplossingen zijn er maar weinig mensen die daadwerkelijk de boel volledig weten te isoleren.

• GAEvakYD
Ik heb een tijdje zitten prutsen met raamafdichting voor de AC127WSET. Uiteindelijk tijdelijk even de meegeleverde zak gebruikt, maar die is niet optimaal voor een schuin Velux dakraam. Daarmee kon ik alleen de onderkant goed afdichten, maar niet de bovenkant.

Nu toch maar deze besteld. Hier lees ik veel positieve verhalen over.
https://www.amazon.nl/dp/B08336NZKX

Lijkt lastig om te monteren maar stelt echt niets voor. Als je het eenmaal gedaan hebt, heb je binnen 10-15 sec alles hangen.

De airco koelt hier best goed eigenlijk. Gisteravond een avondje simracing. Voor aanvang even aangezet van te voren en de ruimte temperatuur ging een paar graden omlaag richting 21.5 graden. Tijdens het gamen bleef het stabiel, dat klinkt niet optimaal, maar mijn GamePC met een Triple monitor setup genereert echt mega veel warmte. Dus test geslaagd en ik ben er blij mee.

Die slang van de AC127WSET vind ik ook niet optimaal. Vrij lomp en breed. Ik had liever gehad dat ze er echt twee gescheiden slangen van gemaakt zouden hebben. Dan was de slang makkelijker te handelen, had je meer opties met alle standaard spullen in de markt en konden de twee stromen elkaar veel minder beïnvloeden. Maar goed hij doet zijn werk en op de koudste stand, komt er ook ijskoude lucht uit.

• OMD
  • Laatst online: 17:30

OMD

Aftansert schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:57:
[...]

En, hoe bevalt die AC127WSET?
Vergeten te reageren, excuus.

Ja, bevalt wel prima. Zitten uiteraard wat nadelen aan.

+ Koelt goed, wij koelen een woonkamer van net geen 50m2. Krijgt het wel een graad of 2/3 naar beneden. Onze loggia van 15m2 is binnen no-time Antarctica.
+ Vind persoonlijk itt onze oude mobiele airco dat deze een stuk minder herrie maakt.
+ netjes afgewerkt.

- De slang... Mijn hemel, de slang. Dat ding heeft een flexibiliteit van een titanium boor. Wij hebben een lage verwarming voor het raam staan en moesten wat gaan bouwen om hem op de verwarming te kunnen zetten. Daarnaast zit er bij ons tussen de ramen een stukje muur die de kamer insteekt, hierdoor moet het raam veel verder open. Dichtmaken van dat gat was nogal een challenge.
- Blaast eigenlijk alleen omhoog/schuin omhoog. Warmte stijgt en zou dus handiger zijn in mijn ogen dat de kou over de grond de warmte verdrijft.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• DeTimmenator
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01-2025
Hallo dames en heren,

Weet iemand misschien hoe lang de slang van de AC127WSET mobiele airco is? Zit te twijfelen om het apparaat te kopen maar hoor hier dat de slang wat kort is.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:16

donny007

Try the Nether!

DeTimmenator schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:06:
Hallo dames en heren,

Weet iemand misschien hoe lang de slang van de AC127WSET mobiele airco is? Zit te twijfelen om het apparaat te kopen maar hoor hier dat de slang wat kort is.
Ik kan hem zelf niet opmeten zonder alles los te maken, maar volgens bol.com is ie 150 cm lang.

Door de grote buigradius zal de praktische werkafstand iets minder zijn, het is namelijk best wel een unit van een slang.

/dev/null

• Hans1990
  • Niet online
*schop*

Het is vandaag de eerste echt warme dag weer geweest. 28C hier in Twente. Ik had dit topic paar weken terug al gevonden en aan de slag met de veelbesproken mod (ipv direct de Inventum AC127WSET aan te schaffen 8)7 ).

De reden daarvoor is omdat ik bij MediaMarkt Outlet (=> Smart home => Luchtontvochtigers) voor 122 euro een Koenic KAC 3352 (12000 BTU) airco op kop wist te tikken. Enige "gebrek" was een gat in de doos, maar nog wel 2 jaar fabrieksgarantie, en er lijkt verder geen schade aan het apparaat te zijn.

Enfin, die Koenic lijkt een OEM modelletje te zijn waarvan de aanvoer redelijk makkelijk met een bewaarbakje van de Action is te redirecten naar een ventilatieslang. De zijkant heb ik maar gewoon afgeplakt.. ik denk dat in de praktijk daar niet noemenswaardig meer/minder weerstand van af komt.

Nu wou ik wel graag weten of deze mod verschil uitmaakte. Ik heb geprobeerd een voor/na meting te doen: 1 met omleiding van aanvoer van buiten, daarna vanaf binnen, en vervolgens weer vanaf buiten. Op het raam zit een afdichtingshoes. Ik heb deze meting in 1 sessie te doorlopen op een tijdstip dat er geen zon op de kamer staat. De airco heeft daarvoor al een tijdje gedraaid richting z'n setpoint (18C) en dus -heel belangrijk- in staat om tussentijds af te slaan. Door vervolgens te meten hoelang de compressor aan & uit staat zou je kunnen inschatten hoe effectief die koelt. Ik heb hiermee gemeten adhv een stroommeting, omdat daarin duidelijk te zien is wanneer de compressor draait:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Buiten temperatuur: 27C, binnen temperatuur: 18C

Lucht aanvoer direct van buiten (gemodificeerd), P=1105W:
uit 16:27:43
aan 16:32:33    4:50 opwarming
uit 16:39:43    7:10 koelen
aan 16:44:33    4:50 opwarming
uit 16:52:03    7:30 koelen         

Lucht aanvoer van binnen (in feite ongemodificeerd), power=950W - 1042W:
aan 16:56:33    4:30 opwarming
uit 17:08:13   11:40 koelen
aan 17:14:03    5:50 opwarming
uit 17:24:33   10:30 koelen
aan 17:30:54    6:20 opwarming
uit 17:41:43   10:50 koelen

Lucht aanvoer weer direct van buiten (gemodificeerd), P=1060W:
aan 17:47:53    6:10 opwarming
uit 17:53:34    5:40 koelen
aan 17:59:24    5:50 opwarming
uit 18:05:34    6:10 koelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nu3ukJKBzDiv0s5wr1d04Iem0lk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BZYahCOFm4Ntoa4NVAmOM0Bs.png?f=user_large

De opwarmtijd varieert een beetje, maar de koeltijd wordt bijna 2x zo kort. Ik weet niet waarom het vermogen met zo'n 50-100W stijgt als ik de aanvoer van buiten haal, misschien toch iets meer luchtweerstand?
Maar het lijkt er wel op dat deze airco ~2x zo "efficient" wordt. De duty cycle zakt van aanzienlijk, maar exact hoeveel % beter durf ik ook niet met deze meting te zeggen. Immers geldt ook alleen voor deze binnen/buiten temperatuur.. Ik had deze meting namelijk ook zondag gedaan toen het binnen & buiten 18C was, en toen zag ik geen enkel verschil tussen beide aanvoer configuraties.

Het enige wat ik als risico zie is dat de aanvoerlucht voor de condenser te warm wordt. Hebben jullie daar ervaringen mee: ook op de echt warme dagen van bijvoorbeeld 35C+? Immers veel aircos hebben setpoints tot 30C, dus ik neem aan dat alles t/m die temperatuur wel goed moet gaan. Maar ik neem ook aan dat alle gangbare airco's wel thermisch beveiligd zijn.. vooral de Koenic unit die ik heb, want vziw is die gevuld met propaan (R290) als koudemiddel.

edit:
Denkfout gemaakt met de "2x zo efficient". Duty cycle is belangrijker, maar niet genoeg data om echt over gemiddeldes te kunnen praten

[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 01-05-2024 23:35 ]

• spirit21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07-2024
@Hans1990 vergeet niet dat condens ook een factor is. mijn airco laat de condens van de evaporator langs de condenser gaan. en in de opvangbak zit een motor die het overtollig water ook langs de condenser laat gaan. om hem extra tecoolen. momenteel produceer ik heel veel condens maar hartje zomer niet meer en moet ik water toevoegen. wat mijn Kwh flink naar beneden haalt.

en wat traxion zegt:
1 slang == onderdruk
2 slangen niet

en thanks voor de tip van de AC127WSET ik wil een nieuwe aanschaffen met 2 buizen maar dat heeft deze d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door spirit21 op 13-05-2024 18:17 ]

• Hans1990
  • Niet online
Ah check, maar dan neem ik aan dat je flink meer water toevoegt dan een paar L per uur? En hoe voeg je die toe zonder zooitje van te maken?

Ik had namelijk gekeken of ik nog iets met het condens water kan/moet. De soortelijke warmte van water is zo'n 4.2kJ per kg-K. Neem die AC127WSET unit: die voert max 2.9L/h af. Als die lucht op een hete condenser valt en met de uitgaande lucht van 0C naar 50C vervliegt, dan heb je:

2.9[kg/h] * 4186 [kJ/(kg*K)] * (50 - 0) [K] = 606970J/h = 169W

Dat is het max wat de unit nu zelf extra kan doen op droge vs broeierige dagen. 170W is niet niks, maar op 12kBTU (3.5kW) stelt het niet zo heel veel voor.
Maar goed als je er zelf liters tapwater ofzo bij gooit, dan kan je dit vrij makkelijk stellen naar wat je wil.

Ik heb voor mijn voorgaande metingen overigens Delock slimme stekkers gebruikt die ook energie meten, met Tasmota en HomeAssistant. Temperatuur had ik van Tado gehaald.. die radiator zit in een hoek van de kamer en doet over het algemeen het langst over om te settlen. Maar iets zelf bouwen is ook altijd leuk :)

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 21:24
Ik ben van plan de AC127WSET aan te schaffen en lees hier veel over de stugge slang. Hoe realistisch is onderstaande foto? Dit is precies de bocht die ik er ook mee wil maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssM9tQoqnDLsGxnBRrw2gxgygtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3lZ9KJSiemmahSQK6lKnUCt1.webp?f=fotoalbum_large

• Creesch

Creesch

bla bla!

-Bowser- schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:57:
Ik ben van plan de AC127WSET aan te schaffen en lees hier veel over de stugge slang. Hoe realistisch is onderstaande foto? Dit is precies de bocht die ik er ook mee wil maken.

[Afbeelding]
Ik heb die van mij er even bijgepakt.
De bocht op de foto kan net gemaakt worden, hoewel de slang in het echt wel korter is dan hij hier lijkt. Erg handig is het niet, want de airco zal dan strak tegen de muur moeten staan wat ook niet wordt aangeraden.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16

Winkiller

De Mopperpot

-Bowser- schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:57:

[Afbeelding]
Hou ook rekening met inbraak gevoeligheid, dit kan je niet laten zitten op bv. de begane grond.

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-07 22:46
ThinkPad schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:47:
Nog een voordeel daarvan is dat de lucht die je inblaast ook verse lucht is. Met alles in huis dicht om de warmte buiten te houden zal de luchtkwaliteit in huis ook achteruit gaan, met jouw oplossing niet. Perfect dus, dat heeft een split-airco zelfs niet (y)

Wel opletten dat de airco geen vliegjes/pollen naar binnen slurpt, want de inlaat waar hij normaal de binnenlucht pakt heeft mogelijk geen stoffilter.
Ha ja ik heb zelfs een Inventum AC127WSET – Dual Hose en woon 5 hoog ik denk daar valt het wel mee met vliegjes en insecten maar bij de eerste keer wat het al raak 1 wesp en een paar vliegen naar binnen gezogen deze kwamen te voorschijn bij het uitzetten , heb nu een dubbel filter voor de inlaat en hoop hiermee dat deze ongewenste gasten buiten blijven :)

• tronmedia
Inventum AC127WSET

Deksel van bouwmarkt, mdf voorzetraam, horrengaas ( kans dat je insecten naar binnen zuigt ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ksZJrXGSFbUp3OY8RVESkWOq7k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KhkqbNyUl3Fm4MFfM1cJeIeH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSf_H59n2pAPY5zjvKFZcCLM50o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IEnnBGxvNbTVuyFHH0spQGma.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhBZPQA-2AoWOkXxv0sTkywOiR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pWLVYLyRkEquvowrgLb81iaf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1BLcme6szd3xd9mYGTkjjpajY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z7wFVlYVM5ngiEKJrfC2W6bv.jpg?f=user_large

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-07 23:20
Henkie-Jan schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:40:
In een half uurtje is het nu van 24.57 graden celsius naar 23.94 graden celsius gegaan.
Let ook op luchtvochtigheid. Dezelfde relatieve luchtvochtigheid bij een lagere temperatuur voelt dubbel zo comfortabel.

---

De AC127WSET lijkt trouwens uit productie te zijn, want uitverkocht op veel plekken, of voor enorme marges (+200 euro) te koop. Weet iemand een opvolger?

[ Voor 3% gewijzigd door Aftansert op 03-09-2024 11:23 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 00:47
Aftansert schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:22:
[...]

Let ook op luchtvochtigheid. Dezelfde relatieve luchtvochtigheid bij een lagere temperatuur voelt dubbel zo comfortabel.

---

De AC127WSET lijkt trouwens uit productie te zijn, want uitverkocht op veel plekken, of voor enorme marges (+200 euro) te koop. Weet iemand een opvolger?
https://www.expert.nl/inv...tm_campaign=linkgenerator

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-07 15:21
Ik ga de Inventum AC127WSET aanschaffen, heeft iemand al een oplossing voor een schuin Velux dakraam? Ik kan nog niet echt iets fatsoenlijks vinden.

• seriousjin

seriousjin

DonRoger schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:45:
Ik ga de Inventum AC127WSET aanschaffen, heeft iemand al een oplossing voor een schuin Velux dakraam? Ik kan nog niet echt iets fatsoenlijks vinden.
Je zou het volgens mij ook met een schuin darkaam zo kunnen doen zoals ik het 2 jaar geleden eerder in deze topic gedaan heb. Ik zie ergens hierboven dat een andere tweaker op dit moment aanbiedt om voor materiaal + verzendkosten dezelfde adapter daarvoor te 3d-printen :-)..

Als je wilt plaats ik morgen foto en wat meer info van huidige situatie!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:41

Glewellyn

is er ook weer.

DonRoger schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:45:
Heb je de AC127WSET nog ergens te koop gevonden? Ik wil er graag ook een kopen, maar ze lijken overal uitverkocht.

*zucht*

• DonRoger
seriousjin schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:08:
[...]

Ah verdorie, dat raam gaat voor een deel naar binnen, nu snap ik het probleem.. |:(

Daar weet ik zo ook niet echt een mooie oplossing voor. Je zou hem "zo ver mogelijk" open kunnen doen en dan een scherm onder en boven tegen het raam aan?.. :D
Inderdaad vervelend, m'n vader is op het moment bezig met een oplossing voor deze slang in combinatie met de Velux raam (met de 3D printer). Ben erg benieuwd naar het resultaat.
ManIkWeet schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:57:
Ik denk heel stom: gewoon een grote zak noppenfolie (of 2, isolatie enzo) om dat hele raam heen, daar die slang doorheen, in een plank vastmaken zodat je niet tegen het raam blaast.
Dat is ook nog een prima idee inderdaad, alleen wel zorgen dat die plank goed blijft zitten :P
Glewellyn schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Heb je de AC127WSET nog ergens te koop gevonden? Ik wil er graag ook een kopen, maar ze lijken overal uitverkocht.
Vorige week bij bol nog aan kunnen schaffen, ik ben bang ik een van de laatste was ;(

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
[...]

had het eerst bij Bol.com gezien. het was nog bestelbaar 2 weken terug, maar die is nu ook weg.
Bij gebrek aan dual hose airco's, toch kijken voor een mobiele split airco. Die is wel dubbel zo duur.
Of toch een single mobiele airco proberen zelf om te bouwen naar een dual hose.
Heeft er iemand ervaring bij https://www.plexiglas.nl/...ichting-plexiglas-op-maat?
Wou plexiglas als een deurafdichting gebruiken (ipv een houten plank). Het staat toch wel strakker in de woonkamer denk ik.

• seriousjin

seriousjin

wortellica schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:04:
[...]

850 € in duitsland, ik heb deze ook,en is echt geweldig!
Ik heb hem ook aangeschaft en ben hem as we speak aan het uittesten. Nog even kijken of het te doen is met de buitenunit qua montage en geluid voor mijn buren etc. Lijkt aanzienlijk veel beter en stiller te werken dan de AC127WSET. Als het allemaal lukt doe ik die in de verkoop.

• wortellica
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13:11
seriousjin schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:54:
[...]

Ik heb hem ook aangeschaft en ben hem as we speak aan het uittesten. Nog even kijken of het te doen is met de buitenunit qua montage en geluid voor mijn buren etc. Lijkt aanzienlijk veel beter en stiller te werken dan de AC127WSET. Als het allemaal lukt doe ik die in de verkoop.
Eind deze maand komt er een update aan , en word hij nog stiller in de eco modus.

• Jazsie
De AC127WSET is een normale aan/uit compressor @sjirafje.

De enige mobiele (geen split mobiel) inverter die ik ken is de LG Mobiele Airco Dual Inverter Smart.
https://www.lg.com/nl/lucht-water-warmtepompen/pa11ws/

• seriousjin

seriousjin

Er zijn wel varianten van de AC127WSET met inverter trouwens. Het is een rebadge van midea (duo heet hij dan geloof ik). Midea heeft varianten met inverter, maar die waren 2 jaar geleden niet in NL verkrijgbaar.

• TekkenLord
[...]

Het is weer te koop bij bol.com

• wortellica
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13:11
TekkenLord schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:40:
[...]

het gaat om de volgende mogelijke airco's:

Dual hose (inventum):
[Afbeelding]

Midea portasplit (mobiele split airco)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties van de slang tussen binnen en buitenunit:
[Afbeelding]

Ondanks dat de Midea duurder is, gaat mijn voorkeur naar deze Midea. Hoewel duur relatief is: sommige single hose airco zijn duurder.

in beide gevallen, is het idee om een plexiglas plaat tegen de achterdeur te plaatsen als de airco wordt gebruikt.
Als laatste alternatief is dus zelf hobbyen om van een single hose naar een dual hose te maken.
Bij de midea kan je deur/raam gewoon op een kleine kier blijven....... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de AC127WSET ook een goede airco vond!

• TekkenLord
wortellica schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Bij de midea kan je deur/raam gewoon op een kleine kier blijven....... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de AC127WSET ook een goede airco vond!
De kier optie hebben we ook overwogen. Maar mijn partner is echter niet zo van insecten in huis. We hadden ook aan een plisse hordeur gedacht met ruimte voor de slang. Maar zo een hordeur kost ook een paar honderd euro.
Op dit moment is plexiglas denk ik de beste optie rekening houdend dat het ook licht doorlaat. Maar als dit echt een straalkachel effect heeft ondanks een zonnedoek bij de achterdeur, moeten we dan toch voor een dun MDF plaat gaan (midea of dual hose inventum of hobby dual hose) of een plisse hordeur (voor alleen de midea).

.

• dehardstyler
Aangezien er hier nogal wat interesse was in de AC127WSET van Inventum, even een huishoudelijke mededeling: ze lijken nu echt uit de handel te zijn, want mijn tweede geeft nu ook error EH 03. Inventum is langs geweest voor garantie, en geeft aan geen reparaties, onderdelen of een vervanger te kunnen leveren, dus ik moet mijn geld terugvragen bij de winkel...

Helaas is deze ook niet meer verkrijgbaar bij bol.com, dus ik moet wat nieuws gaan verzinnen. :(
Toch maar een Midea Portasplit misschien? Heeft iemand hier daar ervaring mee?

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:39
dehardstyler schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:41:
Aangezien er hier nogal wat interesse was in de AC127WSET van Inventum, even een huishoudelijke mededeling: ze lijken nu echt uit de handel te zijn.

Toch maar een Midea Portasplit misschien? Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Ik heb mijn Olimpia Splendid Dolceclima 12 HP
aangepast, toen bleek dat die Inventum niet leverbaar was.

Dit kun je met heel veel modellen doen natuurlijk.

Doos met elastiek, tochtstrip op de Airco en tweede slang uit het raam via een spaanplaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUbINtwdEtNhQG9iLrXWPJxc3DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTBbZ88yu417I74W3TN6KPQa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdjV-0j-SwLwtdMflSfIDu8tPOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0WYMb2VMewhFTAtuYY06ai9.jpg?f=fotoalbum_large

Meta Quest 3

• dez1983
  • Laatst online: 30-06 21:40
Ik heb overigens nog een nieuwe AC127WSET in doos, mocht iemand interesse hebben. Ik had hem ooit zelf gekocht, om extra te kunnen koelen, maar vooralsnog nog nooit nodig gehad. Ik heb hem in 2022 via ibood besteld.

• seriousjin

seriousjin

Mijn AC127WSET staat ook in de verkoop vanwege overstap naar split unit, met 3d-geprinte adapter die hier eerder in het topic langsgekomen is. (Zie vraag en aanbod :-) )

• Agerb0n
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-08-2025

[Afbeelding]

PETER DANK!!!

• dehardstyler
Ik was mijn schuur aan het opruimen en kwam daar een experimentje van vorige zomer tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/we_iucIwLDQOKmCdwmZQV3rJ-IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3FTQw7ZIheg1p9TWsbCPWfu.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een andere variant op de dubbele slang voor de AC127WSET van Inventum (ook bekend als de Midea Duo). Ik vond de slang daarvan echt veel te lomp en te kort. Zodoende heb ik de originele setup van de Inventum airco gepakt, waarbij 1 slang gebruikt wordt en vervolgens met de 3D printer daarvoor een adapter gemaakt. Nu zijn het dus weer 2 losse slangen, die veel handelbaarder zijn. Helaas heeft mijn AC127WSET 3 keer de geest gegeven en ik heb dus mijn geld teruggekregen. En nu heb ik eigenlijk niks meer aan deze adapter.

Verder nog wat plastic stukken over die er ook bij horen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRrzgNIw1LWpKaV7W-0YibME0L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNFPdeZv0Cz8e9RVbnQEbGls.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik iemand hier er blij mee maken voor een kratje pils? :)

• seriousjin

seriousjin

Ik heb nog een 3d-geprinte adapter voor de slang van de AC127WSET liggen (zie foto's eerder in deze thread, om hem afgedicht het raam uit te laten blazen). Ben overgestapt op een andere airco, dus mocht iemand interesse hebben stuur even een dm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dfb7xa78zC3-tEznmf7Yz6A3LHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4gYrzOGP3XNd1x56XdGuNt6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door seriousjin op 01-05-2026 20:35 ]

• seriousjin

seriousjin

seriousjin schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 20:30:
Ik heb nog een 3d-geprinte adapter voor de slang van de AC127WSET liggen (zie foto's eerder in deze thread, om hem afgedicht het raam uit te laten blazen). Ben overgestapt op een andere airco, dus mocht iemand interesse hebben stuur even een dm!

[Afbeelding]
Verkocht aan een medetweaker!

• tronmedia
Hier denk ik ook aan, heb nu Inventum AC127WSET, deze koel prima echter de geluidssterkte is nog altijd behoorlijk, ik lees echter wel over het condenspompje van de Midea Porta, dat deze regelmatig aanspringt en een nogal irritant geluid maakt, ook de buitenunit maakt toch een aanzienlijk geluid ( denk aan de buren), maar we gaan het zien, staat voor volgend jaar op de lijst.

• Creesch

Creesch

bla bla!

tronmedia schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:33:
[...]

Hier denk ik ook aan, heb nu Inventum AC127WSET, deze koel prima echter de geluidssterkte is nog altijd behoorlijk, ik lees echter wel over het condenspompje van de Midea Porta, dat deze regelmatig aanspringt en een nogal irritant geluid maakt, ook de buitenunit maakt toch een aanzienlijk geluid ( denk aan de buren), maar we gaan het zien, staat voor volgend jaar op de lijst.
Ik heb er eentje aangeschaft, ik zal ook even laten weten hoe het geluid is. Ik moet alleen nog even wachten aangezien ik 'm niet rechtop kon vervoeren. Er is ook een ander topic waar het specifiek over het geluid gaat: Midea PortaSplit vragen

• dehardstyler
tronmedia schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:33:
[...]

Volgens mij was je inmiddels ook al op de hoogte door het Portasplit topic, maar ik kwam hier nu toevallig langs, dus toch nog even voor de zekerheid, aangezien ik zowel met AC127WSET als de Portasplit ervaring heb (Portasplit sinds eind april):

Het geluid is mij eerlijk gezegd wel tegengevallen van de Portasplit. Of ik ging er met te hoge verwachtingen in, maar ik heb uiteindelijk ook nog een setje Alpine SleepDeep oordopjes gekocht om er echt mee te kunnen slapen. Maar qua performance is het wel echt een wereld van verschil. :)

• tronmedia
dehardstyler schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:48:
[...]

Volgens mij was je inmiddels ook al op de hoogte door het Portasplit topic, maar ik kwam hier nu toevallig langs, dus toch nog even voor de zekerheid, aangezien ik zowel met AC127WSET als de Portasplit ervaring heb (Portasplit sinds eind april):

Het geluid is mij eerlijk gezegd wel tegengevallen van de Portasplit. Of ik ging er met te hoge verwachtingen in, maar ik heb uiteindelijk ook nog een setje Alpine SleepDeep oordopjes gekocht om er echt mee te kunnen slapen. Maar qua performance is het wel echt een wereld van verschil. :)
De AC127WSET staat nu in de woonkamer en de Midea PortaSplit in de slaapkamer, wat betreft geluid is het vrij persoonlijk, vind de Midea PortaSplit in slilent mode best te doen, echter wat ik nog belangrijker vind is de koelprestatie, van 32 graden naar 24 graden in de slaapkamer , ik had daar ooit een vaste airco ook 3,5 KW en deze kwam tot 22.7 graden , verder heb ik zowel in woon als slaapkamer een plafondventilator en dit heeft ook invloed, positief gezien.

Midea PortaSplit blijft een mobiele split met de compressor in de binnenuit, het is ook van belang wat de ondergrond is, hier staat de Midea PortaSplit op tapijt, via Midea Portasplit reddit kun je veel informatie vinden hoe gebruikers eventueel problemen met de midea portasplit oplossen.

• dehardstyler
tronmedia schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:31:
[...]

De AC127WSET staat nu in de woonkamer en de Midea PortaSplit in de slaapkamer, wat betreft geluid is het vrij persoonlijk, vind de Midea PortaSplit in slilent mode best te doen, echter wat ik nog belangrijker vind is de koelprestatie, van 32 graden naar 24 graden in de slaapkamer , ik had daar ooit een vaste airco ook 3,5 KW en deze kwam tot 22.7 graden , verder heb ik zowel in woon als slaapkamer een plafondventilator en dit heeft ook invloed, positief gezien.

Midea PortaSplit blijft een mobiele split met de compressor in de binnenuit, het is ook van belang wat de ondergrond is, hier staat de Midea PortaSplit op tapijt, via Midea Portasplit reddit kun je veel informatie vinden hoe gebruikers eventueel problemen met de midea portasplit oplossen.
Voor ernaast zitten is het prima, maar ik kan er niet mee slapen omdat het niet constant is. Dat is het leuke, ik kon met de AC127WSET gewoon slapen en die maakt veel meer herrie. Maar ik vind het geluid van die Portasplit echt heel irritant met die veranderingen elke keer. En daar kom ik ook met de Silent mode niet onderuit. Geloof mij ik heb alle pagina's gezien sinds eind april, SleepDeep it is. :P

Toch bedankt voor de tip nog!

• tronmedia
dehardstyler schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:43:
[...]

Voor ernaast zitten is het prima, maar ik kan er niet mee slapen omdat het niet constant is. Dat is het leuke, ik kon met de AC127WSET gewoon slapen en die maakt veel meer herrie. Maar ik vind het geluid van die Portasplit echt heel irritant met die veranderingen elke keer. En daar kom ik ook met de Silent mode niet onderuit. Geloof mij ik heb alle pagina's gezien sinds eind april, SleepDeep it is. :P

Toch bedankt voor de tip nog!
Een monotoon geluid kun je beter hebben dan modulerende geluiden dat klopt.

• DonRoger
dehardstyler schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:57:
Ik was mijn schuur aan het opruimen en kwam daar een experimentje van vorige zomer tegen:

[Afbeelding]

Dit is een andere variant op de dubbele slang voor de AC127WSET van Inventum (ook bekend als de Midea Duo). Ik vond de slang daarvan echt veel te lomp en te kort. Zodoende heb ik de originele setup van de Inventum airco gepakt, waarbij 1 slang gebruikt wordt en vervolgens met de 3D printer daarvoor een adapter gemaakt. Nu zijn het dus weer 2 losse slangen, die veel handelbaarder zijn. Helaas heeft mijn AC127WSET 3 keer de geest gegeven en ik heb dus mijn geld teruggekregen. En nu heb ik eigenlijk niks meer aan deze adapter.

Verder nog wat plastic stukken over die er ook bij horen:

[Afbeelding]

Kan ik iemand hier er blij mee maken voor een kratje pils? :)
Is dat deze toevallig? https://www.printables.com/model/1724813-midea-duo-inlet-hose-59

Ik wil ‘m zelf ook maken mocht het weer heet gaan worden.

• DonRoger
Winkiller schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:22:
@DonRoger Vacuüm trekken is niet het juiste woord, onderdruk is beter. Stel je voor dat je gaat slapen en je slaapkamer trek vacuüm !? dat overleef ik niet dan :+

In feite heb je totaal geen last van die onderdruk, je merkt het aan deuren open doen meer niet.
Ha, ja dat is inderdaad een beter woord :+

Ik heb nu een adapter laten maken ( vanuit 't linkje van dehardstyler ) zodat ik 2 slangen kan gebruiken met de inventum ac127wset, want die 2 in 1 slang is veel te stug bij mij, dat werkt voor geen meter. Hopelijk werkt dit wel fatsoenlijk.

• seriousjin

seriousjin

Winkiller schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:22:
@DonRoger Vacuüm trekken is niet het juiste woord, onderdruk is beter. Stel je voor dat je gaat slapen en je slaapkamer trekt vacuüm !? dat overleef ik niet dan :+

In feite heb je totaal geen last van die onderdruk, je merkt het aan deuren open doen meer niet.
Ik had de AC127WSET. Ik heb wat getest en er is nog steeds een onderdruk die je creeert (wel minder dan met enkelslangs, dat heb ik ook gehad). Ik heb het hier in deze topic wel besproken met anderen, dit zal ong het principe zijn (zie ook eerdere comments):

Ik heb nu de midea portasplit en zou niet meer teruggaan naar een monoblock. Vaste installatie is natuurlijk nog beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn-_9MGK48zUkWeko0WPzUIiqqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTMnItTCN3t0zVXWB4ReJyak.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door seriousjin op 29-06-2026 16:15 ]

• DonRoger
seriousjin schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:12:
[...]

Ik had de AC127WSET. Ik heb wat getest en er is nog steeds een onderdruk die je creeert (wel minder dan met enkelslangs, dat heb ik ook gehad). Ik heb het hier in deze topic wel besproken met anderen, dit zal ong het principe zijn (zie ook eerdere comments):

Ik heb nu de midea portasplit en zou niet meer teruggaan naar een monoblock. Vaste installatie is natuurlijk nog beter.

[Afbeelding]
Hmm interessant, alleen is een portasplit in mijn situatie wellicht niet ideaal omdat ik de airco voor zolder nodig heb en ik een schuin dakraam heb met een redelijk kleine velux kantelraam.
Pagina: 1