Wat nog ontbreekt is wat er nou precies op papier gezet is over de lening die jullie aangingen met je ouders.console schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:24:
Nou een hoop reacties zo te zien, ik probeer hieronder zoveel mogelijk antwoorden op de vragen te geven;Denk dat ik z’n beetje wel alles hebt beantwoord. Zo niet dan mag je mij hier op wijzen.
- Wij waren in gemeenschap van goederen getrouwd.
- Er zijn (gelukkig) geen kinderen in het spel.
- Ja ik verdien meer, en dat heb ik altijd al gedaan.
- Lening was o.a. voor het verbouwen van de woning (woning ik heb overgenomen) en hebben mijn ouders samen aan ons geleend.
- Ze heeft altijd in de huishouding gewerkt, waarvan de laatste jaar van onze relatie neer meer. Tijdens de scheiding heb ik haar toen proberen te helpen om een baan te bemachtigen, zelfs met haar een CV opgezet met haar werkverleden erop. Alle sollicitaties die ze had, heeft ze telkens afgezegd. Daarna heeft zij letterlijk gezegd; ik ga niet werken. Punt. Hierdoor heeft zij een andere CV aangeleverd (aan de gemeente/bijstand) dan de CV die ik met haar op heb gezet. Daar mist het gedeelte waar ze jaren in de huishouding heeft gewerkt (hier ben ik achter gekomen).
Daardoor ben ik juist minder gaan werken (net voordat alles bijna afgerond was en berekend was), nu betaal ik 819 Euro en anders was dat 1470 Euro p/m geweest. Ik ga niet voor iemand betalen die de hele dag op zijn/haar kont zit en makkelijk aan het werk kan.- Geld inhouden op de alimentatie kan/mag helaas niet.
- Ze heeft nu ook al geruime tijd een nieuwe vriend, die er wel erg vaak is van wat ik gehoord hebt. Daarnaast is ze op vakantie geweest naar een warm land met haar nieuwe vriend (prima natuurlijk, dat gun ik haar van harte). Maar als je daar wat euro’tjes uit kunt geven, kan je dat ook aan mij en/of mijn ouders.
- Waarom zou ik het kwijt moeten schelden? Als het andersom was geweest, had ik het zeker terug moeten betalen.
Daar tegenover staat natuurlijk wel, als ik het kwijtscheld dat ik geen energie er meer in hoef te steken. Wat natuurlijk ook wel wat waard is, dan ben ik zeker grotendeels met jullie eens.
Het is dan meer een gevoel van; het is niet rechtvaardig.
Ook zie ik in de reactie nog niet dat het je al duidelijk is dat de gehele schuld ook jouw schuld is en niet slechts de helft. Dat jullie die verdeling in het echtscheidingsconvenant gemaakt hebben is enkel tussen jullie, daar staan je ouders helemaal buiten.
Ik krijg eigenlijk de indruk dat het ook helemaal niet om die schuld of het afbetalen gaat maar vooral over hoe je naar de hele houding van je ex kijkt ook op andere vlakken en dit nou ofwel de spreekwoordelijke druppel is ofwel een mogelijkheid voor een stok.