In het kader van dit topic wil ik toch de discussie weer eens een zwier geven. Geen idee of dit van de modjes mag - ik ben tenslotte de laatste die gereageerd heeft... In dat geval mijn welgemeende excuses.
Maar, toch. Wel een belangrijke discussie dit, als je het mij vraagt.
We zijn bijna uit de medische crisis, het aantal doden loopt terug ondanks dat de besmettingen weer behoorlijk toenemen. Het effect van de vaccinatie. Een heel mooi resultaat, al is het nog even een kwestie van volhouden.
Maar hoe staat het ervoor met de economie?
Ik vond een interessante uiteenzetting van de periode maart 2020. Zoals het is opgeschreven zijn we ternauwernood ontsnapt aan een financiële meltdown - in de VS tenminste:
Nog een quote:
Alles redden, daar was vadertje overheid toch voor?
De vraag van wie doet wat is misschien ook nog wel de minst belangrijke. Nog belangrijker: zijn we gered? Is het gevaar afgeketst of niet?
Het artikel stelt:
Ik vind het heel zorgwekkend dat we geen discussie hierover hebben in Nederland. Het is in de verkiezingen niet benoemd bijvoorbeeld, terwijl de ECB praktisch hetzelfde doet. En het klinkt alsof we de boel niet hebben gerepareerd, maar er sprakt is van uitstel van executie.
Misschien moet Opa Miks zich niet zo druk maken, denk ik soms. Maar dit kan toch niet lang meer goed gaan?
Maar, toch. Wel een belangrijke discussie dit, als je het mij vraagt.
We zijn bijna uit de medische crisis, het aantal doden loopt terug ondanks dat de besmettingen weer behoorlijk toenemen. Het effect van de vaccinatie. Een heel mooi resultaat, al is het nog even een kwestie van volhouden.
Maar hoe staat het ervoor met de economie?
Ik vond een interessante uiteenzetting van de periode maart 2020. Zoals het is opgeschreven zijn we ternauwernood ontsnapt aan een financiële meltdown - in de VS tenminste:
Dit is echt een enorme verandering van het werkpakket van de FED, helaas is deze verandering volledig ondergesneeuwd door de pandemie. De centrale bank heeft hiermee zich nog veel verder begeven op politiek terrein. Best vreemd dat dit zomaar geaccepteerd is.The Fed was established in 1913 to serve as a lender of last resort to troubled banks. On March 23, it pledged to funnel help far beyond that financial core. The Fed said it would buy corporate debt and help to get loans to midsize businesses for the first time ever.
Nog een quote:
https://www.nytimes.com/2...nancial-crisis-covid.htmlThe Fed’s 2008 rescue effort had been widely criticized as a bank bailout. The 2020 redux was to rescue everything.
Alles redden, daar was vadertje overheid toch voor?
De vraag van wie doet wat is misschien ook nog wel de minst belangrijke. Nog belangrijker: zijn we gered? Is het gevaar afgeketst of niet?
Het artikel stelt:
“The financial system remains vulnerable” to a repeat of last March’s sweeping disaster as “the underlying structures and mechanisms that gave rise to the turmoil are still in place,” the Financial Stability Board, a global oversight body, wrote in a meltdown post-mortem.

Ik vind het heel zorgwekkend dat we geen discussie hierover hebben in Nederland. Het is in de verkiezingen niet benoemd bijvoorbeeld, terwijl de ECB praktisch hetzelfde doet. En het klinkt alsof we de boel niet hebben gerepareerd, maar er sprakt is van uitstel van executie.
Misschien moet Opa Miks zich niet zo druk maken, denk ik soms. Maar dit kan toch niet lang meer goed gaan?
[ Voor 9% gewijzigd door Miks op 22-03-2021 01:58 ]