Hoi Tweakers,
Recent kwam de volgende website via een Facebook-advertentie onder mijn aandacht:
*knip*
Net zoals er bureau's zijn die je helpen om je geld terug te krijgen van een luchtvaartmaatschappij als er vertraging is geweest en je daar recht op hebt, beweren zij dit te doen bij Airbnb. Blijkbaar is het namelijk onterecht dat je daar servicekosten hebt betaald, op basis van het verbod op het dienen van twee heren.
Ik citeer:
Volgens drimble is het bedrijf deze maand opgericht, en verder is er niets over te vinden op Google. Ook geen krantenartikelen over dit Airbnb-verhaal, wel dit medium verhaal van de oprichter van het bedrijf: https://medium.com/@jacqu...aan-huurders-c6c42e78402d
Is er iemand met juridische kennis die kan beoordelen of dit betrouwbaar is? Ik ben benieuwd!
Recent kwam de volgende website via een Facebook-advertentie onder mijn aandacht:
*knip*
Net zoals er bureau's zijn die je helpen om je geld terug te krijgen van een luchtvaartmaatschappij als er vertraging is geweest en je daar recht op hebt, beweren zij dit te doen bij Airbnb. Blijkbaar is het namelijk onterecht dat je daar servicekosten hebt betaald, op basis van het verbod op het dienen van twee heren.
Ik citeer:
Dit klinkt natuurlijk als de moeite waard om goed naar te kijken. Nu heb ik zelf geen juridische kennis, dus ik weet niet of het wel waar is wat ze beweren. Bovendien, de website is vrij summier dus over de betrouwbaarheid heb ik ook enige twijfels. Misschien is het ook goed mogelijk om zelf een aanvraag in te dienen met een simpele brief.Verbod op dienen van twee heren Op 16 oktober 2018 heeft de Hoge Raad, de hoogste rechter in Nederland, verduidelijkt hoe het verbod op het dienen van twee heren moet worden toegepast (ECLI:NL:HR:2015:3099). Bemiddelaars (bijvoorbeeld makelaars) mogen geen geld aan een huurder van een woning of kamer vragen als zij ook voor de verhuurder optreden.
Dit geldt ook voor bemiddelaars bij de huur en verhuur van vakantiewoningen, zoals Airbnb. Airbnb treedt op voor de verhuurder en vraagt hier een vergoeding voor. In strijd met het verbod op het dienen van twee heren vraagt Airbnb daarnaast echter ook een "service fee" aan huurder. Dit is verboden en Twee Heren B.V.is ervan overtuigd dat iedereen die in Nederland woont en via het platform van Airbnb heeft gehuurd, deze service fee kan terug vorderen.
Volgens drimble is het bedrijf deze maand opgericht, en verder is er niets over te vinden op Google. Ook geen krantenartikelen over dit Airbnb-verhaal, wel dit medium verhaal van de oprichter van het bedrijf: https://medium.com/@jacqu...aan-huurders-c6c42e78402d
Is er iemand met juridische kennis die kan beoordelen of dit betrouwbaar is? Ik ben benieuwd!
[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 11-03-2020 13:17 ]