Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:36

Bad Brains

<(0.o)>

Matched: Interface
Ik vond deze in de kast, en ik wilde eigenlijk na een kleine 15/20 jaar weer is gaan spelen.
Een SDGR uit ik meen '91

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TuM3lvC.jpg

Het idee is dat ik met mijn koptelefoon wil oefenen en vroeg me af wat ik voor interface ik wil.
Mijn PC zit aan een Yamaha (stereo) versterker en daar gaat via optical een kabel naar de Sennheiser RS220 Docking station. (draadloze koptelefoon)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41KqUEhsP-L._SL500_AC_SS350_.jpg

Aan de RS220 dock zit nog een analoge input die ik kan schakelen en dus eventueel ook kan gebruiken.
Ik heb een klein versterkertje die ik eventueel ertussen kan gebruiken. De soundwave 35

Afbeeldingslocatie: https://reverb-res.cloudinary.com/image/upload/s--DXdhyMgt--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1480784483/ujaucoggfrpxed2xnrvp.jpg

Aan de achterkant zit een send/return en een RCA ingang waar de speaker aan zit en simpel los te koppelen.
Die kan eruit en eventueel naar een interface? Zit zelf te denken om mss het hele apparaat uit de klankkast te halen. Geen idee wat handig is, misschien zeggen jullie wel "die heb je helemaal niet nodig"
Om te oefenen hoeft het niet perse naar de PC maar je weet nooit waarom je niet eens wat wilt opnemen dus ik zie de aansluiting via de PC wel zitten.
PC heeft gewoon de reguliere onboard uitgangen incluis optical.
Ook omdat ik dan geen gemuts met verwisselen van uitgangen heb.

Iemand een idee hoe ik dit het simpelst kan bewerkstelligen? Wil eventueel ook wel wat investeren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:10:
Ik had een analoge Sennheiser maar hoef daar niet naar terug, geluidskwaliteit in vergelijking met deze is vele malen slechter. Maar bedankt voor de info. Kom zo een aardig eind in de richting.

Modeling Amp moest het even opzoeken want ik had geen idee waar je het over had.
Dan gaan we een andere richting op, begrijp dat dit een gitaarversterker is met andere soundstages of hebben we het ook over een digitaal (naar PC) apparaat.
Simpelweg 'simuleert' een modeling amp de gehele gitaarversterker en speaker. Er bestaan uiteraard ook modeling amps met een USB aansluiting (maar die doen het modelling nog steeds in het apparaat zelf). Maar als je bijvoorbeeld die simpelste Line6 pocket pod koopt kun je ook gewoon een kabeltje naar de line-ingang (de blauwe ingang) van je geluidskaart doen en dan opnemen... Je kunt het zo ingewikkeld maken als je zelf wil, tot het moment dat je een complete studio thuis aan het bouwen bent O-)
Want zo'n eerder genoemde Line 6 doet dit softwarematig, niet goed?
Klopt. Dat is een PC audio interface, en de modelling software draait dan op de PC. Als zo'n audio-interface 'low-latency' drivers heeft ('ASIO drivers') kun je dan modeling software zoals Amplitube4 draaien.

Het laaste alternatief is dat je de 'modeling' volledig analoog doet met een Preamp / speaker emulater / DI-box ding, zoals met een "Tech 21 SansAmp Bass Driver DI". Die hebben ook een vette sound!

Zelf heb ik voor m'n gitaar een Marshall JMP-1 (buizen preamp met speaker emulator) om 's nachts over m'n koptelefoon te spelen :9

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:36

Bad Brains

<(0.o)>

De grap is ik had zo'n sansamp toen hij net uit was maar ik nooit meer speelde.
Helaas verkocht en had hem min of meer voor wat grafisch werk gratis verkregen (nieuw)
Ik ga even nadenken, misschien wat ouder spul bekijken want heel veel budget is er niet om hele gekke sprongen te maken. Interface naar de PC moet er eigenlijk wel inzitten.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Tarin schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:35:
[...]

Een varigrip trainer, een stemapparaatje, een capo, een assortiment plectrums (plectra?) in verschillende diktes.
Als aanvulling: een metronoom / drumcomputer ding en een looper! Beste practice tools ooit. Verder een audio-interface oid om jezelf op te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2017 22:59 ]

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:06:
Wat je vooral wilt testen is denk ik de headphones out in jouw situatie.

Ik denk niet dat buizen veel zin heeft als je 90% door headphones speelt.

Daar bovenop klinkt de headphones out (emulated output) van mijn series one echt voor geen meter. Denk dat modelling amps dat beter kunnen.

Sterker, heb je wel een amp nodig in jouw geval?
Tja terechte vraag, reden dat ik toch naar een versterker kijk is omdat ik mijn pedalen verzameling wil blijven gebruiken.
Gebruikte de de POD eigenlijk ook meer als interface tussen pedalen en hoofdtelefoon, stond redelijk clean afgesteld en de ingebouwde effecten standaard op bypass.

Heb nu de oude valvetronic bak gepakt om mee te spelen, maar merk vooral dat die als losse amp gewoon 100 keer beter klinkt als de POD.
De vox heb ik nog staan om af en toe mee te slepen naar vrienden om daar wat samen te spelen.

An sich voldoet de valvetronic versterker ook, enige praktisch nadeel is dat ik de effectloop mis voor mijn looper die ik als thuisspeler redelijk veel gebruik. Maar ook,omdat ik last heb van er-is-een-apparaat-kapot-gegaan-dat-moet-dus-vervangen-worden-GAS... zeker na het kijken van al die youtube filmpjes :)

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:29
Gibson fan? :+

Aardige collectie! Wat zien we?

As we speak heb ik toch maar mijn recording gear aangesloten. Had vorige week mijn pc opnieuw geinstalleerd met win10, laatste versie. Tuurlijk geen drivers voor mijn Edirol UA-25. Maar met een hoop gepruts en google e.e.a. toch aan de gang gekregen met 8.1 drivers.

Nu aan het spelen met plaatsing mic, recording settings, interface settings etc.

Als ik wat fatsoenlijks heb zal ik het wel even posten.

• KnoxNL
Nice! Ik ben niet zo'n Metallica kenner dus ik dacht dat de EMG's wellicht van Zakk Wylde (NickCatanese, BLS) afkwamen.

Ik heb inmiddels wat dingen opgenomen. Helemaal perfect is het nog niet, want, ongeduldig en het heeft al lang genoeg geduurd, en dit is in ieder geval presentabel. Het is ook compleet droog, omdat ik bij de vorige opnames die postte het advies kreeg om reverb/delay in de nabewerking toe te voegen, maar daar heb ik nog geen zin in gehad.

Hoe gaat dat dan? Nou zo:

Grootmembraam fantoom gevoede mic voor amp:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/recording1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/recording2.JPG

naar Roland Edirol UA-25 audio interface, die aangesloten zit op een HP DC8300 SFF pc:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/recording3.JPG

Input:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/recording4.JPG

Dit alles record ik dmv Audacity (Open Source):

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/recording5.JPG

Wat is er gebruikt voor deze opnames:

- Blackstar series one 45 combo
- Fender Custom Shop Strat 1964 NOS met handgewonden pickups
- ThorpyFX Veteran

Alle andere gear die je ziet stond uit of in bypass.

Omdat ik geen zin heb zoveel links te maken geef ik jullie gewoon een link naar mijn NAS, waar zowel de MP3 bestanden als de source files van Audacity staan. Als je audacity download kun je adh van de source files met effecten spelen, etc en kijken of het wellicht ook iets voor jou is:

Audacity: https://www.fosshub.com/Audacity.html/

Link naar audio files: LINK

De naam geeft aan wat voor setting gebruikt wordt.

QR code voor mobile :+ :

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/qr1.jpg

Mochten mensen interesse hebben zouden we ook met elkaar een nummer kunnen maken, door simpelweg elke keer de source files met elkaar te delen. Ieder kan dan zijn ding doen en sporen toevoegen voor zijn eigen tracks :D

Ik hoor het wel als mensen daar interesse in hebben.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:27:
Nice! Ik ben niet zo'n Metallica kenner dus ik dacht dat de EMG's wellicht van Zakk Wylde (NickCatanese, BLS) afkwamen.

Ik heb inmiddels wat dingen opgenomen. Helemaal perfect is het nog niet, want, ongeduldig en het heeft al lang genoeg geduurd, en dit is in ieder geval presentabel. Het is ook compleet droog, omdat ik bij de vorige opnames die postte het advies kreeg om reverb/delay in de nabewerking toe te voegen, maar daar heb ik nog geen zin in gehad.

Hoe gaat dat dan? Nou zo:

Grootmembraam fantoom gevoede mic voor amp:

[afbeelding]

[afbeelding]

naar Roland Edirol UA-25 audio interface, die aangesloten zit op een HP DC8300 SFF pc:

[afbeelding]

Input:

[afbeelding]

Dit alles record ik dmv Audacity (Open Source):

[afbeelding]

Wat is er gebruikt voor deze opnames:

- Blackstar series one 45 combo
- Fender Custom Shop Strat 1964 NOS met handgewonden pickups
- ThorpyFX Veteran

Alle andere gear die je ziet stond uit of in bypass.

Omdat ik geen zin heb zoveel links te maken geef ik jullie gewoon een link naar mijn NAS, waar zowel de MP3 bestanden als de source files van Audacity staan. Als je audacity download kun je adh van de source files met effecten spelen, etc en kijken of het wellicht ook iets voor jou is:

Audacity: https://www.fosshub.com/Audacity.html/

Link naar audio files: LINK

De naam geeft aan wat voor setting gebruikt wordt.

QR code voor mobile :+ :

[afbeelding]

Mochten mensen interesse hebben zouden we ook met elkaar een nummer kunnen maken, door simpelweg elke keer de source files met elkaar te delen. Ieder kan dan zijn ding doen en sporen toevoegen voor zijn eigen tracks :D

Ik hoor het wel als mensen daar interesse in hebben.
Audacity is heel fijn inderdaad! Ik werk er op mijn werk mee.

Thuis wordt het (toch) GarageBand.

Ik moet echt eens gaan opnemen, ik heb geen mic paraat, helaas, maar kan evt. via de ‘emulated out’.

Ik ga vanavond eens goed luisteren! ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• KnoxNL
Het zijn nog steeds maar wat frutsels hoor, en in het echt blijft het veel beter klinken. Het is ook een relatief goedkope mic en audio interface, en zoals gezegd helemaal droog signaal.

Maar het opnemen is toch wel weer leuk stiekum. Alleen voor ik alles geïnstalleerd, afgesteld en klaar had was ik toch wel een paar uur verder.

De mic heeft settings, de plaatsing bepaalt veel, de interface heeft settings, dan moet je eigenlijk nog je gear goed afstellen voor opnemen..... Ik heb nog zeker 90% van de variabelen ongemoeid gelaten.

Ik zou anno 2018 ook niemand meer aanraden om op deze manier op te nemen als je nog geen spullen hebt, de interfaces zijn tegenwoordig zo goed...

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-03 13:58
Omdat ik onlangs na 10 jaar weer in een band ben gaan spelen ga ik mijn zolder benutten als schrijf en opnameruimte. Na een tijd te hebben gelezen uiteindelijk gisteren een Focusrite 2i4 interface en een set KRK RP6 G3 monitors besteld.
Verder ga ik Logic Pro X gebruiken met Amplitube VST (Orange amps) en ben ik erover aan het denken om Perfect Drums aan te schaffen, ook al heb ik een goede e-kit staan. Wil me zeker in eerste instantie enkel gaan toeleggen op gitaar. Drums mag onze drummer zich om bekommeren :)

Mijn bedoeling is om dry signal op te gaan nemen om later te kunnen reampen. Misschien gebruik ik ook wel een aantal pedalen (Ibanez TS10 en Orange Fur Coat).
Uiteindelijk wil ik wel met wat ik thuis opneem minstens profi demo kwaliteit kunnen neerzetten, maar liefst natuurlijk album kwaliteit.
Wat ik me vooral afvraag is of een (niet al te dure) DI box veel meerwaarde geeft tov de Focusrite. De 2i4 heeft een pad button, dus voor het clippen hoef ik het niet te doen. Maar zou het echt zoveel helderder/dynamischer oid klinken? Iemand hier ervaring mee?

Verdere tips zijn uiteraard ook altijd welkom :D

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Ramzzz
  • Niet online
Maverick! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:12:
Omdat ik onlangs na 10 jaar weer in een band ben gaan spelen ga ik mijn zolder benutten als schrijf en opnameruimte. Na een tijd te hebben gelezen uiteindelijk gisteren een Focusrite 2i4 interface en een set KRK RP6 G3 monitors besteld.
Verder ga ik Logic Pro X gebruiken met Amplitube VST (Orange amps) en ben ik erover aan het denken om Perfect Drums aan te schaffen, ook al heb ik een goede e-kit staan. Wil me zeker in eerste instantie enkel gaan toeleggen op gitaar. Drums mag onze drummer zich om bekommeren :)

Mijn bedoeling is om dry signal op te gaan nemen om later te kunnen reampen. Misschien gebruik ik ook wel een aantal pedalen (Ibanez TS10 en Orange Fur Coat).
Uiteindelijk wil ik wel met wat ik thuis opneem minstens profi demo kwaliteit kunnen neerzetten, maar liefst natuurlijk album kwaliteit.
Wat ik me vooral afvraag is of een (niet al te dure) DI box veel meerwaarde geeft tov de Focusrite. De 2i4 heeft een pad button, dus voor het clippen hoef ik het niet te doen. Maar zou het echt zoveel helderder/dynamischer oid klinken? Iemand hier ervaring mee?

Verdere tips zijn uiteraard ook altijd welkom :D
Heb je niet toevallig een amp met 'dry out', een speakersimulator, o.i.d.? Mij ervaring is dat je wel graag wilt horen wat je speelt, wanneer je het opneemt...

Je dry signal alleen opnemen lijkt me niet echt een beeld geven wat je eigenlijk gespeeld hebt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03 21:41
Vraag waar ik niet goed de google criteria voor kan verzinnen: ik heb hier een oude marshall half stack staan waarvan de head kapot is. Nu ben ik van plan om een audio interface te kopen op via een goede koptelefoon en een amp simulatie pakket na jaren weer eens elektrisch gitaar te spelen.

Echter bedacht ik mij: hoe mooi zou het zijn als de output van de interface naar de cab gaat en het geluid daar uit komt! Ik vermoed dat direct op de cab aansluiten niet gaat werken en het signaal eerst versterkt moet worden. Klopt dit? En zo ja, hoe heet zo iets?

• Ramzzz
  • Niet online
-unknown schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:07:
Vraag waar ik niet goed de google criteria voor kan verzinnen: ik heb hier een oude marshall half stack staan waarvan de head kapot is. Nu ben ik van plan om een audio interface te kopen op via een goede koptelefoon en een amp simulatie pakket na jaren weer eens elektrisch gitaar te spelen.

Echter bedacht ik mij: hoe mooi zou het zijn als de output van de interface naar de cab gaat en het geluid daar uit komt! Ik vermoed dat direct op de cab aansluiten niet gaat werken en het signaal eerst versterkt moet worden. Klopt dit? En zo ja, hoe heet zo iets?
Dan heb je een zgn. 'power amp' nodig, dat kan een (eenvoudige) transistorversterker zijn, en dan moet je de juiste output en input hebben ... (hoeveel Ω output levert de versterker, hoeveel Ω input vergt de speaker cab).

Dus zoiets https://www.bax-shop.nl/g...ersterker?o=product_price of zoiets https://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-top?o=product_price.

Vrees overigens niet, met een 1 of 5 Watt versterker kom je een heel eind!

@-unknown Wat is er 'kapot' aan de head?

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 27-05-2019 19:16 ]

• Ramzzz
  • Niet online
Daar kun je met een kleine (buizen? transistor?) amp, waar je ook een koptelefoon in kunt duwen, heel veel en goed geluid uit halen!

https://www.google.com/se...AUIDigB&biw=1920&bih=1013

De vraag is of je dan überhaupt nog een audio interface wilt of nodig hebt, of direct met een modelling versterker-top beter uit bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 27-05-2019 19:31 ]

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12

MsD

@-unknown Als je gewoon wat geluid door die cab wilt hebben kan je natuurlijk ook gewoon een oude hifi-versterker bij de kringloop regelen, kost je ook niks, ofzo.

Welke head gaat het eigenlijk om? bij veel Marshalls komt het geregeld voor dat je input niet meer werkt, maar de eindtrap wel, dus via de effectsloop kan je gewoon nog spelen (8100...)

Maar als je echt alleen maar via een audio interface gaat werken, scoor de goedkoopste versterker die je kan vinden :-)

Er staan geregeld van die Skytec achtige Soort van PA versterkers op MP, kan je echt voor een tientje of wat meenemen, en dat doet uiteindelijk precies wat jij wilt.

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03 21:41
MsD schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:06:
@-unknown Als je gewoon wat geluid door die cab wilt hebben kan je natuurlijk ook gewoon een oude hifi-versterker bij de kringloop regelen, kost je ook niks, ofzo.

Welke head gaat het eigenlijk om? bij veel Marshalls komt het geregeld voor dat je input niet meer werkt, maar de eindtrap wel, dus via de effectsloop kan je gewoon nog spelen (8100...)

Maar als je echt alleen maar via een audio interface gaat werken, scoor de goedkoopste versterker die je kan vinden :-)

Er staan geregeld van die Skytec achtige Soort van PA versterkers op MP, kan je echt voor een tientje of wat meenemen, en dat doet uiteindelijk precies wat jij wilt.
Dank voor jullie duidelijke verhaal @MsD & @Ramzzz.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 15:08

KneoK

Not in a million lightyears

Ik ben sinds een maand of drie redelijk serieus bezig met gitaarspelen. Vroeger weleens wat op akoestisch gepingeld, maar niks serieus. Nu ben ik mezelf via sites als justinguitar en guitartricks de basis aan het aanleren, gaat best aardig vind ik.

Enorm tof om hier in dit topic te lezen over alle gear die jullie gebruiken. Ik ben begonnen met een goedkope Ibanez Gio RG121DX en een Blackstar ID:Core 10V2 versterkertje, wat vooralsnog meer dan voldoende is. Van de week heb ik een Epiphone Les Paul 1960 Tribute Plus met Seymour Duncan pickups gekocht, soms moet je jezelf verwennen :p

Naast de Blackstar, gebruik ik nu ook Guitar Rig 5 Pro, want ik had nog een Real Tone kabel liggen, van de eerste Rocksmith op de Xbox 360. Latency is vrij hoog, maar daar merk ik als beginner nog vrij weinig van. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere interface, want ik speel toch alleen thuis en vrijwel altijd met koptelefoon, en een hele rij aan pedals gaat 'm voorlopig toch niet worden, al is het wel verslavend.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:58
KneoK schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:13:
Ik ben sinds een maand of drie redelijk serieus bezig met gitaarspelen. Vroeger weleens wat op akoestisch gepingeld, maar niks serieus. Nu ben ik mezelf via sites als justinguitar en guitartricks de basis aan het aanleren, gaat best aardig vind ik.

Latency is vrij hoog, maar daar merk ik als beginner nog vrij weinig van. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere interface, want ik speel toch alleen thuis en vrijwel altijd met koptelefoon, en een hele rij aan pedals gaat 'm voorlopig toch niet worden, al is het wel verslavend.
Welkom bij een nieuwe verslavende hobby _/-\o_ Er komen zeker nog aankopen aan, ik moet de eerste gitarist/muzikant nog tegenkomen die vind dat hij/zij 'genoeg gear' heeft :P

Ivm die latency zou ik wel opletten. Wanneer je een noot aanslaat op je gitaar, hoor je die dan onmiddelijk in je koptelefoon? Indien er idd een latency of soort delay op zit zou ik dit wel asap regelen, anders kan je mogelijk wat problemen ondervinden bij het oefenen van je ritmisch gevoel. Gelukkig zijn er genoeg interfaces of kleine amps te vinden aan een redelijke prijs.

Veel succes en plezier met musiceren allezinds _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-02 18:33

Drunken_Bear

Pro Niksnut

KneoK schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:13:

Enorm tof om hier in dit topic te lezen over alle gear die jullie gebruiken. Ik ben begonnen met een goedkope Ibanez Gio RG121DX en een Blackstar ID:Core 10V2 versterkertje, wat vooralsnog meer dan voldoende is. Van de week heb ik een Epiphone Les Paul 1960 Tribute Plus met Seymour Duncan pickups gekocht, soms moet je jezelf verwennen :p

Naast de Blackstar, gebruik ik nu ook Guitar Rig 5 Pro, want ik had nog een Real Tone kabel liggen, van de eerste Rocksmith op de Xbox 360. Latency is vrij hoog, maar daar merk ik als beginner nog vrij weinig van. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere interface, want ik speel toch alleen thuis en vrijwel altijd met koptelefoon, en een hele rij aan pedals gaat 'm voorlopig toch niet worden, al is het wel verslavend.
Heyyy welkom. Zo zo al heel wat aankopen gedaan voor een beginner. goed bezig!

Ik wil eigenlijk een nieuwe akoestische gitaar, maar ik denk dat mijn vriendin wil dat ik eindelijk eens begin met sparen voor dat huis dat we over 2 jaar willen kopen O-)
Ik zal dus spullen moeten verkopen om een leuke gitaar te scoren.

De volgende spullen ga ik dus de verkoop in doen:

Pedalen:
Boss RC-30 - kan er niet goed mee omgaan en gebruik het niet. Ik hoop er €120,- voor te vangen
Digitech Bass Driver (weet iemand wellicht hoeveel deze waard zou zijn?)
Boss Bass EQ - Hoop er €60-70,- voor te krijgen

Gitaren:
Yamaha APX500 - Moet rond de €100-150 gaan kosten
Epiphone G400 Goth SG - Moet rond de €100-150 gaan kosten

De gitaar die ik op het oog heb:
https://www.thomann.de/nl/gretsch_g5022_ce_rancher_jumbo.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Drunken_Bear op 02-07-2019 09:28 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Drunken_Bear schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:08:
[...]

dit is voor mij echt abracadabra, maar ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat
Het is gewoon een specifieke microfoonopstelling die tot een bepaald resultaat leidt.

Ik zal van het weekend kijken of ik een stukje van m'n opnames kan posten. En mocht je niet kunnen wachten, dit YouTube filmpje geeft ook een goed beeld/uitleg:
Kapoen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:11:
Ik zou ook graag eens opnames maken van mijn eigen gepingel, maar ik moet nog uitzoeken hoe en welke microfoon ik kan aansluiten op mijn camera (Nikon D5300 DSLR). Ik ben die gare smartphone beelden met slechte reverb beu :(
Is het niet handiger om een degelijke interface te kopen en de audio met je computer op te nemen? Dan heb je meer instellingsvrijheid dan als je de audio op je camera opneemt

[ Voor 31% gewijzigd door Gitarist op 11-07-2019 11:14 ]

• KnoxNL
Gitarist schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Het is gewoon een specifieke microfoonopstelling die tot een bepaald resultaat leidt.

Ik zal van het weekend kijken of ik een stukje van m'n opnames kan posten. En mocht je niet kunnen wachten, dit YouTube filmpje geeft ook een goed beeld/uitleg: [YouTube: Recording Acoustic Guitar using Mid Side M/S Recording Technique]

[...]

Is het niet handiger om een degelijke interface te kopen en de audio met je computer op te nemen? Dan heb je meer instellingsvrijheid dan als je de audio op je camera opneemt
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar het resultaat en hoe het zich verhoudt tot mijn opnames. Als je ze kunt posten zonder post-processing zou top zijn!

• Kapoen
Gitarist schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:12:
[...]
Daar had ik ook al aan gedacht, maar mijn bureau is echt te klein om ook nog te gaan stoeien met instrumenten en een camera. Mijn woonkamer biedt een stuk meer mogelijkheden.

Uiteindelijk is mijn doel om mijn oefensessies netjes op te nemen, om mijn fouten te verbeteren en mijn vooruitgang te kunnen meten. Ik heb geen ambities om youtube of opnamestudio's te bestormen of zo :P

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 16:23

Dhrax

Prog Lord

Ik gebruik sinds enkele weken de Neural DSP Plini suite. Volledig software gebaseerd.

Heerlijk rammen op goed volume met koptelefoon op. Er is voor vrijwel alle suites die ze aanbieden (ook bass) een trial van 14 dagen beschikbaar. Vereist wel iLok voor licentie management, maar dit is geen probleem imo, werkt prima.

De tone en flexibiliteit is echt fantastisch. Dit is wel de next-gen thing, zeker als je al eens aan het stoeien bent geweest met GuitarRig en BiasFX o.i.d. Dit is wel next level. Ik haal zoveel meer plezier uit het spelen nu puur door de eenvoud. Gitaar inluggen in je interface, DAW open en gaan.

Ik ben altijd heel sceptisch geweest maar dit is echt heel goed :D

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dhrax schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:33:
Ik gebruik sinds enkele weken de Neural DSP Plini suite. Volledig software gebaseerd.[...]
Ik haal zoveel meer plezier uit het spelen nu puur door de eenvoud. Gitaar inluggen in je interface, DAW open en gaan.[...]
Vooropgesteld, ik ken dat pakket niet, maar in hoeverre is dat beter/simpeler dan Guitar rig?

Dat is toch ook gewoon gitaar inpluggen in je interface, DAW open en gaan?

Ik ben voor demootjes zelf altijd erg te spreken over de standaard amps en pedals simulator van Logic. Ook de Waves GTR modelers zijn heel aardig.

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Gitarist schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:33:
[...]

Vooropgesteld, ik ken dat pakket niet, maar in hoeverre is dat beter/simpeler dan Guitar rig?
Dat is toch ook gewoon gitaar inpluggen in je interface, DAW open en gaan?
Ik ben voor demootjes zelf altijd erg te spreken over de standaard amps en pedals simulator van Logic. Ook de Waves GTR modelers zijn heel aardig.
De functies die je krijgt per pakket verschillen, maar als ik puur Plini even pak dan krijg je het volgende;

* Clean amp
* Crunch amp
* High Gain amp
* Compressor + overdrive
* Delay + reverb
* Cab sims met een Variété aan mic's (SM57, Ribbon, Condensor e.d.)

Wat dit vooral goed maakt is de dynamiek en de tone. Het is zoveel meer levendig dan bijvoorbeeld een GuitarRig. Vooral de hoge tonen komen goed door met tonnen sustain. Iets wat ik vooral met andere pakketten mis. Qua gemak inderdaad net anders maar ik doel hier meer op traditioneel t.o.v. moddeling. Je hebt gewoon meer vrijheid omdat je ook avonds laat nog flink kunt scheuren zonder de buren wakker te trillen.

Ik stuur je wel even een PM met meer info :)

• Kapoen
Hebben jullie per toeval een goede suggestie voor een USB interface om gitaar op te nemen? Mijn budget zit ruim genomen tussen €0 en €150.

Ik heb op dit moment een Tascam US-122mkII aan mijn PC hangen, maar aangezien Tascam geen drivers heeft ontwikkeld voor Windows 10 :( geeft dit problemen wanneer ik een opname wil doen in bv. Audacity.
Via kunst en vliegwerk kon ik de oude drivers voor windows 8 wel installeren, maar dit geeft toch echt problemen nu.

Wanneer ik mijn Roland Blues Cube rechtstreeks aan mijn PC hang met USB kabel werkt alles prima, alleen wordt de speaker niet gedempt wanneer ik mijn koptelefoon inplug, dus het is lastig concentreren op een backing track/drum groove.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe interface om mijn 'muziekschool huiswerk' een beetje fatsoenlijk af te werken, smartphone opnames met een lading reverb zijn mijn ding niet. Ik wil dus eventueel een ritme kunnen opnemen of een backing track opzetten en daarover kunnen spelen.

• KnoxNL
Ramzzz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:10:
[...]

Wat, je koopt een originele Klon©®™ Centaur©®™? :o

:+
Ik koop helemaal niks meer, ik overweeg zelfs te verkopen. :+

@Kapoen Hoe wil je precies gaan werken? Met plugins in bv Cubase etc, of wil je je sound op de interface kunnen bepalen inc cabinet simulation etc.

Want dat bepaalt wezenlijk je keuze, alsmede budget.

Wel raar trouwens dat ie de speaker niet mute. Ik heb de handleiding van jouw amp net bekeken en lijkt inderdaad niet te werken. Bij mijn Blackstar kan ik de amp dempen door hem in standby te zetten. De line out blijft dan werken.

Misschien heel dom: Wat gebeurd er als je de master dicht draait? Ik kan me voorstellen dat er dan nog wel output over USB is.

[ Voor 57% gewijzigd door KnoxNL op 08-04-2020 11:51 ]

• Kapoen
KnoxNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:46:
[...]

Ik koop helemaal niks meer, ik overweeg zelfs te verkopen. :+

@Kapoen Hoe wil je precies gaan werken? Met plugins in bv Cubase etc, of wil je je sound op de interface kunnen bepalen inc cabinet simulation etc.

Want dat bepaalt wezenlijk je keuze, alsmede budget.

Misschien heel dom: Wat gebeurd er als je de master dicht draait? Ik kan me voorstellen dat er dan nog wel output over USB is.
Dat zal ik straks na het werk eens proberen :)

Ik verkies inderdaad om plugins te gebruiken in cubase of audacity of een andere software om op te nemen.
Eventueel kan ik later nog een microfoon aanschaffen om mijn blues cube met pedaalbord rechtstreeks op te nemen, maar dat is geen prioriteit nu.

• KnoxNL
@Kapoen

Ok dan mag het dus een simpele IO unit zijn.

Ik ben daar geen expert in maar volgens mij zijn er legio.
Ik zou dan mijn keuze op reviews gaan baseren.

Als je zoiets doet:

https://www.bax-shop.nl/e...2-out-usb-audio-interface

Heb je als voordeel dat je later ook nog microfoons kunt aansluiten met fantoomvoeding etc als die behoefte nog ontstaat. Zoiets heb ik zelf ook, maar dan van Roland Edirol.

Simpeler kan ook altijd, dan kom je op dit soort dingen uit:

https://www.bax-shop.nl/e...d-studio-gx-usb-interface

Werkt met zowel Line6 software zelf als VST etc compatible (dus Cubase en aanverwanten)

Allen zijn je hardware mogelijkheden dan dus minder als je er later meer mee wilt doen.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Kapoen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:29:
Hebben jullie per toeval een goede suggestie voor een USB interface om gitaar op te nemen? Mijn budget zit ruim genomen tussen €0 en €150.

Ik heb op dit moment een Tascam US-122mkII aan mijn PC hangen, maar aangezien Tascam geen drivers heeft ontwikkeld voor Windows 10 :( geeft dit problemen wanneer ik een opname wil doen in bv. Audacity.
Via kunst en vliegwerk kon ik de oude drivers voor windows 8 wel installeren, maar dit geeft toch echt problemen nu.
Ik kan de Focusrite Scarlett solo v3 erg aanraden in deze categorie.
Wanneer ik mijn Roland Blues Cube rechtstreeks aan mijn PC hang met USB kabel werkt alles prima, alleen wordt de speaker niet gedempt wanneer ik mijn koptelefoon inplug, dus het is lastig concentreren op een backing track/drum groove.
Het is hierboven ook al genoemd, maar is de output van het signaal over USB afhankelijk van de volumeknop van de amp? Ik zou verwachten dat dat losstaat van elkaar, of dat het op z'n minst instelbaar is. Wellicht heeft Roland in de drivers ook een settings programmaatje ofzo?
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe interface om mijn 'muziekschool huiswerk' een beetje fatsoenlijk af te werken, smartphone opnames met een lading reverb zijn mijn ding niet. Ik wil dus eventueel een ritme kunnen opnemen of een backing track opzetten en daarover kunnen spelen.
Voordeel van de Scarlett Solo is dat je er ook Ableton Live en ProTools First bij krijgt, met ook een aantal redelijke amp simulators.

• KnoxNL
Gitarist schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:00:
[...]

Ik kan de Focusrite Scarlett solo v3 erg aanraden in deze categorie.
Dit is inderdaad ook zo bij de Focusrite die ik hierboven noem, wordt veel software meegeleverd.
Het is maar net hoe uitgebreid je de interface zelf wilt hebben :)

Overigens is er van die ik noemde ook een 3rd gen, dus zou dan altijd daarvoor gaan ipv de 2nd gen:

https://www.thomann.de/nl/focusrite_scarlett_2i2_3rd_gen.htm

Ik blijf echter ook Roland fan:

https://www.thomann.de/nl/roland_rubix22.htm

Komt met Ableton lite en Hz input speciaal voor instrumenten. En werkt nog met Ipad voor als je op reis bent.

[ Voor 24% gewijzigd door KnoxNL op 08-04-2020 14:26 ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:19:
[...]

Dit is inderdaad ook zo bij de Focusrite die ik hierboven noem, wordt veel software meegeleverd.

Overigens is er van die ik noemde ook een 3rd gen, dus zou dan altijd daarvoor gaan ipv de 2nd gen:

Komt met Ableton lite en Hz input speciaal voor instrumenten. En werkt nog met Ipad voor als je op reis bent.
Ja, die v2's zijn ook nog leverbaar en vaak gunstig geprijsd 8)
Maar ook die Focusrites hebben een "instr" standje wat overeenkomt met die Hz input op de Roland.
Maar dat die ook op iPad werkt is ook wel nice, daar zou ik graag eens mee willen testen

• Kapoen
KnoxNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:19:
[...]

Ik heb net een prijsopgave gevraagd voor de Focusrite Scarlett 2i2 en de Roland Rubix 22 bij een lokale winkel hier in België (we gaan een beetje chauvinistisch doen).

In de tussentijd wil ik ook nog aan de slag gaan met Ubuntu Studio op een oude laptop. Eens kijken of die wel overweg kan met mijn oude Tascam interface. En de truuk met de volumeknop op mijn Roland amp staat ook nog op mijn todo lijst (corona crisis op het werk knabbelt aan mijn vrije tijd).

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Grifoendor schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:17:
Hi Tweakers, ik speel al enkele jaren gitaar op een Fender Squier Stratocaster en ik heb daarnaast een Line 6 Spider IV 15. Destijds de versterker in een opwelling gekocht, maar ben er toch niet helemaal tevreden mee.. de sound over de speakers vind ik niet fijn klinken, maar met een koptelefoon op (DT 770) wel. Daarnaast word ik af en toe een beetje overweldigd door de vele opties/functies die erop zitten, waardoor ik toch minder vaak speel, oftewel ik ben op zoek naar een andere versterker voor thuisgebruik!

Ik zat eerst te kijken naar een 1x12 cabinet met een Celestion Vintage speaker, met daarbij een Orange Micro Terror. Vooral vanwege de simpliciteit van die combinatie, alleen zie ik nu toch dat deze erg hard moet staan voordat deze goed geluid geeft en de koptelefoon aansluiting niet van hele goede kwaliteit is. Daarnaast is er gewoon zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet echt meer zie, wil ik weer een solid-state combo, hybrid of buizen en past het daarnaast in het budget 400-500 euro?

Ik zie graag jullie tips/aanbevelingen tegemoet!
De Orange Micro terror is (naar mijn mening) een heel leuke amp, alleen, omdat het een buienversterker is, gaat 'ie op z'n mooist klinken op hogere volumes.

Ik zou je adviseren om eerst goed na te denken wat je precies wilt.
Wat voor soort muziek speel je of wil je gaan spelen. Aan de hand daarvan kan je (eventueel met behulp van ons in dit topic) bepalen wat voor een soort versterker het beste bij jou past.
Daarnaast is het ook van belang om te weten waar je gaat spelen. Gaat de versterker bij wijze van spreken de slaapkamer niet uitkomen, dan is een dikke (buizen)amp met hoog wattage misschien overkill. Maar als je er ook (kleine) optredens mee gaat doen, dan wordt het weer een ander verhaal. Nadeel van grotere versterkers is dat ze meestal weer geen hoofdtelefoon-aansluiting hebben.

Ook als je vooral met hoofdtelefoon speelt, dan zou je ook kunnen overwegen om helemaal geen versterker te gebruiken, maar dat geld te investeren in een goede interface voor je laptop/computer en software om de versterker te kunnen simuleren in een audioprogramma.

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:21
Gitarist schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:35:
[...]

De Orange Micro terror is (naar mijn mening) een heel leuke amp, alleen, omdat het een buienversterker is, gaat 'ie op z'n mooist klinken op hogere volumes.

Ik zou je adviseren om eerst goed na te denken wat je precies wilt.
Wat voor soort muziek speel je of wil je gaan spelen. Aan de hand daarvan kan je (eventueel met behulp van ons in dit topic) bepalen wat voor een soort versterker het beste bij jou past.
Daarnaast is het ook van belang om te weten waar je gaat spelen. Gaat de versterker bij wijze van spreken de slaapkamer niet uitkomen, dan is een dikke (buizen)amp met hoog wattage misschien overkill. Maar als je er ook (kleine) optredens mee gaat doen, dan wordt het weer een ander verhaal. Nadeel van grotere versterkers is dat ze meestal weer geen hoofdtelefoon-aansluiting hebben.

Ook als je vooral met hoofdtelefoon speelt, dan zou je ook kunnen overwegen om helemaal geen versterker te gebruiken, maar dat geld te investeren in een goede interface voor je laptop/computer en software om de versterker te kunnen simuleren in een audioprogramma.
Ik ben dus inderdaad wel heel erg benieuwd naar de Micro Terror in combinatie met bijvoorbeeld de Harley Benton G112 Vintage, alleen speel ik dus wel gewoon op een kamer (gelukkig geen buren). De muziek genres die ik speel zijn: rock, punk, lichte metal maar hou daarnaast ook van John Mayer. Ben dus eigenlijk opzoek naar een oplossing die all-round gebruikt kan worden.

Zo'n interface klinkt ook wel interessant! Daar zal ik mij eens in gaan verdiepen, bedankt voor je input!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

Grifoendor schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:39:
[...]

Ik ben dus inderdaad wel heel erg benieuwd naar de Micro Terror in combinatie met bijvoorbeeld de Harley Benton G112 Vintage, alleen speel ik dus wel gewoon op een kamer (gelukkig geen buren). De muziek genres die ik speel zijn: rock, punk, lichte metal maar hou daarnaast ook van John Mayer. Ben dus eigenlijk opzoek naar een oplossing die all-round gebruikt kan worden.

Zo'n interface klinkt ook wel interessant! Daar zal ik mij eens in gaan verdiepen, bedankt voor je input!
Even afgaande van een brede smaak, thuis en koptelefoon:

Boss Katana MKII Vanaf €249,-

Het is geen buizenversterker, maar dit is by far een van de beste alles in een oplossingen.

Een concurrent daarvan is bv de Yamaha THR serie. De Katana en de Yamaha zijn wel de koplopers op het moment in dit soort versterkers.

Uiteraard kan je ook een buizenversterker zoeken, maar dan zit je al gauw aan een oplossing met een attenuator te denken. Dan kan je versterker voluit, maar op normaal volume, maar dus ook weer een extra investering.
Daarnaast heb je dus weer pedaaltjes nodig, om dan de sounds te krijgen die je graag wil hebben.

Er is van alles mogelijk! Wij helpen je wel van je geld af! :+

Waiting on the world to change

• Kapoen
pinda powerrr schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:08:
[...]
Er is van alles mogelijk! Wij helpen je wel van je geld af! :+
Dat klopt als een bus, ik heb op aanraden van jullie hier een FocusRite 2i2 interface besteld :9

• KnoxNL
Kapoen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:47:
[...]

Dat klopt als een bus, ik heb op aanraden van jullie hier een FocusRite 2i2 interface besteld :9
Ik ben heel benieuwd, misschien zit er een unboxing in, en een simpele demo? :>

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:21
KnoxNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:31:
@Grifoendor Klinkt alsof je nog dermate "niet weet wat je wilt" :P dat ik mijn oude advies verval:

Jij moet dingen gaan proberen en beluisteren.

In jouw geval met een brede muzieksmaak zou ik in ieder geval 1 van de 2 volgende smaken bewandelen:

- Digitaal
- Buizen met meerdere kanalen

Digitaal mag voor zich spreken waarom.

Buizen met meerdere kanalen maakt je flexibeler qua klank, headroom, volume tussen de sounds etc.

Een micro terror is uit mijn hoofd slechts 1 kanaal en zal je niet helpen een grote stijlflexibiliteit te verkrijgen op een acceptabel volume.
Daar heb je zeker gelijk in, altijd lastig ook om keuzes te maken :P

Heb voor nu een interface besteld, altijd leuk om een beetje te spelen met nieuwe elektronica en aangezien ik al studio headphones en speakers heb liggen/staan volgens mij een prima combinatie!
Kapoen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:47:
[...]

Ik ben voor de solo gegaan, komt morgen binnen! Benieuwd naar je ervaringen!
Ramzzz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:48:
[...]

Klopt.

En de Micro Terror is een topje met een buizen voorversterker en een solid state eindversterker, van 20W.

https://orangeamps.com/pr...rror-series/micro-terror/

Verwacht er geen hemelse ‘clean headroom’ van inderdaad.

@Grifoendor
Digitaal biedt veel mogelijkheden ‘voor weinig’ en Katana’s (bijv.) zijn volop gevraagd en te koop als tweedehands, dus je raakt ‘m in andere tijden ook wel weer kwijt.

Verder, wat @Gitarist, @pinda powerrr en @KnoxNL ook zo’n beetje zeggen.

Kijk vooral nog eens naar wat reviews (bijv. van Thomann, Andertons, of gewoon van gitaristen - slechts weinigen zijn echt onafhankelijk op YouTube), bepaal welke klank je het beste aanstaat.
Bedankt voor je input! Ben toch voor een Focusrite Scarlett Solo gegaan, goed te betalen en ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan doen in combinatie met een amp simulator.

• KnoxNL
Grifoendor schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:48:
[...]

Daar heb je zeker gelijk in, altijd lastig ook om keuzes te maken :P

Heb voor nu een interface besteld, altijd leuk om een beetje te spelen met nieuwe elektronica en aangezien ik al studio headphones en speakers heb liggen/staan volgens mij een prima combinatie!
[...]

Ik ben voor de solo gegaan, komt morgen binnen! Benieuwd naar je ervaringen!

[...]

Bedankt voor je input! Ben toch voor een Focusrite Scarlett Solo gegaan, goed te betalen en ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan doen in combinatie met een amp simulator.
Denk dat dat, zeker gezien de geringe investering en herbruikbaarheid een goede optie is.

Moest ik nu beginnen met spelen dan zou ik ook niet meer bij buizen uitkomen denk ik, zeker niet als beginner :)

@pinda powerrr Voluit ja? :D

Dat vinden de buren dan nog steeds niet leuk denk ik :X

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-03 15:29
Ik wil graag wat dingetjes gaan recorden, maar hoe pak ik dat het beste aan? Het hoeft niet meteen top te zijn, maar gisteren heb ik wat dingen opgenomen met mijn camera en hoewel het beter klinkt dan verwacht, zou ik toch iets meer willen. Het liefst zou ik nog wat willen tweaken via de pc.

Wat ik nu heb is een gitaar, gitaarversterker met line out en een SM57.

Hoe pak ik dit aan? Is de simpelste manier om een interface te kopen? Welke heeft dan ook een beetje leuke software met gitaar effecten etc.?

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:51:
Ik wil graag wat dingetjes gaan recorden, maar hoe pak ik dat het beste aan? Het hoeft niet meteen top te zijn, maar gisteren heb ik wat dingen opgenomen met mijn camera en hoewel het beter klinkt dan verwacht, zou ik toch iets meer willen. Het liefst zou ik nog wat willen tweaken via de pc.

Wat ik nu heb is een gitaar, gitaarversterker met line out en een SM57.

Hoe pak ik dit aan? Is de simpelste manier om een interface te kopen? Welke heeft dan ook een beetje leuke software met gitaar effecten etc.?
Die vraag is pas nog langsgekomen...

Focusrite en een aantal andere merken hebben aardige, betaalbare interfaces.

Het Grote Gitaartopic - deel 8

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 08-05-2020 12:28 ]

• KnoxNL
@Rudolf Waarbij ik nog wil vermelden dat je met zo'n "universele" interface zowel rechstreeks via de line in kunt, als je sm-57 gebruiken. Klinkt mij als de ideale oplossing.

Je gitaarversterker zou ik er dan tussenuit kappen voor het beste resultaat (tenzij sm57)

[ Voor 20% gewijzigd door KnoxNL op 08-05-2020 14:20 ]

• Rudolf
Ik zag dat je bij Thomann bij een Native Instruments usb interface ook Guitar Rig 5 Pro gratis krijgt t/m 1 juni. Misschien wel interessant.

• KnoxNL
Rudolf schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:26:
Ik zag dat je bij Thomann bij een Native Instruments usb interface ook Guitar Rig 5 Pro gratis krijgt t/m 1 juni. Misschien wel interessant.
Dat kan ook inderdaad, de gedachte er achter is hetzelfde. Ik ken het merk verder niet, maar de recensies lijken positief.

• KnoxNL
MsD schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:47:
[...]

NI is natuurlijk wel een erg dikke speler op de home recording markt. Ook hun plugins zijn wel vermaard.

Laatst had Spectre's Glenn Fricker nog een leuke test over die opname dingen.

Behringer deed het weer zeer uitstekend. En die is ook niet zo heel duur.
Ik heb momenteel een Firepower FCA1616 in gebruik om netjes op te nemen, en dat ding is wel echt de bom, zeker voor die prijs. Tweedehands gekocht voor 50 €.
Zeer uitgebreid, en redelijk eenvoudig. ideaal om te re-ampen als je dat leuk vind. Samen met een Behringer Ultra-DI kan ik nu 8 versterkers (!!!!) direct opnemen. Dus gewoon een buizenbak hard, direct in de DI, dat is wel erg gaaf.
En dan kan dat geluid nog eens verwerkt worden (dikke Reaper fan, hier :-) met een re-amp pedaaltje in de return...

Nou ja. Alles kan dus. en kost geen snars. De markt van tweedehands is soms echt erg leuk, wel altijd inlezen of dingen nog wel werken ! soms is driver support vergaan door de jaren heen... Focusrite is er zo eentje. blergh. Mooi spul zolang het werkt, maar wee oh wee als je updates draait. (n=1 ervaring)

Maar goed.
Advies van mijn kant zou zijn, staar je niet blind op één product of merk, en ga zeker eens gewoon naar een muziekwinkel.
Of bel een oefenruimte/studio eens op. Die mensen willen je echt waar heus wel een paar inkijkjes in hun work flow geven.
Ik zou zelf weleens volledig digitaal willen via mijn pc, immers heb ik de interface al.

Maar eens uitzoeken wat ik daarvoor nodig heb. Ondanks dat ik een IT achtergrond heb vind ik opnemen met de gitaar rechstreeks in de line-in nog wat lastig. Met microfoon voor amp gaat het me prima af, maar daar wil ik nu juist vanaf. Ofwel, hoe maak ik met minimale kosten en mijn huidige interface een digitale amp van mijn pc?

• KnoxNL
@Gitarist DAW en plugins ben ik bekend mee. Maar stel nou dat ik niet wil opnemen, afmixen etc, is er dan ook een soort "standalone" softwareoplossing?

Ik heb weinig goesting Cubase ofzo aan te schaffen (vroeger wel versie 3 gehad), en de versie die bij mijn interface zat doet het echt niet meer op win10 :P

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:36:
@Gitarist DAW en plugins ben ik bekend mee. Maar stel nou dat ik niet wil opnemen, afmixen etc, is er dan ook een soort "standalone" softwareoplossing?

Ik heb weinig goesting Cubase ofzo aan te schaffen (vroeger wel versie 3 gehad), en de versie die bij mijn interface zat doet het echt niet meer op win10 :P
Maar wat bedoel je met "niet wil opnemen, afmixen"? Bedoel je dat je je computer gewoon wil gebruiken als ampsimulator om mee te kunnen spelen? Dus een soort stand-alone programmaatje?

Weet niet of dat bestaat... maar daarvoor kan je ook eventueel een hoofdtelefoon-uitgang gebruiken op je amp ;) :+

Het mooie van de tegenwoordige interfaces is dat je vaak een (light) versie van de DAW erbij krijgt. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

• KnoxNL
Gitarist schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Maar wat bedoel je met "niet wil opnemen, afmixen"? Bedoel je dat je je computer gewoon wil gebruiken als ampsimulator om mee te kunnen spelen? Dus een soort stand-alone programmaatje?

Weet niet of dat bestaat... maar daarvoor kan je ook eventueel een hoofdtelefoon-uitgang gebruiken op je amp ;) :+

Het mooie van de tegenwoordige interfaces is dat je vaak een (light) versie van de DAW erbij krijgt. Daar zou je ook naar kunnen kijken.
Ja dat bedoel ik.

En geloof me, hoe goed de series one versterker ook is, daar wil je GEEN koptelefoon op aansluiten. Sowieso is het niet mijn doelstelling te spelen door mijn koptelefoon, maar mijn receiver en Jamo S608 speakers (mits de latency dat toelaat).

En mijn interface is gewoon goed, dus om nou een nieuwe te kopen om wat te experimenteren is ook zo wat.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Ja dat bedoel ik.

En geloof me, hoe goed de series one versterker ook is, daar wil je GEEN koptelefoon op aansluiten. Sowieso is het niet mijn doelstelling te spelen door mijn koptelefoon, maar mijn receiver en Jamo S608 speakers (mits de latency dat toelaat).

En mijn interface is gewoon goed, dus om nou een nieuwe te kopen om wat te experimenteren is ook zo wat.
Ah ok! Nee idd, de hoofdtelefoonaansluitingen op amps zijn vaak zeer matig. Daar zie je toch dat echte speaker"kleuring" vaak beter is.
Afgaand op dit topic zou Guitar Rig standalone gebruikt moeten kunnen worden.

Ik ken dat verder niet, maar ik neem aan dat je daar in gewoon je interface kan selecteren

• KnoxNL
Gitarist schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:45:
[...]

Ah ok! Nee idd, de hoofdtelefoonaansluitingen op amps zijn vaak zeer matig. Daar zie je toch dat echte speaker"kleuring" vaak beter is.
Afgaand op dit topic zou Guitar Rig standalone gebruikt moeten kunnen worden.

Ik ken dat verder niet, maar ik neem aan dat je daar in gewoon je interface kan selecteren
Die ken ik, ik heb de trial ooit gedownload. Moeilijkheid is dat je voor en EN output maar 1 device kunt selecteren.

In mijn use case moet de input de interface zijn, en de output de built in geluidskaart van mijn pc.

In audacity kan dat:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/audacity.jpg

Maar daar kun je weer geen VST's in laden volgens mij.

Ik zal wel weer iets heel ongewoons willen zoals altijd, of ja ongewoon, alleen met een dure DAW op te lossen.

EDIT: Hmm misschien kan ik van mijn interface een extra kabel naar mijn receiver leggen... Zou ook moeten helpen tegen de latency die optreedt bij de conversie van input --> interface naar output --> built in soundcard :*)

[ Voor 9% gewijzigd door KnoxNL op 08-05-2020 17:54 ]

• MsD

MsD

Met mijn beperkte kennis probeer ik iets hoor.

Als ik iets heel eenvoudig wil opnemen, zonder (teveel) nabewerking doe ik dat altijd met een microfoon voor de versterker. Is gewoon het eenvoudigste. Wat je hoort krijg je. Natuurlijk zijn er miljoenen parameters qua microfoon en plaatsing. Maar met een beetje uitproberen kan je zo gewoon snel iets leuks voor elkaar krijgen.

Favoriete software: Audacity. Simpel in gebruik, en echt alle mogelijkheden die je in eventuele vervolgstappen wil gebruiken.

Level up:twee signalen!
Zowel de mix als het line out signaal! En dan heb je een interface nodig die geen latency (of bijna geen) heeft.
Deel 1 is gewoon opnemen met je standaard Realtek onboard, en dat gaat prima. Maar als je een stapje meer wilt gaan heb je gewoon een betere interface nodig.
Iets met twee kanalen input is echt ideaal, nieuw prijs? Vanaf 20€ heb je iets van Behringer wat prima voldoet!

En dan neem je die twee signalen op. Schuif je een beetje met links rechts. Voegt een compressor en een reverb toe en voilá, een pro opname. 😊

Dit doe ik dan vaak in reaper, maar elke Daw die je maar wil kan dit. En die plugins zijn vaak gratis voor de basis effecten.

Kort: koop een goedkope interface en ga spelen. En ik neem aan dat een beetje liedjes inkorten en netjes faxen niet teveel onder bewerken valt ;)

Het is wel erg verslavend als je er eenmaal een beetje mee bezig bent!

• KnoxNL
MsD schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:59:
[...]

Met mijn beperkte kennis probeer ik iets hoor.

Als ik iets heel eenvoudig wil opnemen, zonder (teveel) nabewerking doe ik dat altijd met een microfoon voor de versterker. Is gewoon het eenvoudigste. Wat je hoort krijg je. Natuurlijk zijn er miljoenen parameters qua microfoon en plaatsing. Maar met een beetje uitproberen kan je zo gewoon snel iets leuks voor elkaar krijgen.

Favoriete software: Audacity. Simpel in gebruik, en echt alle mogelijkheden die je in eventuele vervolgstappen wil gebruiken.

Level up:twee signalen!
Zowel de mix als het line out signaal! En dan heb je een interface nodig die geen latency (of bijna geen) heeft.
Deel 1 is gewoon opnemen met je standaard Realtek onboard, en dat gaat prima. Maar als je een stapje meer wilt gaan heb je gewoon een betere interface nodig.
Iets met twee kanalen input is echt ideaal, nieuw prijs? Vanaf 20€ heb je iets van Behringer wat prima voldoet!

En dan neem je die twee signalen op. Schuif je een beetje met links rechts. Voegt een compressor en een reverb toe en voilá, een pro opname. 😊

Dit doe ik dan vaak in reaper, maar elke Daw die je maar wil kan dit. En die plugins zijn vaak gratis voor de basis effecten.

Kort: koop een goedkope interface en ga spelen. En ik neem aan dat een beetje liedjes inkorten en netjes faxen niet teveel onder bewerken valt ;)

Het is wel erg verslavend als je er eenmaal een beetje mee bezig bent!
Jij beschrijft exact hoe ik nu record haha.

Roland usb audio interface met een Fantoom gevoede XLR Grootmembraan mic en Audacity.

Staan zat opnames in dit topic :P

Maar ik wil dus inderdaad gewoon mijn pc als vervanger voor amp, simpeler kan ik het niet uitleggen.
Opnamen is niet eens een wens.

Maar dan moet audacity dus wel de effecten tijdens het spelen kunnen toepassen (middels VST als ik het goed heb) en dat kan volgens mij nu net niet.

Dank voor het meedenken iig, ik ben er wel uit. Ga mijn interface rechtstreeks op mijn receiver aansluiten ipv alleen via pc naar de receiver, en dan kan ik met zowel guitar rig 5 trial experimenteren, maar ook met PositiveGrid Bias. Die kan ook standalone starten, en dit spreekt me wel aan:

https://www.positivegrid....HJ9-9_3bYveEaApfREALw_wcB

Meer dan Guitar Rig.

EDIT: Overigens is mijn interface wel financieel afgeschreven, maar zit me nou niet aan te moedigen :+

• MsD

MsD

ik zit me echt net te bedenken, ik heb een poosje terug nog een line6 toneport gehad, die software biedt jou misschien wel wat je zoekt. Als je daar even een zoektocht naar gaat doen, die dingen kan je soms ook voor een tientje ofwat kopen, en werkelijk gaaf om gewoon te klooien met geluiden. Kilometers aan effecten en dergelijke, de een van betere kwaliteit dan de andere :)

Ik heb hier nog een Line6 multi effect pedaal liggen, zal eens kijken hoe dat daar mee zit als ik die op de pc aansluit....

Maar die Toneport was wel leuk ! (super lage latency....echt bijna nul )

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:00
KnoxNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:12:
[...]

Jij beschrijft exact hoe ik nu record haha.

Roland usb audio interface met een Fantoom gevoede XLR Grootmembraan mic en Audacity.

Staan zat opnames in dit topic :P

Maar ik wil dus inderdaad gewoon mijn pc als vervanger voor amp, simpeler kan ik het niet uitleggen.
Opnamen is niet eens een wens.

Maar dan moet audacity dus wel de effecten tijdens het spelen kunnen toepassen (middels VST als ik het goed heb) en dat kan volgens mij nu net niet.

Dank voor het meedenken iig, ik ben er wel uit. Ga mijn interface rechtstreeks op mijn receiver aansluiten ipv alleen via pc naar de receiver, en dan kan ik met zowel guitar rig 5 trial experimenteren, maar ook met PositiveGrid Bias. Die kan ook standalone starten, en dit spreekt me wel aan:

https://www.positivegrid....HJ9-9_3bYveEaApfREALw_wcB

Meer dan Guitar Rig.

EDIT: Overigens is mijn interface wel financieel afgeschreven, maar zit me nou niet aan te moedigen :+
Volgens hun website ondersteunt Audacity gewoon VST plugins hoor :)
Zelf speel ik 99% van de tijd Gitaar --> DI box --> RME FireFace 800 en dan naar Guitar Rig, Amplitube of Softube (al dan niet Metal-) Amp Room. Mijn interface zit dan wel rechtstreeks aangesloten op m'n hifi-versterker. Mijn 5150 door een 4x12 is natuurlijk leuker, maar deze setup is veel praktischer. Daarnaast is het ook gewoon veel makkelijker om een mix-ready geluid te krijgen op deze manier.

Wat oude dingetjes die ik op die manier heb opgenomen. Let niet op de 'ruw rond de randjes'-feel, het was gewoon wat ideeën uit mijn hoofd en op de PC krijgen :+ [/disclaimer]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:09:
[...]

Zelf speel ik 99% van de tijd Gitaar --> DI box --> RME FireFace 800 en dan naar Guitar Rig, Amplitube of Softube (al dan niet Metal-) Amp Room. Mijn interface zit dan wel rechtstreeks aangesloten op m'n hifi-versterker. Mijn 5150 door een 4x12 is natuurlijk leuker, maar deze setup is veel praktischer. Daarnaast is het ook gewoon veel makkelijker om een mix-ready geluid te krijgen op deze manier.

Wat oude dingetjes die ik op die manier heb opgenomen. Let niet op de 'ruw rond de randjes'-feel, het was gewoon wat ideeën uit mijn hoofd en op de PC krijgen :+ [/disclaimer]

[Soundcloud: Djenty by Ron S]

[Soundcloud: Post Rock Tune by Ron S]
Klinkt wel bruut. :P

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 09:52
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:09:
[...]

[Soundcloud: Djenty by Ron S]

[Soundcloud: Post Rock Tune by Ron S]
mooi man! Hoe raw de eerste SC is en hoe rustig de tweede SC is haha. Ik schrok van de eerste (headset user op het moment)..

Welke gitaar en DI box gebruik je?

[ Voor 0% gewijzigd door seadogg op 11-05-2020 16:55 . Reden: spellingsfout :+ ]

• Wormaap
seadogg schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:54:
[...]

mooi man! Hoe raw de eerste SC is en hoe rustig de tweede SC is haha. Ik schrok van de eerste (headset user op het moment)..

Welke gitaar en DI box gebruik je?
Haha, thanks :9 Ze liggen inderdaad wel een aardig eindje uit elkaar. Ik hou ook van zo'n beetje elke stijl en speel ook graag alles van jazz tot metal :)
Als het goed is heb ik ze allebei opgenomen met mijn Epiphone 'Gothic' Les Paul Studio. Daar heb ik wel ooit de elementen in vervangen door een Gibson 490R/498T setje. En er liggen 11s op, dat helpt ook wel om't allemaal wat dikker te maken :)
De DI is de Orchid Classic DI. De DI op m'n FireFace is belabberd, en dat geldt stiekem voor veel ingebouwde DIs op audio interfaces. Toen ik nog geen losse DI had vond ik alle amp modeling ook maar kak klinken, en geloofde ik niet dat mijn stoere dure interface een DI had die zó slecht is dat alles belabbert klinkt. Je kan je mijn verrassing voorstellen toen ik voor een paar tientjes die Orchid kocht en het een wereld van verschil maakte. De DI in mijn interface is echt, écht slecht 8)7

• Rudolf
Ik heb overigens mijn oude line6 POD GX studio weer gevonden, dus geen nieuwe interface gekocht. Na een avondje klooien werkt deze nu met Guitar Rig 5. Nu eens kijken hoe ik op kan nemen met effecten. Lukt me voorlopig alleen om dry op te nemen en er daarna effecten over te gooien.

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 23:12
Hoi,

misschien kan iemand me hier verder op weg helpen.

Ik heb mijn Victory V4 Countess pre-amp pedal binnen gekregen.

Super leuk natuurlijk, maar ik zit wel ergens met een ground-loop probleem lijkt nu. Ik heb hier niet eerder last van gehad (in m'n huidige woning).

Gitaar in m'n Fender 'performer 1000' amp, geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> fx-return van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> hx-stomp maakt gebruik van een loop om een pedaal in de signal-chain te zetten -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.

Gitaar in de Victory V4 -> in m'n audio interface -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de fx-return van m'n fender -> Brom!
Gitaar in de HX-Stomp -> Victory-V4 zit in de loop van de hx-stomp -> stomp gaat in fx-return van fender -> Brom!
Gitaar in hx-stomp -> output op 'line output' en naar PA speaker -> geen brom
Gitaar in hx-stomp -> pedaal in loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> geen brom.
Gitaar in hx-stomp -> Victory V4 in de loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> brom!!

In alle gevallen is de 'brom' weer weg als ik de victory-v4 stroom stekker er uit haal. Gitaar volume open of dicht heeft geen effect op de (hevige) brom. Als de brom op de PA-speaker komt, dan is de brom te verhelpen door de ground-lift switch van de PA-speaker (die ik anders nog nooit nodig heb gehad). M'n fender-amp heeft niet zo'n switch :(.

M'n pedal-board gebruikt een (goedkope) power-supply met isolated outputs en gebruikt een geaarde stekker. M'n amp gebruikt een geaarde stekker, de PA speaker ook.
De hx-stomp gaat via z'n eigen voeding (wall wart) en de V4-victory ook.
Ze zitten bij elkaar in een stekker doos die in hetzelfde stopcontact gaan.

Ik heb de victory al even geprobeerd uit de stekker doos en in het andere stopcontact in de muur (maar wel bij dezelfde wandcontactdoos) te doen, maar dat maakte het niet beter :s.

Is dit op lossen met iets tussen de jack kabels of moet het probleem echt opgelost worden in de stroom?

Ik had dit in een oude woning ooit met een heleboel apparaten, maar daar bleken de wandcontactdozen ook gewoon de aarde niet aangesloten te hebben... trekken van een aardedraad naar het aardepunt in de meterkast en probleem ging weg. Maar ik lijk het hier alleen met m'n Victory V4 te hebben.

• Ramzzz
  • Niet online
dipje2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:56:
Hoi,

misschien kan iemand me hier verder op weg helpen.

Ik heb mijn Victory V4 Countess pre-amp pedal binnen gekregen.

Super leuk natuurlijk, maar ik zit wel ergens met een ground-loop probleem lijkt nu. Ik heb hier niet eerder last van gehad (in m'n huidige woning).

Gitaar in m'n Fender 'performer 1000' amp, geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> fx-return van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> hx-stomp maakt gebruik van een loop om een pedaal in de signal-chain te zetten -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.

Gitaar in de Victory V4 -> in m'n audio interface -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de fx-return van m'n fender -> Brom!
Gitaar in de HX-Stomp -> Victory-V4 zit in de loop van de hx-stomp -> stomp gaat in fx-return van fender -> Brom!
Gitaar in hx-stomp -> output op 'line output' en naar PA speaker -> geen brom
Gitaar in hx-stomp -> pedaal in loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> geen brom.
Gitaar in hx-stomp -> Victory V4 in de loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> brom!!

In alle gevallen is de 'brom' weer weg als ik de victory-v4 stroom stekker er uit haal. Gitaar volume open of dicht heeft geen effect op de (hevige) brom. Als de brom op de PA-speaker komt, dan is de brom te verhelpen door de ground-lift switch van de PA-speaker (die ik anders nog nooit nodig heb gehad). M'n fender-amp heeft niet zo'n switch :(.

M'n pedal-board gebruikt een (goedkope) power-supply met isolated outputs en gebruikt een geaarde stekker. M'n amp gebruikt een geaarde stekker, de PA speaker ook.
De hx-stomp gaat via z'n eigen voeding (wall wart) en de V4-victory ook.
Ze zitten bij elkaar in een stekker doos die in hetzelfde stopcontact gaan.

Ik heb de victory al even geprobeerd uit de stekker doos en in het andere stopcontact in de muur (maar wel bij dezelfde wandcontactdoos) te doen, maar dat maakte het niet beter :s.

Is dit op lossen met iets tussen de jack kabels of moet het probleem echt opgelost worden in de stroom?

Ik had dit in een oude woning ooit met een heleboel apparaten, maar daar bleken de wandcontactdozen ook gewoon de aarde niet aangesloten te hebben... trekken van een aardedraad naar het aardepunt in de meterkast en probleem ging weg. Maar ik lijk het hier alleen met m'n Victory V4 te hebben.
Goede (gebalanceerde) voedingen kunnen brom voorkomen.

Ook kun je last hebben van een aardlus van 2 verschillende stopcontacten (uit fase bijv.), etc.

Ik vond alvast deze uiteg voor je: https://www.bax-shop.nl/blog/pa/brom-en-hoe-ik-het-voorkom/

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 23:12
Rudolf schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:15:
@dipje2 Ik zie dat je de Helix Stomp hebt, hoe bevalt die? Zit er momenteel aardig op de GASSEN i.c.m. met een extra dual footswitch.
poeh he, moeilijk om te zeggen in een kort antwoordje :P.

Ik heb hem 'in the flesh' nooit getest vs andere amp-modelers (alleen een hoop sound samples en Youtube vergelijkingen en dat soort dingen) dus hoe klinkt ie? Als een Helix... net zoals de Helix LT en normale Helix. Ik ben daar erg happy mee, maar ik wist wat ik ging krijgen en ben al erg lang aan het spelen met amp-modelers.

Ik heb hem toen gehaald omdat ie net onder de 500,- zat en dat het een goedkope manier was om 'een helix' te krijgen. Daarna kwamen de Headrush Gigboard, AxeFX FM3 en spul van Mooer.

En de Pod Go...

Dus er zijn nu opties voor ietsje minder waar je wel meer voor krijgt. Als het geluid van het Mooer spul of de Headrush bijvoorbeeld ook werken voor jou, dan krijg je wel meer voor minder (of hetzelfde).

De PodGo heeft ook gewoon Helix engine er in zitten… En het apparaat werkt fijner, maar ook minder flexibel, en is ietsje goedkoper. Ik denk als ik_nu_ zou kopen heb ik een moeilijke keuze tussen de Pod Go en HXStomp.

De HXStomp geeft je ook echt alles wat de Helix kan, maar minder er van :P. Dual-amp routes, elk blok kan overal in de chain, ook echt letterlijk elk helix effect, midi, etc... misschien is de kwaliteit van de ADC / DAC beter but who knows.

De PodGo limiteert je, in dingen zoals '1 amp block, 1 cab block, 1 wah block (geloof ik) en dan een paar 'effect' blokken'. Het is wat simpeler gemaakt en daarma zijn wat functies weg, maar niet heel veel. Wel gelijk een unit met een express-pedaaltje. Dingen die met de stomp ook kunnen, als je het wat uitbreid.

De interface van de stomp is lastiger, maar ik heb daar niet zo veel moeite mee. Ik zit met m'n vingers nog wel eens aan 1 van de footswitches terwijl ik aan een knopje draai, en dan verander je van blok dus dat is wat 'mweh'.

Grootste struikelblok voor een hoop is de 'maximaal 6 blocks'. Dat wordt misschien 8 (rumours), maar goed. Er zijn _een paar_ effecten die veel DSP gebruiken zodat je binnen de 6 blocks tegen DSP-limits aan komt (en dus nog geen eens 6 blocks kan gebruiken, of net niet het 6e blockje wat je van plan was) maar dit is zelden.
Wat wel naar is, is dat dingen zoals 'klik hier een analoge fx-loop' dus ook een blok is.
Of 'split hier signal path' is een block, en 'merge signal paths together' is ook weer een block. Dan zit je snel tegen die 6 aan :(. Ik hoop dus ook op de 8 blocks. Je krijgt niet meer DSP, maar er zijn simpele dingen wat geen 'effect' is maar puur routing wat nu een volledig block op eet terwijl je er maar 6 hebt.

En pas op met express-pedalen of switches dat het wel de juiste aansluiting heeft. De stomp maakt gebruikt van een TRS jack om _twee_ expressie-pedalen (of switches) aan te sluiten, dus elk pedaal moet een TS-jack gebruiken. Een hoop expressie-pedalen gebruiken TRS voor een enkel pedaal. Vallen meer mensen om.
Zo ook voor switches, het is een TRS poort. Die moet je dus splitten naar twee TS-poorten om twee enkele footswitches op aan te sluiten, of je hebt een dual-unit die een mode heeft om de twee switches als 1 TRS kabel aan te sluiten.

Nu lijkt dat allemaal erg negatief, maar dat zijn de dingen waar ik tegen aan liep. De rest, is all perfect. Klinkt en speelt (voor mij) geweldig. Het is een Helix voor 500,-. Top :).

Soms gebruik ik hem in front of m'n echte amp, en dan heb ik er gewoon een serie pedaaltjes in. Met de stereo-send en 2 mono-returns kan ik ook een paar analoge pedalen in patchen en dient ie als een effect-looper.
Als ik dan 's avonds met headphones moet/wil spelen, dan gaat er een amp+cab block op met wat reverb en blijft m'n amp uit, maar ik heb nog steeds m'n pedalboard er in zitten.
En als ik wou weten hoe m'n Victory V4 klonk met een tubescreamer als boost, kan je gewoon een raar signal path maken als 'tube screamer 1, dan patch je een analoge loop er in waar de victory v4 er in hangt, en ga je naar een IR-loader met delay + reverb' en dat weer naar headphones :).

Soms is het een boost pedaal, soms is het een amp-modeler, soms is het een effect-switcher/looper, soms is het een mini pedal-board.. soms een beetje van allemaal. Ik denk niet dat de PodGo dit allemaal doet... maar ik denk ook niet dat ik dit perse nodig heb :). Dat is de moeilijke keuze.

Als je echt _alles_ van de HX Stomp nodig hebt (dual-chains bijvoorbeeld, en/of midi, of een rare chain met 6 wah-effecten er in) dan is het een no-brainer :P. Anders zou ik toch even kijken wat de PodGo je nu wel en niet geeft.
En als het je gaat om een kleine maar goede modeler zijn er ook andere merken, en sommige zelfs goedkoper. Of je het geluid goed genoeg vind of niet kan ik niet voor je bepalen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Gitarist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
:o ;w

Maar zonder gekheid, hoe kan dat? Is de hobby (of werk?) een beetje aan het afnemen?
Explar,...en weg.

Zonder gekheid. Ik had zoveel verzameld dat ik ook nog vee tijd moet investeren om de apparaten te leren kennen, sweet spots, combinaties e.d. dat ik niet aan spelen kwam. Daarbij is mijn opstelling vrij complex. 4 audio interfaces waarbij een van als interface voor external fx is, alles bij elkaar geknoopt door een rme digiface en op de computer moet het allemaal weer bij elkaar komen en dan nog midi, externe controllers, plugin instellingen over 80+ kanalen (ook VSTs). Ik mis het gemak van gewoon preset maken en dan spelen. Een aantal externe synths aansturen kan best, maar zeker met een hoop oudjes is het gewoon,...meh. Enige oude die ik houd is een jp8080 en een dx7.

Ook qua fx is het makkelijk. Meeste in the box, met universal audio. Uiteindelijke idee; enkele synths (modular plus eerder genoemde) en een externe interface voor daar, 1 patchbay (ipv3) en een interface van UA als main (de crane song solaris verkoop ik, is een mooie mastering dac, maar too much voor de lol).

De rest van de pedalen bewaar ik wel, die zijn prima natuurlijk.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

gitaarwerk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Explar,...en weg.

Zonder gekheid. Ik had zoveel verzameld dat ik ook nog vee tijd moet investeren om de apparaten te leren kennen, sweet spots, combinaties e.d. dat ik niet aan spelen kwam.
Ja, ik moet toegeven dat dit bij mij ook wel een beetje herkenbaar is hoor. Heb vrij veel spullen, maar er zijn pedalen bij (en ook plug-ins voor m'n DAWs) waar ik nog lang niet het onderste uit de kan heb gehaald.
Daarbij is mijn opstelling vrij complex. 4 audio interfaces waarbij een van als interface voor external fx is, alles bij elkaar geknoopt door een rme digiface en op de computer moet het allemaal weer bij elkaar komen en dan nog midi, externe controllers, plugin instellingen over 80+ kanalen (ook VSTs).
Wow, dat is best impressive! Maar hoezo vier interfaces? Neem je zo veel kanalen tegelijk op? Of doe je daar live speciale dingen mee?
Ik mis het gemak van gewoon preset maken en dan spelen. Een aantal externe synths aansturen kan best, maar zeker met een hoop oudjes is het gewoon,...meh. Enige oude die ik houd is een jp8080 en een dx7.
Ook dit herken ik wel. Ik zit nu in een elektro-synth achtige band, waarbij we elektronische muziek combineren met echte gitaren en drums. We werken met in-ears en live synths enzo, dus hebben we altijd heel veel spullen mee (alle audio gaat door mijn interface/laptop heen) en we sturen ook nog het e.e.a. met MIDI aan, dus ik mis soms wel het inpluggen en raggen maar :D
Ook qua fx is het makkelijk. Meeste in the box, met universal audio. Uiteindelijke idee; enkele synths (modular plus eerder genoemde) en een externe interface voor daar, 1 patchbay (ipv3) en een interface van UA als main (de crane song solaris verkoop ik, is een mooie mastering dac, maar too much voor de lol).

De rest van de pedalen bewaar ik wel, die zijn prima natuurlijk.
Dus als ik het goed begrijp is jouw doel om toe te werken naar een set-up met een beperkt aantal echt goede spullen, en de enigszins "overbodige" spullen weg doen? Klinkt wel plausibel hoor ;)

Ik verkoop ook wel eens wat, maar koop dan vaak ook wel net iets te gemakkelijk wat anders

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Gitarist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Ja, ik moet toegeven dat dit bij mij ook wel een beetje herkenbaar is hoor. Heb vrij veel spullen, maar er zijn pedalen bij (en ook plug-ins voor m'n DAWs) waar ik nog lang niet het onderste uit de kan heb gehaald.
Exact, dat maakt het dus zo lastig. Ik had vroeger veel minder en dat werkte gewoon veel beter. Maar je word lekker gemaakt met al die mooie youtube kanalen als That Pedal Show, Pete Thorn, UA, etc :Y)
Wow, dat is best impressive! Maar hoezo vier interfaces? Neem je zo veel kanalen tegelijk op? Of doe je daar live speciale dingen mee?
Nee, ik wil gewoon niet patchen. Ik wilde achter mijn midi controller zitten, en ander kanaal in cubase klikken en gewoon direct kunnen spelen. Maar het is altijd gedoe. Midi kanaal selecteren, dan heb je 48 kanalen ruis, externe volume control op zowel de interface als in de totalmix control van RME en dan nog in je daw record klikken op zowel midi als het audio kanaal opzoeken. 48 + vst (iets minder in praktijk ivm stereo pairs). Dus... dat werd gekkenwerk, voor een home studio hobbyist :D 8)7
Ook dit herken ik wel. Ik zit nu in een elektro-synth achtige band, waarbij we elektronische muziek combineren met echte gitaren en drums. We werken met in-ears en live synths enzo, dus hebben we altijd heel veel spullen mee (alle audio gaat door mijn interface/laptop heen) en we sturen ook nog het e.e.a. met MIDI aan, dus ik mis soms wel het inpluggen en raggen maar :D
Vet, lijkt me heel tof. Heb je ergens een kanaal? ben wel benieuwd wat je maakt.
Kan me voorstellen inpluggen en raggen maar, maar voor thuis is het een heel andere situatie. Echter, ik denk dat het ook veel persoonlijke voorkeur is.
Dus als ik het goed begrijp is jouw doel om toe te werken naar een set-up met een beperkt aantal echt goede spullen, en de enigszins "overbodige" spullen weg doen? Klinkt wel plausibel hoor ;)
Helemaal juist. Minimaal maar goed. Dat was in eerste instantie ook de bedoeling, maar is het niet geworden toen de hele vintage hype kwam. Puntje bij paaltje, is het net als die high-end gekte waar ik ook in mee ben gegaan gewoon niet waard. Lekker boeiend als het niet helemaal als het origineel klinkt. Goed is goed, en je kan in de mix ook nog genoeg doen.
Die geplande mic-locker laat ik ook lekker zitten, wtf moet ik ermee. :X Je wilt mij niet horen zingen :+
Ik verkoop ook wel eens wat, maar koop dan vaak ook wel net iets te gemakkelijk wat anders
Jep, dat :P, ik wil wel weer een interface dus terug kopen, maar dan een kleinere en de rest voor een nieuwe PC, ik wil ook gamen en veel VST gebruiken. Huidige is 8 jaar oud, beetje lullig als Tweaker ;(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• KnoxNL
Ik weet ook nog niet zeker of het me gaat lukken hoor, maar zal zeker mijn best doen.

Vroeger liet ik de backing track afspelen via mijn headphones, zodat die niet door de microfoon werd opgenomen. Dan had ik een beetje latency vanwege de interface die ik later corrigeerde in Cubase.

Maar ik heb geen headphone meer en ook geen Cubase, dus ik weet nog niet hoe ik dat precies ga doen.

Misschien de track op oordopjes op mijn telefoon afspelen, dan de solo er over en dan later samenvoegen ofzo... geen idee nog.

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:21:
Hartstikke leuk, maar echt nul ervaring om iets op te nemen, zeker als je de gitaar juist wil opnemen. Track laten afspelen en het geheel opnemen met je telefoon gaat waarschijnlijk niet het gewenste geluid geven.

Overigens, de John Mayer track natuurlijk :)

Al wil ik de volgende jullie ook niet onthouden en past goed in het topic, want van Andertons:

[YouTube: Smoothie Time - C]
Nee ik heb nog het geluk dat ik een audio interface en enigzins redelijke microfoon heb. Als je dat allemaal niet hebt wordt het wat lastiger, maar gezien we dit volgens mij niet professioneel gaan uitbrengen zou ik me daardoor niet laten tegenhouden :+

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 20:47

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

pinda powerrr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:21:
Hartstikke leuk, maar echt nul ervaring om iets op te nemen, zeker als je de gitaar juist wil opnemen. Track laten afspelen en het geheel opnemen met je telefoon gaat waarschijnlijk niet het gewenste geluid geven.

Overigens, de John Mayer track natuurlijk :)

Al wil ik de volgende jullie ook niet onthouden en past goed in het topic, want van Andertons:

[YouTube: Smoothie Time - C]
Ik krijg hier wel een heel hoog bedroom gehalte bij hoor. Smooth operator style! :+
KnoxNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Nee ik heb nog het geluk dat ik een audio interface en enigzins redelijke microfoon heb. Als je dat allemaal niet hebt wordt het wat lastiger, maar gezien we dit volgens mij niet professioneel gaan uitbrengen zou ik me daardoor niet laten tegenhouden :+
Mweehh... Wij hebben onze demo vorig jaar ook gewoon opgenomen met een audio interface, mengpaneel en een laptop. Gaat best goed hoor. Alles met microfoons opgenomen. Thuis heb ik een versterker met een DI uitgang die plug ik zo op die interface. Hier kan ik dus redelijk ok opnamen maken. :) En aangezien beide bands nu toch weer op het gat liggen heb ik ook nog "iets" tijd over.

[ Voor 35% gewijzigd door ElectricHead op 20-10-2020 16:01 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• MsD

MsD

Rudolf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:56:
Ik wil een beetje gaan downsizen.

Mijn Orange TH30 combo + 2x12 heb ik vorig jaar al ingeruild voor een marshall DSL40cr. Nu is mijn pedalboard aan de beurt. Ben al die losse pedaaltje en kabeltroep beu. Zit er aan te denken om alles weg te doen en een multi-effect te kopen. Budget is max 500 euro. Ik heb nu de Line6 POD Go en de Mooer GE250 op het oog.

Qua gebruiksgemak zien ze er allebei uit alsof ze beide best simpel te bedienen zijn. Voor mijn gevoel heeft de Mooer uit of de box wat beter klinkende presets dan de Line6.

Groot nadeel van beide lijkt me de minimale midi ondersteuning. Volgens mij zijn met beide pedalen de amp channels niet te switchen. Ik ben er nog niet over uit of ik dat op wil geven en eigenlijk wil ik de 6 button footswitch van Marshall er ook uit doen. Onhandig lomp ding, met slecht werkende knoppen.

Iemand hier bekend met één van de pedalen of misschien een ander alternatief? Ik heb vroeger 2 keer geprobeerd om met een Boss multi-effect te werken. Maar daar kreeg ik nooit goede sounds uit. Vandaar dat er geen Boss op mijn lijstje staat, maar misschien zijn die intussen wel beter geworden. We hebben het hier over 10 jaar terug ongeveer.
Line6 Firehawk. :P

Ik persoonlijk hou niet direct van de Boss multi-effecten. Maar dat is uiteraard persoonlijk. Mooer maakt leuk spul. Line6 heeft ook die stompbox serie, heeft volledige midi ondersteuning.
Maar waarom ga je Amp switchen als je een multi effect hebt ? Of, waarom zou je ? zo'n ding zet je in het return kanaal van je amp, en voilá.

Ik heb hier nog een Zoom gt9.2 staan, de moeder aller multi-effecten, out of the box helemaal niks, maar als je zelf even wat gaat draaien en klooien is het een geweldig ding.

Veel van die dingen moet je even in handen hebben en voelen hoe makkelijk jij die interface vind. Want dat is het grootste verschil, goed geluid kunnen (...) ze allemaal wel tegenwoordig.

• KnoxNL
TLer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:57:
Om mijn gitaarspel verder te verbeteren zou ik mij zelf willen opnemen. Ik speel elektrisch en soms akoestisch, maar daar zit ook een pickup in. Ik zou losse tracks willen opnemen. Bijvoorbeeld solo’s en lead. Deze moeten uiteindelijk als een audio file hoornaar zijn.

Wat is dan verstandig? Een losse microfoon voor de amp of direct de computer in? Ik gebruik een Boss Katana combi amp.

Welke hardware en software gebruiken jullie? Ik werk momenteel met een Apple, maar of dat in de toekomst zo blijft is maar de vraag. Dus bij voorkeur heb ik software wat minimaal op Windows en MacOS draait. Linux is een pre.
Wat boven mij staat kan,

maar Katana heeft gewoon USB recording. heb je alleen een DAW nodig. Voor apple vast ook gratis te vinden, voor windows bv Audacity.

Hier gebruiken ze bv ableton, ook wel betaalbaar: https://www.ableton.com/en/shop/live/

Voor akoustisch is mijn voorkeur nog steeds een interface en een goed MIC, maar via katana lukt vast ook.

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 21-11-2020 18:08 ]

• Ramzzz
  • Niet online
TLer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:23:
Thanks! Ga ik naar kijken. Ik zie wel dat ik onvolledig ben geweest. Ik zou ook graag een microfoon kunnen gebruiken. Mijn vrouw kan zingen en vindt het zo nu en dan leuk om wat mee te doen. Zo'n Focusrite lijkt dat wel te ondersteunen.
Er zijn diverse interfaces die zowel instrument als microfoon ondersteunen.

Ik wil al tijden een keer met een microfoon opnemen, maar dat is nog steeds niet gebeurd.

Ik heb een Yamaha mengpaneel/interface, maar Focusrite, etc. maken uitstekende interfaces.

Persoonlijk zou ik mijn opnamen in GarageBand monteren, maar Audacity is ook uitstekend, platform-onafhankelijk, gratis, en open source.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Lol, nooit gedacht aan GarageBand. Wil ik hem net downloaden, moet ik eerst naar MacOS 11 upgraden. Dat duurt dus wel even.....

Update

Zojuist GarageBand geprobeerd. Dit werkt echt wel goed. Hij ziet mijn Katana zonder probleem. Als je mee luistert op je speakers is de lag ook niet hoorbaar (voor mij niet in ieder geval). Je kan diverse sporen aanmaken. Pedals selecten, allerlei head units, ect.

Kortom precies wat ik zocht en ik had het blijkbaar al :o

Nu alleen nog een interface voor zang. Daarvoor ga ik kijken voor zo'n Focusrite met losse microfoon. Mijn ingebouwde microfoon is niet zo'n goed idee, al kan dat ook aan mijn zang kwaliteit liggen :9

Bedankt voor de inzichten! @Ramzzz @KnoxNL @MsD @mekkieboek

[ Voor 73% gewijzigd door TLer op 22-11-2020 10:12 ]

• MsD

MsD

TLer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:44:

Nu alleen nog een interface voor zang. Daarvoor ga ik kijken voor zo'n Focusrite met losse microfoon. Mijn ingebouwde microfoon is niet zo'n goed idee, al kan dat ook aan mijn zang kwaliteit liggen :9
Voor zang opnemen is een supereenvoudig mengpaneeltje (ik noem gewoon even de Behringer Xenyx Q802USB) eigenlijk superieur boven een interface. Ik heb alle keren dat ik stem heb opgenomen dat via mijn mengpaneel gedaan ipv de fancy interface. Werkt echt zo lekker simpel. Dat je met een draaiknopje de compressor, en eq kan bedienen is fijn.

Geluiden die veel minder afregeling bij binnenkomst nodig hebben doe ik wel zonder mengpaneel, rechtstreeks de interface in (ik heb een behringer fca1616. met extra ingangen( digitaal) )dus gitaar en eventueel re-ampen gaat daarmee. Stem en andere wazige geluidjes doe ik door mijn mengpaneel. Al zit er altijd ook wel een een of ander gitaar ding aan. En mijn pc, want mengpaneel is standaard geluidskaart bij mij. ;)

• TweakMDS
  • Laatst online: 30-03 20:25
Wellicht kan iemand van jullie me een beetje op weg helpen met de juiste inschatting voor opname apparatuur.
Met de kerst-verlanglijstjes in zicht wil ik graag een stapje kunnen maken in mijn gitaar en uke geluiden opnemen.

Op dit moment doe ik dat met een Zoom H4N (als microfoon aangesloten op de PC), en hoewel dat redelijk goed werkt is de setup niet echt praktisch, en kost het me elke keer een paar minuten om alles weer aan te sluiten, wat een beetje voor een drempel zorgt.

Met een budget van rond de €100 - €125 zat ik te denken aan een tweetal opties:
Een (iets) betere USB microfoon zoals de Rode NT USB mini.
Voordeel daarvan is dat hij compact is, en vrij veelzijdig inzetbaar is, ook voor conferencing als ik aan het werk ben.
Nadeel is dat ik dan nog geen audio-in jack heb voor gebruik van een eventueel toekomstige gitaar met element.

Een audio interface (en een losse microfoon) zoals de Focusrite Scarlett Solo
Voordeel is dat dit qua toekomst en opname mogelijkheden wat flexibeler is, en dat ik er ook een koptelefoon op kan aansluiten (in plaats van mijn huidige wireless of USB gamer headset).
Nadeel is dat dit als opstelling wellicht wat minder geschikt is voor conferencing, en ik uiteindelijk nog steeds een microfoon moet zoeken.

Het gaat me niet echt om een studio-waardige pro opstelling. Met dit budget is het meer iets wat bij zou dragen aan speel plezier en lekker aanmodderen achter de PC.
Zie ik iets over het hoofd bij deze opties? Omdat het om een cadeau zou gaan is de €125 wel een harde bovengrens, als ik zelf iets zou kopen kan ik me vast laten overtuigen om voor net een model of maatje duurder te gaan...

• Ramzzz
  • Niet online
SndBastard schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:09:
Wellicht kan iemand van jullie me een beetje op weg helpen met de juiste inschatting voor opname apparatuur.
Met de kerst-verlanglijstjes in zicht wil ik graag een stapje kunnen maken in mijn gitaar en uke geluiden opnemen.

Op dit moment doe ik dat met een Zoom H4N (als microfoon aangesloten op de PC), en hoewel dat redelijk goed werkt is de setup niet echt praktisch, en kost het me elke keer een paar minuten om alles weer aan te sluiten, wat een beetje voor een drempel zorgt.

Met een budget van rond de €100 - €125 zat ik te denken aan een tweetal opties:
Een (iets) betere USB microfoon zoals de Rode NT USB mini.
Voordeel daarvan is dat hij compact is, en vrij veelzijdig inzetbaar is, ook voor conferencing als ik aan het werk ben.
Nadeel is dat ik dan nog geen audio-in jack heb voor gebruik van een eventueel toekomstige gitaar met element.

Een audio interface (en een losse microfoon) zoals de Focusrite Scarlett Solo
Voordeel is dat dit qua toekomst en opname mogelijkheden wat flexibeler is, en dat ik er ook een koptelefoon op kan aansluiten (in plaats van mijn huidige wireless of USB gamer headset).
Nadeel is dat dit als opstelling wellicht wat minder geschikt is voor conferencing, en ik uiteindelijk nog steeds een microfoon moet zoeken.

Het gaat me niet echt om een studio-waardige pro opstelling. Met dit budget is het meer iets wat bij zou dragen aan speel plezier en lekker aanmodderen achter de PC.
Zie ik iets over het hoofd bij deze opties? Omdat het om een cadeau zou gaan is de €125 wel een harde bovengrens, als ik zelf iets zou kopen kan ik me vast laten overtuigen om voor net een model of maatje duurder te gaan...
Die Focusrite-dingen zij best OK, met best weinig latency.

Er is zoveel keus, dat je bijna een 'best buy'-lijstje ernaast zou willen houden om te weten wat het beste voor je is...

Ik heb zelf een USB-mengpaneel van Yamaha (Yamaha AG06) aangeschaft voor opnames, maar nog steeds geen microfoon. }:|

Er is ook een eenvoudiger variant (AG03), die min of meer hetzelfde kan, met iets minder opties en kanalen, en die valt wel binnen je budget.

Maar zoals ik al zei, er is enorm veel keus, o.a. bij Thomann, Bax, etc.

Wat wil je in eerste instantie opnemen? Akoestisch gitaar? Zang? elektrisch gitaar?

Je kunt natuurlijk een 'emulated out' uit je versterker halen als je die hebt.

En voor alles is een optimaal microfoontype.

Ik wil zelf nog altijd een Shure SM-57 hebben.

• TweakMDS
  • Laatst online: 30-03 20:25
Ramzzz schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:03:
[...]

Die Focusrite-dingen zij best OK, met best weinig latency.

Er is zoveel keus, dat je bijna een 'best buy'-lijstje ernaast zou willen houden om te weten wat het beste voor je is...

Ik heb zelf een USB-mengpaneel van Yamaha (Yamaha AG06) aangeschaft voor opnames, maar nog steeds geen microfoon. }:|

Er is ook een eenvoudiger variant (AG03), die min of meer hetzelfde kan, met iets minder opties en kanalen, en die valt wel binnen je budget.

Maar zoals ik al zei, er is enorm veel keus, o.a. bij Thomann, Bax, etc.

Wat wil je in eerste instantie opnemen? Akoestisch gitaar? Zang? elektrisch gitaar?

Je kunt natuurlijk een 'emulated out' uit je versterker halen als je die hebt.

En voor alles is een optimaal microfoontype.

Ik wil zelf nog altijd een Shure SM-57 hebben.
Ik wil eigenlijk vooral akoestische gitaar en ukulele opnemen; één voor één in meerdere tracks. Verder lijkt het me ook wel een leuke optie om de pickup van die dingen te gebruiken, maar da's verre van een must.

In microfoons kan je volgens mij vrij ver verzuipen. Het voordeel van een audio interface ten opzichte van een usb mic is misschien ook wel de latency, da's een heel goed punt.

Die Yamaha AG3 is overigens ook wel een interessante optie. Nog wat voer om mee te puzzelen.

• MsD

MsD

SndBastard schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:03:
[...]

Ik wil eigenlijk vooral akoestische gitaar en ukulele opnemen; één voor één in meerdere tracks. Verder lijkt het me ook wel een leuke optie om de pickup van die dingen te gebruiken, maar da's verre van een must.

In microfoons kan je volgens mij vrij ver verzuipen. Het voordeel van een audio interface ten opzichte van een usb mic is misschien ook wel de latency, da's een heel goed punt.

Die Yamaha AG3 is overigens ook wel een interessante optie. Nog wat voer om mee te puzzelen.
Opnemen kan echt zo makkelijk, en hoeft echt niet de wereld te kosten.
Als je een eenvoudig mengpaneeltje aanschaft (XENYX Q802USB, ik noem echt maar wat) heb je eigenlijk al genoeg om erg lang mee door te kunnen gaan.
Mijn eisen voor mic opnames met stem zijn echt een (rudimentaire) compressor en een (rudimentaire) eq.
Kan je natuurlijk ook met allerlei effecten bakken etc doen, maar een mixer waar je dat een heel klein beetje met draaiknopjes mee kan doen is echt erg fijn werken.

Voor instrumenten opnemen gebruik ik de eq van het paneel niet, maar doe dat achteraf, of zorg er voor dat het geluid goed genoeg binnen komt :)

Een microfoon is lastig. Stem wil gewoon een condensator mic. Instrumenten kan je echt werkelijk alles mee doen.
Ik zie voor 28 € een Devine M-Mic XLR BK condensatormicrofoon zwart. daar kan je je bijna geen buil aan vallen. Ik heb zoiets, en na wat gepuzzel kan ik echt erg zuivere opnames maken, en prima gebruiken voor videobellen.

En muziek opnemen gaat echt wel ok hoor. Ik heb hier nog een iets (...) duurdere mic liggen, maar die vind ik niet persé beter. Anders, dat wel. Elke mic heeft zijn eigen eigenaardigheden.

Het voordeel van een (eenvoudige) interface is dat het vanaf heel goedkoop kan. Of juist weer specialistisch (line6 met hun toneport dingen) of duur. Het voordeel van een (klein) mengpaneel is dat je makkelijk iets kan aansluiten, evt. meerdere dingen en dat je fysieke knoppen hebt om mee te spelen. (en wees nou eerlijk, iedereen wil toch een mengpaneel, BoysDream...)
Nadeel is dat het iets meer ruimte inneemt. en vaak wat prominenter aanwezig is.

Voordeel bij allebei is natuurlijk wel dat je een (in principe) goede geluidskaart erbij hebt.

Ik weet wel dat bij mij de latencies laag zijn, als speel ik met de koptelefoon in het mengpaneel, ook als ik opneem. Eigenlijk nooit op de pc zelf.die neemt alleen maar op. Duur cassetebandje :P

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:12
Hoi!

Ik wist niet eens dat er een gitaar topic was :) Toch maar eens vaker in AZ gaan neuzen ;)

Ik speel ondertussen nu een jaar of 20 gitaar, maar door gebrek aan wilskracht nooit echt verder gekomen dan een beetje powerchords rammen en simpele akoestische nummers :+
Wel een flink aantal jaren in een lokaal punkbandje gezeten als gitarist/zang, maar dat was dus alleen powerchords rammen 8)

Nu is het gitaar spelen bij mij de afgelopen jaren op een laag pitje komen te staan en merk ook dat mijn handen erg roestig zijn nu, maar dit moet wel weer goed komen met de tijd!

Alleen had ik een vraag waarvan ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.. Ik heb een klein versterkertje voor thuis gebruik, de Roland Cube 30. Echter bevalt het metal/punk geluid mij niet en ben ik dus aan de slag gegaan met een USB interface om dus via de pc te kunnen spelen.
Als je op YouTube kijkt, dan krijgen de mensen daar de meest gruwelijke zware metal geluiden uit, maar ik krijg dat in de verste verte niet voor elkaar, het klinkt bij gewoonweg nergens naar :X

Specs die ik momenteel gebruik :

Jackson Dinky DXMG gitaar
Behringer UMC22 USB interface
KRK Rokit 8 speakers
Guitar Rig met onder ander Metallica en Rammstein presets

Zoals ik al aangaf, dit klinkt totaal nergens na. Is er iemand hier die ook via de pc speelt en waar het wel goed bij klinkt?

Alvast bedankt!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Welkom in dit topic, @dropkikker!

Op "papier" heb je (naar mijn mening althans) alles in huis om een heel aardige sound neer te zetten, dus daar ligt het denk ik niet aan. Natuurlijk zijn er ontelbare opties qua andere interface of andere emulator (of gitaar, of monitors, etc.), maar ik denk dat het met je huidige setup ook zou moeten lukken.

Presets in software zijn vaak een prima startpunt, maar 9/10 keer moet je echt gaan tweaken om tot een mooie sound te komen. Je kan tweaken aan de virtuele effecten, maar ook aan de virtuele amps.

Ik heb helaas geen hapklare settings voor je die je zou kunnen gebruiken... wellicht een andere user wel.

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 20:47

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@dropkikker welkom inderdaad!

An sich lijkt me de setup die je hebt goed genoeg zijn. Een optie zou kunnen zijn dat je misschien de interface te zacht hebt staan waardoor die onvoldoende geluid op pikt. Ik gebruik zelf de UMC204HD van Behringer voor mijn bas opnames. Dit doe ik met Waveform en van de week voor de test eens met NeuralDSP Darkglass Ultra. Daar kan ik toch een behoorlijk stevig klinkend geluid uit halen. Misschien dat er ergens tussen je gitaar en de Behringer iets mis gaat? Kan ook nog.

Is wel heel lastig te zeggen zonder verder mee te kijken.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:12
Ik heb YouTube al helemaal uitgeplozen maar ik krijg maar niet het geluid wat ik wil helaas :)
Zou het dan aan de interface kunnen liggen @Gitarist ? Het doel van dat ding is toch puur het geluid signaal doorzetten naar de pc, het leek mij dat daar niet zo veel verschil in kon zitten. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben ;)

Hopen op reacties van Tweakers die ook Guitar Rig gebruiken!

• Ramzzz
  • Niet online
dropkikker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:02:
Ik heb YouTube al helemaal uitgeplozen maar ik krijg maar niet het geluid wat ik wil helaas :)
Zou het dan aan de interface kunnen liggen @Gitarist ? Het doel van dat ding is toch puur het geluid signaal doorzetten naar de pc, het leek mij dat daar niet zo veel verschil in kon zitten. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben ;)

Inregelen van ingangssignaal (impedantie, volume, voorkomen van clippen) lijkt me essentieel.

• MsD

MsD

dropkikker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:02:

Geen pro ofzo hier.
Interface is prima, daar ligt het niet aan. Wat je eventueel zou kunnen doen om de zoektocht iets te vergemakkelijken is een overdrive voor je interface zetten. Dat je al een lichtelijk overstuurd geluid als basis gaat gebruiken.

Maar de clou is dat je gaat stacken. En dat gaat in Guitar Rig best eenvoudig.
Een overdrive (Skreamer) in een distortion (Demon) in een Hoto Solo met matched cab geeft een redelijk resultaat.
De Cat er nog voor ? leuk. Ik gebruik in Reaper de Voxingo Span plugin, die kan je heel makkelijk de curve laten zien die je wilt hebben ( de HM2 curve :) )
Daar moet je je geluid een beetje naar toe maken. (niks moet, maar dat vind ik een fijn geluid)
Dus een dikke bas, scooped mids en veel hoog.
En dat doe je dan in het clean channel van een amp. Ergens nog een tikje reverb, of chorus. Een supersnelle delay voor het Glassy effect...

En meestal moet je niet alles vol open gooien, de fout die ik altijd maak. Als je een overdrive op max drive hebt hoeft jouw distortion niet ook max drive.

Uiteindelijk is het dus gewoon heel erg veel variabelen uit proberen.
:)

• Wormaap
Ramzzz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Inregelen van ingangssignaal (impedantie, volume, voorkomen van clippen) lijkt me essentieel.
@dropkikker: Ramzzz geeft hier wellicht een heel goede hint :) Ik speel zelf ook volledig digitaal (als ik al de moeite neem om in te prikken), en zelfs bij mijn RME FireFace 800 was de instrument-input waardeloos. En dan bedoel ik niet 'gitaristen zeiken altijd over amper hoorbare zaken'-waardeloos, maar gewoon écht heel slecht. Enorm teleurstellend voor een interface van die prijs/kwaliteit. Maar gelukkig makkelijk op te lossen door er een DI-box van een paar tientjes voor te zetten. Die heb je sowieso nodig als je een beetje fatsoenlijk met een interface wil spelen, dus het geld is nooit weggegooid, en bij mij maakte het een wereld van verschil :)
Zelf gebruik ik een Orchid DI, maar er zijn genoeg andere goede te vinden.
Er zijn voor- en tegenstanders van Guitar Rig, maar als je er niet op z'n minst een acceptabel geluid uit weet te halen gaat er ergens iets mis :)

• Wormaap
ElectricHead schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:05:
Wat Wormaap zegt inderdaad. Ik gebruik zelf ook een DI voor de bas. Als je rechtstreeks in plugt met een passief instrument komt er weinig input binnen. Met mijn actieve bassen zou ik het nog kunnen proberen om rechtstreeks te doen, maar meeh, het is gewoon een klein stapje om die er tussen te hangen. :)
Het flauwe is dat veel interfaces een instrument-input hebben die het zelfde zou moeten doen als een DI. Dat lijkt alleen eigenlijk altijd een nagedachte te zijn bij het ontwerpen van zo'n apparaat, en daarmee belabberd van kwaliteit. Toen me dat als oplossing werd voorgesteld omdat ik zelf waardeloze kwaliteit kreeg op m'n RME dacht ik eerst dat het onzin was. Want op mijn interface van 1500 euro ofzo kan toch niet zó'n slechte instrument-in zitten? Nou, wel dus :+

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Het flauwe is dat veel interfaces een instrument-input hebben die het zelfde zou moeten doen als een DI. Dat lijkt alleen eigenlijk altijd een nagedachte te zijn bij het ontwerpen van zo'n apparaat, en daarmee belabberd van kwaliteit. Toen me dat als oplossing werd voorgesteld omdat ik zelf waardeloze kwaliteit kreeg op m'n RME dacht ik eerst dat het onzin was. Want op mijn interface van 1500 euro ofzo kan toch niet zó'n slechte instrument-in zitten? Nou, wel dus :+
Klopt. Die DI-functie wordt nogal eens onderschat, zelfs door fabrikanten... :F

Of weggelaten want prijsopdrijvend of zo. :')

• KnoxNL
dropkikker schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:33:
Vandaag nog even een beetje lopen prutsen en Guitar Rig, het is nu al wel iets beter geworden.. Maar nog lang niet wat ik eigenlijk zoek en verwacht..

Ik had op een gegeven moment de volgende selectie:

Screamer
Noise gate
5150 versterker met matched cabinet

Nu klonk dit al wel beter, maar het klinkt allemaal heel erg schel.. Ook al zet je de treble terug en doe je de bas omhoog, het klinkt gewoon nog niets in vergelijking met de YouTube filmpjes.
Zou een DI box dit op kunnen lossen dan? Ik zag al wel dat het niet zoveel kost, dus proberen kan altijd!
Ik heb alles gelezen en hoe meer ik er over nadenk hoe meer plausibel het allemaal klinkt (geen garantie). In het verleden heb ik mijn gitaar ook wel eens rechtsreeks in mijn Interface gestopt (Roland Edirol UA-25, oud beestje) maar daar was ook met geen mogelijkheid chocolade van te maken. Zelfs rechtstreeks naar de speakers via pc zonder DAW of wat ook er tussen was het overstuurd en schel, no matter hoe ik de input op de interface zette. Makes sense, dingen als een Ox, Helix, Cortex leveren immers een kant en klaar signaal (maw vormen in zekere zin ook een soort DI Box) en die zijn er speciaal voor ontworpen. Die kennen die problemen niet.

En ja fantoom voeding stond uit :+

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Ik heb alles gelezen en hoe meer ik er over nadenk hoe meer plausibel het allemaal klinkt (geen garantie). In het verleden heb ik mijn gitaar ook wel eens rechtsreeks in mijn Interface gestopt (Roland Edirol UA-25, oud beestje) maar daar was ook met geen mogelijkheid chocolade van te maken. Zelfs rechtstreeks naar de speakers via pc zonder DAW of wat ook er tussen was het overstuurd en schel, no matter hoe ik de input op de interface zette. Makes sense, dingen als een Ox, Helix, Cortex leveren immers een kant en klaar signaal (maw vormen in zekere zin ook een soort DI Box) en die zijn er speciaal voor ontworpen. Die kennen die problemen niet.

En ja fantoom voeding stond uit :+
Volgens mij doen de interfaces die ik heb gebruikt het wel prima dan, want deze problematiek herken ik niet ;)

Wat je als virtuele amp en cab gebruikt maakt wel een wereld van verschil. Ik gebruik nu Emissary van Ignite amps. Die is gratis en fantastisch! Maar het kwam pas echt tot leven met een cabsim erachter, ik gebruik Truecab van ugritone als impulse loader en hun old skool black metal impulse pack. Werkt goed voor alle soorten metal overigens, niet alleen black. Die impulse loader en impulses waren niet gratis, maar volgens mij was ik daar voor een paar tientjes klaar mee, ze hebben ook heel vaak aanbiedingen.

Hun drumkit kan ik ook aanraden overigens, ik gebruik Kult drums 2, zit vanalles in voor het stevigere werk maar uiteraard gebruik ik de 'Norwegian chicken shack' voor mijn demos :P

• MsD

MsD

@Thinlanet
Weinig ervaringen hier met die dingen, de Line6 wel eens gehad, maar weggedaan.

Ik vind het grote nadeel dat je deze apparaten eigenlijk niet goed stand-alone kan gebruiken. Je moet ze altijd aan je telefoon of pc hangen, klinkt leuk, maar leid gigantisch af als je gewoon lekker wil tokkelen. Als je juist wel op je pc wil spelen, neem dan een goede audio interface, Focusrite/Behringer, is een beetje om het even.

Ik speel al best lang en veel op een gewoon multi-effecten ding als ik gewoon wil spelen. Keus genoeg, en gewoon knopjes waar je aan kan draaien, en fysieke instellingen. Kan je ook nog eens makkelijk verplaatsen.

Opties zat, Line6/Zoom/Moeer.

Je kan zo uitgebreid als je wil, alles kan. Verschillen tussen de apparaten zijn er natuurlijk wel, de een doet het rot met distortion, de ander is juist een Reverb held, beetje lood om oud ijzer als je lekker wil spelen, en je moet ze allemaal, echt waar, tunen en tweaken. Maar dat geld eigenlijk voor alle spullen die je je eigen wil maken.

Gewoon even Thomann/Bax uitchecken en dan bij je lokale gitaarwinkel kopen. Maak je vriendjes :-)
(https://www.thomann.de/nl...r=true&feature-46725=true)
(https://www.bax-shop.nl/multi-effect-pedaal?o=product_price)

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
@pinda powerrr , @Ramzzz , @MsD

Dank allemaal voor jullie input. Hoewel ik meestal in mijn hobbykamer speel en mijn pc daar staat, lijkt mij een Fender Mustang Micro wel een fijn apparaat om ook nog wat meer bewegingsvrijheid te hebben. Als het allemaal bevalt kan ik alsnog voor een audio interface gaan.

Daarnaast wel fijn dat een aantal presets overeen komen met mijn Superchamp als ik het zo lees; het zal ongetwijfeld anders klikken als de buis in de Superchamp, maar ik ben erg benieuwd.

Ik ga de Fender bestellen en een paar weken wachten.

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

saviour schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:35:
Ik sta op het punt een Boss Katana 50 MK2 te kopen. De 100 lijkt mij overkill om thuis te kunnen spelen.

Alleen lees ik dat deze geen FX loop heeft. In de toekomst lijkt het mij wel leuk om iets te kunnen lopen. Is dat problematisch? Of doe je dat meestal sowieso met andere apparatuur, bijvoorbeeld door rechtstreeks op de computer op te nemen en dan met een DAW alles over elkaar af te spelen?

Sinds vorige week gebruik ik Yousician. De app is niet perfect, maar het nodigt mij wel uit iedere dag te spelen. De feedback die je krijgt van de app is daar erg fijn bij. Wat dat betreft is het geen verkeerde aankoop. :)
Als je hoofdzakelijk thuis speelt zou ik persoonlijk investeren in een goede audio interface met een degelijke monitor/headphone setup.

Software modeling heeft echt een sneltreinvaart genomen de laatste jaren en ik zou persoonlijk niet meer anders willen. De plugins die ik gebruik blazen mijn stof happende Marshall stack volledig weg ;)

• apollo13
  • Laatst online: 31-03 17:15
Heb net zelf toegegeven aan G.A.S., kon het niet langer tegenhouden.
Ga mijn eerste stapje zetten met spelen/opnemen via een USB audio interface.
Gewoon een budget apparaat gekocht, Focusrite Solo 3rd gen. Mocht ik het echt leuk gaan vinden, dan komt er in de loop van de tijd wel iets beters. Zo niet, dan is er geen man overboord qua financiën.

Heb van de week al lopen klooien met Magix Music Maker om wat backing tracks te maken.
Echt leuk om te doen. PC aangesloten op mijn gitaarversterker een lekker meespelen, sorry buren.

Oh, over G.A.S. gesproken, over een paar dagen komt mijn nieuwe pc binnen.

apollo13

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
saviour schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:42:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik gewoon de Katana haal. Als ik in de toekomst iets anders wil, dan komt dat dan wel. :Y)
Change of plans. Ik neigde toch naar de Katana 100. Om vervolgens een Fender Mustang LT25 te kopen. 8)7

Waarom? Lekker simpel ding en fijn klein voor in de woonkamer. Later wil ik uitbreiden met een audio interface en weet ik veel meer.

Die PRS is wel erg mooi hoor. Deze week zag ik dat Helen Ibe haar groene PRS kreeg. Die kleur vind ik ook erg gaaf.

[ Voor 11% gewijzigd door saviour op 18-05-2021 18:21 ]

• Ramzzz
  • Niet online
Zo’n interface is echt wel handig.

Of je zou voor zo’n ding kunnen gaan, volgens mij heeft dat de juiste line-out:

Iedereen en zijn moeder wil dat ding, daardoor lastig te krijgen. Toch @pinda powerrr ?

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:31:

[Video: Fender Made a Headphone Amp for UNDER £90 and It Sounds EPIC! - Mustang Micro]

Iedereen en zijn moeder wil dat ding, daardoor lastig te krijgen. Toch @pinda powerrr ?
Yep, voorlopig overal uitverkocht. Ding was misschien twee weken verkrijgbaar.

De reviews deden het iets te goed :+

KeyMusic ziet het helemaal niet meer zitten :+ Verwacht 1/01/2049

[ Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 26-06-2021 14:27 ]

Waiting on the world to change

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:53

Tarin

Just plain weird.

Ramzzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:31:

[Video: Fender Made a Headphone Amp for UNDER £90 and It Sounds EPIC! - Mustang Micro]

Ik heb een knock-off amplug voor mijn bas (teleurstellend), maar dit ziet er ook wel heel praktisch uit - standalone om stil te oefenen, met als Bonus ook opnamemogelijkheden via USB.
Als hij leverbaar was geweest was het een optie geweest, maar het is nu toch een Scarlett (4i4) geworden - ik zit ook liever in software te spelen om presets op te slaan. Dan komt er misschien ooit nog zo'n Mustang Micro als ze weer leverbaar zijn ;). Thomann geeft een levertijd van 2-3 maanden aan..

Nog iemand ervaring met oplossingen voor bas->di->mengpaneel zonder luidsprekers?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McLambo

MTB Junky

anie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Nice!

Waar heb je hem besteld? Via hun eigen site, Amazon of ergens anders?
Via Amazon
Darkest Star schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:20:
Grappig, ik heb mijn Spark juist net verkocht 😄
Ik hield MP al een tijdje in de gaten, maar het prijsverschil is slechts tientjes met een nieuwe.
Voor dat verschil liever nieuw, en 2 jaar garantie(ahum, consumentenrecht) 8)

Ik was op zoek naar een compact versterkertje met veel mogelijkheden, en heb na een paar avondjes op Youtube een keuze gemaakt tussen de Boss Katana MK2, een Yamaha of de Spark. Met name de interface van de software en bluetooth verbinding sprak mij het meest aan bij de Spark.

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:18
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Via Amazon

[...]

Ik hield MP al een tijdje in de gaten, maar het prijsverschil is slechts tientjes met een nieuwe.

Ik was op zoek naar een compact versterkertje met veel mogelijkheden, en heb na een paar avondjes op Youtube een keuze gemaakt tussen de Boss Katana MK2, een Yamaha of de Spark. Met name de interface van de software en bluetooth verbinding sprak mij het meest aan bij de Spark.
Je hebt helemaal gelijk hoor, toch blij dat ik m goed heb weten te verkopen. Wil al m’n electrische spul verkopen, heb ook m’n mustang micro verkocht. Nou m’n Fender nog. Man man wat daalt dat ding in waarde 😢

• KnoxNL
Grootste kans gezien de laptop in beeld is is audio interface/effectpedaal. Lijkt wat op eventide H9 (maar is het niet) maar zal vast wel een ander merk/type zijn.

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-03 06:17
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Via Amazon

[...]

Heb je hem al en zo ja.. bevalt hij?
Pagina: 1 2